Kódování
Změna kódování češtiny těchto stránek.

Quake-CZ ...od hráčů pro hráče od A do Z o 3d akčních hrách...

InterneXt
Tyto stránky fungují za pomoci firmy IneXt.

STŘEDA 09-02-2000 | 23:50   [ Ze světa ]

Chaser - slovenská 3D akce

Jeden pokus o 3D akci tu už kdysi byl (jmenoval se Rudé Temno) a o pár dalších něco málo vím, ale teprve o tomhle můžu mluvit nahlas a teprve tenhle je tedy skutečný. Slovenský tým Cauldron (Quadrax, SpellCross) se kromě Battle Isle IV pouští do dalšího, minimálně stejně ambiciózního projektu. Chaser je single-player 3D akční hra s důrazem na propracovaný příběh, který se točí kolem človíčka s částečně ztracenou pamětí. Vypadá to na flashbacky a pomalé odhalování skutečnosti a pokud hrajete hry a koukáte na filmy, určitě víte, že právě kolem tohoto se dá postavit velmi poutavý příběh. Já jsem nadšen, že to není žádný žánrový hybrid jak je dnes v módě, ale nejméně z 90% klasická akce. Tady bych však zatím nerad předbíhal - podobně vysoké ambice má každý tým, který ohlásil 3D akci po vydání Half-Life a jak známo, ne vždy to dopadlo (a dopadne) podle přání či slibů. Chaser je však skutečně ještě v počátku vývoje, vydán bude někdy v polovině příštího roku a zatím ani nemá vydavatele. Daleko zajímavější je tedy momentálně engine, který má být ve všech směrech špičkový - detailnost textur, kvalitní využití křivek (včetně stínů), osvětlení, atd atd. S Cauldronem jsem v úzkém kontaktu a tak vás budu podrobně informovat o jakýchkoliv změnách. V tuto chvíli to vypadá, že by se konečně mohlo objevit něco co bychom mohli Slovensku závidět (bez urážky bratia:-).

chaser1l.jpg (2743 bytes)   chaser2l.jpg (2716 bytes)    chaser3l.jpg (2930 bytes)
Obrázky jsou z technology dema a prezentují tedy jen kvalitu enginu.
První obrázky ze samotné hry čekám během několika málo měsíců.

09-02-2000 | 23:50   [ Ze světa ]

Q3A Mods

Mody pro Q3Arenu se začínají množit jako houby po dešti - pěknou sumarizaci napsal Teether na QuakeChannelu, a doporučuji také server www.quake3mods.net, kde je vše pravidelně, přehledně a celkem srozumitelně předkládáno hladové veřejnosti. Nadějně vypadá sajta Mod on Demand, která prý automaticky stáhne a nainstaluje mod za vás - nezkoušel jsem, ale možná to někomu pomůže. A sledujte pochopitelně i oficiální www.quake3world.com. Zde je seznam několika nejzajímavějších modů (upozorňuji, že linky na download zřejmě přestanou fungovat s nvoě vydanou betou, takže se nelekejte a hybaj na homepage) a stručnější seznam zbytku:

DMCTF, Homepage, Download (110kb) - Nemá homepage, nemá jméno, stojí vůbec za něco? Jasně - princip je jednoduchý, autor předělal všechny mapy v Q3A tak aby v nich šlo hrát CTF. V některých mapách to dopadlo špatně (ale většinou to ani lepší být nemohlo), jinde to je skvělé, doporučuji například Q3DM1 - na 2on2 je perfektní. Jde o server-side mod, takže myslím nevadí ani trochu složitější instalace.
RailWars, Homepage, Download (200kb) - Velmi primitivní úprava o které jsem se již zmiňoval. Nahradí všechny zbraně ve hře railgunem. Ten dostanete vlastně již při objevení a to s nekonečnou municí. Jak to pak vypadá asi tušíte. Bezvadné na trénink - ukládá se úspěšnost a server (jde o client-side mod) může nastavit účinnost railu. Funguje v jakékoliv mapě, s jakýmikoliv pravidly (třeba CTF!) a samozřejmě i s boty. Výtečná zábava. Alespoň na pár dní...
SHUD, Homepage, Download 1.0 (70kb) - Client-side mod (tj. každý účastník multiplayeru si jej musí nahrát), o kterém jsem snil dlouhá léta. Samotnou hru nemění ani tím nejmenším způsobem, změny se týkají výhradně scoreboardu, kde se nyní objevuje rozsáhlá statistika vašich úspěchů rozdělená podle zbraní, jednotlivých soupeřů atd. Je tu přehledně zobrazena úspěšnost a čísla si můžete zobrazit nejen na té klasické velké tabuli objevivší se po stisknutí TABu, ale také v malém okénku při hře (podobně jako funguje seznam týmových hráčů).
Weapon Mod, Homepage, Download 1.43 (200kb) - Další vylepšovací a spíše nastavovací mod, kde si můžete Q3A přetvořit k obrazu svému. Můžete vyhodit jakékoliv zbraně, aktivovat například raketomet hned při objevení se, změnit dobu trvání powerupu, účinnost zbraní, aktivovat trest za zabití hráče který mluví (imho se ale dá zneužívat), dobu respawnu, rychlost pohybu s určitou zbraní, maximální počet současně držených zbraní atd. atd. Má to něco do sebe a řekl bych že autoři ještě mnohé další funkce přihodí.

Již vydané (většinou betaverze):
Capture the Gunz, homepage - Týmová úprava trochu připomínající Domination z UT - tady se ale bojuje o zbraně. Velmi zajímavé.
Equilibrium, homepage - Dva týmy se přetahují o "100%" bodů. Vymakaná pravidla, několik různých týmových variant, tohle je skvělé!
Freeze Tag, homepage - Již u Q2 velmi úspěšný mod - týmový DM postavený na zmrazování místo zabíjení. V jednoduchosti je síla.
Haste, homepage - Další z modů vytvořených jedním nováčkem. Modifikuje vše - rychlost raket, pohybu, výšku skoku atd. Nic extra.
HeadHunters, homepage - Kdo by neznal HeadHunters - upravené CTF, kde se místo s vlajkami hraje s hlavami zabitých nepřátel.
QWFix, homepage - QuakeWorld v Q3A? Stará dobrá air control? Návrat slavných batohů? Grappling hook? Proč ne?
Solid Ground, homepage - Mnoho různých změn, hlavní je však možnost okamžitého vyléčení za cenu zpomalení a nemožnosti střílet.

