Archiv postřehů a aktualit:
|
Sbírka boxartů ZX Spectrum her (a nejen jich, viz celý server Cover Browser). Tohle nás tenkrát ze zřejmých důvodů minulo, doplňte si vzdělání. Místy dost haluz. |
|
Na GameDay u příležitosti třeboňského Anifilmu (4. května) si Jakub Dvorský pozval řadu indie vývojářů. Nenechte si ujít. |
|
V profilu v New Yorkeru vypráví Markus Persson o svém dětství, rodině či prvním počítači. |
|
Parádní Tumblr pro fanoušky pixelartu, převážně ze starých her. Nádhera, tohle asi budu často reblogovat na svým Tumblru... |
|
Ve světle Orthova odchodu z Microsoftu zajímavé téma Edge o diskuzním serveru NeoGAF a jeho vlivu v herně mediální branži. |
|
Po AC/DC má svůj vlastní pinball stůl i Metallica. Obsahuje 12 skladeb kapely a vypadá skvěle. Cena? Cca 100 tisíc korun. |
|
Zajímavá statistika o oblibě her v čínských hernách, League of Legends se tam hraje už 14x víc než WoW. |
|
Gemini Rue, jedna z nejlepších moderních klikacích adventur, vyšla i na iOS ($3.99). Rozhodně doporučuji. |
|
Retro Achievements je projekt modifikovaného emulátoru, který do her (zatím jen Mega Drive) přidává achievementy. |
|
Nezávislý vývoj není trend posledních let. Podívejte se na sharewarový katalog Apogee z roku 1993. Kus mého dětství. |
|
Greg Zeschuk pohovořil s GI.biz o své kariéře v BioWare. |
|
Zítra na PS3/Vitu vychází Guacamelee, akční "metroidvania" plošinovka inspirovaná tradiční mexickou kulturou. Polygon dal 9/10. |
|
Dokument o japonských hernách 100 Yen je hotov a vyjde v květnu. Nemůžu se dočkat! |
|
Hodnocení z nového Edge: Bioshock Infinite 9, SimCity 6, StarCraft II: Heart of the Swarm 9, God of War: Ascension 7, Gears of War: Judgement 9, Fire Emblem Awakening 9, Monster Hunter 3 Ultimate 8, Monaco 8, Sonic Dash 5, Ridiculous Fishing 9 a Monster Meltdown 7. |
|
Tohle mi minulý týden uteklo. Kotaku na základě několika nepotvrzených zdrojů informuje o neradostné situaci v id Software. |
|
Producent Wreck-It Ralph vypráví o licencování herních postav, které se ve filmu objevily. |
|
Toužíte-li po pokračování No One Lives Forever (nebo legální možnosti koupit první dva díly na Steamu či jinde), sněte dál. Neví se, kdo na hry vlastní práva. |
|
Upřímný rozhovor s Warrenem Spectorem u příležitosti odchodu z Disney. Doufám, že tenhle machr ještě udělá něco pořádného. |
|
Bývalý animátor filmového studia Dreamworks (nyní indie vývojář) porovnává herní a filmovou branži z hlediska jeho oboru. Moc poučné povídání. |
|
Notch si popovídal s Polygonem, vydařený článek o založení Mojangu, o Minecraftu i o projektech Scrolls a 0x10c. |
|
Evoland je hratelná (!) historie videoher. Skvělý nápad, minimálně si pusťte trailer. |
|
Letošní aprílové hry? World of Tanks vs. Zombies, Minecraft 2, Football Manager 1888 a další - sumarizuje PC Gamer. |
|
Jak se vyvíjí v Africe? Eurogamer píše o keňských nezávislých vývojářích University of Games. |
|
Dubnový update do Guild Wars 2 je k dispozici, Super Adventure Box je úžasná retro pocta. |
|
Polygon dostal do rukou Ouyu a napsal podrobný test. Shrnutí: mikrokonzole má zjevně obrovský potenciál, ale je co zlepšovat (například ovladač) a hodně závisí na podpoře vývojářů. |
|
Skvělý insight do fungování EA, zejména s ohledem na digitální byznys. Napsal Mitch Lasky (Activision, JAMDAT aj). |
|
Hutný výběr více než 1300 skladeb z převážně konzolových her. Link vede na první část, dalších šest hledejte v pruhu vpravo. |
|
Dnes začíná GDC 2013 v San Franciscu! Čtěte zajímavé téma o historii konference na Polygonu, coverage sledujte vedle Polygonu i na tradičně skvělé Gamasutře. Bude to stát za to. |
