Kódování
Změna kódování češtiny těchto stránek.

Quake-CZ ...od hráčů pro hráče od A do Z o 3d akčních hrách...

InterneXt
Tyto stránky fungují za pomoci firmy IneXt.

18-05-1999 | 23:00   [ Ze světa ]
Carmack & Ferrari
O Carmackově vášni pro rychlá auta ví každý, všichni ale určitě chcete vědět více. john se obvykle dostává na titulní stránky herních časopisů, tentokrát však o něm naleznete rozsáhlé povídání v časopisu Car & Driver, který patří mezi největší motoristické časopisy na světě (takový automobilový PC Gamer ..). V rozsáhlém materiálu se seznámíte s cenou, kterou John vydal za nejnovější F50 (675,000$) a za speciální vylepšení (52,000$), které z jeho vozidla udělalo pravděpodobně nejrychlejší Ferrari na světě - upřímně mu to přeji, jen mám teď strach aby se nám nezabil :-). Vedle všech těch článků o Quakovi je tohle příjemné počteníčko i pro nás co jsme na zemi a jezdíme v obyčejných vozech.
18-05-1999 | 23:00   [ Ze světa ]
Screenshot mánie
Rozbalovaly se E3 media packy a tak posledních 24 hodin vyšlo množství hezkých a zajímavých screenshotů - na Ritualistic se vedle krátkého (real)videa objevily čtyři obrázky z 3D akce na enginu Q3, F.A.K.K. - vypadá to, že tentokrát půjde o úplně něco jiného než byl Sin. Úspěšný byl i Avault, kde se objevilo 12 screenshotů z Deus Ex (ty jsou opravdu SUPER!!!), 4 z Wheel of Time, 15 z Anachronoxu a potěšil i Blue, který získal 11 screenshotů z Quake III Areny, vesměs ze zatím neznámých lokací a s novými modely a dalších 12 screenshotů a video z Giants (video je skvělé, musíte vidět), nadějné 3D akce o které jsem zatím nemluvil (a asi budu muset začít!).

deuslit.jpg (3319 bytes)    giantslit.jpg (4279 bytes)   fakklit.jpg (3808 bytes)
Vlevo Deus Ex, uprostřed Giants, vpravo FAKK2

