Archiv postřehů a aktualit:
|
Na Startovači můžete podpořit projekt dokumentu o vývoji počítačových her v Česku. |
|
Co je zábavné na walking simulátorech? Zajímavá analýza. Pod článkem komentář Rapha Kostera, na jehož teorii článek staví. |
|
Švédská mobilní puzzle hra Twofold Inc. vypadá na další mobilní hit. Vychází příští týden na iOS a Android. |
|
V Amsterdamu otevírá The Arcade Hotel, hotel určený pro hráče. Amsterdam... ano, tam to dává smysl! |
|
Nový patch do Life is Strange přidává Director's Commentary. Sice jde ve skutečnosti o hodinové video, ale přesto, u téhle hry nepochybně bude stát za to. |
|
Příběh jednoho 16letého vývojáře, jehož hře zajistil publicitu Reddit. Nutno říct, že zaslouženě, vypadá skvěle! |
|
Zajímavá analýza konzolových exkluzivit a konkrétně Rise of the Tomb Raider s časově omezenou exkluzivitou na XO. Pachter odhadl, že Microsoft zaplatil Square $20m (+cca totéž v reklamě), jiný analytik tvrdí, že na tom výrazně prodělal. Zmíněny zajímavé odhady a čísla. |
|
Ke Kickstarteru Thimbleweed Parku jsem měl své výhrady, ale hra bude skvělá. Teď už je to jisté, viz video prvních 18 minut. |
|
Historie jednoho specifického subžánru, závodů motokár. Fun fact: mezi lety 1999 a 2001 jich vyšly dva tucty! |
|
50 nejzásadnějších PC her podle PC Gameru + komentáře Carmacka, Meiera, Garriota, Spectora a dalších vývojářů. |
|
A když jsme u nominací, důležité je také oznámení finalistů prestižního Festivalu nezávislých her. |
|
Pokud vám jde při hraní o emoce, pár tipů na zajímavé emotivní hry najdete v nominacích na první Emotional Games Awards. |
|
Zajímavý rozhovor s vývojářem veteránem (Infinity Ward, Naughty Dog). Doporučil bych mj. těm, kdo opovrhují Call of Duty. Leccos si vyjasní - řada věcí, které kritizují, jsou tam zcela záměrně. |
|
Kritický pohled na dnešní stav adventure žánru. Trochu konzervativní, ale s řadou argumentů se nedá nesouhlasit. Čtěte. |
|
Nejlepší hry roku 2015 podle Ježíše. |
|
Co se děje v MMO světech při jejich posledních okamžicích před vypnutím. Místy trochu tragické, ale zajímavé. |
|
Dojmy z čerstvého hraní Final Fantasy VII. Pěkná vzpomínka bez emocí, včetně střízlivého pohledu na budoucí remake. |
|
Nezávislý vývojář se zamýšlí nad tím, jak by se dal vylepšit Steam. Pár dobrých nápadů. |
|
Výborný 30minutový dokument o Telltale Games. Od těžkých začátků až po dnešní slávu. Už zaměstnávají 300 vývojářů! |
|
Vybraná hodnocení z nového Edge: Rainbow Six Siege 6, Amplitude 8, Nuclear Throne 8, Dirt Rally 8, EVE: Gunjack 6, SteamWorld Heist 8 a Fast Racing Neo 6. |
|
Výsledky zimního výprodeje na Steamu: cca 46 milionů prodaných her, v celkové hodnotě $270 milionů. Detailně tady. |
|
Pirátství na PC už není takové téma jako dřív, ale tohle zaujalo. FIFA 16 a Just Cause 3 stále bez cracku a brzy to prý bude běžné. |
|
Toto je naprosto fascinující. Zcela slepý hráč po pěti letech dohrál Legend of Zelda: Ocarina of Time. Hrál výhradně podle zvuku, metoda pokus/omyl. |
|
Výsledky game jamu Ludum Dare 34 oznámeny. Slovák Martin Cohen vítězem dvou kategorií a šestnáctý celkově. Gratulace! |
|
Za rok se prý na Steamu prodá her za 3,5 miliardy $. Data ze Steam Spy včetně odhadů u konkrétních titulů. Prý jde jen o 15 % trhu PC her, to bych čekal víc. Ale stejně - znamená to miliardu do kapsy Valve. |
