|
|
PÁTEK 7-1-2000 | 22:15 [ Ze světa ] |
Amen: The Awakening
zrušen |
Po humbuku kolem propuštění kompletního týmu level designérů Amenu,
k němuž došlo někdy v polovině loňského roku je tu nyní ještě větší
podpásovka - Cavedog se totiž spolu s GT
Interactive rozhodli tento nadějný projekt definitivně zrušit a tak se této nadějné
FPS hry, která měla excelovat hlavně v příběhu a singleplayeru nedočkáme. Důvodem
bylo podle krátkého press
release příliš velké zdržení, osobně si myslím, že byl projekt až příliš
ambiciózní a plány přerostly autorům přes hlavu. Z podobného soudku je pak zpráva
(viz např. GameSpot)
o zániku firmy ASC Games. Zaslechl jsem sice, že
se pokusí své hry prodat, ale to je vždy dosti problematické a i v tom nejlepším
případě můžeme čekat velmi výrazné odložení. Což je blbé, neboť vedle
béčkových titulů ASC vyvíjeli také Werewolf: The Apocalypse,
velmi zajímavou 3D akční RPG adventure na Unreal technologii. |
|
7-1-2000 | 22:15 [ Ze světa i z domova
] |
Stručně |
- Z id Software přichází NEOVĚŘENÁ zpráva o tom, že se blíží
vydání point release - momentálně prý zbývá jen instalátor a dokumentace a
dočkáme se. Prý možná ještě dnes, každopádně ale v nejblížších dnech. Ale
znáte jak to chodí.
- Graeme Devine z id Software v jakémsi rozhovoru prohlásil, že je dost možné, že za
nějaký čas (rok?) vypnou autentifikační server Q3A. V současné době jsou však s
bezpečností a spolehlivostí této ochrany plně spokojeni, nespokojeni jsou prý jen
warez ppl :-).
- Epic MegaGames chystají momentálně port Unreal Tournamentu pro PlayStation2.
- Slibovaný Half-Life update jsem nestihl v takovém rozsahu jaký jsem si představoval,
tak alespoň něco málo ke čtení. V sekci recenze najdete Half-Life: Opposing Force. Recenze
není shodná s recenzí z GameStaru, ale něco málo jsem použil.
- A ještě jsem si uvědomil, že vám dlužím vysvětlení ohledně slevy Quake III
Arena. Beru celou opět smutnou záležitost na sebe, protože jsem slíbil něco co se
nestalo. Faktem je, že všechno vyšumělo někde na cestě mezi JRC a Activision, kde
zřejmě tuto akci shledali zbytečnou. Omlouvám se všem kdo jí hodlali využít, do
žádných dalších podobných aktivit nehodlám investovat čas :-(. |
|
ČTVRTEK 6-1-2000 | 23:50 [ Ze světa ] |
Unreal Tournament CTF
mapy a mutators |
V několika posledních dnech se událo poměrně dost novinek na scéně
Unreal Tournamentu - na prvním místě je třeba nabídnout dvě nové CTF arény od
Digital Extremes (znovu připomínám, že jde o firmu spolupracující na vývoji Unrealu
a Unreal Tournamentu, což zaručuje jistou úroveň kvality), jež si můžete nahrát
přímo z lokálního ftp - jmenují se Orbital a Hall Of Giants (0,4MB). V této
souvislosti jsem celkem náhodou narazil na stránku velmi zajímavého RealCTF, projektu, který do Unrealu
přidával klasické CTFko a nyní do Unreal Tournamentu jeho tvůrci alespoň tvoří
mapy. Těch tu je hned několik a všechny jsou opravdu vysoce kvalitní. Trochu
nepříjemné je, že je k jejich funkčnosti potřeba cca 6MB velký balík textur.
Vyšlo také několik nových zajímavých herních variant. Ty sice zdaleka nejsou
plnohodnotnými multiplayerovými pravidly, rozhodně však nabízejí zajímavé
možnosti a vylepšení (odborně se jim říká mutators). Začneme tou
nejzajímavější, která je paradoxně jako jediná amatérská - jmenuje se Head Shot Bonus a za
zásah do hlavy se Sniper Rifle či Ripperem úspěšnému střelci přidá 10% energie.
Další tři kousky vydal opět Digital Extremes. Volatile Ammunition způsobí
explodující munici, Volatile Weapons způsobí explozi zbraně po zabití nepřítele a
nakonec Team Beacon slouží pro lepší rozeznání partnerů a soupeřů v týmových
hrách. Tyto tři stahujte ZDE
- pro informace o instalaci kontaktujte homepage
DE, kde je také vysvětlen malý bug. |
|
6-1-2000 | 23:50 [ Ze světa ] |
Hry pro příští
milénium |
Času ještě dost, ale GameSpot chce být první a tak již nyní
zveřejnil skvělý článek Millennium
Gaming, v němž prozrazuje své dojmy, názory a pocity přes dvacet herních
visionářů včetně Scotta Millera z 3D Realms, Gabe Newella z Valve, ale i neméně
slavných byť jinak zaměřených bohů typu Sida Meiera, Petera Molyneuxe či třeba
Rona Gilberta. Každému z visionářů či dvojic byla položena desítka otázek a mně
nezbývá než vám odpovědi doporučit - je to zdlouhavé, místy snad trochu nudné,
ale celkově velmi informativní a zajímavé čtení, které vám mimochodem zabere
určitě minimálně hodinku či dvě. A když nic jiného, součástí článku je jeden nový screenshot z
Duke Nukem Foreveru (cca 0.5MB!) a tři nové obrázky z Team Fortress 2.
Zároveň se ovšem GameSpot podíval na zoubek i chystanému hardware. V
dalším velmi rozsáhlém článku se dozvíte kam bude směřovat v blízké i
vzdálenější době herní železo. Není to nijak konkrétní prognóza s tipy a
věštbami zástupců hardwarových gigantů, ale spíše velmi zajímavý pohled do
budoucnosti s názory “jednoho dobře informovaného hráče” na mobilní hraní, na
výsledek souboje konzolí a počítačů, na budoucnost 3D akcelerace a na spoustu
dalších klíčových i zbytečných, ale přesto zajímavých témat. |
|
6-1-2000 | 23:50 [ Ze světa ] |
Stručně |
- S větším či menším zpožděním (původně se tak mělo stát
ještě před vánoci) se dnes konečně dostává do prodeje MAC verze Quake III Areny.