18-05-1999 | 23:00   [ Ze světa ]
Stručně
- Kromě FAKK2 druhá známá hra postavená na Q3A technologii, Star Trek Voyager od Ravenu se na E3 dočkala úchvatné prezentace. Přečtěte si preview na CGO a IGN. Jsou tam i obrázky ...
- Na samotné webstránce GameSpy je preview na Half-Life:Opposing Force, chystaný mission pack od GearBoxu. Tamtéž naleznete preview Team Fortress II.
- Jak známo, American McGee, bývalý mapper id Software (Doom, Quake, Quake II) byl vyhozen a uchytil se v Electronic Arts, kde pracuje na zatím neznámém projektu - na stránce american.ea.com se prý chystá odhalení oné hry. Zatím tam není nic než pěkná melodie a odpočítávadlo, podle nějž to vypadá, že si ještě pár let počkáme :-).
- Zítra je v USA premiéra Star Wars, jsem zvědav (v přesném pořadí) na finanční výsledky, na odezvu diváků i na film :-). četl jsem již pár recenzí a musím říci že je většina z nich spíše negativních ...
17-05-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Star Wars 3D akce od LucasArts!
Po Dark Forces a Jedi Knight, dvou 3D akcích, tak trochu z vlastního světa, ale nesporně kvalitních a samozřejmě i úspěšných, se LucasArts rozhodl, celkem logicky v závěsu za Episode 1, naprogramovat další. Po akční adventuře "The Phantom Menace" a závodní wipeoutovce "Racer" (co jsem měl možnost číst články a shlédnout screenshoty, obé vypadá více než zajímavě) je to tedy třetí ohlášená SW hra v krátké době. 3D akce ponese název Star Wars Episode 1: Obi-Wan. Zatím toho není známo ani na obsáhlejší novinku - ví se jen že hráč bude v roli Obi-Wana Kenobiho (ve filmu Ewan McGregor, ale to jistě víte) a že bude ve hře použit first-person i third person mód (na videu z E3 byl prezentován spíše 3rd kvůli skvělému motion capturingu). Dále má být použit úplně nový engine, i když očití svědci zmíněné E3 prezentace tvrdí, že je znatelná pouze malá změna oproti Jedi Knightu. LucasArts uváděl jako termín vydání konec roku 1999 což vypadá nereálně, ale uvidíme ...
17-05-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Dozvuky E3
E3 skončilo až v sobotu, ale tak nějak mám celkově pocit, že nepřineslo ani z poloviny tolik informací co loni či předloni, případně se na coverage vykašlali všechny ty weby co slibovaly on-line aktualizace. Takže tady alespoň pár zajímavostí:
- Blue se vrátil domů a informoval o čtyřech nejzajímavějších titulech, které jej na E3 oslovily - Amen (Cavedog), Oni (Bungie), Giants: Citizen Kabuto (Planet Moon), Messiah (Shiny). Všimněte si že jde snad až na poslední kousek vesměs o outsidery, od kterých nikdo nic moc nečekal.
- Jason "loonyboi" Bergman, stoupající novinářská hvězda (mj. pomáhá Blueovi s novinkami) napsal pro Next-Gen zajímavý komentář k 3D akcím z E3. I jeho nejvíce ohromil Amen (to jsem rád - také od něj hodně čekám) a také Wheel of Time. Další jeho článek, rovněž pro NG se týká Deus Ex, 3D akční RPG od ION Stormu na Unreal enginu. Co jsem četl, bude to velmi originální! WOW!
- Tomb Raider IV byl na E3 opravdu prezentován, je tedy pravděpodobné, že bude vydán koncem roku. Neviděl jej však nikdo od tisku, ukazovali jej pouze investorům a analytikům. Každopádně dříve nebo později můžeme od Eidosu čekat novou mediální kampaň ... brrr - už teď se třesu!
- Letošní E3 bylo značně ovlivněno kampaní proti násilí ve hrách. Odnesl to například Kingpin, který byl prezentován jen těm nejdotěrnějším (navíc údajně šlo o demo - jsou značné problémy s tím kdo bude hru distribuovat, Interplay bojuje s Activision), ale také všechny tituly Electronic Arts, kde pro jistotu zakázali prezentovat vše kde se stříli, přesněji tyto prezentace upravili.
17-05-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Linux Quake
Linux zažívá boom - nejen že prý bude vývojovým prostředím nové PSX, ale stále více her je pro něj portováno (nejnověji třeba hity Alpha Centauri a Civilization: CTP). Že mu fandí i id Sofware se ví již nějaký čas, nedávno dokonce John Carmack věnoval nezanedbatelný peníz jistému Linuxovému projektu. Ať už je tedy ona stoupající obliba dílem bláznovství programátorů nenávidějících Microsoft či reálné stoupající hráčské základny (nevím nevím), je tu něo zajímavých projektů. Linux verze Quaka a Quaka II existují v updatu na internetu, nyní společnsot Macmillan Software chystá vydání kompilace Quake: The Offering (Q1 + Scourge of Armagon + Dissolution of Eternity, tedy oba oficiální mission packy od Ritualu a Rogue) za 40 dolarů a Quake II: Colossus (Q2 + The Reckoning + Ground Zero, tedy opět oba oficiální add-ony od Xatrixu a Rogue) za 50 dolarů. Do obchodů by se měli dostat koncem měsíce, zájemcům odsud samozřejmě nezbyde než objednat je přes net. Chcete-li o Linux hárch vědět více, pátrejte na Linux Games či Game Tome News.
17-05-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
URNA v ZOO
Martinek a Kasuha, majitelé filmové společnosti Urna Home Video po dlouhých letech paběrkování konečně sehnali finanční prostředky na natočení vlastního quake-filmu s prozaickým názvem "URNA v ZOO". S těmi prostředky to však nebylo tak žhavé - po počátečním megalomanském projektu byli po nešťastném úmrtí několika klíčových investorů (údajně šlo o dílo nejmenované Zlínské mafie) značně snížit rozpočet a tak obě osobnosti výdáme jak v roli realizačního týmu, tak v hlavních a jediných hereckých rolích (doplnil je pouze vrátný Béda). Podle prvních kritik dopadl více než dobře, údajně má šanci i na nominaci na Oscara v kategorii "krátký quake-film", což bude jistě úspěch, i když samotná trofej daleko pravděpodobněji poputuje k autorům lotyšského filmu "Ilja & 40 šroubováků". Více informací naleznete na uvedených stránkách :-). No a teď vážně - klan URNA vydal pěkný Quake film, který by vám neměl uniknout. Howgh.
17-05-1999 | 22:30   [ Ze světa ]
Stručně
- Gamecenter skórují rozhovorem s Johnem Carmackem. Obsahem je vesměs debata o současných 3D kartách. Dozvíte se Carmackův názor na 3DFX, na Voodoo3, dozvíte se jaká je podle něho nejlepší a nejrychlejší karta a ještě něco navíc. Rovněž na GameCenter hledejte rozhovor s Gabe Newellem, šéfem Valve. Ten je především o technologiích chystaných pro Team Fortress 2.
- Po dlouhé době jsou tu nové screenshoty z Max Payne, nástupce Duke Nukema od Remedy a 3D Realms. Najdete je na Ga-Source a nevypadají vůbec špatně. Je jich dvanáct (z toho jen pár nových) a pokud vás zaujaly, více informací o hře hledejte na maxpayne.com.
- Blue pořádně aktualizoval stránku s Quake III tipy - doporučuji pečlivě prozkoumat, stejně jako sajtu Q3A TRICKS, kde najdete zajímavé triky do deathamtche (zatím jen pro IHV, brzy i pro TEST). A mimochodem, víte že je v Q3A tlačítko pro zoomování všech zbraní? Já na to přišel až dnes, tak nějak jsem to nečekal a tedy ani nehledal ;-).
- A ještě ke Q3Areně - na zdejší hostsajtě Mapcenter najdete její recenzi (resp. TEST verze, pochopitelně). Je skvělá, téměř bez výjimky se s ní mohu stotožnit.
- Vyšla nová verze známého on-line programu Kali sloužícího pro hraní téměř všech multipalyerových her. Verze 1.66 podporuje mimo jiné i Quake III Arenu!
- Dříve velmi oblíbená news stránka Redwooda spojila síly se serverem Stomped a novinky nyní naleznete na hlavní stránce. Ten je nyní vlastně novými majiteli, věřme že to znamená oživení, naposledy jsem je navštívil před rokem ...
- No a na úplný závěr samozřejmě gratuluji českému hokejovému týmu k vybojování zlata a Václavu Tittelbachovi a Pavlu Poulíčkovi za totální neschopnost souvislého a inteligentního komentáře.
13-05-1999 | 22:30   [ Ze světa ]
Thief 2 oficiálně
Tedy, ne že by mne Thief: Dark Project nějak extra zujal (vlastně mne nezaujal vůbec - první i druhou misi jsem se prostřílel a prokopal klasicky "důmově" a jako akční hra to není to pravé ořechové:-), ale přecijen byl velmi úspěšný a mnoho z vás jej jistě smažilo od soumraku do soumraku, takže nezaškodí informovat, že Eidos spolu s Looking Glass oficiálně potvrdil (press release) to co se už nějaký čas šuškalo a sice že chystá druhý díl Thiefa. A nejen to - ještě letos na podzim vyjde "Thief Gold: Dark Project", což je v podstatě klasický Eidosácký model převzatý z Tomb Raidera - pár nových misí navíc (přesněji TŘI) a šup s tím znovu do obchodů. Na jaře příštího roku (dosti optimistický termín) pak má následovat Thief II: The Metal Age, kde se opět setkáte se známým cynikem Garrettem. Hra bude běžet na stejném, ale notně vylepšeném enginu (16-bitové textury, barevná světla apod.) a s vylepšenou AI. Tím to však ani zdaleka nekončí, Thief byl zřejmě opravdu hodně úspěšný, prý se totiž chystají další dva projekty Thief série, zatím však nebylo specifikováno o co půjde.
13-05-1999 | 22:30   [ Ze světa ]
Stručně
- Na stránce Londýnského hudebního klubu Ministry of Sound (co to?) se objevil exkluzivní screensaver na motivy Kingpinu. A je super, takže stahujte, má ani ne 1MB.
- The Collective tvořící hru na Unreal enginu Star Trek Deep Space Nine: The Fallen si z Epicu pozvali na konzultaci Myscha the Sled Dog z Unrealu a už si ho nechali. Myschovi (jehož DM mapy v Unrealu nemají chybu - např. DMThundra) se projekt tak zalíbil, že se rozhodl změnit chlebodárce a nyní je zaměstnán v The Collective.
13-05-1999 | 11:30   [ Ze světa ]
E3 - Half-Life mission pack
Humbuk kolem E3 začíná, včera proběhl kontraktační den, ktrý byl víceméně ve znamení oficiálního oznámení nové konzole Nintenda, ten pravý kolotoč začne až dnes. Hledáte-li kvalitní coverage, doporučuji především Avault E3 a E3 News z GameSpotu, v češtině budu spolu s kolegy on-line aktualizovat novinky na GameStaru. První zajímavý úlovek z bazénu E3 vylovil právě Avault, ketrý přinesl první informace a screenshoty z Half-Life mission packu. Co se týče informací, zas tak moc nového toho od press-releasu není, "Opposing Force" bude podle mého názoru specializován spíše na multiplayer, i když se dočkáme i single-player epizody. Zajímavější jsou však ony tři screenshoty (PRVNÍ, DRUHÝ, TŘETÍ), hlavně ten hasák na druhém :-).
12-05-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Q3TESTprvní dojmy z deathmatche a další info
Asi mi budete věřit co jsem celý dnešek dělal - ano, věnoval jej deathmatchi Quake III Arena TESTu. Zde je můj názor - jak jsem již včer naznačil, q3test1 je tradiční mapa podobná DM2,pro dva hráče je trochu malá, ale i to se dá. Popravdě jsem jí hráj jen velmi krátce, q3test2 je totiž podle mého názoru úžasnou úrovní, která opět dokazuje, že lze stále vymyslet mnoho nového. Znalci možná namítnou, že se "trampolíny" objevily již v Rise of The Triad a dá se říci že i v Quaku 1 (vzdušné tunely), nikdy na nich však nebyl postaven level tak jako v tomto případě. Zajímalo by mne co o ní soudíte vy, například Martinka nijak zvláště neoslovila (i když tam se jednalo jen o konverzi do Q1, uvidíme jak se mu bude líbit originál). Vlastně mě obecně zajímají vaše názory, obzvláště na téma Quake 1 vs. Q3Test a podobně. Osobně prorokuji Q3 jen to nejlepší, je však zřejmé že téměř tříletý zvyk udělal své a sebelepší hra nedokáže odlákat mnohé fandy Q1 od jejich miláčka, na kterého jsou zvyklí.

