|
|
ČTVRTEK
5-08-1999 | 23:50
[ Ze světa ] |
Quake Hazard - největší lanparty u nás! |
V pondělí byl spuštěn server www.quakehazard.cz, kde je sice zatím jen velmi
málo informací, už to málo však vypadá velmi nadějně - jedná se o historicky
největší Lan Party v České Republice, koná se v Praze (hurá:-), termín byl
stanoven na 28. října až 31. října, prostorem je hala o velikosti 1500m2, desítky
předinstalovaných PC, rychlá síť s napojením na internet, zatím to zkrátka vypadá
na nutnost pro každého kdo to myslí vážně. Na serveru je i registrační formulář
- snad během pár dní dostanu od autorů akce (na serveru není jediný mail,
zvláštní) nějaké konkrétnější informace. |
|
5-08-1999
| 23:50 [ Ze světa ] |
Duke Nukem soundtrack |
Od posledního "releasu" 3D Realms uběhla již
nějaká doba, do toho dalšího (Duke Nukem Forever) je zdá se taky ještě času dost a
tak 3D Realms své fandy potěšili alespoň touto maličkostí. Od 24. srpna bude na trhu
oficiální soundtrack nazvaný pěkně "Music To Score By". Hlavním tahákem
bude určitě známý Duke Nukem Main Theme motiv v podání Megadeth, který se podle
nejnovějších informací neobjeví na jejich nové desce Risk, ale právě a jen na Duke
Nukem Soundtracku. Ani zbytek však není k zahození, jsou tu další poměrně známé
kapely, kompletní seznam skladeb hledejte na www.3drealms.com,
předobjednávku můžete provést na Amazonu (v
okamžiku započetí prodeje vás však budu určitě informovat). |
|
5-08-1999
| 23:50 [ Ze světa ] |
Stručně |
- Nová hostsajta, klan Bloody
Skulls. Vítej v týmu.
- QuakeCon, první větší Q3A akce a ejdna z mála akcí oficiálně podporovaných id
Software se bude konat již tento týden. Sledujte oficiální
sajtu, případně online coverage chystají se
zajímavé turnaje, novinky, rozhovory apod.
- Drakan byl dokončen, v obchodech by měl být někdy během dvou týdnů až měsíce.
Více info na www.drakan.net.
- Je to sice z trochu jiného soudku, ale tohle by vám nemělo uniknout - vyšlo demo na
Drivera, jednu z nejočekávanějších PC her současnosti, ba co víc, má pouhých
14MB. Pokud nevíte o co gou, jde o závodní hru z amerických ulic 70. let, kde se
honíte s policajty a plníte úkoly. Stahujte z Avaultu.
(update: demo bylo na žádost GT Interactive odstraněno) |
|
ÚTERÝ
3-08-1999 | 22:30
[ Ze světa ] |
Quake III Test 1.08 OUT! |
A je tu opět nová TEST verze Quake III Areny. Tentokrát to
není nic <hot>, všichni si pečlivě rozmyslete zda má význam těch 33MB
stahovat - z těch viditelných a herních změn je tu nově jen pěkný model Sargem,
jinak byly opraveny především technologické chyby doplněné o několik málo
herních, které však vesměs patří do kategoria miniaturních. Ještě budu
přemýšlet zda udělat mirror, každopádně pokud chcete zatím stahujte z mirrorů na ftp.idsoftware.com,
ftp.barrysworld.com,
ftp.cdrom.com,
případně hledejte další mirrory na Bluesnews.
- Randy Pitchford se ve svém planu zmínil
o zajímavé věci - v Opposing Force (mission pack pro Half-Life) bude mít každý
vědec, voják či zkrátka každá NPC odlišný obliček. Pokud vás tedy štvalo, že v
Half-Lifu byl jeden či dva modely, vězte, že v mission packu to bude vyřečeno.
Apropó, zajímavé preview najdete na Next-Genu. |
|
3-08-1999
| 22:30 [ Ze světa ] |
Big Trouble in Little Daikatana |
V tradičním intervalu se opět objevily jisté personální
potíže v projektu Daiatana. Je zvláštní, že ostatní vývojové týmy ION Stormu
pracující na Anachronoxu a Deus Exu se podobné tragédie vyhýbají. Tentokrát z ION
Stormu utekl opět hlavní programátor, Steve Ash (předtím v LucasArts), jež bude
nahrazen Shawnem Greenem, jehož si pamětníci možná pamatují z id Software. Shawn
bude mít tu čest a stane se již pátým hlavním programátorem, když třemi
předchozími byli Kee Kimbrell, Jonathan Wright (sběhl do Third Law Ent.) a Andrew
Welch. Uvidíme jak to půjde dál, akcie ION Stormu a Eidosu určitě opět klesly
stejně jako naděje na zdárné dokončení této Total Conversion. Velmi mne zaujal
"přátelský" tón Steva Ashe, který zdůraznil, že odchází z osobních
důvodů a že si svou práci udělal. To je lež jako věž, programátor má jak známo
právě před dokončením hry, tedy v průběhu betatestinu práce více než dost.
