|
|
19-03-1999 | 22:40 [ Ze světa ] |
Heretic II Enhancement Pack |
Tak jsme se dočkali. Čeho? Mega patche či updatu pro Heretica II, který spíše než opravené bugy
obsahuje nové vychytávky. Namátkou jen několik z nich - podpora 3D zvuku, OSM
deathmatch arén, zbraň a power-up, ženský model, tři skiny a třeba i ultra násilná
a téměř nehratelná volba obtížnosti "Armageddon". Kompletní seznam
nových features najdete ZDE, pokud
mi věříte, že to stojí za to, download můžete uskutečnit na následujících
mirrorech:
Activision.Com
FTP (14,5MB)
CdRom.Com
(14,5MB)
SunSite.Uk
(14,5MB) |
|
19-03-1999 | 22:40
[ Ze světa ] |
Sin CTF |
OUT! Ano, je to konečně venku. Sice to zatím není finální
verze, ale i beta jistě stačí, podle všeho navíc neobsahuje žádné nepříjemné
bugy. Nahrát si jí můžete buď ZDE
nebo ZDE (v obou
případech samozřejmě shodných 8MB). Před pár dny jsem již celkem dobře
sumarizoval nové techy a změny ve zbraních, takže jen dodávám, že už tato beta
obsahuje hafo (tuším sedm) nových map včetně remaku slavné hipdm1 z Quake 1 mission
packu a je-li něco co stojí za to, jsou to právě geniální CTF arény, které se
jsitě zařadí mezi nesmrtelnou klasiku. Apropó, když už jsme u Sinu, vyšla i nová
betaverze bota - viz homepage. |
|
19-03-1999 | 22:40
[ Ze světa ] |
Kingpin News |
Je tu něco nových velmi zajímavých informací týkajících
se Kingpinu, mojí v současnosti jasně nejočekávanější hry. Tou nejzajímavější
je zprávička, která hovoří o téměř hotové demoverzi, které bychom se měli
dočkat již TENTO VÍKEND! Radost mi trochu kazí očekávaná velikost přes 100MB, ale
to se jistě podá díky skvělé kvalitě. Osobně se netradičně těším i na skvělou
hudbu, kterou obstarají slavní Cypres Hill (bohužel, všech 6 skladeb prý pochází z
již vydaných nahrávek). A co dál? Už jen rozhovory - Ryan "Ridah" Feltrin
byl zpovídán
na PlanetKingpinu (velmi pěkný rozhovor, převážně o AI) a záznam ze seance na IRC je naopak na
Ganglandu (rovněž spousta informací, například o tajné zbrani v onom chystaném
demu:). Toť vše, pokud chcete být o Kingpinu "in", pravidelně navštěvujte Gangland a PlanetKingpin,
dva nejlepší zdroje pro tento originální projekt. Na úplný závěr ještě pro
majitele pevných linek 7MB velký
trailer. |
|
19-03-1999 | 22:40
[ Ze světa ] |
Anachronox |
Ještě ani nevyšla Daikatana, první skutečný titul ION Stormu (Dominion nepočítám) a už tu máme
humbuk kolem dalšího projektu, Anachronoxu. Jeden by si myslel, že to s ním vypadá
stejně bídně jako s Daikatanou, osobně si však myslím přesný opak, přestože pár
klíčových osob odešlo pracovat na Daikataně, díky Tomu Hallovi, šéfovi projektu
(autor design documentu na základě
kterého se vytvářel Doom, dále se podílel například na podceňované 3D akci Rise
of the Triad) je vše v naprostém pořádku tak jak má být. Anachronox je 3D akční
"third-person" RPG zasazená do sci-fi světa ne nepodobného prostředí Blade
Runneru. Podobně jako u Daikatany se dočkáme akce v několika galaxiích a dimenzích a
jednou z předností hry je její rozsah. Hra bude pravděpodobně posledním projektem
využívajícím technologie Quaka II a dočkáme se jej nejdříve za rok. Již nyní
však autoři spustili oficiální server Anachronox.Com,
na kterém je k dispozici 17MB velký macek-trailer ke hře trvající
zhruba 90 vteřin. Byl jsem jím velmi příjemně překvapen, několik obrázků díky
nevalné kvalitě jen těžko může zprostředkovat skvělou atmosféru, která už z
oněch neosobních záběrů tak trochu asociuje Blade Runner.