- id Software vydal krátký FAQ pro Q3A sumarizující nejčastější potíže hráčů.
Zároveň vydali i manuál
vysvětlující použití shaderů, který určitě využijí amatérští modifikátoři
(já sám netuším co shader je:-).
- Na GameSpotu se objevil skvělý návod
na Quake III Arenu popisující všechny zbraně a power-upy, nemluvě o popisu a
tipech pro všechny úrovně a herní strategie. Vřele doporučuji, skvělé čtení.
- Brandon Reinhart vydal OpenSource pro Unreal Tournament, který, pokud tomu dobře
rozumím, umožní ještě snadnější práci pro tvůrce všemožných modů a úprav.
Stahujte z openut.sourceforge.net. Na téže
stránce je patch pro Linux verzi UT.
- Epic právě dokončuje (rozuměj testuje) svůj Bonus Pack pro Unreal Tournament,
který by měl vyjít v nejbližších dnech a nakonec bude oproti původně očekávaným
šesti mapám obsahovat ještě o dvě více.
- Soldier of Fortune je zdá se těsně před dokončením. Eric Biesseman to prohlásil
ve svém .planu,
kde uvádí, že provádí finální betatesting. Zároveň se zmiňuje o jakési
multiplayerové variantě “realistic”. Sounds good.
- Na GameSpy si určitě nezapomeňte přečíst článek Expansion Game, kde známí
tvůrci úspěšných herních modifikací odpovídají mj. na otázku zda budou do budou
v budoucnu tvořit pro UT či Q3A. Počet respondentů sice není valný, ale výsledek je
zajímavý - většina sice bude stále podporovat Q3A, ale takřka všichni si nechali
zadní vrátka, UT respektují a budou jej podporovat více než jsem osobně čekal. A to
je dobré!
- Na VoodooExtreme je rozhovor
s Timem Sweeneyem, Carmackovým programátorským protějškem z Epicu. Sweeney se zde
například dělí o své dojmy ohledně připravovaných 3D karet (takticky nepreferuje
nVidii ani 3Dfx).
- Vyšlo demo hry Thief II: The Metal Age, pokračování úspěšné zlodějské
simulace. Stahujte z 3D
Files, ovšem pozor, délka přes 130MB - jde o demo určené pro herní časopisy,
menší internetová demoverze bude vydána během pár týdnů.
- Na QuakeChannelu je recenze
Logitech WingMan Mouse jíž je Teether čerstvým a jak se zdá i hrdým majitelem.
Již půl roku vlastním stejnou myš a taktéž si jí nemohu vynachválit.
- Zajímavý článek se již
zhruba před týdnem objevil na serveru 3Dpalette.com a najdete v něm výčet těch
nejlepších modelů za poslední léta. Nejde o nějaké seriózní pojetí, spíše
naopak - vybrán byl například Roland McDonald a nejrůznější kozaté modely, ale
rozhodně zaujme (modely jsou pro Q2, Q3, HL ap.). Ostatně, celý server je věnován právě modelům.
- V předposledním předvánočním týdnu (do 18. prosince) se Quake III Arena umístila
na čtvrté příčce prodejního žebříčku, když byla předběhnuta Age of Empires
II, RollerCoaster Tycoonem a vítězným Who Wants to be a Millionare. Zajímavý je
návrat Sim City 3000 na devátou příčku.
- Na 3D Realms
Bulletin Boardu se objevil zajímavý nápad (viz také výše zmíněné Millennium
Gaming), 3D Realms, kteří uvažovali, že by Duke Nukem mohl využívat dvě ruce pro
držení dvou zbraní, v případě že nejde o těžké RPG apod. Z důvodu velkého
zpomalení ovšem tato vlastnost nakonec nebude využita, což mne osobně docela mrzí.
Další nápad, který prý ještě není tak docela ztracen spočívá v tom, že Duke
nebude moci zabíjet ženy a nevinné ;-).
- Z podobného soudku je i Bulletin Board QuakeWorld,
kde najdete krátkou Zoidovu přednášku na téma co dělá level kvalitním levelem a
jakých chyb se vyvarovat. Bezva čtení.
- Eidos údajně prohlásil, že Daikatana vyjde “v tomto století”, což je opravdu
vtipné, doufám, že jde jen a pouze o tradiční nekonkrétní datum, naštěstí byly
ve stejné skupině zmíněny i další hry IONu, takže se snad nemýlím, protože tady
už končí sranda. Zcela vážně se na DamageGaming objevila informace, že byla
Daikatana odložena z 21. ledna na 18. prosince. Alespoň že už tu nelétají kvartály
a roky:-). Na EvilAvataru najdete úvahu na téma
zda koupit či nekoupit Daikatanu.
- Vzhledem k nedávnému vydání kompletního zdrojáku Quaka 1 se objevily dohady nad
vydáním téhož pro Hexen II. Raven na to odpovídal, že to nevylučují, ale protože
momentálně hra vstupuje na asijské trhy, je to vyloučené. V budoucnu nicméně něco
podobného můžeme očekávat, vždyť Raven již vydal zdrojáky Hereticu.
- Omlouvám se za šíleně opožděný update, ale k obvyklým potížím nyní přibylo
nestabilní spojení, které mi přes den nedovoluje připojení a v noci jen s velkými
obtížemi. Díky bohu za analogovou linku, ale skoro se už modlím, abych měl digitál.
