Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 17.10.13 / 21:27 -

Obsahově nijak světoborné, ale vizuálně moc pěkně zpracované muzeum Maria na IGN.

  • 16.10.13 / 23:09 -

Tak tohle je velká paráda! Ve skotském městečku Dundee vzdali poctu Lemmings. Bronzovou poctu!

  • 16.10.13 / 22:46 -

Ze života speedrunerů, výborné téma Wired.

  • 16.10.13 / 21:40 -

Crytek se na Twitteru pochlubil, jak se u nich maká přesčas a nepěkně se jim to vrátilo. Hezký důkaz síly komunity.

  • 15.10.13 / 18:20 -

Doktoři na Floridě se před operováním rozehřívají hraním Super Monkey Ball. Než bodnou do mě, dám jim zahrát Street Fighter.

  • 15.10.13 / 11:58 -

Že se Super Cell (Clash of Clans) daří, to jsme tak nějak věděli, ale investice 1,5 miliady dolarů? Štípněte mě!

  • 13.10.13 / 14:55 -

Vyzkoušejte indie puzzle hru 10. Na iOS dočasně zdarma, na Androidech za pár korun, nebotaké k dispozici jako flashovka.

  • 13.10.13 / 11:14 -

Máte rádi Minesweeper? Kupte si za 60 korun ambientní puzzle Hexcells. Výborné, doporučuji!

  • 12.10.13 / 19:26 -

Games: The Movie je Reddit komunita sdílející videa s kompletním sestřihem příběhu hry. Šikulové, to se může hodit.

  • 12.10.13 / 19:11 -

O výkonu PS4 už jste přečetli romány, tak teď alespoň pár vět o jejím designu, který vytvořil Tetsu Sumii: .

  • 12.10.13 / 19:06 -

Skvělá zpráva pro všechny, kdo pořádají pravidelné multiplayerové večírky s C-64: vyšel port Bombermana.

  • 12.10.13 / 16:24 -

TowerFall, jedna z mála vydařených Ouya her, vyjde v lednu i na PC, včetně singleplayer režimu a dalších vylepšení.

  • 10.10.13 / 15:24 -

Na Google Play si můžete pustit parádní výběr 8bitové hudby Františka Fuky.

  • 06.10.13 / 17:10 -

Kotaku shrnulo konec LucasArts dle vyjádření insiderů. Zmiňuje mj., že byl ve vývoji HD remake Day of the Tentacle. Dělali ho LucasArts Singapore, byl prý hotov z 80% a teď ho už nikdy neuvidíme. Slzy se mi derou do očí... fakt věčná škoda!

  • 06.10.13 / 16:51 -

Názorový sloupek Destructoidu se zaměřil na Capcom a jeho současný ústup ze slávy. Lze souhlasit.

  • 06.10.13 / 16:35 -

Populizátor LSD Timothy Leary experimentoval i s videohrami. Fascinující článek New YorK Times.

  • 05.10.13 / 20:29 -

Krásně napsaná vzpomínka na předchůdce GameBoye, první herní handheldy.

  • 05.10.13 / 12:09 -

Jak zbohatnout na iOS aplikacích? Varuji předem, z tohoto návodu se zvedá kufr.

  • 05.10.13 / 11:31 -

New York Times o herních blockbusterech a jejich stále obtížnější situaci. Padlo pár moc zajímavých čísel a údajů.

  • 05.10.13 / 10:54 -

11. listopadu vyjde na Steamu PC verze PixelJunk Shooter (PS3 verzi jsem kdysi chválil zde), následovat patrně bude i pokračování a další PixelJunk hry.

  • 04.10.13 / 09:40 -

Progamingové téma Verge o streamovací video službě Twitch, která z videoher udělala divácky vděčný sport.

  • 03.10.13 / 20:09 -

Dokonce i s instalací her si dávali před lety vývojáři práci. YouTube video instalace Broken Swordu.

  • 03.10.13 / 16:18 -

Vzpomínka na MUDy, textové MMORPG, které frčely v 70 a 80. letech, ale zahrát si je můžete dodnes. Článek v češtině.

  • 03.10.13 / 15:46 -

Zajímají-li vás taje level designu, tento rozcestník na blogu Critical Distance je plný zajímavých odkazů. A ještě k tématu - Dan Taylor píše na Gamasutra blogu o deseti pravidlech dobrého level designu (včetně příkladů).

  • 03.10.13 / 15:39 -

"Tetris boss" Henk Rogers vzpomíná s Wired na Hiroshi Yamauchiho, nedávno zesnulého šéfa Nintenda. Fascinující čtení.

  • 27.09.13 / 18:18 -

Polygon se v tématu vrací k historii Apogee, firmy která předběhla čas. Tehdy se jen indie hrám říkalo shareware.