ION mimo jiné stále hledá hlavního designéra hry po odchodu Chrise Klieho před cca
měsícem. Prý se vážně uvažuje o Killcreek, která byla ještě před třemi
měsíci betatesterem :-). Mne by upřímně zajímalo co na hře vlastně dělá John
Romero - někdy to vypadá jako by byl šéf oddělení lidských zdrojů. Podle
informací Avaultu (zpráva) je
nástupcem Chrise právě Romero, který se prý po třech letech konečně vrátí k
tvorbě úrovní, tedy tomu co nsporně umí (přesněji uměl, doufejme že to
nezapomněl). Právě na zprávě Avaultu mne zaujalo uklidňování situace Romerem,
který zde vypráví pohádky o tom jak tvrdě pracuje a bez povšimnutí nezůstala ani
poznámka autora textu, který Daikatanu označuje za "personnel-challenged
project" ;-)). |
|
3-08-1999
| 22:30 [ Z domova, Ze světa ] |
Stručně |
- Evilmind přesunul svojí Emulátorovu stránku na adresu www.emulators.cz, říkám to proto, že hostitelem je
stejně jako v mém případě Internext. Je vidět, že některým firmám nejde jen o
blaho bankovního konta, ale především o blaho surfařů (náklady na provoz Quake-CZ
určitě nejsou zanedbatelné), protože stejně jako v mém případě jde o celkem cool
sajtu ;-). Apropó, Evilmind - zprovoznil také svou stránku s kritikou herní časopisů
nazvanou příznačně The Guardian.
- Na Gamingu je překvapivě kvalitní recenze (9/10) a návod na Kingpin, takže
pokud vám ty moje z nějakého důvodu nesedly, máte na výběr. Když jsem si tak
návod pročítal, zjistil jsem že i zde jsou podobně jako v Sinu různé varianty
řešení, i když nikdy nepřijdete o nějakou akci či celý level, jen odlišný
způsob postupu. Sympatické ...
- Red Orb na své stránce uvádí, že demoverze Prince
of Persia 3D bude vydána 23. srpna a plná verze bude následovat 19. září. Na
Prince ve 3D se docela těším i když po shlédnutí obrázků nevěřím, že to bude
stejně zábavné jako první díly. Pro zájemce před pár dny vyšlo video PP3D,
stahujte například z Ga-Source. |
|
NEDĚLE
1-08-1999 | 19:50
[ Ze světa ] |
Chcete se podílet na české 3D akci? |
Pokusů už bylo několik, ale teprve tentokrát mám takové
tušení, že to je opravdu nadějné a že by to mohlo dopadnout dobře (nebo alespoň
"dopadnout"). Možná jste před pár měsíci stejně jako já zaslechli, že
se na tvorbě Deer Hunteru II podíleli čeští programátoři. Přes vynaložené
úsilí se mi je nepodařilo dopátrat a o to více jsem rád, že mě před pár dny sami
kontaktovali. Říkají si SCS Software a svou technologií přispěli do celkem čtyřech
"loveckých" simulací. Jistě, engine Deer Huntera II nám může být k
smíchu, faktem je, že i ten musí mít jisté kvality (především samozřejmě
nenáročnost na hardware). SCS Software však nebyl
stvořen kvůli podobnému paběrkování (i když, ono mít titul čtyři měsíce na
prvním místě prodejnosti v USA není zrovna paběrkování) a jeho tři programátoři
a spolumajitelé i spoluzakladatelé pilně vyvíjejí engine. Nyní se dostali do
stádia, kdy se konečně hodlají pustit do samotné hry - a k tomu potřebují lidi -
2D/3D grafiky, programátory apod. Pokud tedy chcete chytnout šanci za pačesy, mrkněte
na uvedený web a jděte do toho. O budoucnosti SCS Software, jejích záměrech, projektu
a třeba i o Deer Hunteru II vás budu v nejbližší době rozsáhle informovat. |
|
1-08-1999
| 19:50 [ Ze světa ] |
Half-Life EXPO & bot |
Reportáž z Half-Life EXPO, akci o které jsem dlouze informoval
19.7. je na 3D Action
Planet. Bohužel nemám čas (alespoň zatím) se k této pozoruhodné akci
obšírněji vyjádřit byť by si to určitě zasloužila, takže vezměte zavděk
zmíněným článekm, kde kromě reportáže naleznete poměrně obsáhlé preview všech
nejlepších modů pro Half-Life včetně skvělých screenshotů. Všechny vypadají
skvěle, nejvíce mne zaujal samozřejmě Action Half-Life a všechyn single-playerové
mody. Co je ovšem daleko důležitější - Gabe Nevell z Valve se nechal slyšet, že na
příští týden chystají novou verzi Half-Lifu, ve které budou zabudovány úpravy
nutné právě pro bezchybnou funkčnost uvedených modů (příkladná spolupráce!) -
pár dní patchi pak budou následovat boti pro Half-Life!! |
|
1-08-1999
| 19:50 [ Ze světa ] |
Stručně |
- Vyšlo demo na mnohými určitě toužebně očekávaného
System Shocka 2. Má 40MB, takže stahujte třeba z Avaultu.
Podle toho co jsem slyšel, dostalo daleko větší prostor než v prvním díle RPG a
akce trochu ustupuje. Pokud tedy preferuje akční záležitosti raději zvolte rovněž
nové demo na ShadowMan.
- Voodoo 4? Čtěte články na ShugaShack,
VoodooMagu, GameSpotu či VoodooExtreme
a sázejte se kdy přijde na trh, letos to je hodně nepravděpodobné.
- Byla vydána nová verze GL Setupu, takže pokud vám stále nefunguje Quake III Arena
(je vás celkem dost), popřípadě máte obecné problémy se svým akcelerátorem,
určitě stahujte - www.glsetup.com.
- Šílenci z QDQ přefilmovali
svůj Quake II speed run, takže s ena jejich výkon můžete nyní podívat z externího
pohledu kamery. Velmi, velmi zajímavé, takže pokud jste ještě pokus neviděli,
určitě si demo nahrajte!
- A nakonec perličku - na oficiálních stránkách www.quake3arena.com
se objevili informace o Road Tour,
což bude "pojízdnáL prezentace hry ve dvou desítkách amerických měst. Pokud se
tedy chystáte za moře na dovču, počkete si až se zde objeví konkrétní termíny a
podrobné informace a máte o jednu specialitku navíc. |
|
STŘEDA
28-07-1999 | 22:30
[ Ze světa ] |
Stručně |
- Další patch pro Kingpin, tentokrát již 1.14 naleznete na Kingpin BetaPatch stránce. Žádné extra
novinky či featury, jen a jen opravené chybky. Čekáme na oficiální verzi ...
