Archiv postřehů a aktualit:
|
Jednou z nejzajímavějších připravovaných indie her je Firewatch. Mrkněte na půlhodinovou prezentačku o grafice a vizuálním stylu. |
|
Výtečné 6minutové video představující neviditelný tutorial v Half-Life 2. Skvělá lekce z herního designu. |
|
Soundtrack k Command and Conquer: Red Alert (autor Frank Klepacki). |
|
V rámci EU lze nyní na Steamu požádat během 14 dnů od pořízení hry o refundaci. |
|
Jo, to byly časy! |
|
Článek představující poněkud (dost) obskurní fenomén Otome, japonských dating simulátorů. |
|
Nintendo a mobilní hry? 5 komentářů pro GamesIndustry.biz. Zejména Dan Pearson to trefil a pobavil, včetně závěru: " If you're the last kid left on the diving board, you've got to make a splash." |
|
Krátké video analyzující level design Nintenda do 4 základních kroků: 1. Introduction, 2. Development, 3. Twist a 4. Conclusion. |
|
Kotaku píše o komunitě nadšenců, kteří tvoří videoherní porno. Tenhle fenomén mi naprosto unikal. Pochopitelně NSFW! |
|
Tvůrci indie puzzle o sněhulácích nabízeli hru za cenu odpovídající aktuální teplotě v Londýně. Dobrý nápad, ještě, že tam nebývá pod nulou. |
|
Osobní zpověď indie vývojáře Darrina Heneina, autora iOS hry Lastronaut. Poutavé a inspirativní čtení. |
|
Soundtrack k Lost Eden (autor Stéphane Picq), skvělé adventuře od Crya z roku 1995. |
|
Seriózní téma se dá napsat skoro o čemkoliv. Třeba i o "Press Start" obrazovce. |
|
Příběh Warrena Robinetta a jeho hry, legendární Adventure (Atari 2600, rok 1979). |
|
Profil Troye Bakera, jehož hlas znáte z desítek videoher, často v hlavních rolích. Pozoruhodná kariéra. |
|
Jak se britské videohry staly miliardovým byznysem? Krásná timeline na webu BBC. Jen tu chybí ten útlum posledních let. |
|
V červnu se v Praze uskuteční koncert Video Games Live v podání Českého národního symfonického orchestru. Povinnost! |
|
Ultimátní permadeath! RPGčko Upsilon Circuit má vpravdě unikátní koncept: jediný herní server pojme v jednu chvíli pouze dva týmy po 4 hráčích. A pokud prohrajete, už si nikdy nezahrajete! |
|
V nových dílech House of Cards hraje hlavní hrdina na iPadu dvě minuty Monument Valley. Jak to pomohlo downloadům. |
|
Vybraná hodnocení z nového Edge: The Order: 1886 4, Evolve 6, Resi: Revelations 2 7, Total War: Attila 7, There Came An Echo 5, Kick & Fennick 5. |
|
Kouzelná plošinovka Ori (PC/XO) dostala na Polygonu 9/10. Destructoid 9,5/10, IGN 8,5/10, GameSpot 9/10... zřejmě slušnej oddíl! |
|
Pěkná success story vývojáře, který na mobilní hře Crossy Road vydělal i bez otravných in-appů $10m. |
|
Bizarní příběh bývalého slavného skladatele Capcomu, který lhal, že je hluchý a ve skutečnosti hudbu vůbec nekomponoval. |
|
Exkurze za politickými hrami ze socialistického Československa. |
|
Během pouhých 5 měsíců přibylo na Steamu 25 milionů aktivních účtů, celkem jich je už 125 milionů. Dota 2 je nainstalovaná na 40 z nich. |
|
Kotaku píše, jak ve videohrách vznikají ženská prsa a proč se to často zvrtne. Ony už jsou i v Minecraftu? |
|
A o Hunger už jste slyšeli? Hororová adventura od švédského studia Tarsier (dělali LittleBigPlanet na Vitu) má šmrnc! |
