Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Všeobecné | Úterý 27.12.2011, 17:03

Jak se (ne)dělá herní PR

Ráno jsem si na Penny Arcade přečetl čerstvou kauzu o velmi "originálně" vedeném PR v podání agentury Ocean Marketing - v kostce šlo o dalšího v dlouhé řadě nabubřelých podnikavců, pro které je zákazník onuce a který se ke své smůle nedokáže ovládat ani tváří v tvář poměrně vlivnému hernímu médiu. Jenže dočtením článku a pousmáním se nad něčí neschopností to v dnešní době na internetu zdaleka nekončí a já zírám, co všechno se vzápětí spustilo. Na fórech, na Twitteru a dalších sociálních sítích, na Redditu a kdo ví, možná i před domem onoho vykutáleného obchodníka.

Podobných kauz není málo, tahle je ale zábavná z tolika různých důvodů, že zůstává rozum stát. Třeba už ten produkt, který propagují (na místě je poznámka, že nejsou výrobci) - nadstavba ovladače, která by snad teoreticky mohla pomoci některým lidem s pohybovým omezením, spíše je ale cílena na naivní hráče, kterým slibuje o zlomek vteřiny rychlejší reakci. Pak třeba Twitter účet oněch zoufalců, kteří jej založili s překlepem ("Ocean Marketting") a v reakci na negativní ohlasy bez okolků uráží jistého editora z IGN. Dále jejich extrémně zábavný oficiální web nebo smazaná page na Facebooku, kde snad měli i své osobní údaje. Řada indícií, které naznačují, že podobně pozoruhodný servis poskytují už nějaký čas. No a pak samozřejmě to hlavní, tedy lidová tvorba - viz tady, tady, tady nebo tady. Internet je úžasné místo. Já se skvěle bavím a pan Christoforo má své PR, po kterém tak toužil.

Update: Další vývoj v kauze. Update 2: A další vývoj, pravděpodobně už definitivní.