Kódování
Změna kódování češtiny těchto stránek.

Quake-CZ ...od hráčů pro hráče od A do Z o 3d akčních hrách...

InterneXt
Tyto stránky fungují za pomoci firmy IneXt.

15-04-1999 | 22:30   [ Ze světa ]
Half-Life mission pack

Sierra Studios před pár minutami oznámila, že připravuje na podzim tohoto roku mission pack pro Half-Life, jehož autorem bude tým Gearbox známý dosud pod názvem Rebel Boat Rocker. Half-Life je nejúspěšnější hra loňského roku nejen podle kritik (přes 40 publikací jej vyhlásilo "hrou roku"), ale také podle prodejnosti - od listopadu až dodnes stále okupuje nejvyšší příčky žebříčků prodejnosti po celém světě a na rozdíl od řady ostatních titulů třeba říci, že zaslouženě. Je potěšující, že se vedle Team Fortress 2, který byl ze statusu add-onu změněn na plnou hru chystá normální mission pack se zaměřením na single-player. Poměrně překvapivé a odvážné rozhodnutí se týká hlavní postavy - děj se sice vrátí do Black Messa Research Facility, ale namísto Gordona Freemena budeme tentokrát v roli vojáka. Podtitul datadisku je "Opposing Force" a nevím jak vy, já se nemohu dočkat, jsem velmi zvědav jak si s reputací Half-Life poradí jiná firma než geniální tvůrci Valve Software.

15-04-1999 | 19:55   [ Ze světa ]
Quake III Test BRZY

Graeme Devine updatoval svůj .plan a jak se zdá, začíná přituhovat - dozvídáme se, že se Q3TEST blíží svému vydání, hrubý produkt je v podstatě dokončen, zbývá už jen jej řádně otestovat, což je na id Softu i Activisionu a těžko odhadnout jak dlouho to bude trvat, možná pár dní, možná i dva týdny. Každopádně začínejte čistit myši, dejte chvilku oddechnout prstům, protože pak na to nebude čas a vůbec se jaksepatří připravte. Q3TEST bude obsahovat 2 multiplayerové arény, které se budou poté nacházet i ve hře. Q3TEST nebude obsahovat boty. Q3TEST bude obsahovat kód pro Win32, Linux i Mac. Toť vše, vezměte krk, že se vše dozvíte včas právě tady ...

14-04-1999 | 19:10   [ Ze světa ]
Stručně

- Dvě nové recenze na Requiem: Avenging Angel - první zplodil Ondra Malý na IDnesu (80%) a mohu jí jen doporučit, je česká, je objektivní. Autorem druhé jsou hoši z Firing Squadu (3,5/5) a z té jsem znechucen. Ne že by byla neobjektivní, ale je roztahaná na 15 krátkých stránek, takže pokud vás zajímá to nejdůležitější, začněte až ZDE.
- Pokud při čekání na Hidden & Dangerous (britský časoák PC Action jí označil za "Best PC war game ever") nemůžete spát, přečtěte si zatím něco o druhém dílu Spec Ops, kterýá bude u nás z jistých důvodů určitě populární ;). Oficiální stránka dvojky je ZDE, fandovská stránka k oběma dílům pak ZDE.
- Jednou z velmi očekávaných her blízké budoucnosti je i Descent III - nedávno jsem se kdesi dočetl, že bude k Voodoo3 přikládáná OEM verze hry (nějak jsem zapomněl kde, takže to nemohu ověřit), faktem je, že samotná hra bude vydána spíše až po prázdninách, někdy v září, kdy začání sezóna.

13-04-1999 | 23:30   [ Ze světa ]
Stručně

- Novinky z hostsites - na Kasuhově Kascamu e objevil update po více než roce - Exi vypiloval Kascam k dokonalosti a tak všichni kdo jej využíváte běžte testnout novou verzi. Zároveň vítám v rodině novou stránku QUAKEDIT věnovanou editování, tvoření levelů a všemu co podobná legrace obnáší.
- John Romero se nechal slyšet, že veškerá hudba bude u Daikatany uložena ve formátu mp3, čímž se původní rozsah 2CD, který počítal s audio stopami zůžil na obvyklé jedno CD.
- Jak již bylo řečeno, Unreal patch 224 je otázkou blízké budoucnosti, prý ještě tohoto týdne. Uvidíme, na tohle už čekáme opravdu pořádně dlouho ...
- Na Avaultu se objevila zajímavá, i když zatím neověřená zpráva, že došlo k posunutí Team Fortress II, toužebně očekávané pokračování nedávno vydané "Classic" edice týmového modu až na říjen tohoto roku. Uvidíme co se z této zprávy vyklube, doufejme, že jde jen o fámu, i když je dost dobře možné že se autoři bojí konkurence Q3Areny a Unreal Tournamentu. Že by se ale zrovna Valve měl někoho obávat??
- Zatímco vloni některé druhořadé firmy E3, největší herní výstavu, úplně ignorovali, letos společnost 3DRealms šokovala oznámením, že na výstavě nebude prezentovat své tituly Duke Nukem Forever a Prey. Osobně tuto aktivitu vítám - sice se o DNF ani tentokrát nic nedozvíme, ale autoři mohou daleko lépe investovat dva měsíce práce, které by normálně věnovali tvorbě dema nebo videa jen pro hloupé novináře ;-).
- Po masakru v americkém Kentucky, kde byli zavražděni tři mladí studenti, se jejich rodiče rozhodli společně zažalovat několik herních firem, ale i autory filmu s DiCapriem "The Basketball Diaries" a dva provozovatele porno serverů, které vyní z "vyprovokování" k činu 14-ti letého vraha. Mezi zažalovanými herními firmami je Sega, Sony, id Software, Acclaim, ale také například Nintendo, které je známo odmítavým přístupem k násilí ve hrách. Neznám konkrétní pozadí případu, jen jsem se doslechl, že prý žalující nepochodili s první žalobou zamířenou na spolužáky a učitele, tak to zkouší jinde.