Teprve chystané:
Caliber, homepage - Bůhví co z tohohle vyklube, ale podle screenshotů a údajů o zbraních a postavách to není špatné. Další "realita".
Fists of Fury, homepage - Úprava založená na Gauntletu - větší rychlost, gauntlet jumpy, více power-upů, vyjde zdá se velmi brzy.
Guerilla Warfare, homepage - Další teroristický týmový mod. Těžko soudit před vydáním, tyhle mody většinou stojí na kvalitě map.
Q3Fortress, homepage - TF pro Q3, co dodat, vypadá to nadějně. Spousta skvělých screenshotů, na tohle si ale ještě počkáme.
Rocket Arena, homepage - A jak jinak, chystá se i Rocket Arena známá z Q1 i Q2 - hardcore balík úrovní s možností různých nastavení.
Urban Terror, homepage - Týmový mod podobný CounterStriku a tedy založený na realitě.  Zdá se, že je zatím v začátcích.

09-02-2000 | 23:50   [ Ze světa ]

They Hunger

Jak bylo slíbeno, po měsíci exkluzivity pro papírový PC Gamer se konečně dostal nejnovější výtvor géniuse singleplayerových epizod, Neila Mankeho, i na internet - přesněji na Daily Radar. Jde o rozsáhlý addon pro Half-Life, který narozdíl od většiny dosud vydaných datadisků není zasazen do známého prostředí původní hry. They Hunger je v podstatě nefalšovanou Total Conversion s obrovským počtem nových zvuků, textur, grafiky, modelů a vším ostatním. Z toho co jsem zatím osobně prošel je TH jednoznačně nejlepším SP kouskem pro Half-Life, i když je třeba k němu přistupovat jinak než k nastavované Half-Life kaši (více v chystané recenzi). Bohužel není možné dělat mirrory souboru, takže stahujte z US zdroje, já jen dodávám, že homepage Neila Mankeho je ZDE. Kromě podrobného návodu (TH není vůbec snadný, takže ho třeba využijete) se na ní dočtete, že Neil pracuje na pokračování téhle hororové nádhery, které má být ještě rozsáhlejší a můžeme jej očekávat v létě.

Download: ftp.dailyradar.com (16MB)
09-02-2000 | 23:50   [ Ze světa ]

Stručně

- Pozoruhodná informace o multiplayer cheatu pro Q3A se objevila na QCH - pokud při používání Gauntletu (tedy při stisknutém tlačítku střelby) stisknete tlačítko pro komunikaci (default "T"), bude mít Gauntlet čtyřnásobnou účinnost a jeden úder sebere 200%! Cool .. je to bug nebo cheat?
- Server LvL se nám pěkně rozšiřuje - už tu najdete nějakých 90 map pro Q3A a téměř každý den přibývají nové. Doporučuji hodně vážit co stáhnout, jsou tu shity i zajímavé skvosty - sekce TOP 10 by Ranks však obsahuje sktuečně jen to nejlepší...
- Chystá se patch 1.0.1.6 pro Half-Life a Team Fortress Classic, který bude kromě několika úprav obsahovat DVĚ nové TFC mapy. Trochu zklamán jsem z toho, že půjde v obou případech o CTF, ale jinak paráda - každý bezplatný kousek od Valve vítáme s otevřenou náručí.
- Na FiringSquad je rozsáhlý rozhovor s Johnem Carmackem, kde se nedozvíte nci a přitom všechno - rozhodně zajímavé počtení o jeho životě, motivaci, o hrách které hraje, o enginech které programuje a o hrách, které id Software vytvoří. Doufejme. Bezva čtení ...
- id Software a Raven Software shání nového designéra úrovní. Podmínky najdete v .planu Tima Willitse a .planu Erica Biessmana. Hodně štěstí!
- V novém Levelu (vychází právě v těchto dnech) je čtyřstránkový tutorial Q3Radiantu.
- Paul Steed, známý rebel se pouští do recenzentů - Na LoonyGames je jeho úvaha o objektivnosti recenzí.
- Pokud toužíte po tom nahrát si vlastní hlášky do Unreal Tournamentu, ZDE najdete návod jak na to! A kupodivu to není vůbec těžké. Z podobného soudku je pak TAHLE stránka, kde najdete přehrávač hudby a zvuků v Unreal formátu.
- Pakliže hrajete Science & Industry mod pro Half-Life, navštivte oficiální stránku, kde je nový map-pack. Pokud ne, možná byste to mohli zkusit, SI je zajímavá týmová úprava, která v mnohém připomíná realtime strategie.
- A když jsme u těch modů pro Half-Life - novým přírůstkem do rodiny je Snipers, který se věnuje tomu co dobře známe z mapy Hunted pro TFC. Nové mapy, pár nových voleb, modernější pojetí a větši variabilita, to je opravdu nadějné. Mod se souběžně tvoří i pro Q3A.
ÚTERÝ 01-02-2000 | 22:30   [ Ze světa ]

Byekatana

O Daikataně se tu psalo v posledních let více než v dost. V sekci "recenze" je nyní k dispozici další editorial, který chronologicky shrnuje vše co se v ION Stormu a kolem Daikatany kdy stalo. Velmi zajímavé čtení (tentokrát výjimečně nejen díky mně;), vřele doporučuji - pobavíte se. Ostatně, Daikatana stále nikde (poslední termín je 31. března 2000) a Eidos začíná mít problémy - závratně klesá cena jejich akcií a to především díky špatné prodejnosti posledního Tomb Raidera v USA a také odložení téměř poloviny her. Včetně Daikatany. Bůh s nimi, zaslouží si tu anabázi dotáhnout do konce.
01-02-2000 | 22:30   [ Ze světa ]

Stručně

- Programátor id Software, Robert Duffy, aktualizoval svůj .plan a informoval, že je v přípravě další point release s auto downloadem, větší podporou tvorby modů, lepší ochrana proti podvádění atd. V současné době je testován a měl by být hotov "soon". V plánu je souběžné vydání na všechny tři platformy.
- V plánu je další Quake III Arena party, tentokrát v Praze a spojená s turnajem o hodnotné ceny. Více informací naleznete na serveru IGames. Turnaj by měl být zvládnutý v pohodě, nad pravidly bdí QuakeChannel.
- Dema z nedávno proběhlého turnaje XSReality najdete ZDE. Skvělá podívaná, mnoho zajímavých triků a strategií odhaleno, pokud to myslíte s Q3A vážně, hurá do stahování.
PONDĚLÍ 31-01-2000 | 23:40   [ Ze světa ]

