Kódování
Změna kódování češtiny těchto stránek.

Quake-CZ ...od hráčů pro hráče od A do Z o 3d akčních hrách...

InterneXt
Tyto stránky fungují za pomoci firmy IneXt.

ČTVRTEK 24-06-1999 | 23:15   [ Ze světa ]
Kingpin, Xatrix a Wolf3D II?
Tedy, některé věci opravdu nečekáte. Můžete si být jistí, že Romero nevydá během dvou měsíců Daikatanu, můžete se "spolehnout" na recenze Honzy Eislera a ještě včera jste jistě byli přesvědčeni, že Wolfenstein 3D patří mezi hry, jejichž pokračování patří do kategorie nereálných snů. A hle, stačí 24 hodin. Ale popořádku - po internetu kolují fámy o konci společnosti Xatrix, jehož důvodem je snaha o zbavení se kontraktu s Interplayem, který zřejmě zněl na více titulů. Podstatnější je, že prý šéf Xatrixu hodlá přejít pod křídla Activisionu a na enginu Quake III Areny vyvíjet pokračování Wolfa s názvem "Return to Castle Wolfenstein". Chce s sebou vzít jádro Xatrixu, protože však existují jisté spory o podíly ze zisku Kingpinu, na kterém mnozí z Xatrixu makali ve dne v noci dlouhé měsíce, není jisté, zda půjde o celý tým, část nebo jen trosky. Všechny tyto informace jsou pochopitelně neověřené a pocházejí ze sajty Evil Avatar proslulé informacemi z kauzy ION Storm (které se tehdy do značné míry potvrdily). Seriózní Bluesnews však tyto informace dementují. Uvidíme co se z toho vyklube, pokračování Wolfíka ... hmmmmm ...

Zajímavé je, že na polo-oficiální fanouškovské stránce PlanetKingpin není o této události ani slovo. Zato je zde zajímavý obrázek krabice Kingpinu, jehož zhruba pětinu zabýrá obrovské a výrazné označení "WARNING: Violent Subject Matter", kterým se Interplay snaží předejít potížím s moralisty. Samotný Kingpin by měl být v prodeji v posledních červnových dnech, tedy cobydup ...
24-06-1999 | 23:15   [ Ze světa ]
Descent III Stuff
Po vydání Descentu se objevilo několik zajímavých stránek, které by určitě žádnému Descentovci neměli ujít. Já si na něj vyhradil víkend a docela se těším, snad mne nezklame, tak jak zklamal Jana Eislera, který v novém Score pokračuje ve svém stylu a udělil mu 4/10 a razítko "šit". Z recenzí na Gamespotu UK (8/10), Firing Squad (4/5), GameOver (87%), IGN (9/10) či Jaydeem vyplývá téměř přesný opak. Ale k věci - nejprve přichází na řadu návod na optimalizaci, díky které bude hra na vašem compu rychlejší a hezčí. Pak je tu pro autory levelů, modů a všeho podobného TATO stránka, kde naleznete kromě samotného SDK (tj. nástrojů na tvorbu add-onů a úprav) také návody a tipy jak začít s tvorbou levelů a úprav vůbec. No a pro ty šťastnější, kteří již měli s D3 tu čest a zakysli tu je skvělý kompletní walkthrough návod na GameSpotu.
24-06-1999 | 23:15   [ Ze světa ]
Co se hraje na netu?

Server Championship League zjišťuje informace z tisíců serverů a o milionech hráčích a seskupuje je do příslušných žebříčků. Zajímavá je však už základní statistika. Posuďte sami co se dnes nejvíce hraje:

Hra

Počet serverů

Počet hráčů

Počet minut

Half-Life

1099

67,22

8,725,256

Tribes CTF

894

100,758

24,181,831

Quake III Arena TEST

671

96,275

7,529,584

Quake II CTF

321

62,338

7,269,236

Quake II

239

65,079

4,626,507

QuakeWorld

324

40,100

2,274,669

QuakeWorld Team Fortress

447

72,153

8,289,149

No, určitě to stojí za zamyšlení - předně je těžké zvolit skutečný srovnávací prvek, nejspravedlnější by byl asi počet hráčů, velmi podstatný je však i počet serverů a samozřejmě doba jakou na nich hráči strávili. Nikoho určitě nepřekvapí úspěch Half-Life, jehož deathmatch je výborný a originální, překvapením je alespoň pro mne Tribes. Jinak však všemu vládne id Software. Z Quake III Areny je venku jen TEST demo a dvě mapy a přesto jej hraje sto tisíc hráčů na téměř sedmi stovkách serverech. Quake už je na světě naopak tři roky a přesto heh hrají statisíce hráčů - v kompletním seznamu (viz uvedený línk) jsou desítky pravidel od Rocket Areny, několika různých CTF až po Duel. Totéž platí pro druhý díl. Nejúspěšnější je samozřejmě Q1 Team Fortress (přestože mu dost hráčů přebral Half-Life, kde je započten TFClassic), následuje Q2 Lithium II, Q2 Action Quakem a Q2 Rocket Arenou. Nevím zda jsou ta čísla kompletní (hlavně u Unrealu o tom pochybuji), Sin provozuje pouhých 23 serverů, Shogo 25, Unreal dokonce jen 6. Celkově je evidováno přes 2,2 milionu hráčů a přes 35 tisíc herních serverů,což poskytuje určitou představu o rozsahu 3D akční mánie. Skutečně zajímavá čísla.