11-04-1999 | 22:20   [ Ze světa ]
Stručně

- Sajtu QuakeFiles, která vznikla před několika dny jako index všech ožných i nemožných quake souborů, jsem neshledal natolik dobrou, abych vám o ní poreferoval, k odkazu se však dostala jinak - čekáte-li netrpělivě na Q3TEST a minutu co minutu netrpělivě refreshujete bluesnews nebo quake3arena.com, zanechte zde svůj e-mail (nebo jako v mém případě SMS e-mail na mobila;-) a budete o vydání informováni okamžitě po vydání! Jděte SEM!
- Vyšla nová verze Worldcraftu. 2.1 je však určena jen pro Half-Life - download na TĚCHTO mirrorech.
- Podle neověřených zdrojů se blíží k uzavření smlouva o odkupu dalších akcií ION Stormu, čímž by kupčí Eidos získal rozhodující 51% podíl. To by znamenalo velký otřes na vedoucích pozicích a pravděpodobně i mezi samotnými zaměstanci, jak známo je totiž Eidos hrubě nespokojen s Daikatanou. Osobně soudím, že hodně odhalí E3, kde prý budou hratelné levely všech tří her od IONu. Pokud vás téma zajímavá, pozorně sledujte Flamethowerovu sajtu, která proslula investigativním průzkumem po odchodu osmera daikatana-teamu a i v současné době je zde nejčastějším tématem rytí do ION Stormu.
- Na Ga-Source se objevila na první pohled nedůležitá, ve skutečnosti však ohromně zajímavá zpráva o bývalém týmu Rebel Boat Rocker, kterému EA zrušili projekt Prax Wars. Tým je v současné době pohromadě pod novým názvem Gearbox Software a jeho projekt bude ohlášen během několika málo týdnů.
- V poslední době na netu pozoruji masivní protesty proti určitým konkrétním bugům v Bloodu II, které vyústili až ve velmi zajímavou přestřelku PlanetBloodu s Jasonem Hallem z Monolithu. Osobně jsem s Bloodem II spokojen tak jako je (ve smyslu opravitelných chyb), máte-li vy sami nějaké problémy, možná naleznete odpověď ve zmíněné výměně názorů.

08-04-1999 | 23:20   [ Ze světa ]
Unreal news

Svět má ještě možná rekordní zpoždění ve vydání Unrealu nemluvě o stále aktuálním zpoždění ve vydání shareware verze a už je tu podobná záležitost v souvislosti s Unreal Tournamentem. Zatím (!!!) nejde o dlouhodobý případ, ale faktem je, že UT byla posunuta ze začátku dubna (tedy ze současnosti) na období po E3, tedy přibližně polovinu května. Přesně tolik času autoři potřebují na doladění posledních fíčrů. Naproti tomu příjemnou zprávou je konečně dokončovaný patch 224, který by měl definitivně zažehnat většinu problémů s hrou (vyjde během nejbližších dnů) a slíbené demo na Unreal Tournament, které prý vyjde PŘED plnou hrou. Znovu připomínám, že Unreal Tournament by se něměl podceňovat, něco málo jsem už viděl a vypadá to více než dobře. Ostatně, na PlanetUnreal se v posledních dnech objevilo hned několik screenshotů, takže posuďte sami.

Kolem Unrealu se toho dnes událo ještě více - jednak se objevilo hned osm pěkných screenshotů z remake Hired Guns od Psygnosis (HG byly skvělou a v mnohém průkopnickou multiplayer hrou z Amigy), dále je tu pěkné preview na ION Stormácký Deus Ex, který využívá engine Unrealu. Hra je to rozhodně atraktivní, publicity se jí zatím příliš nedostalo, takže běžte číst - i pokud nenávidíte Romera je Deus Ex pro vás, je totiž kompletně vyvíjen v Austinských kancelářích, mimo dosah Dallasu. No a na závěr v souvislosti s Unreal enginem jedna špatná zpráva - Oddworld Inhabitants, autoři skvělých logických 2D procházeček se přes původní záměr rozhodli pro svůj další projekt ze stejného prostředí technologii Unrealu nevyužít.

08-04-1999 | 23:20   [ Ze světa ]
Stručně

- Velmi užitečný návod na Team Fortress Classic se objevil na stránkách Mod Centralu serveru PlanetHalflife. Najdete v něm nejen informace jak optimálně hru nainstalovat a provozovat, ale i velmi konkrétní popis všech classů, map, zbraní apod. Vhodné pro začátečníky, ale v mnohém i pokročilé.
- Na PC Zone je preview na Quake Arenu s krátkým, zajímavým a laškovným rozhovorem s Johnem Carmackem, ale i ostatními chlapíky z id Software. Nejpovedenější byla věta Graema Devina : "
The only competition we have is from the new Star Wars movie." ;))
- Podobně jako u prvního dílu Eidos spolu s Core chystá "GOLD" edici Tomb Raidera II. Jde o čtyři nové levely s podtitulem "Golden Mask", které budou nabízeny ve zlevněné edici. První level si pak budeme moci 22. dubna zdarma nahrát na internetu. Fakt nechápu jak může někoho zajímat druhý díl když je tu už přes čtvrt roku trojka, ostatně - nechápu ani jak může někoho zajímat trojka. ZDE je press-release.
- Na závěr jen reminder - je možné že o víkendu vyjde Q3ATEST, takže se pokud možno nevzdalujte od počítače a internetu.

