Kódování
Změna kódování češtiny těchto stránek.

Quake-CZ ...od hráčů pro hráče od A do Z o 3d akčních hrách...

InterneXt
Tyto stránky fungují za pomoci firmy IneXt.

PONDĚLÍ 18-10-1999 | 22:00   [ Ze světa ]
Half-Life: Opposing Force finišuje

Fandové Half-Life, tedy jak pevně doufám všichni čtenáři Quake-CZ, mohou přestat zamačkávat slzy při vzpomínání na úžasnou gameplay a naopak se těšit na mnohokrát zmiňovaný mission pack (oficiální sajta), který již začíná finišovat. Z týmu Gearbox se totiž ozval Randy Pitchford a ve svém .planu informoval, že je v současné době projekt ve stádiu betatestingu a k dispozici už je release candidate 1, což znamená, že hra může být hotova zítra či také za dva týdny, v případě, že se ve zmíněné verzi ještě najdou nějaké chybky. Stále tedy platí, že projekt vyjde v listopadu a nic nenasvěčuje tomu, že by se tak nemělo stát. Sierra rovněž vydala press release v němž informovala o vítězích soutěže o nejlepší a nejoriginálnější level, tři vítězové vyhráli po tisícovce, ale ani jeden z nich nepatří mezi legendy amatérských tvůrců, takže se o kvalitách jejich úrovní budeme muset přesvědčit až "na místě".

A ještě jedna zajímavost - americká edice PC Gameru rok co rok  před vánocemi vydává číslo, jehož hlavním obsahem je žebříček padesátky nejlepších her všech dob. Letos to dopadlo následovně - 5. System Shock 1&2, 4. Starcraft, 3. Quake 1&2, 2. Civilization 1&2, 1. Half-Life. Vítězi blahopřejeme, i když se s ním neztotožňuji a v rámco mnou vnímané objektivity bych na první místo dosadil Tetris před Doomem a Civilizací. Na první desítku je pořádná tlačenice, ale Quake i Half-Life by se tam asi dostal :-). V každém případě tento výsledek vyvolává ještě jednu otázku - je opravdu možné vydat pro tak úspěšnou hru jediný mission pack? Gearbox se prý po dokončení OF hodlá pustit do vlastního projektu, Valve zase pilně finišuje na Team Fortress II a nevěřím, že by se tým takového kalibru (podobně jako např. id Software) zabýval nějakým add-onem - spíše se rovnou zakousnou do Half-Life 2. Uvidíme, zda Sierra a Valve neosloví někoho dalšího.

18-10-1999 | 22:00   [ Ze světa ]
Quake III Arena DEMO & Steed interview

John Carmack aktualizoval svůj .plan a zveřejnil záměr, že již bohužel není čas na vydání další test verze a tak přijde na řadu oficiální demoverze. Ta prý bude obsahovat finální kód botů a kromě současných také jednu novou mapu určenou pro úplné začátečníky. Samozřejmě neuvedl žádné časové termíny, dá se však předpokládat, že vzhledem k tomu, že půjde o demo, vyjde prakticky současně s hrou, nebo jen s několikadenním náskokem - a to by mělo být někdy v průběhu prosince. Trochu zajímavý je v této souvislosti záměr anglického PC Gameru, který ve svém posledním čísle jako součást reklamy na příští číslo uvádí "Quake III Arena - play it first only with PC Gamer 76", příčemž má další číslo vyjít 22. října (takže již bylo pochopitelně uzavřeno). Buď to páni redaktoři riskli (a tomu nevěřím, páč to sou profíci), nebo je v Activisionu pěkně vyšplouchli (a to už je vzhledem k nekompromisnímu přístupu id možné) a nebo mají za lubem nějakou kulišárnu - rozuměj vlastní speciální verzi (a to je také možné, PC Gamer je PC Gamer). Jakmile se jako předplatitel UK verze dozvím více podám vám informace, tutéž reklamu totiž ve svém druhém čísle uvádí česká mutace PC Gameru, takže byste si, byť o měsíc později, mohli příslušnou verzi také zahrát. Ale tady jsme na internetu a tak si svobodně můžem stahnout TEST verzi.

Jinak mohu jen doporučit feature PlanetQuake o Q3 autobusu, jehož součástí je zajímavé povídání s exhibicionistou Paulem Steedem a také (kromě fotek autobusu) čtyři nové exkluzivní screenshoty ze hry, které kromě běžných herních záběrů prezentují i obrazovku s výběrem modelu , detailní ukázkou Mynx modelu a prezentací granátometu. A možná přišel i Superman ;-).

18-10-1999 | 22:00   [ Ze světa ]
John Carmack interview

No a teď jeden z nejzajímavějších článků za posledních pár týdnů - alespoň pro mne a pro další lidi, pro které je John carmack skoro jako druhý táta ;-). Server Slashdot totiž před pár dny vyzval své čtenáře k zasílání otázek, ze kterých pak vybrali ty nejlepší a poslali je Johnu Carmackovi. Jeho odpovědi jsou poměrně rozsáhlé a především ohromně zajímavé, neboť se často týkají jeho vlastní osobnosti. Neměl by vám ujít - dozvíte se v něm o Carmackovém mládí (a o půl roce, který jej změnil k nepoznání), o tom, že je vyloučené aby někdy s id spolupracoval na nějakém titulu s ION Stormem (s výjimkou Commander Keenu pro barevného GameBoye! YOOO!;), o tom který operační systém preferuje (a o obhajobě Microsoftu), o tom, kterého programáora respektuje, jakým autem jezdí do práce o jeho názoru na internetovou herní komunitu (a názoru ostatních majitelů id Softu) a třeba také o tom co cítil když poprvé spatřil Star Wars úpravu Doomu. Čtěte a nebo se učte anglicky ... ;-).

18-10-1999 | 22:00   [ Ze světa ]
Stručně

- Ve "Stručně" z 12.10. jsem se zmínil, že by podle článku ve Forbesu musela každá z her ION Stormu prodat kolem 1.2 milionu kusů. Scary se zeptal v id Softu na prodejnost jejich her a dostal čísla, která svědčí o sktuečné nereálnosti snažení IONu - Quake prý prodal kolem milionu, Quake II 1.2. milionu (nejsou započteny konzolové a OEM verze). A že by Daikatana prodala víc? Bůhehe.
- Server PlanetUnreal sepsal zajímavé preview již dokončeného Wheel of Time. Tak vám nevím, jestli se do tohohle pustím ;-). Ale vypadá to nesporně zajímavě.
- Možná vás bude zajímat pár remixovaných mp3 ze System Shocku 2, které se objevily na sajtě Looking Glassu (doufám že vyjde oficiální audio soundtrack). Jejich poslech mne opět o další krůček přiblížil hraní téhle hry o které všichni básní a hovoří v superlativech. Teď když je k dispozici velmi kvalitní čeština ...
- A alší velmi zajímavé počteníčko na vás číhá na Avaultu, kde je preview Hired Guns. Amigisti určitě zbystřili - tenhle remake slavné smažby z 16-bitů vypadá nadějně - tvoří jej PsSygnosis a využívá dnes moderní Unreal engine.