Pár screenshotů z videa,
omluvte sníženou kvalitu obrazu :-) |
|
19-03-1999 | 22:40
[ Ze světa ] |
The Edge pro Quaka 1 |
Pokud patříte mezi milovníky The Edge, v pořadí první DM
arény z point-release pro Quaka II (nic proti ní, ale na DM2, DM4 a DM6 nemá), vězte
že po téměř třech letech je tu další oficiální release pro první díl Quaka,
konkrétně právě remake této Q2 mapy do Q1. Jde o identickou předělávku s několika
teleporty navíc, které mapu ještě zlepšují. Autorem je Tim Willits z id Software a
já jen dodávám, že původně byla tato mapa vytvořena pro automatovou verzi Quaka a
po nějaké době "exkluzivity" se tedy dostává i k nám. Download ZDE (537kb). |
|
19-03-1999 | 22:40
[ Ze světa ] |
Stručně |
- Video z Q3Areny, které bylo předváděno na EA akci je k
dispozici na internetu, ve velmi obstojné kvalitě si jej můžete nahrát ve dvou
částech z Avaultu.
Vřele doporučuji, jsou minimálně stejně zajímavá jako to první, MACovské.
- Velmi důležitá zpráva - vydání Team Fortress Classic bylo stanoveno na 26. března
tohoto roku! U příležitosti tohoto oznámení byla rovněž spuštěna oficiální stránka tohoto
bezplatného add-onu a jakési upoutávky na druhý díl.
- Logitech v nejbližších dnech vypustí do obchodů první myš specializovanou pro
hráče - má vysoký refresh rate a vše co si hráč může přát. Bude se prodávat s
plnou verzí Shoga. Více v press-release.
- S herními novinkami na Score.CZ to nevypadá moc dobře, třeba se to příští týden
vylepší, ale dnešní aktualizace nového webmastera byla opravdu VELMI směšná (sám
Andrej by řekl "to je dizástr!";-). Pokud rádi vzpomínáte na aktualizace
Ondry Malého, vězte, že jeho nové působiště je na IDNES, kde s novinkami dýle pokračuje.
- Zajímavý rozhovor s Radkem Bouzkem a Petrem Vochozkou z týmu Hidden & Dangerous
naleznete spolu s exkluzivními obrázky na Ga-Source.
H&D začíná finišovat, dokončení se již počítá na týdny.
- A lahůdka na závěr - Stephen "Blue" Heaslip se tentokrát neptal, ale
odpovídal. Velmi zajímavý rozhovor s tímto provozovatelem nejslavnější internetové
herní newssajty s tří letou historií najdete na Ga-Source. |
|
15-03-1999 | 23:40 [ Ze světa ] |
Quake III Arena QA |
Již poněkolikáté připomínám všem těm, kteří chtějí
pochytit každou informaci o Q3Areně, aby pozorně sledovali auditorium na ShugaShack, jež je
pernamentně sledování z id Softu a občas se zde objeví něco málo informací přímo
od pramene. Jako dnes, kdy odpovědi na hlavní
stránce napsal i Scary. TAk tedy - (1.) strafe jumping BUDE, (2.) v CTF se budou
hráči respawnovat ve své základně nebo poblíž a nikdy ne v soupeřově, (3.)
konverze map z Q1 a Q2 bude možná, ba co víc, velmi jednoduchá, Q3Radiant bude tuto
možnsot podporovat a (4.) uvažuje se o použití "classic" map z Q1 či Q2 i
ve třetím díle, pokud se tak však stane - rozhodně tam budou zařazeny pouze pro
účely síťové hry a nikoliv jako součást příběhu hry. No a aby toho nebylo
náhodou málo, u příležitosti akce Extreme Annihilation (viz dále) id Soft krátce
předvedli Arenu v akci a hoši z Ga-Source byli tak hodní, že poreferovali
jaké to bylo. |
|
15-03-1999 | 23:40
[ Ze světa ] |
Stručně |
- Alien vs. Predator GOLD! Mnohými podceňovaná hra, která se
podle mého názoru atmosférou vyrovná Half-Life, i když tak činí trochu jiným
způsobem, je téměř dokončena a v prodeji bude během pár týdnů. Snad se mi dostane
do rukou během pár dní a budu vás moci referovat!
- Nicméně, v nejbližších týdnech se nebudeme bavit jen pekelně těžkými vetřelci
a predátory, ale také Team Fortress Classic, která bude vydána během 14-ti dní!