24-06-1999 | 23:15   [ Z domova ]
GameStar Doom Party demos
Trochu se zpožděním, ale přece - ZDE (1.7MB) naleznete nahrávky finální skupiny, kde hrálo šest hráčů, kteří určitě patří mezi ty nejlepší v této republice. Samozřejmě je řeč o Doomu, konkrétně o turnaji, který před časem proběhl jako náhrada Doomiády. Věřím, že je na co koukat, některé zápasy mají šťávu, tu se hraje ryze útočně, jindy zase obranně, posuďte sami ...
24-06-1999 | 23:15   [ Ze světa & domova ]
Stručně
- Z id Software přišla potěšující informace podle které je dokončována tournament mapa a tedy nová TEST verze. Termín není známý, prý to bude "brzy", dost možná příští týden. Mapa je zároveň jediná opravdu zřetelná změna, zbraně budou vyváženy trochu jinak, opraveny malé chybky v již vydaných mapách a chystá se i pár malých změn v teamplayi a pravidlech.
- O Half-Life 2 stále nic, Sierra však uvádí, že by měl být brzy v prodeji bundle Half-Life s nejnovějšími patchi a Team Fortress Classic. Celé to má mít název "Game of the Year". Nic pro nás ;-).
- Unreal Tournament je PRÝ dokončen, také PRÝ má být vydán až v říjnu, přesto se mrkněte na TENHLE screenshot z Last Man Standing úpravy. Nevypadá špatně. To bude zas probdělých nocí!
- Kdoví zda jde o vtip, ale na fansajtě Mortyr.net se objevila informace, že se chystá Mortyr mission pack s názvem Mortyr++ (nový single, balík DM a CTF map - kv ydání první čtvrtletí 2000), Mortyr II (vánoce 2000) a Mortyr pro Game Boy, což je blbost ;-).
- Na 3DGameGeek je rozhovor s Billy Zelsnackem, bývalým šéfem Rebel Boat Rocker, kterým jak známo EA zrušilo nadějnou 3D akci Prax War. Bill popisuje důvody zrušení, ke kterým se nemá cenu vracet, podstatné je, že je zde jasně naznačeno, že si Electronic Arts licencovali Quake III Engine pro jeden či více svých projektů! Bond, Bond!!
- V novém čísle amerického PlayBoye se objeví Nell McAndrew, bývalá modelka Eidosu pro Laru Croft. Takže pokud máte zájem - konečně máte šanci vidět Laru úplně nahou. nevím jak to funguje s českou verzí Playboye, zda přebírají nebo fotí vlastní série, faktem je, že zde v Praze je americký PlayBoy bězně k dostání. ZDE je obálka ..
SOBOTA 19-06-1999 | 16:15   [ Ze světa ]
Kingpin dokončen!
Hned několik kvalitních a veřejností velmi očekávaných her se v nejbližších dnech dostane do prodeje - více než Heavy Gear II, Might & Magic VII a Dungeon Keeper II nás všechny však dozajista zajímá Kingpin. Byl to Ridah (Ryan Feltrin - známý autor Erasera), který ve svém planu napsal "Kingpin je hotov. Bylo to krušných 13 měsíců, ale na výsledek jsem hrdý." Demo, které vyšlo již před několika měsíci bylo velmi úspěšné a tak o nic menší sláva jistě čeká plnou hru. Jednou z novinek, kterou Ridah představil ve svém planu je deathamtchová úprava "Bag Man", která je týmovou variací na CTF - oba týmy mají svou základnu, kde shromažďují peníze z neutrálního místa levelu. Postupem času se však vyplatí spíše než banku vykrádat soupeřovu základnu, neboť vyhrává samozřejmě tým s větším počtem peněz na kontě. Ridah zmiňuje, že vedle pěti levelů pro klasický deathmatch budou součástí hry hned tři levely pro Bag Man.

Jsem velmi zvědav kdy se Kingpin dostane do obchodů, kromě kontroverzního obsahu, který může být také příčinou jistého zdržení, vydavatel určitě zvažuje zda hru vydat ve slabém období letních prázdnin či vyčkat finančně silného období podzimu, kdy však bude daleko větší konkurence. Drew Markham z Xatrixu však prohlašuje, že bychom se měli dočkat do konce měsíce. Mimochodem, podle jistých zpráv právě odložení prý zvolili v GT Interactive, kde již hotový Unreal Tournament posunuli až na říjen (zatím neoficiální informace)!! V tom případě by je však pravděpodobně čekala přímá konfrontace s Quake III Arenou.
19-06-1999 | 16:15   [ Ze světa ]
Co nás čeká od id Software?
Budnoucnost id Software po vydání Quake III Areny je jedním z nejčastěji diskutovaných témat - mnozí tipují že zvolí pokračování Doomu, jiní že se budou i nadále soustředit na multiplayerové hry. Jisté, je, že alfou a omegou bude právě úspěch a prodejnost Quake III Areny. John Carmack to v krátkém rozhovoru s Billy Wilsonem z VoodooExtreme naznačil jasně (zbytek rozhovoru se týká neexistujícího projektu Trinity a technologických věcí):

VoodooExtreme:
S Graeme Devinem na palubě, dočkáme se u vaší příští hry nářezového příběhu?

