Archiv postřehů a aktualit:
|
A pokračujeme Doomem. 90minutový průchod první epizodou za účasti Johna Romera natočilo IGN. |
|
Doomu je dnes 20 let! John Carmack pěkně zavzpomínal v hutném rozhovoru s Wired. |
|
Výtečný článek Playboye o bratrech Houserech a jejich životě s Rockstarem a Grand Theft Autem. |
|
Pro drsňáky mezi vámi: 21 nejobtížnějších indie plošinovek. Super Meat Boy a 20 dalších her, u kterých si s chutí zanadáváte... |
|
Zahrajte si staré DOSové fláky přímo v prohlížeči. |
|
Edge kriticky hodnotí interface Xbox One. |
|
Proč hry cílí na muže? Genderovým tématům se vyhýbám, ale tohle zejména na marketing cílící téma Polygonu je skvělé. |
|
Jaké to je, hrát Call of Duty přímo ve válečné zóně? Skvělý článek Escapistu psaný z Bagdádu. |
|
Na Football Manager už pár let nemám čas, ale rozhovor RPS s Jacobsonem o novém dílu stojí za přečtení, i když vás fotbal vůbec nebere. |
|
Pokud vám něco říká "Apogee", nenechte si ujít krásnou osobní dvojvzpomínku na Blake Stone a Duke Nukem II. Je jim už 20 let! Speciálně Blake Stone byla pozoruhodná hra s několika zajímavými featurami a jednou velkou vadou - vyšla jen týden před Doomem. |
|
Producent Battlefield 4 vyhozen adminem ze serveru se vzkazem "Fix the game!". Pobavilo. |
|
Upřímný rozhovor s Milošem Endrlem z české Geewy. Mj. zajímavě o budoucnosti interaktivní zábavy. |
|
Making of Cannon Fodder na Eurogameru. Krásná vzpomínka. |
|
Britský Channel 4 včera odvysílal vynikající dokument How Videogames Changed The World - k vidění na YouTube. |
|
Psychologie FPS anebo proč střílečky jsou a budou tak populárn. Pěkný text, ale v poslední době už mě FPS dost nudí |
|
24 indie soundtracků už od $10, to je skvělá dočasná nabídka Game Music Bundle 6. Nechybí Guacamelee, Kentucky Route Zero, Braid, Stanley Parable... |
|
Designové studio Teague, které navrhlo mj. design prvního Xboxu, hodnotí podobu PlayStation 4. Zaujalo mě tvrzení, že design gamepadu nesedí k designu konzole. |
|
Vybraná hodnocení z nového Edge: Super Mario 3D World 9, Assassin's Creed IV: Black Flag 9, Battlefield 4 7, Call of Duty: Ghosts 7, Batman: Arkham Origins 6, Legend of Zelda: A Link Between Worlds 8, Tearaway 9 a The Stanley Parable 9. |
|
SteamWorld Dig z 3DS míří na PC, píše RPS. Handheld verzi jsem hrál a nadšeně doporučuju. |
|
Hudba inspirovaná hrami #5, Shades je debutové album Chrise Hülsbecka z roku 1991. Studiové verze skladeb z Turricana, R-Type aj. |
|
Jak probíhá pitch počítačové hry? Skvělá reportáž z amerického a evropského "turné" po vydavatelích od Warhorse a Dana Vávry. |
|
Dnes před 15 lety vyšel Half-Life. Tohle je první trailer - nevypadá to na jednu z nejlepších stříleček všech dob, co? |
|
Výtečný pohled Polygonu do zákulisí vzniku Xbox Live. V roce 2000 startovali s 300 servery. Dnes jich je 300 tisíc. |
|
Football Manager 2012 si stáhlo 10 milionů pirátů: 1,8m jí hrálo 5x a častěji, 780k bylo z Portugalska (na 10m zemi poměrně dost!), jeden byl z Vatikánu. Papež? |
|