Sice platit, ale také browsit :-). Tenhle update tedy vznikal v posledních třech dnech
doslova po kouskách, "zítra" by mělo následovat "něco málo" o
Half-Life, tak se těšte. A poslední info - přestaňte mi posílat dema s Xaerem na
Nightmare a Perfect výsledkem, došlo mi jich hned několik - zatím nevím jestli s nimi
něco provedu nebo je zveřejním. |
|
SOBOTA 1-1-1900 | 23:50 [ Ze světa ] |
Happy New Year |
Jako vždycky to nebudu přehánět a prodlužovat - doufám že jste si
konec roku pořádně užili (více než já který jsem pár posledních dní prožil v
posteli) a přeji vám, aby byl rok 2000 ještě podstatně lepší než ten minulý. A
aby jste do zítřka kdy bude hutná aktualizace neumřeli nudou... (hmm, bezva
dvojsmysl:-)
Quake-CZ 1999 Awards |
|
PONDĚLÍ 27-12-1999 | 22:20 [ Ze světa ] |
Quake cheating |
Tak. Vánoce jsou šťastně za námi, do konce světa nám ještě pár
dní zbývá, a tak jsem tu abych zahnal nudu. Všichni zřejmě odjeli na prázdniny,
protože novinek je opravdu pomálu - ta hlavní se týká možnosti podvádění v
prvním Quakovi, které pochopitelně souvisí s nedávno vydaným kompletním zdrojákem
hry. Rozvášněné davy příznivců tradičního Q1 uklidnil ve svém .planu
John Carmack podle mne celkem rozumným vysvětlením co nás čeká a jak se bránit.
Osobně myslím že lameři z Q1 už dávno utekli a že není příliš důvodů se
obávat ... |
|
27-12-1999 | 22:20 [ Ze světa ] |
Stručně |
- Na Avaultu se objevil žebříček prodejnosti PC her v USA za období od
5. do 12. prosince. Quake III Arena se již prodávala celé toto období, přesto
obsadila až pátou příčku. Je třeba sportovně přiznat, že Q3A předehnal Age Of
Empires II (ostatní hry spadají do kategorie dětských a velmi levných).
- Celkem se rozjeli na QuakeChannelu -
dlouhé info o krysách a také o Q3A stuffu. Zaujala mne úvaha nad přítomností
nových map v chystaném point release o které není nic známo. Teether tipuje že
nebudou a ptá se "proč ano", já se ptám "proč ne"? Jsem si
prakticky jist, že level designéři id na něčem pracují a řekl bych že rozhodne zda
budou mapy v "ok" stavu v okamžiku, kdy bude zbytek id se svými opravami a
vylepšeními hotov. Spíše než lenosti nebo spokojenosti s Q3A bych se ale bál mission
packu, který id Software chystá a určitě ho budou chtít co nejvíce
"nafouknout" a záleží jim na něm více než na point release. Uvidíme.
- Podle aktuálních GameSpy Stats
Quake III Arena definitivně odšoupla Unreal Tournament na třetí místo v počtu
herních serverů a hráčů. První je stále Half-Life.
- Jako autor hudby do Half-Life 2 byl údajně kontaktován Nikki Six, současný člen
kapely 1958. Nic mi to neříká, ale vzhledem k tomu, že prý jde také o člena Motley
Crue (což je tuším metalová kapela a nebo něco kolem, ale možná se pletu - 1958 je
každopádně jeho současný vedlejšák) to vypadá na dost odlišnou hru. Hudba u
Half-Life 1 je cool, ale vzhledem k úžasné atmosféře hry jí každý správný hráč
vypíná :-).
- Na Spookhouse je
k dispozici editor pro Nocturne s kompletní dokumentací. Editor prý umožňuje kromě
běžných misí editovat i vše ostatní, uvidíme co z toho fandové vytvoří.
- Na Ritualistic (jéé, jak dlouho už tu
nebyla zpráva o Sinu, tahle hra to fakt smolně projela - škoda) se objevila informace o
první betaverzi projektu Capture and Hold,
což je obdoba Domination v UT.
- Na homesajtě Action Half-Life je informace o
tom, že by měla třetí betaverze vyjít 30. ledna. Bude obsahovat minimálně šest
nových map, z nichž některé budou zaměřené na dobývání či zkrátka na cíle.
Dále 20 herních modelů, nové zbraně a hlavně BOTI (zatím ovšem bez singe-player
podpory). Více info (předevevším o botech, kteří prý nebudou nic moc, tak
nečekejte zázraky) na homepage.
- Battlezone II je prý v goldu, na bz2.com je 50 nových
screenshotů. Tahle hra má daleko do tradiční FPS, ale první díl byl skvělý (jako
jeden z mála remaků se opravdu povedl) a totéž se dá čekat od dvojky.
- Na Ga-Source jsou nové screenshoty z
Lithtech2 enginu. Vypadají o poznání lépe než starý Lithtech, hlavně asi
zapracovali na outdoor? Na Lithtech2 jsou momentálně tvořeny Spec Ops 3 a No One Lives
Forever.
- Na 3dRealms.Com je ke shlédnutí skvělý scan
jejich letošního PFka. Motiv tradiční - Duke Nukem, zpracování a nápad ovšem
výtečné. |
|
ČTVRTEK 23-12-1999 | 14:40 [ Ze světa ] |
Team Fortress II opět
odložen! |
Úvodem VŠEM přeji krásné vánoce, do konce týdne odjíždím, další
aktualizace nejdříve o víkendu nebo až v pondělí. Tak a teď už k té smutné
zprávě - na oficiální
stránce Team Fortress II se objevila zpráva podle které tato taktická týmová
multiplayerová hra nebude vydána v prvním čtvrtletí 2000, ale až někdy koncem
příštího roku. Trochu kontroverze do celé stuace vnesla malá úprava, při které
bylo spojiení "late in 2000" (na konci 2000) změněno na "due in
2000" (někdy v roce 2000). Uf. Pokud v tom stejně jako já vidíte paralelu s
Half-Lifem, který byl také o rok odložen, možná až tak smutní nejste, protože jak
určitě víte, z průměrného Half-Life se za ten rok stal geniální Half-Life.
Uvidíme jaké důvody vedly hochy z Valve k tomuto rozhodnutí a jaké nečekané
novinky, změny a featury se ve hře objeví. Apropó, na Planetfortress, nejlepším fan zdroji TF2 je tucet nových screenshotů,
na DailyRadar zase čerstvé
preview. |
|
23-12-1999 | 14:40 [ Ze světa ] |
Zdroják Quake 1 a nová
verze map editoru |
Několik dlouhých let po hackerech a pirátech se dostává kompletní
zdrojový kód prvního dílu Quaka (kromě původní DOS verze také WinQuake, GLQuake,
QuakeWorld a GlQuakeWorld) i k "slušným" lidem a John Carmack tak celé Quake
komunitě naděluje vskutku skvělý dárek, i když mnozí jistě daleko netrpělivěji
očekávají game source code Quaka 3. Ještě než tedy začnou vznikat první úpravy a
modifikace Q3 se budou moci chytré mozky pošťourat v jedničce. Věřme, že to bude
mít za následek stejnou odezvu jako v případě vydání zdrojáku Wolfensteina a
Doomu. Carmackův úvodní komentář hledejte ZDE, zhruba 3MB velký soubor
si můžete nahrát z mirrorů FilePlanet.