John Carmack:
Graeme pomalu pokládá základy pro naší další hru, ale zatím není nic jistého. V současné době přemýšlí nad hrou se silnějším single-playerem, ale pokud se bude Q3A skvěle prodávat, pravděpodobně budeme pokračovat v obdobných produktech. Rozhodně tu však je jistá chuť pracovat na hře, která dovolí více využít vizuálních schopností Q3 enginu. V našem současném zaměření na rychlou akci pro to není moc prostoru.
19-06-1999 | 16:15   [ Ze světa ]
Levely, levely, levely ...
15. června byla uzávěrka soutěže GameStaru o nejlepší level pro hru na quake-enginu. Nečekal jsem nic světoborného, ale své výtvory poslalo několik desítek autorů a vedle amatérských a průměrných levelů září hned několik skvostů, které mi svou kvalitou vyrazily dech. Určitě si nenechte ujít příští číslo GameStaru, kde bude na CD umístěna většina úrovní. Quake-CZ pak spolu s GameStarem a klanem NecroRaisers chystá další megaprojekt, jehož součástí můžete být i vy! Mistrně ovládáte Worldcraft? Jste oddaní fandové Half-Life? Pak neváhejte a napište - cílem je společně vytvořit kvalitní datadisk pro Half-Life s rozsáhlou single-player epizodou a samozřejmě i multiplayer levely. Nejde o nijak náročnou práci, která není navíc nezištná. Zájemci z řad tvůrců levelů neváhejte!!
19-06-1999 | 16:15   [ Ze světa ]
Stručně
- Na Gamecenter je 30MB velké video Max Payne z E3. Stahoval jsem jej a přestože je pěkné, není tam nic moc nového, celé je založeno hlavně na prezentaci úžasných pohybů jako vystřižených z filmů Johna Woo.
- To E3 video ze hry Soldier of Fortune (Quake 2 engine hra od Ravenu, kombinace mezi Sinem a Rainbow 6) je jednak pětinové (6MB) a daleko lepší. Najdete jej na GameSpotu ...
- Máte-li problémy s Aliens vs. Predator, navštivte GameSpot, kde je nyní kompletní a velmi podrobné walkthrough a neméně rozsáhlé tipy pro multiplayer či popis jednotlivých postav, předmětů a monster.
16-06-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Unreal Tournament těsně před dokončením
Z informací od několika lidí blízkých Epic MegaGames vyplynulo, že se Unreal Tournament konečně blíží vydání. Hra byla fakticky dokončena, v současnosti se hledají chyby a bugy a vydání je tedy otázkou týdnů či řekněme měsíce. Autoři však nehodlají udělat stejnou chybu jako u Unrealu a hodlají vychytat vše. Zároveň bylo sděleno, že se současně s produktem v obchodech e na internetu objeví demoverze, což je překvapivé, ale pochopitelně potěšující. Vše se nezadržitelně blíží (na JD byla i zmínka, že vyšla pirátská beta), sám se těším jak si konečně zastřílím proti živým soupeřům a čas do vydání Quake III Areny jistě uletí ...
16-06-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Stručně
- Descent III je konečně v US obchodech, totéž v nejbližších dnech čeká i Heavy Gear II, ale to už je z trochu jiného soudku.
- Do finálního stádia se dostává i projekt Prince of Persia 3D, který shání betatestery. Autoři si pochvalují velký zájem, kdo by také nechtěl podílet se na vývoji téhle slavné legendy. Nečekejte ovšem tradiční 3D akci, bude to víceméně to co v prvních dílech, ale ve 3D.
- Autoři Aliens vs. Predator vyměkli a pro americké hlupáky hodlají vydat patch, který hru umožní ukládat počas hry. Osobně však musím konstatovat, že AVP rozhodně JE náročná hra a i když se to dá, přecijen tuto možnost v koutku duše vítám, nemyslím že to gameplay téhle super hry příliš zhorší.
- V nejbližších dnech také na internetu vyjde trailer k Soldier of Fortune, na což se těším, protože půjde o video, které bylo z důvodu násilného obsahu odstraněno z prezentace na E3.
- Pár zajímavých rozhovorů - jedno z prvních interview s tvůrci No One Lives Forever od Monolithu, Paul Jaquays z id Software o designu, id Softu a své práci a nakonec Harry Teasley z Valve o TF2 trochu odborně, ale neméně zajímavě ..
- Gunslinger Quake je úprava pro Q2 obsahující vše co znáte z kovbojek (nebo cowbojek?;) a westernů. Vyšla nová verze 0.99a, která určitě stojí za vyzkoušení. Čekejte skvělé zbraně, předměty, artefakty, pravidla, featury apod.
15-06-1999 | 22:30   [ Ze světa ]
Half-Life mission pack