08-04-1999 | 16:50   [ Ze světa ]
Team Fortress MIRROR

Protože v nejbližších dnech naplno rozjedu ftp server, rozhodl jsem se s předstihem nabídnout download tohoto momentálně jednoznačně nejzajímavějšího souboru. 21MB verzi (1.0.0.5 > 1.0.0.9) si můžete nahrát ZDE. Upozorňuji, že časem snad bude adresa ftp.quake.cz, pokud pánbu a Radim Hájek dá :-).

07-04-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Team Fortress Classic OUT!

JE TO TU! Po měsících čekání vyšla Team Fortress Classic, nejlepší bezplatná HRA na světě. Zapomeňte na Jagged Alliance, zapomeňte na Die Hard Trilogy a i ty Spec Ops alespoň na pár týdnů odložte :-). Ještě než vám ve stručnosti znovu zopakuji o co jde tu jsou odkazy na download, abyste zatím ukrojili alespoň pár stovek kilobajtů z oné nijak zvlášť extrémní velikosti. Vyšli dvě verze (nemluvě o serveru, který najdete ZDE), jedna pro ty co mají verzi 1.0.0.5 a druhá pro ty co už mají 1.0.0.8 - liší se zhruba 2MB velikosti, bystří už samozřejmě poznali, že k TFC potřebují plnou verzi Half-life. Zde jsou odkazy, pokud vše půjde podle mých představ, zítra se objeví mirror i zde na quake.cz:

1.0.0.5 > 1.0.0.9 (21.5MB) = cdrom.com (USA), SunSite (UK), Cix (UK), Livewire (AUS), Sunet (SWE), FTP-Search ...
1.0.0.8 > 1.0.0.9 (19.9MB) = cdrom.com (USA), SunSite (UK), Cix (UK), Livewire (AUS), Sunet (SWE), FTP-Search ...

Tak tedy, Team Fortress Classic je remake nejúspěšnějšího modu pro starého dobrého Quaka, Team Fortress. Vyšel před dvěma a půl lety a ve svých nejlepších dobách jej hrálo dvakrát tolik lidí kolik všechny ostatní mody včetně CTF a i dnes když si spustíte GameSpy nelze vysoký počet TF serverů přehlédnout. V kostce jde o týmový deathmatch, kde je devět různých postav různých schopností, vlastností a parametrů. Jedna se neobejde bez druhé a tak je to vůbec nejpodstatnější týmová hra a taktika. Často se používá přirovnání k šachům, já TF rád srovnávám s fotbalem - i zde je útok, obrana, či záloha a dokonce i stoper či vysunutý útočník. Vyjmenovávání charakterů by vydalo na samostatnou stránku, namátkou tedy zmíním snipera (odstřeluje z dálky), medika (uzdravuje spoluhráče), inženýra (staví - ano, opravdu staví - jakýsi automat na energii či ostřelovací věž)  či třeba špióna (mj. na sebe dokáže vzít barvu soupeřova týmu). jak vidíte, není to nic typu "dvojnásobná rychlost" nebo "obnovování energie" na způsob run v CTF, ale opravdu velmi odlišné charaktery, kteří se kromě zmíněných schopností liší například i zbraněmi a mnoha parametry jako rychlost, odolnost apod. Mírnou nevýhodou je nutnost velkého týmu a tedy obvykle i hry přes internet, ale nikde není psáno, že je třeba obsadit všechna povolání (i když je to pochopitelně lepší). Původně autoři tvrdili, že půjde o pouhý remake, nakonec se z toho vyklubala dokonale vyladěná záležitost - každý charakter i každý level byly díky dvěma letům zkušeností vyladěny k dokonalost. Konkluze? Pokud máte přístup k síti a je vás alespoň šest nebo osm,nesmíte minout, pokud je vás méně či síť nevedete, počkejte si na plnou komerční verzi Team Fortress II rovněž od Valve, kde budou i boti.

07-04-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Stručně

- Minulý víkend se ve Švédsku konal turnaj TGI, v podstatě neoficiální mistrovství světa s téměř všemi nejlepšími hráčemi různých zemí. Velmi rozsáhlý materiál z akce najdete na QuakeChannelu, vřele doporučuji především dema, musím dát Teetherovi za pravdu, že finálové demo v DM2 je opravdový vrchol počas kterého mrazí v zádech. Já už jen dodávám, že vítězem se stal domácí LakermaN (link vede na další info).
- V amerických obchodech je už k dostání Voodoo3, chytří z nás doufám počkají na TNT2 (i když je fakt, že Carmack se o V3 nevyjadřuje nijak negativně, spíše naopak), která bude v brzké době následovat. Pokud vša nejste zatím rozhodnuti, čtěte recenzi V3 na FiringSquad.

