Všechno má svůj začátek a konec. První soutěž na Quake-CZ začala a také skončila ...

Je pátek 14. února léta páně 1997 po obědě, sedím v práci, koukám na vaše výtvory a nějak se nemůžu dopracovat výsledku. Ne že by všechny příspěvky byly navzájem tak podobné, ale i tak je obtížné vyřešit několikerá dilema a určit přesné pořadí.

Abych tedy získal trochu času, napíši pár vět o tom, jak jsem při nahrávání postupoval já sám. Je to celkem zajímavá anabáze:

Vyhlásit podobnou soutěž jsem se rozhodl ihned po shlédnutí těch nejlepších ze Scaryho soutěže, která probíhala podle naprosto shodných pravidel s jediným rozdílem. Skill boty měl být nastaven na "3". Za těchto okolností by ti nejlepší z nás jen s velkou námahou dosahovali skóre 20:5 a kromě toho, že by vysoce stoupla délka nahrávek by vysoce klesla i jejich atraktivita. Přesto jsem netušil, že ani skill "1" nebude žádná lahůdka ...

K vlastnímu nahrávání jsem pochopitelně přistupoval se stejným předsevzetím jako vy všichni (kromě Gebyho) - vyhrát. Protože jsem do té chvíle nahrál maximálně 6 hodin čistého času a moje umění zacházet s myší nebylo zrovna valné, po prvních zkušenostech jsem byl zdrcen. Výsledky byly opravdu šílené a po celkem obvyklých 20:10 jsem v jednu chvíli rozbil myš jedním mohutným rozmachem. Druhý den mi to šlo s novou hned o něco lépe. Začal jsem nahrávat vymakaným systémem, kdy jsem ihned v okamžiku ztráty života, pokud k ní nedošlo až ke konci, začal nahrávat demo nové. Po zhruba dvou dnech jsem se dostal k výsledku 20:4 a o něco později 20:2. A pak to bylo nadlouho všechno.

Dnes již mohu zodpovědně prohlásit, že při soutěži, alespoň v mém případě, hrála velkou roli psychika. Nedávno jsem četl nějaký článek, kde stálo, že skokani na lyžích jsou bez psychiky jako ptáci bez křídel - psychika údajně ovlivňuje 50% jejich výkonu. Nemyslím, že by to v našem případě šlo až do takových extrémů, ale kolem 20% to určitě bude a i to je dost. Když jsem nemyslel na nic kolem mne, když jsem byl plně soustředěn na dění na monitoru a nerozptylovala mne neustálá otázka "kdy už bude dvacítka", hned to šlo lépe.

S každodenním dvouhodinovým tréninkem se pochopitelně zvyšovaly i moje herní schopnosti a zkušenosti s bojem boty. Ačkoliv jsem nepřišel na přesný systém objevování se boty, některé spojení jsem vytušil a časem již bez větších potíží poznáte, kde se bota nachází. Nejdůležitější je rychlost - přestože je při hodnocení dem brána v potaz a čím méně času potřebujete na dokončení boje tím lépe, paradoxně je těžší porazit Reapera 20:0 za deset minut než za pouhých pět. Jakmile si totiž robot úroveň "oťuká", je to hned těžší. Další pravidlo, kterého jsem se snažil držet bylo neustálé sbírání thunder-boltu. Ne že by to byla tak geniální zbraň, ale ve chvíli, kdy jí Reaper sebral byla šance na přežití podstatně snížena. To jste, dle vašich výtvorů, pochopili skoro všichni. Většina z vás si také zvolila nějakou ideální cestu, kterou neustále kopírovali. Zajímavý ja však fakt, že každá ideální cesta byla úplně jiná :-)...

Pár dní před uzávěrkou se mi konečně zčistajasna podařilo nahrát 20:0. Byl to těžce vybojovaný souboj, vyhraný obranou taktikou. To mi dodalo potřebné sebevědomí a po dalších pěti hodinách "fest" tréninku jsem splodil demo, se kterým jsem byl plně spokojen a které vidíte v níže uvedeném seznamu. Tím jsem tedy zakončil vlastní příběh a můžeme se podívat na ty vaše, vyhlásit výsledky a zakončit první etapu soutěží na QUAKE-CZ. Především mne potěšilo, že ne všichni využili dvojnásobné opravné možnosti, kterou v budoucích soutěžích zruším. Celkem se Reaper-klání zůčastnilo 9 Quakerů ...