- Víkendový turnaj "Extreme Annihilation"
v Quake II zdárně proběhl - vyhrál immortal před Rixem a Makavelim (fotečku
vítězné trojice najdete ZDE). Informace
o průběhu turnaje najdete buď na uvedené sajtě, případně na NetGames, kde
se také nachází demo
z finálového matche.
- Ga-Source je den ode dne lepší - dnes
přineslo přes 20 (!!!) novinek, mezi nimi například velmi zajímavý rozhovor
s Larry Herringem, level designerem Daikatany, ve kterém je nebývalé množství
zajímavých informací. |
|
14-03-1999 | 23:00
[ Ze světa ] |
Panic I. a II. |
Ehm. Ne, nejsme a nebudeme stránka o sexuální osvětě, i
když by to mohlo být zajímavé, tentokrát jde samozřejmě o anglický význam slova.
Tým Atomic Pop vydal
téměř současně dvě total konverze, které jsou si dosti podobné, ostatně jde o dva
díly. Panic I s podtitulem "Dr. Atomic vs. The Hitmen" je konverzí pro Quaka
II a obsahuje 5 levelů, nemluvě o původních texturách, zvucích, zbraních a
modelech, což koneckonců odhalují o obrázky. Panic II s podtitulem "Hostile
Takeover" má levelů 6 a jde o úpravu pro Unreal. Oba kousky zatím teprve stahuji,
takže nemohu referovat o kvalitách, typl bych si však, že to nebude vůbec špatné,
autoři totiž mají za sebou několik velmi kvalitních levelů a modifikací včetně
reklamního levelu pro film Tommorow Never Dies. A odkazy? Informace o prvním dílu pro
Quaka II ZDE, download
pak ZDE (8.4MB),
informace o druhém dílu pro Unreal ZDE, download ZDE (21.4MB). A
závěrem rozhovor
s šéfem týmu na Ga-Source.
První dva z Quaka II,
třetí z Unrealu - velké verze a další obrázky viz uvedené linky. |
|
14-03-1999 | 23:00
[ Ze světa ] |
Daikatana demo |
Tedy, ne že bych jej už sám vyzkoušel, 40MB je 40MB, takže
musím vyčkat do zítřka na pevnou lajnu, přesto mám pro vás pár informací - tou
nejradostnější je odstranění vyžadování MPlayeru, takže díky AGN3D, přesněji TOMUTO cracku (1,4MB
- nedivil bych se kdyby tak ten soubor za pár hodin nebyl, takže si pospěšte) si
budete moci ony dva levely vyzkoušet i sami na lokální síti (pro pořádek - v
single-playeru si samozřejmě levely můžete projít také) a nemusíte čekat na
oficiální demo, které má vyjít až za měsíc. Soubor jsem netestoval, takže nemochu
slíbit, že opravdu funguje. A pokud si stále ještě nejste jisti zda Daikatanu zkusit
či ne, mám tu pro vás dvě recenze - jednu VELMI
negativní na Evil Avataru (to je ovšem sajta víceméně zaměřená hlavně proti IONu,
Romero ostatně nevydržel a po recenzi autorovi napsal: "Please, don´t spend $50 on
Daikatana. Buy something else and leave us alone. Thanks!" :-))) a druhou, mírně negativní
na GamePostu. Hodně o kvalitách dema také vypovídají příspěvky na auditoriu Shugashack. |
|
14-03-1999 | 23:00
[ Ze světa, z domova
] |
Stručně |
- Brian Hook se ve svém .planu ještě
vrátil ke včera zmíněné bombě o výsledcích Voodoo2 karty a odpověděl na pár
nejčastějších otázek a dále rozvádí úžasné výkony V2 ;-).
- První recenze Requiem:
Avenging Angel je na německém serveru reviews.de (recenze je ovšem anglická). Na
základě finální bety bylo hře uděleno hodnocení 96%, čemuž se mi moc nechce
věřit.
- Velmi zajímavá zpráva přišla ze stanu 3D Realms. Hudbu pro DN Forever sice stále
dělá tlouštík Lee Jackson, známá "title theme" však bude přepracována v
podání slavné heavy metalové kapely Megadeth.