- Když jsme u těch patchů - teprve dnes jsem poprvé spustil Aliens vs. Predator a
zjistil, že původní patch je určen pro americkou (a pirátskou:-) verzi. Ti, kteří
vlastní originální hru budou potřebovat evropský patch.
- Honza Karmak odpověděl na pár otázek ohledně Dreamcastu, nové konzole od Segy.
Zajímavý příběh, s zatím neznámým koncem, je dost možné, že se Q3A na
Dreamcastu dočkáme, což by bylo jen logické, jedním z hlavních fíčrů DC bude
právě internet a zabudovaný modem.
- Na oficiální sajtě Half-Life
Opposing Force naleznete v sekci "media" dva screenshoty z tohoto mission
packu, které jsem ještě neviděl. Další exkluzivní obrázek naleznete jako součást
interview s Landonem Montgomerym z
Gearboxu. Dva nové screenshoty jsou také na sajtě Team Fortress II.
- Trochu pozdě, ale přece "novinář" Thresh sepsal své připomínky ke Quake
III verzi 1.07 - na stránkách FiringSquad se dozvíte jeho názor a to v tradiční
velmi podrobné a odborně sepsané podobě.
- Image of the Day! ;-) |
|
PONDĚLÍ
26-07-1999 | 10:30
[ Ze světa ] |
Kingpin patch etc. |
Patch 1.1 pro Kingpin včera konečně vyšel a má jen 600kb.
Zas tak moc zabugoaný Kingpin nebyl, takže žádné prudké změny nečekejte, pokud
jste se však ještě do hry nepustili, určitě přijde vhod minimálně pro kratší
loadtime. Objevilo se v něm však několik chybek (nekompatibilita uložených pozicí,
nestabilita apod.), takže se Ryan rozhodl fixovat hru ve veřejném betatestingu.
Původní 1.1 verzi najdete ZDE),
beta 1.2b pak na stránkách Kingpin Beta
Testu. Co se týče seznamu změn v patchi, najdete jej v .planu Ryana
Feltrina, kde také případní zájemci naleznou server verzi pro Linux.
Ryan dále odpověděl na pár otázek serveru Bot
Epidemic, které pochopitelně míří především na potencionální výrobu botů
pro Kingpin. Jak jsem již dříve informoval, sám Ryan jako tvůrce Erasera (mimochodem,
vyšla
nová optimalizovaná verze 1.10!!!) jí bohužel nevytvoří, vzhledem ke struktuře
Kingpinu to však nebude až takový problém. Zdrojový kód bude vydán během týdne, i
další Ryanovy odpovědi jsou optimistické, takže snad enbude trvat dlouho a i
solitéři budou moci zkusit DM.
A do třetice Kingpin - Ryan je kromě Erasera podepsán i pod známou závodní úpravou
Quake Rally, která alespoň pro mne svého času znamenala velký šok a příjemné
překvapení co všechno lze s Quakem udělat. Xatrix měl zřejmě podobné plány i pro
Kingpin a i když se nakonec dostalo jen na motorku a auto v in-game animacích, s trochu
zručnosti si můžete něco vyzkoušet v DM mapách. Pokud jste to ještě kvůli
cheatům či konzoli neučinili, spusťte hru s parametrem "+set developer 1", ve hře pak na konzoli
napište "g_vehicle_test
X", kde X je
číslo od jedné do tří (různé vehikly). Pro lepší feeling pak ještě můžete
přidat příkaz "cl_rearviewmirror 1". Je to skvělé, určitě budete překvapeni skvělým chováním
vozidel, nechybí však ani zvuky. |
|
26-07-1999
| 10:30 [ Ze světa ] |
Level design |
Každý správný herní vývojář (či zvídavý hráč) dobře
zná server GamaSutra, od tohoto okamžiku by jej
měl poznat i každý správný tvůrce levelů. Právě GamaSutra totiž na svých
stránkách hostí skvělý
článek o level designu, ve kterém své tajemství prozrazuje OSM designérských
legend - Tim Willits, Levelord, Paul Jayuays, John Romero, Cliff Bleszinski, Marc Laidlaw,
Eric Biessman a Paul OConnor. něco podobného jsem už kdysi četl tuším v podání
Gamecenteru či GameSpotu, toto je však daleko - daleko kvalitnější. Zájemci se zde
nedozví konkrétní technické finesy, ale spíše jak zaujmout hráče atmosférou,
hratelností a originální architekturou, což je ještě mnohem důležitější,
protože jak určitě všichni víte, ovládnout editor je jen prvním krůčkem na
složité cestě za geniální úrovní ... |
|
26-07-1999
| 10:30 [ Ze světa ] |
Stručně |
- Máme tu dvě nové hoststránky - klany Satans Proxies a Frag
Factory. Vítejte v týmu!
- 3DO se rozhodlo nevydat veřejně editor levelů pro Requiem: Avenging Angel.
- Epic MegaGames oznámili, že budou svůj příští engine programovat minimálně pro
dvě platformy - PC a PSX2. PlayStation 2 svými parametry ohromila celou herní branži,
uvidíme jak zareaguje v tomto směru ostražitý a snad trochu staromódní id Software.
A protože je vývojovým prostředím PSX2 známý Linux, mohou se těšit i
provozovatelé právě této platformy.
- A když už jsme u Epicu, oficiální release date Unreal Tournamentu má britská
pobočka GT Interactive stanoven na 27. srpen, americký obchodní řetězec EB World
(obvykle v tomto směru poměrně přesný) dokonce na 12. září, v Epicu se však
vyjadřují že ani toto pravděpodobně nestihnou.