Return to Castle Wolfenstein

Konečně je to oficiální (tisková zpráva) a tedy stoprocentní! William J. Blazkowicz se vrací na naše monitory v druhém dobrodružství v hradu Wolfenstein. Ale od začátku - neověřená inforamce se 100% potvrdila - hru vyvíjí tým dosud známý jako Xatrix, nyní však pod jménem Gray Matter Interactive Studios (Activision v ní vlastní 40 %). Myslím, že není třeba připomínat, že hra bude využívat technologii Quake III Areny, která bude vylepšena o nový skriptovací systém (jak by také ne, když jde o single-player;). Příběh se točí kolem okultismu a zbraní hromadného ničení, to je však prozatím vše - termínv ydání je neznámý. Také se tak těšítena multiplayer?
31-01-2000 | 23:40   [ Ze světa ]

Soldier of Fortune demo - dojmy a lokální mirror

Po delším čekání konečně vyšlo demo Soldier of Fortune. Mé pocity z něj jsou trochu rozporuplné. Cožpak o to, hra není vůbec špatná, 100MB je však na demo dost, obzvláště když singleplayer část neobsahuje oproti Rezer Mice OEM verzi žádné nové úrovně (což ovšem většině z vás asi vůbec nevadí:). Tak tedy - jak bylo avizováno, demo obsahuje dvě SP úrovně (podzemka, vlak) a dvě MP (skladiště, chodby). Multiplayer se mi vůbec nelíbil především vzhledem k přítomnosti neuvěřitelně silného raketometu (myšleno ve srovnání s ostatními zbraněmi), je však třeba říci, že je ohromně rychlý, snad ještě více než Doom. Rychlost jde upravit, některé servery běží na 70 %, zatím to však nedoporučuji zkoušet pro nedostatek zbraní (tj. vyváženosti) a kvalitních úrovní.

Rychlý je i single-player, ten se mi však již líbí daleko více. Mám pocit jako bych měl před sebou dvě hry - na nejnižší obtížnost je to bezmyšlenkovitá řežba, na nejvyšší je třeba se chovat velmi opatrně - kromě téměř realistické účinnosti zbraní tu totiž nachází uplatnění systém hlučnosti, kdy se po vystřelení z brokovnice zvýší vaše odhalitelnost. Vystřelíte-li jen tak ledabyle pár ran do zdi, okamžitě se k vám seběhne parta pobudů a budete to mít trable odejít po svých. Skvělý nápad, který má vzhledem k i jinak kvalitní AI obrovský vliv na gameplay (nevím zda bude finální verze umožňovat ukládání, tady to nešlo a bylo to cool). Pro absolutní pochopení doporučuji absolvování tutorialu, kde se také naučíte nahlížení za roh (další fajn věc). Samozřejmě tu je také onen tisíckrát omílaný reálný GHOUL systém - modely jsou ztvárněny opravdu reálně a vaše kulky činí s protivníkovým tělem přesně to co ve skutečnosti (alespoň si to myslím:-). Tento feature nemá až takový vliv na gameplay, ale potěší. Z hlediska skriptovacích sekvencí bych SOF přirovnal spíše k Sinu než Half-Life - kolem vás to nijak zvlášť nežije, akční scény jsou však obohaceny o zajímavé skripty a nuda to zkrátka není - obzvláště když kouknete za roh a spatříte čůrajícího gansgera. Jak dokázala nádherná in-game animace mezi oběma úrovněmi, a) příběh bude hrát důležitou roli, b) Raven umí a dokázali vyždímat z Q2 enginu vše co šlo a c) bude to sranda. Přesto opravdu pečlivě zvažte, zda si Soldier of Fortune stáhnout. Je tu sice k dispozici lokální mirror, ale 100MB je na to co demo nabízí trochu moc - raději tedy počkejte na cover CD. V rozhodování vám také můžou pomoci recenze na VoodooExtreme, GameLinks, Damage Gaming nebo 3dGaming. Na plnou verzi se těším ...

Download 98MB - Quake-CZ lokální mirror, CD-Rom, Torget.se, Uni-Heidelberg.de
31-01-2000 | 23:40   [ Ze světa ]

James Bond ohlášen

Ačkoliv neoficiálně již to víme několik měsíců, teprve nyní Electronic Arts ohlásili (tisková zpráva) onen dosud tajný James Bond projekt, který bude po ndávném získání licence prvním v sérii jejich her s tímto hrdinou. Hra podle filmu World is Not Enough (Jeden svět nestačí) bude hotova koncem tohoto roku. Jak se předpokládalo bude využívat technologii Quake III Areny. Electronic Arts však neůstali jen u Bonda a licencovali si Q3A engine také pro další, zatím neznámý projekt, u nějž se dá předpokládat zainteresování nedávno zaměstnaného Jaye Wilsona, i když samozřejmě nelze vyloučit, že se bude podílet na Bondovi. Electronic Arts tedy po téměř totální ignoraci first person stříleček skočili do tohoto žánru po hlavě a bez skrupulí. Spolu s Alenkou v říši divů (viz pravidelně updatovaná stránka), která má být rovněž vydána koncem tohoto roku jde tedy o tři Q3A engine projekty. Uvidíme jak na to zareaguje Activision.
31-01-2000 | 23:40   [ Ze světa ]

AVP GOLD ohlášen

Dnes je to samá nová hra - třetí v pořadí je Aliens Versus Predator GOLD, což je v podstatě originální hra s vylepšeními enginu, Millenium Add-On Pack a Oficiální strategická příručka od Prima Publishing. Millenium Expansion Pack obsahuje devět nových úrovní a nové zbraně. Celý balík bude k dispozici již na jaře a majitelé původní hry si budou moci za pouhých 10 dolarů zakoupit jen zmíněný mission pack. Více v tiskovém prohlášení Fox Interactive, na AVaultu se objevilo 11 screenshotů.
31-01-2000 | 23:40   [ Ze světa ]

