Kódování
Změna kódování češtiny těchto stránek.

Quake-CZ ...od hráčů pro hráče od A do Z o 3d akčních hrách...

InterneXt
Tyto stránky fungují za pomoci firmy IneXt.

ČTVRTEK 5-08-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Quake Hazard - největší lanparty u nás!

V pondělí byl spuštěn server www.quakehazard.cz, kde je sice zatím jen velmi málo informací, už to málo však vypadá velmi nadějně - jedná se o historicky největší Lan Party v České Republice, koná se v Praze (hurá:-), termín byl stanoven na 28. října až 31. října, prostorem je hala o velikosti 1500m2, desítky předinstalovaných PC, rychlá síť s napojením na internet, zatím to zkrátka vypadá na nutnost pro každého kdo to myslí vážně. Na serveru je i registrační formulář - snad během pár dní dostanu od autorů akce (na serveru není jediný mail, zvláštní) nějaké konkrétnější informace.

5-08-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Duke Nukem soundtrack

Od posledního "releasu" 3D Realms uběhla již nějaká doba, do toho dalšího (Duke Nukem Forever) je zdá se taky ještě času dost a tak 3D Realms své fandy potěšili alespoň touto maličkostí. Od 24. srpna bude na trhu oficiální soundtrack nazvaný pěkně "Music To Score By". Hlavním tahákem bude určitě známý Duke Nukem Main Theme motiv v podání Megadeth, který se podle nejnovějších informací neobjeví na jejich nové desce Risk, ale právě a jen na Duke Nukem Soundtracku. Ani zbytek však není k zahození, jsou tu další poměrně známé kapely, kompletní seznam skladeb hledejte na www.3drealms.com, předobjednávku můžete provést na Amazonu (v okamžiku započetí prodeje vás však budu určitě informovat).

5-08-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Stručně

- Nová hostsajta, klan Bloody Skulls. Vítej v týmu.
- QuakeCon, první větší Q3A akce a ejdna z mála akcí oficiálně podporovaných id Software se bude konat již tento týden. Sledujte oficiální sajtu, případně online coverage chystají se zajímavé turnaje, novinky, rozhovory apod.
- Drakan byl dokončen, v obchodech by měl být někdy během dvou týdnů až měsíce. Více info na www.drakan.net.
- Je to sice z trochu jiného soudku, ale tohle by vám nemělo uniknout - vyšlo demo na Drivera, jednu z nejočekávanějších PC her současnosti, ba co víc, má pouhých 14MB. Pokud nevíte o co gou, jde o závodní hru z amerických ulic 70. let, kde se honíte s policajty a plníte úkoly. Stahujte z Avaultu. (update: demo bylo na žádost GT Interactive odstraněno)

ÚTERÝ 3-08-1999 | 22:30   [ Ze světa ]
Quake III Test 1.08 OUT!

A je tu opět nová TEST verze Quake III Areny. Tentokrát to není nic <hot>, všichni si pečlivě rozmyslete zda má význam těch 33MB stahovat - z těch viditelných a herních změn je tu nově jen pěkný model Sargem, jinak byly opraveny především technologické chyby doplněné o několik málo herních, které však vesměs patří do kategoria miniaturních. Ještě budu přemýšlet zda udělat mirror, každopádně pokud chcete zatím stahujte z mirrorů na ftp.idsoftware.com,   ftp.barrysworld.com, ftp.cdrom.com, případně hledejte další mirrory na Bluesnews.
- Randy Pitchford se ve svém planu zmínil o zajímavé věci - v Opposing Force (mission pack pro Half-Life) bude mít každý vědec, voják či zkrátka každá NPC odlišný obliček. Pokud vás tedy štvalo, že v Half-Lifu byl jeden či dva modely, vězte, že v mission packu to bude vyřečeno. Apropó, zajímavé preview najdete na Next-Genu.

3-08-1999 | 22:30   [ Ze světa ]
Big Trouble in Little Daikatana

V tradičním intervalu se opět objevily jisté personální potíže v projektu Daiatana. Je zvláštní, že ostatní vývojové týmy ION Stormu pracující na Anachronoxu a Deus Exu se podobné tragédie vyhýbají. Tentokrát z ION Stormu utekl opět hlavní programátor, Steve Ash (předtím v LucasArts), jež bude nahrazen Shawnem Greenem, jehož si pamětníci možná pamatují z id Software. Shawn bude mít tu čest a stane se již pátým hlavním programátorem, když třemi předchozími byli Kee Kimbrell, Jonathan Wright (sběhl do Third Law Ent.) a Andrew Welch. Uvidíme jak to půjde dál, akcie ION Stormu a Eidosu určitě opět klesly stejně jako naděje na zdárné dokončení této Total Conversion. Velmi mne zaujal "přátelský" tón Steva Ashe, který zdůraznil, že odchází z osobních důvodů a že si svou práci udělal. To je lež jako věž, programátor má jak známo právě před dokončením hry, tedy v průběhu betatestinu práce více než dost.

ION mimo jiné stále hledá hlavního designéra hry po odchodu Chrise Klieho před cca měsícem. Prý se vážně uvažuje o Killcreek, která byla ještě před třemi měsíci betatesterem :-). Mne by upřímně zajímalo co na hře vlastně dělá John Romero - někdy to vypadá jako by byl šéf oddělení lidských zdrojů. Podle informací Avaultu (zpráva) je nástupcem Chrise právě Romero, který se prý po třech letech konečně vrátí k tvorbě úrovní, tedy tomu co nsporně umí (přesněji uměl, doufejme že to nezapomněl). Právě na zprávě Avaultu mne zaujalo uklidňování situace Romerem, který zde vypráví pohádky o tom jak tvrdě pracuje a bez povšimnutí nezůstala ani poznámka autora textu, který Daikatanu označuje za "personnel-challenged project" ;-)).

