Kódování
Změna kódování češtiny těchto stránek.

Quake-CZ ...od hráčů pro hráče od A do Z o 3d akčních hrách...

InterneXt
Tyto stránky fungují za pomoci firmy IneXt.

ČTVRTEK 9-12-1999 | 19:20   [ Ze světa ]

Budoucnost Epicu aneb co dál s Unrealem

Na Unreality.Org je kraťoučké, ale zajímavé interview s Timem Sweeneym, které hodně napovídá o budoucnosti Epicu a tedy i Unrealu. Sweeney už něco málo napověděl před pár dny ve svém .planu - budoucnost se dá rozdělit v podstatě na dvě části. Jednak je tu Unreal 2, který jak známo tvoří Legend Entertainment (před pár dny dokončili Wheel of Time a i když se mi tato hra díky svému zaměření vyhne velkým obloukem, slyšel jsem chválu na textury i level design). Unreal 2 bude využívat vylepšenou verzi Unreal Tournamentu například s kompletně předělanou skeletální animací a vylepšeným mesh handlingem. Nic konkrétního o hře zatím nebylo zveřejněno a tak si budeme muset ještě nějaký čas počkat na technologické i herní vylepšení, o kterých Sweeney nesmí mluvit. Co se týče druhé části, sám Sweeney a jeho technologičtí kolegové z Epicu se pustí do úplně nové technologie, která bude použita pro další velký projekt Epicu a termín vydání odhaduje Tim na "konec 2001 nebo později". O prostředí a stylu hry se v Epicu stáel dohadují, takže nci konkrétního, Sweeney však zdůrazňuje, že to vůbec nemusí být hra na způsob Unrealu a třeba se tedy můžeme dočkat MechWarriora :-): Jediné, co je prý jisté je že to bude 3D a že to bude revoluční. Jak jinak.

Aby byl výčet kompletní, je třeba ještě zmínit kanadskou firmu Digital Extremis, která s Epicem spolupracovala na vývoji U1 a UT. Tim Sweeney se zmiňuje, že je firma v balíku a hodlá se nyní pustit do vlastního projektu, využívajícího technologii UT (pochopitelně vylepšenou:). Na projektu se už prý pracuje, ale nic konkrétního není známo. V této souvislosti ještě musím zmínit velkou novinku posledních dní, která se objevila na všech herních sajtách např. Avaultu - známý tvůrce Jedi Knight, Justin Chin, který opustil LucasArts a zložil vlastní společnost Infinite Machine (neplést s Infernal Machine:-)). konečně ohlásil svůj projekt. Jmenuje se New Legends, jde o klasickou příběhem obestřenou singleplayer 3D akci odehrávající se ve futuristické Číně a využívající engine Unreal Tournamentu (více na Avaultu, vydání plánováno na konec 2000). Technologii si tedy licencovali kromě absolutních nováčků i velcí machři a nám nezbývá než čekat jaké pecky se z toho vyklubou.

9-12-1999 | 19:20   [ Ze světa ]

Quake III Arena novinky

- Robert Duffy, člověk externě pracující pro id Software slíbil na příští týden (jen jeho odhad) vydání nové verze QERadiantu, editoru pro Q1, Q2 a samozřejmě Q3. Toto je editor, který používali v id Softu na tvorbu úrovní a tak se dá předopkládat podpora všech vymožeností Q3 technologie. Současně budou vydány tools a vzápětí poté bude vydán zdroják hry a nástrojů a tak bude možné začít tvořit add-ony se vším všudy.
- Recenzí přibývá jako hub po dešti - nejprve ty od herních časopisů - Daily Radar (HIT), GameSpy (90%), Gamecenter (7/10 - pro zajímavost, Unreal Tournament tu dostal 10/10), GameFan (89%), TechJunkie (4/5) a Ingava (4,5/5). Hardcore hráči pak sepsali recenze pro Challenge US, Challenge EU a Q3Collective (nic moc). Na závěr ještě srovnání UT s Q3 na GamersDepot.
- Začínají se objevovat první cracklé Q3 servery, předpokládám, že fungují bez autorizace klíče, na warezu vyšel také keygen, který prý sice není 100% spolehlivý, ale údajně s ním při několikerém opakování není problém projít kontrolou. Graeme Devine z id Software každopádně oznámil, že pirátské servery odpojují a přes ip budou dohledávat jejich provozovatele.
- Xaero (finální bot Q3A) poražen na Nightmare - ZDE je důkaz.

9-12-1999 | 19:20   [ Ze světa ]

Stručně

- Valve se Sierrou vydávají tento týden každý den jednu deathmatchovou úroveň pro Half-Life Opposing Force, zkoušel jsem pondělní a je to jen předělaná mapa z HL s OF zbraněmi, další jsou však již prý nové - pondělí (1,6MB), úterý (0.7MB), středa (1MB) ... další zítra.
- Vyšel patch 402 pro Unreal Tournament. Stahujte z mirrorů FilePlanet, má cca 3MB. Více informací jakož i kompletní seznam všech opravených chybek a novinek naleznete na Unreal Technology stránce.
- Pěkný návod na QuakeWorld Jumping najdete ZDE. Obsahuje vyčerpávající informace o strafe jumpinug, acceleration jumpingu a speed jumpingu a najdete tu i ukázková dema.
- Pokud vás zajímá co soudí o Unreal Tournament sám velký Thresh, pak si přečtěte recenzi na FiringSquad. Verdikt 4/5.
- Evil Avatar, známý to masér ION Stormu v sérii svých článků (přečtěte si pár novinek na hlavní stránce) definitivně potvrzuje, že Daikatana zdaleka není hotova a letos nebude vydána. Tým sice odevzdal gold release, ten byl ale vrácen k přepracování a na hře se stále pracuje. Na oficiálním webu si zatím prohlédněte šest nových shotů.

PONDĚLÍ 6-12-1999 | 23:30   [ Ze světa ]

Duke Nukem Forever podruhé

Konečně dorazil americký PC Gamer, jehož pět stránek je o poznání zajímavějších než u jeho anglického bratříčka i když ani tady to není s informacemi tak žhavé jak bychom si přáli. 3D Realms rozhodně nezvedli oponu nad DNF, jen z ní na chvilku vykoukli, vyhodili zipku s deseti obrázky a řekli pár taktických vět. Přesto však díky PC Gameru a také čerstvému rozhovoru s Georgem Broussardem na stránce DukeWorld něco málo nového víme. Protože jde jen o střípky, zde je telegrafický výčet:

- Ačkoliv 3DR po Unreal patchi 220 ohlásili, že dál budou upgradovat a ladit sami, nyní oznámili, že využijí kód Unreal Tournamentu. Dobrá zpráva, UT je velmi stabilní a protože má CTF a další mody, je možné, že se něco objeví i v DNF, přestože to původně 3DR nezamýšleli.
- Z náročnosti UT lze také odvozovat budoucí HW požadavky DNF, tedy minimum cca P400, 128MB a 3D karta Voodoo3/TNT2 i když hra samozřejmě poběží i na horších systémech.
- Uvažuje se o omezení počtu cheatů, které už nebudou tak stereotypní jako "god" a "give all", ale hráč si je bude muset dokonce vybojovat.
- 3DR vyvinuli vlastní venkovní terrain engine (rozuměj nadstavbu pro Unreal technologii), která umožní velké úrovně a pokud zbude čas (spíše než otázka programování, je to totiž časově náročné), bude díky ní použito množství řiditelných vehiklů.
- 3DR koupili Sventech Level of Detail engine, který bude použit na úkor stejné technologie v UT (možná je prý zkombinují). 3DR dále vyvinuli vlastní technologii lokálního poškození a skeletal animace (utržená ruka - žádný problém), která prý bude zhruba na úrovni Soldier of Fortune.
- Zhruba na úrovni Soldier of Fortune bude prý i násilí, krev a zabíjení. George Broussard doslova zmiňuje: "Duke Nukem Forever by mohl být Zachraňte vojína Ryana PC her.". Ujišťuje však, že násilí není cílené, ale vyplývá ze zaměření hry a z toho co očekávají hráči.
- V single playeru nebude jetpack, jinak však řada power-upů, ať už převzatých či nových. O zbraních ani slovo, "možná" něco z DN3D převezmou. V tomto směru více napovídají obrázky.
- Kvůli příběhu 3DR najali "holywoodského scénáristu" (hahaha), cílem je vytvořit příběh filmové kvality, ve kterém bude hráč neustále zvědavý co jej čeká za dalším rohem. George jako vzor zmiňuje Half-Life, připomíná však, že velkým rozdílem je osoba Duke Nukema.
- Se hrou bude vydán mírně upravený editor DukeED, který je přizpůsoben novinkám ve hře, 3DR se hodlají velmi intenzivně věnovat podpoře komunity.
- Oproti původně ohlášené specializaci na singleplayer, kdy zveřejnili, že co do multiplayeru spoléhají na komunitu a add-ony, se nyní situace změnila. DNF bude obsahovat několik "realistických" modů. Nic konkrétního, ale v rozhovoru je jako vzor zmíněn The Hunted z Half-Life.
- Shareware is dead. 3DR nehodlají vydávat demo s velkým předstihem před hrou a neuvažují ani o veřejných TESTech. Demo prý vydají zruba dva až tři týdny před samotnou hrou.
- A termín vydání? "When it's Done"! 8-)

6-12-1999 | 23:30   [ Ze světa ]

Soldier of Fortune OEM dojmy

Konečně jsem se dostal k otestování OEM verze Soldier of Fortune, jedné z poslední mainstreamové hry využívající engine Quake II. SOF je stejně jako mnoho jiných her postavený na neohroženém hrdinovi, sexy ovšem je, že tady je to hrdina reálný. John Mullins začal svou vojenskou kariéru v 60. letech a spolupracoval s Ravenem na tvorbě misí. Čekal jsem že půjde o kombinaci klasické akce a taktických her (Rogue Spear, Spec Ops) a v těch nejlepších snech jsem si představoval Metal Gear Solid (což je výborná PlayStation hra s dokonalým příběhem). Nic z toho se, alespoň v OEM verzi, nekoná a je to skutečně v podstatě klasická střílečka, skoro bych řekl takový trochu reálnější Sin (v OEM verzi je dokonce jedna mise v Kosovu, ale odehrává se v podzemí, takže je prdlajs vidět). Autoři se v rozhovorech neustále chvástají svým reálným enginem pro modely, takže jsem byl zvědav - občas působí vtipně když střelíte protivníka do nohy a on všeho nechá a poskakuje po jedné noze jako by mu na ní někdo šlápl. Pohyby jsou to reálné, ale hru příliš neobohacují. Velký problém má SOF s enginem, který vzhledem ke třem svíčkám na dortu běží svižně, ale vedle jakékoliv Unreal hry či Quake III Areny vypadá směšně. SOF nedávám moc šancí - na atmosféru a úchvatný příběh to nevypadá a s obyčejným singleplayerem a průměrnou grafikou to bude mít těžké, stejně jako Daikatana (prý už definitivně lede 2000) a Anachronox, dvě zbylé hry na Q2 technologii.

sofoem1l.jpg (2147 bytes)   sofoem2l.jpg (3347 bytes)   sofoem3l.jpg (3508 bytes)
Všimněte si především oobrázku nalevo - v jedné misi "čistíte" vlak, který
hlídá vrtulník. Když na konci najdete odstřelovačku stačí zamířit pilota a...

A nakonec ještě kraťoučký rozhovor s Kennem Hoekstrou, šéfem projektu SOF. Kenn odpovídal na otázky serveru clanworld.org a protože jsou všechny zajímavé a klíčové, dovoluji si je přeložit komplet všechny. jinak - pokud vás zajímají další informace o tomto projektu, doporučuji stránky Soldier-Of-Fortune, SOF News a Clannexus SOF News.

Jak pokračuje vývoj Soldier of Fortune a co vám momentálně chybí?
Jsme víceméně hotovi. Zbývají nám maličkosti v single-playeru, dohromady dáváme multiplayer a hra ještě musí projít celým kolem betatestingu, který bude následovat další vylaďování a "last minute" detaily.
Je stanoven nějaký oficiální termín vydání?
Jediný oficiální termín je stále 1. čtvrtletí 2000. Activision hru pozdržel aby zajistil její vyladění a nechybovost a aby se vyhnul malému prostoru na pultech herních obchodů ve vánoční sezóně. Toto rozhodnutí samozřejmě s povděkem kvitujeme.
Co bude obsahovat demo Soldier of Fortune a kdy bude přibližně vydáno?
SOF demo bude obsahovat jak single-player, tak multiplayer. Konkrétní počet úrovní ještě nebyl stanoven, ale vidím to zhruba na jednu single-player mapu, dvě multiplayerové, pět zbraní a tři předměty. Zatím ale není nic jistého. Věříme, že bude demo vydáno ještě letos před vánoci, ale opět - žádný konkrétní termín nebyl stanoven.

PONDĚLÍ 6-12-1999 | 01:15   [ Ze světa ]

Quake III Arena RECENZE

Druhý a třetí den po vyjití Quake III Areny se takřka nic neudálo. Divné, ale možná že všichni, kteří měli "vymýšlet" zprávy dělali totéž co já - od rána do večera smažili. Já jsem sebou tentokrát hodil a tak si už nyní můžete přečíst myslím poměrně rozsáhlou recenzi. Věřím, že se bude líbit. Zároveň bych vám rád připomněl dvě věci - jednak že na forum.quake.cz vznikl nový audit o Quake III Areně, kde se můžete ptát, odpovídat a dohadovat a pak fakt, že rád přijímám jakékoliv vaše recenze na Quake III Arenu, ať jsou dlouhé či krátké, ať umíte psát či neumíte, všechny nás zajímá váš názor, tak sem s tím.

