Archiv postřehů a aktualit:
|
Podrobná analýza grafiky Snatchera, rané hry Hideo Kojimy (1994/Sega CD). Nádherné retro s až překvapivě vysokou production value. |
|
Postmortem indie hitu Shovel Knight včetně prodejních dat po měsící od vydání. Wii U a 3DS překvapivě sekundují PC. |
|
Dalších pět smutných příběhů o vývojářích, kteří přišli o práci. Původní článek jsem tu už linkoval, viz úvod. |
|
Jedna bizarní zpráva. V knihovně amerického kongresu nalezli nevydanou Duke Nukem hru. Nejásejte, jde o PSP port. |
|
PC Gamer o GameMakeru, který je stále častěji využíván i u velkých indie hitů. Gunpoint, Hotline Miami, Spelunky... |
|
IGN vzpomíná na The Dig, výtečnou adventuru LucasArts, na které se podílel i Steven Spielberg. Skvělá hra! |
|
Úchvatné fotky z japonských "velkoheren". Neskutečný svět... |
|
Než budete příště označovat indie vývojáře za primadony, přečtěte si, kolik peněz a potu ta sranda vlastně stojí. |
|
Ron Gilbert opět perlí. Zveřejnil dobový dopis marketingového oddělení z roku 1992 s vzácnou pochvalou za konec Monkey Island 2. |
|
Kdybyste snad v létě zavítali do Litomyšli, nenechte si ujít výstavu Retrogaming - počátky osobních počítačů u nás. |
|
Hry brzy přestanou být naším majetkem, sloupek Bena Kuchery. |
|
Téma Polygonu o Cryteku na bázi rozhovoru s bratry zakladateli. Vzhledem k aktuální restruktualizaci i aktuální text. |
|
Vybraná hodnocení z nového Edge: Valiant Hearts: The Great War 7, Divinity: Original Sin 8, Shovel Knight 8, Pullblox World 8, Road Not Taken 7, Supernauts 4 a 1001 Spikes 6. |
|
Game about Squares: je fajn, když má herní vývojář navíc i smysl pro humor. |
|
Hezká vzpomínka na první FIFA z roku 1994, přesněji na dva kouzelné bugy. Zejména ten druhý pobavil... |
|
Jak známo, Doom běží na čemkoliv, takže vás jistě nepřekvapí, že i na bankomatu. |
|
Kotaku hezky zavzpomínalo na Unreal, zejména na alieny, které Epic tehdy náramně trefil. Vzpomínáte na první setkání se Skaarjem? |
|
Čtenáři Polygonu poslali serveru své staré herní fotky z dětství. Kouzelná kolekce. |
|
Fotky z Valve, září 1998. |
|
Deset benefitů hraní her: zdařilé video. |
|
Tradičně skvělý Rami Ismail z Vlambeeru a jeho hodinová přednáška na Gamelabu. Must-see nejen pro indie vývojáře... |
|
Stará tisková kampaň na první Quake, 1996. To byla doba, kdy ještě marketéři měli koule a brali kvalitní drogy. |
|
Chcete se naučit hrát bojovky a jste úplně marní? Čtěte návod na Polygonu, jde o úryvek ze zdarma dostupné knihy. |
|
Ron Gilbert vyhrabal další dokumenty z vývoje Maniac Mansion, tentokrát původní návrh designu (z února 1986). Lahůdka. |
|
Víte, že... Valve ve svých začátcích ještě před Half-Life pracovalo na ambiciózním MMO Prospero? Viz skvělé video shrnující dostupná fakta. |
|
Dojemný příběh hráče, který díky hře mohl zavzpomínat na zemřelého otce. |
|
Proč tradiční herní studia neustále krachují? Trefná analýza. |
|
Jak se hraje barvoslepým hráčům? O tom je fascinující článek Kotaku. Mimochodem, nějakou formou barvosleposti trpí cca 8% mužů a 0.4% žen. |
|
The Verge píše o životě progamera. |
|
RPS se zamýšlí nad tím, jak Steam (ne)podporuje nové releasy. Zajímavé informace o metodice zobrazování. |
|
Jak by dnešní next-gen hry vypadaly na PSone? The Last of Us a další perly v podání NeoGAF komunity. |
|
Ron Gilbert na blogu zveřejnil papírové poznámky k designu Maniac Mansion. Nádherná mapa a mock-up UI. |
|
35 vývojářů zvolilo svých pět nejlepších her poslední konzolové generace. |
|
Jak se dělaly screenshoty v roce 1983? Takhle. |
|
Polygon se podíval na zoubek herním vývojářům v Polsku. |
|
Článek Eurogameru o odvrácené straně fenoménu YouTuberů, kteří si běžně nechávají platit velké peníze za recenze. Nejmenovaná PR agentura: "We were once approached by a prominent YouTuber who suggested we pay them £10,000 to 'like' a video." |
|
Něco pro nás, fanoušky id Software. VG247 se podíval, kde je konec všem jeho původním zaměstnancům. |
|
Inspirativní i provokativní sloupek o komerci v herní branži (včetně indie segmentu) a toxickém důrazu na peníze. Tradičně skvělý Simon Parkin. |
|
100 nejočekávanějších mobilních her zbytku roku 2014 podle Pocket Gameru. O řadě z nich jste určitě neslyšeli... |
|
Co se stane, když vás vývojář přistihne, že jste jeho hru zpirátili? Skvělá ukázka, jak se dá reagovat s noblesou. Ostatně, i pirát je potenciální zákazník. |
|
Kuriozitka. Team 17 na konci 90. let málem přišel o IP Worms. Stačilo aby nesplnili prodejní cíl. Překonali ho o pouhých 1,7 %. |
|
Příběhy herních vývojářů o propouštění sepsalo Kotaku. |
|
Polibek, který změnil videohry a zachránil The Sims od zrušení - článek Simona Parkina pro New Yorker. Jak tenká bývá hranice úspěchu a selhání... |
|
Zabíjí YouTube tradiční herní média? Výborný článek na Gamasutře z pohledu vývojářů. |
|
Výtečné Making of Tearaway v podání Edge. Mě to herně nenadchlo, ale ten art je neskutečný... |
|
Víte, že ještě dávno před CD Projektem se do Witchera pustil polský Metropolis už v roce 1997? Vypátral Eurogamer, i se screenshoty a zábavnou historkou se Sapkowskim. |
|
Ve vtipném YouTube seriálu "Kids React" tentokrát dostaly malé děti do rukou Game Boye. Ach jo, už jsme fakt starý... |
|
Finský Supercell údajně investuje do marketingu Clash of Clans 1 milion dolarů denně. Obrat má ale dokonce 5 milionů. |
|
Trailer a zajímavé informace o "stalkerovském" modu Total Chaos, který vzniká na základech dvacetiletého Doom enginu. Síla, co s tím enginem dokázal, i když samotné hře (a zejména datu vydání) moc nevěřím. |
|
V GTA Online operují Reaper Lords, motorkářský gang s vlastními pravidly, rivaly i pobočkami. |