Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 15.05.13 / 21:20 -

Pražské studio Grip Games spustilo nový web a zároveň oznámilo svůj nový PS3/Vita projekt, Atomic Ninjas.

  • 14.05.13 / 23:24 -

Ženy v herní branži? Dnes už celkem běžné, ale co před 30 lety? Čěte fascinující scany článku z roku 1983.

  • 13.05.13 / 19:58 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Metro Last Light 8, Defiance 5, Dead Island Riptide, 3, Injustice GAU 8, Soul Sacrifice 6, Star Trek 4.

  • 13.05.13 / 19:21 -

Kotaku píše o atraktivních ženách, které živě nahrávají Let's Play videa na TwitchTV a nerdi jim za to platí.

  • 13.05.13 / 11:07 -

FreeCiv běží v HTML5 a tedy i v browseru či na mobilu. Na iDnes brzy čekejte články o klesající produktivitě práce.

  • 12.05.13 / 11:59 -

Producent EVE Online na jednoduchém příkladu objasňuje, jak křehká je ekonomika MMO hry. Zákazník je vždycky napřed...

  • 12.05.13 / 11:47 -

Brazilský designér Rodrigo Bellão vytvořil experimentální návrh interface FIFA. Moc pěkné...

  • 11.05.13 / 20:29 -

Pokud jste pozorně sledovali zkázu THQ, rozhovor Eurogameru s jeho bývalým šéfem Danny Bilsonem (vedl THQ před Jasonem Rubinem) vám doplní důležité dílky puzzle.

  • 11.05.13 / 20:03 -

Stáhněte si emulátor C-64 a 360 zásadních her k tomu v jednoduchém launcheru.

  • 09.05.13 / 17:40 -

Lukáš Macura ze Cinemaxu píše o opomíjené, ale důležité součásti vývoje hry. Jak jí správně pojmenovat.

  • 09.05.13 / 09:57 -

Taky jste se žalobě na Segu za zavádějící marketing Aliens: Colonial Marines jen pousmáli? Tak pozor, podle právníků šanci na úspěch má.

  • 08.05.13 / 19:16 -

Další důkaz "kouzla" F2P modelu. V novém mobilním Tetrisu od EA můžete za $40 podržet místo jedné kostky dvě. Posílám do EA dík za zkažení další kultovní hry...

  • 08.05.13 / 19:03 -

Zítra vychází na 3DS eShopu nový díl Mario and Donkey Kong, Minis on the Move. Podle recenze na Polygonu (9/10) je to povinná koupě: .

  • 08.05.13 / 10:49 -

Everyday is Play je hodně zajímavý projekt artové knihy oslavující médium videoher. Vyjde koncem roku, viz ukázky.

  • 06.05.13 / 23:16 -

Lords of Football je netradiční fotbalový manažer, s hráčem tu žijete 24 hodin, na hřišti i mimo něj. Chválím za originalitu, tenhle experiment vyzkouším bez ohledu na hodnocení.

  • 05.05.13 / 20:50 -

Jsou na váš všechny ty gamemakery příliš složité? Prostě si hru nakreslete na papíře a přeneste do iPadu v chystané aplikaci Pixel Press. Geniální nápad!

  • 05.05.13 / 20:22 -

Pozoruhodný článek Edge o berlínském Yageru (autoři Spec Ops: TL) a jeho vzniku. Zajímavé zvlášť pro čtenáře-pamětníky.

  • 02.05.13 / 23:47 -

Vývoj her na mrtvé platformy není zas tak vzácný, co ale vývojář, který se v roce 2012 rozhodl C64 hru vytvořit přímo na C64.

  • 02.05.13 / 14:40 -

Story Bundle je PDF balíček deseti publikací za vaši cenu. Making of Prince of Persia, Generation Xbox a další super čtení!

  • 02.05.13 / 00:33 -

Firaxis chystá Ace Patrol, iOS souboje WW1 letadel. Podstatné je, že hru údajně designuje Sid Meier. Čočko, máš v tom prsty?

  • 01.05.13 / 19:03 -

Experiment Curiosity se blíží konci a Molyneux říká, že vítězi změní život: "I’m telling you, you want this!"

  • 01.05.13 / 19:01 -

Polygon píše o vášnivém hráči závodních her, který si splnil sen a dnes závodí na skutečné trati (článek a také video reportáž).

  • 01.05.13 / 14:17 -

Co si o indie scéně myslí vývojáři AAA her? Docela zajímavá zpověď veterána Lee Perryho na Edge Online.

  • 01.05.13 / 13:54 -

Desítky poutavých přednášek z GDC 2013 jsou nyní zdarma k dispozici na webu a lze je přehrát i na mobilu.

  • 30.04.13 / 12:47 -

George Broussard je sice huba nevymáchaná a zabil Duke Nukema, ale The Road vyvinutá během 48hodinové akce Ludum Dare se mu povedla. Líbí se mi koncept obrácených rewardů, kdy jste za každou smrt odměněni vtipnou hláškou. Mimochodem mi to moc nejde, mám rekord pouhých 20 let.