Half-Life si začíná vydobívat prestiž podobnou Doomu a Quaku a určitě právem - vždyť patří mezi to nejlepší co jsme v 3D akcích za ta léta mohli spatřit. A jak známo, pouhý mission pack ke Quakovi budí více pozornosti než kdejaká noname 3D akce, takže není divu, že se podobné pozornosti dostává i add-onu pro Half-Life. Opposing Force bude v prodeji v říjnu a ode dneška si zapamatujte další důvod proč si jej koupit - jedním z autorů úrovní bude i slavný Levelord, tvůrce skvělých levelů pro DN3D, Quaka a Sin. Jde jen o jednorázovou spolupráci a Richard Grey i nadále zůstává v Ritualu a pracuje na FAKK2. Co je ovšem zajímavější, jedná se o první osobu z prý dlouhé řady slavných tvůrců, kteří do add-onu přispějí. Uvidíme o koho půjde, takový Tim Willits, Stan Uusvali a další by určitě bodli.
15-06-1999 | 22:30   [ Ze světa ]
Game Over, Generations
Generations patřil mezi poslední projekty postavené na Quaku II, které mne lákaly. šlo o unikátní spojení Doomu, Wolfensteinu a obou dílu Quaka v jednom prostředí. O spojení zbraní, postav, levelů a pravděpodobně i atmosféry a hratelnosti. Bohužel, po několika velmi nadějných betaverzích autoři pochopili, že tvoří něco co je v rozporu s autorskými a jinými právy id Software a sami svůj projekt ukončili (dnes již nejsou k dispozici ani ty betaverze). Je to velká škoda, ale nedá se nic dělat. Snad se dočkáme v Q3Areně trochu více než modelu Doom-guye a snad se něčeho podobného dočkáme po Q3Areně. I když, je to opravdu právě to co bychom měli chtít? Chtít od firmy, která tu téměř deset let tvoří budoucnost aby se ohlédla za svá záda?
15-06-1999 | 22:30   [ Ze světa ]
Stručně
- Legend dokončili mission pack pro Unreal "Return to Na-Pali" a tento by se měl objevit během několika málo dní v prodeji. Jsem zvědav jak se Legendi, kteří dosud s 3D akcemi neměli zkušenosti předvedou, sázím že to vyjde ..
- První preview Thiefa 2 naleznete na CD Magu. V textu prakticky nic nového, jsou tu však tři nové screenshoty. Zlepšení od prvního dílu je zřetelné, přesto mi to přijde jako mírně vylepšený Quake 1 :-).
- Dnes vyšel nový Level (plná verze přeloženého Falloutu) a GameStar (plná verze Fillets). Kupujte oboje :-). Já jen dodávám, že když někdo testuje myši pro herní časopis, měl by hodnotit i takové parametry, jako refresh rate a akcelerace. Autor testu v Levelu tyto termíny jakoby neznal ..
- V čechách vytvořený Hidden & Dangerous po celkem běžných verdiktech v českých časopisech získává velmi kvalitní hodnocení v Británii i jinde - zde hodnocení prakticky nejde pod 90%, mnozí srovnávají s Half-Lifem a hovoří o kandidátu na hru roku. Více o hře dnes také v rozsáhlém preview na Avaultu. případně v recenzi na Future Gameru.
- Šokující odhalení! Brian Hook opouští Verant!! Sajtu Mushroom sleduji pravidelně, každý týden se tu popadám za břicho, tentokrát to bylo ještě daleko lepší a tak se dělím i s vámi - a pokud Mushroom neznáte, nezapomeňte zabrowsovat v archivu ...
12-06-1999 | 23:30   [ Ze světa ]
Doomiáda
Vy kteří jste navštívili Terminal Bar za účelem smažby Dooma v rámci Doomiády pořádané wemzinem Bonusweb jste jistě odešli zklamáni. Naprosto tragická organizace způsobila zrušení akce, což naštvalo především návštěvníky z Brna a dalších dalekoých krajů. Faktem je, že ti nejlepší hráči (alespoň doufám:-) přešli do redakce GameStaru a udělali si vlastní turnaj (celkem nás bylo 10). V příští aktualizaci (odjíždím na pár dní out of town, takže bude nejdříve v úterý) se dočkáte podrobných informací a především nahrávek těh nejlepších soubojů (a tentokrát byly opravdu suprové). Vyhrál jsem já před Bubrakem ;-). Huráá
12-06-1999 | 23:30  Ze světa ]
Stručně
- Na Q3Center se objevily tipy, triky a strategie do Q3ATestu. Mnoho z nich je univerzálních, najdete zde však i tipy týkající se konkrétně situací z Q3AT či konkrétních map. Dobrá práce.
- Objevilo se také několik zajímavých rozhovorů - především doporučuji interview s Davem Perrym z Shiny na Ga-Source,  který kromě trendů a komentáře k současné pozici herního průmyslu hovoří o jakési multplayer-only hře Sacrifice, pravděpodobně však jde o akční RPG. Uvidíme, naplno se prý do ní pustí až po Messiahu.