Co se mi na Q3Testu líbí: efekt quad-damage (průhlednost skrz úzkou zeď či zem), krásné modely zbraní, q3test2, čtvereček nad hlavou při vstupu do menu, rychlý respawn zbraní atd. (i když má i své nevýhody), jumpady (náhrada těžkopádných výtahů), komentář, personal teleporter, vyváženost zbraní, rychlost hráčů a kompletně fyzika (i když to zatím musím zaklepat, to si vyžádá pár dní testů), rychlost enginu (ve čtyřech už to trochu protestovalo, ale kam se hrabe Unreal), základní zbraň )i když - na začátku už máte kulomet!) a je toho ještě moc.

Co se mi na Q3Testu nelíbí: raketomet (chtělo by to o fous účinější a především vzhledově poněkud vylepšený), velká část zvuků, všechny krabice s municí (vzájemně podobné a navíc ošklivé), málo levelů :-) a pár by se toho snad ještě našlo, ale ne moc :-).

A pár tipů na závěr: 1.)  Máte-li jakoukoliv 3DFX kartu a problémy se spuštěním, stahujte drivery z TÉTO stránky! Je třeba je nainstalovat do tempu a pak klasicky zaktualizovat přes display properties. Zkoušel jsem to na třech počítačích a všude to fungovalo, i když id Software tuším doporučuje stahovat několik desítek MB velký GLSetup. 2.) Nemáte-li možnost vlastního deathmatche, na konzoli napište "demo q3test1" či "demo q3test2" - přehraje se vám demo nahrané přímo v id Software (necháte si ujít příležitost vidět při hře Johna Carmacka a Briaha Hooka?;). 3.) Chcete-li udělat dobrý skutek, napište mail na q3feedback@idsoftware.com a popište případné bugy či vaše návrhy na vylepšení hry (samozřejmě v angličtině:-) - to je ostatně důvod proč tu ten test je! 4.) Napsali mi dva lidé, že jim po stažení test verze z místního mirroru tento hlásil CRC error. Nevím v čem je chyba, pár dalších mi za download děkovalo, každopádně můžete využít dalšího českého mirroru jednoho herního časopisu (díky). 5.) Konzole umožňuje spoustu tweaků rychlosti hry a dalších možností, navštivte tedy TENTO seznam, kde se například dozvíte, že příkaz "cg_thirdPerson 1" umožní vidět hru v third-person výhledu. 6.) Chcete zkusit teamplay? No problem - spusťte hru, zadejte postupně "set teamflags 3", "set dmflags1" a nakonec "map q3testX". hráči nyní pdoel barvy dresu hrají v týmech. 7.) A na závěr - tyto a další spoustu typů naleznete na skvělé a hlavně aktualizované stránce na Bluesnews.
12-05-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Stručně
- GT Interactive v rámci E3 udělali speciální nabítku ve svém internetovém obchodě, která svými doslova šílenými cenami stojí za povšimnutí! Duke Nukem: Atomic Edition za 10 dolarů (350 korun), Unreal za 20 (700 korun!!!!), kompilace Kill a Toon se vším co vyšlo kdy na Dukeho rovněž za 20. Nejlepší je ovšem nabídka 4 titulů ze skupiny zhruba dvaceti za 20 dolarů (opět pouhých 700 korun!). V této skupince najdete Doom 2, Ultimate Doom, Final Doom, Blood, Hexen: Beyond Heretic i Deathkings of Dark Citadel a další!! Máte-li kreditní kartu, byl by to hřích nevužít, obzvláště když vaše objednávka přesáhne 30 babek, to vám totiž ztrhnou deset dolarů. GT se zbláznili! Juchůůůů!
- Ritual zveřejnil oficiální web stránku pro F.A.K.K. Heavy Metal. Zatím tam toho moc není, ale pro fandy je to must-see.
11-05-1999 | 22:00   [ Ze světa ]
Q3TEST mirror, první dojmy a hlavně další plány id Softu!
Po celodenní honbě jsem se (nakonec díky Drakenovi z Levelu, díky!;-) v šest odpoledne, tedy "deset hodin poté" konečně dostal ke Quake III Areně a mohl sám okusit to o čem ostatní básnili. A všichni měli do posledního puntíku pravdu - taková Daikatana se s tímhle nedá vůbec srovnávat. Q3Test obsahuje dvě úrovně přičemž, což mne překvapilo nejvíce, jsou obě univerzální a vhodné už pro 2 a zároveň i pro více než 8 hráčů. Q3test1 je klasický quake level tak jak jej známe - členitý, originální a zároveň intuitivní, přirovnal bych jej trochu k DM2. Druhý level je daleko originálnější, těžko se dá k něčem přirovnat snad jen k hipdm1 - obsahuje teleporty a jumpady (ty na pohled působí velmi pozitivně), vidíte jej ostatně na prostředním screenshotu. Grafika je výborná, ba co víc - engine je velmi nenáročný, na P2 Celeronu 400 s TNTčkem mi v pohodě běhal i v 1024x768, šlo však jen o zkoušku, uvidíme jak obstojí v normální síťové hře. Jinak prostředí, zbraně a všechno na mne udělalo velký dojem, myslím že to bude to pravé pro všechny hardcore hráče a rychlostí budou příjemně překvapeni i ti z vás, kteří dosud zůstávali u prvního dílu. Věřím, že se opět všichni sjednotíme a česká Quake scéna dostane grády jako před pár lety :-). Vlastně jediné co se mi příliš nelíbí jsou zvuky, ale ty ještě beztak doznají razantních změn ...