SOBOTA 4-12-1999 | 12:30   [ Ze světa ]

Quake III Arena demo & full OUT!

Oops! A je to tu! Brzy ráno v pátek 3. prosince bylo možné v některých amerických obchodech zakoupit Q3Arenu (pokud nebyla vyprodaná), velmi brzy se pak rozšířila po celém kontinentě a díky pirátům i zbytku světa (znovu však upozorňuji, že bez CD klíče si přes internet nezahrajete!). V Evropě by měla vyjít až za celých a nekonečných 10 dní. Osobně jsem z Q3A totálně unešen, zatím však nebudu nic prozrazovt, pokud vše vyjde tak jak má, ještě v neděli k večeru se tu objeví má recenze. První recenze je už venku a najdete ji na Stomped a jak už to s exkluzivními či narychlo psanými recenzemi bývá, myslím že si v budoucnu budeme moci přečíst i pár lepších.

Kromě plné verze také konečně vyšlo oficiální demo (bye bye test), které se velmi brzy objeví na CD přílohách všech těch zpropadených časopisů. Verze 1.11 obsahuje čtyři mapy (q3dm1, q3dm7, q3dm17, q3tourney2) a šest postav (Sarge, Visor, Major, Grunt, Daemia a Stripe) a není kompatibilní s předchozí verzí, takže se nelze připojit na servery puštěné se starým TESTem. Demo má 47MB, stahujte z oficiálního mirroru, Avaultu, případně z dalších mirrorů na FilePlanet či Bluesnews. Samozřejmě plánuji lokální mirror, ale v nejbližší době to pro zaneprázdnění jednou móc zajímavou hrou nevidím dobře :-).

4-12-1999 | 12:30   [ Ze světa ]

Duke Nukem Forever (a trochu o Renegade)

Stále napjatě očekávám americký PC Gamer s exkluzivním článkem o Duke Nukem Foreveru, který by měl po více než ročním mlčení konečně prozradit o hře něco nového. V mezičase se mi dostal do rukou nový PCG anglický, kde je rovněž preview, ale na pěti stránkách jsem nenašel prakticky jedinou novou zajímavou informaci (good job!:). Proto zatíms tále odkazuji na DukeWorld a jejich oficiální FAQ a staré-nové obrázky (pokud jste je snad propásli). Doufám, že americký PC Gamer napoví trochu více - jinak se však ve spojtosti s anglickým PCG musím alespoň ve stručnosti zmínit o zajímavém rozhovoru s Louisem Castlem (pamatuji jej z ECTS a na to že je to multimilionář je to celkem příjemný a sdílný chlapík) - prozrazuje že na oné third-person akci ze světa C&C již Westwood pracuje více než dva roky, zmiňuje se o LOD, fyzice, rrozsahu map apod. Čtěte v příštím českém PC Gameru (jen aby to zase nebyl jediný zajímavý článek;).

4-12-1999 | 12:30   [ Ze světa ]

Blair Witch Project natřikrát

Americký časopis Computer Gaming World přinesl zajímavé informace o rozdělení herních verzí úspěšného hororu Blair Witch Project. Jak už víme, herní práva získal GOD, kerý se rozhodl vytvořit hned tři hry - pro všechny bude použit engine od Terminal Reality, který známe z Nocturne, tento tým však vytvoří jen první část, která je plánována na květen 2000. Druhou část vydá v srpnu 2000 Human Head (nyní tvoří zajímavou akci Rune, určitě se k ní v nejbližší době vrátím) a třetí buď Third Law Ent. nebo Ritual. No co, proti gustu... já to ale hrát asi nebudu, film mně moc nepobavil.

4-12-1999 | 12:30   [ Ze světa ]

Stručně

- Sonic Mayhem, známí tvůrci soundtracku pro Quake II, kteří se částečně podíleli i na hudbě pro Q3A vydali kompilaci nazvanou Quake III Arena NOISE. Na TÉTO stráne naleznete podrobné informace i mp3 ukázky - soundtrack obsahuje jak hudbu ve hře použitou, tak bonusové tracky, které jinde nenajdete.
- Pokud už máte plnou verzi Q3A, určite se podívejte SEM - Bullfrog vytvořil ve spolupráci s Paulem Steedem model Hornyho!  Vypadá opravdu skvěle, má cca 3MB a stahnete si ho ZDE.
- Příští týden od pondělí do neděle vyjde sedm deathmatchových map pro Half-Life: Opposing Force. jako poděkování svým fandům a zákazníkům je vytvořil Gearbox, což znamená kvalitu.
- LINK OF THE DAY: Dnes trochu kontroverzně - některé kontroverzní počítačové hry si zaslouží kontroverzní reklamu, ale vydavatelství časopisů jsou čas od času proti. Tak jako v případě reklamy na Messiah. V necenzurované podobě ji najdete ZDE. A když už jsme u těch kontroverzních obrázků...

STŘEDA 1-12-1999 | 21:30   [ Ze světa ]

Quake III Arena KDY?

Kdo to ví ať odpoví :-). Zatímco v Evropě je situace jasná a Activision zde hodlá vydat cca 15. prosince a podle informací JRC bude stejný datum (možná o pár dní později) platit i u nás, v Severní Americe nikdo netuší. Původně měl vyjít 12. prosince, podle aktuální situace se tak stane již v neděli 5. prosince s tím, že v tento den již má být hra k dispozici VŠUDE, takže je možné, že se v prodeji objeví již zítra či pozítří! Pokud se těšíte na pirátskou verzi, tak trochu zabrzděte - Quake III Arena bude mít podobný kontrolní systém jako Half-Life a tak bude třeba jedinečné registrační číslo, které vám žádný key generator nevyplivne. Ale netruchlete, ve spolupráci s JRC na těchto stránkách v nejbližších dnech proběhne speciální slevová akce. Stay tuned. A mimochodem, mám jisté zprávy, že Daikatana také klidně může vyjít až příští rok ;-).

1-12-1999 | 21:30   [ Z Quake-CZ ]

3 roky

Je to tak. Ve vší tichosti se Quake-CZ právě dnes dožívá TŘÍ let. Je mi smutno, že už dnes trochu upadá a s láskou vzpomínám na původní adresu jakub.naf.cz/~bludr/ (kolikpak dnešních čtenářů to asi pamatuje) -- začátky byly opravdu krušné (jen se mrkněte na první stránku novinek!), ale spolu s Martinkem, Kasuhou, Gebym to byly skvělé časy a rád vzpomínám na první parties. V tenhle okamžik opravdu nevím, kde bude Quake-CZ za tři roky, ale věřím, že bude opět o kus dál. V současné době přemýšlím o nějakých podstatnějších změnách, na polovinu prosince chystám "velký úklid" a věřím, že čtenáři nejen zůstanou, ale bude jich i přibývat.

