Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 28.01.16 / 12:09 -

Na Startovači můžete podpořit projekt dokumentu o vývoji počítačových her v Česku. 

  • 23.01.16 / 12:39 -

Co je zábavné na walking simulátorech? Zajímavá analýza. Pod článkem komentář Rapha Kostera, na jehož teorii článek staví.

  • 22.01.16 / 12:47 -

Švédská mobilní puzzle hra Twofold Inc. vypadá na další mobilní hit. Vychází příští týden na iOS a Android.

  • 22.01.16 / 12:42 -

V Amsterdamu otevírá The Arcade Hotel, hotel určený pro hráče. Amsterdam... ano, tam to dává smysl!

  • 21.01.16 / 20:32 -

Nový patch do Life is Strange přidává Director's Commentary. Sice jde ve skutečnosti o hodinové video, ale přesto, u téhle hry nepochybně bude stát za to.

  • 20.01.16 / 17:50 -

Příběh jednoho 16letého vývojáře, jehož hře zajistil publicitu Reddit. Nutno říct, že zaslouženě, vypadá skvěle!

  • 19.01.16 / 15:53 -

Zajímavá analýza konzolových exkluzivit a konkrétně Rise of the Tomb Raider s časově omezenou exkluzivitou na XO. Pachter odhadl, že Microsoft zaplatil Square $20m (+cca totéž v reklamě), jiný analytik tvrdí, že na tom výrazně prodělal. Zmíněny zajímavé odhady a čísla.

  • 19.01.16 / 15:27 -

Ke Kickstarteru Thimbleweed Parku jsem měl své výhrady, ale hra bude skvělá. Teď už je to jisté, viz video prvních 18 minut.

  • 19.01.16 / 00:08 -

Historie jednoho specifického subžánru, závodů motokár. Fun fact: mezi lety 1999 a 2001 jich vyšly dva tucty!

  • 18.01.16 / 23:59 -

50 nejzásadnějších PC her podle PC Gameru + komentáře Carmacka, Meiera, Garriota, Spectora a dalších vývojářů.

  • 18.01.16 / 00:38 -

A když jsme u nominací, důležité je také oznámení finalistů prestižního Festivalu nezávislých her.

  • 18.01.16 / 00:34 -

Pokud vám jde při hraní o emoce, pár tipů na zajímavé emotivní hry najdete v nominacích na první Emotional Games Awards.

  • 16.01.16 / 19:26 -

Zajímavý rozhovor s vývojářem veteránem (Infinity Ward, Naughty Dog). Doporučil bych mj. těm, kdo opovrhují Call of Duty. Leccos si vyjasní - řada věcí, které kritizují, jsou tam zcela záměrně.

  • 16.01.16 / 13:54 -

Kritický pohled na dnešní stav adventure žánru. Trochu konzervativní, ale s řadou argumentů se nedá nesouhlasit. Čtěte.

  • 16.01.16 / 12:29 -

Nejlepší hry roku 2015 podle Ježíše.

  • 16.01.16 / 11:07 -

Co se děje v MMO světech při jejich posledních okamžicích před vypnutím. Místy trochu tragické, ale zajímavé.

  • 16.01.16 / 10:48 -

Dojmy z čerstvého hraní Final Fantasy VII. Pěkná vzpomínka bez emocí, včetně střízlivého pohledu na budoucí remake.

  • 15.01.16 / 18:22 -

Nezávislý vývojář se zamýšlí nad tím, jak by se dal vylepšit Steam. Pár dobrých nápadů.

  • 14.01.16 / 11:44 -

Výborný 30minutový dokument o Telltale Games. Od těžkých začátků až po dnešní slávu. Už zaměstnávají 300 vývojářů!

  • 14.01.16 / 11:39 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Rainbow Six Siege 6, Amplitude 8, Nuclear Throne 8, Dirt Rally 8, EVE: Gunjack 6, SteamWorld Heist 8 a Fast Racing Neo 6.

  • 12.01.16 / 11:31 -

Výsledky zimního výprodeje na Steamu: cca 46 milionů prodaných her, v celkové hodnotě $270 milionů. Detailně tady.

  • 10.01.16 / 13:31 -

Pirátství na PC už není takové téma jako dřív, ale tohle zaujalo. FIFA 16 a Just Cause 3 stále bez cracku a brzy to prý bude běžné.

  • 05.01.16 / 11:23 -

Toto je naprosto fascinující. Zcela slepý hráč po pěti letech dohrál Legend of Zelda: Ocarina of Time. Hrál výhradně podle zvuku, metoda pokus/omyl.

  • 05.01.16 / 10:47 -

Výsledky game jamu Ludum Dare 34 oznámeny. Slovák Martin Cohen vítězem dvou kategorií a šestnáctý celkově. Gratulace!

  • 05.01.16 / 10:00 -

Za rok se prý na Steamu prodá her za 3,5 miliardy $. Data ze Steam Spy včetně odhadů u konkrétních titulů. Prý jde jen o 15 % trhu PC her, to bych čekal víc. Ale stejně - znamená to miliardu do kapsy Valve.