ČTVRTEK 14-10-1999 | 22:00   [ Ze světa ]
Stručně

- Chronický nedostatek kvalitních novinek, takže po včerejší úplné absenci dnes opět jen stručně - zajímá-li vás o Daikataně víc než jen žvásty o odkládání a personálních problémech (viz Quake-CZ;)? Výtečný článek připravili na serveru PlanetDaikatana.
- Březnovému datu vydání Star Trek: Voyager Elite Force (první hra na Q3 enginu, od Ravenu) jsem moc nevěřil, ale dnes se jeden z tvůrců nechal v .planu slyšet, že je level design téměř hotov. Nyní se pracuje na implementaci zbraní, samozřejmě na programu a definitivní pochopitelně není ani technologie, ale vše vypadá slibně, Raven se činí a ten březen by mohl vyjít. Holt kdo umí ten umí a Romero jen čumí.
- Pár dobrých gamesek je v goldu - Nocturne (hororová adventure), Wheel of Time (akčně adventurově strategická RPG), Spec Ops II (klasická taktická akce) a když už jsme u toho tak i Grand Theft Auto II, které vás však nemusí zajímat neboť to a) není 3D, b) hrajete Drivera a c) je to shit (asi).
- Mrkněte na TENHLE úžasný screenshot z Messiah na VoodooExtreme. Ugh ..

ÚTERÝ 12-10-1999 | 22:00   [ Ze světa ]
Quake II Mod Expo

Server PlanetQuake se očividně inspiroval podobnou akcí Valve a Half-Lifu a v těchto dnech pořádá vlastní "výstavu" modů pro Quaka II. Na PlanetQuake Mod Expo 99 se osobně asi nedostanete (probíhá totiž jen virtuálně), leccos však můžete vytěžit alespoň ze zmíněných stránek. Na celé akci totiž participuje téměř 20 úprav, z nichž se většina již dávno dostala do hratelného stádia a tak je lze považovat za kvalitní a hlavně hratelné během pár minut. Seznam i s popisem naleznete ZDE, mne při prohlídce "expozice zaujal především Kámen - nůžky - papír, jehož koncepce je unikátní i když hratelnost sporná (tři týmy, každý různě odolný a účiný vůči ostatním) , dále King of the Server, který do multiplayeru Quaka vnáší prvky RPG (systém je složitý, ale v zásadě po úspěšném postupu získáváte přístup k dalším zbraním, brnění a power-upům), jasně nejzajímavější novinkou je ovšem Matrix Quake 2, který je samozřejmě založen na stejnojmenném filmu a v němž můžete běhat po zdech, využívat power-upy jako rychlost či neviditelnost a především bojovat pomocí unikátního systému. Doporučuji vyzkoušet, byť je k dispozici zatím velmi raná betaverze, která zdaleka neobsahuje vše co je v plánu.

Vedle řady novinek můžete samozřejmě otestovat i osvědčenou kvalitu JailBreaku, Chaos DM a dalších modů - u příležitosti konání výstavy obvykle vycházejí nové verze a na hlavní stránce se můžete dočíst nejrůznější zajímavosti, včetně rozhovorů s tvůrci, rozsáhlé pomoci tápajícím zoufalcům, kterou já sám na stránkách modů často postrádám (nastavení některých modů je fuška;) a vůbec řadu dalších kvalitních počinů, které by vám neměly uniknout. PQ Mod Expo 99 je dobrý nápad a doufám, že se bude pravidelně opakovat, případně že jej použijí i další stránky jiných her.

12-10-1999 | 22:00   [ Ze světa ]
Half-Life single player

Na PlanetHalflife se během jediného dne objevily dvě zprávy o nových SP mission pacích pro Half-Life a tak jsem si udělal menší research, jak to v tomto směru vypadá dlouhodobě. Kromě jednoho nejambicióznějšího free projekt, kterému teď nemůžu přijít na jméno (to je ostuda;) mezi nově ohlášené SP projekty patří The Return To Black Mesa a The Journey Home. Do hotových dnes přibyl RES (homepage, 3MB, zatím jsem nezkoušel), před pár dny Assembly of Death (homepage, 8MB, technicky nic moc, ale hrát se to dá), ani jeden však zdaleka nedosahuje kvalit USS Darkstar od Neila Mankeho. Ten už jsem tu párkrát zmiňoval, pokud vám ale utekl, určitě ho otestujte, nemá chybu. Jinak je zajímavé, jak většina singleplayer map, mission packů, či jiných projektů začíná v okamžiku kde Half-Life končí, co říkáte ;-)? Jo a - taky se tak těšíte na Opposing Force?

12-10-1999 | 22:00   [ Ze světa ]
Stručně

- Forbes se nějak obul do počítačových her - po nedávném profilu id Softu si vzal na paškál Romera a ION Storm a odhaduje, že by pro návratnost investic musel Eidos prodat 1.2 milionu kusů od každé ze tří nyní vyvíjených her.
- Možná už to není tak docela novinka, ale já si teprve dnes všiml, že Planeti spustili PlanetRainbowSix. Sajta se pochopitelně zabývá známými taktickými hrami od Red Stormu. Mně sice nevoní, ale to neznamená, že se nelíbí vám ;-).

PONDĚLÍ 11-10-1999 | 23:30   [ Ze světa ]
Stručně

- Na úvod menší korekce včerejších release termínů podle zdrojů z JRC - MDK2 to letos určitě nestihne, Messiah asi také ne a se Soldier of Fortune je to nahnuté, ale aktuálně prý stále kupodivu platí na letošek. Nechme se překvapit.
- Vyšla první beta týmové úpravy Half-Life, War in Europe. Pravidla jsou celkem zajímavá, podle počtu fragů stoupáte v klasické vojenské hierarchii a získáváte přístup k lepším zbraním. Což samozřejmě není vše, více však zjistíte jen na homepage projektu, beta má cca 13MB.
- Doom 2 se včera dožil pěti let. Happy Birthday! Vyšla také nová verze Doom Legacy (1.29 beta9, ksakru to jsou počty) s pár opravenými bugy a žádnými novými featury. A bacha, autoři změnili web, tak bůkmárkujte!
- Zítra aktualizace s největší pravděpodobností nebude...