3-08-1999 | 22:30   [ Z domova, Ze světa ]
Stručně

- Evilmind přesunul svojí Emulátorovu stránku na adresu www.emulators.cz, říkám to proto, že hostitelem je stejně jako v mém případě Internext. Je vidět, že některým firmám nejde jen o blaho bankovního konta, ale především o blaho surfařů (náklady na provoz Quake-CZ určitě nejsou zanedbatelné), protože stejně jako v mém případě jde o celkem cool sajtu ;-). Apropó, Evilmind - zprovoznil také svou stránku s kritikou herní časopisů nazvanou příznačně The Guardian.
- Na Gamingu je překvapivě kvalitní recenze (9/10) a návod na Kingpin, takže pokud vám ty moje z nějakého důvodu nesedly, máte na výběr. Když jsem si tak návod pročítal, zjistil jsem že i zde jsou podobně jako v Sinu různé varianty řešení, i když nikdy nepřijdete o nějakou akci či celý level, jen odlišný způsob postupu. Sympatické ...
- Red Orb na své stránce uvádí, že demoverze Prince of Persia 3D bude vydána 23. srpna a plná verze bude následovat 19. září. Na Prince ve 3D se docela těším i když po shlédnutí obrázků nevěřím, že to bude stejně zábavné jako první díly. Pro zájemce před pár dny vyšlo video PP3D, stahujte například z Ga-Source.

NEDĚLE 1-08-1999 | 19:50   [ Ze světa ]
Chcete se podílet na české 3D akci?

Pokusů už bylo několik, ale teprve tentokrát mám takové tušení, že to je opravdu nadějné a že by to mohlo dopadnout dobře (nebo alespoň "dopadnout"). Možná jste před pár měsíci stejně jako já zaslechli, že se na tvorbě Deer Hunteru II podíleli čeští programátoři. Přes vynaložené úsilí se mi je nepodařilo dopátrat a o to více jsem rád, že mě před pár dny sami kontaktovali. Říkají si SCS Software a svou technologií přispěli do celkem čtyřech "loveckých" simulací. Jistě, engine Deer Huntera II nám může být k smíchu, faktem je, že i ten musí mít jisté kvality (především samozřejmě nenáročnost na hardware). SCS Software však nebyl stvořen kvůli podobnému paběrkování (i když, ono mít titul čtyři měsíce na prvním místě prodejnosti v USA není zrovna paběrkování) a jeho tři programátoři a spolumajitelé i spoluzakladatelé pilně vyvíjejí engine. Nyní se dostali do stádia, kdy se konečně hodlají pustit do samotné hry - a k tomu potřebují lidi - 2D/3D grafiky, programátory apod. Pokud tedy chcete chytnout šanci za pačesy, mrkněte na uvedený web a jděte do toho. O budoucnosti SCS Software, jejích záměrech, projektu a třeba i o Deer Hunteru II vás budu v nejbližší době rozsáhle informovat. 

1-08-1999 | 19:50   [ Ze světa ]
Half-Life EXPO & bot

Reportáž z Half-Life EXPO, akci o které jsem dlouze informoval 19.7. je na 3D Action Planet. Bohužel nemám čas (alespoň zatím) se k této pozoruhodné akci obšírněji vyjádřit byť by si to určitě zasloužila, takže vezměte zavděk zmíněným článekm, kde kromě reportáže naleznete poměrně obsáhlé preview všech nejlepších modů pro Half-Life včetně skvělých screenshotů. Všechny vypadají skvěle, nejvíce mne zaujal samozřejmě Action Half-Life a všechyn single-playerové mody. Co je ovšem daleko důležitější - Gabe Nevell z Valve se nechal slyšet, že na příští týden chystají novou verzi Half-Lifu, ve které budou zabudovány úpravy nutné právě pro bezchybnou funkčnost uvedených modů (příkladná spolupráce!) - pár dní patchi pak budou následovat boti pro Half-Life!!

1-08-1999 | 19:50   [ Ze světa ]
Stručně

- Vyšlo demo na mnohými určitě toužebně očekávaného System Shocka 2. Má 40MB, takže stahujte třeba z Avaultu. Podle toho co jsem slyšel, dostalo daleko větší prostor než v prvním díle RPG a akce trochu ustupuje. Pokud tedy preferuje akční záležitosti raději zvolte rovněž nové demo na ShadowMan.
- Voodoo 4? Čtěte články na ShugaShack, VoodooMagu, GameSpotu či VoodooExtreme a sázejte se kdy přijde na trh, letos to je hodně nepravděpodobné.
- Byla vydána nová verze GL Setupu, takže pokud vám stále nefunguje Quake III Arena (je vás celkem dost), popřípadě máte obecné problémy se svým akcelerátorem, určitě stahujte - www.glsetup.com.
- Šílenci z QDQ přefilmovali svůj Quake II speed run, takže s ena jejich výkon můžete nyní podívat z externího pohledu kamery. Velmi, velmi zajímavé, takže pokud jste ještě pokus neviděli, určitě si demo nahrajte!
- A nakonec perličku - na oficiálních stránkách www.quake3arena.com se objevili informace o Road Tour, což bude "pojízdnáL prezentace hry ve dvou desítkách amerických měst. Pokud se tedy chystáte za moře na dovču, počkete si až se zde objeví konkrétní termíny a podrobné informace a máte o jednu specialitku navíc.

