Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Všeobecné | Neděle 03.06.2012, 14:11

Dohráno: Resistance: Burning Skies

PlayStation Vita je sice papírově fantastický přístroj, ale herní nabídka je na něj zatím dost omezená, takže jeho pomalé prodeje sotva někoho překvapují. Na druhou stranu nevidím situaci ani kdovíjak černě - za pár dní se na E3 může hodně změnit, a nakonec si už teď pár zajímavých titulů hostí. Jestli jsou Rayman a Uncharted, případně ještě Everybody's Golf, Lumines a WipEout dost na to, aby vás přesvědčili utratit 6+ tisíc korun za konzoli, to je dost subjektivní. Ale přihoďte si k tomu pár povedených stahovatelných maličkostí (Mutant Blobs Attack, Super Stardust, MotorStorm, Plants vs. Zombies, Pure Chess) a taky docela slibný výhled na léto (Gravity Rush, MGS HD Collection i Retro City Rampage jsou pro mě jasné koupě), a peníze v kapse už vás začnou svrbět o poznání víc.

Co naopak rozhodování nijak nekomplikuje, to je nový Resistance. Burning Skies je vrcholem průměrnosti a jakákoliv další věta navíc je jen ztrátou času pro mě i vás. Zbytek tedy klidně přeskočte, já si ale nemůžu pomoct... Jestliže celá série Resistance byla ve svých nejlepších chvílích "slabou osmičkou", v rukou Nihilistic Software kvalita klesá k čistokrevné pětce. Je to tunelovitá střílečka na pět hodin, bez jakéhokoliv pokusu o originální vsuvku nebo minihru pro odreagování, s vrcholně nudným příběhem, na kterém je papírově zajímavá snad jen hlavní postava (hasič).

Nihilistic veškerou svou (omezenou) invenci investovali do ovládání tak, aby co nejvíc využili specifika hardware Vity. Dual-stick ovládání funguje už z principu dobře a hra se tak ovládá lépe, než jakákoliv střílečka na PSP (což je ve skutečnosti docela zásadní informace). O dotekových featurách už ale totéž říct nemůžu. Arzenálový fetiš, pro celou sérii tak typický, tu pro nejrůznější vychytávky poskytuje dostatek prostoru, ale herní zážitek to vylepšuje jen nepatrně. Házet granáty na konkrétní místo poklepnutím na displej je fajn, o tom žádná, většina podobných prvků je tu ale tzv. "na efekt". Chce-li ale někdo místo jednoduchého stisku tlačítka běhat dvojím polechtáním přístroje zezadu, nechť si poslouží...

PS: Férově je třeba říct, že je poměrně zásadní součástí hry multiplayer, který jsem nezkoušel. Podle ohlasů na internetu je dost staromódní, generický a přímočarý (režimy Deathmatch, Team Deathmatch a Survival), obsahuje ale systém levelování podobný Modern Warfare a kvalitou a zábavností singleplayer rozhodně překonává. Tady mám jednu otázku - lze hrát multiplayer na Vitě i přes 3G připojení? Ať už teoreticky (lze nastavit "NAT Type 2"?), či prakticky (je dostatečně rychlý?), ptám se samozřejmě obecně, bez ohledu na konkrétní titul.

Doporučená četba: Rozhovor s producentem Sony. Spíše propagační, nic moc zajímavého. * Kritická recenze Sector.sk (4/10) a pozitivní recenze GameSite.sk (9,5/10). Ten web neznám, ale dát do negativ "Je problém se od hry odtrhnout", to hovoří sami za sebe.