Archiv postřehů a aktualit:
|
Zábavný, zajímavý a přiměřeně obskurní krátký dokument o testerech Segy z roku 1996. Na tu dobu výborně natočené. |
|
5mld $ za Supercell? Proč ne. Zaujal poslední odstavec. Supercell sám zvýšil finské příjmy ze zdanění kapitálových výnosů o 20%. |
|
Opensource emulátor 3DS zobrazuje hry v úchvatné HD grafice. Škoda, že tohle nevzniká legitimně přímo od Nintenda. |
|
Jak vypadal prototyp první herní konzole od Sony. Detaily neznáme, ale ten design je úžasný! |
|
Vybraná hodnocení z nového Edge: Quantum Break 7, Adr1ft 6, Star Fox Zero 7, Ratchet & Clank 6, Hyper Light Drifter 9 a Trackmania Turbo 8. |
|
Tak a zase jeden článek o Minecraftu, tentokrát z New York Times. Kdo ho kupuje? A jak dlouho to ještě vydrží? |
|
Timeline sporu mezi Rockstarem a Leslie Benziesem. Zajímavé praní špinavého prádla. Třeba ten $40m bonus Houserů... |
|
Většina lidí se snaží ždímat z her co nejvíce výkonu. Tenhle chlapík to má naopak, optimalizuje směrem dolů. Fascinující! |
|
Navazuju na nedávný tweet o slepém hráči. Rozhovor s podobným borcem, který hraje online mlátičku Killer Instinct. A daří se mu! |
|
Rozhovor s tvůrcem Dwarf Fortress Tarnem Adamsem je must-read pro všechny inspirace chtivé indie vývojáře. |
|
V říjnu vyjde kniha Art of Atari, pocta ikonickým ilustracím použitým na obalech, v katalozích či reklamách. Předobjednávám! |
|
Nezapomeňte, že se od pátku v Brně koná Game Access, vývojářská konference s hodně zajímavým line-upem přednášek. |
|
Úžasný soundtrack ze Samorostu 3 od Floexe je k poslechu na Spotify (a iTunes aj.). |
|
Prima reportáž a skvělé fotky z Train Jamu. To musel být podařený vývojářský mejdan! |
|
Jak přesně je ve Far Cry Primal vyobrazena skutečná doba kamenná? Zajímavé video od vědce/archeologa (jde o první část). |
|
Chameleon Run od šikovného Splita je na iOS v prodeji jako Editors Choice! Přečtěte si výborný making of článek. |
|
Super Mario dohraný za 15 minut. POSLEPU. Je úchvatné sledovat, jak si pomáhá zvukem, hudbou a dalšími triky. |
|
Rovio mění strategii a evidentně tápe. Je to úsměvné, ve světle těch povýšených útoků na Nintendo a Disney před pár lety. |
|
Kam zavál osud herce ze starých FMV her jako Night Trap, Harvester nebo Phantasmagoria. |
|
Sedm hodin hudby z arkádových her. To je jízda! |
|
Vybraná hodnocení z nového Edge: Dark Souls III 9, The Division 6, Hitman 8, Superhot 7, Plants vs. Zombies GW2 7, Devil Daggers 8, Pokken Tournament 6 a Moon Hunters 6. |
|
Valve na tom s bezpečností Steamu není moc dobře - zajímavý článek. |
|
Před patnácti lety Sega ukončila výrobu a podporu Dreamcastu. Vzpomínky pamětníků a účastníků. |
|
Na Steamu dnes vyšla 20 let ztracená hra z Amigy. Pokud jste před dvěma lety událost minuli, viz velký feature článek. |
|
Tetris a budoucnost architektury. K tématu nemůžu nevzpomenout "slavný" barák z Jižního Města. |
|
Tohle měsíc staré téma Polygonu mi málem uniklo. O tom, jak se na podobě her podepsaly průzkumy trhu. |
|
Zítra Minecraft překoná 23 milionů prodaných kusů na PC/Mac. Den co den 14 tisíc... to je prostě neskutečné. |