STŘEDA 28-07-1999 | 22:30   [ Ze světa ]
Stručně

- Další patch pro Kingpin, tentokrát již 1.14 naleznete na Kingpin BetaPatch stránce. Žádné extra novinky či featury, jen a jen opravené chybky. Čekáme na oficiální verzi ...
- Když jsme u těch patchů - teprve dnes jsem poprvé spustil Aliens vs. Predator a zjistil, že původní patch je určen pro americkou (a pirátskou:-) verzi. Ti, kteří vlastní originální hru budou potřebovat evropský patch.
- Honza Karmak odpověděl na pár otázek ohledně Dreamcastu, nové konzole od Segy. Zajímavý příběh, s zatím neznámým koncem, je dost možné, že se Q3A na Dreamcastu dočkáme, což by bylo jen logické, jedním z hlavních fíčrů DC bude právě internet a zabudovaný modem.
- Na oficiální sajtě Half-Life Opposing Force naleznete v sekci "media" dva screenshoty z tohoto mission packu, které jsem ještě neviděl. Další exkluzivní obrázek naleznete jako součást interview s Landonem Montgomerym z Gearboxu. Dva nové screenshoty jsou také na sajtě Team Fortress II.
- Trochu pozdě, ale přece "novinář" Thresh sepsal své připomínky ke Quake III verzi 1.07 - na stránkách FiringSquad se dozvíte jeho názor a to v tradiční velmi podrobné a odborně sepsané podobě.
- Image of the Day! ;-)

PONDĚLÍ 26-07-1999 | 10:30   [ Ze světa ]
Kingpin patch etc.

Patch 1.1 pro Kingpin včera konečně vyšel a má jen 600kb. Zas tak moc zabugoaný Kingpin nebyl, takže žádné prudké změny nečekejte, pokud jste se však ještě do hry nepustili, určitě přijde vhod minimálně pro kratší loadtime. Objevilo se v něm však několik chybek (nekompatibilita uložených pozicí, nestabilita apod.), takže se Ryan rozhodl fixovat hru ve veřejném betatestingu. Původní 1.1 verzi najdete ZDE), beta 1.2b pak na stránkách Kingpin Beta Testu. Co se týče seznamu změn v patchi, najdete jej v .planu Ryana Feltrina, kde také případní zájemci naleznou server verzi pro Linux.

Ryan dále odpověděl na pár otázek serveru Bot Epidemic, které pochopitelně míří především na potencionální výrobu botů pro Kingpin. Jak jsem již dříve informoval, sám Ryan jako tvůrce Erasera (mimochodem, vyšla nová optimalizovaná verze 1.10!!!) jí bohužel nevytvoří, vzhledem ke struktuře Kingpinu to však nebude až takový problém. Zdrojový kód bude vydán během týdne, i další Ryanovy odpovědi jsou optimistické, takže snad enbude trvat dlouho a i solitéři budou moci zkusit DM.

A do třetice Kingpin - Ryan je kromě Erasera podepsán i pod známou závodní úpravou Quake Rally, která alespoň pro mne svého času znamenala velký šok a příjemné překvapení co všechno lze s Quakem udělat. Xatrix měl zřejmě podobné plány i pro Kingpin a i když se nakonec dostalo jen na motorku a auto v in-game animacích, s trochu zručnosti si můžete něco vyzkoušet v DM mapách. Pokud jste to ještě kvůli cheatům či konzoli neučinili, spusťte hru s parametrem "
+set developer 1", ve hře pak na konzoli napište "g_vehicle_test X", kde X je číslo od jedné do tří (různé vehikly). Pro lepší feeling pak ještě můžete přidat příkaz "cl_rearviewmirror 1". Je to skvělé, určitě budete překvapeni skvělým chováním vozidel, nechybí však ani zvuky.

26-07-1999 | 10:30   [ Ze světa ]
Level design

Každý správný herní vývojář (či zvídavý hráč) dobře zná server GamaSutra, od tohoto okamžiku by jej měl poznat i každý správný tvůrce levelů. Právě GamaSutra totiž na svých stránkách hostí skvělý článek o level designu, ve kterém své tajemství prozrazuje OSM designérských legend - Tim Willits, Levelord, Paul Jayuays, John Romero, Cliff Bleszinski, Marc Laidlaw, Eric Biessman a Paul OConnor. něco podobného jsem už kdysi četl tuším v podání Gamecenteru či GameSpotu, toto je však daleko - daleko kvalitnější. Zájemci se zde nedozví konkrétní technické finesy, ale spíše jak zaujmout hráče atmosférou, hratelností a originální architekturou, což je ještě mnohem důležitější, protože jak určitě všichni víte, ovládnout editor je jen prvním krůčkem na složité cestě za geniální úrovní ...

26-07-1999 | 10:30   [ Ze světa ]
Stručně

- Máme tu dvě nové hoststránky - klany Satans Proxies a Frag Factory. Vítejte v týmu!
- 3DO se rozhodlo nevydat veřejně editor levelů pro Requiem: Avenging Angel.
- Epic MegaGames oznámili, že budou svůj příští engine programovat minimálně pro dvě platformy - PC a PSX2. PlayStation 2 svými parametry ohromila celou herní branži, uvidíme jak zareaguje v tomto směru ostražitý a snad trochu staromódní id Software. A protože je vývojovým prostředím PSX2 známý Linux, mohou se těšit i provozovatelé právě této platformy.
- A když už jsme u Epicu, oficiální release date Unreal Tournamentu má britská pobočka GT Interactive stanoven na 27. srpen, americký obchodní řetězec EB World (obvykle v tomto směru poměrně přesný) dokonce na 12. září, v Epicu se však vyjadřují že ani toto pravděpodobně nestihnou.
- Tým Lenien Software vydal zajímavý launcher pro Aliens vs. Predator, který umožňuje přednastavení mnoho vleb včetně nesmrtelnosti a dalších cheatů.