NEĎELE 10-10-1999 | 23:30   [ Ze světa ]
Co nás letos ještě čeká?

Na řadě je menší výhled do krátké budoucnosti a seznámení se s hrami, které podle všeho uvidíme ještě do konce roku. Berte v potaz (ne)pochopitelné odklady, které často na poslední chvíli vznikají, oficiální termíny (zdroj EBWorld a Avault) jsou však mírně upraveny podle mých dojmů a informací, takže doufám, že budou odpovídat skutečnosti. Snad jsem na nic nezapomněl.

Tradiční 3D FPS:
Daikatana - prosinec (ION Storm/Eidos), oficiální, fanouškovská - Anabáze je u konce, k vydání mnohokrát odkládané Daikatany dojde koncem listopadu. Uvidíme jaká bude, může to dopadnou velmi špatně, ale také velmi dobře. Kdo ví?
Half-Life: Opposing Force - listopad (Gearbox+Valve/Sierra), oficiální, fanouškovská - Asi nejočekávanější mission pack v herní historii, všichni čekají zda se přiblíží slavnému originálnu. Chyřejší budeme snad v polovině listopadu.
Mortyr - říjen (Mirage/HD Interactive), oficiální, fanouškovská - Demo už je venku nějaký čas (a nikdo z něj nebyl až tak moc nadšen), takže by mělo dojít k vydání hry velmi brzy i když tu jsou jisté potíže s vydavatelem. V Čechách však hru vydá přímo JRC, takže BRZY!
Quake III Arena - listopad (id Software/Activision), oficiální, fanouškovská - U id Softu není nikdy předem jasné "kdy" a trochu chytřejší budeme až po vydání oficiálního dema, v zásadě se však dá předpokládat, že se dočkáme do konce listopadu.
Soldier of Fortune - leden (Raven/Activision), oficiální, fanouškovská - Vzhledem k Q3A si Activision asi nelajsne vydat SOF ještě letos, ale v každém případě by se tak mělo stát v prvních lednových dnech. Kingpin je proti násilnosti SOF jen dětskou hračkou, realita je realita.
Unreal Tournament - říjen (Epic/GTI), oficiální, fanouškovská - UT jsem já sám recenzoval již před čtyřmi měsíci a hra vypadala skvěle už tehdy. Pokud tedy autoři věnovali celou tu dobu ladění a optimalizování, máme se na co těšit. Snad ještě koncem tohoto měsíce.

Ostatní 3D akce zasluhující pozornost:
Indiana Jones & The Infernal Machine - prosinec (LucasArts/Activision), fanouškovská - O Indym v 3D moc nových informací není, snad se však konečně dostane na svět letos (vypadá to na prosinec) a ukáže Laře jak má vypadat správná third-person adventure akce.
MDK2 - prosinec (Bioware/Interplay), oficiální, - Pokračování úspěšné "zvláštní" 3D akce je sice jiné než první díl, který byl svým způsobem magický, rozhodně však nevypadá nezajímavě. Autoři již finišují a vydavatel plánuje vydat MDK2 letos!
Messiah
- listopad (Shiny/Interplay), oficiální, fanouškovská - Messiah se blíží a vypadá to najednu z nejlepších a také nejoriginálnějších her letošního roku. Demo by mělo vyjít v nejbližších dnech, hra pak v polovině listopadu.
Nocturne - říjen (Terminal Reality/GOD), oficiální, fanouškovská - Tohle sice bude akce hodně říznutá adventure prvky, ale díky skvělé noir hororové atmosféře a příběhu si jistě najde spoustu příznivců. V nejbližších dnech má být v goldu a vydána tedy koncem měsíce.
Wheel of Time - listopad (Legend/GTI) oficiální, fanouškovská - V téhle hře využívající Unreal prvky najdete prvky akce, adventury, strategie i RPG a tak je mnohými napjatě očekávána. V současné době je prý již téměř dokončena a vydána by měla být začátkem listopadu.

A co začátkem roku: Anachronox, Giants: Citizen Kabuto, Heavy Metal FAKK2, Kiss: Psycho Circus, MDK2, Vampire: The Masquerade - Redemption a další...

10-10-1999 | 23:30   [ Ze světa ]
Stručně

- Při tvorbě release listu jsem si na EBWorldu všiml, že Activision plánuje vydání Quake III Areny kromě běžné verze také v jakési "Elite Edition". Zatím se můžeme jen dohadovat co se v ní bude navíc nacházet, pravděpodobně však nějaký merchandise. Jisté je, že se jako vždy podobná věc nedostane do Evropy a když, rozhodně ne do ČR.
- Na 3D Action Planet je další ze skvělých úvah, tentokrát na téma 3D akce a příběh. Vzhledem k přítomnosti striktně multiplayerových FPS na jedné straně a Half-Lifu, hry proslulé svým příběhem na straně druhé jde o aktuální téma a autorovi přispěli svými názory mnozí designéři. Doporučuji ..
- Projekt Navy Seals, který byl zrušen a nedávno opět obnoven díky zájmu Codemasters se, jak se zdá, od podlahy změní. Jistá je tedy jen technologie Unrealu a design bude asi překopán od základů, neboť Codemasters v současné době hru plánují vydat až v roce 2001.
- Zajímáte-li se o technologie, jistě vás zaujme tento link, který jsem dnes vyhrabal z VoodooExtreme. Najdete tam velmi rozsáhlý seznam 3D enginů, které jsou v současné době k dispozici.

SOBOTA 09-10-1999 | 16:10   [ Ze světa ]
Quake-CZ žije ... ?

Ne, nepřejela mne šalina ani jsem nezačal hrát letecké simulátory. Quake-CZ stále žije a i když to asi nikdy nebude tak plnohodnotný život jako před lety, doufám, že se sem budete stále vracet. Já sám jsem si musel v posledních týdnech a dnech udělat ve svém životě trochu jasno - objasnit si priority a vyřešit jisté potíže. Netvrdím, že jsem ani na okamžik nezauvažoval o definitivní (sebe)vraždě Quake-CZ, ale pohled na počítadlo, které i po týdnech čile naskakovalo a vaše maily či osobní intervence na Invexu mne utvrdil, že moje poslání stále neskončilo. Štve mne ovšem, že se nemohu stránce věnovat naplno a čas zbývá jen na novinky a to ještě ne tak jak by bylo třeba. Ty tedy zůstanou (i když asi těžko mohu slíbit nějakou železně pravidelnou aktualizaci) spolu s hostovanými stránkami, které mne nestojí ani minutu času, hlavní náplní Q-CZ a zbylé sekce s většinou ostudným obsahem zůstanou i nadále ostudné, pokud se ovšem mezi vámi nenajde nadšenec, který by se jich ujal (mail me!). Každopádně - Insert URL to Continue. Jedeme dál ..

