Archiv postřehů a aktualit:
|
Výtečný Kucherův článek o checkpointech. |
|
New Yorker o Klausovi Teuberovi, který vymyslel slavnou deskovku Osadníci z Katanu. |
|
Nová indie hra Vlambeeru Luftrausers vychází 18/3 na PC, Mac, PS3 a Vitu. Fez na PS3, PS4 a Vitu vyjde o týden později, 25/3. |
|
Starbreeze se podařilo během 6 měsíců díky Brothers a Payday splatit $14m ztrátu nakumulovanou za 15 let. Což je skvělé a vůbec nic proti Payday, jen mě trochu mrzí nízký podíl Brothers. Pouhých $245k je na takovou perlu ostudně málo. |
|
Ani Gradius, ani R-Type, ale jakási Battle Garegga je podle hlasování komunity nejlepším shmupem všech dob. |
|
Autor Polygonu vzdává hold kultovní arkádě Defender. Včetně rozhovoru s jeho autorem, Eugenem Jarvisem. |
|
Pokud jste nezaznamenali včera ukončený sociální experiment Twitch Plays Pokémon, čtěte o něm tady. Fascinující evoluce fenoménu Twitch.tv. |
|
Známý komediální herec Seth Rogen chystá film inspirovaný rivalitou mezi Segou a Nintendem v 90. letech. Pikantní je, že snímek produkuje Sony Pictures. Knihu, podle které vzniká, si určitě koupím (vychází v květnu). |
|
Osobní zpověď autora Stanley Parable o svém zmatení z ocenění Hra roku. Že to zní hloupě? Jen klikněte a čtěte... |
|
Grounded: Making of The Last of Us je 90min dokument o vývoji hry v Naughty Dogu. Výborná podívaná. |
|
Klony, všude samé klony! Skvělý Tumblr blog upozorňuje na nejkřiklavější klony úspěšných mobilních her. |
|
Pár zajímavých finančních čísel o King.com u příležitosti jeho vstupu na akciový trh. |
|
Výborná 3hodinová kompilace hudby z více než 80 Amiga her na YouTube. |
|
Co je vlastně na Flappy Birdu tak chytlavého? Trefný sloupek Unwinnable zaujal především závěrečným názorem na inovace (tři poslední odstavce). |
|
Parádní tříhodinová kompilace hudby z osmdesáti Amiga her. Krásné odpoledne přeji... |
|
Strastiplný příběh jedné amigácké indie hry, kterou tvůrci po dvaceti letech konečně dokončují (viz Steam Greenlight). |
|
Vybraná hodnocení z Edge 264: Broken Age 8, Castlevania Lords of Shadow 2 4, Jazz Punk 9, Nidhogg 9, Donkey Kong Tropical Freeze 7, Banner Saga 8, Octodad 5 a The Castle Doctrine 6. |
|
Pěkně vypointovaný závěr kauzy King.com a trademarkování Candy. Tady je to jasné, King jsou chudáci. |
|
Tvůrci ReRoll chtějí do své hry zmapovat celý svět pomocí dronů, a to je jen začátek. Nevím, jestli jsem kdy viděl ambicióznější projekt. Tak držme palce. |
|
Profil finského indie studia Housemarque, které se teď vytáhlo s Resogunem na PS4. Založeno 1995? Slušná tradice. |
|
Puzzle & Dragons je první mobilní hra s obratem přes miliardu dolarů, předehnala i v Evropě známější Clash of Clans. Skóre platforem: $650m iOS vs $775m Android. |
|
Na příkladu Dungeon Keeperu trefně vysvětlená rakovina in-app nákupů v současných hrách. EA nic nepochopila! |
|
Číslo dne: Grand Theft Auta V se prodalo už 32.5 milionů kusů (zdroj). |
|
Něco pro herní historiky... upřímná analýza velkého herního krachu z roku 1983. E.T. s tím prý neměl nic do činění. |
|
Já bojovky nikdy moc nemusel, ale rozhovorové téma o historii Street Fightera II na Polygonu je fascinující. |
|
Tak to je ovšem skandál! Warhorse v Kingdome Come pozapomněli na černochy. |