Potenciálním zájemcům o využití Q1 Source doporučuji dva linky - Quake Standard Group je strána snažící se o
vytvoření jakéhosi standardu (a jak ukázal Doom, je to poměrně nutné), na Slashdot je pak velmi
zajímavý diskusní board s desítkami zpráv, které jistě přijdou vhod.
Robert Duffy zároveň vydal novou verzi svého editoru, která obsahuje několik novinek
(především návodů a ukázek pro začátečníky) a samozřejmě také opravených
chyb. Pro více informací čtěte Robertův .plan
a stahujte z ftp.idsoftware.com.
|
|
23-12-1999 | 14:40 [ Ze světa ] |
Unreal Tournament maps |
I Epic MegaGames se snaží udržet svou hru v povědomí a na výsluní. A
nejen on. Kromě Epicu (jeho free pack má prý obsahovat jako herní modely některé
potvory z Urnealu!) totiž chystá "free map pack" i Digital Extremis, tým
který s Epicem spolupracoval na vývoji U a UT. Na Gamefanu je k dispozici
několik opravdu lákavých obrázků z dvou velkých CTF map, které prý budou vydány
"very soon". Ale proč čekat - již dnes je tu nedávno avizovaný UT level od
Matthiase Worche, který je remakem Mementa Mori z Doomu. A věřte, že to stojí za to.
Download 1.6 MB langsuyar.com,
level je pro deathmatch a domination. Zároveň také začáínají vycházet první
úrovně od komunity a amatérů, viz například Assault mapa Central - download (1MB) a review. Jen tak
dál. |
|
23-12-1999 | 14:40 [ Ze světa ] |
Stručně |
- Quake III Arena je už dávno v českých obchodech (1599,-), se slevovou
akcí už raději nebudu nci slibovat, momentálně je to na schválení v Activisionu
který údajně dělá problémy, protože je prý Quake III Arena tak dobrá hra, že
není třeba dělat na ní slevové akce. No, něco na tom bude ;-).
- Graeme Devine aktualizoval svůj .plan se
seznamem úprav, které se plánují pro termínově nespecifikované vydání Point
Release pro Q3A. není v něm sice počet map, ale je příjemné vědět že se změní
alespoň scoreboard.
- Na Stomped se objevil první z článků
sumarizujících rok 1999. Tento je ovšem o to zajímavější, že obsahuje názory
mnoha různých lidí a novinářů, včetně některých programátorských celebrit.
- GameSpot opět potvrzuje svou jedinečnost když zveřejnil svůj rozsáhlý a
jedinečný návod na Unreal
Tournament obsahující nejen základní strategii pro každý typ pravidel a běžné
popisy zbraní apod., ale také velmi podrobné tipy pro každou mapu!
- Hlavní server sítě GameSpy Networks, PlanetQuake
byl oblečen do nového a nutno říci že velmi slušivého kabátku, který nahrazuje
funkčně kvalitní, ale přecijen okoukaný originální vzhled. Novinky nyní nalezneme
přímo na úvodní stránce a jsou tu i tři rozdělené a přehledné sekce pro každý
díl (Q1, Q2, Q3A). Bezva.
- Borderfield Software vydali novou
verzi svého skvělého prográmku Total Control pro Q3, který obsahuje spoustu
užitečného - funname editor, config editor, keybinder, dial-up optimizer, integrovaný
server broser apod. Doporučuji!
- Zajímá-li vás jak vzniklo jméno Duke Nukema a kdo ho vymysle, ČTĚTE.
- Byla zprovozněna nová hoststránka, klan Magic
Shots. Vítám jej v týmu ... |
|
PÁTEK 17-12-1999 | 22:30 [ Ze světa ] |
Threewave CTF mapy! |
id Soft vydal oficiální demo i pro MACy
(plná verze pro MACy má následovat 22. prosince), ale to myslím není zdaleka to
nejdůležitější co se stalo - Zoid totiž vydal tři oficiální CTF mapy, které jsou
podle prvních názorů a komentářů jednak větší než čtyři přímo ze hry a také
podstatně kvalitnější. Určitě se k nim ještě v nejbližších dnech vrátím,
zatím se pokochejte screenshoty
a krátkým popisem na shugashack.com. Pokud jste se rozhodli (a pak je vše v pořádku),
stahujte 7MB přímo z lokálního
mirroru, popř. z quake3arena.com. |
|
17-12-1999 | 22:30 [ Ze světa ] |
Equino-X vs. Xaero |
Equino-X, člen Slovenského klanu Deviators
se pochlubil demem (220kb) ve
kterém porazil Xaera na obtížnost Nightmare! Výkon je to skvělý, posuďte sami. V
současné době se Equino-X pokouší o souboj s oceněním "Perfect", které
hráč dostane když jej soupeř v souboji ani jednou nezabije. Hodně štěstí, těšme
se na další demo - pokud se to samozřejmě podaří někomu z vás dříve nebo máte
dokumentovaný jiný obdivuhodný výkon mailněte mi. A teď ještě dopřejme pár
vteřin slávy Equino-Xovi, kterému jsem položil dvě otázky:
Jaké schopnosti jsou při souboji s Xaerem nejdůležitější? Být
v maximální pohodě, soustředit se a přesně mířit. A co je nejdůležitější, je
třeba být dobrý hráč :-). Jakou proti němu doporučuješ strategii? Je velmi důležité Xaera nepustit k railgunu a už vůbec ne k BFG.