09-10-1999 | 23:25   [ Ze světa ]
Sin film

Nedávno nás zklamala informace o tom, že id Software z důvodu nedostkatku kvalitních scénářů upustil od myšlenky filmového zpracování Doomu. Konkurenci Duke Nukemu, u nějž to naopak se scénářem podle 3D Realms vypadá velmi dobře, tak podle nových informací bude muset udělat Sin. Společnost ADV Films zabývající se "anime" filmy (a již vytvořila film Tekken) totiž připravuje kreslenou verzi Sinu. Samozřejmě rozhodly peníze, zatímco na živý film by bylo potřeba 50 milionů, zde si produkce vystačí s milionem a prý půjde o špičku ve svém oboru. Příběh vychází ze Sinu, bohužel však obsahuje několik nepříjemných změn, tak aby byl stravitelný i pro úchylné Japonsko - Blade bude napůl člověk napůl stroj a přibude pár kozatých ženských (spojku CJ nahradí jeho chlípná sestřenka, Elexis zase přibude asistentka). Film je plánován k vydání na duben 2000, pochopitelně rovnou na VHS a DVD, přičemž u DVD bude přiložena samotná hra. uvidíme jak to bude s vydáním v Evropě, jinak si budeme muset vystačit s US verzí a hacknout DVD přehrávač ;-).

09-10-1999 | 23:25   [ Ze světa ]
Amen: The Awakeking odložen

Teď jednu starší, ale velmi zajímavou novinku, kterou přepisuji z webu GameStaru. Vývoj Daikatany je, zdá se, u konce a tak je třeba dalšího fackovacího panáka, i když v tomto případě jsou důvody trochu jiné a poněkud oprávněné. O co jde? Společnost Cavedog (100% vlastněná GT Interactive) včera oznámila, že propustila kompletní tým level designerů z projektu Amen: The Awakening, celkem osm osob. Důvodem je odložení projektu, který měl být dokončen letos na polovinu příštího roku. Příčinou tohoto odložení je, jak už to bývá, především technologie, která stále není na úrovni na které by měla být, takže ještě nemohli začít práce na úrovních. Plat osmi kvalitních designérů není zanedbatelný a je-li pravdivé tvrzení, že se pro ně najde práce až v únoru, je logické, že se vydavatel snaží náklady na vývoj maximálně omezit. Ať tak či onak, jedno je jisté a pro nás hráče nejpodstatnější - nezačalo-li se dodnes s vytvářením úrovní, je velmi nepravděpodobné, aby byl Amen dokončen v polovině příštího roku a počítají-li autoři s level designem až od února, vypadá to spíše na konec příštího roku. A to je velká škoda.

09-10-1999 | 23:25   [ Ze světa ]
Život a dílo Lary Croftové - Nukemové

Titulek jsem si samozřejmě vymyslel abych vás navnadil, ale v tomhle případě je na co - GameSpot totiž připravil rozsáhlý feature o historii Tomb Raidera. A i když většinu z nás tahle série nechává chladnými, věřím, že i vy tenhle fenomén uznáváte a nacházíte v něm alespoň něco zajímavého. A co tu najdete? Biografii hrdinky (svobodná pánové!), historii série, seznam všech vydaných her, seznam dárkových předmětů, modelek a mj. jiné také info o filmu. Pěkně se to čte, ale to je tak vše. V každém případě, jako vždy když hovořím o Laře musím připomenout fenomenální fan stránku The Croft Times.

Jo a víte o tom, že má mít Lara ve čtvrtém díle (vyjde v listopadu) menší prsa než ve trojce i ve dvojce? Prý si to tak žádá trh ... chtěl bych vidět ten focus group ;-). Mně si čtvrtý díl nemůže získat ničím (snad jen v případě že bude mít ovládání myší, ale tomu nevěřím), někdo však jistě přivítá jeden filmeček ze čtyřky, který Eidos vypustil na své FTP (k dispozici ve velké i malé verzi) a snad i preview na GameSpotu UK, kde je i více než stovka obrázků.

09-10-1999 | 23:25   [ Ze světa ]
Stručně

- QuakeChannel.Cz pokračuje ve velmi solidních aktualizacích, doporučuji především sumarizaci všech důležitých změn v Quake III Areně a komentáře rozhovorů s Carmackem. Teether rulez. Jinak připomínám, že Quake II Arena má být vydána v polovině listopadu, že se momentálně uvažuje o speciálním módu pro profesionální hráče a že již pravděpodobně nevyjde další test, ale rovnou oficiální demo.
- Oops - na Lonerově stránce češtin do her (www.game-star.cz/loner/) naleznete kompletně počeštěného System Shocka 2, což musela být celkem fuška - kromě textu tu jsou i předělané ikonky a textury. Do toho!
- Westwood spustil oficiální sajtu své 3D akce z C&C světa, Renegade (pár nových shotů). Jde bohužel o "third-person" akci s celkem pochopitelnými strategickými prvky, koncept ovšem vypadá velmi zajímavě. Faktem je, že to co jsem viděl na ECTS bylo značně nedodělané (i když pohledné) a tak se nedočkáme dříve než na konci příštího roku.
- Slíbený Drakan editor stále nebyl vydán, podle jeho autorů se však jeho vývoj (resp. přerod do podoby stravitelné veřejností) chílí ke konci a v nejbližších dnech si ho budete moci stahnout z www.drakan.net. Prý začátkem příštího týdne.
- Myslím, že jsem se tu o tom ještě nezmiňoval - Prince of Persia 3D mne velmi zklamal, totéž platí i o většině kolegů - Games Domain Review, GameSpot (6/10) a GameCenter (3/10). Takže naň zapomeňte, ani z nostalgie to nemá význam.
- Forbes je prestižní finančnický magazín, který jste vy ani já asi nikdy nečetli. Ale když už v něm píší o id Softu, pak proč ne? Zajímavý článek psaný samozřejmě pro herní nevzdělance obsahuje samozřejmě především popis finanční stránky věci a mne zaujala část o zisku id Softu. Zatímco se totiž běžný podíl výrobce hry (obzvláště začínajícího) pohybuje mezi 15-25 procenty z koncové ceny hry, podíl id Software se blíží 35 až 40 procentům, což je jednak způsobeno faktem, že si id Software vývoj sám financuje a také tím, že jejich hry nemohou prodělat A ještě nezapomeňme na závěrečný Carmackům výrok: "I may not be seven feet tall and weigh 300 pounds, but I can be a champion."
- Možná jste zkoušeli demo Nocturne - sice trochu náročný engine, ale atmosféra skvělá. Hra je téměř dokončena, 15. má být v GOLDu. Více na oficiálním webu, který má také atmosféru ;-).
- ION Storm spustil oficiální web Deus Ex a slíbil, že Daikatana skutečně vyjde letos, neboť se finišuje v naprosté pohodě. Uvidíme, abych pravdu řekl - cokoliv horšího než Half-Life pro mne bude po oněch odkladech a slibech zklamáním.
- Koncem září šly fámy o zrušení projektu Werewolf: The Apocalypse. Ty naštěstí mluvčí výrobce, ASC Games dementoval a prohlásil, že byl projekt jen mírně posunut na první čtvrtletí 2000.
- Activision zprovoznil oficiální stránku Soldier of Fortune s několika údajně novými screenshoty. Novinky hledejte na fanouškovské sofnews.com. Soldier of Fortune by měl být vydán ještě letos, jsem zvědav zda to stihnou.
- Deathmatch a Bagman v Kingpinu jsou stále velmi oblíbené, takže vás jistě potěší server I am Kingpin, kd enajdete již hodně přes 50 user-created map. Některé jsou skvělé.