1-12-1999 | 21:30   [ Ze světa ]

Vánoční hry

Poslední dva týdny jsem se vedle pracovních povinností věnoval také hrní některých zajímavých titulů (ať už z donucení či záměrně) a tak mi dovolte ještě před tím než napíši recenze pár dojmů a tipů na dárky pro babičku (už nechci šátek!). V první řadě mne naprosto šokoval Indiana Jones and the Infernal Machine, který je skvělý - hrál jsem i Tomb Raidera IV a tyhle dvě hry, ač jsou v principu velmi podobné, naprosto nesnesou porovnání. Momentálně jsem někde v polovině Indyho a stále ne a ne pustit, opravdu doporučuji minimálně vyzkoušet. Z 3D akcí považuji zatím za titul posledního čtvrtletí jednoznačně Half-Life: Opposing Force, který jsem sice pro zaneprázdnění stále ještě nedohrál do konce, ale z té většiny co jsem přehrál jsem měl velmi dobrý pocit i když je třeba mít na paměti, že hrajete datadisk. Wheel Of Time je fantasy titul, což mi moc neříká, ale podle všeho není tak RPG a tak adventure jak se říkalo a tak akčně zaměřeným hráčům jistě přijde vhod, Unreal Tournament patří také mezi špičku, ale čekal jsem že za ty měsíce trochu vylepší boty, kteří nejsou ani náhodou dokonalí. Z ostatních žánrů jsem kolegům nahlédl přes rameno a celkem se mi zalíbil Polda 2, Pharaoh a Rally Championship. Přes vánoce se nudit nebudeme.

1-12-1999 | 21:30   [ Ze světa ]

Stručně

- Podle neoficiálních zpráv se připravuje další oficiální datadisk pro Half-Life a to v podání týmu 2015, který má na svědomí mission pack Wages of Sin pro Sin (jak jinak:). Hlavouni 2015 to nevyvrátili ani nepotvrdili s tím, že začátkem roku budou ohlášeny DVA jejich tituly.
- V posledních dnech se objevila zajímavá zpráva o Quake III Areně, která zasílá master serveru informace o vašem počítači. Nemusíte mít ovšem strach o zneužití osobních údajů, jde pouze o zasílání verze hry a typu vaší 3D karty. V tomto směru je zajímavé, že poměr verzí je 93% pro Win32, 5% pro Mac a 2% pro Linux a poměr 3D karet je půl na půl mezi nVidia a 3Dfx.
- nový server pro 3D akční soubory všeho druhu najdete na adrese www.fileshack.com.

ÚTERÝ 16-11-1999 | 23:50   [ Ze světa ]

Quake III Arena lokální mirror

Relativně rychle se podařilo aktualizovat ftp server a tak si již nyní můžete nahrát nové TEST DEMO quake III Areny z České republiky. Děkuji itm za druhý mirror, který by měl svištět jaksepatří rychle, lokální na ftp.quake.cz v tuto chvíli připomíná rychlost čínských serverů. Zkuste sami a užívejte si!

ftp://ftp.quake.cz/idstuff/q3demotest.exe

ftp://quake:quake@147.231.27.34/q3DemoTEST.exe

PONDĚLÍ 15-11-1999 | 23:50   [ Ze světa ]

Quake III Arena TEST demo

Ne tak docela regulerní, ale co na tom - testovací demo s jednou novou mapou a především úžasnými boty je venku a těch 50MB které měří je nejlepších 50MB, které si ve svém životě můžete stahnout ;-). Teď už opravdu není sporu jak kvalitní Q3A bude a Unreal Tournament to bude mít velmi těžké - boti jsou DOKONALÍ, nové mapa mi připadá velmi jednoduchá, ale rozhodně kvalitní. Do toho! Zítra se mi téměř na 100% podaří vytvořit mirror (také samozřejmě přinesu pár konkrétnějších dojmů, ale tady žádné váhaní opravdu není na místě), takže pokud je pro vás 50MB moc, vyčkejte pár chvil, snad to bude ještě přes den a ne tak pozdě. Do té doby zde: official mirror quake3arena.com, bluesnews, 3dgamers, sunet švédsko, sunsite londýn, xs4all holandsko, clinet finsko (v tuto chvíli snad všechny mirrory kromě oficiálního totálně zahlceny, internet je v ouzkých;).

15-11-1999 | 23:50   [ Ze světa ]

Stručně

- 3DFX oficiálně oznámili uvedení na trh Voodoo 4 a 5 a to zároveň v březnu příštího roku. osobně jsem už 3DFX totálně pohřbil, ale díky marketingu a tradici asi stále mají co říci i když ceny nejsou příliš příznivé.
- Unreal Tournament byl dokončen, je v duplikaci a v amerických obchodech by měl být již tento pátek! Bylo na čase!
- Kenn Hoekstra dnes dal na auditech Soldier of Fortune naprosto jasnou odpověď na otázku zda bude hra vydána ještě letos. Bohužel, i když svým způsobem i bohudík, se tak nestane - Raven hodlá odstranit všechny chybky a chystá se vydat hru naprosto čistou začátkem roku.
- Plná verze Quake Areny bude obsahovat protipirátskou ochranu v podobě autorizačních klíčů, pravděpodobně podobou jako u Half-Life. Hru si tedy kdokoliv zkopíruje a zahraje, ale při itenretové hře si zahraje jen s obtížemi. Takže si tuhle skvělou hru určitě kupte ;).

PÁTEK 12-11-1999 | 22:30   [ Ze světa ]

Half-Life Opposing Force GOLD

Dnes byl konečně dokončen Opposing Force a v obchodech jej můžeme očekávat cca během týdne či dvou. Já měl tu možnost již před pár dny zasednout k verzi na recenzi (kterou si budete moci přečíst během pár dní v GameStaru) a jsem velmi nadšen - snad kromě délky, která je ve srovnání s ostatními oficiálními datadisky běžná by se tento mission pack mohl nazývat druhým dílem a nikdo by ani nemrkl, je opravdu nadupaný a bez problémů si zasluhuje titul nejlepšího datadisku všech dob.

Asi se budu opakovat, ale nejzajímavější je právě ta základní myšlenka kdy se vše odehrává opět v Black Messa a navíc ve stejnou dobu, tentokrát však z pohledu vojáka vyslaného na čistku. Opět se těšte na skvělé intro movie, nezapomeňte zkusit rovněž nový "tutorial", který je vzhledem k hlavní postavě situován do výcvikového kempu, těšte se na Gordona Freemana a skvělý příběh, který opravdu nebudu prozrazovat. Vůbec nejlepší je však kooprace s ostatními vojáky, které můžete využívat k boji. Opposing Force bude jeden z největších hitů letošních vánoc a nic na tom nezmění ani fakt, že jde o mission pack. Právě naopak, jde přece o mission pack pro Half-Life. BTW: tři nová preview - jedno, druhé, třetí (všude spousta nových obrázků).