- Tým Lenien Software vydal zajímavý launcher pro Aliens vs. Predator,
který umožňuje přednastavení mnoho vleb včetně nesmrtelnosti a dalších cheatů. |
|
STŘEDA
21-07-1999 | 22:55
[ Ze světa ] |
Stručně |
- Jak vidíte, trochu jsem upravil tabulku nahoře. Zmizela
část "Not Quake", která mě sice celkem bavila, ale jinak byla tak trochu
zbytečná, naopak je tu kompletní seznam všech hostovaných stránek - starý způsob s
posledními aktualizacemi jaksi nefungoval. Pokud vidíte nějakou chybu, nebo chcete
začít vlastní stránku (ať už klanovou či jakoukoliv jinou), určitě mi napište!
- Shiny zveřejnilo termín vydání Messiahu, úchylné originální
"third-person" 3D akce s ambiciózní technologií. Koncem srpna bude preview
hratelná verze, v polovině října oficiální demo a hra vyjde v polovině listopadu.
Více o hře na www.messiah.com.
- Podobná informace dnes vypadla z Looking Glass, jejichž System Shock 2 sice není
hardcore 3D akcí, ale určitě zajímavou hrou, takže proč tu ten termín neříci - na
oficiální sajtě www.shock2.com je napsáno, že
budeme "šokováni" 12. srpna. Uvidíme. Tamtéž hledejte nové shoty.
- Fanouškovská sajta Croft Times (téma myslím
jasné:-) obsáhle
informuje o čtvrtém dílu Tomb Raideru. Nejdůležitější informace - vydán bude
v listopadu, opět nebude mít multiplayer, koncepčně se vrátí spíše k prvnímu a
druhému dílu (tj. více adventure). Jsou zde i první PC shoty.
- Blíží se nám hranice 200 tisíc přístupů, uvidíme zda padne ještě dnes,
každopádně děkuji všem za přízeň, snad mi ten (střídavě velký a malý) elán
vydrží ještě alespoň další tři roky :-). |
|
21-07-1999
| 18:15 [ Ze světa ] |
Q3Arena TEST patch a mirror |
Podle očekávání id Software vypustil patch na druhou test
verzi, tedy z 1.06 na 1.07. Má jen necelé 2MB a opravdu vše co jsem již včera
naznačil. Protože jistě existují i čtenáři, kteří si jště nestihli nahrát
starou 1.06 verzi, umístil jsem na lokální ftp mirror aktualizovaného testu, aby
nemuseli stahovat starou verzi a patch. Pokud jsou pro vás z nějakého důvodu
rychlejší oficiální mirrory, hledejte na www.quake3arena.com,
lokální mirrory pak zde:
lokální
mirror patche, 1.6MB - q3test_win32_1_06-07.exe
lokální mirror verze 1.07, 33MB - q3test_win32_1_07.exe |
|
21-07-1999
| 18:15 [ Ze světa ] |
Mortyr demo soon? |
Původně bylo demo na fašistickou 3D akci Mortyr ohlášeno na
minulý týden, podle aktuální zprávy z tábora autorů, polského týmu Mirage Media se dočkáme dnes hodinu po půlnoci
našeho času (snad jsem to s těmi hodinami nepopletl;-). Demo nebude možné umístit na
Cover CD časopisů (hlavně proto, že hra nemá vydavatele a tedy není tak docela
"oficiální"), pokud tedy bude kvalitní, umístím jej na ftp. Připomínám,
že by mělo mít nějakých 20MB a obsahovat jeden single-player level. Na prohlášení
autorů mne zaujal fakt, že se hra bude během dvou týdnů prodávat v rodném Polsku,
kde si jí samozřejmě vydávají samotní autoři, takže nedočkavci budou mít
možnost ... |
|
ÚTERÝ
20-07-1999 | 21:15
[ Ze světa ] |
Q3Arena - a co dál? |
Jak si možná pamatujete, Carmack po vydání prvního testu
ohlásil další dva, jeden s tournament módem, druhý s bot kódem. Jak to ale bude
opravdu? Tak jednoduché to určitě nebude. Předně mě osobně uniká smysl testování
botů - ty snadno otestuje in-house testovací tým v čele s Threshem a dalšími
hvězdami. Tyto pochyby údajně má i Carmack a tak je ve hvězdách zda se opravdu
třetího testu s boty dočkáme. Spíše to vypadá rovnou na demoverzi. Hodně
odpovědí na otázky JAK a CO nám dal i .plan Graeme Devineho, který ohlásil kromě
Linux a MAC verzí také vydání patche pro druhou test verzi :-). Ten bude vydán během
nejbližších dní, bude mít mezi třemi a pěti MB a bude obsahovat úpravy některých
menších i větších chybek (podpora joysticku, cheat bug, 1on1 map bug). Co se týče
oficiální demoverze a plné verze, myslím, že nakonec se dočkáme někdy kolem
října. V tuto chvíli se v tomto směru bavím spíše na účet Epicu, který krátce
před E3 prohlašoval Unreal Tournament prakticky za dokončený a nechal jej několik
časopisů recenzovat, aby z nich následně udělal naprosté hlupáky a UT o několik
měsíců odložil. Co naděláme ;-).