  • 25.09.13 / 12:22 -

Synot pokračuje v herních investicích, po Madfinger přispěl $250k na pražský herní start-up Flow Studio a jejich Leap Motion projekty.

  • 25.09.13 / 12:11 -

Dennis "Thresh" Fong vzpomíná na počátky progamingu. Kdysi vyhrál Carmackovo Ferrari, vzpomínáte?

  • 24.09.13 / 16:09 -

Vydavatel Game Developer Magazine po krachu časopisu zveřejnil kompletní archiv PDF od roku 1994 do 2013.

  • 22.09.13 / 19:04 -

Dlouho před Heavy Rain a Fahrenheitem vytvořil David Cage Omikron. Edge vzpomíná na vývoj této unikátní hry.

  • 22.09.13 / 18:56 -

GTA V je násilné a misogynní, ale pořád je to skvělá hra, píše Helen Lewisová na Guardianu. Výtečný text.

  • 21.09.13 / 16:52 -

Fotogalerie z tokijských kanceláří a garáží Polyphony Digital, kde se byl podívat Eurogamer.

  • 21.09.13 / 14:05 -

Vynikající článek Wired o Chrisu Sawyerovi a jeho Transport Tycoonu. Už za dva týdny mobilní verze, juchů!

  • 19.09.13 / 23:58 -

Hudba inspirovaná hrami #4: Microsongs od Yerzmeye. Složeno na ZX Spectrum 16K s AY interface.

  • 19.09.13 / 22:36 -

První šéfredaktor Edge Steve Jarrat vzpomíná, jak ho před 20 lety založil. Pamětníci a časopisoví fetišisté ocení...

  • 19.09.13 / 22:32 -

I Finished Grand Theft Auto V In One 38-Hour Sitting - četl jsem jen části, ale je to zajímavě napsaný deníček.

  • 19.09.13 / 09:54 -

Nový herní trend? "Fotit se" se svojí postavou ve hře. Featuru má Zelda a GTA V, Wired vysvětluje víc.

  • 18.09.13 / 23:04 -

Kouzelný přehled herních obrázků (in-game či promo) ukradených z filmů. Pobavil zejména Silent Hill "inspirující se" v Kindergarten Cop (viz Page 4).

  • 18.09.13 / 22:29 -

Sedm her, kterým Edge měl dát 10/10 a teď to napravuje: GoldenEye 007, Advance Wars, Red Dead Redemption, Drop7, Resident Evil 4, Dark Souls a Super Street Fighter IV.

  • 18.09.13 / 00:07 -

O vývoji prvního Grand Theft Auta už se toho napsalo hodně, ale Guardian má skvělé 8min. video. Shlédněte už kvůli těm přízvukům.

  • 11.09.13 / 12:22 -

Vybraní herní sběratelé se chlubí se svými nejvzácnějšími úlovky. Chcete vidět, jak vypadají typičtí nerdi?

  • 11.09.13 / 09:10 -

Hudba inspirovaná hrami #3! Nové album od Chipzela (tvůrce hudby do Super Hexagonu) kompletně vzniklo na Game Boyi!

  • 10.09.13 / 23:20 -

Tvůrci Mark of Ninja a Don't Starve chystají špionážní taktickou tahovku Incognita. Vyjde až v roce 2014, ale alfa už frčí (k dispozici při předobjednávce).

  • 10.09.13 / 17:50 -

Capcom uvolnil na YouTube film o sérii Street Fighter, který byl dosud k dispozici exkluzivně u sběratelské edice. Skvělá podívaná!

  • 10.09.13 / 15:43 -

Vybraná hodnocení z nového Edge, který slaví 20 let: Saints Row IV 8, Splinter Cell Blacklist 6, The Wonderful 101 6 Rayman Legends 9, XCOM Declassified 6, Papers Please 9 a Pivvot 8.

  • 10.09.13 / 09:34 -

Po týdenní dovolené dělám tlustou čárou, co se stalo, to se stalo, psát budu jen o nových věcech. Ale Fukovo video z Vision Megastoru z roku 1996 linknout musím.

  • 10.09.13 / 09:26 -

České herní studio Cinemax dnes slaví 15 let. Připomeňte si jeho zajímavou historii v mém starším rozhovoru s Lukášem Macurou. Gratuluji!

  • 27.08.13 / 23:09 -

Jak vypadá pixelová animace postavy? Viz ukázka ze hry Crawl. Tohle je úctyhodné řemeslo!

  • 27.08.13 / 23:03 -

Na hraní retro her potřebujete spíš než LCD pořádný CRT monitor. Hodně zasvěcený článek, myslíte-li to vážně.

  • 27.08.13 / 09:34 -

Duchovní otec BioForge Ken Demarest vzpomíná na vznik téhle hodně unikátní hry. Skvělé interview.