Blood 2: The Chosen |
||
Kvantita
neznamená automatickou kvalitu a jedna skvělá hra je daleko více než dvě
průměrné. Nepamatuji vývojový tým, který by vydal během jediného měsíce dva 3D
akční tituly. Monolith to začal a bohužel se strefil - oba jsou víceméně
průměrné. LithEngine je technologie vyvinutá společností Monolith se záměrem utržit peníze na stále se rozmáhajícím licencování 3D technologií. Nutno říci, že se jim to povedlo, již dnes si jejich dítko licencovalo sedm firem. Cožpak o to, engine je to pěkný, Monolith však nezůstal u pasivního přihlížení a vyvinul dva vlastní původní tituly. Prvním byl Shogo: Mobile Armor Division, projekt, který při svém vývoji prošel neuvěřitelnou anabází. Prodává se sice více než skvěle, přesto jej při nejlepší vůli nemohu nazvat ničím jiným než lepším průměrem současné 3D akční nabídky. To do druhého dílu Bloodu jsem vkládal větší naděje a bohužel jsem také dostal větší ránu přes prsty. Autoři totiž bohužel s největší pravděpodobností strávili poslední dva roky neprodyšně uzavřeni ve svých kancelářích a bláhově se domnívali, že po čas jejich tvrdé práce 3D akční žánr nedoznal žádných změn. Ba co víc, těsně před uzamčením zřejmě vedoucí projektu zapomněl přibalit první díl Bloodu (původně vyvíjený firmou 3D Realms a pár měsíců před dokončení odkoupený právě Monolithem), což je myslím pro všechny velké zklamání, protože jakkoli byl Blood sám o sobě sporný titul (já se řadil mezi spokojené), nedala se mu upřít nezapomenutelná atmosféra. Blood II tohle všechno potírá, neodehrává se na začátku tohoto století v hororovém prostředí a už vůbec neobsahuje skvělé filmové reference pro fajnšmekry hororu, nemluvě o s tím vším spojené geniální atmosféře. Příběh tu sice je, ovšem nijak zvlášť propracovaný a především nijak zvlášť důležitý - pokud spěcháte a komentáře či animace přeskakujete, vůbec nic se neděje. Pravda, má celkem zajímavé zvraty, ale znovu opakuji, herně je nezajímavý a nedůležitý. Četl jsem pár recenzí v zahraničních časopisech či na internetu a kupodivu se takřka všichni shodli na perfektním designu úrovní, s čímž já osobně nemohu souhlasit. Využívá sice vymožeností kvalitní technologie a vizuálně snad drží krok, z herního hlediska jej však mohu popsat jediným slovem - "nuda". V mnoha případech jsou levely jednoduché jako v Doomu, jindy zase připomínají Quaka a jen tu a tam obsahují originální nápady - z velké části je to jen hledání tlačítek a přeskakování překážek. Postupem času, jak se ve hře propracováváte stále dál, je i design úrovní a zábava stále o něco lepší, ale ani na konci to stále není ono (ostatně tak lehkého finálního bosse jsem nezažil už dlouho). Pravda, Blood II to neměl v konkurenci perfektního Half-Life a skvělého Sinu vůbec lehké, přesto bych od hry s takovými ambicemi čekal něco více. Abych však jen
nehudroval - na druhou stranu je tu skvělá sestava zbraní, která je prvotřídní a
nepřekonatelná, jak ostatně jinak, když si právě a jen v tomto případě bere
příklad z předchůdce. voodoo panenka, napalm launcher, Tesla cannon, ostřelovačka
či perfektně upravený bubínkový revolver, to je jen stručný výčet, který jak
sami vidíte nepostrádá originalitu. Takřka všechny zbraně mají navíc alternativní
způsob střelby (obvykle nějakým způsobem efektivnější s větší spotřebou
munice) a zároveň umožňují duální použití, tj. držení jedné zbraně v každé
ruce, kdy se s dvojitou spotřebou těšíte dvojitému účinku. |
||
Zpět
na hlavní stránku...
Copyright (c) Jan Modrák, Quake-CZ 1996-1999
Design by Teether & Pittbull