PC Gamer vzpomíná na Chess Maniac Five Billion And One, hru, které se podařilo spojit nemožné - šachy a humor. Zábavné čtení, ať už hru znáte nebo ne (ke stažení tady)! |
|
Výborná přednáška (50m video) Jonathana Blowa (autor her Braid a The Witness) na téma designu free to play her. |
|
Další invaze do Iráku, tentokrát ovšem videoher - skvělý článek NewYorkeru o tom, jak hry mění tamní mladou generaci. |
|
Když už někdo uspěje na Kickstarteru, tak to obvykle podojí pořádnými stretch góly. Vývojáři Night in the Woods prostě řekli dost - peníze jim stačí na hru, kterou si vysnili. Pěkně! |
|
Fascinující postmortem Papers, Please. Mj. věci, které se do hry nedostaly, text stále přibývá... |
|
Na Steamu dnes vyšel PixelJunk Shooter. Nadšeně doporučuju, PS3 verzi jsem před lety chválil. |
|
Po knize o Sensible Soccer chystají stejní tvůrci knihu o Mega Drive. Přispějte jim na Kickstarteru, vypadá luxusně. |
|
Popularita multiplayeru Halo 4 zdaleka nedosáhla úrovně předchozích dílů. Na NeoGAF to kdosi zajímavě zpracoval do grafů včetně důležitých okamžiků jako je vydání DLC aj. |
|
Výtečné téma Wired o chlápkovi, který "vymyslel" PlayStation 4. Ano, Mark Cerny... |
|
Markus Persson byl v americké The Late Late Night show. A přes veškerou snahu Craiga Fergusona to byl dost vtipný rozhovor. |
|
Stručná (2:30m video) historie úvodních herních obrazovek. |
|
Fascinující příběh polského CD Projektu. Z pirátské burzy až k vývoji AAA hry, tohle se vážně nevidí často. |
|
Věděli jste, že je v GTA V burzovní trh? Jmenuje se BASDAQ a tisíce hráčů na něm nadšeně investují (virtuálně). |
|
Rádi dungeony? Zahrajte si 60 nejlepších Amiga dungeonů na PC v přehledném a blbuvzdorném balíčku s emulátorem. |
|
Jak efektivně vyprávět příběh ve hře? Je to věda, ale tenhle článek se tomu snaží přijít na kobylku. Skvělé čtení! |
|
Proč jsou herní vydavatelé tak tajemní, pokud jde o rozpočty na vývoj her? Starší článek 1Up. |
|
Peter Molyneux se pochlubil jedním prototypem, který nedokončili v Lionheadu. A lidi, Survivor zní fakt skvěle. |
|
Fascinující zpověď designéra Civilizace V o jeho projektu hardcore strategie pro PC a tablety. Skvěle o mobilním UX. |
|
Web IndieStatik vybral z 656 přihlášek na IGF 50 nejslibnějších indie her, o kterých jste ještě neslyšeli. |
|
Zamyšlení Edge nad survival horory a jejich nynější krizí. Zájemci o žánr sledujte i blog autora. |
|
Vybraná hodnocení z nového Edge: Beyond, 5 Card Hunter 8, Pokemon X/Y 8, Rain 5, Sonic Lost World 4, Wii Party U 5, Sokobond 9 a Ookibloks 8. |
|
Jak vypadá 30letý design document King's Quest? V reportáži Wired najdete také další artefakty Sierry. |
|
Jak vypadá historické srovnání cen konzolí při započítání inflace? Nejlevnější byl GameCube, z PlayStation vítězí 4. |
|
New Yorker vzpomíná na Space Invaders a pozval si k tomu i jejího 69letého tvůrce Tomohira Nishikada. |
|
Obsáhlý návod jak uspět v indie vývoji od Toma Francise, autora Gunpointu. Počínaje plánováním až po PR. |
|
Skvělá reportáž Buzzfeedu (a výborné fotky) z vyprodaného stadionu, kde se konalo MS v League of Legends. |