STŘEDA 21-07-1999 | 22:55   [ Ze světa ]
Stručně

- Jak vidíte, trochu jsem upravil tabulku nahoře. Zmizela část "Not Quake", která mě sice celkem bavila, ale jinak byla tak trochu zbytečná, naopak je tu kompletní seznam všech hostovaných stránek - starý způsob s posledními aktualizacemi jaksi nefungoval. Pokud vidíte nějakou chybu, nebo chcete začít vlastní stránku (ať už klanovou či jakoukoliv jinou), určitě mi napište!
- Shiny zveřejnilo termín vydání Messiahu, úchylné originální "third-person" 3D akce s ambiciózní technologií. Koncem srpna bude preview hratelná verze, v polovině října oficiální demo a hra vyjde v polovině listopadu. Více o hře na www.messiah.com.
- Podobná informace dnes vypadla z Looking Glass, jejichž System Shock 2 sice není hardcore 3D akcí, ale určitě zajímavou hrou, takže proč tu ten termín neříci - na oficiální sajtě www.shock2.com je napsáno, že budeme "šokováni" 12. srpna. Uvidíme. Tamtéž hledejte nové shoty.
- Fanouškovská sajta Croft Times (téma myslím jasné:-) obsáhle informuje o čtvrtém dílu Tomb Raideru. Nejdůležitější informace - vydán bude v listopadu, opět nebude mít multiplayer, koncepčně se vrátí spíše k prvnímu a druhému dílu (tj. více adventure). Jsou zde i první PC shoty.
- Blíží se nám hranice 200 tisíc přístupů, uvidíme zda padne ještě dnes, každopádně děkuji všem za přízeň, snad mi ten (střídavě velký a malý) elán vydrží ještě alespoň další tři roky :-).

21-07-1999 | 18:15   [ Ze světa ]
Q3Arena TEST patch a mirror

Podle očekávání id Software vypustil patch na druhou test verzi, tedy z 1.06 na 1.07. Má jen necelé 2MB a opravdu vše co jsem již včera naznačil. Protože jistě existují i čtenáři, kteří si jště nestihli nahrát starou 1.06 verzi, umístil jsem na lokální ftp mirror aktualizovaného testu, aby nemuseli stahovat starou verzi a patch. Pokud jsou pro vás z nějakého důvodu rychlejší oficiální mirrory, hledejte na www.quake3arena.com, lokální mirrory pak zde:

lokální mirror patche, 1.6MB - q3test_win32_1_06-07.exe
lokální mirror verze 1.07, 33MB - q3test_win32_1_07.exe

21-07-1999 | 18:15   [ Ze světa ]
Mortyr demo soon?

Původně bylo demo na fašistickou 3D akci Mortyr ohlášeno na minulý týden, podle aktuální zprávy z tábora autorů, polského týmu Mirage Media se dočkáme dnes hodinu po půlnoci našeho času (snad jsem to s těmi hodinami nepopletl;-). Demo nebude možné umístit na Cover CD časopisů (hlavně proto, že hra nemá vydavatele a tedy není tak docela "oficiální"), pokud tedy bude kvalitní, umístím jej na ftp. Připomínám, že by mělo mít nějakých 20MB a obsahovat jeden single-player level. Na prohlášení autorů mne zaujal fakt, že se hra bude během dvou týdnů prodávat v rodném Polsku, kde si jí samozřejmě vydávají samotní autoři, takže nedočkavci budou mít možnost ...

ÚTERÝ 20-07-1999 | 21:15   [ Ze světa ]
Q3Arena - a co dál?

Jak si možná pamatujete, Carmack po vydání prvního testu ohlásil další dva, jeden s tournament módem, druhý s bot kódem. Jak to ale bude opravdu? Tak jednoduché to určitě nebude. Předně mě osobně uniká smysl testování botů - ty snadno otestuje in-house testovací tým v čele s Threshem a dalšími hvězdami. Tyto pochyby údajně má i Carmack a tak je ve hvězdách zda se opravdu třetího testu s boty dočkáme. Spíše to vypadá rovnou na demoverzi. Hodně odpovědí na otázky JAK a CO nám dal i .plan Graeme Devineho, který ohlásil kromě Linux a MAC verzí také vydání patche pro druhou test verzi :-). Ten bude vydán během nejbližších dní, bude mít mezi třemi a pěti MB a bude obsahovat úpravy některých menších i větších chybek (podpora joysticku, cheat bug, 1on1 map bug). Co se týče oficiální demoverze a plné verze, myslím, že nakonec se dočkáme někdy kolem října. V tuto chvíli se v tomto směru bavím spíše na účet Epicu, který krátce před E3 prohlašoval Unreal Tournament prakticky za dokončený a nechal jej několik časopisů recenzovat, aby z nich následně udělal naprosté hlupáky a UT o několik měsíců odložil. Co naděláme ;-).

Mimochodem, když už jsem se zmínil o Q3A a UT, velmi mne zaujal výsledek hlasování na 3D Action Planet (tahle sajta je mimochodem stále lepší a lepší), kde dalo v hlasování o nejočekávanější multiplayer 3D akci z téměř pěti tisíc hráčů plných 45% přednost Team Fortress 2, jen 38% Quake III Areně a zbytek, tedy 17% Unreal Tournamentu. Vím, že jsou tyto průzkumy veřejného mínění velmi nepřesné především proto že každá fan-stránka dané hry posílá všechny své čtenáře hlasovat, přesto jsou výsledky velmi zajímavé a pro jísté firmy i alarmující.

20-07-1999 | 21:15  [ Ze světa ]
Stručně

- Nějak jsem úplně pozapomněl referovat o zajímavém cheatu v druhém Arena TESTu. Spus?te mapu přes konzoli a příkaz "devmap q3test1" a pak "give all". Máte všechny zbraně (neúplné, často bez grafiky, efektů a zvuků) a také grappling hook. Heh!
- Blíží se patch pro Kingpin, snad kompletní (minimálně velmi dlouhý) seznam všech změn najdete v .planu Ryana Feltrina. Prý se kromě oprav chyb dočkáme i nového DM módu "Real Mode" podobnému Action Quaku. Jedna ráda a dost - prý je velmi zábavný především při hře 1on1.
- Opět nová verze Redemption bota pro Sin, tentokrát již 1.10. Co se konkrétně změnilo se můžete dočíst na zmíněné stránce, především však podpora dalších úprav a samotný bot se už asi moc velkých změn nedočká.

