Archiv postřehů a aktualit:
|
Nejbolestivější výstava světa, to je No Pain No Gain, interaktivní instalace v pražském Národním technickém muzeu. Od 17.12. do 08.02. |
|
iOS tip, o kterém Hideo Kojima tweetoval, že jde o jeho hru roku. Výborná a inovativní příběhová puzzle hra Framed. Brzy i na Steamu. |
|
Úžasný příběh táty, který svého syna uvedl do světa videoher vskutku ďábelským způsobem, během deseti let. |
|
Výborný rozhovor Dotyku s Michalem Machem, hlavním animátorem Mafie, který to dotáhl až do Naughty Dog. |
|
Zítra vychází Papers, Please na iPad. Výborná hra, na iPad se navíc skvěle hodí. |
|
U příležitostí včerejších 21. narozenin Dooma zveřejňuje Romero na svém Twitteru řadu lahůdek a dosud nezveřejněných artů z vývoje. |
|
Stručná historie herní žurnalistiky od časopisů v 70. letech na USGamer. Pěkná vzpomínka. |
|
Cover story Polygonu o úpadku THQ včetně insiderských informací. Byznys AAA her je neúprosný. |
|
Nádherné concept arty Far Cry 4 od Donglu Yu. Umí! |
|
Ještě k sobotnímu skonu Ralpha Baera. Máte-li pár minut času, podívejte se na kratičký YouTube profil od PBS. Ještě před rokem stále vynalézal: "All my friends, they're all gone. I've outlived them all. What am I going to do? I need a challenge." Máte-li času trochu víc, poslechněte si úžasný podcast s Majorem Nelsonem (od 12. minuty). RIP Ralph Baer. |
|
Podivuhodný příběh Softporn, první erotické videohry. Pochází z roku 1981, tak si to "vzrůšo" představte... |
|
V 92 letech včera zemřel "vynálezce videoher" Ralph H. Baer, tvůrce první domácí konzole Magnavox Odyssey. |
|
Zkušenosti Antona Paramonova z ukrajinského indie studia Eforb, které anektaci Krymu pocítilo takříkajíc na vlastní kůži. |
|
Tento týden vyšla na Steamu puzzle adventure Lumino City, pokračování Lume. Naprosto odzbrojující art design! |
|
Muž který vytvořil Tetris. Výborný profil Alexeje Pažitnova na Vice.com. |
|
ZX Spectrum jako minikonzole Vega od samotného Cliva Sinclaira. V mnohém kontroverzní (1000 her? Jak?), ale pozoruhodné. Prý oslovují majitele práv na staré her a žádají bezplatné poskytnutí práv. Což je dealbreaker, vzhledem k tomu, že jde o komerční projekt. |
|
Herní fiktivní mapa Tokia s odkazem na více než 500 videoher. |
|
Skvělé 15m video o FPS hrách na Amize. Pěkná přehlídka obskurností, ale také oddanosti tehdejších vývojářů. |
|
Článek VentureBeat o historii, současnosti a optimistické budoucnosti polského herního trhu. |
|
Koupí snad Disney Nintendo? Docela zajímavá dlouhodobá spekulace a předpověď. |
|
Dvacítka televizních reklam na PlayStation, od PS1 až po PS4. Spousta skvělých spotů! |
|
Pětidílná video série shrnující historii grafiky ve hrách. |
|
Hudba inspirovaná hrami #9, album Super vydané u příležitosti 20 let SNESu hip hoperem Atari Blitzkrieg. |
|
Tip na parádní flashovku s divným názvem: jednoduchá logická sudokovka 0h h1 je zadarmo i na iOS, Android a WP. |
|
Chcete se naučit něco o game designu? Vyražte do nejblížšího obchodu IKEA. Výborné video! |
|
Skvělý dlouh7 článek New Yorkeru o jedné profesionální hráčce Starcraftu i obecně o progamingu. |
|
Příběh herního vývoje v ČR z Games.cz. Nijak objevné, ale pěkné shrnutí tuzemské scény, původně z knihy Game Industry II. |
|
Hoďte oko na sci-fi artworky Nicolase Bouviera (naposledy dělal art directora na Halo 4, předtím Rage nebo Assassin's Creed). Více u něj na webu. |
|
Games.cz o aktuální neslavné situaci a celé problematice lokalizování her do češtiny. |
|
Polygon přináší fascinující fotoreportáž o tom, jak se hraje v Bangladéši. |
|
Hodnocení z nového Edge: Sunset Overdrive 7, Little Big Planet 3 9, COD AW 8, Evil Within 7, Civ Beyond Earth 6, Fantasia 6, Legend of Korra 4, Lords of the Fallen 6 a The Sailor's Dream 9. |
|
RPS vzpomíná na Sid Meier’s Covert Action. V rámci Meierovy kariéry trochu pozapomenutá, ale o to zajímavější hra. |
|
Speedrunový rekord v Doomu 2 byl po letech vylepšen o dalších 19 vteřin na 23m03s. Klobouček... |
|
Marek Nepožitek vzpomíná na oblíbenou patálii vývojářů na počátku 90. let, na vymýšlení protipirátské ochrany. V tomto případě do hry Hlava Kasandry. Skvělý! |
|
Podívejte se na dokument Jak videohry změnily svět. |
|
Kterak Activision kličkuje kolem prodaných kusů Destiny. Zábavný postřeh Kotaku a lekce z PR speaku. |
|
Něco pro hardcore pamětníky Doomu. Skvěle vysvětlený rozdíl mezi úrovněmi Johna Romera a Sandy Petersena. Trefné! |
|
Polygon pěkně o strachu ve hrách. Je to prý věda! |
|
Architektonický přístup k level designu, to je nová praktická kniha pro herní designéry. Na Gamasutře najdete úryvek. |
|
Příběh vzniku kontroverzní hry NFL Blitz. Dost možná jste jí nikdy nehráli a pravděpodobně vás ani nezajímá, ale to o vztahu s NFL je zajímavé. |
|
Profesionální hráč LoL pověsil kariéru progamera na hřebík. Teď bude "jen" streamovat videa za $800k ročně. |
|
Games.cz o akademické herní konferenci CEEGS i obecněji o aktivitách sdružení MU Game Studies. |
|
Kotaku o bizarním oddělení v Ubisoft Montreal, kde vývojáři po dokončení projektu čekají na další umístění. |
|
Sony zveřejnila, že má 7,9 milionů předplatitelů PlayStation Plus. Příjem cca $5 měsíčně za uživatele, to není zlé! |
|
Úryvek z nové knihy o historii Segy (a především konzole Mega Drive) poskytuje zajímavý vhled do konzolové války na začátku 90. let. |
|
Diggin' In The Carts je šestidílný dokumentární seriál o japonské videoherní hudbě. Nerdovské, ale skvělé! |
|
Obrázková coffee table kniha o Amiga hrách úspěšně sbírá peníze na Kickstarteru. Po nedávno vydaném prvním dílu o C64 mohu vřele doporučit! |
|
Jak jde dohromady game design a náhoda? Budete se divit - čtěte trochu akademický, ale skvělý článek, jehož autor je proti. |
|
Rolling Stone si popovídal s několikanásobným mistrem světa v Tetrisu. |
|
Vybraná hodnocení z nového Edge: Alien Isolation 8, Destiny 8, DriveClub 7, Forza Horizon 2 7, Middle Earth: Shadow of Mordor 7, Wasteland 2 7, D4 7, The Vanishing of Ethan Carter 8 a Super Smash Bros 8. |