id Software, přesněji John Carmack ve svém planu, naznačil, co můžeme čekat v nejbližších měsících. Než se dočkáme skutečného dema a plné verze, nejprve vyjdou TŘI testovací verze. První s jedním tournament levelem 1on1, druhá s původními dvěma levely, ale s všemožnými teamovými pravidly (zatímco v prvním případě půjde jen o update, zde budeme muset kvůli novému formátu map stahovat všechno znovu), nakonec pak vyjde test verze pro single-player s boty a žebříčkem. Teprve pak demo a hra, které se za stávajících okolností jen velmi těžko dočkáme dříve než na podzim a i to je dost možná optimismus. Nechme se překvapit, pravidlo č. 1 říká - je-li sebevíce odkládaná hra dobrá, po vydání si na to nikdo ani nevzpomene, je-li hra špatná, nepomůže jí ani svěcená voda, natož dva měsíce trvající vývoj ;-).

q3test1l.jpg (2987 bytes)   q3test2l.jpg (2561 bytes)   q3test3l.jpg (2537 bytes)

Mirrory (22MB): Lokální mirror zde na Quake-CZ, cdrom.com, epix.net (USA), surrey.ac.uk, sunsite.uk, compulink.uk (Británie), joystick.fr (Francie), quake3planet.de (Německo), saunalahti.fi (Finsko), sunet.se (Švédsko).

11-05-1999 | 22:00   [ Ze světa ]
Stručně
- Jason Hall ve svém planu zveřejnil tří screenshoty z druhé generace Monoliťáckého enginu Lithtech, který se podle jeho slov vyznačuje velmi kvalitní schopností zobrazování indoor i outdoor prostředí.
- Co se týče E3, na 100% se zde bude prezentovat čtvrtý díl Tomb Raideru, i když jen za zavřenými dveřmi, což je dobře, alespoň s tím nebudou otravovat normální lidi. Co je ovšem zajímavější, drby o bondovce od EA na Q3 enginu se zdá se potvrdili, mám jisté informace že na tom opravdu "něco" je! Z rozhovoru s Ravenem na Avaultu je rovněž zřejmé, že jejich StarTrek hra bude využívat novou technologii, což při historii Ravenu znamená jediné. Ano, Q3.
- Na webové stránce LA Times se objevil zajímavý článek o ziscích z prodeje počítačových a video her. Je zde použita konfrontace mezi filmem a hrami a čísla hovoří jasně - v loňském roce hry vydělali 6,3 miliardy dolarů, filmy jen o půl miliardy více. A příští rok bude hůř ...
- A ještě něco čísel a byznysu - v USA se Voodoo3 dočkalo obrovského zájmu, v prodejnosti obsadilo první tři místa (na první příčce je V3 3000 AGP, na druhé V3 2000 PCI, na třetí V3 2000 AGP) a nejbližší konkurenci překonal třetí v pořadí o 450% co do prodaných kusů!
11-05-1999 | 12:15   [ Ze světa ]
Q3TEST OUT!
Neděle svou šanci na slávu propásla, o pár minutek mělo smůlu i pondělí, do herní encyklopedie se tedy zapíše 11. květen, kdy v 7 hodin 7 minut našeho času (tj. pár minut po půlnoci tamního) vyšel Q3Test pro Windows platformu. Momentálně nejsem schopen nikde najít volný mirror, podle tradice jsou zahlceny jak cdrom.com, tak vše ostatní, štěstí můžete zkoušet na jakýchkoliv mirrorech PlanetQuake, 3dfiles nebo VoodooExtreme. Jakmile stáhnu a nahodím mirror, budu informovat. Stay with us ..
09-05-1999 | 20:15   [ Ze světa ]
Q3TEST dnes?
John Carmack i někteří ostatní z id Software se nechali slyšet, že bychom se mohli dočkat Q3Testu již dnes večer, což znamená zítra ráno našeho času. Podle posledních zpráv je sice k dispozici release candidate, termín však bude dodržen jen v případě ideálního průběhu, takže to neberte jako nějaký závazný termín. V každém případě můžete očekávat během několika málo hodin po vydání zřízení mirroru zde na Quake-Cz. Do té doby tedy zatím jen čtěte recenzi Q3Testu (verze pro MAC) od Threshe, stahujte drivery pro všechny akcelerátory od 3DFX optimalizované pro Q3A (pozor, Voodoo 2 karty prý vykazují nějaké problémy a nejde s nimi spustit Q1 ani Q2), případně zjistěte proč id Software s Q3Testem tak najednou spěchá :-).
09-05-1999 | 20:15   [ Ze světa ]
Stručně
- Vůbec první oficiálně ohlášenou hrou využívající Q3 engine (alespoň co si vzpomínám) je FAKK2 od Ritualu!! Na GameSpotu je k dispozici první screenshot (ehm:-) a především rozsáhlé preview se spoustou zajímavých informací. A když už jsme u GS, je tu i stejně zajímavé preview hry KISS: Psycho Circus.
- Na adrese www.unrealcontest.com se rozjíždí soutěž o 150 tisíc dolarů pro tvůrce levelů, skinů a modů apod. pro Unreal a Unreal Tournament. Soutěž je bohužel jako obvykle uzavřena pouze pro obyvatele Severní Ameriky, vzhledem k super lákadlu však můžeme čekat na skvělé úpravy od amerických přátel.
- Na Avaultu je video ze System Shocku 2, které bude prezentováno na E3! Má 3 a půl minuty a je 17MB velké. Pokud o SS2 nic nevíte, pak čtěte preview na Next-Generation.
05-05-1999 | 23:05   [ Ze světa ]
Unreal Tournament (exkluzivní screenshoty!!)