Především je třeba předvídat jeho kroky, hrát jeho hru a nepustit ho ke slovu. Je
to náročné, ale ne nemožné. |
|
17-12-1999 | 22:30 [ Ze světa ] |
Poslední hodiny Quake
III Areny |
Včera jsem schválně zamlčel skvělý článek na GameSpotu, kterému tu chci udělat odpovídající
reklamu. Final Hours je jeden ze skvělých nápadů GameSpotu - Geoff Keighley vždy
navštíví finišující vývojáře a sepíše reportáž. Vždy to dopadlo skvěle (Tiberian Sun, Half-Life), články
mají skvělou atmosféru a obsahují moře informací a nejinak je tomu i tentokrát, v
případě Posledních hodin Quake III
Areny. Text vám zabere několik dlouhých desítek minut čtení a věřte mi, stojí
to za to, už třeba kvůli obrázkům z nočních kanceláří. Jen několik málo
nejzajímavějších postřehů pro lenochy a neangličtináře...
Velmi překvapivá byla pro mne informace, že technologie byla hotova již před půl
rokem (ostatně, první TEST verze vyšla v květnu) a že největším problémem byla AI
botů a že vývoj provázeli poměrně velké problémy, které měly za následek odchod
Briana Hooka a Brandona Jamese. Toto odložení však bylo pro něco dobré - podle
původního konceptu měli například boti čísla od 1 do 100 podle kvality a nebyly
"skutečnými" postavami (což podle mého názoru hře hodně pomáhá - v UT
mají boti jen jména a rozdíl je znát). S trochou nadsázky tedy můžeme říci, že
záchranou projektu byl bludný 22 letý Holanďan, Jan Paul Waveren, který id Softu s
boty výrazně pomohl. John Cash k této tvorbě dodává, že nejobtížnější bylo
vytvořit technologii nepřesného míření. V článku je způsobu programování AI
věnováno několik důležitých odstavců a z obsahu je zřejmé, že hodně z kvalit
botů ještě vyplave na povrch, například při tvorbě uživatelských misí, které si
boti vytvoření jiným systémem než dosud používanými waypointy, oťukají daleko
lépe.
Ještě daleko zajímavější jsou řádky o budoucnosti. Carmackovy soukromé
programátorské plány plány se trochu liší od současného plánu budoucnosti celého
týmu. Zatímco bude Carmack testovat technologie, trendy a již zmiňované webové
kamery, zbytek týmu bude pravděpodobně pracovat na hře využívající technologii
Q3A. Zajímavý názor má Tim Willits, který kromě důležité informace, že se
pravděpodobně pustí do mission packu říká, že Quake III je "ultimate
deathmatch game", kterou id Soft považuje za dokonalou a netouží tedy po dalším
zdokonalování, rozuměj po dalším dílu. Hodně v tomto směru také napovídá
přítomnost Graeme Devine, který před příchodem do id Softu designoval hry s velmi
hlubokým příběhem. A to je i momentální plán pro budoucnost - návrat k
tradičnímu single player. A zatímco se v dřívejších vyjádřeních Carmack
zmiňoval o touze mnoha členů týmu po pokračování Doomu, zde jsou naopak cítit
snahy o vymanění se ze stínu Doomu a Quaka. Tak uvidíme... |
|
17-12-1999 | 22:30 [ Ze světa ] |
Unreal Tournament news |
- Vydání map packu pro UT se nezadržitelně blíží. Konkrétní
termín není znám, je však znám počet map. V současné době je v balíku šest
levelů, toto číslo se však možná ještě rozšíří. V každém případě se
můžete mrknout na screenshoty - buď na Bluesnews nebo na Unreality.
- Na GamesDomain je rozhovor
s Jamesem Schmalzem z Digital Extremis, o nichž jsme si již dříve řekli, že
chystají svůj vlastní projekt na enginu UT. V rozhovoru se však věnují spíše
Unrealu obecně a historii firmy a budoucnost naznačují jen velmi stručně. Prý půjde
o akční FPS, ale "s velmi odlišnou hratelností". To jsou mi věci :-).
- Matthias Worch je a) hardcore Doomer, který stvořil spoustu skvělých map do Doomu,
b) tvůrce geniálního SP addonu pro Q1 Beyond Belief a c) level designer Legendu. A
protože v Legendu právě dokončili Wheel of Time, měl zřejmě chviličku na vlastní
projekt, kterým není nic jiného než předělávka jedné z jeho Doom map (Memento
Mori) do Unreal Tournamentu. Pro ty kdo netuší co MM dodávám že jde o absolutní
špičku a že UT verze bude k dispozici do vánoc. Na hp
autora je pár skvělých screenshotů. Konečně UT mapa s hardcore kvalitami
Q3Areny? |
|
17-12-1999 | 22:30 [ Ze světa ] |
Stručně |
- Na úvod pár restíků z doby minulé. V minulé aktualizaci byl
špatný link na preview Turricana 3D. Sorry, TADY je ten
pravý.
- Už před několika dny se na xsreality.com objevilo srovnání Quake III
Areny a Unreal Tournamentu, které rozhodně stojí za přečtení, protože na to jde
trochu jinak než všichni ostatní a protože jej napsali velmi kvalitní quakeři Hakeem
a Sujoy.
- Potíže s Opposing Force? Tak šup na GameSpot, kde je tradičně kvalitní GameGuide. GameSpot také zveřejnil
svou recenzi na Quake III
Arenu v níž hře udělují velmi pěkné score 9,2/10.
- Na PC.IGN.COM je více než tucet nových
obrázků ze Soldier of Fortune.
- Včera jste si nahráli editor a nevíte co s ním? Pár linků - na oficiální sajtě QERadiant (určitě do bůkmárků, bude se hodit!)
je nový tutorial, několik začátečníckých návopdů najdete i ZDE a seznam příkazů a
kláves na ovládání hledejte ZDE, přičemž sajtu gamedesign.net obecně doporučuji jako kvalitní
zdroj pro editování.
