Archiv postřehů a aktualit:
|
Vážení a milí vývojáři, slovo "Candy" koukejte z názvu svých her odstranit, nebo na vás vysoudíme i vaše boty. |
|
Máte výhrady k Mass Effectu 3? To kdekdo, tenhle fanda ale napsal "šílený" 400stránkový dokument jak hru opravit a vylepšit. |
|
Unknown Worlds (tvůrci hitu Natural Selection 2) chystají podvodní sandboxovku Subnautica. Více včetně nádherných concept artů a ukázek ze soundtracku tady. |
|
Indie vývojář soudí, že Steam slevy nejsou zdravé pro byznys a potažmo hráče. Sloupek Edge na stejné téma. |
|
Konečně něco pro nás, nešiky bojových her. Tajná zbraň jak se zdokonalit ve Street Fighteru? Vaše uši! |
|
Místo aby zabíjel lidi, tento chlapík hraje Grand Theft Auto jako válečný fotograf. Viz také galerie. |
|
Starší, ale unikátní rozhovor s programátorem Maria 64 nejen o vývoji hry, ale i obecně fungování v Nintendu. |
|
"The single biggest thing that we forget to do in designs? To see through the eyes of the audience rather than our own eyes." Raph Koster |
|
Dokáží hry léčit? Nebo jinak: dokáží hry vyléčit kluka, který má 2% šance na přežití? Inspirativní téma Polygonu. |
|
Kotaku dalo dohromady dostupné rozpočty na vývoj her. Výborná mravenčí práce, hodně zajímavé, byť bez záruky! |
|
Valve chce zrušit Greenlight, spekuluje se o volném přístupu vývojářů na Steam . Ještě by to chtělo crowdfunding. |
|
Na čele TOP 10 loňských her dle Polygonu není GTA, Mario ani Zelda, ale Gone Home. Stále jste nehráli? Napravte to. |
|
Vybraná hodnocení z nového Edge: Gran Turismo 6 7, Walking Dead S2E2 7, Warframe 5, Peggle 2 7, The Novelist 8, Blacklight: Retribution 4 a Samurai Gunn 8. |
|
Rozhovor s Jami Laesem z Rovia: mají už 800 lidí, víc než půlka nedělá na hrách. A stále jen jedno pořádné IP? Síla! |
|
Parta fanoušků vzala Tony Hawk's Underground 2 a předělala ho (a ještě předělá) do ultimátní Tony Hawk hry. |
|
IGN spouští seriál vzpomínek na výjimečné adventury, v prvním díle došlo na King’s Quest. Zábavně a poutavě napsané. |
|
Jak by vypadala 8bitová herní verze Pulp Fiction. |
|
Something Awful o tom, jak se filmy stále častěji inspirují hrami. Velmi zajímavý článek s konkrétními příklady. |
|
Můžete se na iOS či Androidu i bez tlačítek dočkat hardcore zábavy? Wired Game|Life na dvou příkladech dokládá, že ano. |
|
Anonymní vývojář se svěřuje Eurogameru o nuancích third-party vývoje na Wii U. Výtečný "behind the scenes" článek: Jak se vývojáři dozvídají o chystané konzoli? Jak probíhá první seznámení a vlastní vývoj? Spousta nového infa, v případě Wii U ovšem převážně pesimistického. |
|
Sto nejočekávanějších indie her roku 2014 podle serveru Indie Statik. To se pomějeme! |
|
V komunitě speedrunerů najdete díky službám jako je Twitch i borce, které "rychlohraní" uživí, dozvíte se z téma Polygonu. |
|
Zajímá-li vás úplný příběh konzole GameCube, udělejte si hodinu času. Nekonečné, ale výtečné čtení. |
|
Designér Jay Machalani navrhl vlastní redesign Steamu. Klidně bych byl radikálnější, ale pěkné nápady a analýza. |
|
V Tokiu otevřela restaurace s interiérem a jídelním lístkem vytvořeným podle Dark Souls. |