Skutečně hodnotných zpráv je málo, takže si je musím sám "vyrábět". Po včerejším editorialu (díky za pozitivní odezvu i když jí moc nebylo:-) je to však dnes ještě větší bomba - mám tu tři exkluzivní screenshoty z Unreal Tournamentu a pár názorů přímo od pramene (díky Simone). Unreal Tournament JE kvalitní hra, která je evidentně velmi podobná Quake III Areně, takže jen zmíním to v čem se od ní liší - na rozdíl od Q3A, kde se podle všeho objeví jen klasický deathamtch s týmovou a maximálně CTF variací je zde toto vše a navrch tři zajímavé modifikace - Assault, Domination a Last Man Standing. Všechny tyhle variace ovládají boti, které navíc můžete plně ovládat (hlídej vlajku, krej mi záda apod.). Jejich inteligence je již nyní poměrně obstojná, do července, kdy bude hra vydána se očekává další razantní zlepšení, takže právě v tomhle vidím největší výhodu UT (navíc, popravdě - nemyslím že Q3A vyjde dříve než v září). Mise jsou výborně navržené (klasické DM mi přišly "obyčejné" mise pro uvedené úpravy však nemají chybu), grafika mírně vylepšená, no nebudu předbíhat, posuďte sami. Apropó, recenzi naleznete v GameStaru, který vychází v polovině května!

ut1thumb.jpg (3939 bytes)   ut2thumb.jpg (3389 bytes)   ut3thumb.jpg (3369 bytes)
Velké verze mají cca 100kb! Vlevo CTF mise se skvělým zasazením,
uprostřed puška sniperka, vpravo výborně vyřešený interface.

05-05-1999 | 23:05   [ Ze světa ]
Reklama Quake III Arena
q3adlit.jpg (6400 bytes)A aby těch obrázků nebylo málo, mám tu ještě jednu lahůdku - v nejnovějším vydání amerického PC Gameru je čtyřstránková reklama na Quake III Arenu. Což o to, na klasické slogany Activisionu jsem si už zvykl - "Forget about the second coming, prepare yourself for the third!" je stejně skvělý jako ty předchozí. Šokován jsem byl naprosto úchvatnou momentkou, kterou jsem si zkrátka nemohl nechat pro sebe (velká verze má 130kb!). Posuďte sami jak to možná i u vás bude vypadat až Q3A vyjde. Na dalších stránkách je také jakýsi "to do" list, který je třeba ještě vyřídit, než si sednete nadosmrti k počítači - koupit trvanlivou stravu, rozejít se s přítelkyní, vyvenčit psa, zásobovat se vonými stromečky, nainstalovat díru pro poštu do vstupních dveří, zrušit novinové předplatné atd. atd. zkrátka úžasné!

BTW: Q3Arena TEST pro PC stále nikde, sice prý není problém rozchodit Linux verzi pod jakýmsi programem i pod Windows, přesněji pod programem (systémem? nevím, nerozumím ..) FreeBSD. Návod na to naleznete ZDE, každopádně to určitě nebude to pravé ořechové, však to znáte.
04-05-1999 | 22:35   [ Ze světa ]
Editorial #1: Násilí v počítačových hrách - Pohled z druhé strany
Po čase je tu opět jedna nová rubrika, uvidíme jak dlouho mi vydrží ;-). Tentokrát se nebude věnovat konkrétně Quaku, ale vždy nějaké aktuální události, který daný týden hýbe herní komunitou či zkrátka něčím co mne napadne. Budu se snažit psát jeden článek týdně, uvidíme co se z toho vyvrbí. Napoprvé jsem sepsal něco o notorickém tématu, násilí - věřím však že to bude trochujiné čtení než ony desítky článků, které jste na toto téma v poslední době četli. Napište mi jak se vám nápad a tento díl líbil ...

takže hup - Editorial #1
04-05-1999 | 22:35   [ Ze světa ]
Stručně
- Na Unreal Tournament jsem zapomněl, screenshotů a dalších informací se tedy (doufám - snad dostanu svolení) dočkáte zítra. Dnes si tedy zatím pročtěte další z mnoha ohlédnutí za historií 3D stříleček, tentokrát na 3DGaming - není špatný, ale už jsem četl (a myslím že i psal;) lepší.
- Vyšla první verze (a hned 1.00, super!) zajímavé úpravy pro Heretic II - Heretic Fortress. Jde o něco mezi CTF a King of Hill. Jak z názvu vyplývá, jsou tu i classy (celkem 7) a vše vypadá skvěle!
- Nějak se v tom nevyznám, Interplay ohlásil svůj line-up her na E3, nějak mi tam ale chybí Kingpin. Takže se asi dočkáme jen Giants a Messiah. U Sierry potěšili více - poprvé zde bude vidět datadisk k Half-Life a také Team Fortress II, nic jiného se ostatně ani nečekalo. Jinak se E3 nezadržitelně blíží, vypukne to příští středu ...
03-05-1999 | 22:35   [ Ze světa ]
Unreal 224
Po dlouhých měsících čekání jsme se konečně dočkali velmi očekávaného patche pro Unreal. Již minule si sice mohli zahrát i majitelé jiných karet než 3DFX (pokud si vzpomínáte, v krabici podporoval Unreal jen Glide), teprve nyní je však podpora OpenGL opravdu kvalitní. A řeknu vám, vlastníte-li Rivu TNT, rozhodně to minimálně spusťte, není vyloučeno že budete velmi příjemně překvapeni a pustíte se do hry znova. Mezi další velké novinky patří implementovaný systém vyhledávání serverů podobný GameSpy a s tím související údajné razantní zrychlení samotné síťové hry, za zmínku jistě stojí i technologie "Level of Detail", která při různé vzdálenosti zobrazuje různou kvalitu textur a modelů, což má samozřejmě za následek optimalizovanou rychlost. Změn je ještě mnoho (některé recenze dokonce zmiňují razantní zlepšení v AI), jejich kompletní seznam naleznete ZDE, samotný patch si pak určitě nahrajte z cdrom.com, bluesnews.com, demon.net (UK), vše samozřejmě 7MB. nicméně upozorňuji, že se i v 224 nachází řada chyb a že se chystá 225ka - stávající patch prý nefunguje například s Voodoo3 kartami...