- Robert Duffy updatoval svůj .plan, v
němž poslal určitě velmi důležitou zprávu všem tvůrcům úrovní a úprav -
popisuje chybky ve vydaném editoru a naznačuje, že vydají novou verzi a patch. |
|
STŘEDA 15-12-1999 | 23:40 [ Ze světa ] |
Quake III Editor a první
mapa |
Dnes to bude takřka čistě o id Softu a Quake III Areně, zítra snad
konečně vyhrabu něco k UT, aby se jeho fandové necítili ochuzeni. Robert Duffy a
folks z id Software dnes vydali Q3 editor a nástroje, které by měli sloužit k tvorbě
modů, úprav a TC. Stahujte z následujících mirrorů (včetně lokálního z ftp.quake.cz) a nezapomeňte si přečíst upozornění v
Duffyho .planu.
mirrory(4,7MB): FTP.QUAKE.CZ, quake3arena.com, bluesnews.com, cdrom.com.,
sunsite.uk,
sunet.se.
Zároveň také Tom "Paradox" Mustaine (level designér Ritualu) vydal jednu z
prvních a dost možná vůbec první mapu. Byla sice vytvořena velmi narychlo, ale
vzhledem k eschopnostem autora to na ní ani není moc poznat, i když kdo ví po pár
hodinách hraní - po dvou "setech" s boty jsem z ní zatím nadšen, hodně
připomíná mapy z Q1 s několika patry a velkým otevřeným prostranstvím. Stahujte
přímo z lokálního FTP (mustaine.zip
- 1,5MB), součástí balíku je verze s power-upy a verze bez nich (trochu zbytečné,
Q3A podporuje různé varianty pro různé herní mody). Napoprvé také návod - soubor
mustaine.pk3 stačí umístit do adresářeře /baseq3/ a ve hře pak na konzoli napsat
příkaz "map tom_dm1" či "map tom_tourney", podle verze, kterou
chcete hrát. |
|
15-12-1999 | 23:40 [ Ze světa ] |
id IRC chat a nové
zprávy!? |
U příležitosti australského launche Quake III Areny se sešli na IRC
kanálu Paul Steed a Tim Willits, aby ukojili zvědavost australských hráčů a
informovali je o všem co vědí i nevědí. Kromě vtípků Paula Steeda tu především
od Tima zaznělo několik velmi zajímavých informací. Mějte na paměti, že jsou sice
některé z nich již nějaký čas známy, z úst členů id Soft týmu to však zní
daleko důvěryhodněji, prakticky oficiálně. Kompletní editovaný záznam
si můžete přečíst na Shugashack.
- Nikdo nikdy oficiálně nepotvrdil existenci point release a Tim ani Paul se
"neprokecli" a nemáme tedy žádné informace o počtu dodatečných DM a CTF
map. Prý si máme počkat na oficiální tiskovou zprávu.
- Plamenomet byl z plné verze odstraněn proto, že jde o zbraň s účinkem pouze na
krátkou a střední vzdálenost, proti které by se všichni snadno ubránili odstupem a
střelbou z povzdálí. Hmm.
- Na otázku zda bude Quake4 odpovídá Tim Willits "There will be NO Quake 4".
- Na otázku jak dlouho bude trvat vytvořené expansion paků odpovída Paul Steed stroze
"půl roku" a Willits "tak dlouho jak jen nám a ostatním vývojářům
bude trvat jejich dokončení". Znamená to snad, že jeden vytvoří i samotný id
Soft?
- Na otázku jak je to s dalším Doomem a Wolfensteinem Til Willits odpověděl
"Nová verze Wolfensteinu využívající Quake III engine je momentálně ve
vývoji, ale nikoliv v id Software, jen pod ŘÍZENÍM id Software.".
- Tim Willits je jediný člen týmu, který porazil Xaera na Hardcore, nejvyšší
obtížnost nedokončil nikdo :-). |
|
15-12-1999 | 23:40 [ Ze světa ] |
Carmack se žení! |
John Carmack sice JE můj idol, ale přeji mu to :-). A co? John dnes
aktualizoval svůj .plan s velmi
překvapivou zprávou, cituji: "Počas
jejího působení v id jsme o tom veřejně nehovořili, ale chodili jsme spolu když
tady začala pracovat a začátkem roku jsme se zasnoubili. Příští měsíc se vezmeme
a líbánky proběhnou na Hawai. Na její doporučení si s sebou vezmeme workstation
abych neupadl do nějaké programátorské deprese. To je úžasné, ne? :-)". Pikantní je ovšem na
celé novince fakt, že Anna Kang před pár týdny opustila id Software a zakládá
vlastní společnost Fountainhead Entertainment. Oběma přeji ať se daří a ať se nám
postarají o dalšího programátorského génia (to až na Carmacka staršího přijde
senilita;) a nebo raději dvojčata, ať nemusíme na každou hru čekat dva roky. Zde
jsou fotky, celou postavu Anny najdete třeba ZDE (druhá zleva),
ale prd uvidíte, stejně jako třeba TADY. O něco více
TUHLE (Thresh to
možná poprvé v životě projel:-).
|
|
15-12-1999 | 23:40 [ Ze světa, Z
domova ] |
Stručně |
- Dnes je patnáctého, což znamená, že vychází Quake III Arena v
Evropě. Podle informací z JRC by se v České republice měla objevit ještě tento
týden, pravděpodobně v sobotu a to za standardní cenu 1.599,-. Já však již mohu
přislíbit, že se tu tento týden objeví slevová akce!
- Časopis GameStar dnes zprovoznil nový design
svých stránek. Obsahově zatím nejsou ideální, však také poběží zhruba měsíc v
testovacím režimu, graficky by se vám ale měli líbit už teď, design
"trochu" připomíná Quake. A to je cool!
- V prodejnách JRC je k dispozici Mortyr s lokalizovanou krabicí a manuálem za 999,-.
Určitě se mu podívám na zoubek, protože verze, kterou jsem před více než půl
recenzoval pro GS byla pravděpodobně výrazně odlišná. Přesto nečekejte zázraky.
- A další off-topic, ze kterého mám ovšem velkou radost. Němečtí Rainbow Arts (a
já už myslel, že je po nich) totiž celý rok pracovali na 3D verzi Turricanu, z níž
se nyní na GameSpotu
objevily první screenshoty a informace. Turrican byla výborná jump'n'shot'n'run z Amigy
a ačkoliv mám obavy, žeš ve 3D to nebude ono, rozhodně se na hru velmi těším.