Mimochodem, když už jsem se zmínil o Q3A a UT, velmi mne zaujal výsledek hlasování
na 3D Action Planet (tahle sajta je mimochodem stále
lepší a lepší), kde dalo v hlasování o nejočekávanější multiplayer 3D akci z
téměř pěti tisíc hráčů plných 45% přednost Team Fortress 2, jen 38% Quake III
Areně a zbytek, tedy 17% Unreal Tournamentu. Vím, že jsou tyto průzkumy veřejného
mínění velmi nepřesné především proto že každá fan-stránka dané hry posílá
všechny své čtenáře hlasovat, přesto jsou výsledky velmi zajímavé a pro jísté
firmy i alarmující. |
|
20-07-1999
| 21:15 [ Ze světa ] |
Stručně |
- Nějak jsem úplně pozapomněl referovat o zajímavém cheatu
v druhém Arena TESTu. Spus?te mapu přes konzoli a příkaz "devmap q3test1" a
pak "give all". Máte všechny zbraně (neúplné, často bez grafiky, efektů a
zvuků) a také grappling hook. Heh!
- Blíží se patch pro Kingpin, snad kompletní (minimálně velmi dlouhý) seznam všech
změn najdete v .planu Ryana Feltrina. Prý se kromě oprav chyb dočkáme i nového DM
módu "Real Mode" podobnému Action Quaku. Jedna ráda a dost - prý je velmi
zábavný především při hře 1on1.
- Opět nová verze Redemption
bota pro Sin, tentokrát již 1.10. Co se konkrétně změnilo se můžete dočíst na
zmíněné stránce, především však podpora dalších úprav a samotný bot se už asi
moc velkých změn nedočká. |
|
PONDĚLÍ
19-07-1999 | 23:50
[ Ze světa ] |
Best of Half-Life |
Kvalita a kvantita add-onů, modů a dodatků pro hry je dobrým
barometrem kvalit samotné hry, i když doba ukázala že v žáném případě není
úplným a jediným (Sin, Unreal, Heretic II apod.). V mánii převzal po Quakovi a
Quakovi II žezlo Half-Life, na kterého se v poslední době valí opravdu hodně
zajímavé věcí včetně zdá se velmi kvalitních botů (autorů je hned několik, to
by v tom byl čert, aby něco nevyšlo). Sympatické je, že autor a vydavatel Half-Lifu,
tedy Valve a Sierra nadšencům fandí a pečlivě jejich práci hodnotí - prvním
výsledkem bude jakási party ve Friscu, kde bude představena sedmička
nejzajímavějších výtvorů. Do USA se sice za prezentací nikdo z nás nevydá,
můžeme si však zmíněnou sedmu sami představit. Jde totiž v podstatě o skupinu
nejlepších či spíše nejnadějnějších (většina zatím nebyla vydána) úprav pro
Half-Life - na následujících řádcích vám povím něco o čtyřech, jež znám
přecijen trochu více, zbytek je obestřen menším tajemnem, jakmile však budou známé
podrobnosti, jistě si znalosti opět doplníme. Doporučuji především USS Darkstar,
který je jako jediný k dispozici ve finální verzi a jméno autora vás o kvalitách
jistě přesvědčí. Co se týče ostatních, výbornou sumarizační stránku všech
úprav pro Half-Life naleznete ZDE,
pokud vás zajímají čistě boti, pak spíše ZDE.
Action Half-Life: je dobře známá modifikace,
která byla z Quaka předělána pro Half-Life, kam se hodí ještě o něco více. Zatím
bohužel nebyla vydána žádná verze, první veřejná betaverze je chystána právě na
konec měsíce, kdy bude zmíněné Mod Expo. Můžeme se těšit na většinu známých
vychytávek z akčních filmů (pro ty kdo opravdu netuší - Action je především o
zábavě a akci ajko vystřižené z filmového plátna) a samozřejmě také na řadu
novinek. Na stránce projektu doporučuji sekci screenshots. <homepage>
USS Darkstar: Neila Mankeho předpokládám
představovat nemusím - autor mnoha kvalitních single-player úrovní pro Quaka a Quaka
II, především série Soldier of Fortune (nezaměňovat s chystanou hrou). USS Darkstar
je výtečná rozsáhlá SP epizoda pro Half-Life zasazená sice do trochu jiného
prostředí, přesto velmi zábavná. Podobně jako ostatní Neilovy výtvory byla
vytvořena exkluzivně pro PC Gamer, takže jí bohužel nemůžu umístit na
GameStarovské CD, přestože je daleko zábavnější než většina demoverzí (hej,
udělal jí jediný člověk!). Můžete si jí však nahrát z homepage tohoto časopisu.
Vřele doporučuji, autoři Half-Life add-onů se soustředí především na multiplayer,
Neil nám to vynahrazuje. <homepage>
Counterstrike: Znáte-li Half-Life týmové
modifikace Hunted, Team Fortress a hru Rainbow Six, máte hrubou představu co bude
Counterstrike. Tetoristé proti speciální jednotce v nejrůznějších akcích, např.
likvidaci VIP osob či záchraně rukojmích. Osobně považuji právě tuto úpravu za
zatím nejlepší co se kdy v týmových úpravách objevilo (k dispozici je již celkem
kvalitní betaverze s mnoha mapami, takže můžete testovat sami), souhra jednotlivých
hráčů tu hraje velmi důležitou roli, což je jedna strana mince, skvělé zbraně,
jedinečnost levelů, variabilita a tradiční Halflifovská hravost na druhé straně
rovněž potvrzují velmi vysoko nasazenou la?ku. Doporučuji! <homepage>
Science and Industry: Velmi, opravdu velmi
originální a odvážný projekt, kterému bych asi moc nevěřil, ale když jej vybrali
ve Valve a Sieře, asi za něco stát bude - betaverze bude představena koncem měsíce.