Když už jsme u Unrealu, neodpustím si pár vět k Unreal Tournamentu - podle posledních zpráv byl UT odložen na polovinu července, vy se však již v příštím čísle můžete těšit na recenzi v GameStaru, který ji dostal po britském PC Gameru jako druhý na světě. I to svědčí o neskutečném konkurenčním boji, který tu momentálně panuje - samotného mne příliš netěší recenzovat něco, co bude vydáno až dva měsíce po vydání magazínu, koneckonců však jde o kvalitní review kód, tak co. Samotná hra mne velmi příjemně překvapila, konkurence je však momentálně tuhá, takže se nechte překvapit jak to dopadne ;-). Zítra se pokusím získat povolení na pár exkluzivních screenshotů pro Quake-CZ (ještě mám v paměti jak to dopadlo minule). No a na úplný závěr preview mission packu "Return to Na Pali" z Avaultu, tenhle datadisk prý vyjde ještě v květnu.
03-05-1999 | 22:35   [ Ze světa ]
Stručně
- Na loonygames.com začal rozsáhlý feature o Ravenu Softu s historickými informacemi (zajímavými), druhá část doplněná prý i o exkluzivní info o Soldier of Fortune (tuhle gamesu nepodceňovat!!) bude následovat ve středu.
- Pro verzi pro MACy vyšel Q3Test i pro Linux, čekáme už tedy jen my zoufalci s Windows. Majitelé Linuxu nechť se okamžitě přesunou SEM!
- WardSix vydali patch pro svou nedávno vydanou demoverzi Dawn of Darkness, podobně i tým Maverick vydal speciální DM verzi westernového TC Wanted!. Obé naleznete na patřičných adresách.
29-04-1999 | 23:55  [ Ze světa ]
John Carmack a jeho ego™
Před časem jsem se tu rozplýval nad rozhovorem s Johnem Carmackem v časopise Next-Generation. Slíbil jsem, že jej přeložím, ale bohužel se mi nedostalo času (omlouvám se za plané sliby, nesnáším to a vynasnažím se neslibovat nic co nesplním:-). Naštěstí jej Next-Gen nyní otiskl v původním znění na své internetové stránce, takže si jej mohou přečístt alespoň ti co ovládají angličtinu. John Carmack   něm nechává nahlížet pod pokličku id Softu, dělí se o spoustu názorů na různé herní a počítačová témata a vůbec, je k zulíbání :-). Čtěte - dozvíte se kolik ve svém životě utratil za rychlá auta, co udělal když měl strach že jej jednou přestane bavit programování, jak tráví volný čas, pro koho dělá hry, jak se mu líbil Half-life, co je špatného na NURBS a mnoho dalšího! Zde je alespoň část ...

NG: Většina lidí ve vesmíru 3D stříleček je motivována snahou porazit tě, co motivuje tebe?
John Carmack: Vlastně jsem o tom zrovna před týdnem přemýšlel. Sledoval jsem tu armádní reklamu "be all you can be" a všechno okolo. A ač to zní otřepaně, přesně takhle já žiji už nějakou dobu. Je to už opravdu dlouho co jsem se naposledy zblízka podíval na ostatní lidi - firmy, technologie, cokoliv .. - a řekl si "tohle je konkurence". Teď je tohle všechno přímo u nás, takže vše probíhá interně. Já sám se pravidelně kontroluji a zhodnocuji co jsem učinil dobře, co špatně a co lze vylepšit. Proto si myslím, že nacházím dostatek motivace sám u sebe bez toho abych se trápil nad tím co dělají ostatní. A jsem si naprosto jistý, že právě tohle mne chrání před obrovským stresem. Zjistil jsem, že jsem přestal sledovat mnoho webových stránek, protože mne otravovalo když lidé psali různé věci, které třeba nebyly pravdivé. To se stávalo hlavně tehdy, když se fandové snažili něco prosadit - "tohle je skvělé, tohle udělej, tohle nás všechny posadí na zadek". Nic takového nepotřebuji slyšet.

NG: Myslíš že je kvalita tvojí práce a práce id Softu ovlivněna tím, že jste na špici a nemusíte se tedy pozastavovat nad tím co dělají ostatní a co se děje v byznysu?
John: Myslím, že máme výhodu v tom, že máme dostatek důvěry ve vlastní rozhodnutí. Je jistě možné udělat něco kvalitního tím, že se podíváte za svá záda. Řeknete si "tohle jsou věci, které dělají všichni" a odsud začínáte. To je samozřejmě běžná cesta vývoje a existuje mnoho velmi kvalitních projektů, které tímto způsobem vznikly. Ale jednou za čas se na to prostě musíte podívat s odstupem a říci si " OK, je čas udělat něco co ještě nikdo neudělal". A tady se do značné míry stavíte do velmi riskantní situace, protože je možné, že strávíte mnoho času něčím, co pak nebude fungovat. Pokud se omezujete na něco co už ostatní dokázali, je to téměř bez rizika. Ano, stále je to obrovský kus práce, ale když chcete jít dopředu a udělat důležitý krok do neznáma, pak se připravte na mnoho nesplněných termínů, nereálných funkcí o kterých jste si mysleli že jsou snadné a podobných věcí.