Stručně

- Po dlouhé době vyšla nová verze Jumpbota, bota pro Half-Life. Jde o největší vylepšení za poslední období a i verze (1.3) napovídá, že tentokrát stojí za to si jej stáhnout, obzvláště když autor téměř vylučuje další vylepšení.
- V přípravě je Party of Pain IV. (party pořádaná klanem NecroRaisers, což zaručuje skvělou úroveň;). Bude se konat koncem února a vy se na stránce pokochejte o co jste přišli, všechna místa už jsou totiž zabrána :-).
- Na Obi-Wan Network jsou tři screenshoty z chystané 3D akce. Ač má jít o kombinaci 1st a 3rd person, z obrázků to nevypadá na tradiční FPS. Uvidíme jak to bude vypadat, har byla odložena na konec roku 2000.
- Epic Bonus Pack pro Unreal Tournament stále nevyšel, zato se rozšířil počet úrovní - bude mít 7 DM & 4 CTF úrovně. Zatím tedy žádný Assault, ale nic není definitivní. A když už jsme u UT, vyšla první beta Jailbreaku, slavného vězeňského modu pro Q2. Info ZDE.
- Vyšel patch pro Wheel of Time - verze 333 sice obsahuje spoustu oprav a je jen 1.5 MB velká, nejde však o slibovaný point release s boty a novými mapami. Počkejme si raději na něj, věřme, že se dočkáme brzy. Prozatím můžete na oficiální stránce nalézt dva nové DM levely.
- GamaSutra zveřejnila pěkný článek zamýšlející se nad budoucností multiplayerových her. Je psán obecně, tedy nejen o FPS, ale také o RPG, přesto jej checkněte - prorokuje stále větší prosazování realističnosti, s čímž vzhledem k oblibě TF nelze než souhlasit. Ze stejného serveru také doporučuji postmortem Rogue Spearu.
- Jeden z prvních modů pro Quake III se určitě bude hodit všem, kteří chtějí trénovat přesnost s Railgunem. Railwars nahradí všechny zbraně ve hře railgunem a už při objevení se přidá hráči rail a nekonečně munice. Loguje se přesnost a percentuální úspěšnost, na serveru lze editovat účinnost zásahu.
- Další (serve-side only) mod se jmenuje Excessive Overkill. Jde v podstatě o úpravu klasických DM pravidel, kde se změnily především zbraně. Gauntlet způsobí okamžitou smrt, rakety jsou výrazně rychlejší, railgun má větší kadenci atd. atd. Na druhou stranu je vypnutá self-damage (ať žije rocketjumping).
- Na Damage Gaming si můžete přečíst recenzi soundtracku Q3A, Quake III Noise od Sonic Mayhem s poměrně podrobným popisem a hodnocením každého tracku.
- Jak se zdá, ne celý tým vyvíjející Daikatanu je ve skluzu a finišuje. Level designeři pravděpodobně měli uděláno dříve než ostatní a pustili se do DM levelů. Ve finální hře jich prý bude opravdu dost - 10 deathmatchových, 4 CTF, 1 deathtag a 1 blade, kde bude jedinou zbraní meč. Informoval o tom designér Luke Whiteside. Slušné číslo, obzvláště když budou navíc DM kompatibilní i některé single mapy.
- Quake III Arena bude portována pro Dreamcast.
- Na Shugashack je OSM pěkných nových screenshotů z Team Fortress 2.
- Skončil prestižní turnaj XSI, jehož se zůčastnili vyberané celebrity scény QuakeWorldu, Q2 i Q3A. Hrálo se v Quake III Areně v úrovních Tourney2 a 4 a q3dm13 (cojsem tak slyšel, právě tyto tři levely byly komunitou vybrány za standardní pro turnaje - q3dm13 sice patří mei mé nejoblíbenější, ale na t4 a především t2 nevidím nic světoborného) a jak to probíhalo a dopadlo se dočtete v QuakeChannelu.
- ZDE najdete téměř 15MB velké video z Thiefa II. Pro modemem připojené zase TADY pár nových screenshotů a TADY dalších 40 a preview navrch.
- Byla zveřejněna oficiální strána filmu podle hry Sin. Snímek bude mít premiéru (samozeřjmě rovnou na videu a DVD) v červnu, již nyní si však na sajtě můžete prohlédnout obrázky a stáhnout trailer.
- Aktuální souboj 3D akcí vyhrává Quake III Arena, která v období od 15. do 22. ledna obsadila páté místo prodejního žebříčku ve Spojených Státech. Unreal Tournament je osmý, Half-Life je desátý.
- Venku jsou nové drivery pro Voodoo 3 2000/3000.
ČTVRTEK 20-01-2000 | 23:40   [ Ze světa ]

Co se hraje na netu?

Po měsíci přišli na ShugaShack opět s aktuální statistikou her, serverů a hráčů na internetu. A protože jde, obzvláště ve srovnání s minulým měsícem, o celkem překvapivou záležitost, dovolil jsem si jejich poznatky vypůjčit a zmínit. Je jasné, že stálicí je Half-Life, kterého hraje na téměř dvou tisícovkách serverů přes jedenáct tisíc hráčů (zajímavé je, že Quake 2 má stejný počet serverů, ale jen necelé tři tisícovky playerů, většina je tedy zpustlá). Podstatnou změnou oproti minulému měsíci je souboj Q3A vs. UT - zatímco v prosinci byl počet serverů zhruba srovnatelný a UT jasně vedl v počtu hráčů (966 serverů a 2876 hráčů proti 1118 serverům 2159 hráčům u Q3A), v těchto dnech již Q3A zřetelně převzala iniciativu především v serverech, kterých je již 1700, tedy o zhruba šestset více než u Unreal Tournamentu a koneckonců i v počtu hráčů, kterých je nyní 3334 proti 3188 v případě UT. Pokud vás zajímá jak je to se zbytkem světa, vězte, že jednak jsou tu tiché Tribes, které v počtu hráčů Q3A i UT stále podstatně převyšují a slušnou pozici má stále také Q1/QW, který dokonce za poslední měsíc slušně posílil. Souboj to tedy není v žádném případě jasný a už vůbec se vám nepodaří předem odhadnout výsledek. Tak to má být.
20-01-2000 | 23:40   [ Ze světa ]

QuakeChannel

Server QuakeChannel byl postižen nedávným "zátahem" NICu a tak se na něj v těšchto dnech není možné připojit, rád bych však všechny jeho čtenáře ujistil, že nic není definitivní - jeho autoři usilují o co možná nejrychlejší nápravu a tak jim zachovejte přízeň a mějte strpení. Jako malou omluvu napsal Rhapsody, jeden z autorů QCH, krátkou reklamu na akci, která bohužel na opětovné spuštění QCH nepočká :-).

Zítra začne ve Stockholmu, ve známém Studiu 9 jedna z prvních Q3A akcí, sledovaných širokou veřejností - The XS Reality Razer Invitational. Z názvu se můžeme dozvědět spoustu věcí: 1) celou akci opět sponzoruje výrobce prvotřídních gaming myší, Razer, 2) akci organizuje Excess Reality tým, tj. Sujoy, Xenon a Hakeem a konečně 3) akce ja na tzv. invitational basis, tzn. turnaje se mohou účastnit jen pozvaní hráči. Těch je celkem 12, samé více či méně známe osobnosti světové Quake scény: Wombat, Vise, Fatality, Makaveli ,Immortal, Lakerman, Kane, Shub, DOOMer, Timber, Insane a Zibbo. Souboje začnou již zítra, zhruba kolem 16:00 a není třeba zvlášť upozorňovat, že bude na co se koukat. Zápasy totiž mimojiné můžete sledovat žive přes proxy, stačí, když si stáhnete Q3 Qizmo QTV proxy vyrobenou Zibbem a Perkelem. Pravidelné zpravodajství je vám k dispozici i na IRC, kanál #xsreality na serverech Quakenet (irc.barrysworld.com nebo irc.fragzone.se) a Enter The Game (irc.enterthegame.com). S takovou koncentrací talentu na jednom místě je vždy mít uši nastražené víc než poučné. Nyní, když Q3a je již tady, má progaming více, než kdy dříve, dveře dokořán otevřené. Třeba jednou řeknete: "Můj vnuk se živí hraním ..." a budete na to hrdí :) Dík Bludrovi za poskytnutí prostoru, při dočasných problémech QCH.