- Ještě zajímavější je kraťoučký rozhovor s šéfem Bioware Gregem Zeschukem, autorů MDK2. Zde prý pracují na novém původním enginu, jehož kvality však pravděpodobně nebudou nijak špičkové uvážíme-li, že autoři musí myslet na všemožné konzolové sysétmy, kam hodlají hru portovat.
- Zbytek už jen telegraficky, rozhovor Cha Chin Leem z Ravenu je zajímavý tím, že jde o zvukaře a hudebníka pracujícího na Soldier of Fortune a rozhovory s lidmi z této pozice nejsou běžnými a dále tu mám ještě rozhovor s Graeme Devinem z id Softu o Q3Areně.
- Máte nějaký příruční počítač se systémem WindowsCE?? Sám jsem měl jeden pár dní půjčený a vím, že s hrami to na něj není žádná sláva. Dnes jsem však narazil na DoomCE. nevím zda jde o novinku či starou záležitost, ale určitě potěší, takže stahujte ...
- Link of the day: Dear John ...
9-06-1999 | 22:40   [ Ze světa ]
Half-Life 2
Ačkoliv nebylo oficiálně nic ohlášeno, v červnovém čísle amerického časopisu Computer Gaming World se objevila zmínka o započetí prací na Half-Life 2. Valve Software prý vyčlenil pětičlenný tým, který je tvořen scénáristou, koncepčním designérem a třemi programátory, kteří pracují na prvních úpravách licencovaného enginu (pravděpodobně Quake 3) a základním designu hry. Tato zpráva není až tak překvapivá a už vůbec ne zajímavá, protože je to vše stejně ještě strašně daleko - i původní Half-Life byl jak známo odložen o rok a tak se druhého dílu v žádném případě nedočkáme před rokem 2001.
9-06-1999 | 22:40   Ze světa ]
Stručně
- QRacing je další závodní úprava quake-enginu, tentokrát druhého dílu. Na rozdíl od Quake Rally jde o akční verzi podobnou Micro Machines (stejně jako v této sérii se i v QRacingu závodní na stolech mezi šálky kávy, pravítky a tužkami) a už v betaverzi to vypadá skvěle. Homepage ZDE. Na sajtě je také návod na tvorbu vlastních okruhů ...
- Něco málo k českým akcím. V sobotu je Doomiáda (info na Bonuswebu), kde se určitě uvidíme, Čuky pak chystá První Československý Klanový turnaj. Zatím je vše ve stádiu příprav, ale určitě neuškodí sajtu navštívit ...
- George Broussard se v audotoriích na 3DRealms.com trochu rozlobil na všechny nedočkavce - prohlásil že tvoří novou hru a nikoliv TC a to si vyžádá hodně času. DNF přirovnává k Half-Life a Duke Nukem 3D, hrám jejichž vývoj troval déle než vývoj ostatních her, ale vyplatilo se. Celý jeho příspěvek naleznete ZDE.
8-06-1999 | 23:40   [ Ze světa ]
Unreal stuff
Jak známo Epic spolu s GT investovali slušný balík dolárků do soutěže o nejlepší levely, úpravy, skiny a vše ostatní. Samozřejmě se týká výhradně Unrealu a GT doufá, že tak přetáhne autory od Quake enginu a trochu to rpzproudí. O skutečném významu a smyslu této akce se můžeme jen dohadovat, faktem je, že když už nemůžeme sami ukrojit ani píď z těch 150-ti tisíců dolarů (soutěž je otevřená jen pro amíky), alespoň se dočkáme spousty zajímavého stuffu. Již před pár dny byla vyhlášena kategorie "Early Bird" určená pro autory již dokončených a vydaných úprav, takže je možné, že je již máte. Přesto jsem si dovolil o nich napsat, myslím že opravdu jde o "best of best". Sežznam výherců s možností downloadu jejich výtvorů naleznete ZDE, doporučuji především onu deathmatchovou mapu Shadows of Na Pali a obrovské kompilace zbraní powerupů, monster apod Unreal4Ever a zajímavý je i topwodn pohled z Unloaded. Ostatní kategorie budou vyhlášeny od konce června (konečných vítězů se však dočkáme až v listopadu) a je zřejmé, že tam už půjde do tuhého a tedy i o daleko kvalitnější levely a vše ostatní.
8-06-1999 | 23:40   [ Ze světa ]
Brian Hook II.
Tahle causa už je pasé, ale musím alespoň splatit dluh těm, kteří žádné jiné weby nečtou. Brian Hook, který před týdnem oznámil odchod z id Software, nepřijal zaměstnání v žádné z firem, které jsme tipoval já a kolegové v konkurenčních sajt. Namísto 3DFx, nVidia, Microsoftu a Epicu skončil ve firmě Verant Interactive. Jde o autory momentálně v USA hyperúspěšného Everquestu, internetového RPG, samozvaného nástupce Ultimy Online a měl by pracovat na technologii pro pokračování. Hook sám je velký fanda Everquestu, podle rozhovoru, který poskytl stránce VoodoExtreme bylo však hlavním důvodem něco jiného. Zde je krácená odpověď:

Q: Existuje mnoho fám a drbů, mohl by si však ty sám trochu konkrétněji naznačit proč si opustil id Software?

A: Myslím, že otázka by ve skutečnosti měla znít "Proč jdu do Verantu". Nemohu popsat jak obrovskou zkušeností pro mne byla práce v id Software, ale měl jsem zde svou specifickou roli a tou byla podpora Johna Carmacka. Na tom není nic špatného, protože na pozici "supporting programmera" jsem byl přijat, ale v určitém okamžiku touží býž každý programátor v situaci, kdy má větší vliv na technický vývoj společnosti. Chtít v id Softu větší zodpovědnost by bylo jako hrát za Chicago Bulls a chtít po Jordanovi aby více nahrával. John Carmack je jednoduše nejlepší programátor této generace. Tečka. Takže tam pro mne nebylo moc prostoru pro další růst a rozvoj. V Verantu budu moci okamžitě velkou mírou přispět a sám ovlivnovat další vývoj.
8-06-1999 | 23:40   [ Ze světa ]
Stručně
- Abandoned Storage Area (Ritualistic mirrors), tak se jmenuje nový single-player level pro Sin (bohužel jich moc není). Má 3MB a jde o kompilaci 3 levelů s novými texturami, grafikou i boss monstrem. Doporučuji!
- Skvělýýý rozhovor s Graemenem Devinem je na britském GameSpotu. Popisuje zde svůj názor na anglickou scénu herních vývojářů, na budoucnost Quake III Areny (stále se prý debatuje nad zařazením tří charakterů) a i samotného id Software (příští hrou prý bude FMV puzzle adventure, čímž samozřejmě naráží na své předchozí projekty:-))).
- Dario Casali z Valve je nejen autor spousty úrovní do Half-Life, ale také mnoha amatérských úrovní pro Quaka (Prodigy:SE, kupříkladu). Velký rozhovor s ním naleznete na Barrysworld (mimochodem, tahle britská sajta jde celkem nahoru).
- Nové info o Mortyru stále není, snad jen fakt, že je téměř jisté, že bude vydán. Hra je již dokončena (koneckonců i na warezu už vyšel release candidate) a je pravděpodobné, že UBI Soft najde zájemce, jen proto že jí hra nezapadá do portfolia se jistě nevzdá tučného zisku.
- Pokud jste přáteli strafe-jumpingu, možná vás nepotěší Carmackův záměr tento feature z Q3A odstranit. jak sám ve svém planu konstatoval, patří tato vlastnost mezi volby, které se sice ujaly, ale v podstatě jde o bugy. Momentálně ještě přemýšlí nad některými částečně logickými kritikami hráčů, ale nevypadá to dobře.
- Jailbreak patří mezi nejoblíbenější úpravy Quaka II i když já sám jej mezi nejlepší rozhodně neřadím. Na druhou stranu je pravda, že se hodí do prostředí Half-Lifu, takže je dobře že se jeho autoři rozhodli pro předělávku právě do téhle hry. Uvidíme jak obstojí v konkurenci Hunted a Team Fortress. Download betaverze ZDE (PQ mirrors), homepage ZDE.
- Pár článků k přečtení: na Avaultu výborné preview Kingpinu, rovněž Avaultí receze Requiem (3,5/5), rozsáhlé preview Unreal Tournamentu na sajtě PlanetUnreal, rozhovor s Kenem Hoekstrou o Soldier of Fortune, preview System Shock II na PC Zone, preview mission packu pro Half-Life na Ga-Source, či třeba další preview Unreal Tournamentu, tentokrát opět na Avaultu.
- George Broussard z 3D Realms na otázku, zda pracují s aktuální verzí Unreal technologie odvětil, že si od verze 220 updatují z časových důvodů sami a dále nepoužívají vylepšení od Epicu. Myslím že je to rozumné řešení ...
- Osobní stránky se zdá se dostávají do módy především v Ritualu. Po Richard "Levelord" Grayovi (www.levelord.com) se svou sajtou přichází Don "Onethumb" MacAskill (www.onethumb.com) a Tom "ParadoX" Mustaine (www.mustaine.com).
2-06-1999 | 13:10   [ Ze světa ]
Brian Hook opouští id Software!
Uh, tak to je bomba, co? Jeden ze dvou hlavních mozků id Software, Brian Hook opouští id Software. Důvod? Prý neodmítnutelná nabídka o které se dozvíme později tento týden. Co se týče spekulací, osobně soudím, že to bude někdo z trojice Microsoft, 3Dfx nebo nVidia, ale nechme se překvapit. Daleko podstatnější je vliv, který tento krok bude mít na další vývoj Quake III Areny, připadá mi opravdu zvláštní, že Brian opouští palubu v této rozhodující době pár měsíců před dokončením. Je to zatím nepoznaný problém, Michael Abrash, předchůdce Hooka totiž odešel (mimochodem do Microsoftu) těsně po dokončení Quaka. Přesto nevěřím, že by to nějak extrémě ovlivnilo kvality hry - tři programátoři, kteří v id Softu stále jsou (John Carmack, John Cash a ještě externista Zoid) je dostatečné množství, právě na Cashovi totiž nyní leží největší kus práce, když kompletuje AI. V nejbližších dnech se jistě dozvíme něco dalšího, zatím nezbývá než spekulovat. ZDE je Brianovo vyjádření ..
2-06-1999 | 13:10   [ Ze světa ]
Jste znalci 3D her?
Myslíte si, že dokonale znáte 3D akční hry? Jste opravdu hardcore hráči? Každoročně slavíte narozeniny Johna Carmacka, vaše přítelkyně musí být podobné Laře Croft a tramvaje dobíháte strafe-runem? OK, dost keců, zkuste si to sami - na 3D Action Planet najdete rozsáhlý test vašich znalostí. 90 otázek, které dokonale prověří vaše skutečné schopnosti. Otázky jsou poměrně těžké, takže neočekávejte nějaký úžasný výsledek - já osobně jsem se jen tak tak dostal do kategorie herních bohů (eh?;-) s výsledkem 72. Jste-li lepší (ze zpětného pohledu to zas tak těžké není), nezapomeňte mi napsat ...
2-06-1999 | 13:10   [ Ze světa ]
No Onle Lives Forever aneb budoucnost Monolithu
Budoucnost Monolithu vypadá všelijak. Poslední dva tituly byly značně rozporuplné - Shogo celkem ušlo, Monolith si jej však distribuoval sám a tak logicky nedosáhl očekávaných výsledků, Blood II zase distribuoval GT Interactive, ale kvalitativně nebylo na špici, obzvláště v konkurenci Half-Life. Monolith se však nevzdává a na E3 představil novou generaci své technologie, kterou nazývá Lith 2.0. Mnoho odborníků bylo tímto projektem velmi příjemně překvapeno, říká se, že je nová generace jasně nejlepší (mj. také nejrychlejší) ve volných neuzavřených prostorách. Kromě standardního technology dema však Monoliťáci představili i jednu svou hru s názvem No One Lives Forever.

