Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Všeobecné | Sobota 17.12.2011, 19:37

Dohráno: PixelJunk SideScroller

Q-Games válí a po dvojici her PixelJunk Shooter (psal jsem tu velmi pochvalně o prvním i druhém dílu - ten se mimochodem stal nejprodávanější hrou letošního roku na PSN vydanou přímo Sony) použili stejný engine na PixelJunk SideScroller, což je ovšem na rozdíl od dvou sestřiček čistokrevný shmup (nevíte-li co to je, doučte se tady). Shmup velmi poctivý, nádherně "nakreslený" a ctící veškerá nepsaná pravidla žánru včetně jaksepatří tuhé obtížnosti. Té se mimochodem týká vtipná kauzička, kdy recenzent IGN ve své recenzi kritizoval neexistující zakončení hry, kterou přitom hrál na nejnižší casual obtížnost. Je samozřejmě hloupé, že to nepřiznal, ovšem za fakt, že hrál na casual, bych jej nekamenoval. Po polovině hry udatně vybojované na Normal, jsem si musel ve snaze zachovat si zdravý rozum snížit obtížnost a SideScroller dohrál na casual, přičemž mě hodně mrzí, že tím přicházím o zakončení hry. Jsem všemi deseti pro odměňování hráčů formou odemykání dodatečného obsahu, musí ale být opravdu dodatečný - "zamlčet" mi finální úroveň a gratulaci je necitlivé, zvláště u hry, kde casual obtížnost zvolí nezanedbatelný počet hráčů.

Současně musím ovšem konstatovat, že mě SideScroller zdaleka nebavil tolik jako oba díly Shooter. Pokud odložíme stranou vynikající vizuální stránku, je to opravdu v podstatě konzervativní arkádová střílečka, která příliš nepřekvapí. A ačkoliv zejména ke konci dokáže přijít s řadou úchvatných momentů, hlavním nástrojem hratelnosti je tu výzva. Málem už jsem zapomněl, jak tríznivé a bolestivé může hraní shmupů být ;-).

Doporučená četba: Recenze Edge (8/10), YouTube záznam průletu úrovní 1-2 na obtížnost Brutal, rozhovor s autory hudby (včetně výborných remixů) a profil Q-Games v Edge. Info: PixelJunk SideScroller vyšel exkluzivně pro PlayStation 3. Ke koupi je na PSN za 270 korun.