20-01-2000 | 23:40   [ Ze světa ]

Škatulata a záměry Valve a Monolithu.

Budoucnost Monolithu je sice naplánovaná celkem jasně - tvorba Lithtechu 2.0, následně her Sanity, No One Lives Forever a možná i Shogo 2 - ale pohybnosti určitě existují. Před časem totiž tuto firmu opustil hlavní level designér obou Bloodů Jay Willson, aby zakotvil v Cavedogu a včera se opět stěhoval do EA, kde se pravděpodobně bude podílet na Bondovce nebo jiné 3D akci (viz ZDE). Dnes však šéf Monolithu Jason Hall oznámil další a tentokrát ještě podstatně citelnější ztrátu - odchází Mike Dussault, hlavní programátor Lithtechu. V .planu je vysvětleno vše podstatní - Mike dostal doslova "přemrštěnou nabídku" z Valve a co je stejně důležité, Lithtech je téměř dokončen a to co není snadno zvládnou kolegové. Tedy alespoň to tvrdí. O Monolith strach příliš nemám, chleba se bude lámat až u designu her, daleko zajímavější je fakt, že Mike Dussault přechází do Valve, kde si dosud pro své hry (Half-Life a Team Fortress 2) vždy jen licencovali technologii id Software. Znamená to snad, že se Valve nehodlá soustředit jen na design a vrhne se i do soutěžení na poli enginů? Nebo jen chtějí kvalitního programátora na pořádné překopání koupené technologie? Snad nám více napoví nejbližší měsíce.

20-01-2000 | 23:40   [ Ze světa ]

Stručně

- Sharewarová verze 2.19 GameSpy je k dispozici na FilePlanet, obsahuje kompletní podporu Quake III Areny, takže si jí určitě nenechte ujít. Zároveň GameSpy vydali speciální verzi ArenaSpy, která běží přímo in-game v Q3A a poskytuje více funkcí než původní server browser. Více info  ZDE, homepage a download ZDE - zdá se že půjde o velmi užitečnou věcičku.
- CD Mag zveřejnil žebříček nejprodávanějších her loňského roku včetně finančních výdělků a prodaných kusů. Zatímco do počtu zvítězil celkem s přehledem RollerCoaster Tycoon (720k), finančně s ještě větším přehledem vyhrálo Sim City 3000 s 26 miliony dolarů (mimochodem, první čtyři příčky finančního žebříčku obsadily strategie). Z 3D akcí se do TOP 10 probojoval pouze Half-Life - prodal 445 tisíc a vydělal přes 16 milionů dolarů. Jak všichni víme, zaslouženě.
- Byl vydán Domination pro Quake III Arenu (mod známý z UT). Zatím je k dispozici jen betaverze, protože jsem jí nezkoušel, netuším kolik je v ní map či zda nějakým způsobem využívá existující mapy. Více na homepage (zítra má být přesunuta na PQ, tak se nelekejte příslušné hlášky). Last Man Standing pro Q3A naleznete zase ZDE.
- A když jsme u modů pro Q3A - na PlanetQuake je pěkný editorial o jejich budoucnosti. Najdete v něm konkrétní plány několika tvůrců již existujících úspěšných modů. Budoucnost nevypadá špatně!
- id Software vydal dokumentaci k botům, která obsahje přesnou charakteristiku všech botů včetně návodu k vytvoření nového.
- Demo na Soldier of Fortune je již opravdu na spadnutí, předpokládám, že vyjde ještě v pátek, takže pozorně sledujte třeba SofCenter, možná že ve chvíi kdy čtete tyto řádky už je venku. Ode mne se dočkáte dojmů ještě o víkendu. Snad. Mimochodem, vydání plné verze se očekává v polovině března.
- Také Daikatana se blíží, i když rozhodně není za dveřmi. Na Daily Informantu se dozvíte co právě dělá prakticky každý člen Daikatana týmu. Ačkoliv většina popisuje co všechno opravuje a betatestuje, několik lidí ještě pracuje na nových mapách (halvně multiplayerových a ctf), takže to rozhodně na finální betatesting nevypadá. Březen? Duben? V případě Daikatany - kdo ví?
- Pěkné preview o Kiss: Psycho Circus (viz minulá aktualizace) si můžete přečíst na Daily Radar.
- ZDE hledejte velmi zajimavý rozhovor o Thiefu II, kde se kromě velmi rozsáhlého povídání o historii Theifu a jeho právě dokončovanm druhém dílu také spekuluje o potencionálních pokračováních. Tým totiž plánuje začít práce na dalším Thiefu, který bude zaměřen na multiplayer a to prosím "radikálně odlišný od jakékoliv deathmatchové/CTF hry". To zní zajímavě.

NEDĚLE 16-01-2000 | 23:40   [ Ze světa ]

Kiss: Psycho Circus

Third Law Entertainment je další z řady vývojových týmů sídlících v Dallasu. Na první pohled je to jeden z mnoha neznámých týmů čekající na svou velkou šanci, sktuečnost je ovšem jiná - základ týmu totiž pochází z ION Stormu odkud v listopadu 1998 pro nespokojenost odešli a opustili tak stále neexistující Daikatanu. O pár týdnů později ohlásili (tehdy ještě pod svým starým názvem Bloodshot Entertainemnt) projekt Kiss: Psycho Circus, který bude během vydán během několika nejbližších měsíců (a co je na věci nejpikantnější, možná předběhne i Daikatanu), přesněji v dubnu.

kiss1lit.jpg (3541 bytes)   kiss2lit.jpg (3461 bytes)   kiss3lit.jpg (3285 bytes)
Zajímavě úchylné, co říkáte? Tak například zbraň napravo je brokovnice, ze které
se po každém výstřelu pořádně zakouří.