|
Stáhněte si jedinečný screensaver jako poctu čtyřbarevným "CGAčkovým" DOSovým hrám. |
|
Profil neznámého Jerry Lawsona, který v 70. letech jako asi první afroameričan herní branže vynalezl herní cartridge. |
|
The New Yorker o umělé inteligenci, která se sama naučila hrát Breakout a další Atari hry. |
|
Příspěvek do diskuze na téma frameratu her. 30 FPS je špatně, zeptejte se filmařů. |
|
Tak tohle je ovšem velká nádhera! Castlevania: Spectral Interlude je nová hra pro ZX Spectrum 128. |
|
Nové vydání týdeníku Euro píše na šesti stranách (plus obálka) o e-sportu včetně rozhovoru s progamerem. Svůj plat hráče LoL přirovnal Aleš Kněžíšek k fotbalistům české první ligy, cca 100k CZK. |
|
Jistá kanadská firma už v roce 1998 chystala pro SNES online bankovnictví. Solidní obskurnost, ten ovladač je moc! |
|
Eurogamer skvěle ke kauze Molyneuxe. Názorový článek Riche Stantona je trefný a vyvážený. |
|
Mattrickovi fandím, aby pod ním Zynga uspěla, líbila se mi jeho ráznost a sebevědomí při nástupu, ale zatím stále říká jen "věřte mi". Teď si toho všimli i investoři a dávají mu za uši. Za uši by měli dát sobě. Za to, že akcie Zyngy ještě mají. |
|
Konzole jsou na ústupu? Naopak: PS4 a Xbox One mají o 60% větší install base než PS3 a X360 ve stejné fázi jejich životního cyklu. |
|
Drsný rozhovor RPS s Peterem Molyneuxem je must-read k tématu Godus. John Walker snad až za hranou. |
|
Jak se přenáší data z 3DS na New 3DS. 16 kroků a šroubovák? Jaký, že se píše rok? |
|
Vzpomínáte na kluka, který vyhrál Curiosity a podle Molyneuxe se mu měl změnit život? O dva roky později neviděl ani korunu a ignorují ho. Viz také follow-up článek RPS. Doteď jsem měl Molyneuxe za pouhého mluvku, ale teď už to je oficiálně idiot. |
|
Jak to vlastně funguje s šedým trhem aktivačních klíčů, píše Polygon. Za Kinguin (jedním z největších resellerů klíčů) stojí Viktor Wanli? V české herní scéně poměrně dobře známé jméno... |
|
Kam se ve hrách poděl žánr romantických komedií? Vážně míněné zamyšlení RPS je rozhodně na místě, souhlasím. |
|
Rozhovor s Dionem Layem a Willem Porterem, autory příběhu Alien Isolation. Plné spoilerů, čtěte pouze pokud už jste hráli. |
|
Výživná analýza kompozice level designu ve 3D hrách. |
|
Vybraná hodnocení z nového Edge: Elite Dangerous 8, Life is Strange 1. epizoda 7, Dying Light 6, Monster Hunter 4 Ultimate 8, Saints Row GOOH 4 a Kalimba 7. |
|
Jonathan Blow do (už 6-letého!) vývoje The Witness nacpal celý zisk ze své prvotiny Braid (údajně přes $4m) a ještě si půjčil. Tomu říkám oběť - snad mu ten risk vyjde. |
|
Výtečný rozhovor s Neilem Druckmannem o kreativním procesu psaní příběhu The Last of Us. |
|
Gabe Newell odpovídá na email zákazníka Steamu. Ve Valve prý na podpoře pracuje každý zaměstnanec bez výjimky. |
|
Jak mobilním hrám pomohly jejich reklamy při Super Bowlu? Moc dat nemáme, ale v akvizicích uživatelů Kate Upton porazila Liama Neesona. |
|
Na příkladu vývoje jedné hry lze odhadnout, co asi můžeme čekat od hraní na Apple Watch. Asi nic moc. |