Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Všeobecné | Sobota 03.12.2011, 18:32

iPhone/iPad tip: Where's My Water?

Modrák žije! Letošní rok byl z pracovního pohledu dost šílený (ať už si pod tím představíte cokoliv), ale na blog jsem pořád čas od času pomyslel a po vítaném odpočinku od psaní (deset let psaní o hrách je... no... deset let psaní o hrách) mi začal chybět. Mám toho pořád na srdci docela dost, takže mám za lubem takový menší restart v podobě nového designu a vylepšené koncepce - rád bych jej zprovoznil s příchodem nového roku a pokud by mi s tím snad chtěl někdo trochu (nebo i trochu víc) pomoct, budu jenom rád, poněvadž po technické stránce vývoje webu moje schopnosti končí někde u tagu "a href". Na jaře mě čeká další dost zásadní životní změna (pokud vám teď připadám tajemný, pak se omlouvám, ale některé věci je lepší nezakřiknout), tudíž to celé možná není zas tak dobrý nápad. Ale to teprve uvidíme... je to koneckonců moje kůže, kterou nesu na trh.

A co mě přimělo k návratu? Nebylo to ani nadšení ze Super Mario 3D Landu na 3DS, ani poněkud rezervované dojmy z hraní Uncharted 3 (připadal jsem si, jako bych jedl fantastickou svíčkovou, ale už potřetí během jednoho týdne), dokonce ani zklamání ze směšně krátkého (ale jinak docela zábavného) NFS: The Run. Je to puzzle hra Where's My Water, kterou si za dolar můžete koupit pro iOS i Androidy. Bez přehánění jí řadím mezi pět nejlepších iOS her (na tomto místě stojí za zmínku, že jí hraju na iPadu, kde gameplay díky většímu displeji funguje z podstaty věci o něco lépe) a znovu a znovu obdivuju, jak její autoři (navzdory vydavateli Disney Mobile zjevně nevznikla v Praze, nýbrž v jakémsi anonymním studiu Creature Feep) dokázali skloubit moderní atributy casual her na chytrých telefonech s tradičními designovými principy. Ovládání je tedy triviální, struktura kraťoučkých úrovní naprosto přehledná, obtížnost celkově spíše nízká, ovšem při všudypřítomné výzvě a se stále novými herními prvky. Ve srovnání s Angry Birds a některými dalšími mobilními bestsellery tu navíc máte neustále všechno pod kontrolou.

Where's My Water mi mimochodem vzdáleně připomněla WiiWare hru Hydroventure (psal jsem o ní tady), o které jsem přesvědčen, že by na iOS (kam by ostatně sedla jako prdel na hrnec) dosáhla nesrovnatelně většího úspěchu než na už přeci jen notně zadýchaném WiiWare. Hydroventure je podle mě nejlepší hrou roku, kterou nikdo nehrál (a říkám to s vědomím, že trochu podvádím, vyšla už vloni o vánocích) a to je ohromná škoda. Pro potěchu vás všech stále doufám, že se po uplynutí nějaké dohody s Nintendem od Curve Studios dočkáme portu.

PS: Nefunkční RSS se pokusím brzy opravit už jsou funkční ;).