Archiv postřehů a aktualit:
|
Reportáž Polygonu o Shack Tactical, elitní skupině hráčů Army, kteří simulují realistické válečné konflikty. |
|
Proč se ceny her na Steamu tak často výrazně liší v různých teritoriích? Vynikající analýza PC Gameru. |
|
Hudba inspirovaná hrami #8, výborné album remixů klasických Game Boy skladeb u příležitosti 25. narozenin tohoto handheldu. |
|
Designér Adrian Chmielarz oponuje tvrzení, že YouTubeři výrazně ovlivňují prodejnost her. Pravda bude někde mezi... |
|
Trine už se prodalo 7 milionů kusů! Dva díly, speciální edice, spousta portů a Humble Bundle verzí, přesto výtečné číslo. O víkendu zdarma na Steamu! |
|
Eurogamer o šedém trhu ve Star Citizen. Dobře nastudované a detailně sepsané. |
|
Výborný hodinový rozhovor s letos už 60letým Sidem Meierem (bohužel s nižší kvalitou zvuku). Krátký výcuc na GI.biz. |
|
Skvělý seriál PC Gameru Saturday Crapshoot (o ujetých, podivných a nevydařených PC hrách) končí. Vzhůru do archivu s 200 díly! |
|
BBC zajímavě o zvukovém designu. Se zmínkou o Alien Isolation či FIFA 15. |
|
Úvod Resident Evil 4 byl výtečný, vzpomínáte? Kotaku vzpomíná na prvních deset minut hry. |
|
Economist srozumitelně vysvětluje, proč jsou AAA videohry tak drahé na vývoj. |
|
Hodnocení z nového Edge: Bayonetta 2 10, Sims 4 7, Hyrule Warriors 6, Walking Dead: S2 7, Infamous First Light 7, Theatrhytm 6 a Counterspy 6. |
|
Výborný článek o naraci v Destiny. Zajímavé je to srovnání se Star Wars. |
|
Čtivý rozhovor s Paulem Haynesem, senior level designérem Crysis 3, čistě o jeho kariéře. |
|
Eurogamer zavzpomínal na Walker, zapomenutý hit z Amigy, který DMA Design udělali po úspěchu Lemmings. |
|
Zamyšlení nad humorem v Monkey Islandu. |
|
Rozhovor s Johnem Romerem u příležitosti oznámení jeho návratu k FPS žánru. |
|
Historie low-poly artu ve hrách. Trochu vtipně začíná Unrealem, ale fajn čtení. |
|
Jaroslav Rudiš přišel s konceptem hry o atentátu na Heydricha. Realizace je nepravděpodobná, ale zní to skvěle! |
|
Dnes vychází na 3DS eShopu The Keep, old-school dungeon od Cinemaxu. |
|
Sloupek Eurogameru, který mi mluví z duše. Volá po kratších a více na zážitek orientovaných hrách. |
|
Sega má hrací automat, ve kterém si hrajete se skutečným pískem. Wow! |
|
US Gamer spekuluje, co kdyby Dreamcast vyhrál a jak by ovlivnil herní byznys. Krásné čtení pro Dreamcast fanboye. |
|
K tématu akvizice Mojangu Microsoftem ještě komentář Eurogameru. Dobré čtení. |
|
Akvizice Mojangu Microsoftem může být oznámena už v pondělí, píší Reuters. Pořád se zdráhám uvěřit, že to Notch udělal (a navíc inicioval), ale smysl mi to nakonec dává z obou stran. A mrzí mě to méně než u Rare. A Notch? Každý máme svou cenu a dostat tu svou až na $2.5 miliardy není ostuda. Jak s těmi penězi asi naloží? A jak MS s Minecraftem? |
|
The Atlantic na vzestupu "blockbuster" her nachází řadu paralel s filmem. |
|
IGN nádherně vzpomíná na Gabriel Knight Sins of the Fathers. |
|
Sestřih filmových záběrů s hracími automaty. Parádní supercut od Huffington Post. |
|
Už i NYTimes se ve velkém článku zabývají boomem e-sportu. Včetně zajímavého hráčského profilu. |
|
Zkušený indie vývojář Cliff Harris se zamýšlí nad přehlceností indie trhu a jeho blížícím se krachem. |
|
Jeden z hřebíků v rakvi Dreamcastu se jmenuje pirátství. Jak to tenkrát bylo? |
|
Hudba inspirovaná hrami #7, chiptune album Moonstone od Exoplax. Tentokrát opravdu zdařilý kousek! |
|
A jedeme dál, šílené herní trendy se dále vyvíjejí. Místo free-to-play se teď bude hráčům za hraní dokonce platit. |
|
Hodnocení z nového Edge: Hohokum 8, Oddworld NaT 6, Wolf Among Us S01 6, Velocity 2x 8, Gods Will Be Watching 4, 80 Days 9 a Metrico 6. |
|
4 roky stará, EA nad ní zlomila hůl, přesto je Skate 3 najednou v prodejním žebříčku. Stačí videa PewDiePie a spol. |
|
Nádherné (a opravdu masivní) téma The Verge o historii, současnosti i budoucnosti virtuální reality. |
|
Co je to ten Twitch a co tam každý měsíc hledá 55 milionů lidí. |
|
Rovio, Zynga, King... ti všichni (a jím podobní) jsou vlastně jen "one hit wonder". Trefný sloupek Tadgha Kellyho na TechCrunchi. |
|
A to jste věděli, že Sid Meier za to, že se Civilization jmenuje Sid Meier's Civilization vděčí Robinu Williamsovi? |
|
BBC o hrách bez obrazu. Jinými slovy, o hrách pro zrakově postižené. |
|
Wired hezky vzpomíná na adventury Sierry. |
|
Ženy - vývojářky, v poslední době vděčné téma. NYT píší zajímavě o těch nedoceněných, o kterých se moc neví. |
|
Wired analyzuje úspěch PlayStation 4. |
|
Výborný ambientní soundtrack k iOS hitu Monument Valley je k poslechu na Spotify. Také na Rdiu, iTunes a Amazonu. |
|
S prvním místem lze těžko souhlasit, ale jinak čtivě napsaný TOP 100 her všech dob čtenářů filmového magazínu Empire. |
|
Devítiletý syn Johna Carmacka vytvořil svojí první hru. Jen tak dál... |
|
Nejsem fanda motorismu, ale Motorsport Manager na iOS vypadá slibně. Fajn UI, one-man development, 5$ bez in-appů - vyjde ve středu. |
|
Dnešní MF Dnes se věnuje typologii českého hráče. Autor je v šoku, že jsme normální lidí. Jak typické... |
|
Evoluce herních ovladačů v nádherných fotografiích. |
|
Jak se dá za rok vydělat v Diablu 3 100 tisíc Euro? Velmi detailní návod. |