PONDĚLÍ 19-07-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Best of Half-Life

Kvalita a kvantita add-onů, modů a dodatků pro hry je dobrým barometrem kvalit samotné hry, i když doba ukázala že v žáném případě není úplným a jediným (Sin, Unreal, Heretic II apod.). V mánii převzal po Quakovi a Quakovi II žezlo Half-Life, na kterého se v poslední době valí opravdu hodně zajímavé věcí včetně zdá se velmi kvalitních botů (autorů je hned několik, to by v tom byl čert, aby něco nevyšlo). Sympatické je, že autor a vydavatel Half-Lifu, tedy Valve a Sierra nadšencům fandí a pečlivě jejich práci hodnotí - prvním výsledkem bude jakási party ve Friscu, kde bude představena sedmička nejzajímavějších výtvorů. Do USA se sice za prezentací nikdo z nás nevydá, můžeme si však zmíněnou sedmu sami představit. Jde totiž v podstatě o skupinu nejlepších či spíše nejnadějnějších (většina zatím nebyla vydána) úprav pro Half-Life - na následujících řádcích vám povím něco o čtyřech, jež znám přecijen trochu více, zbytek je obestřen menším tajemnem, jakmile však budou známé podrobnosti, jistě si znalosti opět doplníme. Doporučuji především USS Darkstar, který je jako jediný k dispozici ve finální verzi a jméno autora vás o kvalitách jistě přesvědčí. Co se týče ostatních, výbornou sumarizační stránku všech úprav pro Half-Life naleznete ZDE, pokud vás zajímají čistě boti, pak spíše ZDE.

Action Half-Life: je dobře známá modifikace, která byla z Quaka předělána pro Half-Life, kam se hodí ještě o něco více. Zatím bohužel nebyla vydána žádná verze, první veřejná betaverze je chystána právě na konec měsíce, kdy bude zmíněné Mod Expo. Můžeme se těšit na většinu známých vychytávek z akčních filmů (pro ty kdo opravdu netuší - Action je především o zábavě a akci ajko vystřižené z filmového plátna) a samozřejmě také na řadu novinek. Na stránce projektu doporučuji sekci screenshots. <homepage>

USS Darkstar: Neila Mankeho předpokládám představovat nemusím - autor mnoha kvalitních single-player úrovní pro Quaka a Quaka II, především série Soldier of Fortune (nezaměňovat s chystanou hrou). USS Darkstar je výtečná rozsáhlá SP epizoda pro Half-Life zasazená sice do trochu jiného prostředí, přesto velmi zábavná. Podobně jako ostatní Neilovy výtvory byla vytvořena exkluzivně pro PC Gamer, takže jí bohužel nemůžu umístit na GameStarovské CD, přestože je daleko zábavnější než většina demoverzí (hej, udělal jí jediný člověk!). Můžete si jí však nahrát z homepage tohoto časopisu. Vřele doporučuji, autoři Half-Life add-onů se soustředí především na multiplayer, Neil nám to vynahrazuje. <homepage>

Counterstrike: Znáte-li Half-Life týmové modifikace Hunted, Team Fortress a hru Rainbow Six, máte hrubou představu co bude Counterstrike. Tetoristé proti speciální jednotce v nejrůznějších akcích, např. likvidaci VIP osob či záchraně rukojmích. Osobně považuji právě tuto úpravu za zatím nejlepší co se kdy v týmových úpravách objevilo (k dispozici je již celkem kvalitní betaverze s mnoha mapami, takže můžete testovat sami), souhra jednotlivých hráčů tu hraje velmi důležitou roli, což je jedna strana mince, skvělé zbraně, jedinečnost levelů, variabilita a tradiční Halflifovská hravost na druhé straně rovněž potvrzují velmi vysoko nasazenou la?ku. Doporučuji! <homepage>

Science and Industry: Velmi, opravdu velmi originální a odvážný projekt, kterému bych asi moc nevěřil, ale když jej vybrali ve Valve a Sieře, asi za něco stát bude - betaverze bude představena koncem měsíce. Základní myšlenkou je vývoj nové technologie, především zbraní. K tomu slouží vědci, kteří se jedna kradou u soupeřů, jednak shání všemožně jinde, přičemž roliv rychlosti vývoje hraje i spokojenost vědců, například pracovní podmínky (přestřelky za dveřmi a únosy kolegů ke konkurenci jejich morálku neposílí, z vlastní zkušenosti to potvrzuji:-). Vypadá to zajímavě hlavně proto, že se hra díky novým zbraním neustále vyvíjí a obměňuje. <homepage>

Co se týče zbytku, v seznamu byla ještě úprava
Kanonball, což má být jakási pohodová "sportovní" úprava jako rugby či na počítači známější speedball, Gunman, single-player úprava kombinující ience-fiction s westernem (na to jsem velmi zvědav!) a Chemical Existence, opět singlový datadisk s velkým důrazem na příběh.

