Všeobecné | Pondělí 20.06.2011, 22:41
Zaujalo ve hrách: 20. června 2011
Tak přeci jen ještě jednou ke kauze recenzí Duke Nukem Forever a souvisejícího PR fiaska, kdy agentura Redner Group zaútočila na recenzenty, aby jí pak 2K bez milosti vyhodila. Svůj názor jsem už psal, teď přidám detailní článek, který sám Jim Redner napsal na Wired. Redner si moje sympatie rozhodně nezískal, celý článek na mě působí jako průhledná, chytře sepsaná a ne zrovna upřímná snaha o nápravu škody, ve druhé části se ale Redner trochu podrobněji vyjadřuje ke způsobu, jak PR agentura pro herního vydavatele funguje. A to docela zajímavé je.Taky si všímáte, jak často se šéfové nejrůznějších herních firem v poslední době vyjadřují ke konkurenci? Je to byznys a chápu, že pokud je položená přímá otázka, těžko se mohou vyhnout odpovědi, ale spíš než detailní kritiku (ať už ji myslí sebeupřímněji) bych čekal diplomatickou odpověd, případně nějaké drobné rýpnutí (viz třeba tenhle rozhovor s Jackem Trettonem). To Riccitiellovo hodnocení Call of Duty Elite mi připadá už dost za hranicí a nedávná poznámka Activisionu, že EA o Call of Duty mluví častěji než oni, je zcela trefné.
Tak se nám chystá nový díl Carmageddon - krátký rozhovor s tvůrci vyšel na Gamasutře a upřímně řečeno, jsem z toho dost nesvůj, ač zatím o projektu moc nevíme. Obecně nemám proti remakům starých her nic, jsem pamětník a rád si zavzpomínám na své staré herní lásky, některé hry se ale na takové oživení prostě nehodí. Carmageddon je ten případ - na konci 90. let to byla bžunda, ale teď to prostě nemůže fungovat. V rukou chytrého designéra by snad něco šlo vymyslet, ale z vyjádření Stainless Games mám pocit, že se spíš chtějí svést na popularitě starých her a moc netuší, že jsou ty časy prostě nenávratně v čudu. Paradoxně jediné, co může zabrat, je kontroverze. Na mě ale ne.
V pokrytí E3 na českých herních serverech zapadly obě nové PSN hry PixelJunk - jednak střílečka SideScroller (info, video - ty zakřivené okraje obrazovky jsou součástí designu!) a především hudební Lifelike (info, video). První zjevně recykluje design obou dílů Shooter, ale Lifelike vypadá hodně originálně. Těším se na obě.
Konečně jsem se také dostal k rozhovoru (přesněji řečeno konverzaci) Notche (tvůrce Minecraftu) a Todda Howarda, hlavního designéra Bethesdy (Fallout 3, Oblivion, ale třeba i už patnáct let starý Terminator: Future Shock). Dvě nesmírně kreativní osobnosti herní branže vedou 16minutový dialog a nepotřebují u toho žádné novináře - jen by jim to zkazili. Smekám!
Mimochodem, když jsme u Notche, teprve před pár měsíci jsem začal celkem pozorně sledovat gaming.reddit - zvykám si na jeho svéráznou komunitu, která si nebere servítky (právě ani v případě Notche), ale díky své síle je schopná ovlivňovat názor hráčů a potažmo celou branži. Viz třeba současná kauza DLC zbraní v Battlefieldu 3, ale těch případů je nespočet. Sledujete taky?