07-04-1999 | 01:15   [ Ze světa ]
Team Fortress Classic DNES

Jsem sice totálně vyřízený, ale letmý pohled na news stránky mne donutil k aktualizaci. S konkrétními informacemi ohledně toužebně očekávané Team Fortress se totiž ozvala Sierra a Valve Software. Jak vyplývá z press release, k vydání TFClassic dojde dnes 7. dubna ve 9:00 am pacifického standardního času, což znamená pokud mne paměť neklame nějakých 6 hodin odpoledne času našeho. Velikost nebude nijak extrémních, čekal jsem přes padesát, ve skutečnosti se dočkáme pouhých 19-ti MB. Kromě toho vyjde i speciální 75MB velký release pro zájemce o provozování HL nebo TFC serveru s tím, že vedle tohoto balíku není třeba plná verze Half-Lifu. TFClassic bude součástí patche 1.0.0.9, který bude mj. zlepšovat podporu 3D akcelerátoru, rychlost internetové hry a prý bude jeho součástí jakýsi MOD browser, který bude umožňovat plynulé přepínání mezi pravidly, levely a úpravami přímo počas hry. Těším těším ...

07-04-1999 | 01:15   [ Ze světa ]
Stručně

- Objevili se tři nové screenshoty pro Quake III Arenu, shlédnout je můžete třeba na Avaultu. jsou malé a nic na nich není, pár dní před vydáním TEST verze už je snad zbytečné slintat před screenshoty. Holt Activision chce ještě vytřískat něco hajpu.
- Na oficiální stránce Unrealu je informace, že shareware verze bude vydána někdy krátce po květnové E3, což mi připadá jako hodně špatný vtip, holt do roka a do dne :-). Epic zřejmě nechápe význam slova shareware.
- Na PlanetUnreal se objevili dva celkem pěkné screenshoty z Unreal Tournamentu. Tahle hra je námi vedle Q3Areny možná trochu neprávem opomíjena, uvidíme za pár týdnů, kdy bude vydána.
- Na Ga-Source se také objevila krátká zpráva o TC pro Quaka II, které by mělo vyjít 1. května. Ze screenshotů u preview jsem sice trochu zmaten, ale budiž, uvidíme - minimálně tématicky je to velmi zajímavé. TC se bude jmenovat D-Day: Normandy a scénář a design je plně podřízen skutečným událostem 6. června 1944. Více info v preview.

05-04-1999 | 23:40   [ Ze světa ]
Kompletní návod na Requiem: Avenging Angel

V pátek jsem si doma Requiem nainstaloval, včera večer již bylo po všem. Na recenzi si budete muset pár týdnů počkat (na tak skvělou hru nehodlám psát recenze dvě), kompletní návod je tu však již nyní. Nechci se chlubit, ale jste první na světě, kdo jej mají k dispozici takže jsem pro jistotu připojil i pár pravopisných chyb (jak je u rychle psaných textů mým zvykem:-) - k dispozici jsou i cheaty a tipy. Jinak, co se týče hry, Requiem je skvělý kousek, který však ani zdaleka nedosahuje kvalit Half-Life. Podobně jako u něj i zde přichází v poslední třetině mírné ochlazení hratelnosti, celkově však nemohu než doporučit. Requiem berte!  

04-04-1999 | 23:40   [ Ze světa ]
Sin CTF

Finální verze CTFka pro Sin je venku. Ukrývá se pod verzí 1.04 a podobně jako u předchozích betaverzí v ní naleznete množství skvělých map a také další bugfixy dosud unikajících chyb. Finální verze má nějakých 11MB, potřebujete alespoň 1.01 a nahrát si jí můžete z cdrom.com, avaultu či finska. Vyšla také nová (0.5a) verze Redemption bota pro Sin, který se od posledních verzí značně zlepšíl. Homepage je ZDE.

03-04-1999 | 23:40   [ Ze světa ]
Stručně

- Q3Test se nezadržitelně blíží - bude mít přibližně 17MB a neplánuje se zřízení mirrorů. Je však jisté, že z ftp serveru id Software si soubor najde cestu do celého světa. Mirror zřídím i já, to si pište!
- loonygames pokračují ve skvělých článcích, tentokrát nabízím výborná rozhovor s Kennethem Scottem, skvělým texturářem, který nedávno opustil ION Storm a zařadil se k bohům do id Softu. V rozhovoru se dozvídáme, že již předtím pracoval na HacX, TC pro Doom2, že již v roce 1997 vyhrál se svým Doomguyem jakousi soutěž o nejlepší skin atd. atd., takže není sporu, že je opravdu nejlepší z nejlepších. Ostatně, kdo viděl zbraně v Daikataně, ví své ...
- Chystá se Sin pro hrací automaty. Bude obsahovat multiplayer s Redemption botem či samozřejmě s protihráčem. Připravuje se také automatová verze Jedi Knightu a obou dílů Heavy Gearu. Více ZDE.

03-04-1999 | 13:10   [ Ze světa ]
Team Fortress Classic opět odložena!

Bohužel to opět nevyšlo :-(. Důvodem je nutnost současného vydání několika jazykových verzí, které se šak včas nepodařilo otestovat. V současné době probíhají finální úpravy a podle vyjádření Valve by mělo dojít k vydání během následujících 24 hodin. Součástí vyjádření byla i velmi potěšující informace, že bude přiložena úplně nová mapa, což je výborné - dosud totiž bylo všude informováno, že jde o čistou předělávku z Quake úpravy bez žádných změn, jen vylepšení grafiky a ozvučení, vše samozřejmě do Half-Life. Snad se tedy dočkáme dnes ...

