Quake II Mission Pack
"Ground Zero"
 
 
Těžko říci, jestli jsem úchyl já, nebo je "chyba" na straně Valve Software, Rogue Entertainment či někde úplně jinde. Kdo ví. Faktem je, že oněch pár hodin, které jsem strávil u Half-Life mne a především můj vkus vydatně ovlivnily. Přestože jsem totiž z OEM verze nebyl zdaleka tak vykulený jako drtivá většina ostatních šťastlivců, kteří se se mnou o dojmy ze hry podělili, dokázal jsem ocenit onu jedinečnou interaktivitu, která v této podobě činí hru úplně odlišnou od současných 3D FPS stříleček. 

S trochou nadsázky mohu konstatovat, že bylo obrovskou chybou hrát nejprve Half-Life a teprve poté Ground Zero. Nyní se už totiž nedokážu vžít do vkusu "Bludra před Half-Lifem" a budu nutně hodnotit tento mission pack notně posilněn opiátem z OEM verze Half-Life. Tak tedy:

Rogue Entertainment již několik let spolupracují s id Software a jsou onou pověstnou výjimku známému hernímu pravidlu "Na rozjezd jsou dobré mission packy". Jejich prvním titulem byla totiž plnohodnotná hra, Strife, Action-RPG na Doom technologii vydaná v Evropě pod křídly 3DO. Zde se okamžitě projevil jejich talent, ovšem namísto další skvělé hry se pustili do oficiálního mission packu pro Quaka 1, Dissolution of Eternity (viz recenze), který, světe div se, následoval další mission pack, tentokrát pro Quaka II s názvem Ground Zero. A právě kvůli němu se tu tak potím. 

Oproti Reckoningu jsem očekával trochu vyzrálejší design a zábavu single-playeru, překvapivě jsem našel stejně vyschlý pramen. 18 single-player levelů (oficiálně se uvádí 14, bsp souborů však v paku naleznete 18) rozdělených do tuším 4 unitů sice dosahují kvality originálních misí, to však po více než půlroce stačí jen málokomu. Pár výtečných nápadů tu je, kvalita je vzestupná, to však spíše svědčí o naprosto nedostatečné hratelnosti začátku než o úžasném konci. Zábavu naštěstí alespoň trochu zachraňují bezvadné zbraně (plazma, ETF Rifle a skvělá motorová pila či  proximity launcher), monstra (finální WidowBitch je sice pěkná, opět však stačí zapnout nastřádané power-upy a i na hard je k smíchu), power-upy (Quad nahrazen dual-damage) a tradičně skvělá hudba Sonic Mayhem. 

Na druhou stranu je třeba podotknout, že je Ground Zero evidentně vytvořen spíše pro deathmatch, o tom svědčí obstojný počet 14 speciálně pro DM vytvořených levelů různé velikosti. Všechny mi připomínají tvorbu Stana Uusvaliho (což, pokud nemáte páru, není nic jiného než obrovská pocta) a byť jsem kromě krátkého 1on1 testíku neměl příliž příležitostí okoštovat většinu z nich, na první i na druhý pohled mají dost slušnou "replay value". Kvalitu deathmatche navíc umocňují skvělé power-upy, přínos již zmíněné dual-damage je myslím zřejmý každému, navíc jsou tu brýle, ve kterých vidíte soupeře opravdu velmi zřetelně a mimo jiné i Anti-Matter bomba, která, když na to přijde a dobře se použije, pomůže více než BFG. 

Kromě obvyklých pravidel deathmatche je tu ještě modifikace "TAG", která ostatně byla už u datadisku k jedničce. Není to nic eextra originálního, jde v podstatě o klasickou formu "jeden NA všechny všichni NA jednoho", což už tu jak známo dávno je (King of the Hill).

Na závěr mi dovolte konstatovat, že už i od mission packu očekávám více než jen více toho samého co v originálu. Stereotyp jsme snad oželeli u Reckoningu, který vyšel v květnu, dnes, kdy máme jen pár dní do vydání skvělých původních 3D her to však nestačí. Pokud vám toto diplomatické rezumé nestačilo a chcete alespoň vědět, který že je lepší, zda Reckoning od Xatrixu či Ground Zero od Rogue, vězte, že je to přeci jen Ground Zero. Oba však mají své vlastní výhody a oba jsou "průměrně nadprůměrné". Pokud se nerozhodnete sami, počkejte pár měsíců, Activision snad stejně jako v případě Quaka 1 začně bundlovat oba mission packy do sebe za cenu jednoho, což je nabídka, kterou už doporučuji každému. Do té doby klidně hrajte Age of Panic, 1964 - Echos of the Past a další skvělé single-player unity, které sice většinou nemají nové zbraně a příšery, ale originalitou, výtečným designem a hratelností oplívají také.

 

 

 

 

 

 
Bludr, 23. září 1998


CHEAT CODES:

Cheaty jsou samozřejmě shodné jako v Quakovi II. V každém případě ovšem NEDOPORUČUJI jejich užití. V tomto případě platí dvojnásob, že zapnutí nesmrtelnosti vám sice ná neuvěřitelnou sílu, ale mnohonásobně sníží požitek ze hry. Věřte mi ..

GOD ... nesmrtelnsot
GIVE ALL... všechny zbraně a klíče


LINKS:

http://rogue.stomped.com/ ... hlavní stránka Rogue Entertainment
http://www.activision.com/games/quake2mp2/ ... oficiální stránka Mission Packu
http://ftp.west.activision.com/activision/quake2mp2/q2mp2tr.avi ... oficiální trailer (1min, 13MB)
http://www.avault.com/reviews/gzero.asp ... recenze na Avaultu - 3/5