Archiv postřehů a aktualit:
|
Making of PlayStation VR, rozsáhlé téma Polygonu. Fascinující insight do vzniku revoluční technologie. |
|
Skvělé video o specifické filozofii game designu Jonathana Blowa (převážně Braid, ale částečně i The Witness). |
|
Tři skvělé články USGameru o Day of the Tentacle (o historii hry, o grafice a o hudbě). Remake už za dva týdny! |
|
Co se skrývá za tak triviální věcí, jakou je skákání v 2D hrách? Fascinující video s konkrétními ukázkami. |
|
The Guardian zajímavě o Amanitě a Samorostu 3. Zase máme být na co hrdí. Příkladný přístup Jakuba Dvorského, tleskám! |
|
Hodnocení z nového Edge: Street Fighter V 7, Far Cry Primal 6, The Flame In The Flood 6, Unravel 7, Assassin's Creed Chronicles 5, The Town of Light 6, Dying Light: The Following 6, Layers of Fear 6, Bravely Second: End Layer 8 a American Truck Simulator 7. |
|
Profilový článek Polygonu o Sidu Meierovi. "I considered hexes for Civ I, but that would have been considered nerdy." |
|
Zajímavá analýza NX drbů a zvěstí. "Employees are said to end meetings and brainstorming sessions with the battle cry: For Iwata!" |
|
Článek Eurogameru o šancích PlayStation uspět v VR bitvě. A že je technicky slabší? Vzpomeňte na Game Boy. Rozhodne cena a hry. |
|
Nejlepší PC gamepady? Pro změnu praktický text od zkušených odborníků z Digital Foundry. |
|
Zpověď autora E.T. pro Atari 2600, podle mnohých nejhorší hry všech dob. Skvělé a zábavné vzpomínky na Spielberga i šéfa Atari. |
|
Zajímavá vás, jak se nahrával voiceover do Portalu, včetně instrukcí režie? Dlouhá nahrávka, ale stojí za poslech. |
|
Herní vývojáři prozradili PC Gameru, jak by udělali Half-Life 3. Výborné. |
|
Deset věcí, které už hráči brzy nejspíš nezažijí. Tohle se BW výjimečně povedlo. A dalo by se toho vymyslet i víc. |
|
Fascinující evoluce vývoje Portalu (20minutové video) s ukázkou celé řady raných buildů a verzí hry. |
|
Co se stane, když neznámý Kickstarter projekt zmíní populární YouTuber. Zajímavá case study. |
|
Pár starých rozhovorů (1985-1987) s vývojáři videoher jako Pac-Man, Galaxians nebo Space Invaders. Ten předposlední odstavec pobavil ;). |
|
Trefný příspěvek vývojáře do aktuální debaty zda je 20 dolarů či Euro hodně za indie hru. |
|
Odborníci radí Nintendu, aby produkovalo vlastní filmy po vzoru Marvelu. IP (a peníze) na to mají. |
|
Warren Spector se vrací do herního vývoje, bude pracovat na System Shocku 3. Zpráva týdne? Nebo měsíce? |
|
Jak vznikl ten nádherný ostrov v The Witness? Detailní blog autora grafiky Luise Antonia. |
|
Mega Man u nás velkou tradici nemá, ale tenhle dlouhý rozhovor s Akirou Kitamurou by zapadnout neměl. |
|
Hry na Kickstarteru v roce 2015, zajímavá data. |
|
Xbox hráči kritizují Microsoft za PC port Quantum Breaku. Pozoruhodná inteligence. A skvělá iniciativa MS! |
|
Vybraná hodnocení z nového Edge: The Witness 9, XCOM 2 9, Firewatch 8, Darkest Dungeon 8, Oxenfree 6, Gemini: Heroes Reborn 4 a That Dragon, Cancer 8. |
|
Firewatch na PC umožňuje exportovat vyfocené screenshoty (a že tam je co fotit) a nechat si je poslat vytištěné. Skvělý nápad! |
|
Výborný seriál videí History Respawned je jasný subscribe! Viz poslední díl o Red Dead Redemption a Divokém západu. |
|
Dopis 4letému synkovi o videohrách. Příjemné vtipné čtení, zvlášť pokud už jste rodiči. |
|
Nejlepší singleplayerové FPS levely podle PC Gameru. |
|
Fascinující technická analýza grafiky GTA V za pomoci jediného screenshotu. Škoda, že půlce slov nerozumím ;-). |
|
Za Resident Evilem nestojí jen oslavovaný Shinji Mikami, zásadně a kreativně přispěl i Kenichi Iwao - viz rozhovor. |
|
Dnes uběhlo 25 let od vydání Street Fightera 2.Polygon má k výročí výborné téma. |
|
Věděli jste, že na soundtracku k Sonicovi 3 spolupracoval Michael Jackson? Fascinující příběh. |
|
Na Rádiu 1 startuje nový pořad Vektor věnovaný hudbě z her. Moderuje Lukáš Grygar. Každé druhé úterý po půlnoci, záznamy jsou k dispozici. |
|
Multiplayerové střílečky za 60€? Něco se musí změnit, tvrdí komentář na Escapistu. |
|
Plány Mike Bithella? Expanduje, otevírá studio, uvažuje o VR nebo F2P. Nic konkrétního, ale fajn rozhovor. Volume mě sice úplně nechytlo, ale držím mu palce. |
|
Přes vysokou cenu se The Witness nejen pirátí, ale také dobře prodává. Skvělé! A Blowovi ten třetí odstavec věřím. |
|
Nejen syrečky, ale i hry vznikají v Olomouci. Dosud Playito tvořilo převážně casualovky, teď vesmírné sci-fi Space Merchants. Podpořte na IndieGogo. |
|
Podpořit můžete all-in-one konzoli indieGO postavenou na bázi Raspberry Pi 2. Umí Amigu CD32, PlayStation, Saturn, Sega CD, TurboGrafx aj. |
|
Další zpackaný crowdfunding: peníze na vývoj Rogue Ant Simulatoru šly na "chlast a striptérky". Bod za upřímnost. |
|
Co to znamená, když se řekne "vizuální styl"? Poučná lekce. |
|
Fascinující analýza cutscén v Metal Gear Solid V ve srovnání s předchozím dílem. |
|
Proč je Doom vlastně tak oblíbený a ceněný? Zajímavé video analyzující jeho level design a enemy design (8 minut). |
|
Jak také herní vydavatelé pracují s youtubery. Nevidím na tom (z jejich pohledu) nic moc špatného, ale dobré vědět. |
|
A ještě jednou The Witness. Tradičně výborný Parkinův sloupek o Jonathanu Blowovi v New Yorkeru. |
|
Příběh Apogee/3D Realms, firmy, která vedle řady kvalitních her vytvořila i úspěšný distribuční model. |
|
20 minut gameplaye Day of the Tentacle Remastered s Timem Schaferem. Na tohle se hodně těším, jedna z mých TOP her. |
|
Jonathan Blow prezentuje The Witness... v roce 2010. "Ještě minimálně rok to nevyjde." |
|
Volition vydali .iso nevydané PSP hry Saints Row Undercover. Zatím na PSP nefunguje, jen v emulátoru na PC. |
|
Všimli jste si, že novou hru Insomniacu vydává GameStop? Co to přesně znamená, ještě nevíme, ale stojí to za pozornost. |