PONDĚLÍ 13-09-1999 | 23:25   [ Ze světa ]
Stručně

- GL patch pro první díl stařičkého Hereticu se konečně dostal do regulerní verze, takže nadešel čas jej všem doporučit. Homepage hledejte ZDE. Jako fanda Doomu, kterého H. příliš neoslovil musím přiznat, že na mne patch udělal dojem a ze hry mám výtečný pocit. Zlepšení je tedy lepší než u Doomu, což je však asi způsobeno spíše námětem hry, u Hereticuz to holt více vynikne. A nebo je to jen věc názoru ;-).
- Equino-X zporovoznil na IRCnetu channel #quake3arena.cs, který je po #quake.cz dalším zajímavých kanálem pro realtime komunikaci. Pokud netušíte o čem mluvím, stahněte si software na www.mirc.co.uk a pochopíte.
- A na závěr jeden off-topic - brácha mne poprosil abych mu udělal reklamu - pokud vás zajímá cestování, navštivte jeho stránku. Jestliže cestujete s Fischerem či Čedokem, nenahámejte se, bratr je totiž stejně jako já blázen. Jen trochu jiným způsobem.

NEDĚLE 12-09-1999 | 23:00   [ Ze světa ]
ECTS 1999 report

Většina z vás má jistě za sebou četbu "live" zpravodajství, já tedy jen stručně a s osobním hodnocením. ECTS bylo bezva, z pohledu fandy 3D akcí však značně chudé. Chyběly totiž ty nejdůležitější firmy - GT Interactive, EA a především Activision, takže vůbec nedošlo na Quake III Arenu, Soldier of Fortune, Duke Nukem Forever, Alenku apod. (i když jsem zaslechl něco o prezentaci SOF, doufám že mi nic neuteklo;-). Ze zbytku zaujal především mission pack na Half-Life, o kterém mohu s klidem prohlásit, že skutečn dosahuje kvalit původního Half-Lifu (také jste měli strach?), dále samozřejmě Team Fortress II (na prezentaci by to chtělo síť, technologie je však top-notch) a zapomenout nesmím ani na nově ohlášenou "third-person" 3D akci z prostředí Command & Conquer s názvem Renegade. Předváděná verze vypadala celkem k světu, přesto bych vzhledem k tradici Westwoodu odhadoval vydání až někdy na vánoce 2000. Perfektní a stylovou prezentaci měl Interplay, totéž se dá říci o jeho hrách. Tahle firma vstala z mrtvých a chystá hned tři 3D akční pecky - MDK2 vypadá úplně jinak než první díl, technologie Messiahu je dokonalá a z toho co jsem shlédnul to dobře vypadá i s hratelností a o Giants myslím básnit ani nemusím. Škoda jen, že v jeho případě došlo jen na kraťoučký trailer. Více informací (chystáme původní videa na CD!) pochopitelně v GameStaru. Jinak ještě kraťoučce ke zbytku světa - napjatě očekávám třetí Grand Prix od Crammonda, Black and White od Molyneuxe a The Sims od Maxisu.

12-09-1999 | 23:00   [ Ze světa ]
Half-Life All Stars

Sierra oznámila kdo konkrétně bude součástí projektu All Stars. Jak si možná vzpomínáte, jde o mapy slavných level-makerů, které budou přiloženy k Opposing Force. Kromě již známého Levelorda z Ritualu tedy přispějí Richard "Zdim" Carlson (pracoval na Anachronoxu a Daikataně, nyní je v Looking Glassu u projektu Thief 2, je velmi respektovaný pro své mapy z Doom éry), David "Kevlar" Kelvin (Blood II, Shogo, Unreal MP, nyní Wheel of Time), Marin "Kandyman" Gazzari (jeden z nejlepších amatérů - kdo by neznal jeho ZerStoerer a skvělé multiplayer mapy hlavně pro Q1) a mně neznámý Eric Reuter (Shadow Warrior, nyní Unreal pro PSX). Podle press release bude map více než tucet. Tak co? Myslím že pochybnosti o kvalitách Opposing Force neměl soudný hráč ani před touto zprávou, ale nekoupit si hru ani po tomhle by byl skutečný hřích.

12-09-1999 | 23:00   [ Ze světa ]
Stručně

- Příští týden má vyjít oficiální DEMO Unreal Tournamentu. Bude obsahovat čtyři či pět map (nejen deathmatch, ale i CTF a Domination), boty a žebříček postupů.
- Chcete dělat 3D akci a nemáte engine? Pak si přečtěte článek o licencování technologií. A přečtěte si ho i když 3D akci dělat nechcete ;-).
- Podle vyjádření George Broussarda z 3D Realms nebude mít DNF kooperační mód. Údajně proto, že to struktura inovovaného single-playeru neumožňuje. Totéž mimochodem platí pro Soldier of Fotune.