|
Vybraná hodnocení z nového Edge: Just Cause 3 7, Fallout 4 8, SW Battlefront 7, Black Ops III 7, Xenoblade Chronicles X 7 a Game of Thrones S1 5. |
|
Dnes před 25 lety vydal id Software Commander Keen! Původně to byl klon Super Maria, který chtěli id nabídnout Nintendu - John Romero právě dnes vůbec poprvé zveřejnil video z onoho klonu Maria. |
|
Tvůrci Lumino City vydali speciální making of appku (zdarma), kde ukazují, jak svojí papercraft hru vytvářeli. |
|
Rozhovor Respektu s Danem Vávrou. Takový pěkný, umírněný. |
|
Star Citizen po třech letech crowdfundingu vybral už přes $100m. Čtete správně, "dvě a půl miliardy korun". |
|
Skvělý profil Milese Jacobsona a Football Manageru v The Guardianu. Čtivé, spousta zábavných perliček. |
|
O eSport scéně, kde progameři končí kariéru často už ve 20 letech. Já se jim vůbec nedivím, co je to taky za život? |
|
Skvělé téma Polygonu o historii Casia a obecně her na náramkových hodinkách. |
|
Thimbleweed Park se dočkal prvního playtestingu. Ron Gilbert pěkně vysvětluje, k čemu je dobrý a na co se zaměřit. |
|
Fascinující vzpomínka operátorů Nintendo help linky, autentické zážitky z přelomu 80. a 90. let. #tobylycasy |
|
Přečtěte si příběh obnovy Tennis for Two, videohry z roku 1958, kdy do vynálezu Pongu zbývalo ještě 14 let. |
|
Pět a půl hodin nejlepší hudby z Amiga her na YouTube. |
|
Pro zajímavost. Gabe Newell stíhá ještě kromě šéfování Valve investovat do kuchařských geeků ChefSteps. |
|
Skvělý rozhovor s Amy Henning a Jade Raymond o vyprávění ve hrách. |
|
Kotaku píše o tom, jak je na blacklistu Ubisoftu i Bethesdy. Zajímavé čtení o vztazích médií s vydavateli. K tématu doporučuju ještě komentář Kyle Orlanda. |
|
Podívejte se zevnitř na gamepady všech Nintendo konzolí. Jak vlastně fungují páčky a tlačítka? Velmi zajímavé! |
|
Rozhovor s Clintem Hockingem, který po Far Cry 2 opustil Ubi a po jobu v LucasArts, Valve a Amazonu se tam vrátil. |
|
Už příští Pá + So proběhne GDS 2015, tady je program. Nejvíc očekávám od přednášky o grafice Samorostu 3. |
|
Počítačové hry ve výuce dějepisu. To by mohla být zajímavá debata, doufejme nejen o výukové simulaci Československo 38-89. |
|
Vybraná hodnocení z nového Edge: Halo 5 8, Guitar Hero Live 9, Life is Strange 8, Rise of the Tomb Raider 8, Assassin's Creed Syndicate 6, NFS 4, Broforce 8, Prison Architect 8, Minecraft: Story Mode Ep1 6, Yakuza 5 7, Tales from the Borderlands: Season One 8. |
|
Analytik Pachter o Nintendu NX a nechybí samozřejmě slovo "doomed". S nutností third-party podpory má pravdu. Snad bude stejné i jiné zároveň - tedy bude umožňovat hraní klasických her, ale nabídne navíc i nějaké inovativní "optional" funkce. |
|
Bitmap Books právě dokončují knihu o ZX Spectrum a už chystají tři další. Dvě artové knihy (herní automaty resp. SNES), třetí o britském studiu Gremlin. |
|
Proč je zábavnější na hororové hry koukat, než je hrát? Zajímavý text. |
|
Historka o únosu vývojářovy dcery je jeden z nejšílenějších příběhů, které jste o herní branži četli. I na Japonsko trochu moc. |
|
Blog Filipa Kraucher na Gamasutře o snaze dostat Blackhole do povědomí hráčů. Je to nahoru a dolů, ale hlavní je ten tah na branku. |