NG: Dokážeš oddělit Johna Carmacka programátora a Johna Carmacka člověka?
John: Ne, v žádném případě. Programování je smysl mého života a já si to rozhodně nevyčítám. Spousta lidí kolem vás říká "Nevěnuj tomu tolik času, měl bys zkusit všechno". Ale vybalancovaný život je podle mého přeceňovaný. Chci říct, já jsem opravdu, opravdu dobrý v tom co dělám a to my poskytuje obrovské zadostiučinění. Jsem schopen posunout dál nějaké hranice a proto jsem šťastný a neohlížím se na to že se celý můj život točí kolem programování.
29-04-1999 | 23:55   [ Ze světa ]
Prey is dead?
BitchX, která často nelže zveřejnil (jo, je to chlap!) na své sajtě, že byl ukončen projekt Prey! GT Interactive jej přestala podporovat a ani v 3D Realms na něm nikdo nepracuje. Pokud je tato informace pravdivé, je téměř jisté, že 3D Realms začali pracovat vedle Duke Nukem Foreveru na dalším projektu, přecijen nevyužít geniální mozek Corine Yu, která do 3DR přišla z ION stormu by byl obrovský hřích. Prey vypadal velmi nadějně, na loňském E3 se dočkal velmi slušné odezvy, nikdo však nikdy neviděl hru, ale pouze engine, proto je možné, že přecijen veškerá práce nepřijde vniveč, ale bude zcela či zčástí použita jinde.
29-04-1999 | 23:55   [ Ze světa ]
Stručně
- Na dnes již legendárním Dallas Observeru proslulém causou ION Storm se objevil další zajímavý článek ve stejné záležitosti, který je spíše shrnutím, co se v této cause událo v posledních týdnech. Jednak je v něm komentován momentální status Daikatany (oficiální release date "léto", neoficiální "podzim"), autorka se zde zmiňuje i o názoru šéfa Eidosu na ION Storm ("držte huby a dokončete hru"!;)), dozvídáme se, že v IONu stále pátrají po zdroji úniku oněch skvělých e-mailů (pokud jste to tehdy propásli, ČTĚTE, je to úžasné počteníčko!) a na závěr je tu ještě komentář sympaltického Mika Wilsona: "Ať jdou do prdele" ;-)). Život je krásný, když se cizím nedaří, viďte ...
- Týden s Q3A na GameSpotu UK pokračuje, čtěte spoustu článků a prohlédněte si také jeden nový screenshot (nenávidím tu jejich velikost). A ještě ke Q3A, TOHLE je opravdu k popukání ;-).
- Zítra prý vyjde nová verze Heretic 2 Enhancement Paku, ve kterém bude opravena řada chybek, vbloudivších se do verze minulé. Hrajete-li tedy H2, nebo provozujete-li server, určitě se nezapomeňte mrknout na www.hereticii.com.
26-04-1999 | 22:35  [ Ze světa ]
Stručně
- Tak kolikpak počítačů dneska asi podlehlo CIHu, jen se pochlubte ;-). No nic, do práce: Blood 2: Relevations je jedna z mála úprav pro Blood 2, což je škoda - jde o single-player datadisk (tuším že volně šiřitelný, ale jistě to nevím), který se snaží atmosférou vrátit ke skvělému prvnímu dílu. Relevations jsou ze 75-ti % dokončeny, na uvedené stránce naleznete spoustu sexy screenshotů a informací.
- U Bloodu II ještě zůstaneme, jeden z klíčových členů týmu a celého Monolithu, Jay "Shade" Wilson opouští řady Lithu a přemisťuje se do Cavedogu, kde bude jako "act designer" pracovat na zatím nepříliš medializovaném, ale jistě velmi zajímavém (vzpomeňte na Half-Life pasovaný do role outsidera) Amenu.
- Na warezu vyšla upravená verze Quake III Testu, která funguje na PC! Nemám žádné informace o jejích kvalitách, chybách apod., sám si počkám na PC verzi. A nečeká se mi nejlépe - obzvláště když se na Bluesnews objevili 2 nové screenshoty (nikoliv z MAC verze) a na britském GameSpotu začíná týden s Q3 (již dnes zde naleznete rozhovor s Carmackem). To mě zabije!
- Zajímavý rozhovor s Ridahem, bývalým autorem Erasera (bot pro Q2), nyní programátora Xatrixu naleznete ZDE. Dozvídáme se množství zajímavých informací především kolem Kingpinu a jeho AI ...
25-04-1999 | 10:15   [ Ze světa ]
Quake III Test OUT (zatím jen pro MAC)
Je to tu. Vyšla testovací verze Quake III Areny, bohužel zatím jen pro počítače Apple Macintosh. Podle vyjáření Johna Carmacka to není součást nějaké smlouvy s Applem, ale spíše jeho důsledek jeho víry v tuto platformu. Bohužel momentálně není známo kdy vyjde verze pro Win32 (pro Windows vyšla jen server verze) a Linux (rozhodně se tak nestane dnes), takže stahujte ZDE, ZDE či ZDE (21.5MB) a hledejte Macy ;-), případně nervózně vyčkávejte (ono to asi na těch mecích nebude vypadat zrovna dvakrát koukatelně:-). kroěm toho byla také aktualizována oficiální stránka Quake3arena.Com.

q3amac1.jpg (3533 bytes)    q3amac2.jpg (3312 bytes)   q3amac3.jpg (3316 bytes)
Tyto a další screenshoty naleznete ZDE, ale i ZDE či ZDE.

22-04-1999 | 22:15   [ Ze světa ]
Descent III OEM dojmy
Jak jsem včera slíbil, nainstaloval jsem Voodoo3 a zkusil Descent III. Popravdě řečeno mé dojmy nejsou příliš pozitivní, i když uznávám, že to není způsobeno samotnou hrou, ale jejím neuvěřitelně idiotským nastavením. V programu totiž nelze nikde invertovat myš a i její maximální sensitivita je zhruba poloviční než bych potřeboval. Z těchto dvou důvod bohužel nemohu objektivně ohodnotit hru, neboť jsem byl právě těmito chybami znechucen a jakkoliv snad je možné se špatně nastavenou myší hrát klasickou 3D akci, Descent opravdu ne :-). Doufejme že se autoři v plné verzi ze svých chyb poučí (případně mne někdo vyvede z omylu a řekne mi jak na to - hovada která by neumožnila v 3D akci invertovat myš snad neexistují, takže to tam je někde pekelně zakukleno, ale kde?;). Jinak jsem však rád, že autoři nepřešli na trochu kýčovitý styl křiklavě barevného Forsakenu a zůstali u klasiky. Už v prvních místnostech mi bylo jasné, že to bude se správným ovládáním nářez. Grafika je tedy fajn a i když je Voodoo asi navždy odsouzeno k "vyblitým" barvám, oproti V2 se to trochu zlepšilo.

Příjemná zpráva na konec - právě dnes vyšlo nové demo na Descent III, které obsahuje jeden zbrusu nový level pro single a další pro multiplayer. Download naleznete ZDE (Německo), ZDE (US - oficiální mirror) nebo ZDE (US - cdrom) - vše 38MB, v případě jakýchkoliv potíží klikněte SEM (faq).
21-04-1999 | 22:15   [ Ze světa ]
Stručně
- Dawn of Darkness se zdárně blíží ke konci - zítra bude vydána hratelná demoverze. Refreshujte stránku hry a stránku autorů, podle toho co jsem viděl v novinářském demu budete nadšeni.
- Vyšel patch 1.04 pro Wages of Sin a také nová verze zdrojáku pro totéž. Obé naleznete na Sinovské stránce Ritualistic.Com.
- Na oficiální stránce ke hře Aliens vs. Predator se objevil 20MB velký trailer. Vzhledem k názvu hry se dá očdkávat že nabídne opravdu zajímavou podívanou :-).
21-04-1999 | 22:15   [ Ze světa ]
Blood II zdroják a toolsy

Monolith Productions po mnohatýdenním vyčkávání (zdržení zdůvodňovali čekáním na povolení od GT Interactive, majiteli práv na všechno kolem Bloodu) konečně vydali zdrojový kód a nástroje pro Blood II. Nyní už tedy prakticky nic nebrání rozjetí kolotoče add-onů, modifikací, pravidel či třeba jen modelů a textur, i když pokud vím, chytřejší si už poradili s nástroji pro Shogo, které se příliš neliší. Konkrétní informace a download naleznete ZDE , celková velikost obou souborů se pohybuje kolem 6-ti MB.