PÁTEK 03-09-1999 | 23:00   [ Ze světa ]
Doom 2000

Po nejdelších "prázdninách" v historii Quake-CZ jsem zpět, donutil mne k tomu web www.score.cz a autor novinky o Doomu 2000, Jindřich Pirner. Pominu-li jazykovou úpravu (ten zoufalec si to po sobě ani nepřečetl), myslím že odhalíte v čem je hlavní problém - v tom, že o Doomu 2000 se ví jen jediné - že po něm touží miliony hráčů na celém světě a kromě Carmacka také snad všichni ostatní členové id Software (viz minulá aktualizace). Níže nabízím onen bullshit v plném znění (řekl bych že z webu Score brzy zmizí):

ID software pracuje na projektu Doom 2000, což je zatím pouze pracovní označení nástupce snad nejznámější 3D akční hry. Bude se jednat hlavně o multiplayer, ano, opět je to multiplayer, ale v Doomu 2000 má prý být i slušný singl player, ale ještě se o tom uvažuje. Hra bude využívat vylepšený engine z Quake 3. To znamená nádherně zaoblené stěny, a vůbec všechno. Změna má být v tom, že tento nový Doom bude obsahovat takřka dokonalé fyzikální chování všech postav, ale i okolí. Tento prvek nechtěli tvůrci Quaka 3 do hry zasadit, protože by to prý nebylo tak hratelné. No jistě ,jak jinak, ale v Doomovi 2000 se nemusíte ničeho obávat, tvůrci hodlají pojmout fyzikální model, jako chování prostředí, ale nevědí, jestli když bude prostředí naprosto bezchybné, a hráč bude nesmrtelnej boss, jestli to nebude zase divné ? Ale co, tak nebo tak ,nový Doom bude bomba, troufám si říct že větší bomba než Quake. Příběh se má odvíjet, ano bude tu příběh a bude nelineární, budete chodit opět po jakési planetě a základnách, ale přibude tu spoustu věcí, například v single playeru si budete moct zařádit v super obrněných a zkázu rozsévajících vozech, či možná vznášedlech, kdo ví. Přibudou nové zbraně a hlavně tu bude všudy přítomné super AI, tudíž si můžete pozabíjet pár Botů. Ale největší vychytávka je tady, a to že si autoři usmysleli že předělají některé mega multiplayer levely z Dooma 2, ano, i například E1 L1, asi nejlepší multiplayer level všech dob. Samozřejmě nebudou chybět speciální efekty, jako je mlha, podsvícení, stíny, super modely postav a zbraní, Bezierovi křivky, a například tu bude brán ještě větší důraz na hru světla a stínu, né jenom u postav, ale třeba láva, dělá spoustu stínů, a jestli se jim to povede tak to bude opravdu podívaná no a co se týče stínů u stěn a postav tak tam se uplatní právě fyzikální model, prostě hra probíhá v Single playeru v reálném čase podle vašeho nastavení hodin ve Windows, no prostě, budete hrát den a den taky uplyne. Pak tu v některých lokacích bude vícero sluncí a podle toho budou padat stíny. O implementaci toho reálného časového systému se ovšem nedá uvažovat v multiplayeru, protože jaksi, asi když budete hrát s někým z druhé části světa tak každý uvidí jiné stíny, proto to bude řešit sám počítač, a navrhnete si na nějakých lokacích sami jestli chcete mít den nebo typické hnusné mraky, nebo déšť (možná i sníh) ,ale to mi připomíná spíše závody motokár. V novém Doomovi budou světla, a to nebudou jenom takové textury, bude to opravdické vlákno nebo cosi a když rozsvítíte tak se bude vidět jak se nažhavuje apod. No uvidíme jak se to vyřeší s hardwarovými nároky. Na konec snad jen podotknu že mi tu chybí příběh, no ten ještě autoři nemají, ale prý bude volně navazovat na předchůdce. <zdroj:www.score.cz>

03-09-1999 | 23:00   [ Ze světa ]
Stručně

- Zbytek z téměř měsíčního dění již jen ve zkratce. Dodávám, že příští týden budu mít dovolenou takže opět žádné updaty, chystám se do Londýna na ECTS, po návratu (další pondělí) se těšte na info z první ruky a hlavně osobní dojmy z Quake III Areny (i když musím přiznat že se skoro víc těším na Donkey Konga na N64;).
- Hlavně tu mám novinky ohledně pokrčování Wolfensteinu. Xatrix se prý už téměř rozpadl, do případu se však vkládá Raven - mezi těmito společnostmi nyní id Sofware vybírá. Raven to popírá, Xatrix neodpovídá, z id Software se Paul Hollenshead vyjádřil kouzelně: "I find the prospect exciting and have been attempting to put the elements in place. If and when this becomes a reality, we will have an announcement."
- Na první místě by samozřejmě měl být i Half-Life patch - vyšel patch 1.0.1.3 (update z 1.0.1.0 1MB, update z 1.0.0.9 2MB a update z 1.0.0.5, tedy CD verze 22MB), jinak samozřejmě můžete využít i Half-Life updater. Nový patch konečně umožnil i vorbu modů, pár jich je k dispozici (zatím ovšem nic extra) stejně jako něco málo kvalitních modů, o tomto budu ještě obsáhle informovat až se vrátím.
- Nějaké to nové info o Alici z říši divů - oficiální na alice.ea.com, nová stránka Rogue Ent. je ZDE, . Mimochodem, všimli jste si jak je American McGee marketingovými chlapíky z Electronic Arts zdůrazňován? Stačí být pár let řadovým designérem v id Software a jste málem slavnější než Sid Meier a Peter Molyneux.
- Po dlouhých tahanicích a betaverzích patche pro Kingpin si konečně můžete stáhnout něco oficiálního, patch 1.2 (2 MB). Novinek je spousta ...
- Monolith se dohodl s Fox Interactive na distribuci dvou chystaných projektů, Sanity a No One Lives Forever (pracovní název).
- Podle informací z JRC se zde začne Mortyr prodávat každým dnem, netrápí nás tedy potíže autorů s distributorem. Nechali si práva na Východní Evropu a tak v obchodech čekejme Mortyr velmi brzy - v Polsku se již prodává.
- Zajímavý projekt pro Quaka II se jmenuje Neuralbot. Jde o trochu netradičního bota, který je jedním z nejlepších příkladů umělé inteligence v počítačových hrách - jeho schopnosti nejsou předprogramované, vše vychází ze zkušeností. Test it!!
- Lokis Missions vydali mission pack pro Quaka II. Escape je kvalitní (stal se modem týdne na PlanetQuake), obsahuje nová monstra, zbraně a samozřejmě spoustu levelů. Single-playerových úprav není nikdy dost, takže download ZDE (mirrory PQ - 16MB).
- George Broussard z 3D Realms prohlásil, že vůbec není jisté, že bude Duke Nukem Forever (jak známo využívá Unreal engine) podporovat softwarový mód. Jakmile by je případná optimalizace příliš zdržela, vyhodí jej, George správně poznamenává, že 3D akcelerátor je dnes stejně běžný jako zvukovka. Takže pokud ještě nemáte, kupujte, DNF za to stát rozhodně bude.
- Vyšel patch 1.06 pro Sin. Více info na www.ritualistic.com, v zásadě je největší novinkou deathmatchová mapa pro 2-5 hráčů a vychytaná podpora 3DNOW. Download ZDE (2MB). Mimochodem, autoři Ritualistic spustili fan stránku pro další projekt Ritualu FAKK2 s příznačným názvem FAKK YOU. Hezký screenshot se objevil na Bluesnews.
- Na pěkný artwork z Quake Areny se podívejte ZDE - na pozadí do Windows je sice trochu velký, ale bezva ukázka detailnosti modelů ve hře, podle autora Paula Steeda jej prý příliš neupravoval.
- V britských časopisech už recenze na Unreal Tournament otiskli přibližně před měsícem, takže se už dočkáme každým dnem - oficiálně však stále "Fall 1999". Jsem zvědav, jestli to bude tentokrát bez bugů, jinak to odložení opravdu nechápu, obzvláště když engine vychytali už v patchích pro Unreal.
- Něco z konzolového soudku - Nintendo ohlásilo druhou generaci GameBoye (zpětná kompatibilita, 32-bit CPU), o Microsoftu koluje drb, že uvažuje o konzoli. Nepovažuji to za příliš reálné, zajímavější je, že je údajně sestavena z technologií, který již existuje nebo je plánován na nejbližší dobu (Athlon, GeForce apod.) a prý má být srovnatelný s PSX2. Ať to tedy je pravda či není, za rok tu plejstejšnu na PC stejně máme ...
- Z ION Stormu přišly nečekané zprávy ohledně dokončení Daikatany. Zatímco demo pro tisk bude během dvou týdnů, finální verze prý bude na vánoce? Zbláznili se? Opravdu to chtějí stihnout? ;-)
- Na GameSpotu i všude jinde vyšlo konečně demo na Prince of Persia 3D, podle mého je to neuvěřitelná sračka, ale ještě si počkejme na plnou verzi. Zatím velké zklamání :-((.
- mezi hostsajtami přibyl nový klan, Unforgiven, homepage vypadá velmi ambiciózně!

