Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 07.07.14 / 22:19 -

Mají chytré hodinky budoucnost? A jaké jsou jejich přednosti a zejména slabiny z pohledu her? Čtěte sloupek TechCrunche.

  • 07.07.14 / 22:17 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Ultra Street Fighter IV 9, Murdered: Soul Suspect 4, Wildstar 8, Grid: Autosport 9, Blade Symphony 8, Among The Sleep 7 a Sniper Elite 3 5.

  • 04.07.14 / 11:11 -

Proč bychom měli hrát hry s přáteli a ne s cizími lidmi? Výborný článek Wired.

  • 04.07.14 / 00:53 -
  • 04.07.14 / 00:30 -

Že nejslavnější YouTuber PewDiePie vydělává balík (konkrétně $4m ročně) už tak nějak víme, teď si přečtěte zajímavý osobní profil na Wall Street Journal. Třeba o jeho vlivu...

  • 03.07.14 / 23:09 -

Upřímné videoherní obaly - vtipná Facebook page.

  • 03.07.14 / 23:02 -

Je poučné, přečíst si zápis z valné hromady akcionářů Nintenda a zjistit, jací lidé si také kupují akcie herní firmy. Mezi dotazy nechybí: Proč nedostávají akcionáři hry zdarma? Nemůže být 3DS dvakrát větší? Proč už není tak často Iwata Asks?

  • 11.06.14 / 00:17 -

I když vás třeba basketbal nezajímá a NBA hru jste nikdy nehráli, tenhle článek je naprosto fascinující. Autor poslal do draftu hráče s nejnižšími možnými statistikami a sledoval postupný úpadek soutěže. Skvělý nápad, výborně napsané..

  • 06.06.14 / 11:54 -

Vybraná hodnocení z Edge 268: Watch Dogs 8, Transistor 9, Wolfenstein 8, Super Time Force 8, Daylight 3 a Tomodachi Life 7.

  • 06.06.14 / 11:03 -

Po minimalistické "spojovačcce" Dots přichází na iOS singleplayerové pokračování TwoDots. Nadšeně doporučuju.

  • 06.06.14 / 10:58 -

V čem přesně jsou hry jako Candy Crush Saga, Farmville, Clash of Clans nebo Angry Birds tak návykové?

  • 04.06.14 / 13:28 -

Pokud jste přehlédli, vyšla iOS puzzle Perfect Paths od "našich" Hyperbolic Magnetism. Připomíná mi to skvělý Space Chem, očekávejte extrémní obtížnost.

  • 03.06.14 / 12:25 -

Na UI Watch Dogs pracovalo 25 lidí. Krátké shrnutí práce jednoho z nich, Alexanra Karpazise.

  • 03.06.14 / 11:26 -

Making of Match Day na Eurogameru - Jon Ritman vzpomíná na vývoj letos už 30 let staré fotbalové hry na ZX.

  • 02.06.14 / 13:21 -

Wired píše o chlapíkovi, který si přestavěl obývák do herny z 80. let. Stálo ho to přítelkyni, ale vypadá spokojeně.

  • 29.05.14 / 17:12 -

Jak by GTA V vypadalo na Commodore 64, tedy v rozlišení 320 x 200. To je nádhera...

  • 29.05.14 / 16:17 -

Zajímá vás, kolik vaše nová konzole spotřebuje energie? Možná vás to překvapí: "The average Xbox One gamer will spend up to $180 on energy costs over the lifetime of the console, compared with the $50 of the Xbox 360." Stojí za připomenutí, že ceny energie v ČR jsou výrazně vyšší.

  • 27.05.14 / 18:08 -

Čas na historky z natáčení! Kouzelný příběh hráče Dragon's Lair. A ještě vzpomínky herního novináře Adama Sesslera po 16letech.

  • 27.05.14 / 15:38 -

V dnešní mobilní době by Tetris nikdy nemohl vzniknout, tvrdí Rod Green ve sloupku na Polygonu.

  • 20.05.14 / 18:00 -

Absurdní přehled obsahu speciálních edicí Watch Dogs.

  • 20.05.14 / 17:43 -

Simon Parkin vzpomíná na stařičké MMO Meridian 59 z roku 1996 a hovořil s lidmi, kteří ho hrají i po těch letech.

  • 20.05.14 / 16:25 -

Známy jsou výsledky Ludum Dare 29 se zadáním "Pod povrchem". Přední místa doporučuji vyzkoušet, perla vedle perly!

  • 20.05.14 / 15:57 -

Podle propočtů VG247 se Mojang blíží hranici 50 milionů prodaných Minecraftů. A to se ještě chystají porty na next-gen a Vitu...

  • 19.05.14 / 23:14 -

Galloping Ghost, se 400 automaty největší americká herna, k nalezení poblíž Chicaga.