|
PC Gamer sestavil seznam nejlepších hororových her na PC. A je jich hned 90. |
|
Zynga koupila za $527m Natural Motion, vývojáře CSR Racing či Clumsy Ninja. Že by příslib změny a konečně také důrazu na kvalitu? |
|
Hráč Day Z dokumentuje svá setkání s ostatními hráči. Výborný nápad. |
|
V Eve Online proběhla největší bitva v 10leté historii. Po hubě si dalo přes 4 tisíce hráčů, finální účet zničených virtuálních lodí má hodnotu $300 tisíc skutečných dolarů. K rozboutání války stačil jeden nesplacený účet... |
|
Jak se z hráče NFL stal herní designér - fascinující příběh Clinta Oldenburga sepsal Polygon. |
|
Nintendo oznámilo své plány na návrat na výsluní. Ve hrách toho moc nemění, připravuje platformu zaměřenou na zdraví. Doporučuju ještě tradičně trefnou analýzu Nintenda na blogu Billa Harrise (psanou před dnešním oznámením). |
|
Víkendový pražský Game Jam vyhrála HeteroChroma od Hyperbolic Magnetism (další účastníci zde). Tuhle nadanou partu se rozhodně vyplatí sledovat, Split82 byl už dříve čtvrtý v Ludum Dare 28 s hrou Time Shifter. Posledním jejich počinem je vynikající iOS puzzle Lums. Parádně rozjetá kariéra, jen tak dál! Followujte @hypmag. |
|
League of Legends hraje DENNĚ 27 milionů hráčů, alespoň jednou měsíčně se jich zaloguje cca 67 milionů. Zřejmě slušnej oddíl! |
|
Film KAZ: Pushing the Virtual Divide o vývoji Gran Turisma a jeho duchovním otci je hotov, tady je trailer. Zdarma na Hulu s americkou VPN, mezinárodní distribuce bude oznámena později. |
|
Zajímá vás herní design? Čtěte detailní pohled na design v různých érách historie her. Akademické, ale zajímavé... |
|
Zajímavá studie herních projektů na Kickstarteru. Pouze třetina úspěšných projektů splní všechny sliby. |
|
Joanna Harper je screenshot artist, vytváří nádherné screenshoty jako dělané na wallpaper. Mrkněte i na její Flickr. |
|
Rozhovor iDNES s Vláďou Chvátilem, úspěšným designérem deskovek. Podepsán je i pod hrami - Original War, UFO, Vision či Valhalla (oba projekty nedokončené). |
|
Nejtěžší hra všech dob? Každý z nás má jiného adepta, ale tohle je zajímavý článek o obskurní hře Robot Odyssey. |
|
Želatinová plošinovka The Floor is Jelly nevypadá vůbec marně. Vychází ve čtvrtek na PC/Mac. |
|
Autor Kotaku si zahrál alfa verzi Prison Architect a dává hru do politických a etických souvislostí. |
|
Detailní reportáž Eurogameru z návštěvy Lionhead. |
|
První minidokument projektu Critical Path o nejrůznější aspekty videoher - vývojářské autority o realismu, představivosti, věrnosti a fantazii. |
|
King.com zkopíroval naší hru ještě než si zaregistroval značku Candy. To je ironie... |
|
Guardian vybral 30 nejlepších her, na které zapomněl čas. U některých čas doufám nezapomněl, ale je to moc pěkná vzpomínka. |
|
My hráči prý máme živější sny, méně nočních můr a větší šanci zažít lucidní snění. Říká psychologická studie... |
|
Podpora Kickstarter projektu je riskantní investice, nikoliv nákup, trefně konstatuje názorový sloupek RPS (s náhodným načasováním). |
|
Making of Papers, Please, loňského indie hitu (článek Edge). Zajímavost: autor krátce programoval v Naughty Dogu. |
|
The rise of the jump, nostalgický článek Polygonu o skákání ve hrách. |