- Od zítřka by mělo být na stáncích k dostání nové číslo GameStaru - kromě
jiného v něm naleznete první část návodu na tvorbu levelů v Quaku a dalších 3D
akčních hrách v podání ResetaNR. Úvodní část je věnována začátečníkům v
dalším čísle se bude pokračovat ... |
|
13-03-1999 | 18:00
[ Ze světa ] |
Daikatana demo OUT! |
Vrátil jsem se právě včas na vydání demoverze Daikatany,
které samozřejmě provázela nezbytná kontroverze - ION Storm krátce před slíbeným
včerejším vydáním (slib byl dán začátkem ledna:-) oznámil, že to nestihne, aby
vzápětí oznámil, že se spletl, že to stihne a demoverzi skutečně vydal. Je tu
ovšem několik ale - pomineme-li nefunkčnost na německých Woknech (nechápu), která
asi nikoho z nás nepostihne, je tu požadavek na 3D kartu, kterou sice finální verze
vyžadovat nebude, ale u dema tomu tak je (navíc umí jen OpenGL standard). Ještě
větším problémem je však exkluzivní smlouva s MPlayer.Com. ION je jistě bohatší o
pár set tisíc dolarů, my však nasranější o pár dalších stupínků - Daikatanu si
nezahrajete lokálně po síti ani přímo po internetu, úspěšní budete JEN a POUZE na
Mplayeru, což se sice vědělo předem, ale štve mne to stejně ;). V současné době
zjišťuji, zda jde alespoň spustit v single-playeru deathmatchové mapy (vlastně jsem
to neřekl - ano, demo má pouze deathmatch, pokud vím tak 2 mapy). moc bych na to ale
nesázel. Posledním zádrhelem, který však nemohuz úplně potvrdit je prý nemožnost
nastavení vlastního ovládání, k dispozici jsou jen dvě předvolené možnosti
(suck!).
Nevím co je na tom pravdy, více až to sám otestuji - od některých očitých svědků
jsem však slyšel, že samotná hra je prý VELMI zajímavá, od jiných zase, že to tak
žhavé není. Při respawnu po smrti prý hráč nemá žádnou zbraň, většia zbraní
je z kategorie jedna střela>smrt, co si o tom všem myslet :-(. PosuĎte sami -
oficiální stránkou dema je ActionXtreme,
35MB velké demo si však můžete nahrát nejlépe asi z mirrorů
na PlanetQuake. |
|
13-03-1999 | 18:00
[ Ze světa ] |
Voodoo2 a TNT2 |
Hardwarové zprávy na Quake-CZ naleznete jen velmi zřídka,
nerad se pouštím do věcí, kterým nerozumím :-). Tentokrát mi však postačí opsat
.plan Briana Hooka z id Softu, nemluvě o několika dalších zajímavých
zprávičkáchi. Začneme s nVidia TNT2, kterou řádně otestovali na
Tom´s Hardware. Přestože se jedná o preview (a těm v případě hardware není
příliš radno věřit), uvedené informace a především závěry jsou velmi zajímavé
- v konkluzi najdete velmi zajímavé srovnání TNT2 a Voodoo3. Zatímco Tom doporučuje
TNT2, Brian Hook je unesen z výsledků Voodoo2. Právě tahle karta totiž skvěle
obstála v konkurenci TNT i TNT2 při testech v Quake III Areně. zajímají-li vás
konkrétní výsledky, čtěte ZDE - mně
připadá divné, že TNT2 zvládá (v 640x480x16b.) 50.7 fps, když staré TNT umí 48.
Faktem ovšem je, že výkon Voodoo2 - 44.7 je setsakramentsky dobrý. |
|
13-03-1999 | 18:00
[ Ze světa ] |
SiN bot a CTF!? |
Je tu něco nových informací okolo Sinu, začneme u CTF.
Vyvíjí ho in-house samotný Ritual a měl by být vydán bezpatně podobně jako Heretic
2 Enhancement Pak nebo dříve Point Release pro Quaka II. V současné době je ve
stádiu dokončování, během pár dní se dočká betatestu a odhadem bychom se tedy
mohli dočkat někdy za měsíc (podobně jako v případě Hereticu II totiž v
betatestingu, které probíhá v Activision, dostávají před nekomerčními projekty
přednsot retail tituly, takže je možné i několikatýdenní zdržení). V tuto chvíli
se dokončuje pátá mapa, chystá se ovšem ještě několik dalších, konkrétní
číslo není známé. Strany tu nebudou "modré" a "červené" jako u
konkurenčních CTF variant, bojovat proti sobě bude Sintek a Hardcops. Dočkáme se
čtyř power-upů, z nichž je většina dobře známých (double damage, regenerace,
štít s třetinovým účinkem) a jeden relativně nový (objevil se v některých
amatérských úpravách Q1/Q2 - empathy shield, rozděluje zranění mezi zasaženého a
střelce), chystají se i nové zbraně respektive modifikace těch stávajících -
odstřelovačka bude ještě účinější a obvykle zabije jedinou střelou, raketomet
bude mít ničivou alternativní střelu, podobně i kulomet. Zní to zajímavě, což?