Základní myšlenkou je vývoj nové technologie, především zbraní. K tomu slouží
vědci, kteří se jedna kradou u soupeřů, jednak shání všemožně jinde, přičemž
roliv rychlosti vývoje hraje i spokojenost vědců, například pracovní podmínky
(přestřelky za dveřmi a únosy kolegů ke konkurenci jejich morálku neposílí, z
vlastní zkušenosti to potvrzuji:-). Vypadá to zajímavě hlavně proto, že se hra
díky novým zbraním neustále vyvíjí a obměňuje. <homepage>
Co se týče zbytku, v seznamu byla ještě úprava Kanonball, což má být jakási pohodová
"sportovní" úprava jako rugby či na počítači známější speedball, Gunman, single-player úprava
kombinující ience-fiction s westernem (na to jsem velmi zvědav!) a Chemical Existence, opět singlový datadisk s
velkým důrazem na příběh. |
|
19-07-1999
| 23:50 [ Ze světa, Z domova ] |
Stručně |
- Na GameSpotu jsou k dispozici první obrázky z PC
verze čtvrtého dílu Tomb Raidera. Bohužel nemohu říci, že bych na nich viděl
nějakou znatelnou změnu i když na druhou stranu nejsem člověk, který by tyhle hry
měl hodnotit. Sérii jsem nehrál, nehraju a nikdy hrát nebudu. Díky bohu.
- V poslední době se objevilo poměrně dost českých verzí do her. Na Čedičově stránce budou z 3D akčních fandů
potěšeni především hráči Hexenu II a jeho mission packu. V Hexenu II je textu
poměrně dost, takže vřele doporučuji ...
- Martinek z MVS hodlá vytvořit co možná nejúplnější seznam českých map pro
Quaka a Quaka II, takže pokud jste něco vytvořili, či mu v této záslužné činnosti
můžete jakkoliv pomoci, směle si prohlédněte www.quake.cz/mvs/.
- Kingpin se u nás začne prodávat koncem tohoto týdne. V JRC by měl být k dostání
za Kč 1.599,- a to s českým manuálem i krabicí. osobně dám přednost dovozu,
nemůžu si nechat ujít unikátní americkou krabici s obrovskou
"antinásilnickou" nálepkou.
- Po dlouhé době se blíží čas soutěžení na Quake-CZ, tentokrát o opravdu
zajímavé ceny. Takže - radím vám, koukejte prohnat Omicrona, po vyhlášení nebude
na trénink čas. |
|
SOBOTA
17-07-1999 | 16:15
[ Ze světa ] |
Q3TEST mirror a první dojmy |
Tak jsem otestoval většinu z novinek, které druhý TEST
nabízí a musím říci, že je vše při starém a tedy OK :-). Podpora teamplaye je
jasná, tournament mód jsem vzhledem k 2 hráčům příliš netestoval, nový level je
také kvalitní, ačkoliv jsme už od id Software hráli spoustu lepších. Naleznete v
něm novou zbraň, lightning gun, která mi přišla trochu podivná, princip na kterém
funguje bude trochu složitější, ještě to musím pořádně otestovat. Rakety jsou
rychlejší, což určitě všichni fandové Q1 přivítají, součástí hry je jakési
interní GameSpy s vyhledávačem serverů (SUPER!). Celkově jsem stále nadšen z
q3test2 skákacího levelu, 1on1 si však své fandy také jistě najde. Následuje
mirror:
Mirror na
Quake-CZ (31MB): ftp://ftp.inext.cz/quake.cz/idstuff/q3test_1_06.exe
!! Upozornění pro
webmastery - pokud budete chtít na svých stránkách využít tohoto mirroru, prosím
zveřejněte jen odkaz na Quake-CZ. !!
!! Tento soubor naší linku velmi zatíží a rád bych z toho také něco měl :-). !! |
|
PÁTEK
16-07-1999 | 21:00
[ Ze světa ] |
Q3TEST II. tento týden!! |
V id Software se před týdnem u příležitosti testování turnajového
módu konal interní turnaj mezi programátory a designéry, který pro mne překvapivě
vyhrál John Carmack před Toddem Hollensheadem. Snad se nové TEST verze dočkáme v
nejbližších dnech (bohužel bude nutné stahovat všechna data znovu celá),
Hollenshead se nechal slyšet, že ačkoliv nic neslibuje, jejich interním termínem je
sobota. Kromě tournament módu bychom se měli dočkat jedné 1on1 mapy a konečně i
týmového kódu. Více hledejte na Scaryho
stránce, kde se mj. dočkáte stručného popisu nové mapy, na kterou se jako
duelista třesu jako malý kluk. Z této stránky také pochází dva níže uvedené
screenshoty.
Jinak
ovšem celkově v poslední době stále více ztrácím dosud neoblomné přesvědčení,
že se Q3A dočkáme letos. Nevím jaká panuje v id Software atmosféra, faktem je, že
po nedávném odchodu Briana Hooka, jedné z klíčových osob týmu odchází bez udání
důvodu další poměrně důležitý článek, Brian "KillMe" James, level
designer. Mimochodem, sháníte-li nějakou sexy wallpaper z Q3, co TOHLE? |
|
16-07-1999
| 21:00 [ Ze světa ] |
Belly of the Beast |
Po dlouhé době se opět vracím k přídavnému levelu od amatérského
autora. Jde však rovnou o rozsáhlou kompilaci single-player levelů pro Quaka II od
Jasona Finka. Její velikost je oslňující - za 20MB dostanete tucet prvotřídních,
rozsáhlých a těžkých levelů, které patří mezi to nejlepší co se kdy pro 3D akce
z mozků amatérů objevilo a troufám si říci, že snadno překonávají oba
oficiální mission packy, pomineme-li samozřejmě fakt, že tady nejsou žádné nové
zbraně ani potvory. I když možná právě to je největší výhoda - Jason z Quaka II
a své mozkovny ždíme co se dá, čekejte desítky architektonických skvostů, proti
nimž je "tančící dům" v Praze jen trapnou kadibudkou, báječné pasti a
puzzle a skvělou atmosférou, která ve mně vyvolala vzpomínky na Beyond Belief, kdysi
pro Quaka. Rád bych poděkoval Jasonovi za týdny či měsíce, které tomuto úžasnému
výtvoru věnoval a věřím že tak sami a mailem
učiníte i vy, určitě to stojí za to - zadarmo už jsem něco tak kvalitního nehrál
opravdu dlouho. Vzhledem ke kvalitám a velikosti Belly of the Beast jsem se rozhodl
vytvořit lokální mirror na
Quake-CZ, v nejbližších dnech bude následovat rozsáhlá recenze. To snad pro ty,
kteří mi nevěří, že se těch 20MB snadno vyplatí. |
|
16-07-1999
| 21:00 [ Ze světa ] |
Kingpin. A co dál? |
Well. Kingpin je zdárně za mnou - za to že jste tak dlouho vydrželi
bez aktualizace vás "odměním" recenzí a návodem
v předstihu před GameStarem, který vychází teprve v pondělí (návod je navíc
narozdíl od GS verze kompletní!). Věřím, že vás recenze přesvědčí, že Kingpin
za sehnání opravdu stojí a návod zase zbaví případných problémů, které s ním
máte. Ač není tak těžký jak to zpočátku vypadá, určitě s ním budou daleko
větší potíže než s Quakem II. Součástí návodu jsou tipy a kompletní seznam
cheatů pro plnou verzi.