ÚTERÝ 10-08-1999 | 23:30   [ Ze světa ]
John Carmack speaking ..

Na víkendové akcičce QuakeCon, kterou si všichni přítomní pochvalovali (prý i přes svou monumentálnost nepostrádala ducha komunity) si vlastní přednášku odbyl i John Carmack, který se pochlubil s několika věcmi, jež byly dosud neznámé či tajné. Rozsáhlé materiály naleznete na 3D Action Planet či Telefragged, já nabízím pouze výtah toho (doufám) nejzajímavějšího. Carmack věnoval dost velou část své přednášky technologii a budoucnosti 3D her, takže programátorům by uvedené odkazy neměly v žádném případě uniknout.

carm1l.jpg (3420 bytes)   carm2l.jpg (4228 bytes)   carm3l.jpg (4305 bytes)
Obrázky převzaty z 3DAP

- Carmack uvedl, že ještě vylepšil možnosti tvůrců modů (snadná prý je i jejich konverze   z Q1/Q2), byl však omezen nutností zabránit případných client-side podvodům. Celý tento problém má tedy dvě strany mince a je třeba najít ideální kompromis. Zdá se však, že Carmack slaví úspěchy na obou frontách. Autoři add-onů tedy jistě přivítají větší flexibilitu enginu, který jim umožní snadno dělat to co dosud museli složitě obcházet a hackovat, ostatně - id plánuje vydání vývojářských nástrojů. Na druhou stranu se (jako součást ochrany proti cheatování) nebudou moci editovat dema - to je jeden z těch nutných kompromisů.
- Hra jako taková zatím není optimalizována pro sto a více hráčů, Carmack uvádí, že objektivním hratelným maximem je cca 64. Důvodem není ani tak technologické omezení jako otázka priority, kdy zatím Carmack nevidí potřebu se tomuto tématu věnovat, dokud neuvidí úroveň či úpravu, která bude pro tak velký počet hráčů dělaná a kvalitní.
- Po kusých zprávách o portu na Segu Dreamcast Carmack prohlásil, že opět začala jednání se Segou a že je Dreamcast schopný pojmou celou hru jen s minimálními omezeními. Carmack si pochvaluje, že má DC zabudovaný modem. Aby taky ne ;-)
- Ksakru - Carmack stále váhá se zařazením 3D zvuku. Jednak prý proto, že vyčkával výsledku nějaké bundlovací dohody s A3D a především proto, že sám nevidí změnu hráčova požitku. Nerozumím, nechápu ...
- Neplánuje se zařazení lokálního poškození. Na rozdíl od ostatních 3D her je Q3A hardcore hrou určenou pro net a pádným argumentem je tedy obrovské znevýhodnění hráčů s větším lagem a vyšším pingem. Pravděpodobně v tom hraje roli i snaha o hardcore design, nedávno přece odpadly i původně zakomponované tři tipy charakterů.
- Překvapivě se také zmínil, že v samotné hře nebudou zakomponovány ŽÁDNÉ varianty multiplayeru kromě těch tradičních a CTF (ta však bude přímo v retail kódu, žádný patch), což je velká škoda. Možná je to omezení na hardcore hráče až příliš důsledné.
- Poprvé se zmíňuje o existenci OEM verze, kterou nazývá jako Quake III shareware. Zatímco v žádném dalším testu určitě nebudou nové mapy, právě v OEM verzi bundlované k hardwaru něco přidá určitě.
- Dostalo se i na filmového Dooma - zdá se, že projekt je definitivně mrtvý, všechny scénáře které se k id Softu dostaly byly strašné a práva na zfilmování vypršela, takže to vypadá špatně.
- A na závěr to nejdůležitější - na otázku co bude po Quake III Areně Carmack sice odpověděl, že neví, ale že by se ostatní designéři a programátoři rádi pustili do Doomu 2000 (k tomuto tématu se v nejbližší době vrátím).

