Archiv postřehů a aktualit:
|
Obsahově nijak světoborné, ale vizuálně moc pěkně zpracované muzeum Maria na IGN. |
|
Tak tohle je velká paráda! Ve skotském městečku Dundee vzdali poctu Lemmings. Bronzovou poctu! |
|
Ze života speedrunerů, výborné téma Wired. |
|
Crytek se na Twitteru pochlubil, jak se u nich maká přesčas a nepěkně se jim to vrátilo. Hezký důkaz síly komunity. |
|
Doktoři na Floridě se před operováním rozehřívají hraním Super Monkey Ball. Než bodnou do mě, dám jim zahrát Street Fighter. |
|
Že se Super Cell (Clash of Clans) daří, to jsme tak nějak věděli, ale investice 1,5 miliady dolarů? Štípněte mě! |
|
Vyzkoušejte indie puzzle hru 10. Na iOS dočasně zdarma, na Androidech za pár korun, nebotaké k dispozici jako flashovka. |
|
Máte rádi Minesweeper? Kupte si za 60 korun ambientní puzzle Hexcells. Výborné, doporučuji! |
|
Games: The Movie je Reddit komunita sdílející videa s kompletním sestřihem příběhu hry. Šikulové, to se může hodit. |
|
O výkonu PS4 už jste přečetli romány, tak teď alespoň pár vět o jejím designu, který vytvořil Tetsu Sumii: . |
|
Skvělá zpráva pro všechny, kdo pořádají pravidelné multiplayerové večírky s C-64: vyšel port Bombermana. |
|
TowerFall, jedna z mála vydařených Ouya her, vyjde v lednu i na PC, včetně singleplayer režimu a dalších vylepšení. |
|
Na Google Play si můžete pustit parádní výběr 8bitové hudby Františka Fuky. |
|
Kotaku shrnulo konec LucasArts dle vyjádření insiderů. Zmiňuje mj., že byl ve vývoji HD remake Day of the Tentacle. Dělali ho LucasArts Singapore, byl prý hotov z 80% a teď ho už nikdy neuvidíme. Slzy se mi derou do očí... fakt věčná škoda! |
|
Názorový sloupek Destructoidu se zaměřil na Capcom a jeho současný ústup ze slávy. Lze souhlasit. |
|
Populizátor LSD Timothy Leary experimentoval i s videohrami. Fascinující článek New YorK Times. |
|
Krásně napsaná vzpomínka na předchůdce GameBoye, první herní handheldy. |
|
Jak zbohatnout na iOS aplikacích? Varuji předem, z tohoto návodu se zvedá kufr. |
|
New York Times o herních blockbusterech a jejich stále obtížnější situaci. Padlo pár moc zajímavých čísel a údajů. |
|
11. listopadu vyjde na Steamu PC verze PixelJunk Shooter (PS3 verzi jsem kdysi chválil zde), následovat patrně bude i pokračování a další PixelJunk hry. |
|
Progamingové téma Verge o streamovací video službě Twitch, která z videoher udělala divácky vděčný sport. |
|
Dokonce i s instalací her si dávali před lety vývojáři práci. YouTube video instalace Broken Swordu. |
|
Vzpomínka na MUDy, textové MMORPG, které frčely v 70 a 80. letech, ale zahrát si je můžete dodnes. Článek v češtině. |
|
Zajímají-li vás taje level designu, tento rozcestník na blogu Critical Distance je plný zajímavých odkazů. A ještě k tématu - Dan Taylor píše na Gamasutra blogu o deseti pravidlech dobrého level designu (včetně příkladů). |
|
"Tetris boss" Henk Rogers vzpomíná s Wired na Hiroshi Yamauchiho, nedávno zesnulého šéfa Nintenda. Fascinující čtení. |
|
Polygon se v tématu vrací k historii Apogee, firmy která předběhla čas. Tehdy se jen indie hrám říkalo shareware. |