|
Gamasutra analyzuje niché žánr simulátorů autobusů, kamionů nebo traktorů, včetně rozhovoru s českým SCS Software. Hovoří o zajímavé cílovce. Jejich hry hrají hlavně děti mezi 8 a 12 lety, a pak muži nad 35. Hry jsou prý hodně úspěšné v Polsku. |
|
Architekt David Fletcher pomáhá Jonathanu Blowovi s designem světa The Witness: fascinující článek! |
|
Mike Rose nejprve pomocí Sim City vyřešil dopravní problémy svého města, aby se teď zaměřil na kriminalitu ve fiktivním Liberty City z GTA. |
|
Proč mají lidé potřebu kreslit ve hrách penisy? Napsat takhle dlouhý článek o penisech umí jenom Kotaku. Zajímavý nebo zbytečný, rozhodněte se sami. |
|
Velmi detailní profil Studio Liverpool, jednoho z nejvýraznějších vývojářských studií PlayStationové éry. |
|
Luftrausers od Vlambeer je další indie zářez na pažbě Vity. Hodně stylová arkáda, vyjde na jaře i pro PS3/PC/Mac. |
|
Úžasná vzpomínka NHL.com na 20 let staré NHL 94 pro Mega Drive. U nás populární PC verze se sice lišila, přesto je to super čtení. Pobavila zpověd útočníka Jeremy Roenicka, který byl ve hře extrémně silný a lidé ho kvůli tomu dodnes téměř denně zastavují. |
|
Dočkáme se někdy skutečně komediální hry? No, já už jich hezkých pár hrál (hlavně tedy v 90. letech), ale tohle je trefná úvaha. |
|
Zahrajte si původní verze Monkey Islandů s dabingem ze Special Edition remaků. Ultimátní edice? Dobrý důvod zkusit! |
|
Richard Garriott se ostře opřel do dnešních designérů. Nemusíte souhlasit, ale za přečtení to stojí. Berme to jako závazek kvality Shroud of the Avatar. |
|
Sci-fi RPG od tvůrců Bastion? Pro peněženku zatím sahat nemusíte, Transistor vypadá skvěle, ale vyjde až příští rok. |
|
Taky se těšíte na Total War: Rome 2? 24letému fandovi hry umožnili v Creative Assembly zahrát si hru dřív, než zemřel na rakovinu. |
|
XBLA hit Fez vyjde 1. května na Steamu (PC/Mac). Více v rozhovoru na Redditu: Žádný nový obsah v PC verzi nebude, "něco" chystá i se Sony, na 3DS by hra nedávala smysl. |
|
Světový rekord v Missile Command je v ohrožení! O pokusu píše Kotaku, na Twitch TV běží živý přenos. Původní rekord má hodnotu 82 milionů a byl vytvořen v roce 1982. Victor Sandberg už hraje 52 hodin v kuse a chybí mu ještě 3 miliony. |
|
Edge se zaměřil na finskou herní scénu. Čtěte souhrnný článek nebo profily devíti studií, mj. Rovio, Housemarque, Supercell nebo Remedy. |
|
Krátká osobní vzpomínka Verge na The Bard's Tale. |
|
Analýza současné nezávislé herní branže na RPS. Co ještě je a není indie? A nejde spíš o to, jestli je hra dobrá? |
|
Gabe Newell se pochlubil, že obrat Valve vloni vzrostl díky komunitám kolem Team Fortress 2 a DOTA 2 o 50%. Přidal i pozoruhodné hausnumero: poslední update DOTA 2 prý vygeneroval traffic 3,5 terrabitů za vteřinu, což má odpovídat 2% veškeré internetové aktivity. |
|
Další success story na iOS, kde se Simon Read prosadil po deseti letech vytrvalého vývoje New Star Socceru. V článku zaujala skvělá konverze, kdy z 2,1 milionu stažení free verze zaplatilo za plnou verzi 25 % hráčů. To navíc tvoří jen 40-50 % celkových příjmů, o zbytek se postaraly jiné IAPy. |
|
Sim City v tom není samo, Dorkly přichází se seznamem devíti dalších pokažených herních launchů. Vzpomene ještě někdo na tragický start Half-Life 2? |
|
Témata Polygonu se dají linkovat poslepu. Tentokrát o úžasném projektu hracího automatu od indie scény v Chicagu. |
|
PC verzi ambientní puzzle plošinovky NightSky jsem před dvěma lety chválil, teď vyšla na iOS a dočasně je za $1. Rozhodně doporučuju! |