21-04-1999 | 22:15   [ Ze světa ]
Stručně
- Steve Thoms z Nihilistic před časem zkonvertoval The Edge, první Q2DM mapu do Quaka 1 (pokud jste to tehdy propásli, download ZDE), dnes vydal další remake naruby, Frag Pipe, což je Q2DM3, opět v konverzi z Q2 do Q1. Download ZDE.
- Martinek na MVS založil novou e-mailovou konferenci, zájemci se mohou na jeho sajtě snadno připojit. Tamtéž najdete prý bezva nový level pro Quake 1, což už je dnes jaksi rarita, takže do toho.
- Randy Pitchford z Gearboxu (dříve RBR) se zmínil, že bude na E3 (bohužel i bohudík nejedu;) prezentovat svůj mission pack pro Half-Life, Valve rovněž vyzval všechny autory modifikací, aby se se svou prací pochlubili - nejlepší opět pozve na E3 prezentovat. V této souvislosti doporučuji zajímavý rozhovor s Newellem z Valve.
- Vývoj nadějné third-person 3D akce Drakan se blíží ke konci - 7. května bude na oficiální stránce vydána demoverze, jejíž součástí bude rozsáhlá soutěž o stovky hodnotných cen. Podobně se blíží ke konci vývoj Shadow Mana od Acclaimu (vyvíjí Iguana), o tom však někdy jindy.
- Trochu se zpožděním, ale přeci - na Ritualistic (takže jde o Sin) jsem objevil zprávu, že vyšel bot Redemption ve verzi 1.00 - nyní po něm tedy skočí i ti co odmítají betaverze. Tedy například j. A mimochodem, pokud máte kreditku a Sina ještě z nějakého důvodu nikoliv, na EBWorldu si jej můžete objednat včetně mission packu za pouhých 30 dolarů (cca 1 tisíc korun). To jde, ne?
- Přinesl jsem si domů Descent III OEM verzi přibalovanou k V3 (mimochodem, bylo tam i CD s potiskem Unreal Tournament na němž byl starý Unreal - zřejmě to nestihli:-)) s tím že vás s ní seznámím, bohužel nefunguje ani na TNT ani na záložní Voodoo1, takže musím zítra testnout v redakci na Voodoo3. Info tedy čekejte zítra ...
19-04-1999 | 23:45   [ Ze světa ]
Stručně

- Stále tu jsem, jen se nic extrémně důležitého neudálo, takže jsem jen hodil staré novinky tam kam patří - stále také napjatě čekáme na Q3A Test. Vyšel však nový GameStar. Kromě recenze na Requiem: Awenging Angel, tedy na hru, která by vám jisto-jistě neměla uniknout nezapomeňte nalistovat druhou (poslední) část návodu na tvorbu úrovní, jejíž součástí je také soutěž mj. o Voodoo3 - podstatou je samozřejmě vytvoření nejlepší úrovně na Quake-enginové hře. Hodně štěstí ...
- Když už jsme u toho Requiemu - na fandovské stránce Requiem-HQ by vám neměl uniknout dodatečný tajný level, který je jen 400kb velký a nachází se zde také jakési preview technology video z Requiem 2. Sice jsem to ještě neviděl a nevím tak jestli to stojí za to či to není nějaký vtípek, zájemci však stahujte ZDE.
- Z důvodu neuvěřitelně smolného zničení praovního i obou záložních disků došlo ke zrušení projektu GL Doom Briana Lewise. K tomu se vyjadřuje jen opravdu těžko, přeberte si to sami :-((.

15-04-1999 | 22:30   [ Ze světa ]
Half-Life mission pack

Sierra Studios před pár minutami oznámila, že připravuje na podzim tohoto roku mission pack pro Half-Life, jehož autorem bude tým Gearbox známý dosud pod názvem Rebel Boat Rocker. Half-Life je nejúspěšnější hra loňského roku nejen podle kritik (přes 40 publikací jej vyhlásilo "hrou roku"), ale také podle prodejnosti - od listopadu až dodnes stále okupuje nejvyšší příčky žebříčků prodejnosti po celém světě a na rozdíl od řady ostatních titulů třeba říci, že zaslouženě. Je potěšující, že se vedle Team Fortress 2, který byl ze statusu add-onu změněn na plnou hru chystá normální mission pack se zaměřením na single-player. Poměrně překvapivé a odvážné rozhodnutí se týká hlavní postavy - děj se sice vrátí do Black Messa Research Facility, ale namísto Gordona Freemena budeme tentokrát v roli vojáka. Podtitul datadisku je "Opposing Force" a nevím jak vy, já se nemohu dočkat, jsem velmi zvědav jak si s reputací Half-Life poradí jiná firma než geniální tvůrci Valve Software.

15-04-1999 | 19:55   [ Ze světa ]
Quake III Test BRZY

Graeme Devine updatoval svůj .plan a jak se zdá, začíná přituhovat - dozvídáme se, že se Q3TEST blíží svému vydání, hrubý produkt je v podstatě dokončen, zbývá už jen jej řádně otestovat, což je na id Softu i Activisionu a těžko odhadnout jak dlouho to bude trvat, možná pár dní, možná i dva týdny. Každopádně začínejte čistit myši, dejte chvilku oddechnout prstům, protože pak na to nebude čas a vůbec se jaksepatří připravte. Q3TEST bude obsahovat 2 multiplayerové arény, které se budou poté nacházet i ve hře. Q3TEST nebude obsahovat boty. Q3TEST bude obsahovat kód pro Win32, Linux i Mac. Toť vše, vezměte krk, že se vše dozvíte včas právě tady ...

PŘEDCHOZÍ NOVINKY      ARCHIV NOVINEK

Stránky jsou optimalizovány pro standard rozlišení 800x600, hi-color, IE4.x/5.x
Copyright (c) Jan Modrák, Quake-CZ 1996-1999
Design by Teether & Pittbull