03-04-1999 | 13:10   [ Ze světa ]
Stručně

- John Cash se ve svém .planu nechal slyšet, že s Q3Arenou to momentálně vypadá "Real Soon". Pozorně tedy sledujte všechny .plany id Software, dříve nebo později se tam objěví nějaké info, nemluvě o dalších novinkovských sajtách. Osobně nepředpokládám, že by šlo řádově o hodiny, spíše o dny a týdny. Tipuju příští pátek :-).
- Na DoomWorldu se objevil pěkný rozhovor s Johnem Carmackem o Doomu. Většinou jde o odpovědi technologického charakteru, dozvíte se však také jak vznikl název Doom, což je opravdu překvapivé zjištění ;-).

02-04-1999 | 22:00   [ Ze světa ]
Stručně

- Jack "Morbid" Mathews prý pracuje v Ritualu. Včera to ve svém .planu zveřejnil jeho šéf programátor, Mark Dochtermann. Vedle Jacka prý přešli i Michael Abrash a Bruce Naylor, ale to se ukázalo být jako apríl. Morbid byl dosud zaměstnán v 3DFX Interactive a rovněž se velkou měrou podílel na tvorbě GameSpy, takže není sporu, že bude pro Ritual posilou.
- Jak známo, Team Fortress Classic byl odložen na dnešek, uvidíme, zda to vyjde, času je ještě dost - podle aktuálního vyjádření Valve Softu by to prý mělo klapnout, takže se snad dalšího odložení bát nemusíme. Pokud chcete být první, sledujte pečlivě planethalflife.com a shugashack.com, kde se jistě během minut po vydání objeví mirrory. Zde pak budou následovat zítra dopoledne.
- Messiah je projekt, který oslňuje jednak svým neotřelým konceptem, druhak velmi obstojnou technologií, která však, půjde-li to takhle dál, v okamžiku vydání nebude tak úplně obstojná :-). Posledním termínem je konec roku 1999, faktem je že v posledních měsících bylo ticho po pěšině a dnes tři zajímavé informace. Nejprve je to pěkné a rozsáhlé preview na Avaultu, dále rozhovor se Scottem Herringtonem především o technologii a nakonec informace o tom, že již nyní autoři přemýšlí o pokračování.
- Ještě jede apríl se objevil na sajtě Quake done Quick, kde se "podařilo" přoběhnout Quaka na skill 0 pod 10 minut. Nebudu vám prozrazovat jak se jim to podařilo, tohle prostě musíte vidět sami - stahujte frl.zip - 4,9MB (mirrory PQ)

01-04-1999 | 22:40   [ Ze světa ]
Aprílové žertíky

1. dubna rád a dlouho browsuji všemožnými herními i neherními sajtami a bavím se jejich aprílovými žertíky. A protože jsem jako vždy sám nic nevymyslel, dovolte abych se podělil s těmi nejlepšími. Trochu mne zklamalo CNN, od které jsem doufal v nějakou drsňárnu, stejně jako vždy však zůstalo seriózní, takže z obvyklých médií zabodovala stejně jako vloni MFDnes, která informovala o chystaném přezkumu modrých knížek po vstupu do NATO :-). Ale k věci a k webu: nejvíce mne zaujal Avault, kde se objevila výtečná recenze na Sollitaire (namátkou vybírám: "The only sound I hear while playing the game is that of my wife pleading with me to come to bed. They should have included an option to shut that off. The buzzing sounds coming from the bedroom also get annoying") s dokonalým akcelerovaným screenshotem, a dále i recenze na force feedback podložku pod myš. Hned na druhém místě se objevil (a mne nejvíce pobavil) magazín Level, stačí jen titulky: Battle Isle 3 ke stažení, Poseidon zrušen a Firemní sňatek v JRC. Pravda, obsah je trochu určen lidem z byznysu, já se však náramně bavil (přihodila si o homepage JRC). Score si to už před týdnem odbylo s novým vzhledem webu (no, to vlastně nebyl tak docela apríl;-), takže dnes nic. A co dále? Nu, třeba PlanetQuake je na prodej, Quake-CZ už to má za sebou, 3DFX se spojilo s nVIDIA, první exkluzivní preview na Half-Life 2, Frozen Yak Entertainment (hádejte co to ve skutečnosti je), nebo hromadný odchod z Epicu do nové firmy zabývající se GameBoyem.

1-04-1999 | 22:40   [ Ze světa ]
Stručně

- Dawn of Darkness finišuje - tento měsíc má být vydáno public demo a koncem měsíce by také měl být předán release candidate producentovi, což však v případě podobných mission packů neznamená nic, neb jsou velmi často zdrženy a několik měsíců se čeká na ideální okamžik. Snad to nebude případ DofD.
- Zajímavý rozhovor s Mikem Wilsonem o Dwangu, Doomu, IONu a nyní GODu najdete na loonygames. Součástí aktuálního čísla je také úvaha o recenzích počítačových her (pro mne velmi zajímavá a poučná) a strip comics o Kingpinu.
- Vyšel patch 2.1 pro Blood II. Opravuje chybky a nepřidává příliš nového, jistě je však nutností pro všechny krwavé maniaky. Stahujte z mirrorů PlanetQuake (2,6MB), více info o změnách na PlanetBlood.

