Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 10.08.14 / 22:57 -

Podrobná analýza grafiky Snatchera, rané hry Hideo Kojimy (1994/Sega CD). Nádherné retro s až překvapivě vysokou production value.

  • 10.08.14 / 22:48 -

Postmortem indie hitu Shovel Knight včetně prodejních dat po měsící od vydání. Wii U a 3DS překvapivě sekundují PC.

  • 06.08.14 / 23:54 -

Dalších pět smutných příběhů o vývojářích, kteří přišli o práci. Původní článek jsem tu už linkoval, viz úvod.

  • 06.08.14 / 23:31 -

Jedna bizarní zpráva. V knihovně amerického kongresu nalezli nevydanou Duke Nukem hru. Nejásejte, jde o PSP port.

  • 06.08.14 / 00:01 -
  • 05.08.14 / 21:24 -

IGN vzpomíná na The Dig, výtečnou adventuru LucasArts, na které se podílel i Steven Spielberg. Skvělá hra!

  • 04.08.14 / 23:49 -

Úchvatné fotky z japonských "velkoheren". Neskutečný svět...

  • 04.08.14 / 22:09 -

Než budete příště označovat indie vývojáře za primadony, přečtěte si, kolik peněz a potu ta sranda vlastně stojí.

  • 04.08.14 / 21:59 -
  • 04.08.14 / 21:48 -

Kdybyste snad v létě zavítali do Litomyšli, nenechte si ujít výstavu Retrogaming - počátky osobních počítačů u nás.

  • 30.07.14 / 23:36 -

Hry brzy přestanou být naším majetkem, sloupek Bena Kuchery.

  • 30.07.14 / 23:30 -

Téma Polygonu o Cryteku na bázi rozhovoru s bratry zakladateli. Vzhledem k aktuální restruktualizaci i aktuální text.

  • 30.07.14 / 15:39 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: Valiant Hearts: The Great War 7, Divinity: Original Sin 8, Shovel Knight 8, Pullblox World 8, Road Not Taken 7, Supernauts 4 a 1001 Spikes 6.

  • 30.07.14 / 10:51 -

Game about Squares: je fajn, když má herní vývojář navíc i smysl pro humor.

  • 28.07.14 / 23:27 -

Hezká vzpomínka na první FIFA z roku 1994, přesněji na dva kouzelné bugy. Zejména ten druhý pobavil...

  • 28.07.14 / 21:01 -

Jak známo, Doom běží na čemkoliv, takže vás jistě nepřekvapí, že i na bankomatu.

  • 28.07.14 / 20:56 -
  • 27.07.14 / 22:22 -

Čtenáři Polygonu poslali serveru své staré herní fotky z dětství. Kouzelná kolekce.

  • 27.07.14 / 21:02 -

Fotky z Valve, září 1998.

  • 25.07.14 / 16:34 -

Deset benefitů hraní her: zdařilé video.

  • 24.07.14 / 21:51 -

Tradičně skvělý Rami Ismail z Vlambeeru a jeho hodinová přednáška na Gamelabu. Must-see nejen pro indie vývojáře...

  • 24.07.14 / 13:09 -

Stará tisková kampaň na první Quake, 1996. To byla doba, kdy ještě marketéři měli koule a brali kvalitní drogy.

  • 23.07.14 / 20:35 -

Chcete se naučit hrát bojovky a jste úplně marní? Čtěte návod na Polygonu, jde o úryvek ze zdarma dostupné knihy.

  • 22.07.14 / 23:11 -

Ron Gilbert vyhrabal další dokumenty z vývoje Maniac Mansion, tentokrát původní návrh designu (z února 1986). Lahůdka.

  • 22.07.14 / 21:52 -

Víte, že... Valve ve svých začátcích ještě před Half-Life pracovalo na ambiciózním MMO Prospero? Viz skvělé video shrnující dostupná fakta.

  • 22.07.14 / 21:48 -

Dojemný příběh hráče, který díky hře mohl zavzpomínat na zemřelého otce.

  • 22.07.14 / 21:48 -
  • 21.07.14 / 22:06 -

Jak se hraje barvoslepým hráčům? O tom je fascinující článek Kotaku. Mimochodem, nějakou formou barvosleposti trpí cca 8% mužů a 0.4% žen.

  • 21.07.14 / 21:57 -
  • 21.07.14 / 20:21 -

RPS se zamýšlí nad tím, jak Steam (ne)podporuje nové releasy. Zajímavé informace o metodice zobrazování.

  • 21.07.14 / 14:29 -

Jak by dnešní next-gen hry vypadaly na PSone? The Last of Us a další perly v podání NeoGAF komunity.

  • 18.07.14 / 10:55 -

Ron Gilbert na blogu zveřejnil papírové poznámky k designu Maniac Mansion. Nádherná mapa a mock-up UI.

  • 17.07.14 / 22:30 -
  • 17.07.14 / 10:36 -

Jak se dělaly screenshoty v roce 1983? Takhle.

  • 16.07.14 / 23:08 -
  • 16.07.14 / 18:03 -

Článek Eurogameru o odvrácené straně fenoménu YouTuberů, kteří si běžně nechávají platit velké peníze za recenze. Nejmenovaná PR agentura: "We were once approached by a prominent YouTuber who suggested we pay them £10,000 to 'like' a video."

  • 16.07.14 / 17:48 -

Něco pro nás, fanoušky id Software. VG247 se podíval, kde je konec všem jeho původním zaměstnancům.

  • 15.07.14 / 12:48 -

Inspirativní i provokativní sloupek o komerci v herní branži (včetně indie segmentu) a toxickém důrazu na peníze. Tradičně skvělý Simon Parkin.

  • 14.07.14 / 22:58 -

100 nejočekávanějších mobilních her zbytku roku 2014 podle Pocket Gameru. O řadě z nich jste určitě neslyšeli...

  • 14.07.14 / 21:02 -

Co se stane, když vás vývojář přistihne, že jste jeho hru zpirátili? Skvělá ukázka, jak se dá reagovat s noblesou. Ostatně, i pirát je potenciální zákazník.

  • 14.07.14 / 14:14 -

Kuriozitka. Team 17 na konci 90. let málem přišel o IP Worms. Stačilo aby nesplnili prodejní cíl. Překonali ho o pouhých 1,7 %.

  • 09.07.14 / 23:45 -
  • 09.07.14 / 21:35 -
  • 09.07.14 / 19:04 -

Zabíjí YouTube tradiční herní média? Výborný článek na Gamasutře z pohledu vývojářů.

  • 08.07.14 / 23:42 -

Výtečné Making of Tearaway v podání Edge. Mě to herně nenadchlo, ale ten art je neskutečný...

  • 08.07.14 / 23:28 -

Víte, že ještě dávno před CD Projektem se do Witchera pustil polský Metropolis už v roce 1997? Vypátral Eurogamer, i se screenshoty a zábavnou historkou se Sapkowskim.

  • 08.07.14 / 22:17 -

Ve vtipném YouTube seriálu "Kids React" tentokrát dostaly malé děti do rukou Game Boye. Ach jo, už jsme fakt starý...

  • 08.07.14 / 14:05 -

Finský Supercell údajně investuje do marketingu Clash of Clans 1 milion dolarů denně. Obrat má ale dokonce 5 milionů.

  • 07.07.14 / 23:10 -

Trailer a zajímavé informace o "stalkerovském" modu Total Chaos, který vzniká na základech dvacetiletého Doom enginu. Síla, co s tím enginem dokázal, i když samotné hře (a zejména datu vydání) moc nevěřím.

  • 07.07.14 / 23:00 -