Pokud vás tyto informace nenasytili, stahujte 6MB video
(standard RealVideo), kde ve čtyřech minutách
uslyšíte a uvidíte záběry z CTF levelů, ale i rozhovory se třemi autory modifikace.
Možná ještě zajímavější záležitostí než CTF je Bot, který navíc není
otázkou budoucnosti, ale přítomnosti. Ano, automatický soupeř do deathmatche pro Sin
je venku. Zatím je to betaverze, ale plně funkční - hlavní stránka projektu
Redemption, odkud si jej můžete nahrát je ZDE. Pokud se vám podobný počin líbí
a sami byste rádi přispěli vlastní úpravou, máte možnost tak učinit i v případě
mission packu Wages of Sin a například vytvořit vlastní elvely s hoverbajky. A co
potřebujete? Jen si stahnout wostools.zip
(400kb). Pokud naopak Wages of Sin "jen" hrajete, jistě vás potěší cheat
"give evil", který přidá 5 bláznivých modifikací zbraní. A na úplný
závěr zajímavůstka pro případné vývojáře, kteří by také chtěli vytvořit 3D
akci - přečtěte si tento článek
Scotta Aldena na GamaSutře - bilancuje vývoj hry a dozvíte se zde například, že
trval 20 měsíců, stál 2 miliony dolarů a zaměstnal 17 lidí. |
|
13-03-1999 | 18:00
[ Ze světa ] |
Nová Unreal-engine hra |
Jedi Knight patří i po těch několika letech, které je na
světě mezi velmi vyhledávané hry. A určitě právem - ostatně, právě před pár
týdny Activision vydali kompilaci Jediho s mission packem za velmi příznivou cenu.
Znáte však autory? Člověkem, který má na kvalitách největší zásluhu je
pravděpodobně Justin Chin, lead artist Dark Forces a project leader Jedi Knight. Justin
však spolu s několika kolegy opustil LucasArts a založil vlastní vývojový tým Infinite Machine. Mezi členy týmu to je
jedna hvězda vedle druhé (nemohu nezmínit i často opomínaného génia Che-Yuan Wanga,
který má na svědomí technologie Descenta 1&2 a Jedi Knightu), takže není divu,
že jsem pozorně vyčkával oznámení o první hře. Už je to tady. Co? Press-release ... bohužel se
přílis nového nedozvídáme, snad jen to, že pro svůj projekt Infinite Machine
zvolili engine Unrealu. Hra bude v roce 2000 distribuována GT Interactive a prý je již
18. projektem, který využije Unreal technologii. |
|
13-03-1999 | 18:00
[ Ze světa ] |
Stručně |
- Připomínám stále se blížící druhý ročník QUAKEIÁDY,
která proběhne ve Zlínské herně Virton již přítí víkend!!! konkrétní pravidla
čtěte na Bonuswebu, pokud se hodláte
zúčastnit, je již nejvyšší čas!
- Acclaim oznámil, že chystá další hru z Turok světa - tentokrát však nejde o
třetí díl, ale, a teď se podržte, o Turok Arenu!! ;)) Zatím se plánuje jen verze
pro Nintendo 64, ale podobně jako už dvakrát jistě dojde i na PC. Co nás čeká
dále? Deer Hunter Arena? Polda Tournament?? Uvidíme ..
- Requiem: Awenging Angel, jehož nehorázné demo mne nedávno tak zklamalo je GOLD a
měl by tedy být v prodeji velmi brzy - podle 3DO někdy začátkem dubna. Ještě o
několik málo dní dříve bychom se pak měli dočkat nového dema. Pokud se o Requiem
zajímáte, asi nejlepším zdrojem je Requiem-HQ,
na oficiální sajtě jsou pak čerstvě k
dispozici trailery.