O projektu se zrovna moc nehovoří a vůbec bych se nedivil kdybyste o něm teď slyšeli poprvé. Částečně to vypovídá o ambicích autorů - sám hře nedávám příliš nadějí na úspěch, jednak proto, že využívá engine Lithtechu (přesněji něco mezi 1. a 2. generací + vlastní vylepšení) , který asi nebude v konkurenci Q3A a UT to pravé ořechové a pak proto, že je námět trochu okrajový. Hra Kiss: Psycho Circus je vytvořená na základě stejnojmeného komiksu "tak trochu" souvisejícího s úchylným světem kapely Kiss. Tu dnes většina Američanů bere asi jako my Michala Davida a to včetně toho nepochopitelného komerčního úspěchu. Nehodlám odsuzovat ještě nevydanou hru, jsem však zvědav nakolik hra bude stravitelná i pro lidi, kteří Kiss znají jen jako partu pomalovaných homosexuálů, která si založila živnost na svých extra dlouhých jazycích. Ale k věci - o hře se více dozvíte na serveru PsychoNews, pěvně připojeným čtenářům vřele doporučuji 60MB video se záběry ze hry a rozhovory s členy týmu, případně preview na Incite. Nakonec to totiž nevypadá vůbec zle a jsem celkem zvědav.

16-01-2000 | 23:40   [ Ze světa i z domova ]

Stručně

- V sekci "recenze" přibyla jedna recenze na hru Requiem: Avenging Angel. Hra vyšla již před více než půl rokem (recenze samozřejmě už tehdy vyšla v GameStaru), ale pokud vám z nějakého důvodu utekla, zvažte zda se k ní nevrátit, 85 % je slušný výsledek. Pro pořádek připomínám, že v sekci "tipy & triky" je už nějaký ten měsíc uložen návod pro tuto hru.
- Telegraficky nový map stuff pro Q3A - na stránce Megalyth's Demesne najdete konverzi levelu Dead Simple z Doomu II (MAP07) a Abandoned Base z Quaka 1 (Q1DM3). Na stránce LvL se opět objevily nové kvlaitní Q3A mapy a pár nových map najdete také ZDE.
- Na stránce I.AM Q3A najdete opět rozšířený seznam příkazů do konzole Q3A. Ač to možná na první pohled nevypadá, jde o velmi užitečnou záležitost (viz například možnost nastavení deseti různých zoom úrovní).
- Tuším, že jsem se tu už zmiňoval o tom, že autoři Rocket Areny pro Q1 a Q2 chystají tentýž projekt i pro Unreal Tournament a že jim s tím bude pomáhat i sám Brandon Reinhart z Epicu. Na homepage projektu si nyní můžete přečíst rozsáhlé plány...
- Společnost Everglide oznámila, že začne od začátku února prodávat novou podložku pod myš. Bude se jmenovat Giganta a jednou z největších přednsotí mají být pochopitelně rozměry (29cm x 24cm). Vzhledem k ostatní nabídce Everglide se dá očekávat i excelentní povrch, takže se už nebudeme mít nač vymlouvat.

SOBOTA 15-01-2000 | 22:20   [ Ze světa ]

Q3A Point Release & Game Source

Po krátkém odsunutí id Software konečně vydali ostrou verzi Point Release Q3A. Oproti betaverzi neobsahuje nic navíc, tedy žádné mapy, přesto je to nezbytný download, už díky novinkám. Boti už nemají žádné prostoje, bylo z nich odstraněno více než deset různých bugů, mezi další novinky patří již dříve zmíněné uchovávání CD klíče ve zvláštním souboru (takže se klidně můžete s kýmkoliv podělit o config), nový a výrazně přehlednější scoreboard, v seznamu serverů uvedení IP adresy, možnost procházení dveří spectatorem atd. atd.

A aby toho nebylo málo, id Software vzápětí vydal i game source pro všechny tvůrce úprav. Součástí balíku je i stručná dokumentace "Jak vytvořit mod". Příští týden budou následovat tool source a video compressor. Tak hoši, teď je to na vás - doufám, že se po mapách spustí i smršť kvalitních variací a úprav.

Download Point Release (1,1MB): lokální Quake-CZ mirror, id Software, cdrom.com, sunet.se, FilePlanet mirrors...
Download Game Source (1,3MB): lokální Quake-CZ mirror, id Software, cdrom.com, sunet.se, FilePlanet mirrors...

15-01-2000 | 22:20   [ Ze světa i z domova ]

Stručně

- Po dlouhých letech jsem se konečně dokopal k aktualizaci sekce Links. Nezdá se to, ale byla to docela fuška - konečně tedy stovky funkčních odkazů na stránky, které je potřeba znát. Kromě toho jsem také upravil sekci Help & About (zase o rok starší;).
- Vyšla nová verze AirQuake2 (letecký simulátor) pro Quaka II - obsahuje řadu nových vylepšení a funkcí, nutnost pro všechny fandy.
- Na GameSpotu je skvělý článek o historii, současnosti a budoucnosti Duke Nukema. Není daleko doba kdy bude Duke Nukem uveden do Síně Slávy Quake-Cz, takže to berte jako malou předehru ...
LINK OF THE DAY: Stahněte si TUTO mp3 a zaručuji vám, že se budete válet po zemi smíchy - jde o telefonát Stevena Gibsona do Epicu MegaGames (přesněji do prodejního oddělení), přičemž Steven chce koupit "100 nebo víc kusů té hry s BFG a jumppady, tuším že se jmenuje Unreal Tournament". Skvělé a originální, thanks to Rhapsody.

ČTVRTEK 13-01-2000 | 23:50   [ Ze světa ]

Q3A boti skrz naskrz

Konečně jste dohráli Quake III Arenu a rádi byste si trochu pohráli s boty. Proč ne - nejen že můžete modifikovat existující, ale vytvořit nové typy. Chcete bota, který používá jen a pouze Gauntlet? Chcete si změřit síly s botem, který neustále stojí na místě a píše zprávy :-)? Žádný problém. Na PlanetQuake se objevil skvělý tutorial, který vám poradí jak na to od A do Ž. A mimochodem, pokud to ještě nevíte, tajný skin Sargeho můžete aktivovat příkazem "/model sarge/krusade". Bohužel, v multiplayeru je nepoužitelný pokud máte vypnuté cheaty, což určitě máte :-).

13-01-2000 | 23:50   [ Ze světa ]

Další nával Quake III Arena map

Tentokrát dost možná naposledy se setkáváme u komentáře nových map pro Quake III Arenu. Své první exempláře finišuje čím dál tím více autorů a tak by seznamy byly stále větší - pokud tedy nepůjde o nějaké opravdu jedinečné kousky, napříště se s nimi setkáte jen na specializovaných serverech, v lepším případě pak ve stručných zprávách. Dnešní várku nám začíná TeamWar, který vydal malý balík obsahující tři 1on1 či max. 2on2 mapy. Bohužel při mé návštěvě download nefungoval, věřím však, že až sajtu navštívíte vy, budete úspěšnější - něco mi říká (screenshoty), že to bude stát za to. Za dalším balíkem stojí Abuse Quake 3 Team - tentokrát jde o týmovou záležitost, ovšem žádné nové mapy, ale jen nový item placing pro q3dm6, q3dm7, q3dm12 a q3dm14. Nemůžu se v tomto ohledu pasovat za odborníka, ale nově navržené rozestavení předmětů rozhodně nevypadá špatně i když se asi neprosadí, originál je originál a standard je standard.

