Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 03.02.15 / 11:19 -

A ještě jedna slibná česká novinka. Brzy vyjde "Match-3 Tetris" Qubies od Lukáše Korby (Mafia II a skvělý Octagon).

  • 03.02.15 / 11:12 -

Někdy stačí na nadchnutí dva obrázky. Zlínské Madeo chystá nejen pro své manželky hru Angry Wife. Jsem zvědav!

  • 03.02.15 / 11:03 -

Může být textovka inovativní? Slate o jedné takové píše a Hadean Lands vypadá vážně úžasně! Tedy, vypadá...

  • 02.02.15 / 10:58 -

Při SuperBowlu se nakonec vysílaly hned tři reklamy na mobilní hry, včetně minutové reklamy na Clash of Clans s Liamen Neesonem za 9 milionů dolarů.

  • 02.02.15 / 10:36 -

Jak dopadl experiment s realističností Dooma v Mythbusters? Vybrané záběry na Kotaku.

  • 01.02.15 / 20:51 -

V jednom z připravovaných dílů detektivního seriálu Právo a pořádek se děj inspiruje aférou GamerGate.

  • 01.02.15 / 20:44 -

Pokud někoho zajímá problematika handicapovaných hráčů, zde je seznam článků a webů, které se tématu věnují.

  • 31.01.15 / 22:20 -

Pozoruhodné zamyšlení nad tím, zda se hry můžou stát dominantním médiem 21. století, jak jim mnozí prorokují.

  • 31.01.15 / 22:16 -

Zajímavý pohled na Alien Isolation.

  • 30.01.15 / 22:21 -

AOL uzavřelo herní blog Joystiq. Před lety patřil mezi špičku, teď už ho oplakávat netřeba.

  • 30.01.15 / 11:01 -

Infografika představující fiktivní budoucnost podle videoher.

  • 29.01.15 / 21:43 -

Půlminutová reklama při Super Bowlu letos stojí 4,5 milionu $. A světe div se, tentokrát dojde i na mobilní hru.

  • 29.01.15 / 10:45 -

Valve už hráčům za in-game předměty v Team Fortress 2, Dota 2 a Counter-Strike GO vyplatilo úctyhodných $57 milionů. Celkem už je ve Steam Workshopu přes 100 tisíc předmětů, peníze byly vyplaceny 1500 lidem ze 75 zemí.

  • 29.01.15 / 00:07 -

Rekord v nejmenší verzi šachů byl po 32 letech pokořen. BootChess má pouhých 487 bajtů.

  • 28.01.15 / 20:00 -

A ještě jeden zajímavý článek o vzkříšení Grim Fandanga. Zaujala mj. pasáž o tom, jak v LucasArts archivovali starý kód.

  • 28.01.15 / 19:39 -

Life in Japan je 18 článků Polygonu o japonském herním průmyslu. Street Fighter 5, Final Fantasy 15, Night Cry a další. Ale nejen o přímo o hrách - vědeli jste třeba, že ve Famitsu (slavný japonský herní týdeník) pracuje 35 full-time redaktorů?

  • 28.01.15 / 17:53 -

Český rozhlas mj. o Martinu Veselovském  a jeho vášni pro hry.

  • 27.01.15 / 00:48 -

Z ekonoma řešícího ve Valve in-game čepice až na křeslo řeckého ministra financí.

  • 26.01.15 / 20:06 -

Remake Grim Fandanga už je téměř venku, takže je pravý čas na vzpomínku na originál - Tim Schafer pro Eurogamer.

  • 26.01.15 / 11:02 -

Dokáže skutečný voják unést půltucet zbraní, granáty, motorovku, nějaký ten health pack a ještě přitom vraždit pekelné démony? To je panečku premisa! V příštím dílu MythBusters se zaměří na střílečky, prý v něm bude vytvořen reálný Doom level.

  • 24.01.15 / 12:36 -

Vzpomínáte na Demise Hassabise, geniálního mladíka, který v 17 letech programoval Theme Park? Teď dělá AI v Googlu.

  • 23.01.15 / 18:24 -

Apple si patentoval tlačítko Home s funkcí joysticku. Jo, tohle by mohlo být řešení. Jednou, možná, někdy...

  • 23.01.15 / 12:24 -

Skvělé (a rozsáhlé) téma webu Fast Company o dosud nepříliš známém vzniku a vůbec historii herních kartridží.

  • 23.01.15 / 12:16 -

Navrhnout kvalitní puzzle hru není vůbec snadné. RPS spolu s několika úspěšnými designéry vysvětluje proč.