12-11-1999 | 22:30   [ Ze světa ]

Q3A news

Pár zpráv z tábora třetího dílu Quaka. Nejprve k mnohokrát zmiňované Elite Edition (speciální verze Q3A v kovovém boxu), která bude vydána ve VELMI limitované sérii a bohužel je ve všech internetových obchodech kteér jsem nalezl k dispozici jen pro americké zákazníky. Pokud tu je tedy nějaký čtenář ze Severní Ameriky, který je navíc ochoten pomoci zoufalému fandovi, nechť se mi ozve. Na druhou stranu mne potěšilo, že se v Čechách bude prodávat originální anglická verze bez českého manuálu a levné krabice, což ovšem asi mírně zvedne cenu.

Asi vůbec nejdůležitější jsou však novinky o samotné hře, které se objevily na Firing Squad (jde o reportáž z návštěvy id, k jádru se autor dostává až po několika dlouhých úvodních stránkách, ale samozřejmě to stojí za přečtení - třeba kvůli skvělým fotečkám z id kanclu;), ale i na mnoha jiných místech a stránkách - zdůrazňuji hlavně ShugaShack s 25 odpovědmi na všetečné otázky fandů. Začněme tím nejdůležitějším, faktickým obsahem hry. Na Stomped se objevilo sedm screenshotů různých modelů (osmý Klesk je ZDE) s dodatkem že v nejbližších dnech budou zveřejňovat další - celkem jich je více než 30!! WOW! A co se týče levelů, hra je rozdělena na šest epizod (zvaných "tier"), což celkem znamená 1 tréninkovou mapu, 19 FFA map (pravděpodobně středně velkých, velkých až obrovských), 6 1on1 malých map a 4 mapy pro CTF. A termín vydání? Nic nového.

12-11-1999 | 22:30   [ Ze světa ]

Stručně

- Na Quake-CZ vítám novou hostsajtu - KillShots, která se jako další v řadě věnuje 3D akčním novinkám, především o Q3. Ať se jí daří a vám ostatním připomínám, že i vy můžete mít na www.quake.cz vlastn stránku s 3D akční tématikou. Stačí mi zamailovat zajímavou nabídku...
- Tom Hall (šéf projektu Anachronox) se v jednom rozhovůrku stručně zmínil o tom, že je příběh Anachronoxu (3D RPG na Quake II engine) natolik rozsáhlý, že jej bohužel nebude moci vměstnat do jednoho dílu a tak je téměř jisté, že bude Anachronox II. Co víc, již dnes, kdy je stále hezkých pár měsíců do vydání prvního dílu je prý hotova většina levelů do dvojky, která má prý následovat brzy po prvním dílu.
- Na oživeném (a samozřejmě opět skvělém) serveru loonygames je rozhovor s Americanem McGee, dříve v id Softu, později v Maxisu a dnes v EA, kde pracuje na úchylné 3D Alici v řiši divů powered by Q3 engine. Mj. se v něm zmiňuje, že ačkoliv hra bude v third-person, multiplayer standardně ve first-person pohledu.
- Akce Games Gathering pořádaná v první polovině prosince začíná přijímat registrace - jde o jednu z největších herních akcí všech dob (cca 1600 účastníků) a protože se koná v Německém Duisburgu, není ani pro nás nedosažitelná. V tomto okamžiku již však bude zřejmě pro hráče plno.
- Fandy taktických strategií typu Hidden and Dangerous možná zaujme projekt 1941, který vyvíjí Team TNT (kromě několika TC do Duke3D vytvořili například NAM) na Unreal enginu. Pár screenshotů se objevilo ZDE, jinak však zatím žádné konkrétní informace.
- CDMag.Com zveřejnil preview Daikatany, které je velmi pozitivní, ale protože vychází z osobní návštěvy z ION Stormu, věřme mu. Z preview vyplývá, že celkově půjde i přes několik inovací a zajímavých nápadů o tradiční 3D akci, což je myslím dobrá zpráva, obzvláště když autoři přirovnávají hratelnost k Doomu, byť samozřejmě nikoliv z hlediska kvality, ale rychlosti. Autor článku byl příjemně překvapen počtem různých prostředí, které se díky příběhu točícímu se kolem cestování v čase (ale o tom už jste určitě slyšeli) ve hře nachází, stejně jako chválí počet monster a třeba také zbraní.
- Zajímáte-li se o hry i jaksi zevnitř, či snad přímo nějakou vlastní tvoříte, určitě by vás měl zaujmout článek o roli postav ve hrách a vůbec o důležitosti příběhu, který se objevil na GamaSutře. Zajímavé počteníčko i když osobně ne se vším souhlasím.
- Shiny potvrdilo, že bude demo hry Messiah vydáno 19. listopadu namísto původního termínu o čtyři dny dříve. Doufejme, že plná hra bude následovat o pár dní později.
- Vyšla nová verze GameSpy 2.17, tentokrát už také shareware i pro neregistrované hráče.
- Podlé zprávy na GameSpotu chystá Zombiejiž třetí díl Spec Ops. Dvojka vychází právě teď. Třetí díl prý bude využívat Lithtech engine a namísto rangerů se ve hře objeví Navy Seals. Více až v květnu na E3.
- Tak a na závěr jedna smutná off-topic zpráva pro fandy Diabla, kteří napjatě očekávají pokračování - Blizzard oznámil, že to letos v žádném případě nestihne. Žádný náhradní termín pokud je mi známo neurčil.

ÚTERÝ 2-11-1999 | 23:50   [ Ze světa ]

Duke Nukem Forever clean shots

Brzy ráno 3D Realms vydali klasické screenshoty z Duke Nukem Forevera, stejné jako ty, které před tím po internetu kolovaly naskenované. Odstranil jsem tedy ze včerejší aktualizace thumbnaily a nabízím zde čisté shoty, které vypadají fakt skvěle (típnuty na Voodoo3 v rozlišení 1024x768 s texturami 256x256).  3D Realms k obrázkům prakticky nic neřekli (více se objeví během několika týdnů v americkém PC Gameru), snad jen to, že do vydání zbývá minimálně půl roku. Takže počítejme s vánoci 2000 ;-). Alespoň jsem však ještě zmenšil thumbnaily a velké verze zmenšil na 800x600 (beztak mají kolem 100kb každý). Pokud chcete všechny v plné kráse, stahujte třeba ZDE (6MB).

DN1maly.jpg (2991 bytes)   DN2maly.jpg (3599 bytes)   DN3maly.jpg (2388 bytes)    DN4maly.jpg (2580 bytes)   DN5maly.jpg (2230 bytes)

DN6maly.jpg (2705 bytes)   DN7maly.jpg (2196 bytes)   DN8maly.jpg (2456 bytes)    DN9maly.jpg (2187 bytes)   DN10maly.jpg (2498 bytes)

2-11-1999 | 23:50   [ Ze světa ]

Quake III Arena příští rok?