  • 17.12.15 / 19:22 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Just Cause 3 7, Fallout 4 8, SW Battlefront 7, Black Ops III 7, Xenoblade Chronicles X 7 a Game of Thrones S1 5.

  • 14.12.15 / 20:18 -

Dnes před 25 lety vydal id Software Commander Keen! Původně to byl klon Super Maria, který chtěli id nabídnout Nintendu - John Romero právě dnes vůbec poprvé zveřejnil video z onoho klonu Maria.

  • 14.12.15 / 18:19 -

Tvůrci Lumino City vydali speciální making of appku (zdarma), kde ukazují, jak svojí papercraft hru vytvářeli.

  • 14.12.15 / 12:09 -

Rozhovor Respektu s Danem Vávrou. Takový pěkný, umírněný.

  • 14.12.15 / 12:08 -

Star Citizen po třech letech crowdfundingu vybral už přes $100m. Čtete správně, "dvě a půl miliardy korun".

  • 14.12.15 / 00:51 -

Skvělý profil Milese Jacobsona a Football Manageru v The Guardianu. Čtivé, spousta zábavných perliček.

  • 09.12.15 / 11:23 -

O eSport scéně, kde progameři končí kariéru často už ve 20 letech. Já se jim vůbec nedivím, co je to taky za život?

  • 08.12.15 / 12:53 -

Skvělé téma Polygonu o historii Casia a obecně her na náramkových hodinkách. 

  • 03.12.15 / 21:31 -

Thimbleweed Park se dočkal prvního playtestingu. Ron Gilbert pěkně vysvětluje, k čemu je dobrý a na co se zaměřit.

  • 26.11.15 / 17:02 -

Fascinující vzpomínka operátorů Nintendo help linky, autentické zážitky z přelomu 80. a 90. let. #tobylycasy

  • 25.11.15 / 13:51 -

Přečtěte si příběh obnovy Tennis for Two, videohry z roku 1958, kdy do vynálezu Pongu zbývalo ještě 14 let.

  • 25.11.15 / 11:45 -

Pět a půl hodin nejlepší hudby z Amiga her na YouTube.

  • 25.11.15 / 00:51 -

Pro zajímavost. Gabe Newell stíhá ještě kromě šéfování Valve investovat do kuchařských geeků ChefSteps. 

  • 23.11.15 / 14:00 -

Skvělý rozhovor s Amy Henning a Jade Raymond o vyprávění ve hrách.

  • 23.11.15 / 13:51 -

Kotaku píše o tom, jak je na blacklistu Ubisoftu i Bethesdy. Zajímavé čtení o vztazích médií s vydavateli. K tématu doporučuju ještě komentář Kyle Orlanda.

  • 22.11.15 / 15:21 -

Podívejte se zevnitř na gamepady všech Nintendo konzolí. Jak vlastně fungují páčky a tlačítka? Velmi zajímavé!

  • 22.11.15 / 14:52 -

Rozhovor s Clintem Hockingem, který po Far Cry 2 opustil Ubi a po jobu v LucasArts, Valve a Amazonu se tam vrátil.

  • 22.11.15 / 14:40 -

Už příští Pá + So proběhne GDS 2015, tady je program. Nejvíc očekávám od přednášky o grafice Samorostu 3.

  • 19.11.15 / 12:58 -

Počítačové hry ve výuce dějepisu. To by mohla být zajímavá debata, doufejme nejen o výukové simulaci Československo 38-89.

  • 19.11.15 / 10:34 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Halo 5 8, Guitar Hero Live 9, Life is Strange 8, Rise of the Tomb Raider 8, Assassin's Creed Syndicate 6, NFS 4, Broforce 8, Prison Architect 8, Minecraft: Story Mode Ep1 6, Yakuza 5 7, Tales from the Borderlands: Season One 8.

  • 17.11.15 / 14:40 -

Analytik Pachter o Nintendu NX a nechybí samozřejmě slovo "doomed". S nutností third-party podpory má pravdu. Snad bude stejné i jiné zároveň - tedy bude umožňovat hraní klasických her, ale nabídne navíc i nějaké inovativní "optional" funkce.

  • 14.11.15 / 17:58 -

Bitmap Books právě dokončují knihu o ZX Spectrum a už chystají tři další. Dvě artové knihy (herní automaty resp. SNES), třetí o britském studiu Gremlin.

  • 14.11.15 / 00:02 -

Proč je zábavnější na hororové hry koukat, než je hrát? Zajímavý text.

  • 13.11.15 / 18:41 -

Historka o únosu vývojářovy dcery je jeden z nejšílenějších příběhů, které jste o herní branži četli. I na Japonsko trochu moc.

  • 13.11.15 / 14:02 -

Blog Filipa Kraucher na Gamasutře o snaze dostat Blackhole do povědomí hráčů. Je to nahoru a dolů, ale hlavní je ten tah na branku.