Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 10.12.13 / 22:48 -

A pokračujeme Doomem. 90minutový průchod první epizodou za účasti Johna Romera natočilo IGN.

  • 10.12.13 / 14:52 -

Doomu je dnes 20 let! John Carmack pěkně zavzpomínal v hutném rozhovoru s Wired.

  • 10.12.13 / 11:25 -

Výtečný článek Playboye o bratrech Houserech a jejich životě s Rockstarem a Grand Theft Autem.

  • 09.12.13 / 15:06 -

Pro drsňáky mezi vámi: 21 nejobtížnějších indie plošinovek. Super Meat Boy a 20 dalších her, u kterých si s chutí zanadáváte...

  • 09.12.13 / 13:48 -

Zahrajte si staré DOSové fláky přímo v prohlížeči.

  • 08.12.13 / 18:57 -

Edge kriticky hodnotí interface Xbox One.

  • 08.12.13 / 18:43 -

Proč hry cílí na muže? Genderovým tématům se vyhýbám, ale tohle zejména na marketing cílící téma Polygonu je skvělé.

  • 07.12.13 / 10:13 -

Jaké to je, hrát Call of Duty přímo ve válečné zóně? Skvělý článek Escapistu psaný z Bagdádu.

  • 07.12.13 / 09:58 -
  • 07.12.13 / 09:50 -

Pokud vám něco říká "Apogee", nenechte si ujít krásnou osobní dvojvzpomínku na Blake Stone a Duke Nukem II. Je jim už 20 let! Speciálně Blake Stone byla pozoruhodná hra s několika zajímavými featurami a jednou velkou vadou - vyšla jen týden před Doomem.

  • 06.12.13 / 09:46 -

Producent Battlefield 4 vyhozen adminem ze serveru se vzkazem "Fix the game!". Pobavilo.

  • 06.12.13 / 09:45 -

Upřímný rozhovor s Milošem Endrlem z české Geewy. Mj. zajímavě o budoucnosti interaktivní zábavy.

  • 05.12.13 / 21:38 -

Making of Cannon Fodder na Eurogameru. Krásná vzpomínka.

  • 01.12.13 / 23:47 -
  • 01.12.13 / 21:26 -

Psychologie FPS anebo proč střílečky jsou a budou tak populárn. Pěkný text, ale v poslední době už mě FPS dost nudí

  • 01.12.13 / 15:17 -

24 indie soundtracků už od $10, to je skvělá dočasná nabídka Game Music Bundle 6. Nechybí Guacamelee, Kentucky Route Zero, Braid, Stanley Parable...

  • 01.12.13 / 13:59 -

Designové studio Teague, které navrhlo mj. design prvního Xboxu, hodnotí podobu PlayStation 4. Zaujalo mě tvrzení, že design gamepadu nesedí k designu konzole.

  • 01.12.13 / 13:39 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Super Mario 3D World 9, Assassin's Creed IV: Black Flag 9, Battlefield 4 7, Call of Duty: Ghosts 7, Batman: Arkham Origins 6, Legend of Zelda: A Link Between Worlds 8, Tearaway 9 a The Stanley Parable 9.

  • 24.11.13 / 22:23 -

SteamWorld Dig z 3DS míří na PC, píše RPS. Handheld verzi jsem hrál a nadšeně doporučuju.

  • 23.11.13 / 13:45 -

Hudba inspirovaná hrami #5, Shades je debutové album Chrise Hülsbecka z roku 1991. Studiové verze skladeb z Turricana, R-Type aj.

  • 21.11.13 / 18:29 -

Jak probíhá pitch počítačové hry? Skvělá reportáž z amerického a evropského "turné" po vydavatelích od Warhorse a Dana Vávry.

  • 19.11.13 / 22:04 -

Dnes před 15 lety vyšel Half-Life. Tohle je první trailer - nevypadá to na jednu z nejlepších stříleček všech dob, co?

  • 19.11.13 / 00:12 -

Výtečný pohled Polygonu do zákulisí vzniku Xbox Live. V roce 2000 startovali s 300 servery. Dnes jich je 300 tisíc.

  • 18.11.13 / 21:07 -

Football Manager 2012 si stáhlo 10 milionů pirátů: 1,8m jí hrálo 5x a častěji, 780k bylo z Portugalska (na 10m zemi poměrně dost!), jeden byl z Vatikánu. Papež?

  • 17.11.13 / 16:25 -

PC Gamer vzpomíná na Chess Maniac Five Billion And One, hru, které se podařilo spojit nemožné - šachy a humor. Zábavné čtení, ať už hru znáte nebo ne (ke stažení tady)!

