Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 20.01.14 / 18:41 -

Vážení a milí vývojáři, slovo "Candy" koukejte z názvu svých her odstranit, nebo na vás vysoudíme i vaše boty.

  • 20.01.14 / 17:27 -

Máte výhrady k Mass Effectu 3? To kdekdo, tenhle fanda ale napsal "šílený" 400stránkový dokument jak hru opravit a vylepšit.

  • 19.01.14 / 13:01 -

Unknown Worlds (tvůrci hitu Natural Selection 2) chystají podvodní sandboxovku Subnautica. Více včetně nádherných concept artů a ukázek ze soundtracku tady.

  • 19.01.14 / 12:40 -
  • 18.01.14 / 21:46 -

Konečně něco pro nás, nešiky bojových her. Tajná zbraň jak se zdokonalit ve Street Fighteru? Vaše uši!

  • 18.01.14 / 21:08 -

Místo aby zabíjel lidi, tento chlapík hraje Grand Theft Auto jako válečný fotograf. Viz také galerie.

  • 17.01.14 / 09:51 -

Starší, ale unikátní rozhovor s programátorem Maria 64 nejen o vývoji hry, ale i obecně fungování v Nintendu.

  • 16.01.14 / 21:09 -

"The single biggest thing that we forget to do in designs? To see through the eyes of the audience rather than our own eyes." Raph Koster

  • 16.01.14 / 21:04 -
  • 15.01.14 / 23:54 -

Kotaku dalo dohromady dostupné rozpočty na vývoj her. Výborná mravenčí práce, hodně zajímavé, byť bez záruky!

  • 15.01.14 / 23:15 -

Valve chce zrušit Greenlight, spekuluje se o volném přístupu vývojářů na Steam. Ještě by to chtělo crowdfunding.

  • 15.01.14 / 19:42 -

Na čele TOP 10 loňských her dle Polygonu není GTA, Mario ani Zelda, ale Gone Home. Stále jste nehráli? Napravte to.

  • 15.01.14 / 19:29 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Gran Turismo 6 7, Walking Dead S2E2 7, Warframe 5, Peggle 2 7, The Novelist 8, Blacklight: Retribution 4 a Samurai Gunn 8.

  • 15.01.14 / 13:31 -

Rozhovor s Jami Laesem z Rovia: mají už 800 lidí, víc než půlka nedělá na hrách. A stále jen jedno pořádné IP? Síla!

  • 13.01.14 / 22:08 -

Parta fanoušků vzala Tony Hawk's Underground 2 a předělala ho (a ještě předělá) do ultimátní Tony Hawk hry.

  • 12.01.14 / 20:15 -

IGN spouští seriál vzpomínek na výjimečné adventury, v prvním díle došlo na King’s Quest. Zábavně a poutavě napsané.

  • 12.01.14 / 15:44 -

Jak by vypadala 8bitová herní verze Pulp Fiction.

  • 12.01.14 / 15:27 -
  • 11.01.14 / 21:44 -

Můžete se na iOS či Androidu i bez tlačítek dočkat hardcore zábavy? Wired Game|Life na dvou příkladech dokládá, že ano.

  • 11.01.14 / 21:15 -

Anonymní vývojář se svěřuje Eurogameru o nuancích third-party vývoje na Wii U. Výtečný "behind the scenes" článek: Jak se vývojáři dozvídají o chystané konzoli? Jak probíhá první seznámení a vlastní vývoj? Spousta nového infa, v případě Wii U ovšem převážně pesimistického.

  • 10.01.14 / 21:12 -

Sto nejočekávanějších indie her roku 2014 podle serveru Indie Statik. To se pomějeme!

  • 09.01.14 / 21:09 -

V komunitě speedrunerů najdete díky službám jako je Twitch i borce, které "rychlohraní" uživí, dozvíte se z téma Polygonu.

  • 08.01.14 / 22:11 -

Zajímá-li vás úplný příběh konzole GameCube, udělejte si hodinu času. Nekonečné, ale výtečné čtení.

  • 08.01.14 / 15:33 -

Designér Jay Machalani navrhl vlastní redesign Steamu. Klidně bych byl radikálnější, ale pěkné nápady a analýza.

  • 08.01.14 / 10:22 -

V Tokiu otevřela restaurace s interiérem a jídelním lístkem vytvořeným podle Dark Souls.

  • 07.01.14 / 23:27 -

Kolekce nejlepších herních GIFů loňského roku. Pár vtipných kousků, ne že ne...