|
Věděli jste, že Ms. Pac-Man vznikl jako neoficiální hack původního Pac-Mana? Šlo vlastně o mod. |
|
Před patnácti lety se v obchodech objevil Game Boy Advance. Vynikající článek USGameru. |
|
Čas na retro. Výborné 12minutové video o technických parametrech CGA grafiky. Not as bad as you thought! |
|
Tvůrci SOMA šest měsíců po vydání hry. 250k prodaných kusů stále ještě nezajistilo návratnost investice do vývoje, pracuje se na dvou nových projektech. |
|
Tvůrci That Dragon, Cancer útočí na Let's Playe, prý kvůli nim nevydělali. Téma si žádá širší diskuzi, zvlášť u těchto "her" je to problém. |
|
Wired analyzuje první mobilní aplikaci Nintenda. Miitomo prý bude obrovským hitem a v monetizaci se Nintendo nedrží zpátky. |
|
Detailní analýza Digital Foundry ohledně spekulované PlayStation 4.5 a variant, které Sony má. |
|
Příslib zajímavé kauzy. Tvůrci úspěšného Ark: Survival Evolved čelí žalobě zpochybňující autorství. Hezky zamotané. |
|
12minutové "making of" video Day of the Tentacle Remastered. Skvělý segment z archivů Skywalker Ranche v závěru (9:25). |
|
Piracy report Punch Clubu. Na premium hru obvyklá čísla, celkem je 25% kopií legálních. Zajímavé jsou ty detaily k lokalizacím. |
|
Naprostá lahůdka. Dokument o polských herních magazínech a o tamní herní scéně vůbec. Úžasné historky a vyprávění! |
|
Česká Sony podpoří terapii PlayStationem. Inspirací je třináctiletý autista. Záslužná věc, pochvala do Sony! |
|
Spectorův pitch na hru Frontier někdy z roku 1993. Mělo jít o westernový tycoon, mix Sim City a Railrod Tycoonu. |
|
Kdo by to čekal? Retailový prodej v UK roste, počet obchodů prodávajících hry stoupá, více je (o 8%) i herních speciálek. |
|
Addicted to Death je zajímavé zamyšlení nad hrami s masochistickou obtížností a konkrétně Dungeon of the Endless. |
|
Věděli jste, že Stockholm využil pro své územní plánování Cities Skyline? Konkrétně prý na nový dopravní systém. |
|
Anonymní zpověď vývojáře/programátora. Trochu depresivní, ale výborné. Splnil si sen, ale za vysokou cenu. Branži už opustil. Cituji: "Has the experience put me off games? I still play them, but I guess I’ve seen inside the sausage factory and they’ll never be quite the same again." |
|
Rozhovor s tvůrcem aktuálního indie hitu Stardew Valley. Tenhle úspěch byl vykoupen šíleným crunchem - prý 4 roky pracoval 70 hodin týdně. Wow! |
|
Ženy v japonském herním vývoji moc nepotkáváme. Ale jsou tam. |
|
Co práce je za trailerem na AAA hru? Zajímavá case study traileru na The Division. Concept arty, storyboardy aj. |
|
A opět něco neuvěřitelného o velrybách. Článek Bloombergu o japonských hardcore hrách. Utratit $6k za večer? Žádný problém. Nejzajímavější číslo z článku je ovšem revenue ze hry Granblue Fantasy. Platící hráč údajně firmě CyberAgent zaplatí průměrně $800 měsíčně. |
|
Web Scientific American (ano, ten!) analyzuje, proč máme tak rádi hardcore hry jako Super Meat Boy. Mě vynechte! |
|
Důležitý článek o podvodném byznysu s přeprodáváním Steam kódů. Must-read pro každého, kdo podniká na Steamu. |