Ze schránky dnes vypadl anglický PC Gamer. A kdo četl aktualizaci z 18.10. ví, že jsem ho očekával více než kdy jindy - v minulém čísle zde totiž na příště slibovali hratelné demo Quake III Areny. To se nestalo, na CD není nic a v úvodníku zhruba toto: "Upřímně jsme doufali a mysleli si, že budeme mít tento měsíc demo, ale id je id a nestalo se tak - ve skutečnosti to momentálně vypadá, že hra bude muset bojovat aby vyšla před vánoci.". Tak to vidíte - v Carmackových planech, kde zveřejňuje změny, které v programu učinil se vedle "fixed" stále objevuje "added", "improved" apod. a tak bych se nedivil, kdyby to letos opravdu nestihli (PC Gamer je obvykle velmi dobře informovaný). Tlak Activisionu v tomto případě nebude mít moc velký vliv (i když jde o spoustu peněz) a pro nás nad vánoce nehrají takovou roli, takže si rádi počkáme o pár týdnů déle na lepší hru. I když lepší - v poslední době Carmack a spol. mění možná trochu moc. Stále se diskutuje o odstranění/ponechání zvuku kroků (současná situace viz čerstvý rozhovor), v současné době byl odstraněn grapple, což je také velmi sporné rozhodnutí. Uvidíme co bude dál ;-).

PONDĚLÍ 1-11-1999 | 23:30   [ Ze světa ]

QuakeHazard

Od čtvrtka do neděle se v Praze konala zatím největší česká Quake akce (přes 150 účastníků). Ač se konala pár stanic metrem, neměl jsem čas jí ani na okamžik navštívit, takže jen zprostředkovaně z QuakeChannelu, kde se - jak slepě předpokládám - v nejbližší době objeví rozsáhlejší rozbor, reportáž a snad i další dema. Konaly se turnaje v QW, Q2 a Q3, kromě Q2 je  vyhrála výprava z Polska, k mému zklamání bohužel museli z technických vzdát Deviators a tak se ke slovu nedostal Equino-X, který si troufal v Q3 turnaji na nejvyšší příčky (a co jsem měl možnost, tak na to měl). Škoda, snad příště, které podle vyjádření pořadatelů určitě bude a to v mnohem větší podobě. Více informací o velmi vydařeném QH, včetně fotek a dem, naleznete na zmíněném QuakeChannelu.

1-11-1999 | 23:30   [ Ze světa ]

Duke Nukem Forever obrázky!!

Kde se vzaly tu se vzaly, dnes se objevily screenshoty z Duke Nukem Forever - je jich deset, vypadají velmi pěkně (zbraně a hlvně okolí), zatím však žádné konkrétní informace o hře, uvidíme co se objeví v prosincovém americkém PC Gameru, kde je slíbené několikastránkové preview. Obrázky pocházejí z Duke4ever.de, jež jako zdroj uvádí německý herní časopis PC Player (obrázky jsou scanové, omluvte zhoršenou kvalitu). Oběma děkuji, zde jsou... 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.

1-11-1999 | 23:30   [ Ze světa ]

Blair Witch Project   & Wolfenstein 2000 - nové hry?

V posledních dnech se objevily zajímavé informace o dvou nových hrách, které na sebe určitě strhnou velkou mediální i hráčskou pozornost. Začnu tou, která mne téměř vůbec nevzrušuje. Horror-dokument Blair Witch Project jsem už měl možnost vidět (podotýkám že v kině, nikoliv na monitoru;) a moc mne neoslovil, stejně jako Nocturně, které je sice celkem zajímavé, ale má pár problémů (naprosto zhovadilý dabing) a je to koneckonců adventure z rodu Alone in the Dark. Právě GOD Games získali práva na Blair Witch Project a jak se zdá, hru pro ně bude vyvíjet právě Terminal Reality, autoři Nocturne. Nepůjde ani o mission pack, ani o pokračování s motivem BWP, ale o nezávislou hru, která bude zřejmě používat stejnou technologii jako Nocturne. Takový vývoj však nějaký čas trvá a dá se očekávat, že se s Blair Witch hrou setkáme nejdříve o příštích vánocích, což je trochu pozdě. GOD hodlá vydat bližší informace až začátkem příštího roku, mne to vše moc nevzrušuje.

Druhý projekt mne naopak vzrušuje setsakramentsky - pokračování Wolfensteinu by totiž mohlo být vzhledem k atraktivnosti tématu ještě zajímavější než pokračování Doomu a tak informace hltám jedním dechem a věřím všemu :-). Tak například dnes věřím článku v neherním magazínu New Times Los Angeles Online nazvanému "King of Carnage". Vypráví o Drewu Markhamovi, šéfovi společnosti Xatrix (která, zdá se, už neexistuje) a téměř celá se věnuje násilí a prvním krůčkům Xatrixu. Je zde však i velmi zajímavá informace o tom, že je Drewův další projekt Castle Wolfenstein 2000 a že Drew momentálně uzavírá smlouvy a dává dohromady tým. Jak sami vidíte, žádné oficiální prohlášení, žádný Carmackův stručný žblept v .planu, ale pouhý dohad - jenže, těch vzájemně nezávislých dohadů je tolik, že na tom prostě něco být musí. Zdá se tedy, že ex-Xatrix vyhrál bitvu s Ravenem a že se můžeme o příštích vánocích, či spíše o pár měsíců později těšit na porkačování Wolfíka. Je tu ovšem také jedna negativní věc - podle mého názoru je velmi nepravděpodobné, aby se id Software pustil dohromady do dvou remaků a pokračování, byť v jednom případě s využitím externího týmu.

1-11-1999 | 23:30   [ Ze světa ]

FRAG 3 a budoucnost CPL

Vedle QuakeHazardu se konal i FRAG3, další megaakce, přecijen však trochu jiného kalibru než pražský QuakeHazard - na Fragu se zaregistrovalo přes tisíc hráčů. Americké hrdosti to tentokrát natřel neznámý švéd Hakeem, který vyhrál hlavní turnaj v Q3Areně a odvezl si tak domů 10 tisíc dolarů. Blahopřejeme - vy hledejte skvělé fotečky a coverage na Avaultu, či na oficiální stránce. Daleko více mne ovšem zaujalo tiskové prohlášení pořadatelů akce, asociace CPL (Cyberathlete Professional League) - kteří ohlásili na březen roku 2000 do Kalifornie další gigantickou party s názvem Razer CPL Championship. Jak je z názvu zřejmé, o hlavního sponzora je postaráno a Razer je vskutku štědrý, když celkové peněžní výhry z turnaje dosáhnou výše 100.000 dolarů, čímž se překonává další mezník profesionálního hráčství, neboť vítěz obdrží skvělých 40.000 dolarů (téměř 1.500.000 korun). Očekává se návštěva více než půl druhého tisíce aktivních účastníků a hlavní turnaj bude moci okusit 512 hráčů. Přesné informace budou oznámeny v prosinci, nezapomeňte však refreshovat www.razercpl.com, kde zanedlouho začne registrování. Do toho Češi! ;-)

1-11-1999 | 23:30   [ Ze světa ]