  • 23.01.15 / 11:56 -

Věděli jste, že Populous původně vznikal i na C64, byť poněkud nestandardně? Čtěte více informací.

  • 22.01.15 / 20:57 -

V rámci Devs Play seriálu John Romero odehrál první epizodu Doomu. Skvělý komentář, zajímavý insight.

  • 22.01.15 / 20:24 -

Level slaví 20 let a udělal vzpomínkový web včetně 20 pixelart obálek. Gratuluju! A věděli jste, že se časopis původně měl jmenovat Arena?

  • 19.01.15 / 18:57 -

Half-Life předělaný do isometrické grafiky. Já bych to bral!

  • 17.01.15 / 13:37 -

Art of Title se věnuje úvodním filmovým sekvencím, občas se ale do výběru dostane i hra. Alien Isolation zaslouženě!

  • 17.01.15 / 10:51 -

Jak chce GameStop přežít digitální věk? Zajímavý profil Busniessweeku.

  • 17.01.15 / 10:27 -

Lehce off-topic, ale stojí za přečtení. Tým NFL Green Bay Packers propadl neobvyklé zábavě, hraní Osadníků z Katanu.

  • 16.01.15 / 20:56 -

Starbreeze prodali práva na Brothers: A Tale of Two Sons. Za značku, ochranné známky a domény dostali $500k.

  • 16.01.15 / 20:50 -

Tvůrci Monument Valley odhalili náklady, příjmy i další cenná data z vývoje. Délka vývoje rok, náklady $852k... i když pak nakonec příjmy dosáhly bezmála $6m, bylo to hodně odvážné! Zajímavý je mimochodem i graf příjmů v čase.

  • 11.01.15 / 21:23 -

Wired zajímavě o jedné extrémně vzácné hře a problematice obtížného prodeje tohoto druhu zboží v online aukcích: .

  • 11.01.15 / 21:18 -

Že Sony v kauze hacku PSN neomluvitelně pohořela, je fakt, ale tohle je úžasný příklad toho, kam až její neschopnost v tomto případě sahá.

  • 11.01.15 / 21:15 -

Polygon vybral 50 nejobdivuhodnějších lidí z herní branže za rok 2014.

  • 07.01.15 / 15:09 -

Článek o nejznámějším českém 8bitu PMD 85 a hrách na něj. Další skvělý sloupek z Levelu od Jaroslava Švelcha - to je na knihu!

  • 07.01.15 / 11:04 -

Osm nadaných ilustrátorů vytvořilo kresby odkazující na jejich posedlost hrami v dětství. Nádherné!

  • 07.01.15 / 10:47 -

Analýza na sklonku roku docela solidních prodejů figurek Amiibo, která osvětluje motivaci Nintenda (viz druhý bod). Vydrží to ale déle než Super Smash Bros?

  • 05.01.15 / 23:05 -

Pouze zhruba 5% instalací Monument Valley na Androidech je placených, i na iOS je to ale jen 40%.

  • 30.12.14 / 11:49 -

Známe výsledky game jamu Ludum Dare 31 s tématem "Entire Game on One Screen". Mrkněte na ty nejlepší, stojí to za to.

  • 29.12.14 / 14:19 -

Hodnocení z nového Edge: Far Cry 4 9, Dragon Age Inquistion 8, Assassin's Creed Unity 5, Assassin's Creed Rogue 6, Super Smash Bros (Wii U) 8, Captain Toad: Treasure Tracker 7, This War is Mine 9, Never Alone 6, Escape Dead Island 2 a Pokémon Omega Ruby/Sapphire 8.

  • 29.12.14 / 11:48 -
  • 28.12.14 / 23:19 -

Skvělý 50minutový dokument o 30leté historii studia Naughty Dog. Jako fanda vřele doporučuju. Hlavně ty začátky...

  • 28.12.14 / 22:57 -

Tour Bueno, trochu ujetý, ale pozoruhodný dokumentární projekt dvojice indie vývojářů/cestovatelů.

  • 20.12.14 / 19:56 -

The Untold History of Japanese Game Developers, nová kniha o zajímavém a dosud špatně zdokumentovaném tématu.

  • 20.12.14 / 19:44 -

Bulvární intermezzo. Podívejte se na barák, který si v Beverly Hills za $70m koupil Markus "Notch" Persson.

  • 18.12.14 / 23:48 -
  • 18.12.14 / 23:39 -

Ondřej Drebota se dostal k české televizní konzoli, údajně z roku 1978. Solidní úlovek, Střelba 2!

  • 14.12.14 / 14:23 -

Deset nejhorších her roku 2014, kterým dal iluzi kvality podlý marketing. Odvážný seznam.