Kingpin mne velmi potěšil a ačkoliv není tak docela na úrovni Half-Life, za tři
čtyři podobné hry ročně budu š?astný. Recenze na internetu dopadly obvykle obdobně
(vzácně jsem se shodl i s kolegy z konkurence - Level 8.7/10, Score 8/10), trochu
kritičtěji se k němu postavili snad jen v GameSpotu (7.3/10),
zklamáni zřejmě byli i v Next-Generation a velmi
negativně se pak ke Kingpinu postavili na DarkLabs (4/10). Každopádně jsem
rád, že mu jde i prodej, k čemuž určitě přispěl velmi kvalitní betatesting, s
hrou v podstatě nejsou potíže (alespoň v mém případě nebyly). Xatrix každopádně
chystá na nejbližší dny patch, v kterém by měly být všechny existující chyby
opraveny. Sem patří například přeci jen trochu delší nahrávání levelů a dále
například přehrávání intra jen poprvé či zpřístupněná konzole při
multiplayeru i bez nastavení developer módu. Co se týče zajímavého drbu o konci
Xatrixu, žádné další informace jsem nevyš?oural (něco se však určitě děje),
faktem je, že by byla velká škoda, kdyby se pro Kingpin neobjevil žádný mission
pack. |
|
16-07-1999
| 21:00 [ Ze světa ] |
Osud Mortyru |
Ještě tento týden (tedy pravděpodobně dnes nebo zítra) bychom se
podle polských autorů Mirage Media měli dočkat demoverze Mortyru, s jedním
single-player levelem (velikost se očekává okolo cca 20 MB). Mortyr i přes
několikeré sliby autorů stále nemá vydavatele a plná verze je tedy v nedohlednu.
Dnes však redaktoři Avaultu dali všem 3D
akcoidním hráčům naději - vydání hry prý už stojí a padá jen na nalezení
vydavatele, hra bude během několika málo dní dokončena. Právníci UBI Softu a
Interactive Magic prý dokončí svůj job do konce měsíce, takže pokud vše půjde
dobře, snad se dočkáme ještě o prázdninách. Patříte-li mezi fandy fašounského
Mortyru, více informací a samozřejmě novinek ohledně termínu a vydavatele hledejte
na Mortyr.Net. |
|
16-07-1999
| 21:00 [ Ze světa ] |
Lara Croft nastavuje kaši ... a prsa :-) |
Pokud jste fandy série Tomb Raider (nic proti melounům, ale snad vás
moc není:-), určitě přivítáte volně vydané levely Golden Mask, které byly dosud k
dispozici jen jako součást zlevněné edice. Jde o celkem pět úrovní (jeden je
úplně nový a nebyl ani v té zlevněné edici) pro druhý díl a pokud vím, Level i
Score GM v posledních číslech recenzovali, takže to asi nebude tak špatné a malé.
17MB soubor downloadujte například ZDE. Jinak co
se týče těch melounů, jak už možná víte, aktuální americké vydání Playbye
obsahuje nahou Nell McAndrew, předposlední modelku Lary Croft. Stránky určitě někdo
naskenuje, takže se těšte a pokud jste Nell v reálu ještě neviděli, připravte se
na překvapení ;-). Nevím zda se Lara objeví i v naší verzi Playboye, ovšem
například v Británii jeho vydavatelé narazili a museli přelepit nápisy "Lara
Croft" a "Tomb Raider" na obálce všech časopisů. |
|
ÚTERÝ
29-06-1999 | 23:45
[ Ze světa ] |
Kingpin VYDÁN! |
Konečně jsme se dočkali. Jedna z nejočekávanějších a
pravděpodobně i nejlepších singleplayerových 3D akčních her tohoto roku byla
konečně vydána. Kingpin se objevil v obchodech po celých Spojených Státech a pokud
vím i na warezu. Když jsem nad tím přemýšlel, ono letos těch singleplayerových 3D
akcí zas tak moc nebude. Duke Nukem Forever to asi ani letos nestihne, Daikatana a Mortyr
za moc stát nebudou a tak snad tradičně něco přinese konec roku - z trojice Soldier
of Fortune, Amen: The Awakening, Giants však také bude něco odloženo. Každopádně
Kingpin je za námi, já jsem hlavně zvědav jakou způsobí odezvu mezi mravokárci a
samozřejmě hráči. V nejbližších dnech budu informovat jaký je ... |
|
29-06-1999
| 23:45 [ Ze světa ] |
Tribes Extreme & Tribes 2 |
V nedávné tabulce jste se dozvěděli, že je Starsiege Tribes po obou
dílech Quaka a hře Half-Life nejhranější 3D akcí na internetu. Je to pro mnohé
překvapivé, autoři za to kromě známého světa Starsiege vděčí mj.také skvělé
týmové hře, která je v některých směrech unikátní. Vzhledem k úspěchu tedy
není divu, že Dynamix chystají pokračování v podobě Tribes 2 a Tribes Extreme.