Ale zpět k opravdu novým mapám - řeč byla o specializovaných serverech - jistě jsem jich zatím nenašel mnoho, ale jeden mám - LvL Q3A Edition je stránka specializovaná právě na mapy pro Q3A a již v tuto chvíli jich je tu téměř čtyřicet. Několik remaků starších map, několik "prvních pokusů" s vtipnou hratelností a samozřejmě i několik vážných kousků - tady si rozhodně vyberete. Můj typ - skvěle hratelná Agony & Ecstasy (1MB) a nádherná a úchylný Vexar Levels Pak 2 (3MB). Tak do toho. A pokud znáte nějakou další kvalitní stránku s recenzemi map pro Q3A, určitě mi napište.

13-01-2000 | 23:50   [ Ze světa ]

Stručně

- V sekci "tipy&triky" naleznete čerstvý návod na Half-Life: Opposing Force, který sepsal Martin "Shuster" Švec. Výborný počin, který jistě mnohým čtenářům přijde vhod (jen za poslední týden jsem dostal tři žádosti o radu s finální potvorou).  Pokud by snad někdo další měl zájem o příspěvek na Quake-CZ (rozhodně to není one-man-show), ať už v podobě recenze, návodu či čehokoliv jiného, nikdo se zlobit nebude :-).
- id Software vydal druhou betaverzi Point Release (pár bugfixů, jinak nic), o termínu vydání ostré verze zatím není nic známo. Betaverzi stahujte ZDE (). K dispozici je již také betaverze Point Release pro MAC.
- Brandon Reinhart aktualizoval svůj .plan a zveřejnil několik zajímavých detailů ohledně free Expansion Paku, který bude vydán "very soon". Kromě levelů zde budou modely a také systém run. Jejich podoba zatím není definitivní, ale Brandon zmiňuje některé velmi zajímavé nápady. Např. runa Redemption vás namísto smrti teleportuje na jiné místo úrovně se všemi zbraněmi, runa Vengeance zase způsobí, že se po vaší smrti objeví u vaší mrtvoly lebka, která po zhruba vteřině a půl vybuchne a způsobí velkou explozi (tak jako Redeemer). Bezva, více ve zmíněném .planu.
- Na stránce Texture Studio je téměř třista textur, které byly vytvořeny pro nikdy nevydaný mission pack k Shogu a po zrušení tohoto projektu vydány na internetu jako publick domain. Autoři amatérských add-onů, dárek je tu..
- Byla vydána verze 2.0 projektu X-Maps. Ta obsahuje 21 nových CTF map pro LMCTFQ2, celkový počet map v X-Maps je tedy 30! Na stránce naleznete screenshoty, ze kterých je zřejmé, že pokud LMCTF stále hrajete (a vzhledem k jeho kvalitám bych se vůbec nedivil), nesmíte je minout.
- Na 3DGaming je rozhovor s Kennem Hoekstrou o Soldier of Fortune a na stejné stránce jsou také dva nové pěkné screenshoty ze stejné hry.
- GameSpy vydalo novou verzi GameSpy3D. Jako tradičně je nová verze 2.19 k dispozici zatím pro registrované uživatele, shareware verze bude out během pár dní.
- Kompletní návod na Wheel of Time je k dispozici na GameFaqs.
- John Mueller je autor kreseb na manuálu ke Quake III Areně. A kromě toho samozřejmě ke spoustě dalších her - na jeho webu, www.jmueller.com se můžete pokochat několika dalšími ukázkami (ať už z Q3A či jiných her). John zde také slibuje, že chystá plakáty pro Q3A!
Link of the Day - Vývojáři to nemají snadné, rozmazlení hráči chtěji stále víc. Kam až to může dojít dokládá tento .plan jednoho z autorů Soldier of Fortune. Obsah pochází z forums hry :-).

ÚTERÝ 11-01-2000 | 09:10   [ Ze světa ]

Sleva 15% na Quake III Arenu

Tak nakonec jsme se přecijen dočkali - sice za pět minut dvanáct, ale je to tu. Ve spolupráci se společností JRC jsem připravil slevovou akci, při níž můžete získat na Quake III Arenu slevu 15% z běžné maloobchodní ceny Kč 1.599,-. Více informací hledejte na speciální stránce a nezapomeňte si pospíšit, akce potrvá jen do konce února popřípadě do vyprodání zásob :-).

11-01-2000 | 09:10   [ Ze světa ]

Stručně

- Epic vydal patch pro Unreal Tournament. Více informací na Unreal Technology Page včetně mirrorů a seznamu změn. Pokud jsem si všiml, ten povětšinou obsahuje vylepšení performance, opravy a drobné změny. Pro fandy UT však přesto nutnost!
- Firma ASC Games prý nebyla zrušena a rozpuštěna jak jsme dříve uvedli, ale byla pouze výrazně restruktualizoána. Dobrá zpráva je, že vedle spousty propuštěných lidí a zrušených titulů zůstal Werewolf: The Apocalypse! Zdroj Avault...
- PlanetQuake i ostatní sajty sítě GameSpy se rozběhli! Na PQ se objevilo vyhlášení jejich soutěže, ve které se měli uchazeči o zajímavé ceny svléknout na veřejnosti a zakrýt choulostivá místa krabicí Q3. Jak to dopadlo posuďte sami.
- Brian Raffel z Ravenu updatoval svůj .plan informací o demoverzi Soldier of Fortune! Ta je již nadosah, momentálně probíhá betatestingem a mohla by se objevit již koncem tohoto týdne. Připomínám, že bude obsahovat 1 single playerovýý a dva multiplayerové levely. Brian dále informoval, že se Raven hodlá v budoucnu pustit do zatím nezveřejněného projektu pro PlayStation2.
- V point release pro Q3 se zřejmě objevily nějaké velké bugy. Informoval o tom Graeme Devine a zdůvodnil tím fakt, že nevyšli betaverze pro Linux a MAC jak bylo původne slíbeno. Zároveň to pravděpodobně znamená i odsunutí vydání ostré verze pro Win32.