  • 17.11.13 / 16:16 -

  • 14.11.13 / 11:39 -

Další invaze do Iráku, tentokrát ovšem videoher - skvělý článek NewYorkeru o tom, jak hry mění tamní mladou generaci.

  • 14.11.13 / 02:58 -

Když už někdo uspěje na Kickstarteru, tak to obvykle podojí pořádnými stretch góly. Vývojáři Night in the Woods prostě řekli dost - peníze jim stačí na hru, kterou si vysnili. Pěkně! 

  • 11.11.13 / 23:56 -

Fascinující postmortem Papers, Please. Mj. věci, které se do hry nedostaly, text stále přibývá...

  • 11.11.13 / 23:36 -

Na Steamu dnes vyšel PixelJunk Shooter. Nadšeně doporučuju, PS3 verzi jsem před lety chválil.

  • 11.11.13 / 23:23 -

Po knize o Sensible Soccer chystají stejní tvůrci knihu o Mega Drive. Přispějte jim na Kickstarteru, vypadá luxusně.

  • 10.11.13 / 10:06 -

Popularita multiplayeru Halo 4 zdaleka nedosáhla úrovně předchozích dílů. Na NeoGAF to kdosi zajímavě zpracoval do grafů včetně důležitých okamžiků jako je vydání DLC aj.

  • 09.11.13 / 22:54 -

Výtečné téma Wired o chlápkovi, který "vymyslel" PlayStation 4. Ano, Mark Cerny...

  • 09.11.13 / 22:31 -

Markus Persson byl v americké The Late Late Night show. A přes veškerou snahu Craiga Fergusona to byl dost vtipný rozhovor.

  • 08.11.13 / 00:18 -

Stručná (2:30m video) historie úvodních herních obrazovek.

  • 07.11.13 / 23:59 -

Fascinující příběh polského CD Projektu. Z pirátské burzy až k vývoji AAA hry, tohle se vážně nevidí často.

  • 03.11.13 / 23:21 -

Věděli jste, že je v GTA V burzovní trh? Jmenuje se BASDAQ a tisíce hráčů na něm nadšeně investují (virtuálně).

  • 03.11.13 / 22:58 -

Rádi dungeony? Zahrajte si 60 nejlepších Amiga dungeonů na PC v přehledném a blbuvzdorném balíčku s emulátorem.

  • 03.11.13 / 22:54 -

Jak efektivně vyprávět příběh ve hře? Je to věda, ale tenhle článek se tomu snaží přijít na kobylku. Skvělé čtení!

  • 02.11.13 / 20:53 -

Proč jsou herní vydavatelé tak tajemní, pokud jde o rozpočty na vývoj her? Starší článek 1Up.

  • 29.10.13 / 18:00 -

Peter Molyneux se pochlubil jedním prototypem, který nedokončili v Lionheadu. A lidi, Survivor zní fakt skvěle.

  • 28.10.13 / 22:37 -

Fascinující zpověď designéra Civilizace V o jeho projektu hardcore strategie pro PC a tablety. Skvěle o mobilním UX.

  • 28.10.13 / 22:27 -

Web IndieStatik vybral z 656 přihlášek na IGF 50 nejslibnějších indie her, o kterých jste ještě neslyšeli.

  • 28.10.13 / 20:36 -

Zamyšlení Edge nad survival horory a jejich nynější krizí. Zájemci o žánr sledujte i blog autora.

  • 28.10.13 / 11:11 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Beyond, 5 Card Hunter 8, Pokemon X/Y 8, Rain 5, Sonic Lost World 4, Wii Party U 5, Sokobond 9 a Ookibloks 8.

  • 22.10.13 / 22:07 -

Jak vypadá 30letý design document King's Quest? V reportáži Wired najdete také další artefakty Sierry.

  • 21.10.13 / 00:16 -

Jak vypadá historické srovnání cen konzolí při započítání inflace? Nejlevnější byl GameCube, z PlayStation vítězí 4.

  • 20.10.13 / 13:18 -

New Yorker vzpomíná na Space Invaders a pozval si k tomu i jejího 69letého tvůrce Tomohira Nishikada.

  • 20.10.13 / 12:35 -

Obsáhlý návod jak uspět v indie vývoji od Toma Francise, autora Gunpointu. Počínaje plánováním až po PR.

  • 20.10.13 / 11:53 -

Skvělá reportáž Buzzfeedu (a výborné fotky) z vyprodaného stadionu, kde se konalo MS v League of Legends.