Archiv postřehů a aktualit:
|
Pěkný retrospektivní rozhovor USGameru s Ronem Gilbertem. |
|
Rozhovor PC Gameru s hráčem, který ve Star Citizen utratil už 30 tisíc dolarů. Fascinující je, že to není boháč, na svůj sen si vydělává brigádami. |
|
Kdyby vás zajímalo, kolik se platí za psaní v zahraničních herních médiích. Pouze orientační, ale zajímavé! |
|
Velmi zevrubná analýza grafiky GTA V. Ne, že bych tomu kdovíjak rozuměl, ale klobouk dolů před tou detailností. |
|
Tohle je lahůdka! Funkční prototyp SNES PlayStation (SNESu s CD mechanikou, vyvinuto ve spolupráci Nintenda se Sony). Tady je k tomu nějaké info v angličtině. Majiteli za to prý nabídli až $45k (přes milion Kč). Neprodá! |
|
Za týden od launche Halo 5 Microsoft na mikrotransakcích utržil už $500k. |
|
Fandové ZX, podpořte Kickstarter knihy The Story of the Oliver Twins o tvůrcích Dizzyho. |
|
Activision kupuje King za 5,9 miliard dolarů. Na Tencent to stačit nebude, ale tradičním vydavatelům definitivně odskakují. |
|
Prohrabete-li se obrovským množstvím balastu, je Mario Maker fascinující hra. Zkuste úrovně od profíků designérů. Nebo seriál videí Devs Make Mario od Polygonu. Mj. Derek Yu (Spelunky) nebo Koji Igarashi (Castlevania). |
|
Metroid: the Sky Calls, je krátký hraný sci-fi film zasazený do univerza Metroidu. Fantastická post-produkce. |
|
Pět nejlepších her podle Johna Romera - video natočené v jeho ION Storm éře. Duke Nukem 3D byste tam asi nečekali. |
|
Seriál videí o zajímavých levelech ve hrách. Počínaje Dark Souls přes Skyrim až po Super Mario 3D World. |
|
Svět se zbláznil, vývojáři už nedělají user-friendly, ale streaming-friendly hry. Co to obnáší? Pozoruhodný článek. |
|
Jak vznikl pavouk v Limbu a celý design jeho interakce s hráčem? Vynikající making of z Edge. |
|
Tunelovitý design nemusíme mít rádi, ale je za ním hodně psychologie a podvědomých náznaků, které vám ukazují další cestu. Skvělé video k tématu. |
|
Víte, že Duke vděčí za svůj hlas Benovi z Full Throttle? Hezké making of Duke Nukem 3D se vzpomínkami George Broussarda z 3D Realms. |
|
Vybraná hodnocení z nového Edge: Destiny TTK 9, Soma 8, Rock Band 4 8, Tony Hawk's Pro Skater 5 2, The Legend of Zelda: Tri Force Heroes 6, Project Zero: MOTBW 8, Transformers: Devastation 8. |
|
Proč Hideo Kojima opustil Konami? Článek Parkina v New Yorkeru. Zase trochu jasněji. |
|
Kotaku o Australanovi, který dělá záměrně špatné hry. A dělá je líp, než kdokoliv jiný! |
|
Inspirativní a hodně upřímný a sebekritický půlhodinový postmortem indie multiplayerovky The Flock. |
|
Věděli jste, že Chelsea mívala na dresech Amigu a Arsenal zas Dreamcast? Hezký článek o herních sponzorech fotbalu. |
|
Nintendo NX je prý hybrid mezi konzolí a handheldem, dev kity už míří k vývojářům. Zní to logicky. A lákavě. |
|
Uživatel Redditu experimentuje s Mario Makerem, tvoří úrovně na různých drogách. Skvělá idea, oceňuju tu obětavost! |
|
100 zemí podle herního obratu. Hodně zajímavý žebříček, ČR 47. místo, daleko za západní Evropou. Srovnatelně velké Rakousko, Belgie i Švédsko daleko před námi, 40% ale ztrácíme třeba i na Portugalsko. Máme co dohánět. |