30-03-1999 | 22:40   [ Ze světa ]
Blood II: Nightmare Levels

Skutečná noční můra. Mission packy mám celkem rád, jsou příjemným zpestřením boje o vrchol v 3D akcích - nikdy (snad s výjimkou Wages of Sin) nenabízejí nic nadstandardního, vždy však poskytnou slušnou zábavu v duchu originální hry. Tedy, skoro vždy. Na Blood II mission pack jsem čekal s nadějemi, že se dočkám ještě větší zábavy než v případě samotné hry (která na tom také není špatně, viz recenze) - autoři slibovali změnu a přerod zpět k hororové atmosféře Bloodu 1. Chyba lávky - byl jsem šokován, když jsem single-player část dokončil za nějakých 20 minut. Pouhých šest (!!!!) levelů z nichž polovina nestojí za reč a zbytek jen mírně přesahuje standard, to je opravdu nechutně málo, obzvláště v době, kdy už se podobné nádhery běžně vydávají zdarma (Heretic 2, Sin, Quake II apod.). Jsem zvědav kolik za to bude GT Interactive chtít, každopádně ruce pryč i kdyby šlo jen o pár stovek. Obsáhlejší recenzi samozřejmě naleznete v nejbližším GameStaru.

b2mp1.jpg (3477 bytes)   b2mp2.jpg (2188 bytes)   b2mp3.jpg (3068 bytes)
Kostel a cirkus patří mezi špičku, co je to však platné když uběhne pár desítek vteřin a jste fuč ..

29-03-1999 | 22:40   [ Ze světa ]
Stručně

- Včera jsem se rozplýval nad Requiem, dnes můžete posudit i vy sami - 3DO vydalo druhou verzi dema, která je již plně hratelná a obsahuje čtyři části hry (Requiem je rozdělen podobně jako Half-Life a počet levelů tedy není dost dobře informativní:-). Download má obstojných 36MB, což není málo, ale ani moc, podle obsahu usuzuji, že jej rozhodně nesfouknete za pár minut (i když nekonečný Kingpin to také nebude;) Stahujte ZDE (k dispozici velký soubor o rozdělené).
- Úplně jsem vám včera zapomněl sdělit smutnou novinku, že Sierra zrušila projekt Worldcraft Pro, na který jistě čekali všichni kdo berou tvorbu levelů vážně. Z Valve jsme však zaslechli, že to tak nenechají a i kdyby se jim Sierru nepodařilo přesvědčit, minimálně budou vydávat upgrady na stávající verzi.
- Na světě je nový český klan se jmény jako Vader, Gibbme, Flash apod. Unikátní název, unikátn URL - p1ca.nasrat.cz :-)).

29-03-1999 | 22:20   [ Ze světa ]
Quake III Arena Test a 007 licence

Konec března, tedy termín, ve kterém původně id Software slibovali vydat TEST verzi Quake III Areny, se blíží a kde nic tu nic. Není divu, dnes nevychází včas téměř nic - z plných verzí se to zdá se přeneslo i na dema a patche, rozhodně však nebudeme čekat několik měsíců jako v případě Daikatany, zdroje z id Software (přesněji .plan Graema Devina) se nechaly slyšet, že probíhají dokončující práce a "TEST" verze by měla být otázkou "pár týdnů". Na druhou stranu však opět pár qelebrit navštívilo Dallasské sídlo id, otestovalo hru a následně se podělilo o dojmy v preview - Redwood, Dimension 128 a Shugashack. Něco málo zajímavých informací je také v rozhovoru s Toddem Hollensheadem (doporučuji především část o cenzuře v Německu, kde je zmiňována jistá perzekuce vůči Německým klanům - to je pro mne novinka!). Všechny (hlavně Scaryho) jsou extrémně zajímavé, ale už mne to čtení trochu nudí, rád bych si zahrál :-).

Quake III Arena ještě ani nevyšla a už se objevují více či méně zaručené informace o jeho licencování. Fakt, že bude úspěšný je jasný už nyní, vždyť i počet her vytvořených na Quake1/2 enginu stále roste a zakrátko jich bude přes deset. Snad ještě lépe je na tom Unreal, kde se sice s výjimkou Klingon Honor Guardu zatím vše kutí, počet licencí se však blíží dvaceti. Ale zpět ke Quakovi III - objevily se totiž dvě velmi zajímavé informace o potenciálních (a zatím samozřejmě nepotvrzených) licencích. První společností je Valve Software, který hodlá využít "trojku" pro druhý díl Half-Life a druhou (a teď se podržte) je Electronic Arts, kteří s ním počítají pro 3D akci na motivy nové Bondovky. EA jsou známí svou nevolí k 3D akčnímu žánru, nedávno zrušili Prax Wars, takže pevně věříme že na tomto šprochu bude pravdy trochu, dosud se totiž 3D akční Bondovkou bavili jen majitelé Nintenda64 (GoldenEye je SUPER!) a na PC se teprve na podzim dočkáme Tommorow Never Dies, která však Q3 engine rozhodně nevyužívá (pokud vím, je ve vývoji již přes rok). Todd Hollenshead z id Softu však zatím dementoval zprávy o tom, že by EA licencovali Q3 engine. V EA mlčí, jen přiznávají že mají licenci na Bonda do 2003 a že na květnové E3 budou předvádět jen zmíněné TND. Takže pokud vůbec, určitě hodně daleko ...