Stručně

- Na FRAG3 byl prezentován Half-Life: Opposing Force (na výše uvedeném coverage Avaultu naleznete i nové screenshoty) - autoři prý dokončili release candidate 4 a plánují že se v pondělí či úterý hra dostane do GOLDu. SUPER - TADY si můžete nahrát cca 35MB velký trailer (1:10 min, 320x240).
- A do třetice FRAG3, tentokrát o Soldier of Fortune. Výrobce myší Razer (viz dřívější aktualizace) na FRAG3 prezentoval OEM verzi (doufám že brzy vyjde na warezu;-) a Avault z toho típnul téměř třicet pěkných screenshotů. Tahle hra vypadá opravdu božsky a já do ní vkládám všechny své single-playerové naděje.
- Vyšel nový single-player mission pack pro Half-Life. Jmenuje se Ground Zero, má pět levelů a pouhé 3MB a stahujte ho ODSUD (link na mirrory FilePlanet). Nic dokonalého (btw - TADY je krátká recenze), ale na zahnání nudy před vyjitím Opposin Force skvělé.
- Týden uběhl jako voda a my tu máme nové stránečky Planety GameSpy. PlanetHalflife změnila kabát a vypadá fakt skvěle, změnu oslavila výtečným featurem "10 nejlepších způsobů jak zemřít v Half-Life" a zbrusu novým serverem je pak PlanetVampire, věnovaná upírskému RPGčku, jež běží na původním NOD 3D enginu a jehož jedna epizoda se odehrává v Praze.
- Taky jsme v tomto týdnu propásli pár výročí - ve čtvrtek měl narozeniny John Romero, v sobotu bylo roční výročí vydání Sinu. OBěma zainteresovaným gratulujeme.
- Jo a nemyslete si, že sem se zase zbláznil a hodlám aktualizovat každý den, blíží se uzávěrka GameStaru a já mám pořád spoustu práce, dnes mne jen dostalo to množství zajímavých informací - holt zase kvůli tomu nebudu moc spát ;-).

PONDĚLÍ 25-10-1999 | 22:30   [ Ze světa ]

Stručně

- Robert Duffy, programátor, který se již několik let externě stará o editory pro id Software, byl podle vyjádření Johna Carmacka přijat na plný úvazek a od začátku prosince začíná pracovat v id Software. Carmack prohlásil, že považuje propojení hry, editoru a dalších utilit za stále důležitější a že hodlá vytvořit multiplatformní editor použitelný i na Linuxu a Macu. To bude právě práce Duffyho, který tak rozhodně není nástupce Hooka.
- Nevím zda už jste viděli oficiální stránku Alenky v říši divů (úchylná akce od Americana McGee, bývalého zaměstnance id Softu), pokud ne, určitě se mrkněte, je velmi stylová a báječně nápaditá. Dnes se zde objevila informace, že po Haloweenu Alice obživne, což vypadá na první screenshoty a konkrétnější informace.
- Na Avaultu je šest skvělých screenshotů z Quake III Areny, z toho pět dosud nezveřejněných!
- Vyšlo demo čtvrtého dílu Tomb Raideru -  naštěstí má jen 12MB. Stahujte například z GameSpotu. Mimochodem, dnes jsem se dočet, že v březnu má vyjít Tomb Raider pro Game Boy ;-).
- V nejbližších dnech asi nebudu mít moc času na rozsáhlejší updaty - jednak se opět blíží čas, kdy věnuji veškerý svůj čas práci (well, přišli nějaký gamesky na recenzi, znáte to ;) a pak koncem týdne proběhne QuakeHazard, kde sice nebudu hrát, ale budu se tam čas od času ochomejtat. Online coverage bude na QuakeChannelu (a prý bude doslova online)!

ČTVRTEK 21-10-1999 | 22:30   [ Ze světa ]

Drakan level editor etc.

Drakan: Order of the Flame je na to, že jde o "third-person" skvělá záležitost a já jí zabalil až na začátku posledního světa, což vzhledem k tomu, že jsem Tomb Raidera odhodil po několika vteřinách není špatné. Pokud s ní máte nějaké potíže, pokud chcete radu či kysnete kdekoliv v celé hře, doporučuji stránku Walkthru Guide, kde najdete odpovědi na cokoliv co s těmito problémy ve spojitosti s Drakanem souvisí. Ale k věci - po dlouhých odkladech včera Psygnosis a Surreal Software konečně vydali oficiální editor pro Drakan, který můžete použít na tvorbu nových úrovní popřípadě editaci a úpravu těch oficiálních. Oficiální stránku editoru najdete ZDE, pokud si jej chcete rovnou nahrát, pak klikněte SEM (1,6MB). Jinak pro Drakanovské novinky sledujte pozorně www.planetdrakan.com (tam již jsou první nové úrovně a www.drakan.net.

21-10-1999 | 22:30   [ Ze světa ]
Razer - herní myš

razer2.jpg (2608 bytes)Pokud potřebujete mít ke hře to správné nádobíčko, což jako člověk, který to s 3D akcemi myslí vážně, určitě potřebujete, kromě kvalitní podložky (viz test na QChannelu) je potřeba i kvalitní myš. Microsoft Mouse je jednou variantou, Logitech Gaming Mouse druhou (já jí mám a jsem velmi spokojen), nyní tu máme, resp. v nejbližších měsících budeme mít, další možnost - velmi, velmi zajímavou. Společnost Razer není příliš známá, jejich chystané produkty však svými parametry vyrážejí dech. A to to nejsou žádné akcelerátory. Jedním z nejpodstatnějších parametrů je její citlivost - zatímco běžné myši dosahují kolem 400 DPI (dots per inch), myš Razer Boomslang 1000 Ultra-Sensitivity Mouse, kerá je horším modelem ze dvou nabízených poskytuje výkon více než dvojnásobný a model Razer Boomslang 2000 Extreme-Sensitivity Mouse, dokonce pětinásobný. Autoři se sami zmiňují, že zatímco horší model doporučují všem kdo hrají hry velmi často, "extreme" je určen pro profesionální quakery - závisláky, kteří nedělají nic jiného a berou hry skutečně vážně. Samozřejmostí je kompatibilita s PS/2 i USB, velmi kvalitní software a co je také důležité, skvělý design, který nejen vypadá opravdu frajersky, ale také byl navržen "do ruky" (a to levákovi i pravákovi), což však po pohledu na obrázek moc nevypadá ;-). Technologie, která je zde použita samozřejmě vyžaduje intenzivní přenos dat, takže zatím není k dispozici bezdrátový model, i to je však prý v plánu. Neodvažuji se ovšem hádat kolik budou za takovou myš chtít, protože ceny za tyto modely jsou poměrně vysoké. Za tisícovku zaplatíte 70 dolarů, za dvoutisícovku 100. Je to možná jediná nevýhoda, ale taková investice se vždy vyplatí. Obzvláště když v případě online objednání obdržíte zdarma 3M podložku a také speciální 4-levelovou OEM verzi Soldier of Fortune. A teď to nejdůležitější, kdy a kde - oba modely budou k dispozici začátkem příštího roku, nevím kdo je u nás bude prodávat (vzhledem ke specializaci a velikosti firmy bych spíše hádal že nikdo), takže šup na online objednávku. Já počkám až rozflákám svůj Logitech. Vím, že teď už toho tak moc litovat nebudu.

