Ehm, je 6.5.1997 a já píšu vyhlášení soutěže, která byla uzavřena již před třemi týdny. Stalo se tak hned z několika důvodů. Za prvé mám dost práce a nezbývá mi na všech čas. Trochu více to bylo zaviněno mou leností a úplně nejvíce naprosto zcestným námětem třetí soutěže, kterou jsem vyhlásil na začátku dubna. Je samozřejmě naprosto zcestné domnívat se, že je možné nějak porovnávat výkony ve skoku dalekém a běhu na 100 metrů přes překážky. Už od učitelky na základní škole jsem se přiučil, že pokud se nedá "davu" jasný úkol, ale jen jakési "doporučení", nikdo si z toho hlavu nedělá.
A přesně tak to vypadalo i se všemi výkony. Vždyť, ruku na srdce, kdo z vás věnoval nahrání soutěžního příspěvku více než tři hodiny, tedy čas, který je, alespoň v mém případě, desetkrát menší než čas, který jsem věnoval nahrávce do druhé soutěže. Já osobně jsem si prostě sedl, po uvažování (které paradoxně zabralo nejvíce času) zvolil v čem vlastně "pojedu" a jel jsem - po půl hodině jsem byl se svým výtvorem spokojen (ano, myslím to vážně - spokojen) a šel jsem na pivo. Nechci nikoho z vás soudit, ale mám takový pocit, že se někteří z vás zachovali úplně stejně. A to se to pak rozhoduje ...
Krátce po termínu, kdy už skutečně "bylo na čase" výsledky zveřejnit, se na Quake-auditoriu na MaMedii strhla menší debata na téma "Kdy už to ten lenoch uzavře", ze které jsem neměl zrovna pozitivní pocity. Samozřejmě chápu, že jste byly nažhaveni a plni očekávání jste všichni již viděli první cenu u svého místa, ale já jsem prostě lenoch :-). Co třeba Scary, který neuzavřel svůj 3. contest již několik měsíců. To je teprve lenoch. Protože později došlo na názory typu "nechce to zveřejnit, protože sám nevyhraje", rozhodl jsem se k činu, který mě osobně sice mrzí, ale jinak to nejde - dalších soutěží (s výjimkou těch tzv. "nekonečných", které se teprve chystají) se prostě nebudu účastnit. Věřím, že všechny tyto výtky byly myšleny v legraci, ale na každém šprochu pravdy je trochu a nehodlám vyvracet vaše argumenty (To že Look v 2. soutěži vyhrál hru, kterou shánět od sponzora nebylo zrovna nejlehčí, a že v dalších soutěžích věnuji vítězi sice ne tak dobré, ale přeci jen originální mnou zakoupené hry, to asi oněm kritikům uniklo).
To už jsme se ale dostali do několika rovin - rád bych se tedy vrátil k tomu podstatnému. Chci říci, že všechny dema byly poznamenána nepříliš velkou snahou jejich autorů o skutečně kvalitní výkon. Tu a tam se někdo blýskl, tu a tam někdo opravdu rozesmál - opět tu jsou lepší a horší výkony, ale protože, abych řekl pravdu, žádné demo nestojí za to, aby si ho někdo cizí, nezaujatý, stáhnul (účastníci se určitě rádi přesvědčí o úrovni protivníků), rozhodl jsem se, že pro tentokrát nikoho nevyhlásím vítězem. Aby se účastníci necítili poškozeni, hra Microcosm, věnovaná jako první cena, bude převedena do soutěže příští, ve které samozřejmě přibude další. Ještě bych se rád zmínil o jednom - docela mne mrzí, že si většina účastníků opět vzala na paškál DM4, čekal jsem trochu větší představivost. Ale za to si můžu sám.
Přesto jsem se rozhodl alespoň slovně ohodnotit veškerá dema. Snažil jsem se moc nechválit a hlavně kritizovat, takže to tak berte, všichni jste super :-). Zrovna tak je možné, že jsem si v nějakém příspěvku nepovšiml něčeho, co jinému vytýkám. Zapomeňte na to, chci to mít z krku :-).
Bludr DM2: The Claustrophobopolis 4x Reaper skill 0 53:1
Bludr sice předvedl pár zajímavých manévrů (ten killing mezi sloupy se mi nekriticky povedl:-), na druhou stranu však hodně opravdu ostudných "omylů" v podobě špatně mířených střel, vpuštění Reapera k brnění a hlavně zbytčné sebevraždě v lávě.
Fragger DM4: The Bad Place 1xReaper skill 3 21:9
Podobné souboje mám rád. Člověk aspoň ví na čem je a nemusím bezhlavě útočit proti několika podřadným kouskům železa najednou. Fragger, poslední klávesák v Čechách, hrál překvapivě dost riskantně a v podstatě se tak vzdálil od jinak jistě zajímavého srovnání s prvním contestem. Často zmatkuje s přepínáním zbraní, doporučil bych mu je nabindovat. Občas campuje - a to se v demu poznááá !!! :-))
GT4W DM4 - The Bad Place 3xReaper skill 0 73:3
Výsledek vypadá nadějně - GT4W čím dál více přesvědčuje, že není béčko. I jemu bych však doporučil bindovat zbraně. V demu mě zaujala prakticky třetinová "exekuce" z výklenku s Quad-Damage, kterou uvrhl do věčných lovišť opravdu hezkou řádku skotačících Reaperů.