- Jedním z velmi ambiciózních projektů pro Unreal Tournament je Rocket Arena, známá
"turnajová" úprava s tradiční hardcore akcí. Verze pro UT prý nabídne
daleko více herních variací oproti verzím pro Q1 a Q2 a ačkoliv autoři s těmito
verzemi nemají nic společného, jméno Brandona Reinharta, mapera Epicu, který se na
projektu podílí slibuje, že je na co se těšit. Zde je homepage s dalšími informacemi a
screenshotem.
- V release datech na EBWorldu se objevila informace
o jakémsi Half-Life Adrenaline Paku. Z JRC jsem zjistil, že jde o kompilaci plné verze
a mission packu Opposing Force, která by měla být v prodeji začátkem roku. V Evropě
se bude nazývat "Generations" (!??).
- Pokud běžíte na Linuxu, pak vězte, že konečně i pro vás je k dispozici oficiální demo. A když jsme u Linuxu,
trochu zvláštně se Bonusweb prezentoval se srovnáním Q3A a UT, kteér
je vlastně jen velmi ubohou a nicneříkající informací o Linux verzích. |
|
PONDĚLÍ 13-12-1999 | 21:40 [ Ze světa ] |
Stručně (a tentokrát
včetně Q3A) |
- QuakeChannel zveřejnil rozsáhlou recenzi Quake III
Areny z pohledu hardcore hráčů sepsanou Teetherem a Rhapsodym.
- Acitivision ohlásili,
že se během prvních tří dnů prodeje Quake III Areny (myšleno tedy pochopitelně jen
v Severní Americe) prodalo 50 tisíc kopií, což je údajně nejlepší výkon
letošního roku, který už navíc těžko bude překonán. Pozor - v tomto čísle
nejsou zahrnuty rezervace!
- Objevily se jakési nahrávky jednoho z těch středoškolských masakrů, ve kterých
jsou slyšet věty "Bude to jako zasranej Doom" a "Ta zasraná borkovnice
vypadá jako z Doomu!". Hmm, co to znamená raději ani nedomýšlím. Více v Time.
- Podle vyjádření mého laskavého hostitele se díky peeringu Inextu s Cesnetem
výrazně zrychlila dostupnost www.quake.cz pro všechny
kdo Cesnet používají. To je bezva, ne? |
|
NEDĚLE 12-12-1999 | 21:40 [ Ze světa ] |
A opět Quake III Arena
novinky |
- Velké haló zdaleka nekončí, spíše naopak. Příjemný je
předeším zájem samotného id Software, jednotliví členové týmu se neustále
vyjadřují k různým komentářům a drbům. Todd Holenshead se vyjádřil k absenci techs
a grapplu v CTFku, designér úrovní Pau Jacquays se rozepsal (nejen) o
"ztracených levelech" a způsobu vzniku úrovní a Robert Duffy, mající v
id na starost vývojové prostředí pro tvorbu úrovní se opět blížeji vyjádřil k
chystanému vydání editoru a popisuje také např. průměrnou dobu počítání
úrovně. No a Dave Kirch vytvořil pěkný pomocný obrázek,
který vám pomůže při tápání, když někdo řekne "Hele, ten raketomet v
Q3DM13 je blbě umístěnej, co..". Já sám ho mám na ploše a jsem pořád v
obraze :-).
- Nás Doomery jistě potěší TATO
stránka, kde najdeme modifikovaný Model Doomguye se všemi původními barevnými
verzemi, tedy kromě zelené také červenou, hnědou a indigo. Soubor má jen nějakých
300kb, takže do toho!
- Velká podoba obou her a prakticky souběžné vydání způsobilo pitvání a
srovnávání Unreal Tournamentu a Quake III Areny. Samozřejmě to platí i pro internet
- velmi od podlahy to vzal Daily Radar,
kde hlasuje 7 redaktorů - grafika 5:2 (Q3:UT), design levelů 5:2, zbraně 4:3, modely
7:0, hratelnost 5:2, internetová konektivita 4:3, boti 2:5, herní varianty 2:5,
atmosféra 5:2. Celkem tedy vyhrála Arena, ale moc z toho vítězství radost nemám -
jednak proto, že některé zdůvodnění hlasujících opravdu pobavili a některé
výsledky překvapily. Celkově se však ukázalo, že tato otázka se týká spíše
osobního vkusu než objektivního posouzení, protože z devíti kategorií čtyři
dopadly výsledkem 5:2, kde stále stejní dva redaktoři hlasovali pro Unreal a zbytek
pro Q3. Další srovnávací články již jen telegraficky - Power Gamerz (vyhrál UT, ale co
si myslet o autorovi, který pod článek napsal "obrázky z Q3A nejsou, protože je
hra nekompatibilní s mým grabberem";), Teamplay.Net (vyhrál
UT), IGamer (vyhrál
UT), krátké a konečně férové srovnání nabízí i USA Today.
- A na konec ještě pár nových recenzí jen a jen na Quake III Arenu - IGamer (8/10), PC.IGN (9,3/10 - moc pěkná recenze), Gaming Chronicle (A), 3DUnlimited (93% - další
kvalitní počtení, velmi popisující a konkrétní), Evil Avatar (4,5/5). |
|
12-12-1999 | 21:40 [ Ze světa ] |
Stručně |
- OEM verze Soldier of Fortune už je venku a protože je vydána spolu s
Razer myší, prodává se logicky i ta :-). Na internetu už se objevily první recenze -
GameSpotu se
příliš nelíbila (3,5/5), Exxtreme3D
naopak moc (4,5/5).
- Pokud jste herní vývojáři toužící poznat tajemství úspěchu Half-Life, či jste
jen zvědaví hráči, přečtěte si článek Valve's Cabal Process
na serveru Gamasutra. Poměrně velmi do podrobna zde Ken Birdwell z Valve vypráví jak
probíhalo ono známé roční odložení a znovuvytvoření hry a mj. zde popisuje velmi
originální způsob vymýšlení příběhu a nápadů a také betatestingu.
- Na UnrealUniverse.Com se objevila
informace, že Epic chystá free level pack pro Unreal Tournament. Termín vydáný
neznámý ("soon"), počet úrovní také, ZDE
je jeden screenshot.