  • 29.04.13 / 19:19 -

Hrej.cz dělá v posledních týdnech fajn Let's Play videa starých PC her. Dnes došlo na Ski or Die, v archivu najdete třeba Wolfenstein 3D, Prehistorika nebo Prince of Persia.

  • 29.04.13 / 14:56 -

Autoři simulace herního vývoje Game Dev Tycoon pustili na torrenty verzi, ve které zákazníci pirátí. To se povedlo!

  • 28.04.13 / 13:10 -

V seriálu iPhone Garbage IGN poukazuje na odpad z App Store. Poslední díl o Super Monster Bros je typickou ukázkou monetizačního podvodu.

  • 28.04.13 / 13:01 -

Edge píše o "powergamerech", elitních hráčích MMO her, kteří hraní obětuje všechno.

  • 28.04.13 / 12:27 -

125 úchvatných animovaných gifů, backgroundů z japonských bojovek. Kouzelný pixelart!

  • 25.04.13 / 22:32 -

GameLife se po 7 letech Xboxu 360 vrací ke slibům z jeho odhalení. Docela zábavné, velká část vize se vůbec nerealizovala - pokrok zjevně zas tak rychlý není.

  • 25.04.13 / 20:30 -

State of Play je celovečerní dokument o atraktivním tématu - korejské progamingové scéně: trailer vypadá slibně.

  • 22.04.13 / 23:13 -

Po plagiátu Ridiculous Fishing se Vlambeeru dostalo této "pocty" podruhé, tentokrát u hry Luftrausers. Smutné.

  • 22.04.13 / 23:03 -

Anonymní zástupce publishera píše pro Kotaku pohled z druhé, často kritizované strany herní branže.

  • 22.04.13 / 19:36 -

Game Informer popisuje, jak Boeing vyvíjí letecké simulátory pro trénink vojenských pilotů.

  • 22.04.13 / 19:30 -

U příležitosti oznámení remaku Prince of Persia: The Shadow and the Flame vzpomíná Jordan Mechner na vývoj originálu. Krásná 486ková vzpomínka!

  • 21.04.13 / 11:04 -

Proč někteří indie vývojáři vydávají své často velmi kvalitní hry bez nároku na zisk jako freeware? Čtěte zpověď jednoho z nich.

  • 21.04.13 / 10:47 -

Víte, čím se Nintendo zabývalo v 60. a 70. letech? Možná vás to překvapí.

  • 20.04.13 / 18:44 -

Kolik taky může stát launch mobilní hry? ZeptoLab do podpory sequelu Cut the Rope investoval 1 milion dolarů. A není v tom sám.

  • 20.04.13 / 14:06 -

Autor příběhů System Shock, Thief či Dishonored píše na Polygonu o své kariéře a získaných zkušenostech. Fascinující čtení.

  • 20.04.13 / 13:55 -

Přečtěte si rozhovor s Jindrou Rohlíkem o Bránách Skeldalu a podpořte mobilní port na Startovac.cz.

  • 20.04.13 / 13:20 -

Vývoj Heavy Rain údajně stál $22m, včetně marketingu a distribuce byly náklady $40m, příjmy Sony cca $100m. Pěkný zisk!

  • 19.04.13 / 13:37 -

25 indie her, které stojí za to sledovat. Hutný seznam, nemálo her jsem dosud neznal.

  • 19.04.13 / 11:39 -

Velký experiment Petera Molyneuxe pokračuje, do Curiosity byly implementovány IAP a lze také platit za VRÁCENÍ kostiček.

  • 18.04.13 / 15:35 -

Kdyby Ron Gilbert dostal šanci udělat nový díl Monkey Islandu, vypadal by takhle. Shut up and take my money.

  • 18.04.13 / 10:56 -

247 Missiles od Cinemaxu je na iOS dočasně zdarma. Vcelku povedený klon Missile Command, vyzkoušejte!

  • 18.04.13 / 10:27 -

Profil studia Supercell ve Forbesu. Denní obrat $2,4m, denně 8,5m hráčů? Clash of Clans fakt frčí. A tajemství úspěchu? "Je to jednoduché - prostě vytvořte skvělou hru, do které se lidé zamilují," říká šéf Supercellu. Dobrá rada nad zlato!

  • 17.04.13 / 09:47 -

A další inspirativní příběh. Jak Renegade Kid odmítli "úžasnou" nabídku vydavatele a stali se nezávislým studiem.

  • 17.04.13 / 09:20 -

Tvůrci indie hry Dustforce se pochlubili přesnými prodejními výsledky i náklady na vývoj. Moc zajímavá čísla, vedle Steamu byli i v Humble Bundle.

  • 17.04.13 / 09:05 -

Pár zajímavých příkladů, jak hry využívají integraci s Twitterem. Osobně tyto funkce nevyužívám, ale je vidět, že to jde.