Kasuha E1M8 - Ziggurat Vertigo 3xReaper skill 1 20:2
Kdyby se udělovalo čestné ocenění, Kasuha by ho jistě přehledem získal. Za svůj domov si na šest minut vybral Ziggurat Vertigo, úroveň, z které atmosféra teče proudem. Ale co především, gravitace tu není příliš velká a tak kolem vás dlouhé sekundy létají v horším případě batohy, v lepším případě mrtvoly (v nejhorším případě vlastní). Nahrávka působí i jako zpomalený film, protože Kasuha matičce zemi moc pozornosti nevěnuje a značnou část se pohybuje ve vzduchu. Je zde výborně vidět jeho schopnost zaměřování i když to párkrát také zaskřípe (není divu, však si to zkuste). Bohužel to taktéž není příliš atraktivní demo, alébrž vidíme až příliš málo fragů a na konci poněkud smolné dva "záporné" bodíky. Ale Reaper je definitivně usvědčen z kleptománie ...
Look DM4 - The Bad Place 3xReaper skill 2 40:9
Lookovo demo je pravděpodobně jediné, které stojí alespoň za něco. Ani Look to s tréninkem jistě nepřeháněl, ale jeho čistá akce okořeněná několika double-fragy (dvě zabití jednou ranou) je sktuečně zajímavá. Díky riskantnímu stylu však vidíme dost smrtí - Look přeci jen dokáže o něco více.
Martinek DM4- The Bad Place 4xreaper skill 1 32:16
Martínek by se na stará kolena přeci jen mohl uklidnit, tak jako se o to s úspěchem pokusil Kasuha. Zvolil až příliš náročnou sestavu, seskládající se ze čtyř dvojtých rýprů :-). Více se rozhlížet, lépe mířit a bude to OK, ale to score ...
Mortan DM2 - The Bad Place 4xreaper skill 2 31:5
Konečně - Mortan se sám usvědčil. nyní může každý na vlastní oči spatřit jeho camperské uvažování. Sice se to snaží skrýt, ale to je právě okamžik, který mne totálně rozesmál (objevil se tuším u červeného brnění, kde k jeho smůle není raketomet a dlouhé sekundy kolem pobíhá :-))). Připadá mi, jako by právě vstal z postele a ještě rozespalý se pustil do nahrávání - často se zastavuje a uvažuje co dál ...
Silence DM2 - The Claustrophobopolis 4xreaper skill 2 30:0
Hezké score - hezké demo. Precizní, ale nudné, Silence hraje opačným stylem než my všichni - na jistotu. Dále mi nebylo jasné proč, ale občas se vzdal levných cílů.
A jak to začalo ???
Milí čtenáři,
je 1.dubna 1997 a s ním i vyhlášení další, v pořadí již třetí, soutěže na QUAKE-CZ. Po vyhlášení té minulé, která byla myslím velmi úspěšná, ale ne tak zajímavá jako ta první, jsem dlouhou dobu přemýšlel jak další soutěže okořenit a ještě více zatraktivnit. Na nic jsem nepřišel :-). Až jednou jsem dostal geniální nápad jak nesvazovat při vyhlášení ruce, nechat účastníkům volnost, aby si sami vybrali to, v čem se mohou předvést a uplatnit.
Předmětem klání bude jako obvykle souboj s Reaperem. Úroveň ve které budete spolu s ním bojovat je však daná jen jedním omezením - musí to být originální úroveň ze základní plné verze Quaka. Můžete si vybrat cokoliv - E1M1, END, nebo (ti originálnější z vás) třeba DM4. Volbu ponechávám na vás - počet Reaperů je omezen "4". Můžete tedy zápasit s jedním až čtyřmi soupeři. Jediným skutečným omezením je tak "fraglimit 0" a "timelimit 6". Rád bych totiž sjednotil alespoň v tomto možnost porovnání všech příspěvků.
Hodnoceno bude všechno co se dá, tedy vlastně jediné - styl. Při vyhlášení se pokusím navázat na první soutěž, ve které jsem každého účastníka (respektive jejich výsledný produkt) podrobně okomentoval. Pokud si dáte "Teamplay", budu to brát jako malé mínus, ulehčujete si tak mírně hru a především rocketjumpy. Budete-li používat i jiné zbraně než raketomet či thunderbolt, máte naopak plus. A tak to bude se vším. Ještě váhám, zda se sám zúčastním, protože bude velmi těžké rozsoudit kvality těch vašich dem, co teprve i s tím mým. Uvidíme ...
Svoje dema posílejte nejpozději do 15.dubna duplicitně na adresy "modrakj@radiomobil.cz" a "modrak@mbox.vol.cz".
Howgh, hodně štěstí ...
Vítěz získá kromě putovního
virtuální "archvajla" také originální hru Microcosm z mého vlastního
archivu. Horší hru budete
jen těžko hledat, ale alespoň je o co soutěžit (taková nóbl placka pod
pivko se hodí vždycky).