NEDĚLE 9-1-2000 | 23:55   [ Ze světa ]

Quake III Arena (nejen) point release

Zatímco si Carmack užívá líbánky na Hawai, zbytek id Software pilně dokončuje point release. Ačkoliv dřívější vyjádření slibovala brzké vydání, dodnes se tak nestalo a zřejmě kvůli opatrnosti z dalších bugů vydal id Software betaverzi point release. Neobsahuje sice žádné další mapy (což se může s plnou verzí ještě změnit, ale moc tomu nevěřím), ale jinak je na změny, opravy a novinky VELMI bohatá. Nemohu hovořit z osobní zkušenosti, rád si těch pár dní na plnou verzi počkám a tak se spokojte s kompletním výčtem změn na ShugaShack. Mezi nejpodstatnější novinky patří uchovávání CD klíče ve zvláštním souboru (takže se klidně můžete s kýmkoliv podělit o config), nový a výrazně přehlednější scoreboard, vylepšení AI botů (např. vracení položených vlajek, to mně fakt štvalo), v seznamu serverů uvedení IP adresy, možnost procházení dveří spectatorem atd. atd. Stahujte z uvedených mirrorů včetně lokálního Quake-CZ FTP.

Download 1,2MB - >> ftp.quake.cz <<, Shugashack, CDROM.COM, Gamers.Org, Q3Arena, Barrysworld

Kromě toho mám pro vás ještě dva velmi zajímavé fajlíky - v první řadě je to DM mapa Anti-Logic od Dava "Kirsche" Zoida z id Software. Mapa byla vytvořena ve spolupráci s tvůrci hudby Q3A, Sonic Mayhem (od včerejška mají nový weblook) a jako promo na jejich soundtrack obsahuje nový track. Z toho vyplývá i obrovská velikost - 12 MB je na jednu středně velkou mapu opravdu dost. Nejprve tedy shlédněte screenshoty na SM sajtě a teprve pak se rozhodněte pro download z Bluesnews či Shugashack. No a druhou DM mapu nazvanou Atomic Flow (lokální download 0.8MB) určenou pro 1on1 vytvořil Cole Savage a já jí hodnotím jako velmi dobrou. Pár screenshotů hledejte TADY.

9-1-2000 | 23:55   [ Ze světa ]

Half-Life singleplayer addons

Protože v posledních týdnech vyšlo několik “velkých” single epizod pro Half-Life a protože jsem je všechny měl najednouna CD v posledním GameStaru, je ten pravý čas pro okomentování těchto počinů. V sekci recenze naleznete kromě páteční recenze Opposing Force recenzi tří volně šiřitelných singleplayer epizod a také recenzi oficiálního HL dema Uplink. Stručný popis níže, více pak na TÉTO stránce v sekci recenze, kam hodlám postupně přidávat každý expansion pack (a nejen singleplayer), který za to bude stát a postupně (až bude čím) vytvořit obdobné kolekce v Q3A, UT ap.

Chronicles - Homepage/Download (9 MB) První epizoda vyšla právě před několika dny a nejen já si od ní mnohé sliboval, vždyť nápad v jistém okamžiku Freemanova dobrodružství nabídnout jiný způsob rozuzlení je výborný. Jak to dopadlo?
Redemption - Homepage/Download (35 MB) Zatím nejrozsáhlejší projekt je rozdělen na několik tématicky rozdělených epizod. Vydrží opravdu dlouho, délkou se snadno vyrovná Opposing Force. Kvantita ovšem není vše.
USS Darkstar - Homepage/Download (11 MB) Již několik měsíců stará epizoda od známého Neila Mankeho, kterou jsem tu už zmiňoval. To co Neil předvedl je výtečné a je dobře, že tím jeho tvorba nekončí. Právě před pár dny vyšel na americkém PC Gamer CD další, tentokráte trochu strašidelný počin pro HL nazvaný They Hunger. Protože byl vytvořen exkluzivně pro PC Gamer, na internetu se objeví až začátkem února, již dnes si však můžete nahrát dvě DM mapy z prostředí této singleplayer epizody (a že je na co se dívat), případně si přečíst velmi pozitivní recenzi na PlanetHalflife.

9-1-2000 | 23:55   [ Ze světa ]

Stručně

- Stránka 3D Gamers Edge je zaměřená na recenze singleplayer map pro Q2. Před pár dny se tu objevila recenze na mapu Small Pile of Gibs, která obdržela hodnocení 125, což je nejvyšší hodnocení všech dob. Těsně před vánoci dále recenze na Castles of Stroggos 3, která je s hodnocením 121 na druhém místě. Buďto se autor sajty na stará kolena zbláznil a nebo tu máme dvě nejlepší SPQ2 mapy všech dob. Autor podle svých slov hodnotí na stupnici 1-100, takže to asi opravdu budou pecky :-).
- V několika posledních dnech byl tématem číslo 1 projekt PowePplay, který sdružuje mnžoství prestižních firem vyvíjejících (nejen) 3D akční hry včetně Valve, Epic MegaGames a Ritual. Velmi zjědnodušeně, projekt je zaměřen na zlepšení internetových her díky přímé spolupráci s ISP (konkrétněji např. ZDE). Je však třeba dodat, že id Software na celé akci nespolupracuje, což znamená, že má zřejmě vlastní plány. Carmack kromě toho prohlásil, že mu Cisco Systems, firma stojící za PP nesdělila žádné podrobnosti ani způsob jak chce zlepšení dosáhnout.
- Na serveru vote.com můžete hlasovat na téma Zakázat dětem násilné videohry? Hlasování prý iniciovpali nějací politici a výsledky budou zaslány do kongresu. Sice si nedělám nějaké naděje, ale protože jde o nezávislou stránku na níž jsou uvedeny zajímavé argumenty pro i proti, výsledek bude jistě zajímavý - v tuto chvíli těsně vítězí odpověď NE.
- Stotřicátýmosmým srovnáním Quake III Areny s Unreal Tournamentem si u mne udělal vroubek GameCenter, vtipné jsou především citáty a nezapomeňte si pročíst i tamní diskuzní fórum .. :-))
- Jak už možná víte, Stevie "Killcreek" Case, šéfdesignérka ION Stormu bude pózovat pro americkou edici Playboye. Výsledek se na stáncích objeví začátkem února, což by mohlo znamenat, kdy se i Dakatana v obchodech objeví. Všichni přece víme proč se Killcreek svléká. Jinak ovšem nic extra - pěkné děvče, ale pro Playboy? Tři fotky - jedna, dva, tři.
- GameSpy upgraduje své servery a tak je možné, že vám stejně jako mně některé z jejich sajt (např. GameSpy, PlanetQuake, PlanetHalflife, FilePlanet atd.) nefungují. Během pár hodin/dní by mělo vše být OK.

PŘEDCHOZÍ NOVINKY      ARCHIV NOVINEK

Stránky jsou optimalizovány pro standard rozlišení 800x600, hi-color, IE4.x/5.x
Copyright (c) Jan Modrák, Quake-CZ 1996-1999
Design by Teether & Pittbull