Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 10.11.15 / 08:59 -

Pěkný retrospektivní rozhovor USGameru s Ronem Gilbertem.

  • 09.11.15 / 11:36 -

Rozhovor PC Gameru s hráčem, který ve Star Citizen utratil už 30 tisíc dolarů. Fascinující je, že to není boháč, na svůj sen si vydělává brigádami.

  • 08.11.15 / 23:50 -

Kdyby vás zajímalo, kolik se platí za psaní v zahraničních herních médiích. Pouze orientační, ale zajímavé!

  • 08.11.15 / 18:21 -

Velmi zevrubná analýza grafiky GTA V. Ne, že bych tomu kdovíjak rozuměl, ale klobouk dolů před tou detailností.

  • 06.11.15 / 17:52 -

Tohle je lahůdka! Funkční prototyp SNES PlayStation (SNESu s CD mechanikou, vyvinuto ve spolupráci Nintenda se Sony). Tady je k tomu nějaké info v angličtině. Majiteli za to prý nabídli až $45k (přes milion Kč). Neprodá!

  • 06.11.15 / 12:08 -

Za týden od launche Halo 5 Microsoft na mikrotransakcích utržil už $500k.

  • 03.11.15 / 11:12 -

Fandové ZX, podpořte Kickstarter knihy The Story of the Oliver Twins o tvůrcích Dizzyho.

  • 03.11.15 / 09:23 -

Activision kupuje King za 5,9 miliard dolarů. Na Tencent to stačit nebude, ale tradičním vydavatelům definitivně odskakují.

  • 02.11.15 / 23:11 -

Prohrabete-li se obrovským množstvím balastu, je Mario Maker fascinující hra. Zkuste úrovně od profíků designérů. Nebo seriál videí Devs Make Mario od Polygonu. Mj. Derek Yu (Spelunky) nebo Koji Igarashi (Castlevania).

  • 02.11.15 / 16:26 -

Metroid: the Sky Calls, je krátký hraný sci-fi film zasazený do univerza Metroidu. Fantastická post-produkce.

  • 02.11.15 / 15:55 -

Pět nejlepších her podle Johna Romera - video natočené v jeho ION Storm éře. Duke Nukem 3D byste tam asi nečekali.

  • 01.11.15 / 19:56 -

Seriál videí o zajímavých levelech ve hrách. Počínaje Dark Souls přes Skyrim až po Super Mario 3D World.

  • 01.11.15 / 12:51 -

Svět se zbláznil, vývojáři už nedělají user-friendly, ale streaming-friendly hry. Co to obnáší? Pozoruhodný článek.

  • 01.11.15 / 12:41 -

Jak vznikl pavouk v Limbu a celý design jeho interakce s hráčem? Vynikající making of z Edge.

  • 01.11.15 / 12:16 -

Tunelovitý design nemusíme mít rádi, ale je za ním hodně psychologie a podvědomých náznaků, které vám ukazují další cestu. Skvělé video k tématu.

  • 30.10.15 / 01:22 -

Víte, že Duke vděčí za svůj hlas Benovi z Full Throttle? Hezké making of Duke Nukem 3D se vzpomínkami George Broussarda z 3D Realms.

  • 22.10.15 / 09:22 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Destiny TTK 9, Soma 8, Rock Band 4 8, Tony Hawk's Pro Skater 5 2, The Legend of Zelda: Tri Force Heroes 6, Project Zero: MOTBW 8, Transformers: Devastation 8.

  • 19.10.15 / 22:44 -

Proč Hideo Kojima opustil Konami? Článek Parkina v New Yorkeru. Zase trochu jasněji.

  • 19.10.15 / 09:37 -

Kotaku o Australanovi, který dělá záměrně špatné hry. A dělá je líp, než kdokoliv jiný! 

  • 19.10.15 / 09:34 -

Inspirativní a hodně upřímný a sebekritický půlhodinový postmortem indie multiplayerovky The Flock.

  • 17.10.15 / 14:57 -

Věděli jste, že Chelsea mívala na dresech Amigu a Arsenal zas Dreamcast? Hezký článek o herních sponzorech fotbalu.

  • 16.10.15 / 16:06 -

Nintendo NX je prý hybrid mezi konzolí a handheldem, dev kity už míří k vývojářům. Zní to logicky. A lákavě.

  • 15.10.15 / 23:37 -

Uživatel Redditu experimentuje s Mario Makerem, tvoří úrovně na různých drogách. Skvělá idea, oceňuju tu obětavost!

  • 15.10.15 / 23:22 -

100 zemí podle herního obratu. Hodně zajímavý žebříček, ČR 47. místo, daleko za západní Evropou. Srovnatelně velké Rakousko, Belgie i Švédsko daleko před námi, 40% ale ztrácíme třeba i na Portugalsko. Máme co dohánět.