  • 07.01.14 / 22:28 -

Pokud jste snad ještě nečetli, výtečný rozhovor s Gabe Newellem v The Washington Post, převážně o ploché organizaci firmy. Už se o ní napsalo hodně, tady ale spousta nových perliček/zajímavostí. Byly už i negativní komentáře ex-zaměstnanců, přesto mě to fascinuje.

  • 07.01.14 / 10:49 -

Po ránu jedna zdařilá flashovka, arkádová shmup střílečka N-Dimensions. Solidní nabídka enemáků, power-upů a střel.

  • 06.01.14 / 22:35 -

Ještě 30 let po uvedení C-64 na trh vycházejí desítky nových her, neuvěřitelné! LOAD"KLOBOUKDOLU",8,1...

  • 06.01.14 / 21:49 -

30 lidí herní branže pod 30 let podle Forbesu. Hezkých pár neznámých jmen, o kterých určitě ještě uslyšíme...

  • 06.01.14 / 20:10 -

Znáte Aspyr Media? Už asi 17 let portují na zakázku PC hry na Mac (nebo i na iPad), mj. pro 2K či Activisionu. Profil Eurogameru.

  • 05.01.14 / 22:46 -

Úžasný a zároveň smutný longread NY Times o hráči Clash of Clans, který byl půl roku jedničkou na herním žebříčku: "V jednu chvíli si bral do sprchy pět iPadů zabalených do plastových sáčků, jen aby nebyl žádný z jeho účtů deaktivován."

  • 05.01.14 / 21:42 -

Ben Kuchera se z PAR přesunul na Polygon a začal výbornou analýzou úspěchu Day Z.

  • 05.01.14 / 20:23 -

Rozhovor Edge s art directorem GTA 5: Rockstaru v médiích nemluví často, ale když už k tomu dojde, stojí to za to.

  • 05.01.14 / 19:54 -

Eurogamer oslovil vývojáře a zeptal se jich na jejich hru roku 2013. Nejen Peter Molyneux volí Grand Theft Auto 5.

  • 25.12.13 / 22:29 -

A znovu Kotaku: There Are Special Effects Artists In Video Games Too, You Know.

  • 25.12.13 / 22:21 -

Programátor Dyad analyzuje zdrojový kód Doom3 a hodně no chválí. Fajn článek Kotaku.

  • 20.12.13 / 00:14 -

Bohemia Interactive prodali za 24 hodin 172 tisíc kopií Day Z, což odpovídá zhruba 5 milionům $ obratu. Moc pěkně!

  • 18.12.13 / 15:55 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Killzone Shadow Fall 6, Ryse 6, Forza Motorsport 5 7, Dead Rising 3 8, NFS Rivals 7, Killer Instinct 7, Knack 3, Resogun 8, Bravely Default 8.

  • 16.12.13 / 22:34 -

Komunitě Cutting Room Floor se věnuje téma Edge o nepoužitých/odstraněných featurách her.

  • 16.12.13 / 21:04 -

Pavel Dobrovský na Games.cz o procedurálně generovaném obsahu.

  • 15.12.13 / 21:17 -

Na konci ledna se uskuteční další Game Jam, znovu také v Praze. Kapacita je už dnes naplněná, zase bude plno. Není čas na větší prostory?

  • 15.12.13 / 10:38 -

Jak Walking Dead proměnili Telltale v herní HBO: už jen za ten trefný titulek Verge chválím.

  • 15.12.13 / 00:39 -

Úžasná kolekce fotografií hráčů z nigérijského Lagosu. Víc z velmi zdařilé série na stránkách autora.

  • 15.12.13 / 00:14 -

Když se indie vývojář Democracy 3 pokusil inzerovat na velkém serveru, byl odmítnut. Politika je prý "citlivé téma".

  • 14.12.13 / 23:41 -

Zajímavý článek o o aktivitách nadace AbleGamers, mj. o tělesně postiženém hráči, který exceluje v Street Fighterovi

  • 14.12.13 / 20:56 -

Designér Ico Fumito Ueda v rozhovoru s Edgem mj. o své designérské vizi a ambicích.

  • 11.12.13 / 14:50 -

Pobavilo... Markus "Notch" Persson se na Twitteru pochlubil, že byl vloni čtvrtým největším švédským plátcem daní.

  • 11.12.13 / 14:34 -

Herní komunitu na YouTube opět ohrožují hromadná nárokování copyrightu.

  • 11.12.13 / 14:33 -

A naposledy Doom... Carmack a Romero pro Kotaku vzpomínají na vývoj.