|
Kolik svých hlasů z her dokáže Nolan North udělat během minuty. Jo, je dobrej. |
|
OpenCritic je nová konkurence Metacritic. Hezčí, rychlejší, specializovaná na hry. Nevypadá zle... |
|
Ať už si o Pachterovi myslíte cokoliv, jeho názory si vždycky stojí za to přečíst. Konzole nejsou potřeba! |
|
Definitivně potvrzeno, filmové zpracování knihy Ready Player One bude režírovat sám Spielberg. V kinech bude v prosinci 2017. |
|
Historie Sim City a dalších city-building strategií. |
|
Vzpomínka na původní 8bitový Footbal Manager z roku 1982. Vzpomínám si, byl v Basicu a já si v něm editoval soupisky - přidával hráče z české ligy a spolužáky ze školy. |
|
EG u příležitosti vydání Year Walk velmi zajímavě analyzuje záměry Nintenda s Wii U a důvody, proč to nevyšlo. |
|
Zatímco u nás je arkádová herna unikátní projekt, v Americe už jde o běžné a úspěšné podnikání - byznys s nostalgií. |
|
Vcelku trefná kritika Mad Maxe. Souhlasím, i s tím, že první hodiny byly úžasné. |
|
Turistou ve vlastním městě aneb hezká procházka Londýnem v Assassin's Creed Syndicate. |
|
Kauza Star Citizen pokračuje anonymními vyjádřeními několika ex-zaměstnanců. Nic, co by si dal Roberts za rámeček. |
|
Criterion prakticky potvrdil nástupce Burnoutu. "Speed. Traffic. And Crashing. Lots of crashing." Velká radost! |
|
Původní design dokument (odkaz na PDF) na Wipeout z října 1995. Solidní artefakt. |
|
Kompletní sestava všech DLC pro Train Simulator 2016 stojí na Steamu přes 3000 dolarů (a to je ve 40% slevě). |
|
Polygon o indie studiu Fullbright a jejich pojetí vývoje (pracují na Tacomě). Líbí se mi ten řemeslný přístup "vyvíjet pořádně, ale zůstat malí". |
|
Polygon o "tajných" studiích, které vyvíjí na zakázku. Takový organizovanější outsourcing nebo herní ghost writing. |
|
Rozhovor s Warrenem Robinettem, tvůrcem legendární Adventure (1979, Atari 2600). |
|
Jako vypadalo Uncharted v roce 2005? Podívejte se na pitch video, tenkrát se to ještě jmenovalo Project Big. |
|
Zásadní text na téma překupníků se Steam klíči a legality jejich byznysu. Řada interpretací a úhlů pohledu. Na dosud jednoznačné odsouzení těchto praktik to vrhá trochu jiné světlo. Nejen v právní otázce (přeprodej je zřejmě legální), ale i etické. |
|
Tyhle univerzální návody na úspěch nejsou všechno, ale pro indie vývojáře povinná četba. Co dělá indie hru hitem. |
|
Máme tu nový trend "kašleme na single-player". Po SW Battlefront bylo potvrzeno, že nebude ani v Rainbow Six Siege. Smutné. |
|
A teď zase něco trochu ujetého. Alea je psychedelická hra, kterou ovládáte ovladačem... z mechu. |
|
Fascinující Sid Meier znovu dokázal překvapit. Víte, čemu věnoval dva roky po dokončení Civilization? |
|
Eurogamer o údajně nejhranější PC hře všech dob (Solitaire) a snaze jednoho indie vývojáře vylepšit její design. |
|
Velmi otevřený článek Rona Gilberta o financování a rozpočtu Thimbleweed Park. Dolary tam skáčou, ani nevíte jak. |
|
Půlhodinový francouzský dokument (s titulky) o vzniku arkádových "shmup" stříleček. |