Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 22.03.15 / 22:45 -

Jednou z nejzajímavějších připravovaných indie her je Firewatch. Mrkněte na půlhodinovou prezentačku o grafice a vizuálním stylu.

  • 22.03.15 / 21:56 -

Výtečné 6minutové video představující neviditelný tutorial v Half-Life 2. Skvělá lekce z herního designu.

  • 22.03.15 / 13:34 -

Soundtrack k Command and Conquer: Red Alert (autor Frank Klepacki).

  • 19.03.15 / 23:28 -

V rámci EU lze nyní na Steamu požádat během 14 dnů od pořízení hry o refundaci.

  • 17.03.15 / 22:03 -

Jo, to byly časy!

  • 17.03.15 / 17:46 -

Článek představující poněkud (dost) obskurní fenomén Otome, japonských dating simulátorů.

  • 17.03.15 / 17:32 -

Nintendo a mobilní hry? 5 komentářů pro GamesIndustry.biz. Zejména Dan Pearson to trefil a pobavil, včetně závěru: " If you're the last kid left on the diving board, you've got to make a splash."

  • 17.03.15 / 15:17 -

Krátké video analyzující level design Nintenda do 4 základních kroků: 1. Introduction, 2. Development, 3. Twist a 4. Conclusion.

  • 15.03.15 / 18:09 -

Kotaku píše o komunitě nadšenců, kteří tvoří videoherní porno. Tenhle fenomén mi naprosto unikal. Pochopitelně NSFW!

  • 15.03.15 / 16:33 -

Tvůrci indie puzzle o sněhulácích nabízeli hru za cenu odpovídající aktuální teplotě v Londýně. Dobrý nápad, ještě, že tam nebývá pod nulou.

  • 15.03.15 / 14:32 -

Osobní zpověď indie vývojáře Darrina Heneina, autora iOS hry Lastronaut. Poutavé a inspirativní čtení.

  • 15.03.15 / 12:49 -

Soundtrack k Lost Eden (autor Stéphane Picq), skvělé adventuře od Crya z roku 1995.

  • 14.03.15 / 11:53 -

Seriózní téma se dá napsat skoro o čemkoliv. Třeba i o "Press Start" obrazovce.

  • 14.03.15 / 11:50 -

Příběh Warrena Robinetta a jeho hry, legendární Adventure (Atari 2600, rok 1979).

  • 12.03.15 / 22:07 -

Profil Troye Bakera, jehož hlas znáte z desítek videoher, často v hlavních rolích. Pozoruhodná kariéra.

  • 12.03.15 / 16:30 -

Jak se britské videohry staly miliardovým byznysem? Krásná timeline na webu BBC. Jen tu chybí ten útlum posledních let.

  • 12.03.15 / 15:27 -

V červnu se v Praze uskuteční koncert Video Games Live v podání Českého národního symfonického orchestru. Povinnost!

  • 12.03.15 / 13:15 -

Ultimátní permadeath! RPGčko Upsilon Circuit má vpravdě unikátní koncept: jediný herní server pojme v jednu chvíli pouze dva týmy po 4 hráčích. A pokud prohrajete, už si nikdy nezahrajete!

  • 12.03.15 / 13:04 -

V nových dílech House of Cards hraje hlavní hrdina na iPadu dvě minuty Monument Valley. Jak to pomohlo downloadům.

  • 12.03.15 / 11:47 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: The Order: 1886 4, Evolve 6, Resi: Revelations 2 7, Total War: Attila 7, There Came An Echo 5, Kick & Fennick 5.

  • 10.03.15 / 09:28 -

Kouzelná plošinovka Ori (PC/XO) dostala na Polygonu 9/10. Destructoid 9,5/10, IGN 8,5/10, GameSpot 9/10... zřejmě slušnej oddíl!

  • 09.03.15 / 22:24 -
  • 09.03.15 / 16:19 -
  • 01.03.15 / 10:52 -

Exkurze za politickými hrami ze socialistického Československa.

  • 01.03.15 / 10:50 -

Během pouhých 5 měsíců přibylo na Steamu 25 milionů aktivních účtů, celkem jich je už 125 milionů. Dota 2 je nainstalovaná na 40 z nich.

  • 28.02.15 / 19:51 -

Kotaku píše, jak ve videohrách vznikají ženská prsa a proč se to často zvrtne. Ony už jsou i v Minecraftu?

  • 28.02.15 / 10:28 -

A o Hunger už jste slyšeli? Hororová adventura od švédského studia Tarsier (dělali LittleBigPlanet na Vitu) má šmrnc!