- Z podobného soudku je novinka na oficiální
sajtě Wheel Of Time. Autoři této hry momentálně pracují na point release jehož
obsahem bude kromě klasických oprav (rychlost D3D, nekompatibilita ochrany proti
kopírování) také nový obsah včetně úrovní a botů!
- Nová sajta věnovaná Soldier Of Fortune se jmenuje SOF
Center. Má moc pěkný design a na úvod prá "exkluzivitek" - rozhovor s
Kennem Hoekstrou (šéf projektu) a dva nové screenshoty.
- Pokud smžíte Starsiege Tribes, možná vám přijde vhod balík nových úrovní
vybraných z jakési soutěže. Podle vyjádření této fan stránky jsou velmi
kvalitní - download ZDE.
- Gamecenter, který si to u mne pokazil recenzí na Indyho3D
(5/10) zveřejnil zajímavý
článek, ve kterém předpovídá deset největších hitů příštího roku. Z 3D
akcí se do této vybrané společnosti dostal Duke Nukem Forever a Team Fortress 2.
Článek příliš velký význam nemá - o slávě zde uvedených her všichni vědí (i
když - kdo ví které vyjdou příští rok a které až v 2001;) a tak bych spíše
čekal článek o "černých koních" příštího roku. Giants, Max Payne, Deus
Ex, ..., ..., ....., že bych se na toto téma podíval sám? |
|
PÁTEK 10-12-1999 | 21:00 [ Ze světa ] |
Pistole & Quake |
Předpokládám, že většina z čtenářů Quake-CZ už někdy hrála
nějaký automat s pistolí, např. Virtua Cop, House of the Dead či Time Crisis. Jistá
část čtenářů možná někdy držela v ruce podobnou zbraň i před televizí a do
terčů v Point Blanku střílela díky Sony PlayStation. A konečně - možná někteří
z vás tuší, že něco podobného existuje i na PC. A máte pravdu - podobných
systémů je hned několik, ale nikdy se příliš neprosadily - jednak vzhledem k boji o
standard a také díky nevelkému počtu PC her, které by je mohly využívat. Další
pokus činí společnost Act Labs. Tedy, ne že by
její pistole byla úplnou novinkou - na trhu je již více než půl roku, ale jisté
čerstvé změny mne donutily informaci opět vytáhnout na povrch. Dosud systém
podporovaly jen arcade hry (plánuje se např. Die Hard Trilogy 2) a lovecké tituly,
nyní se blýská na lepší časy. Podporu slibuje Activision u Soldier Of Fortune a pak
je tu GunFrenzy, mod pro Quaka II. Ten
je překvapivě zajímavý, protože podporuje jak klasickou singleplayer hru Q2
(odhadoval bych to na pěknou nudu), tak speciálně vytvořený Arcade Mode á-la House
of the Dead. Zní to zajímavě, obrázky vypadají skvěle, jen ta cena - zbraň (ZDE je info) stojí 90 dolarů, tedy cca 3
tisíce korun a v Česku jí údajně distribuuje firma HYPE. |
|
10-12-1999 | 21:00 [ Ze světa ] |
Q3 Point Release a
další Q3 novinky |
- Graeme Devine ve svém planu
naznačil plány pro nejbližší dny - id Software připravuje point release!! Jeho
konkrétní obsah je zatím neznámý; jisté je, že bude obsahovat vše pro tvůrce
modifikací (kromě editorů a zdrojáků se chystá velmi rozsáhlá dokumentace, což je
velmi důležité) a na Shugashack se také objevily dohady ohledně nových map.
Konkrétně má jít i o CTF, jejichž existenci včera nezávisle na tomto drbu potvrdil i sám
CTFtvůrce Zoid. Uvidíme, zda budou také nové DM mapy, rozhodně bych se nezlobil :-).
A termín vydání? Pochopitelně "when it's done".
- Graeme rovněž zmínil, že podnikají kroky proti uživatelům generátorů klíčů.
Včera jsem se zasmál Toddu Hollensheadovi, který ve svém planu prohlásil, že to jsou
všechno trojské koně a že se jen vlámou do počítače a tajně odešlou skutečný
klíč. Hmm, zajímavé - keygeny určitě používají majitelé pravých klíčů :-).
Graeme Devine nicméně zpochybňuje jejich funkčnost a zmiňuje, že lidem kteří
zahlcují autentifikační server různými klíči na určitou dobu znemožňují
přístup. Jinak v této záležitosti odkazuji na rozhovor na PQ, kde je zajímavá
především druhá otázka a odpověď.
- Paul Steed (grafik id Softu) si jako správný rebel nebere servítky - na oficiální
message board postnul velmi
zajímavou úvahu, ve které nám sděluje své názory na Quake III Arenu
(opravdu!;), na Unreal Tournament (wow - fakt nekecám!) a v neposlední řadě i na nás
hráče.
- Pokud se vám stýká po Rangerovi, oblíbeném borci z Quake 1, není vše ztraceno -
na KillerInstincts se objevil SOUBOR (cca
10MB!!), ve kteérm je 196 Rangerů, tedy všechny existují barevné kombinace trička i
trenek. Tak do toho! |
|
10-12-1999 | 21:00 [ Ze světa ] |
Stručně |
- Kompletně jsem překopal sekci "reviews" do nového designu, v
nejbližší době tak hodlám učinit i se všemi ostatními sekcemi. Zároveň mám v
plánu doplnit sekci o recenze her, které jsem tam z mně neznámého důvodu nedal
(Requiem a další), které hodlám zrecenzovat znovu (Unreal Tournament, Half-Life:
Opposing Force), nebo které zkrátka přijdou an řadu v nejbližších dnech (Indy3D).
- Na GameSpotu se objevilo vyjádření Eidosu,
které sice potvrzuje, že GOLD verze Daikatany stále není, ale prý stále věří
tomu, že to letos stihnou. Řekl bych, že už jsou sami.
- Čtvrtý level pro Half-Life: Opposing Force naleznete ZDE (1.2MB). Stejně jako v
případě pondělního levelu jde o originální level (Bounce) s novými zbraněmi.
- A Doom je opět o rok starší. Narodil se 10. prosince 1993 a dnes se tedy dožívá
skvělých šesti let!! Blahopřeji! |
|
|