21-10-1999 | 22:30   [ Ze světa ]
Stručně

- A když už je řeč o Soldier of Fortune a OEM verzi, přečtěte si TENHLE rozhovor s autory - dozvíte se zde, že grafika je již hotova, levely téměř také (už se jen ladí) a finišuje se v programu a celkovém betatestingu (přesto - nevěřím, že to vyjde letos). Chystají se také dvě OEM verze - jedna se čtyřmi SP levely )ta bude v Razer myši - viz předchozí main novinka) a druhá multiplayer-only. Dále spousta běžných otázek mířících na hru.
- George Broussard stále častěji zavítá na UBB fórumy na 3DRealms.Com a i tentokrát se pochlubil s velmi zajímavou informací - prý by velmi rád viděl v Duke Nukem Foreveru zbraň podobnou atomové pumě z Shadow Warrioru (snad si pamatujete na to skvělé odpočítávání). Neřekl tedy přímo že tam bude, ale co si myslí on, to by mohlo být rozhodující. A já s ním samozřejmě souhlasím, atomovka v SWčku byla super.
- Omlouvám se, že chybí mirror včera napůl slibovaného Redemptionu - nebyl jsem schopen jej přes den stahnout, internet a všechny mirrory byly ucpané, snad to vyjde přes noc či zítra.
- Jste-li fandy Duke Nukemu 3D, možná vás zaujme článek zdůvodňující jeho úspěch - deset důvodů proč Duke Nukem 3D rulez! Pár jich je sice duplicitních, ale co na tom ;-).
- Z ION Stormu se po Daikataně začátkem příštího roku máme dočkat i Anachronoxu a tak je asi ten pravý čas na jeho planetu. Web www.planetanachronox.com, patří mezi nejvydařenější, graficky se mi velmi líbí a obsahově to vypadá také zajímavě - viz rozhovor s Tomem Hallem. Mimochodem, víte že PA je již čtyřicátou sajtou GameSpy Network?
- Rád bych během několika dní vytvořil banner a ikonku Quake-CZ. Pokud byste měli nějaký nápad na zajímavý, vtipný a poutavý slogan, určitě se mi ozvěte, díky ;-).
Link dne: www.vreco.cz - nová hvězda české herní internetové scény. Check it out! 

STŘEDA 20-10-1999 | 24:00   [ Ze světa ]
Half-Life: Redemption OUT!

Jak vidíte, dnes je navrchu jeden obyčejný mission pack pro Half-Life. Tedy, obyčejný - je sice amatérský a zadarmo, ale z toho co jsem měl možnost si o autorech a jejich vývoru přečíst soudím, že jde o první třídu. Ano, zatím nikoliv z vlastní zkušenosti, 35MB je trochu dost a tak se k tomu dostanu až zítra. Tým Maverick Development již pro Half-Life vytvořili Wanted! Half-Life Western Pack a Drug Barons (přiznám se že ani jeden z výtvorů jsem neviděl), Redemption je však jednoznačně nejambicióznějším a největším projektem.

ep1lit.jpg (3136 bytes)   ep2lit.jpg (2721 bytes)   ep3lit.jpg (3346 bytes)
Zleva 1. epizoda (Himaláje), 2. (Karneval) a 3. (Freimní sklad)

Jde o single-player datadisk s 13-ti levely rozdělenými do tří tématicky odlišných epizod (viz tři screenshoty). Kromě designu misí a velmi hojně využívaného skriptovacího jazyka se autoři vyřádili na grafice a texturách a také na ozvučení, kdy několik nových postav příběhu kompletně namluvili. Nedočkavci stahujte z mirroru ve Finsku či USA (znovu připomínám, že velikost se pohybuje kolem 35MB!), jinak vydržte do zítřejšího večera, vynasnažím se zřídit mirror a také vás vlastními dojmy ujistím, zda opravdu je o co stát.

20-10-1999 | 24:00   [ Ze světa ]
Nové Unreal Tournament demo

Překvapivě dnes vyšlo nové demo pro Unreal Tournament - bohužel neobsahuje prakticky nic nového (seznam), jen je v něm odstraněno několik chybek a prý je také rychlejší. Co je ovšem nejhorší, multiplayer není kompatibilní s předchozí verzí, takže hráčům, kteří UT smaží přes internet zřejmě nezbývá nic jiného než stahovat patch, který má 9MB (švédsko,německo). Těch pár nováčků pak nechť stahuje kompletní verzi, jež je velká 53MB (švédsko, německo). A já už pro jistotu vůbec nehodlám odhadovat kdy vyjde plná verze, protože to co předvádí Epic, to je fakt síla ;-).

20-10-1999 | 24:00   [ Ze světa ]
Stručně

- Dnes byly dokončeny další tři hry - Spec Ops 2, Delta Force 2 (to bude zdá se přímý souboj taktických akcí, uvidíme co nového oproti Hidden and Dangerous) a Reventant, kombinace mlátičky, RPG (to asi hlavně) a akce od Eidosu (rozhovor je na Avaultu, ale to se Q-CZ moc netýká).
- Na oficiální sajtě IONovského Deus Exu se objevilo video, které bylo prezentováno na ECTS. Neviděl jsem jej a tak si jej určitě stáhnu - pamatuji i na skvělé video z E3.
- V poslední době se jako na běžícím pásu ruší porty akčních her na MACy. Po Soldier of Fortune a Unreal Tournamentu dnes ohlásil tuto smutnou zprávu i Gabe Newell z Valve a ruší se tedy i Half-Life. To okamžitě vyvolalo bouřlivé reakce MAC-hráčů. Nechápu proč si Apple podporu, která byla podle slov autorů největším problémem, trochu neohlídá, Half-Life je nejúspěšnější hra poslední doby a tohle MACům rozhodně nepomůže.
- Jste-li nažhaveni na Opposing Force, na britském GameSpotu je 160 screenshotů. A ještě sedm navrch!
-  Sparta se nám dneska předvedla - gratuluji ke skvělému výkonu a ke štěstí ;-).
Sparta.gif (873 bytes)
Link dne: Ode dneška začínám pravidelně uvádět s každou aktualizací link dne, který míří nikoliv na nějakou "super" sajtu, ale na zajímavý článek, který ani nemusí nutně souviset s hrami či 3D akcemi, ale daný den mne zaujal či pobavil - Dnes je to článek na Glide Underground, kde najdete plochy několika herních vývojářů. Cool! ;-))

PŘEDCHOZÍ NOVINKY      ARCHIV NOVINEK

Stránky jsou optimalizovány pro standard rozlišení 800x600, hi-color, IE4.x/5.x
Copyright (c) Jan Modrák, Quake-CZ 1996-1999
Design by Teether & Pittbull