29-03-1999 | 22:20   [ Ze světa ]
Requiem: Awenging Angel

Nedá mi to, abych znovu neokomentoval hru, kterou jsem tu před pár dny tak nestydatě podříznul - je fakt, že ono demo bylo ostudné a především krátké, o kvalitách samotné hry však nevypovídalo takřka vůbec. A protože jsem měl tu možnost v JRC pár hodin otestovat preview verzi (zdravíme Drakena), vězte, že je to úplně jinak :-). Jde o velmi zajímavé spojení předností Quaka II, Heretica II, Sina a Half-Life. Mám takové podezření, že autoři po vydání posledně jmenované hry záměrně posunuli termín vydání Requiem, aby se pokusili o něco podobného a z úvodních levelů mohu soudit, že se jim to i podařilo a dokonce dokázali alespoň částečně napodobit i onu tolik opěvovanou atmosféru. Právě dnes 3DO oznámilo, že hra dosáhla dosáhla "gold" stádia a je tedy v duplikaci, v amerických obchodech se hráči dočkají možná již koncem tohoto týdne, v Evropě pak o pár dní později. Pokud toužíte po více informacích, zatím mi nezbývá než vás odkázat na jak jinak skvělé preview na Avaultu.

29-03-1999 | 22:20   [ Ze světa ]
Turnaje, ligy, Mistrovství ...

Nedávno nám skončila Quakeiáda 99 (btw: reportáž Fraggera na MVS ZDE, reportáž Teethera na QCH ZDE) a už se u nás a nejen u nás chystají další akce - BonusWeb chystá na červen Doomiádu (HURÁÁ!;), jinde se chystá velmi zajímavý projekt Q2 ligy, uvidíme co se z toho vyvrbí. V zahraničí se stále blíží 1on1 turnaj TGI, na nějž jsou pozvaní nejlepší hráči světa (ne všichni přijmou:-), ten však byl dnes zastíněn ohlášením velmi zajímavého projektu pojmenovaného ambiciózně World Deathmatch Tournament. Nás může těšit, že nejde o aktivitu americkou, vše bude probíhat v prvním čtvrtletí příštího roku v Ženevě. ptáte-li se proč tak pozdě - jednak jde o turnaj v Q3Areně a především jde o zatím největší akci svého druhu. Očekává se totiž účast více než 1500 hráčů z minimálně 30-ti zemí, což si pochopitelně vyžádá jistou organizaci. Idea je výborná - spojit všechny dosud nezávislé a lokální akce do jedné a konečně zjistit nejlepšího hráče a tým světa. Pilně trénujte, času dost ...

29-03-1999 | 22:20   [ Ze světa ]
Stručně

- Vyšla demoverze jednoho z chystaných mission packů pro Q2, Wanted od Maverick Development. Unikátní prostředí divokého západu, skvělý rozsah (2SP + 5DM levelů), téměř kompletní TC (nové textury, zvuky, modely, zbraně, power-upy), zkrátka stahujte - 65MB demo je k dispozici na uvedené stránce.
- Vyšla v pořadí třetí betaverze Sin CTF - stahujte ZDE, dále pak nová verze bota - homepage ZDE, více informací o obojím a dalších novinkách ohledně Sinu hledejte na Ritualistic.Com.

24-03-1999 | 22:20   [ Ze světa ]
Kingpin Demo dojmy

Tak a jsem tu s dojmy - jak jste mohli (či spíše nemohli) vidět včera, demo Kingpinu mi ukrojilo celý den času a ještě více mne donutilo sledovat cvrkot na oficiálních i neoficiálních sajtách a vyhlížet plnou verzi. Faktem ovšem je, že demo je veliké nejen svou velikostí, ale i herním rozsahem a zabaví vás na slušných pár hodin. Po pravdě řečeno, po všech směrech je třeba rozhazovat superlativy, snad jen atmosféra je lepší u Half-Life, ale i zde srovnávám nesrovnatelné. Textury, level design, modely, zbraně, ozvučení, umělá inteligence to vše je vymakádo do posledního detailu a nemá chybu. Připravte se na trochu vyšší obtížnost, daleko vyšší hardwarovou náročnost (P200, 128MB RAM a 3D akcelerátor je MINIMUM!), ale především ohromnou odlišnost od ostatních 3D akcí, které se vedle Kingpinu vzájemně podobají jako vejce vejci. Tady jde o gangstery, hra se odehrává v opuštěných barácích, zapadlých uličkách, ve skladech, stokách apod a proti vám stojí "bostonští dokaři" s baseballovou pálkou u jedné nohy a brokovnicí u druhé. Z jedné strany úst jim pernamentně čouhá ledabyle zavěšený doutník, z druhé se linou sprosté nadávky, kterým našinec jen stěží porozumí (což je trochu naškodu, ale nikoliv chyba autorů - s tímto slangem budou mít potíže i angličané). Kromě zmníněné hratelnosti, zábavy a atmosféry nesmím zapomenout na množství neotřelých nápadů, například možnost komunikace s protivníky, možnost nakupování zbraní, munice ap. v obchodě za nalezené peníze apod. Je toho hodně ..