  • 19.05.14 / 10:26 -

Zásadní text z roku 1983: jak balit děvčata v hernách. Nastudujte před příští návštěvou Arcade hry!

  • 18.05.14 / 21:21 -

Velmi zajímavý článek Edge o oddělení Ubisoftu, o kterém jste nejspíš nikdy neslyšeli. Speciální "editorský" tým dohlíží na vývoj všech her.

  • 18.05.14 / 20:59 -

Guardian hezky o (nepochybně obrovském) vlivu HR Gigera na hry.

  • 18.05.14 / 19:49 -

Nová kniha Console Wars o 16bitové bitvě mezi Nintendem a Segou už je v prodeji, třeba na Amazonu. Více viz recenze Kotaku a úryvek o Nintendu.

  • 18.05.14 / 15:06 -

Na GiantBomb se zamýšlí nad érou Kinectu v kontextu jeho neslavného konce.

  • 16.05.14 / 09:37 -

Je květen a na Steamu už letos vyšlo víc her než vloni. Pro vývojáře to rozhodně není dobrá zpráva.

  • 15.05.14 / 14:03 -

Mario Kart 8 se povedl, místo recenzí (Polygon a IGN 9/10, EG 10/10) ale linkuji kritický článek Kohlera z Wired s konkrétními výhradami - hodně zajímavé čtení.

  • 14.05.14 / 23:03 -

Infografika o historii arkádových her včetně zajímavé éry dávno před nástupem elektroniky.

  • 14.05.14 / 22:22 -

Proč se hráči stále snaží překonat rekordní skóre 30 let starých her? Výborný článek Edge.

  • 14.05.14 / 22:10 -

Pocta Eurogameru lokálnímu multiplayeru. Nadšeně souhlasím, jen je občas problém sehnat dost správných lidí.

  • 12.05.14 / 10:34 -

Tim Schafer hraje Day of the Tentacle (40minutové video) a tahá přitom z rukávu jednu historku za druhou.

  • 09.05.14 / 15:42 -

Vybraná hodnocení z Edge 267: Trials Fusion 8, Mario Kart 9, Hearthstone 9, The Elder Scrolls Online 5, Child of Light 5, Mercenary Kings 5, Kinect Sports Rivals 5, Kirby Triple Deluxe 7 a Fract OSC 8.

  • 09.05.14 / 13:04 -

Deset nejhezčích herních procházek podle Guardianu.

  • 05.05.14 / 23:54 -

Jaké jsou oblíbené mobilní hry několika známých vývojářů, píše GamesBeat. Bleszinski mastí 2048, Braben Scrabble...

  • 05.05.14 / 23:47 -

Making of Hearthstone na Kotaku. I když jste hru třeba nehráli, čte se samo.

  • 04.05.14 / 23:10 -

Dynablaster Revenge je freeware remake vytvořený demoscénou. Proboha, proč se o tomhle skvostu nepíše víc?

  • 04.05.14 / 22:10 -

PC Gamer se investigativně podíval na zoubek podvodníkům, kteří prodávají hacky do Counter-Strike.

  • 03.05.14 / 14:00 -

Chystá se konečně re-release No One Lives Forever? Zatím je to nejisté, ale naděje tu je.

  • 28.04.14 / 23:00 -

Interceptor s koupí 3D Realms získal i bohatý archiv, který postupně zveřejní. Zatím pár obrázků a log z Duke Nukem 3D či Shadow Warrior, brzy dojde i na bety!

  • 28.04.14 / 22:26 -

K tomuhle se ještě vraťme. New Yorker o špičce indie ledovce, které se podařilo zbohatnout: . Opět skvělý Simon Parkin.

  • 28.04.14 / 22:02 -

Nevím, k čemu to komu bude, ale (údajný) seznam všech video her. Od 005 po Zzzz, je jich skoro 44 tisíc. Nějaké chybky a opomenutí tam evidentně jsou, ale je to úctyhodný počin, který stále bobtná. Nechybí ani 7 dní a 7 nocí. Nebo Belegost.

  • 28.04.14 / 20:57 -

Reportáž ze zázemí Xbox Live.

  • 17.04.14 / 22:16 -

Skutečný příběh vývoje BioShocku, skvělý článek Simona Parkina na Eurogameru.

  • 12.04.14 / 13:14 -

Bateriím v herních kartridžích začíná docházet šťáva. Co se s tím dá (kromě emulace) dělat? Píše Edge.

  • 12.04.14 / 12:59 -

Zajímavé je i srovnání revenue na jednoho hráče u velkých F2P MMO her.

  • 12.04.14 / 12:53 -

Podle studie společnosti Swrve pouze 2% hráčů utrácejí v mobilních hrách a 0.22% hráčů se postarají o 46% příjmů.