- Zajímavé rozhovory: Mike
Pearson z Imagic o Mortyru (release date 10.května!), Kenn Hoekstra z Ravenu o Soldier of
Fortune, Rich Carlson z
IONu o Daikataně, Sten Uusvali o
level designu, Todd
Hollenshead z id Softu (4,5MB - standard RealVideo)
o id a Q3Areně, Mark
Rein z Epicu o Unreal Tournamentu a Scott
Miller z 3D Realms o DN Foreveru.
- Nové weby: PlanetDaikatana je nástupcem
(zatím stále existující) StormTroopers, obecné ION Storm sajty na PlanetQuake, Soldier-of-Fortune je oficiální sajta
chystané Q2 3D akce od Ravenu, najdete tam novinky, obrázky, art apod., sajta WheelOfTime možná není nová, nedávno však
doznala značných změn k lepšímu.
- Vyšel patch 2.2 pro Shogo (z 2.1 ZDE
- 3,5MB, plný patch ZDE
- 9MB), opravuje množství bugů a přidává podporu 3D zvukových karet! Konkrétní
informace a novou verzi Tools&Source najdete na PlanetShogo.
- Pokud si ještě pamatujete na převedení práv na využití Star Trek vesmíru ve
hrách na Activision, jistě pro vás není velkým překvapením zatím neoficiální
ohlášení střílečky podle Star Trek: Voyager, kterou chystá Raven. Zatím není
známo nic, ani využitá technologie (vzhledem k Ravenu je však volba snadno
převídatelná - Q3), více se prý dozvíme v květnu na E3.
- Screenshot z Quake III Areny, který představuje model Doomguye najdete ZDE. Je úchvatný!! ;)
- Na Gangland.Org se objevilo skvělé AVIčko z
Kingpinu - nejde o trailer ani ukázku sktuečné herní situace, al přesto vřele
doporučuji tohoto 7MB velkého macka stahnout. Buď přímo z Ganglandu, nebo z Cdrom.Com.
- Je tu také nový engine, který vstupuje do války technologií - je jím Riot Engine
od společnosti Surreal. Vlajkovou lodí tohoto
engine bude v krátké době "third-person" Drakan. Více o licencování ZDE, více o enginu ZDE a více o hře ZDE.
- Další z mnoha her, které jsou těsně před dokončením je třetí díl Descentu.
Více o něm ve skvělém preview na
FiringSquad.Com. |
|
05-03-1999 | 00:30
[ Ze světa ] |
DOVOLENÁ DO 12.3.!! |
Huráá! Konečně dovolená - zítra (vlastně dnes:-) odlétám
do teplých krajin na zasloužený odpočinek, takže se budete muset na týden bez
Quake-CZ obejít. A abych předešel abstinenčním příznakům, udělat jsem mega-update
sekce recenze, kam přibyly hned ČTYŘI nové kousky - recenze na Half-Life, Heretic II, Turok II a Blood II. Vesměs jde pochopitelně o
recenze původně psané pro GameStar, pokud jej tedy čtete, mnoho nového tu nenajdete.
Zatím jsem tyto recenze nezařadil do velkého seznamu v hlavní stránce sekce, neboť
tato krátce po návratu konečně dozná změny padnoucí lépe k novému designu.
Původně jsem plánoval ještě jednu velkou bombu. Konečně mi totiž přišlo
březnové číslo US magazínu Next-Generation, kde je perfektní čtyřstránkový
rozhovor s Johnem Carmackem. Na překladu jsem již začal pracovat, bohužel jsem jej
nestihl dokončit, takže se dočkáte až po návratu. |
|
05-03-1999 | 00:30
[ Ze světa ] |
Stručně |
- Pravda, po úniku dema je screenshotů habaděj, je tu ovšem
celých SEDM nových a oficiálních screenshotů z Areny, takže se kochejte na news
stránce ripside.com. Některé vypadají skvěle ..
- I Dennis "Thresh" Fong se zařadil mezi dlouhou řadu celebrit z Quake
komunity, které díky privilegiu návštěvy id Software napsali rozsáhlé preview na Quake III Arenu. A i když
Threshovi sloupky moc rád nemám (hraní mu jde lépe), toto se mu povedlo.