Jak už napsal Jaydee, herní internet prožívá po dlouhé době pozdvižení, podobně kvalitní promo na 3D akci tu nebyla už dlouho (Unreal demo chybělo a s Half-Lifem to taky nějak vytuhlo). Od toho se také odvíjí počet linků, které budou následovat - cheaty pro podvodníky, návod pro zoufalce, recenze dema na FiringSquad a nebo na 3DGaming. Trochu problémy jsou s multiplayerem, balík z Q2 převedených map hledejte ZDE, nejdříve si však prostudujte návod na to jak si vůbec v multiplayeru zahrát. No a na závěr opět reminder - nejlepší informační sajty jsou gangland.org a planetkingpin.com, oficiální stránka na serveru Interplaye je ZDE.

24-03-1999 | 22:20   [ Ze světa ]
Stručně

- Hoši warezáci se těší již pár dní, my se dočkáme již v pátek - ano, 26.3. vyjde Team Fortress Classic. A když jsme u warezu, vyšel i onen Blood II mission pack, takže se pravděpodobně brzy dočkáme i jej.
- Přímo od zdroje mám velmi zajímavou, ale zatím neověřenou informaci, že JRC hodlá překládat texty v Daikataně. Po pravdě řečeno jsem touto volbou zklamán, ale jsem rád, že alespoň něco. Dosud pořád jen adventury, RPG a podobné blbosti ;).

22-03-1999 | 23:20   [ Ze světa ]
Quakeiáda ´99

Jak jistě víte, o víkendu proběhl ve Zlíně druhý ročník Quakeiídy pořádaný webzinem Bonusweb. Ani tentokrát se neobešla bez potíží, organizace však podle přítomných proběhla daleko lépe než v loňském roce. Konkrétní výsledky a přeevším semifinálová a finálová dema jakož i desítky fotek z akce naleznete na TÉTO stránce, kterou Bonus Web aktualizoval průběžně (dnes to je již jedno, ale o víkendu jsem opravdu zíral:-). A výsledky?

1. Teether (NecroRaisers)
2. EXI (Radiant Nails)
3. Reset (NecroRaisers)

22-03-1999 | 23:20   [ Ze světa ]
Kingpin Demo

Tak jsme se dočkali - pravda, je to macek (107MB), ale co se dá dělat, když chceme kvalitu, musíme se obětovat. Ano, vyšla demoverze Kingpinu. Zatím bohužel nemohu sloužit byť jen ždibcem informací o jeho obsahu, právě se stahuje, pokud chcete, můžete samozřejmě kliknout na jakýkoliv uvedený mirror (vzhledem k velikosti jsem si dal záležet), jinak si počkejte na CD přílohu jakéhokoliv herního časopisu, kde se téměř určitě objeví (za GameStar se mohu zaručit:-). Zítra demo vyzkouším a večer tu očekávejte první dojmy. Něco však přecijen už teď readme file a obrázky z dema.

104MB (!!!!!) - cdrom.com (US), bluesnews.com (US), planet3dfx.com (US), gangland.org (US - pro mne překvapivě rychlé!), stomped.com (US), sunsite.uk (UK), compulink.uk (UK), barrysworld.uk (UK), sunet.se (Švédsko), szmkk.hu (Maďarsko),

22-03-1999 | 23:20   [ Ze světa ]
Unreal, Quake II a Blood II Mission Packy

Zatímco Epic MegaGames pilně ladí Unreal Tournament, Legendi vedle Whell of Time a oťukávání Unrealu II stejně pilně dokončují oficiální Unreal mission pack s názvem "Return to Na Pali". Příběh začíná opět smolným ztroskotáním na planetě a já se musím přiznat, že se na nové single-player levely docela těším (i když rozhodně ne tak jako na Unreal Tournament, který se zase nemůže vůbec rovnat s Kingpinem, který má opět daleko ke Q3Areně;-). A co že bude k dispozici? Ve srovnání s ostatními mission packy nic extra - 12 single-player levelů, dalších zruba sedm multiplayerových, tři nové zbraně a rovněž tři příšery. osobně díky změně vývojářů očekávám alespoň částečné změni v koncepci hry, co z toho vznikne však uvidíme až 2.dubna (kdy vychází i Tournament). Více informací a další obrázky na velmi pěkné sajtě unreal.gtgames.com.

unrmp1l.jpg (3713 bytes)   q2mp2l.jpg (3177 bytes)   b2ngh1l.jpg (3965 bytes)
Zleva: Unreal Mission pack, Q2 Ground Zero, Blood 2 Nightmares

Tím však dnešní příděl mission packových informací zdaleka nekončí. Zajímavá zpráva přichází z táboru Activisionu - podobně jako v případě Quaka 1 přichází čas na vydání kompilace, tentokrát s název Quad Damage. Bude obsahovat plnou verzi Quaka 2, oba dva mission packy (Ground Zero od Rogue i The Reckoning od Xatrixu) a navrch ještě nedávno vydanou kompilaci Extremities. Souhrná cena se má prý pohybovat kolem 2 tisíc korun, uvidíme ale s čím přijde JRC. termín vydání byl stanoven na začátek dubna. No a do třetice všeho dobrého tu je add-on pro Blood II s podtitulem Nightmares. Už jsme se tu o něm tuším zmiňovali, bude značně odlišný od Bloodu 2 a prý tak potěší i fandy hororové jedničky. Rozsáhlé preview je na britském Gamespotu, já jen dodávm, že toho zas tak moc obsahovat nebude.

STARŠÍ NEWS

Stránky jsou optimalizovány pro standard rozlišení 800x600, hi-color, IE4.x/5.x
Copyright (c) Jan Modrák, Quake-CZ 1996-1999
Design by Teether & Pittbull