  • 15.10.15 / 23:10 -

Kolik svých hlasů z her dokáže Nolan North udělat během minuty. Jo, je dobrej.

  • 15.10.15 / 11:31 -

OpenCritic je nová konkurence Metacritic. Hezčí, rychlejší, specializovaná na hry. Nevypadá zle...

  • 15.10.15 / 09:54 -

Ať už si o Pachterovi myslíte cokoliv, jeho názory si vždycky stojí za to přečíst. Konzole nejsou potřeba!

  • 14.10.15 / 14:07 -

Definitivně potvrzeno, filmové zpracování knihy Ready Player One bude režírovat sám Spielberg. V kinech bude v prosinci 2017.

  • 12.10.15 / 14:10 -

Historie Sim City a dalších city-building strategií.

  • 11.10.15 / 18:44 -

Vzpomínka na původní 8bitový Footbal Manager z roku 1982. Vzpomínám si, byl v Basicu a já si v něm editoval soupisky - přidával hráče z české ligy a spolužáky ze školy.

  • 05.10.15 / 11:08 -

EG u příležitosti vydání Year Walk velmi zajímavě analyzuje záměry Nintenda s Wii U a důvody, proč to nevyšlo.

  • 05.10.15 / 11:03 -

Zatímco u nás je arkádová herna unikátní projekt, v Americe už jde o běžné a úspěšné podnikání - byznys s nostalgií.

  • 04.10.15 / 19:24 -

Vcelku trefná kritika Mad Maxe. Souhlasím, i s tím, že první hodiny byly úžasné.

  • 04.10.15 / 19:14 -

Turistou ve vlastním městě aneb hezká procházka Londýnem v Assassin's Creed Syndicate.

  • 02.10.15 / 11:26 -

Kauza Star Citizen pokračuje anonymními vyjádřeními několika ex-zaměstnanců. Nic, co by si dal Roberts za rámeček.

  • 02.10.15 / 11:06 -

Criterion prakticky potvrdil nástupce Burnoutu. "Speed. Traffic. And Crashing. Lots of crashing." Velká radost!

  • 01.10.15 / 15:06 -

Původní design dokument (odkaz na PDF) na Wipeout z října 1995. Solidní artefakt.

  • 01.10.15 / 14:44 -

Kompletní sestava všech DLC pro Train Simulator 2016 stojí na Steamu přes 3000 dolarů (a to je ve 40% slevě). 

  • 01.10.15 / 14:23 -

Polygon o indie studiu Fullbright a jejich pojetí vývoje (pracují na Tacomě). Líbí se mi ten řemeslný přístup "vyvíjet pořádně, ale zůstat malí".

  • 30.09.15 / 19:54 -

Polygon o "tajných" studiích, které vyvíjí na zakázku. Takový organizovanější outsourcing nebo herní ghost writing.

  • 29.09.15 / 20:32 -

Rozhovor s Warrenem Robinettem, tvůrcem legendární Adventure (1979, Atari 2600).

  • 29.09.15 / 13:47 -

Jako vypadalo Uncharted v roce 2005? Podívejte se na pitch video, tenkrát se to ještě jmenovalo Project Big.

  • 28.09.15 / 12:29 -

Zásadní text na téma překupníků se Steam klíči a legality jejich byznysu. Řada interpretací a úhlů pohledu. Na dosud jednoznačné odsouzení těchto praktik to vrhá trochu jiné světlo. Nejen v právní otázce (přeprodej je zřejmě legální), ale i etické.

  • 28.09.15 / 09:19 -

Tyhle univerzální návody na úspěch nejsou všechno, ale pro indie vývojáře povinná četba. Co dělá indie hru hitem.

  • 27.09.15 / 20:14 -

Máme tu nový trend "kašleme na single-player". Po SW Battlefront bylo potvrzeno, že nebude ani v Rainbow Six Siege. Smutné.

  • 27.09.15 / 17:38 -

A teď zase něco trochu ujetého. Alea je psychedelická hra, kterou ovládáte ovladačem... z mechu.

  • 27.09.15 / 16:55 -

Fascinující Sid Meier znovu dokázal překvapit. Víte, čemu věnoval dva roky po dokončení Civilization?

  • 27.09.15 / 16:50 -

Eurogamer o údajně nejhranější PC hře všech dob (Solitaire) a snaze jednoho indie vývojáře vylepšit její design.

  • 26.09.15 / 23:20 -

Velmi otevřený článek Rona Gilberta o financování a rozpočtu Thimbleweed Park. Dolary tam skáčou, ani nevíte jak.

  • 26.09.15 / 22:18 -

Půlhodinový francouzský dokument (s titulky) o vzniku arkádových "shmup" stříleček.