nolfl1.jpg (12228 bytes)    nolf2l.jpg (13287 bytes)   nolf3l.jpg (10774 bytes)

Podle názvu už možná tušíte, že jde o Bondovskou akci. Máte pravdu - nejde samozřejmě o oficiální projekt, licenci vlastní EA (doufejme, že se ony staré fámy s využitím Q3 enginu potvrdí), ale o něco podobného. V roli agenta Adama Churche řešíte problém a, jak jinak, na jeho výsledku závisí osud celé Země. Hra bude zasazena do šedesátých let v čemž se Monolith osvědčil (chci říct, že napodobit historickou atmosféru rozhodně umí), gameplay bude realistický (tj. reálné zbraně i protivníci) a příběh značně rozsáhlý, takže se dočkáme desítek misí v různém prostředí. Podle screenshotů to nevypadá zle, na výsledek si však budeme muset počkat odhadem do konce příštího roku. O NOLF však určitě ještě uslyšíme. A aby byla budoucnost Monolithu kompletní, kromě několika her, které pouze distribuuje (obvykle RPG, více na jejich webu) také vyvíjí vlastní RPG na Lithtechu 2.0, Sanity.

1-06-1999 | 22:20  Ze světa ]
Stručně
- Jaydee to s tou stručností updatů shrnul báječně, plně se s ním ztotožňuji ;-). Občas však nezbývá než něco sesmolit, přestože se toho v posledních dnech neudálo ani na jednu velkou zprávu. Tak do toho:
- Mortyr má velké problémy - možná jste slyšeli, že UBI Soft koupil Interactive Magic, včera jsem se dočetl, že nikoliv celý, ale pouze vybrané tituly. A právě mezi nimi Mortyr není. Uvidíme co to znamená, je klidně možné, že vůbec nebude vydán. Až něco zjistím, dám vědět.
- Na NBC je rozhovor s Johnem Carmackem a Johnem Romerem o jejich aktuálních titulech. Zajímavý je od začátku do konce (Carmack mj. pochválil Epic a Valve), nejlepší je ovšem Romerova odpověď na termín vydání Daikatany, kde hovoří o vánocích. Uvidíme jak to stihne, Romerovi už nevěřím ani slovo.
- V uplynulých dnech vyšlo demo Drakana. Zkoušel jsem jej, vypadá zajímavě a hodně inovativně (včetně trochu zvláštního ovládání). Více o hře (a download dema) na www.drakan.net či na oficiální stránce www.drakan-game.com. Pěknou recenzi dema najdete ZDE.
27-05-1999 | 23:59   [ Ze světa ]
Stručně
- Na ShugaShack je mega preview Soldier of Fortune - obsahuje spoustu nových zajímavých informací a tucet exkluzivních screenshotů. Nesmíte minout!!!
- Looking Glass vydal EDITOR pro Thiefa a také originální mapy (verze z originálního CD nejde editovat). V poslední době ten buzz kolem Thiefa nějak neutichá.
- Na oficiální stránce Valve jsou dva nové screenshoty z Team Fortress II. Na prvním se pokocháte detailností modelů, druhá předvádí špióna v akci. Apropó, vyšel nový patch pro Half-Life opravující téměř výhradně serverové záležitosti. Verzi z 1.0.0.9 na 1.0.1.0 hledete ZDE.
- John Romero se nechal slyšet, že oproti plánům nevydá LAN verzi před časem vydaného dema (to bylo původně pouze pro užití v síti MPlayer, jen do té doby co vyšel crack). BitchX sveřepě trvá na pravdivosti svých slov (informoval jsem v pondělí), prý se v záležitosti odchodu Portera a Flahertyho dočkáme velmi brzy oficiálního ohlášení.
- SKILLZ, stará známá soutěžní stránka je zpět!!
25-05-1999 | 23:55   [ Ze světa ]
Thief 2 posiluje
Tým v looking Glassu pracující na poračování Thiefa dostal několik cenných posil, což sice trochu zvedlo mou pozornost, rozhodně to však nepozmění podstatu hry, takže příliš spokojen nebudu (ale co, hlavně že se líbil vám, jednu hru oželím:-). Posil je pět - Terri Brosius, Rafael Brown, Rich Carlson, Mike Chrzanowski a Iikka Keranen. Všechyn jsou zkušené, nejznámější asi poslední, Iikka je známý jako tvůrce spousty skvělých levelů pro Quaka i Quaka II a také skvělého AirQuaka (nedávno odšel z ION Stormu). Jste-li velcí fandové Thiefa, hoďte si do bůkmárků skvělou news a informativní sajtu thief-darkproject.com, zde budu informovat jen o těch nejzajíamvějších novinkách.
25-05-1999 | 23:55   [ Ze světa ]
Stručně
- Na známé "pomluvové" sajtě BitchX se objevil bezva drb - Todd Porter a Jerry O´Flaherty byli prý dnes eskortováni z budovy ION Stormu :-). Porter se prý snažil ovlivňovat Daikatanu, což naštvalo Romera natolik, že jej po dohodě s Eidosem odstavil. Hned pod tímto drbem je však zpráva od zástupce Eidosu, který píše něco ve smyslu: "Ověř si své zdroje, Todd tu sedí vedle mně". Škoda ...
