Archiv postřehů a aktualit:
|
A ještě jedna slibná česká novinka. Brzy vyjde "Match-3 Tetris" Qubies od Lukáše Korby (Mafia II a skvělý Octagon). |
|
Někdy stačí na nadchnutí dva obrázky. Zlínské Madeo chystá nejen pro své manželky hru Angry Wife. Jsem zvědav! |
|
Může být textovka inovativní? Slate o jedné takové píše a Hadean Lands vypadá vážně úžasně! Tedy, vypadá... |
|
Při SuperBowlu se nakonec vysílaly hned tři reklamy na mobilní hry, včetně minutové reklamy na Clash of Clans s Liamen Neesonem za 9 milionů dolarů. |
|
Jak dopadl experiment s realističností Dooma v Mythbusters? Vybrané záběry na Kotaku. |
|
V jednom z připravovaných dílů detektivního seriálu Právo a pořádek se děj inspiruje aférou GamerGate. |
|
Pokud někoho zajímá problematika handicapovaných hráčů, zde je seznam článků a webů, které se tématu věnují. |
|
Pozoruhodné zamyšlení nad tím, zda se hry můžou stát dominantním médiem 21. století, jak jim mnozí prorokují. |
|
Zajímavý pohled na Alien Isolation. |
|
AOL uzavřelo herní blog Joystiq. Před lety patřil mezi špičku, teď už ho oplakávat netřeba. |
|
Infografika představující fiktivní budoucnost podle videoher. |
|
Půlminutová reklama při Super Bowlu letos stojí 4,5 milionu $. A světe div se, tentokrát dojde i na mobilní hru. |
|
Valve už hráčům za in-game předměty v Team Fortress 2, Dota 2 a Counter-Strike GO vyplatilo úctyhodných $57 milionů. Celkem už je ve Steam Workshopu přes 100 tisíc předmětů, peníze byly vyplaceny 1500 lidem ze 75 zemí. |
|
Rekord v nejmenší verzi šachů byl po 32 letech pokořen. BootChess má pouhých 487 bajtů. |
|
A ještě jeden zajímavý článek o vzkříšení Grim Fandanga. Zaujala mj. pasáž o tom, jak v LucasArts archivovali starý kód. |
|
Life in Japan je 18 článků Polygonu o japonském herním průmyslu. Street Fighter 5, Final Fantasy 15, Night Cry a další. Ale nejen o přímo o hrách - vědeli jste třeba, že ve Famitsu (slavný japonský herní týdeník) pracuje 35 full-time redaktorů? |
|
Český rozhlas mj. o Martinu Veselovském a jeho vášni pro hry. |
|
Z ekonoma řešícího ve Valve in-game čepice až na křeslo řeckého ministra financí. |
|
Remake Grim Fandanga už je téměř venku, takže je pravý čas na vzpomínku na originál - Tim Schafer pro Eurogamer. |
|
Dokáže skutečný voják unést půltucet zbraní, granáty, motorovku, nějaký ten health pack a ještě přitom vraždit pekelné démony? To je panečku premisa! V příštím dílu MythBusters se zaměří na střílečky, prý v něm bude vytvořen reálný Doom level. |
|
Vzpomínáte na Demise Hassabise, geniálního mladíka, který v 17 letech programoval Theme Park? Teď dělá AI v Googlu. |
|
Apple si patentoval tlačítko Home s funkcí joysticku. Jo, tohle by mohlo být řešení. Jednou, možná, někdy... |
|
Skvělé (a rozsáhlé) téma webu Fast Company o dosud nepříliš známém vzniku a vůbec historii herních kartridží. |
|
Navrhnout kvalitní puzzle hru není vůbec snadné. RPS spolu s několika úspěšnými designéry vysvětluje proč. |
|
Věděli jste, že Populous původně vznikal i na C64, byť poněkud nestandardně? Čtěte více informací. |
|
V rámci Devs Play seriálu John Romero odehrál první epizodu Doomu. Skvělý komentář, zajímavý insight. |
|
Level slaví 20 let a udělal vzpomínkový web včetně 20 pixelart obálek. Gratuluju! A věděli jste, že se časopis původně měl jmenovat Arena? |
|
Half-Life předělaný do isometrické grafiky. Já bych to bral! |
|
Art of Title se věnuje úvodním filmovým sekvencím, občas se ale do výběru dostane i hra. Alien Isolation zaslouženě! |
|
Jak chce GameStop přežít digitální věk? Zajímavý profil Busniessweeku. |
|
Lehce off-topic, ale stojí za přečtení. Tým NFL Green Bay Packers propadl neobvyklé zábavě, hraní Osadníků z Katanu. |
|
Starbreeze prodali práva na Brothers: A Tale of Two Sons. Za značku, ochranné známky a domény dostali $500k. |
|
Tvůrci Monument Valley odhalili náklady, příjmy i další cenná data z vývoje. Délka vývoje rok, náklady $852k... i když pak nakonec příjmy dosáhly bezmála $6m, bylo to hodně odvážné! Zajímavý je mimochodem i graf příjmů v čase. |
|
Wired zajímavě o jedné extrémně vzácné hře a problematice obtížného prodeje tohoto druhu zboží v online aukcích: . |
|
Že Sony v kauze hacku PSN neomluvitelně pohořela, je fakt, ale tohle je úžasný příklad toho, kam až její neschopnost v tomto případě sahá. |
|
Polygon vybral 50 nejobdivuhodnějších lidí z herní branže za rok 2014. |
|
Článek o nejznámějším českém 8bitu PMD 85 a hrách na něj. Další skvělý sloupek z Levelu od Jaroslava Švelcha - to je na knihu! |
|
Osm nadaných ilustrátorů vytvořilo kresby odkazující na jejich posedlost hrami v dětství. Nádherné! |
|
Analýza na sklonku roku docela solidních prodejů figurek Amiibo, která osvětluje motivaci Nintenda (viz druhý bod). Vydrží to ale déle než Super Smash Bros? |
|
Pouze zhruba 5% instalací Monument Valley na Androidech je placených, i na iOS je to ale jen 40%. |
|
Známe výsledky game jamu Ludum Dare 31 s tématem "Entire Game on One Screen". Mrkněte na ty nejlepší, stojí to za to. |
|
Hodnocení z nového Edge: Far Cry 4 9, Dragon Age Inquistion 8, Assassin's Creed Unity 5, Assassin's Creed Rogue 6, Super Smash Bros (Wii U) 8, Captain Toad: Treasure Tracker 7, This War is Mine 9, Never Alone 6, Escape Dead Island 2 a Pokémon Omega Ruby/Sapphire 8. |
|
Michal Rybka o počátcích herní novinařiny, rozhovor na BonusWebu. Ten má ale paměť! |
|
Skvělý 50minutový dokument o 30leté historii studia Naughty Dog. Jako fanda vřele doporučuju. Hlavně ty začátky... |
|
Tour Bueno, trochu ujetý, ale pozoruhodný dokumentární projekt dvojice indie vývojářů/cestovatelů. |
|
The Untold History of Japanese Game Developers, nová kniha o zajímavém a dosud špatně zdokumentovaném tématu. |
|
Bulvární intermezzo. Podívejte se na barák, který si v Beverly Hills za $70m koupil Markus "Notch" Persson. |
|
Dobový článek (Esquire, 1981) o Asteroids horečce: “When you play the game, the rest of the world ceases to exist." |
|
Ondřej Drebota se dostal k české televizní konzoli, údajně z roku 1978. Solidní úlovek, Střelba 2! |
|
Deset nejhorších her roku 2014, kterým dal iluzi kvality podlý marketing. Odvážný seznam. |