Archiv postřehů a aktualit:
|
Polygon o lidech, kteří se starají o in-game texty. |
|
Grumpy Gamer aka Ron Gilbert se bryskně zamýšlí nad definicí slova "indie". |
|
Výborné téma Game Informeru o "řemeslu" zakončení her. Včetně názorů vývojářů jako je Levine nebo Blow. |
|
Hodnocení z nového Edge: Titanfall 8, Infamous: Second Son 7, MGS Ground Zeroes 9, Yaiba: Ninja Gaiden Z 2, South Park TSoT 8, Towerfall Ascension 8, Plants vs. Zombies GW 5 a Baniahead 7. |
|
Advanced Edition FTL na iOS je venku - sice za 10 dolarů, ale jde o nejlepší verzi, se skvělým ovládáním. Nový obsah je jako free update k dispozici i pro PC. |
|
Stealth hry by se mohly inspirovat chováním lidí na veřejných toaletách. píše se v trefné úvaze. |
|
Jedna pocta Westwoodu, který si dával záležet i na instalátorech - viz Command & Conquer a Red Alert. |
|
Dark game design, krátké zamyšlení Edge o tricích a podvůdcích používaných designéry ke krátkodobému užitku. |
|
Zajímavý blog o několika kontroverzních a dosud zřídka zmiňovaných aspektech akvizice Oculus Facebookem. Pod ním komentář Carmacka. |
|
Máte rádi Threes z iOS/Androidu? Naprosto fantastický blog autorů, zpočátku o klonech, později vtipně o celém vývoji. |
|
Budoucnost herního průmyslu - přednášky Dana Vávry a Igora Staňka na VŠE v polovině dubna. Vzhledem k jejich vyhraněným názorům bude jistě zajímavé. |
|
Má v dnešní době smysl vydávat demoverze? Podle grafu z roku 2008 nemá. Dost zajímavý blog, mimochodem. |
|
Oculus Rift odkoupen za $2mld Facebookem. Zucku, neser se do her! |
|
Molyneux tvrdí, že zlatá éra indie vývoje nevydrží věčně. |
|
A ještě jedno video: zajímavá 7min. reportáž o herních ekonomikách v MMO hrách. Natočila veřejnoprávní PBS. |
|
Hodinový dokument BBC o Tetrisu: už deset let staré, ale výborné. |
|
Taky máte rádi pixel art? Čtěte článek na IGN. |
|
Pěkná kolekce vylhaných oficiálních screenshotů na NeoGAF. |
|
Jistý člověk vyměnil banku za GameStop. Za výplatu si předobjedná hry a pak je ruší podle toho, jak potřebuje peníze. Pobavilo. |
|
Ray Cox jako první získal na Xbox Live milion bodů - viz reportáž Polygonu. Průměrně 300 bodů denně přes osm let? To bych si rád přečetl rozhovor s přítelkyní... |
|
Co se stalo s Japonskem, bývalou videoherní velmocí? O návrat na výsluní se snaží indie vývojáři, píše The Verge. |
|
Fascinující vzpomínka prvních zaměstnanců Lucasfilm Games na začátky firmy v 80. letech. |
|
Super Game Jam je pět her vytvořených za 48h dvojicí vývojářů. A navrch dokumenty o tom. Tohle bude nářez, zůčastnili se mj. tvůrci Hotline Miami, Gunpoint nebo Ridiculous Fishing. Hry/dokumenty budou od dubna vycházet na Steamu. |
|
The Atlantic zajímavě o Let's Play byznysu. PewDiePie má měsíční příjmy z YouTube reklam od $140k do $1,4m? Slušný! |
|
Designér Gone Home Steve Gaynor zpovídá duo designérů Bastion/Transistor Grega Kasavina a Amira Raa. Skvělý rozhovor tří lidí, kteří opustili AAA vývoj... |
|
Hudba inspirovaná hrami #6: Luke's Atari je 4písničkové EP, které vzniklo na Atari ST. |
|
King.com, tvůrce Candy Crush, se oceňuje na $7,6 miliard. A takhle vtipně se o tom dá taky napsat. |
|
Kotaku o největší slibotechně herní branže, Peteru Molyneuxovi. |
|
Osm featur, které EA museli odstranit ze série Madden na popud NFL. |
|
Seznamte se s lidmi, kteří stále vyvíjejí nové hry pro Atari, Super Nintendo a další staré konzole. |
|
Poslední roky Irrational Games podle těch, kteří tam byli. Inside zpověď zaměstnanců, mj. upřímný názor na Levineho. |
|
Zpráva o stavu byznysu iOS her. No, není to zábavné čtení... |
|
5letý chlapec Joel, jehož nemoc inspirovala otce k vytvoření unikátní hry That Dragon, Cancer, zemřel. :-( |
|
Vybraná hodnocení z nového Edge: Dark Souls II 9, Thief 7, Yoshi's New Island 4, Strider 7, TxK 9, Strike Vector 7 a Earth Defence Force 5. |
|
Čínský Tencent je už větší než Microsoft či Activision, dosahuje obratu v hodnotě téměř 8 % celé herní branže. |
|
Složitý příběh indie vývojáře Hidden Path, tvůrců Defense Grid. |
|
PCG zajímavě o tvobě Counter-Strike mapy Crown (první ze tří částí). Hezky jsem si u toho zavzpomínal na časy Entryway, DM2 či Q3DM17. |
|
Jedna z mála her, které se mi líbí na Xbox One, je Below, viz vynikající preview Game Informeru. Release date neznámý. |
|
Tvůrce Flappy Bird Dong Nguyen konečně zveřejnil svůj příběh, pohovořil s Rolling Stone. Kvalitní čtivo. |
|
Výtečný příběh strastiplného vývoje hry Singularity. Na to, jak slušná to byla hra, je to až neuvěřitelné... |
|
Humble Bundle postmortem od autora Monaca: 3/4 nákupů bylo nadprůměrných, z 370 tisíc prodaných exemplářů si hru aktivovalo jen 270 tisíc, běžné prodeje na Steamu bundle nijak neovlivnil, distribuce revenue zůstává víceméně defaultní (65% vývojáři, 20% charita...), zisk pro vývojáře byl 215 tisíc $, tedy cca 10% z celkově "vybundlované" částky. |
|
Další z řady článků o kvalitním příběhu a psaní ve hrách? Tenhle je ale nezvykle (trefně) zaměřen na drobné texty. |
|
Jak probíhá interní náborový systém v Nintendu? Fascinující pohled na fungování japonské firmy se stoletou tradicí. |
|
Jak fungují ratingové agentury jako ESRB nebo PEGI? Pro indie vývojáře často zoufale byrokraticky a nejednotně. |
|
Budoucností mobilních her je prý gambling. A jde tu o hodně. |
|
Profil TeamCrafted, party hráčů Minecraftu, kteří se stali idoly pro miliony fanoušků. |
|
Podrobná statistika z vývoje Broken Age. 1,5 kafe za den na vývojáře? Na tom se dá přežít? |
|
Fascinující příběh o byznysu klonování Flappy Bird, včetně zpovědi českého vývojáře, který na nich solidně vydělává. |
|
Rozhovor s Jaroslavem Švelchem na Aktuálně, mj. o herních počátcích v ČSSR i současných úspěších zdejších vývojářů. |
|
Grim Fandango ovládané kompletně myší jako klasická point-and-click adventura? Tenhle mod se ujme. Konečně! |