19-07-1999 | 23:50  [ Ze světa, Z domova ]
Stručně

- Na GameSpotu jsou k dispozici první obrázky z PC verze čtvrtého dílu Tomb Raidera. Bohužel nemohu říci, že bych na nich viděl nějakou znatelnou změnu i když na druhou stranu nejsem člověk, který by tyhle hry měl hodnotit. Sérii jsem nehrál, nehraju a nikdy hrát nebudu. Díky bohu.
- V poslední době se objevilo poměrně dost českých verzí do her. Na Čedičově stránce budou z 3D akčních fandů potěšeni především hráči Hexenu II a jeho mission packu. V Hexenu II je textu poměrně dost, takže vřele doporučuji ...
- Martinek z MVS hodlá vytvořit co možná nejúplnější seznam českých map pro Quaka a Quaka II, takže pokud jste něco vytvořili, či mu v této záslužné činnosti můžete jakkoliv pomoci, směle si prohlédněte www.quake.cz/mvs/.
- Kingpin se u nás začne prodávat koncem tohoto týdne. V JRC by měl být k dostání za Kč 1.599,- a to s českým manuálem i krabicí. osobně dám přednost dovozu, nemůžu si nechat ujít unikátní americkou krabici s obrovskou "antinásilnickou" nálepkou.
- Po dlouhé době se blíží čas soutěžení na Quake-CZ, tentokrát o opravdu zajímavé ceny. Takže - radím vám, koukejte prohnat Omicrona, po vyhlášení nebude na trénink čas.

SOBOTA 17-07-1999 | 16:15   [ Ze světa ]
Q3TEST mirror a první dojmy

Tak jsem otestoval většinu z novinek, které druhý TEST nabízí a musím říci, že je vše při starém a tedy OK :-). Podpora teamplaye je jasná, tournament mód jsem vzhledem k 2 hráčům příliš netestoval, nový level je také kvalitní, ačkoliv jsme už od id Software hráli spoustu lepších. Naleznete v něm novou zbraň, lightning gun, která mi přišla trochu podivná, princip na kterém funguje bude trochu složitější, ještě to musím pořádně otestovat. Rakety jsou rychlejší, což určitě všichni fandové Q1 přivítají, součástí hry je jakési interní GameSpy s vyhledávačem serverů (SUPER!). Celkově jsem stále nadšen z q3test2 skákacího levelu, 1on1 si však své fandy také jistě najde. Následuje mirror:

Mirror na Quake-CZ (31MB): ftp://ftp.inext.cz/quake.cz/idstuff/q3test_1_06.exe
!! Upozornění pro webmastery - pokud budete chtít na svých stránkách využít tohoto mirroru, prosím zveřejněte jen odkaz na Quake-CZ. !!
!! Tento soubor naší linku velmi zatíží a rád bych z toho také něco měl :-). !!

17-07-1999 | 12:30   [ Ze světa ]
Q3TEST II. OUT!!
Bez velkých průtahů vyšel druhý TEST celkem včas. Jak již bylo řečeno, obsahem 31MB velkého souboru je nová 1on1 mapa, turnajový & spectator mód (něco jako Rocket Arena) a týmová pravidla. Podle informací od lidí, kteří již hrají jsou zde obrovská zlepšení a i jedinci, kteří byly po prvním testu spíše skeptičtí jsou poměrně nadšeni. Uvidíme, to? pro tuto chvíli vše, upaluji do práce stahovat a zařizovat lokální mirror (odhaduji že do pěti tu bude), zatím stahujte z následujících oficiálních mirrorů, případně čekejte na příští Score (eh, doufám že to byl jen dobrý popřípadě špatný vtip;-):

ftp://ftp.barrysworld.com/Quake3/test/win32/q3test_1_06.exe
ftp://ftp.cdrom.com/pub/idgames/idstuff/quake3/win32/q3test_1_06.exe
další mirrory: http://www.quake3arena.com/q3test/win32.html

PÁTEK 16-07-1999 | 21:00   [ Ze světa ]
Q3TEST II. tento týden!!
V id Software se před týdnem u příležitosti testování turnajového módu konal interní turnaj mezi programátory a designéry, který pro mne překvapivě vyhrál John Carmack před Toddem Hollensheadem. Snad se nové TEST verze dočkáme v nejbližších dnech (bohužel bude nutné stahovat všechna data znovu celá), Hollenshead se nechal slyšet, že ačkoliv nic neslibuje, jejich interním termínem je sobota. Kromě tournament módu bychom se měli dočkat jedné 1on1 mapy a konečně i týmového kódu. Více hledejte na Scaryho stránce, kde se mj. dočkáte stručného popisu nové mapy, na kterou se jako duelista třesu jako malý kluk. Z této stránky také pochází dva níže uvedené screenshoty.

q3test2ath.jpg (3629 bytes)   q3test2bth.jpg (3326 bytes)

Jinak ovšem celkově v poslední době stále více ztrácím dosud neoblomné přesvědčení, že se Q3A dočkáme letos. Nevím jaká panuje v id Software atmosféra, faktem je, že po nedávném odchodu Briana Hooka, jedné z klíčových osob týmu odchází bez udání důvodu další poměrně důležitý článek, Brian "KillMe" James, level designer. Mimochodem, sháníte-li nějakou sexy wallpaper z Q3, co TOHLE?