|
Synot pokračuje v herních investicích, po Madfinger přispěl $250k na pražský herní start-up Flow Studio a jejich Leap Motion projekty. |
|
Dennis "Thresh" Fong vzpomíná na počátky progamingu. Kdysi vyhrál Carmackovo Ferrari, vzpomínáte? |
|
Vydavatel Game Developer Magazine po krachu časopisu zveřejnil kompletní archiv PDF od roku 1994 do 2013. |
|
Dlouho před Heavy Rain a Fahrenheitem vytvořil David Cage Omikron. Edge vzpomíná na vývoj této unikátní hry. |
|
GTA V je násilné a misogynní, ale pořád je to skvělá hra, píše Helen Lewisová na Guardianu. Výtečný text. |
|
Fotogalerie z tokijských kanceláří a garáží Polyphony Digital, kde se byl podívat Eurogamer. |
|
Vynikající článek Wired o Chrisu Sawyerovi a jeho Transport Tycoonu. Už za dva týdny mobilní verze, juchů! |
|
Hudba inspirovaná hrami #4: Microsongs od Yerzmeye. Složeno na ZX Spectrum 16K s AY interface. |
|
První šéfredaktor Edge Steve Jarrat vzpomíná, jak ho před 20 lety založil. Pamětníci a časopisoví fetišisté ocení... |
|
I Finished Grand Theft Auto V In One 38-Hour Sitting - četl jsem jen části, ale je to zajímavě napsaný deníček. |
|
Nový herní trend? "Fotit se" se svojí postavou ve hře. Featuru má Zelda a GTA V, Wired vysvětluje víc. |
|
Kouzelný přehled herních obrázků (in-game či promo) ukradených z filmů. Pobavil zejména Silent Hill "inspirující se" v Kindergarten Cop (viz Page 4). |
|
Sedm her, kterým Edge měl dát 10/10 a teď to napravuje: GoldenEye 007, Advance Wars, Red Dead Redemption, Drop7, Resident Evil 4, Dark Souls a Super Street Fighter IV. |
|
O vývoji prvního Grand Theft Auta už se toho napsalo hodně, ale Guardian má skvělé 8min. video. Shlédněte už kvůli těm přízvukům. |
|
Vybraní herní sběratelé se chlubí se svými nejvzácnějšími úlovky. Chcete vidět, jak vypadají typičtí nerdi? |
|
Hudba inspirovaná hrami #3! Nové album od Chipzela (tvůrce hudby do Super Hexagonu) kompletně vzniklo na Game Boyi! |
|
Tvůrci Mark of Ninja a Don't Starve chystají špionážní taktickou tahovku Incognita. Vyjde až v roce 2014, ale alfa už frčí (k dispozici při předobjednávce). |
|
Capcom uvolnil na YouTube film o sérii Street Fighter, který byl dosud k dispozici exkluzivně u sběratelské edice. Skvělá podívaná! |
|
Vybraná hodnocení z nového Edge, který slaví 20 let: Saints Row IV 8, Splinter Cell Blacklist 6, The Wonderful 101 6 Rayman Legends 9, XCOM Declassified 6, Papers Please 9 a Pivvot 8. |
|
Po týdenní dovolené dělám tlustou čárou, co se stalo, to se stalo, psát budu jen o nových věcech. Ale Fukovo video z Vision Megastoru z roku 1996 linknout musím. |
|
České herní studio Cinemax dnes slaví 15 let. Připomeňte si jeho zajímavou historii v mém starším rozhovoru s Lukášem Macurou. Gratuluji! |
|
Jak vypadá pixelová animace postavy? Viz ukázka ze hry Crawl. Tohle je úctyhodné řemeslo! |
|
Na hraní retro her potřebujete spíš než LCD pořádný CRT monitor. Hodně zasvěcený článek, myslíte-li to vážně. |
|
Duchovní otec BioForge Ken Demarest vzpomíná na vznik téhle hodně unikátní hry. Skvělé interview. |