10-08-1999 | 23:30   [ Ze světa ]
Stručně

- Scott Youngblood, lead designer Tribes/Tribes2 opouští Dynamix. Zajímavé na tom je to, že odchází do Electronic Arts (přesěji do divize Online Games), kde bude rovněž jako lead designer multiplayerové hry. Ja se zdá, Ultima se EA osvědčila a všichni to začínají brát vážně.
- Před pár dny se objevila informace o zrušení známé TC Dawn of Darkness. Čekal jsem na nějaké hot info od Marka Rabase (hlavního programátora), bohužel to až tak slavné nebylo (resp. ono info nebylo ke zveřejnění), důvodem však prý byla především váznoucí tvorba levelů. Marek se zmiňuje, že dost možná vydají DofD jako free TC, podaří-li se tedy mapy dát do kupy. V každém případě to Wardsix nevzdává a chystají velmi zajímavé projekty ...
- Poslední číslo amerického CGW mělo skvělý feature o "third-person" hrách, ten se po krátké době dostává v online podobě na GameSpot. Vřele jej doporučuji, najdete v něm hlavně zajímavé a v mnoha směrech nové info o hrách Oni, Messiah, Giants, Shadowman a hlavně Indiana Jones.
- Teether napsal úvahu na téma života a smrti české Quake scény. Je skvělá, můžu se pod ní (snad kromě toho Doomu ...) podepsat včetně té sekce o mně. Co nadělám. Každopádně je součástí úvahy dotazník na téma Quake III Arena, takže hlasujte!

PONDĚLÍ 09-08-1999 | 20:20   [ Ze světa ]
Alenka v říši 3D akcí

Po odchodu Americana McGee z prestižní firmy id Software se dlouho spekulovalo o jeho budoucnosti, davy informacíchtivých fandů neutišila ani zpráva o jeho zakotvení v Electronic Arts (tehdy se dokonce hovořilo o Maxisu). Teprve dnes byla vydána oficiální zpráva, podle které bude McGee produkovat titul vytvořený podle slavné knihy Alenka v řiši divů. Půjde o "third-person" 3D akci (fakt 3D akci!#%@!??) vyvíjenou společně s týmem Rogue Entertainment (hle, další otazník vyřešen!). O moc více informací zatím není známo, snad jen to, že příběh hry bude podobný s příběhem knižní předlohy Lewise Carrolla a že EA pravděpodobně již tento černý pátek vydají bližší informace. Co se týče mé maličkosti, kromě toho, že jsem opravdu překvapen, zaznamenal jsem s touto informací dvě pozitiva - jednak je pěkné, že si autoři her konečně povšimli nepřeberného počtu kvalitních předloh v literatuře a především se zdá, že se engine Q3 Electronic Arts opravdu zalíbil a dost možná jej tento gigant nakoupil v "balíku" pro více svých titulů. Vzpomínáte ještě na ten úchvatný drb o nové hře podle Jamese Bonda?

09-08-1999 | 20:20   [ Ze světa ]
Stručně

- Marcus Whitlock z Ravenu se ve svém planu zmiňuje, že do Soldier of Fortune implementuje několik různých multiplayerových variací, které by měly být podporovány již v "krabicové" verzi. Bohužel z těch několika prozradil jen Assassin a Arsenal, přičemž napověděl, že oba již byli dříve použity v Take No Prisoners (jedna průměrná pseudo 3D hra od Ravenu) - hrál to někdo? Mimochodem, čtyři nové shoty ze SOFu TADY!
- Cliff Bleszinski odpověděl na pár otázek týkajících se Unreal Tournamentu. Z rozhovoru vyplývá, že je hra hotova a že se nyní jen bedlivě testuje aby nedošlo k nepříjemnostem, ke kterým už jednou v případě Epicu došlo ;-). Čerstvá recenze v německém GameStaru dopadla velmi dobře (88% - a že se v Německu s procenty šetří!), takže se těšte ...
- Info o Q3busu je venku už dávno, pokud chcete vidět jako vypadá autobus v reálu a nejen na artworku, shlédněte obrázek na Bluesnews. Tohle kdyby tak nakoupila pražská MHD, hned bych prodal auto :-).

ČTVRTEK 5-08-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Quake Hazard - největší lanparty u nás!

V pondělí byl spuštěn server www.quakehazard.cz, kde je sice zatím jen velmi málo informací, už to málo však vypadá velmi nadějně - jedná se o historicky největší Lan Party v České Republice, koná se v Praze (hurá:-), termín byl stanoven na 28. října až 31. října, prostorem je hala o velikosti 1500m2, desítky předinstalovaných PC, rychlá síť s napojením na internet, zatím to zkrátka vypadá na nutnost pro každého kdo to myslí vážně. Na serveru je i registrační formulář - snad během pár dní dostanu od autorů akce (na serveru není jediný mail, zvláštní) nějaké konkrétnější informace.

5-08-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Duke Nukem soundtrack

Od posledního "releasu" 3D Realms uběhla již nějaká doba, do toho dalšího (Duke Nukem Forever) je zdá se taky ještě času dost a tak 3D Realms své fandy potěšili alespoň touto maličkostí. Od 24. srpna bude na trhu oficiální soundtrack nazvaný pěkně "Music To Score By". Hlavním tahákem bude určitě známý Duke Nukem Main Theme motiv v podání Megadeth, který se podle nejnovějších informací neobjeví na jejich nové desce Risk, ale právě a jen na Duke Nukem Soundtracku. Ani zbytek však není k zahození, jsou tu další poměrně známé kapely, kompletní seznam skladeb hledejte na www.3drealms.com, předobjednávku můžete provést na Amazonu (v okamžiku započetí prodeje vás však budu určitě informovat).

5-08-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Stručně

- Nová hostsajta, klan Bloody Skulls. Vítej v týmu.
- QuakeCon, první větší Q3A akce a ejdna z mála akcí oficiálně podporovaných id Software se bude konat již tento týden. Sledujte oficiální sajtu, případně online coverage chystají se zajímavé turnaje, novinky, rozhovory apod.
- Drakan byl dokončen, v obchodech by měl být někdy během dvou týdnů až měsíce. Více info na www.drakan.net.
- Je to sice z trochu jiného soudku, ale tohle by vám nemělo uniknout - vyšlo demo na Drivera, jednu z nejočekávanějších PC her současnosti, ba co víc, má pouhých 14MB. Pokud nevíte o co gou, jde o závodní hru z amerických ulic 70. let, kde se honíte s policajty a plníte úkoly. Stahujte z Avaultu. (update: demo bylo na žádost GT Interactive odstraněno)

PŘEDCHOZÍ NOVINKY      ARCHIV NOVINEK

Stránky jsou optimalizovány pro standard rozlišení 800x600, hi-color, IE4.x/5.x
Copyright (c) Jan Modrák, Quake-CZ 1996-1999
Design by Teether & Pittbull