  • 28.02.15 / 09:58 -

Stáhněte si jedinečný screensaver jako poctu čtyřbarevným "CGAčkovým" DOSovým hrám.

  • 27.02.15 / 18:40 -

Profil neznámého Jerry Lawsona, který v 70. letech jako asi první afroameričan herní branže vynalezl herní cartridge.

  • 27.02.15 / 18:19 -

The New Yorker o umělé inteligenci, která se sama naučila hrát Breakout a další Atari hry.

  • 17.02.15 / 15:47 -

Příspěvek do diskuze na téma frameratu her. 30 FPS je špatně, zeptejte se filmařů.

  • 17.02.15 / 15:40 -

Tak tohle je ovšem velká nádhera! Castlevania: Spectral Interlude je nová hra pro ZX Spectrum 128.

  • 14.02.15 / 20:42 -

Nové vydání týdeníku Euro píše na šesti stranách (plus obálka) o e-sportu včetně rozhovoru s progamerem. Svůj plat hráče LoL přirovnal Aleš Kněžíšek k fotbalistům české první ligy, cca 100k CZK.

  • 14.02.15 / 10:21 -

Jistá kanadská firma už v roce 1998 chystala pro SNES online bankovnictví. Solidní obskurnost, ten ovladač je moc!

  • 14.02.15 / 10:18 -

Eurogamer skvěle ke kauze Molyneuxe. Názorový článek Riche Stantona je trefný a vyvážený.

  • 14.02.15 / 00:39 -
  • 13.02.15 / 21:15 -

Konzole jsou na ústupu? Naopak: PS4 a Xbox One mají o 60% větší install base než PS3 a X360 ve stejné fázi jejich životního cyklu.

  • 13.02.15 / 20:32 -

Drsný rozhovor RPS s Peterem Molyneuxem je must-read k tématu Godus. John Walker snad až za hranou.

  • 13.02.15 / 19:20 -

Jak se přenáší data z 3DS na New 3DS. 16 kroků a šroubovák? Jaký, že se píše rok?

  • 11.02.15 / 19:13 -

Vzpomínáte na kluka, který vyhrál Curiosity a podle Molyneuxe se mu měl změnit život? O dva roky později neviděl ani korunu a ignorují ho. Viz také follow-up článek RPS. Doteď jsem měl Molyneuxe za pouhého mluvku, ale teď už to je oficiálně idiot.

  • 11.02.15 / 18:59 -

Jak to vlastně funguje s šedým trhem aktivačních klíčů, píše Polygon. Za Kinguin (jedním z největších resellerů klíčů) stojí Viktor Wanli? V české herní scéně poměrně dobře známé jméno...

  • 10.02.15 / 16:29 -

Kam se ve hrách poděl žánr romantických komedií? Vážně míněné zamyšlení RPS je rozhodně na místě, souhlasím.

  • 10.02.15 / 16:15 -

Rozhovor s Dionem Layem a Willem Porterem, autory příběhu Alien Isolation. Plné spoilerů, čtěte pouze pokud už jste hráli.

  • 10.02.15 / 13:42 -

Výživná analýza kompozice level designu ve 3D hrách.

  • 10.02.15 / 13:11 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Elite Dangerous 8, Life is Strange 1. epizoda 7, Dying Light 6, Monster Hunter 4 Ultimate 8, Saints Row GOOH 4 a Kalimba 7.

  • 09.02.15 / 14:57 -

Jonathan Blow do (už 6-letého!) vývoje The Witness nacpal celý zisk ze své prvotiny Braid (údajně přes $4m) a ještě si půjčil. Tomu říkám oběť - snad mu ten risk vyjde.

  • 06.02.15 / 20:41 -

Výtečný rozhovor s Neilem Druckmannem o kreativním procesu psaní příběhu The Last of Us.

  • 06.02.15 / 13:07 -

Gabe Newell odpovídá na email zákazníka Steamu. Ve Valve prý na podpoře pracuje každý zaměstnanec bez výjimky.

  • 06.02.15 / 11:10 -

Jak mobilním hrám pomohly jejich reklamy při Super Bowlu? Moc dat nemáme, ale v akvizicích uživatelů Kate Upton porazila Liama Neesona.

  • 06.02.15 / 11:08 -

Na příkladu vývoje jedné hry lze odhadnout, co asi můžeme čekat od hraní na Apple Watch. Asi nic moc.