Zatímco Tribes Extreme
(link na press release á čtyři první screenshoty) bude jakési singleplayer
pokračování obohacené o další tréninkové mise a postavené na technologii
původních Tribes (chápejme to tedy spíše jako mission pack - hra bude osttně vydána
ještě letos na podzim), Tribes 2 bude plnohodnotné pokračování s novým
hardware-only enginem a kompletně předělanou hrou. Více informací o obou hrách i
všech dalších ze světa Starsiege naleznete na sajtě PlanetStarsiege. |
|
29-06-1999
| 23:45 [ Ze světa ] |
Max Payne update |
Na serveru Before Its Done
je čerstvý rozhovor s Petrim Jarvilehto z Remedy, který je samozřejmě zaměřen na
Max Payne, spolu s Indiana Jonesem (no a trochu snadi i Prince of Persia) jedinou
"third-person" střílečkou, která mne momentálně zajímá. remedy se
bohužel trochu shlédli v 3D Realms a neposkytují veřejnosti téměř žádné
informace a screenshoty, takže každý podobně rozsáhlý a informativní rozhovor
vítám s otevřenou náručí. Petri pochopitelně neprozradil nic o zbraních ani
multiplayeru a na otázku zda bude network kód lepší než u Unreal Tournamentu a Q3A
odpověděl prostě "ano", mne vša zaujala pasáž o zpracování soubojů ve
stylu akčních filmů (pokud jste viděli nedávno vydané video z E3, víte o čem
mluívím), což je opravdu troufalé a já jsem zvědav zda to bude ve hře fungovat. Na
závěr jsem rád, že konečně několho napadlo nezeptat se "Kdy bude MP
hotov?", ale "Jak jste daleko?", protože odpověď na tuhle informaci je
daleko obsáhlejší. Ostatně posuďte sami, já myslím že Max Payne vyjde nejdříve
na jaře příštího roku: Zatím nejsme ve finálním stádiu, ale herní engine je stabilní a
máme hotovo množství hrubě navržených levelů a prostředí. Stále potřebujeme
nějaký čas na doladění technologie a brzy si začneme pohrávat se zpracováním
konkrétní hratelnosti. |
|
29-06-1999
| 23:45 [ Ze světa ] |
Stručně |
- Dvě z prvních recenzí na Unreal mission pack dopadly více než
dobře a vypadá to že po dlouhé době konečně začíná bohatá úroda (s Half-Life
Opposing Force to snad špatně dopadnout nemůže). Recenze hledejte na IGN (8/10) a 3D Action Planet (9/10),
já se do hry pustím až zítra ...
- Pěkný článek o úspěchu G.O.D. naleznete ZDE. Jedná se o naskenované listy z
časopisu Business Dallas. Tak to vidíte - a pak prý že mají počítačové hry
stejnou reputaci jako porno průmysl ;-).
- Rozhovor s Radny Pitchfordem, šéfem Gearboxu (tvůrci datadisku pro Half-Life)
naleznete ZDE, dva nové
screenshoty pak TADY.
- Neméně zajímavý rozhovor najdete ZDE. Jde o Alexe
Redmana, spolutvůrce hry Extreme Win chun VR postavené na Unreal technologii. Jde o
jednu z oněch zvláštnějších licencí Unrealu.
- No a na úplný závěr ještě rozhovor s Mattem
Woodem, level designerem pracujícím na Duke Nukem Foreveru od 3D Realms. Dlouhý,
ale bohužel nepříliš zajímavý. |
|
NEDĚLE
27-06-1999 | 23:15
[ Ze světa ] |
Stručně |
- Unreal Mission pack už je venku, na netu se objevily desítky
screenshotů, nejvíce jich je asi na PlanetUnreal. ke hře bych se měl
dostat již zítra, budu samozřejmě referovat jak to dopadlo, ale vidím to velmi
dobře, Legend je Legend.
- Christian Antkow z id Software ve svém .planu
informuje o změně DNS serverů, které souvisí s přestavbou serveru, jež nepřežil
vydání první TEST verze. Uvidíme jak dopadne nový, druhá test verze má vyjít
"soon".
- Vyšla nová verze Redemption bota pro Sin, která podporuje různé variace deathmatche
této hry. Verze 1.06 je k dispozici na domácí stránce projektu www.planetquake.com/redemption/.
- Všimli jste si, že už uběhl téměř rok co jsme naposledy slyšeli o Rogue
Entertainment? Tito autoři Strife (Doom engine RPG) a mission packů pro Quake 1 a Quake
2 se odmlčeli, vzhledem k průměrně 18-ti měsíčnímu už je nejvyšší čas na to
aby vypustili první info o své nové hře, je-li nějaká. Ksakru, nesnáším čekání
...
- Na serveru Tactical Planet se v posledních
dnech mluví hlavně o Hidden & Dangerous, dnes vyšlo nové 70MB velké demo
podporující multiplayer, takže změnu nečekejme ani v nejbližších dnech.
mimochodem, čerstvě je zde dementována zpráva o chystání mission packu a
pokračování.
- Na sajtě PC Paradox se objevilo velké preview Deus Ex.
Hra vypadá zajímavě, ale nečekejte, že se jí tu budu příliš věnovat, poběží
sice na Unreal enginu, ale jde o akční RPG. Nicméně screenshoty vypadají opravdu
nádherně .. |
|
|