NOMINOVÁNI JSOU ...

Bludr
Geby
GT4W
Kasuha
Look
Martinek
Mortann
Silence
Stanley

Všechny dema splnily základní technické parametry. Všichni tedy nahráli demo na Fraglimit "20", použili poslední Reaper bot verzi 0.81 a kupodivu i dodrželi danou úroveň - DM4 :-). K hodnocení jsem přistupoval trochu jinak než jsem předpokládal ve vyhlášení. Na prvním místě byl samozřejmě výsledek, nicméně ani ten nebyl zavazující a jak se můžete přesvědčit stal se případ, kdy hráč s horším výsledkem díky lepšímu stylu ve výsledném pořadí předběhl někoho s lepším score. Z toho vyplývá, že vzápětí za výsledkem byl styl nahrávky, tedy to jak umíte zacházet s myší, jak přesná je střelba, uhýbání a vůbec celkově myšlení. Čas, který jsem původně zamýšlel použít jako důležité hledisko pro hodnocení tu hraje jen jakousi doplňující roli v případě, že se nemůžu rozhodnout. Nakonec jsem také upustil od stylového hodnocení - najdete zde tedy jen celkové pořadí. Stylové hodnocení mi přišlo až příliš subjektivní a skutečně kvalitních příspěvků také nebylo tolik, aby se z toho dalo něco vytěžit. Na druhou stranu najdete u každého dema komentář, kde najdete zajímavé či humorné pojaté informace o jeho obsahu.

Velmi důležitou věcí, kterou bych chtěl říci na závěr před výčtem a vyhlášení výsledků je fakt, že jsem se snažil být naprosto subjektivní. To, že jsem do soutěže přihlásil vlastní výtvor a jsem vlastně také jediný soudce sice může zavánět nějakým "podvodem", ale věřte mi, že tomu tak není. Pokud se někdo cítí výsledkem dotčen a kategoricky s ním nesouhlasí, nechť prosím nebere ihned do ruky kámen, ale zkusí se vybouřit v auditoriu na Ma-Medii, kde, jak doufám, proběhne vášnivá debata ...

VZHLEDEM K ČASOVÉ PRODLEVĚ BYLY DEMA ODSTRANĚNY !!!
Pokud o ně jevíte zájem, projevte jej e-mailem ...

GEBY

GEBY, 364kb
délka .dem = 1352kb, 15:57 min.
20:18

Geby si z nás zase vystřelil. Tohle přece nemůže myslet vážně - ano, vyhrál s výsledkem 20:18 bych se moc nechlubil. Délka dema je opravdu úděsná, že jsem se radši nekoukal na zprávy:-). Gebyho schopnosti nejsou nijak valné, používá zřejmě myš, ale z nějakého důvodu (má jí patrně nastavenou jen na otáčení < a >) se až na pár výjimek nekouká nahoru ani dolu. Celé minuty krouží osamělými chodbami a hledá Reapera. Stojí před municí a snad vteřinu se rozmýšlí zda ji vzít. Nenene, toto rozhodně není aspirant na vítězství. Ba dokonce považuji za zbytečné si jeho demo nahrávat ...

GT4W

GT4W, 278kb
délka .dem = 1186kb, 8:19 min.
20:3 + 1 sebevražda

Když se podíváte na score, možná už korutíte hlavou a říkát si "zase další béčko". Pravda, může to tak vypadat, ale jen si ho poslušné nahrajte a po přehrání budete mít úplně jíný názor. GT4W totiž hraje výhradně klávesnicí!! Ponechme teď stranou jeho předpotopní zvyk a věnujme se samotnému demu: ovládání, kterým je zahráno je samozřejmě znát. Je však vidět obrovské zlepšení oproti Gebymu, GT4W zná úroveň velmi dobře a celkem slušné rozpoznává zvuky. Vezmeme-li v potaz jeho handicap, míření je také výborné a vůbec je škoda těch dvou zbytečných prohraných soubojů a především neš´tastné sebevraždy. Nakonec si však přecijen rýpnu - nevím jak vy, ale já bych se sakra rozmýšlel vlézt do teleportu u červeného brnění s pouhou jednoduchou brokovnicí :-).