- Britský GameSpot.UK přinesl v rámci svého "3D týdne" skvělý rozhovor s Gabe Newellem
o Half-Life. Popravdě řečeno mám rád všechny rozhovory, které se týkají již
hotových her, tenhle se však jistě zalíbí i vám. Součástí 3D týdne jsou i
další skvělé články, takže pečlivě sledujte TENTO odkaz. Akce trvá
až do 9. března. |
|
03-03-1999 | 00:20
[ Ze světa ] |
Requiem: Awenging Angel |
Společnost 3DO ve spolupráci
s týmem Cyclone (známe jej mj. díky
obstojné strategicko akční sérii Uprising) se po dlouhých a především tichých
měsících vývoje Requiem: Avenging Angel (dříve byl podtitul "Wrath of
Fallen") konečně dostává ke zdárnému konci. Příběh a zasazení hry se dá
snad nejvíce přirovnat k Hereticu, nevím nevím koho přitahuje biblický příběh
víc než současnost nebo budoucnost. Engine, který je původní, však vypadá více
než dobře, takže jsem docela zvědav jak to dopadne. Včera jsem na hlavní stránce projektu narazil na nové demo,
které mi vyrazilo dech, ovšem v tom negativním slova smyslu. Pod demem si představuji
co možná nejatraktivnější představení hry, jejího prostředí a snad i příběhu,
co však předvedli Cyklóni je neuvěřitelné - celé demo, jehož velikost je
mimochodem 30MB totiž obsahuje pouhou jedinou místnost, dvě zbraně a dvě kouzla a
bosse (pravda, celkem fajnového), který plive další dva. Jak říkám, nic proti hře,
asi bude pěkná a snad i kvalitní, od tohoto dema, které dohrajete za necelou minutu
však ruce pryč :-). |
|
01-03-1999 | 23:30
[ Ze světa ] |
Quake III Arena beta OUT! |
Horkou novinkou 1.3. není deathmatchové demo Daikatany, ale
beta verze Quake Areny, která utekla jistému výrobci hardware a byla vydána
(neúspěšně:-) na warez scéně. Každý Quake fanda jí však jistě má či bude
mít, i když k tomu nevidím moc pádných důvodů, není to ani alpha verze a jediný
její smysl je srovnání s drivery daného výrobce, takže to podle toho vypadá.
Obsahuje celkem čtyři levely, z toho jsou hratelné jen dvě a jedna z nich je navíc
dobře známá z dávno prezentovaného videa. Beta je velmi pomalá, takže jí nemá
smysl spouštět bez kvalitního akcelerátoru (TNT či V2SLI nebo alespoň obyčejné
Voodoo2 s nadupanou mašinou) a už vůbec od ní neočekávejte hratelnost - dobrá je
naopak na skouknutí prostředí a zbraní (oboje je úžasné). Obrázky jsem netípal,
devět jich spolu s podrobnějším komentářem najdete na www.jaydee.cz,
čekejte na oficiální test verzi v březnu! |
|
1-03-1999 | 23:30
[ Ze světa ] |
LM CTF Final - 5.0 |
Lokis Minions Capture
the Flag, nejslavnější modifikace klasického CTFka, se dočkala své finální
verze s číslem 5.0. Pro neznalé připomínám, že hlavní výhoda LMCTF nespočívá v
nějakých revolučních nápadech, ale spšíe v doladění těch stávajících -
nabízí desítky skvělých map, mnoho sad různých modelů, turnajový mód, možnost
zapojení rozhodčího, využití hlasu, podporu Erasera a ohromně vymakaný ovládací
systém, který prošel nekonečným počtem změna a je takřka dokonalý. A co nového v
pětce? Konkrétní seznam hledejte pochopitelně na homepage, v kostce však jde kromě
10-ti nových a NEJLEPŠÍCH map především o novou plasma zbraň a kompatibilitu s
3.20. nyní se tým připravuje na Quake III Arenu, která také před LMCTF neunikne. |
|
1-03-1999 | 23:30
[ Ze světa ] |
Stručně |
- Ještě ke včerejšímu EuroQuake klání - švédský klan
NINE udržel neproazitelnost když zvítězil nad výběrem Británie jasně 3:0.
- V posledních dnech se také mluvilo o vydání zdrojového kódu Quaka. John Carmack se
v této souvislosti dnes vyjádřil, že to rozhodně nebude před dokončením poslední
Q2 engine hry, kterou asi nebude Soldier of Fortune jak jsem mylně podotkl včera, ale
Anarchronox. Zdroják tedy můžeme očekávat někdy na vánoce.
- Včera jsme také zdrbli nového herního designéra id Softu, dnes došlo na
oficiální press-release.