16-07-1999 | 21:00   [ Ze světa ]
Belly of the Beast
Po dlouhé době se opět vracím k přídavnému levelu od amatérského autora. Jde však rovnou o rozsáhlou kompilaci single-player levelů pro Quaka II od Jasona Finka. Její velikost je oslňující - za 20MB dostanete tucet prvotřídních, rozsáhlých a těžkých levelů, které patří mezi to nejlepší co se kdy pro 3D akce z mozků amatérů objevilo a troufám si říci, že snadno překonávají oba oficiální mission packy, pomineme-li samozřejmě fakt, že tady nejsou žádné nové zbraně ani potvory. I když možná právě to je největší výhoda - Jason z Quaka II a své mozkovny ždíme co se dá, čekejte desítky architektonických skvostů, proti nimž je "tančící dům" v Praze jen trapnou kadibudkou, báječné pasti a puzzle a skvělou atmosférou, která ve mně vyvolala vzpomínky na Beyond Belief, kdysi pro Quaka. Rád bych poděkoval Jasonovi za týdny či měsíce, které tomuto úžasnému výtvoru věnoval a věřím že tak sami a mailem učiníte i vy, určitě to stojí za to - zadarmo už jsem něco tak kvalitního nehrál opravdu dlouho. Vzhledem ke kvalitám a velikosti Belly of the Beast jsem se rozhodl vytvořit lokální mirror na Quake-CZ, v nejbližších dnech bude následovat rozsáhlá recenze. To snad pro ty, kteří mi nevěří, že se těch 20MB snadno vyplatí.
16-07-1999 | 21:00   [ Ze světa ]
Kingpin. A co dál?
Well. Kingpin je zdárně za mnou - za to že jste tak dlouho vydrželi bez aktualizace vás "odměním" recenzí a návodem v předstihu před GameStarem, který vychází teprve v pondělí (návod je navíc narozdíl od GS verze kompletní!). Věřím, že vás recenze přesvědčí, že Kingpin za sehnání opravdu stojí a návod zase zbaví případných problémů, které s ním máte. Ač není tak těžký jak to zpočátku vypadá, určitě s ním budou daleko větší potíže než s Quakem II. Součástí návodu jsou tipy a kompletní seznam cheatů pro plnou verzi.