- Dvě horké a očekávané gamesy byly dokončeny - Aliens vs. Predators jsou prý konečně v US obchodech, v "gold" stádiu je také Descent 3.
- Instant Access se rozhodl nevydat oficiální mission pack k Shogu od Monolithu, což mne trochu překvapuje, páč bylo Shogo v Británii celkem úspěšné (oba největší PC Magy, Zone i Gamer mu koneckonců daly přes 85%). Všechno zlé je pro něco dobré, je pravděpodobné že hotové levely jejich autoři vydají volně na internet - viz TENTO rozhovor na Ga-Source.
24-05-1999 | 23:00   [ Ze světa ]
Tak o všem ;-)
Onu dlouhou absenci zapříčinil jednak úžasný výkon teplického fotbalového týmu (smrt Slavii!) a pak náhlý nákup Zeldy64 pro N64 (opravdu skvělé!). Z opojení jsem však zpět, takže pojďme na to. Protože mám s mírným předstihem k dispozici nové Score, proč jej trochu nezdrbat - ne že bych to nečekal, naleznete tam TEST verzi Q3, která je v obsahu CD mj. okomentována větou (cituji včetně pravopisu) ".. nenechte se zmást, i když boti jsou v této verzi předsejen trochu přihlouplý, nejednou vám dají pokouřit z rocket launcheru". Nu, co dodat, uvidíme jak zareaguje Activision - zřejmě zůstane spát stejně jako vloni v případě Levelu, takže se nakonec TEST verze objeví i tam i v GameStaru. Jinak je Score zosobněním herního sucha a při nejlepší vůli nedokážu nalézt nejmenší důvod k jeho koupi - 11 recenzí, obrovská spousta neherních stránek (podle jistých zdrojů v příštím čísle přibude sexuální poradna), tak snad jen ten přeložený Albion i když to taky není 3D akce :-). No nic, udělejte si vlastní obrázek, stejně to vypadá že tu nestydatě pomlouvám konkurenci ...
24-05-1999 | 23:00   [ Ze světa ]
Vyhrajte s Annou a id Softem!
Katherine Anna Kang, PR manažerka id Software z vlastní iniciativy vyhlásila velmi zajímavou soutěž o sadu šachových figurek v podobě postaviček z Doomu a Quaka (1. místo) a různý merchant jako trička, dogtagy či čepice na motivy Q3A (2.-6. místo). A co je podstatou? Nic nereálného - jen nějakým originálním, působivým a vtipným způsobem zpracovat logo Areny - ať už k tomu použijete pouhou tužku nebo třeba sekačku na trávu, vyhrává nápad. Své návrhy můžete až do vydání Q3A mailovat Anně na e-mail kak@idsoftware.com. Good luck!
24-05-1999 | 23:00   [ Ze světa ]
Stručně
- Ritual vydal patch 1.05 pro Sin (ZDE - 2MB), který opravuje poslední chybky především v CTFku, přidává speciální kameru a podporu 3DNOW! Na Ritualistic.Com naleznete také novou verzi bota pro Sin. A do třetice Ritual, Levelord zprovoznil svůj osobní web, kde naleznete jeho dosud nezveřejněné a neoficiální levely pro Quaka, Sin apo.
- Nové verze se dočkal také AirQuake pro Quaka II. Ta obsahuje nový multiplayer mód nazvaný NATO vs. Warsaw Pact :-), nechybí ani nové stroje, levely a vylepšená umělá inteligence.
- Různé sajty zveřejnili svá ocenění her na E3 - Avault ocenil klasické hity Diablo 2 apod., kde 3D akce reprezentuje jen TF2 a kam se překvapivě protlačil i český Hidden & Dangerous (blahopřeji!) a pak tu je také E3.Net, která je sice neoficiální stránkou, ale díky rozsáhlému seznamu hlasujících kapacit by se dalo hodnocení považovat za oficiální zatím zveřejnila pouze nominace, ty však vypadají dleko věrohodněji.
- Další ročník PGL je za námi, tentokrát v QII části vyhrál mně neznámý Kuin - ZDE naleznete pavouka, ale také odkazy na dema a rozsáhlé reportáže z každého zápasu.
- Na GameSpotu je k dispozici rozsáhlé preview Quake III Areny. Nic moc nových informací, je to však pěkne sesumarizováno, takže pokud v oblasti Q3 trochu tápete, je to to pravé ...
- GamaSutra je stránka známá především herním vývojářům. čas od času sem však nějaký designér napíše článek o své dávno hotové hře a shrne vše co se podařilo a co se nepovedlo a to pak zajímá i nás, obyčejné hráče. Tentokrát se o zkušenosti podělil programátor Hereticu II, Jake Simpson a jeho výtvor je VELMI čtivý. Tenhle očistec by měli vývojáři psát povinně ...
- A na závěr JEDEN nový screenshot z Team Fortress II a JEDEN nový screenshot ze Soldier of Fortune. Obé z Bluesnews!

PŘEDCHOZÍ NOVINKY      ARCHIV NOVINEK

Stránky jsou optimalizovány pro standard rozlišení 800x600, hi-color, IE4.x/5.x
Copyright (c) Jan Modrák, Quake-CZ 1996-1999
Design by Teether & Pittbull