KASUHA

KASUHA, 216kb
délka .dem = 679kb, 7:14 min.
20:0

První nulové demo, které jsem obdržel. Kasuha sice hraje na jistotu, ale pohledně. Na jeho demo se dá dívat, protože je ukázkou precizní hry na které je vidět, propracovaný styl. Ať jsem poslouchal sebevíce, neslyšel jsem jediný zvuk, na který by Kasuha správně nezareagoval. Jinak mne zaujaly dvě věci, zaprvé Kasuhova nenávist vůči Quad damage (jaksi ji ignoroval) a zadruhé jeho láska k thunderbolut, se kterou vyřídil, pokud jsem dobře počítal, 16 ReaperBotů.

LOOK

LOOK, 269kb
délka .dem = 851kb, 6:02 min.
20:0

Look, starý známý doomer se nečekaně také zúčastnil a nemohl přispět ničím jiným než 20:0. Opět skvělá koordinace pohybu, znalost prostředí , oproti Kasuhovy poněkud akčnější styl hry a využití Quad Damage. Look vyniká především skvělou přesností zaměření nepřítele, která mu dopomohla k o stupínek lepšímu umístění (jinak považuji obě dema za stejně dobrá).

MARTINEK

MARTINEK, 399kb
délka .dem = 1382kb, 10:00 min.
20:1

Jak je vidět, hrát na jistotu se vypácí. Martínek (pokud to opravdu je Martínek, má totiž ve hře jiné jméno) není nijak zvlášť dobrý hráč, ale díky píli, opatrnosti a možná i troše štěstí, které ho ke konci opustilo dokázal to co dokázal. Velmi líbivé byly jeho hrátky s granátometem a jedna trefa mne obzvlášť zaujala (tuším 14. nebo 16. frag, ale až to uvidíte, poznáte:-).

MORTAR

MORTAR, 207kb
délka .dem = 600kb, 7:05 min.
20:01

Tak to vidíte, stejný výsledek jako Martinek, ale přesto je Mortar o třídu lepší hráč. Kdyby dostal ještě týden navíc, určitě by tu nulu udělat, ale i tak mu unikla jen o kousek. V každém případě bych Mortarovo demo hodnotil sice s ohledem na ostatních osm jako průměrné, ale výkon podal slušný.

SILENCE

SILENCE, 222kb
délka .dem = 780kb, 6:32 min.
20:02

Silence, jedna z vůdčích osobností klanu Necroraisers dodal demo za které se sice nemusí stydět, ale jehož výsledek zrovna moc pozitivní není. Kdyby se smazaly dva zářezy v Reaperově pažbě, Silence by aspiroval na nejvyšší místa, takto se odsoudil do středu. Předvedl slušný výkon se skvělou orientací a dvěma excelentními rocket-jumpy (velké plus, kromě mne se s nimi nikdo další nepředvedl). Jen díky rychlosti se zařadil před Mortara.

STANLEY

STANLEY, 201kb
dékla .dem = 577kb, 5:45 min.
20:0

Stanley patří mezi elitu naší Quake-scény a jeho demu jednuduše není co vytknout. Má skvělou orientaci, umí zacházet s raketometem (thunderbolt použil snad jen jednou) a jako jediný z účastníků soutěže si (alespoň v první polovině) jistil záda. Škoda té nervozity ke konci nahrávky, jinak opravdu prvotřídní - radost pohledět.

BLUDR

BLUDR, 146kb
délka .dem = 471kb, 4:27 min.
20:0

Sebe jsem samozřejmě musel vyřdit z abecedy a nechat nakonec. Nevím co vám k mému demu mám říci, nížeji uvedené pořadí asi mluví za vše :-). Je nejrychlejší, obsahuje myslím celkem slušnou akci včetně pár Rocket-jumpů a tak podobně :-). A mimochodem - už jste někdy stáli Reaperovi na hlavě ???

AND THE WINNER IS ...

Tak a jsme u lámání chleba. Tentokrát se obejde bez ovací a bez žádných ocenění, ale v příštích soutěžích se již k nějakým cenám snad dopracuji. Rozhodl jsem se také udělit cenu útěchy.

9. Geby

8. GT4W

7. Martinek

6. Mortar

5. Silence

4. Kasuha

3. Look

2. Stanley

1. Bludr

cena útěchy patří GT4W za klávesoidní ovládání

Tak a je to venku - doufám, že jsem vás výsledkem nijak nepobouřil, že se mnou budete po shlédnutí dem souhlasit a především že se zúčastníte soutěže, která bude vyhlášena 1. března. A snad i v ještě hojnějším počtu....