Kingpin mne velmi potěšil a ačkoliv není tak docela na úrovni Half-Life, za tři čtyři podobné hry ročně budu š?astný. Recenze na internetu dopadly obvykle obdobně (vzácně jsem se shodl i s kolegy z konkurence - Level 8.7/10, Score 8/10), trochu kritičtěji se k němu postavili snad jen v GameSpotu (7.3/10), zklamáni zřejmě byli i v Next-Generation a velmi negativně se pak ke Kingpinu postavili na DarkLabs (4/10). Každopádně jsem rád, že mu jde i prodej, k čemuž určitě přispěl velmi kvalitní betatesting, s hrou v podstatě nejsou potíže (alespoň v mém případě nebyly). Xatrix každopádně chystá na nejbližší dny patch, v kterém by měly být všechny existující chyby opraveny. Sem patří například přeci jen trochu delší nahrávání levelů a dále například přehrávání intra jen poprvé či zpřístupněná konzole při multiplayeru i bez nastavení developer módu. Co se týče zajímavého drbu o konci Xatrixu, žádné další informace jsem nevyš?oural (něco se však určitě děje), faktem je, že by byla velká škoda, kdyby se pro Kingpin neobjevil žádný mission pack.
16-07-1999 | 21:00   [ Ze světa ]
Osud Mortyru
Ještě tento týden (tedy pravděpodobně dnes nebo zítra) bychom se podle polských autorů Mirage Media měli dočkat demoverze Mortyru, s jedním single-player levelem (velikost se očekává okolo cca 20 MB). Mortyr i přes několikeré sliby autorů stále nemá vydavatele a plná verze je tedy v nedohlednu. Dnes však redaktoři Avaultu dali všem 3D akcoidním hráčům naději - vydání hry prý už stojí a padá jen na nalezení vydavatele, hra bude během několika málo dní dokončena. Právníci UBI Softu a Interactive Magic prý dokončí svůj job do konce měsíce, takže pokud vše půjde dobře, snad se dočkáme ještě o prázdninách. Patříte-li mezi fandy fašounského Mortyru, více informací a samozřejmě novinek ohledně termínu a vydavatele hledejte na Mortyr.Net.
16-07-1999 | 21:00   [ Ze světa ]
Lara Croft nastavuje kaši ... a prsa :-)
Pokud jste fandy série Tomb Raider (nic proti melounům, ale snad vás moc není:-), určitě přivítáte volně vydané levely Golden Mask, které byly dosud k dispozici jen jako součást zlevněné edice. Jde o celkem pět úrovní (jeden je úplně nový a nebyl ani v té zlevněné edici) pro druhý díl a pokud vím, Level i Score GM v posledních číslech recenzovali, takže to asi nebude tak špatné a malé. 17MB soubor downloadujte například ZDE. Jinak co se týče těch melounů, jak už možná víte, aktuální americké vydání Playbye obsahuje nahou Nell McAndrew, předposlední modelku Lary Croft. Stránky určitě někdo naskenuje, takže se těšte a pokud jste Nell v reálu ještě neviděli, připravte se na překvapení ;-). Nevím zda se Lara objeví i v naší verzi Playboye, ovšem například v Británii jeho vydavatelé narazili a museli přelepit nápisy "Lara Croft" a "Tomb Raider" na obálce všech časopisů.
ÚTERÝ 29-06-1999 | 23:45   [ Ze světa ]
Kingpin VYDÁN!
Konečně jsme se dočkali. Jedna z nejočekávanějších a pravděpodobně i nejlepších singleplayerových 3D akčních her tohoto roku byla konečně vydána. Kingpin se objevil v obchodech po celých Spojených Státech a pokud vím i na warezu. Když jsem nad tím přemýšlel, ono letos těch singleplayerových 3D akcí zas tak moc nebude. Duke Nukem Forever to asi ani letos nestihne, Daikatana a Mortyr za moc stát nebudou a tak snad tradičně něco přinese konec roku - z trojice Soldier of Fortune, Amen: The Awakening, Giants však také bude něco odloženo. Každopádně Kingpin je za námi, já jsem hlavně zvědav jakou způsobí odezvu mezi mravokárci a samozřejmě hráči. V nejbližších dnech budu informovat jaký je ...
29-06-1999 | 23:45   [ Ze světa ]
Tribes Extreme & Tribes 2
V nedávné tabulce jste se dozvěděli, že je Starsiege Tribes po obou dílech Quaka a hře Half-Life nejhranější 3D akcí na internetu. Je to pro mnohé překvapivé, autoři za to kromě známého světa Starsiege vděčí mj.také skvělé týmové hře, která je v některých směrech unikátní. Vzhledem k úspěchu tedy není divu, že Dynamix chystají pokračování v podobě Tribes 2 a Tribes Extreme. Zatímco Tribes Extreme (link na press release á čtyři první screenshoty) bude jakési singleplayer pokračování obohacené o další tréninkové mise a postavené na technologii původních Tribes (chápejme to tedy spíše jako mission pack - hra bude osttně vydána ještě letos na podzim), Tribes 2 bude plnohodnotné pokračování s novým hardware-only enginem a kompletně předělanou hrou. Více informací o obou hrách i všech dalších ze světa Starsiege naleznete na sajtě PlanetStarsiege.
29-06-1999 | 23:45   [ Ze světa ]
Max Payne update
Na serveru Before Its Done je čerstvý rozhovor s Petrim Jarvilehto z Remedy, který je samozřejmě zaměřen na Max Payne, spolu s Indiana Jonesem (no a trochu snadi i Prince of Persia) jedinou "third-person" střílečkou, která mne momentálně zajímá. remedy se bohužel trochu shlédli v 3D Realms a neposkytují veřejnosti téměř žádné informace a screenshoty, takže každý podobně rozsáhlý a informativní rozhovor vítám s otevřenou náručí. Petri pochopitelně neprozradil nic o zbraních ani multiplayeru a na otázku zda bude network kód lepší než u Unreal Tournamentu a Q3A odpověděl prostě "ano", mne vša zaujala pasáž o zpracování soubojů ve stylu akčních filmů (pokud jste viděli nedávno vydané video z E3, víte o čem mluívím), což je opravdu troufalé a já jsem zvědav zda to bude ve hře fungovat. Na závěr jsem rád, že konečně několho napadlo nezeptat se "Kdy bude MP hotov?", ale "Jak jste daleko?", protože odpověď na tuhle informaci je daleko obsáhlejší. Ostatně posuďte sami, já myslím že Max Payne vyjde nejdříve na jaře příštího roku: Zatím nejsme ve finálním stádiu, ale herní engine je stabilní a máme hotovo množství hrubě navržených levelů a prostředí. Stále potřebujeme nějaký čas na doladění technologie a brzy si začneme pohrávat se zpracováním konkrétní hratelnosti.
29-06-1999 | 23:45   [ Ze světa ]
Stručně
- Dvě z prvních recenzí na Unreal mission pack dopadly více než dobře a vypadá to že po dlouhé době konečně začíná bohatá úroda (s Half-Life Opposing Force to snad špatně dopadnout nemůže). Recenze hledejte na IGN (8/10) a 3D Action Planet (9/10), já se do hry pustím až zítra ...
- Pěkný článek o úspěchu G.O.D. naleznete ZDE. Jedná se o naskenované listy z časopisu Business Dallas. Tak to vidíte - a pak prý že mají počítačové hry stejnou reputaci jako porno průmysl ;-).
- Rozhovor s Radny Pitchfordem, šéfem Gearboxu (tvůrci datadisku pro Half-Life) naleznete ZDE, dva nové screenshoty pak TADY.
- Neméně zajímavý rozhovor najdete ZDE. Jde o Alexe Redmana, spolutvůrce hry Extreme Win chun VR postavené na Unreal technologii. Jde o jednu z oněch zvláštnějších licencí Unrealu.
- No a na úplný závěr ještě rozhovor s Mattem Woodem, level designerem pracujícím na Duke Nukem Foreveru od 3D Realms. Dlouhý, ale bohužel nepříliš zajímavý.
NEDĚLE 27-06-1999 | 23:15   [ Ze světa ]
Stručně
- Unreal Mission pack už je venku, na netu se objevily desítky screenshotů, nejvíce jich je asi na PlanetUnreal. ke hře bych se měl dostat již zítra, budu samozřejmě referovat jak to dopadlo, ale vidím to velmi dobře, Legend je Legend.
- Christian Antkow z id Software ve svém .planu informuje o změně DNS serverů, které souvisí s přestavbou serveru, jež nepřežil vydání první TEST verze. Uvidíme jak dopadne nový, druhá test verze má vyjít "soon".
- Vyšla nová verze Redemption bota pro Sin, která podporuje různé variace deathmatche této hry. Verze 1.06 je k dispozici na domácí stránce projektu www.planetquake.com/redemption/.
- Všimli jste si, že už uběhl téměř rok co jsme naposledy slyšeli o Rogue Entertainment? Tito autoři Strife (Doom engine RPG) a mission packů pro Quake 1 a Quake 2 se odmlčeli, vzhledem k průměrně 18-ti měsíčnímu už je nejvyšší čas na to aby vypustili první info o své nové hře, je-li nějaká. Ksakru, nesnáším čekání ...
- Na serveru Tactical Planet se v posledních dnech mluví hlavně o Hidden & Dangerous, dnes vyšlo nové 70MB velké demo podporující multiplayer, takže změnu nečekejme ani v nejbližších dnech. mimochodem, čerstvě je zde dementována zpráva o chystání mission packu a pokračování.
- Na sajtě PC Paradox se objevilo velké preview Deus Ex. Hra vypadá zajímavě, ale nečekejte, že se jí tu budu příliš věnovat, poběží sice na Unreal enginu, ale jde o akční RPG. Nicméně screenshoty vypadají opravdu nádherně ..

PŘEDCHOZÍ NOVINKY      ARCHIV NOVINEK

Stránky jsou optimalizovány pro standard rozlišení 800x600, hi-color, IE4.x/5.x
Copyright (c) Jan Modrák, Quake-CZ 1996-1999
Design by Teether & Pittbull