|
Kolekce nejlepších herních GIFů loňského roku. Pár vtipných kousků, ne že ne... |
|
Pokud jste snad ještě nečetli, výtečný rozhovor s Gabe Newellem v The Washington Post, převážně o ploché organizaci firmy. Už se o ní napsalo hodně, tady ale spousta nových perliček/zajímavostí. Byly už i negativní komentáře ex-zaměstnanců, přesto mě to fascinuje. |
|
Po ránu jedna zdařilá flashovka, arkádová shmup střílečka N-Dimensions. Solidní nabídka enemáků, power-upů a střel. |
|
Ještě 30 let po uvedení C-64 na trh vycházejí desítky nových her, neuvěřitelné! LOAD"KLOBOUKDOLU",8,1... |
|
30 lidí herní branže pod 30 let podle Forbesu. Hezkých pár neznámých jmen, o kterých určitě ještě uslyšíme... |
|
Znáte Aspyr Media? Už asi 17 let portují na zakázku PC hry na Mac (nebo i na iPad), mj. pro 2K či Activisionu. Profil Eurogameru. |
|
Úžasný a zároveň smutný longread NY Times o hráči Clash of Clans, který byl půl roku jedničkou na herním žebříčku: "V jednu chvíli si bral do sprchy pět iPadů zabalených do plastových sáčků, jen aby nebyl žádný z jeho účtů deaktivován." |
|
Ben Kuchera se z PAR přesunul na Polygon a začal výbornou analýzou úspěchu Day Z. |
|
Rozhovor Edge s art directorem GTA 5: Rockstaru v médiích nemluví často, ale když už k tomu dojde, stojí to za to. |
|
Eurogamer oslovil vývojáře a zeptal se jich na jejich hru roku 2013. Nejen Peter Molyneux volí Grand Theft Auto 5. |
|
A znovu Kotaku: There Are Special Effects Artists In Video Games Too, You Know. |
|
Programátor Dyad analyzuje zdrojový kód Doom3 a hodně no chválí. Fajn článek Kotaku. |
|
Bohemia Interactive prodali za 24 hodin 172 tisíc kopií Day Z, což odpovídá zhruba 5 milionům $ obratu. Moc pěkně! |
|
Vybraná hodnocení z nového Edge: Killzone Shadow Fall 6, Ryse 6, Forza Motorsport 5 7, Dead Rising 3 8, NFS Rivals 7, Killer Instinct 7, Knack 3, Resogun 8, Bravely Default 8. |
|
Komunitě Cutting Room Floor se věnuje téma Edge o nepoužitých/odstraněných featurách her. |
|
Pavel Dobrovský na Games.cz o procedurálně generovaném obsahu. |
|
Na konci ledna se uskuteční další Game Jam, znovu také v Praze. Kapacita je už dnes naplněná, zase bude plno. Není čas na větší prostory? |
|
Jak Walking Dead proměnili Telltale v herní HBO: už jen za ten trefný titulek Verge chválím. |
|
Úžasná kolekce fotografií hráčů z nigérijského Lagosu. Víc z velmi zdařilé série na stránkách autora. |
|
Když se indie vývojář Democracy 3 pokusil inzerovat na velkém serveru, byl odmítnut. Politika je prý "citlivé téma". |
|
Zajímavý článek o o aktivitách nadace AbleGamers, mj. o tělesně postiženém hráči, který exceluje v Street Fighterovi. Hodně poučný je link na 50stránkový návod pro vývojáře, jak udělat své hry přístupnější. |
|
Designér Ico Fumito Ueda v rozhovoru s Edgem mj. o své designérské vizi a ambicích. |
|
Pobavilo... Markus "Notch" Persson se na Twitteru pochlubil, že byl vloni čtvrtým největším švédským plátcem daní. |
|
Herní komunitu na YouTube opět ohrožují hromadná nárokování copyrightu. |
|
A naposledy Doom... Carmack a Romero pro Kotaku vzpomínají na vývoj. |