Oproti včerejšku tedy doplňuji, že má Graeme Devine na svědomí tituly 7th Guest a
11th Hour. Pravda, Sedmý host je kromě Doomu a Mystu jedinou hrou, která v USA prodala
přes dva miliony, jde však o ještě větší shit než je Myst (nemluvě o 11th Hour,
který patří mezi opravdové noční můry PC her). Překvapivé je to i díky
rozdílnému žánru, podle všeho má však Graeme na pozici game designera zajistit
budoucí rozvoj týmu a vnést do dalších projektů nějakou inovaci.
- Máte-li GameBoye, přesněji jeo novou barevnou verzi, vězte, že je na spadnutí Duke
Nukem verze od GT. Vzhledem ke kvalitám hardwaru samozřejmě 2D, ale obrázky jsou sexy. Já tedy kupuju!
- Rozhovor
s Christian "Distruptorem" Antkowem, level-designerem z id Software najdete na
Ga-Source.Com. |
|
28-02-1999 | 23:50
[ Ze světa ] |
Wages of Sin a 1.03 |
Po týdnu jsem zpět, zdá se že bude poslední týden v
měsíci pravidelně tím nejslabším, protože uzávěrka GameStaru dává zabrat a na
aktualizace tohoto nekomerčního projektu prostě síly nezbývají. Opět však musím
říci, že vám ani tento týden nic moc neuteklo, snad jen to, že v US obchodech (a
tedy i na warezu;-) vyšel mission pack pro Sin s názvem Wages of Sin. Je skvělý, zrovna jej
smažím a v nejbližší době určitě přinesu podrobnou recenzi. Nejvíce mne zaujalo
naprosto skvělé in-game intro a levely s hoverbajky, tedy jakýmisi motorkovznášedly -
na to že jde o Quake II engine jsou závody v nich (součástí packu je cca pět
okruhů!) zpracovány geniálně. Pokud již WoS paříte, zkuste na konzoli napsat
"spawnbike", budete moci použít motorku kdekoliv i v běžných levelech. A
pokud WoS nepaříte a chcete vědět jestli to za to stojí, ještě než napíši
recenzi můžete stahovat skvělé video (10MB),
které představuje prakticky vše nové co tenhle add-on nabízí.
Téměř souběžně s add-onem vyšel i patch 1.03 pro Sin. Pokud máte 1.01 (jakože je
to třeba, na zabugovanou 1.00 nejdříve použijte mega patch 1.01) a pátráte po
slibované nula dvojce, vězte že nevyšla - na konci testování byly odhaleny
nepříjemné chybky, takže při jejich odstranění autoři zvýšili i verzi patche. A
co je nového? Kromě drobných oprav v podstatě jen 3D zvuk a tedy podpora EAX a A3D
standardů, a dále AMD 3DNOW. Stahujte se Sunsite.UK zde: sinupdate103.exe
(2MB). |
|
28-02-1999 | 23:50
[ Ze světa ] |
Mp3 interview s Carmackem |
Matt Bettinson, redaktor britského časopisu PC Gaming byl na
návštěvě v sídle id Softu v Dallasu a kupodivu si neponechal všechny trumfy do
časopisu, ale mnoho zajímavých informací vyzradil na své stránce. Absolutně
největším tahounem je 90 minut doluhý rozhovor s Johnem Carmackem, který je k
dsipozici v mp3 formátu zde - 1.část (6mb, 32min), 2.část (10mb, 60min). V
první najdete obecný pokec o Areně, v druhé pak názory na technologii, grafiku, 3D
audio apod. Přestože je Carmackovi na americké poměry dobře rozumět, jistě bude
zvukový záznam dělat problémy i těm, kteří si obyčejně poradí s psanou
angličtinou - přibližně za týden se na britském GameSpotu objeví zkrácená verze
tohoto rozhovoru, takže o nic nepřijdete.
vlevo: vrátnice :-),
uprostřed: Paul Steed při práci, vpravo: John Carmack
Matt dále
sepsal krátkou reportáž, přidal pár fotek a popisuje jak návštěva probíhala.
Píše zde, že se kromě starých známých idů setkal i s novou akvizicí, britem
Graeme Devinem, který byl teprve před týdnem přijat jako game designer. Dále se
konkrétně a obšírně vyjadřuje k obsahu rozhovoru, takže se to nejdůležitější
dozvídáme hned. Já jen doufám, že Carmack podobně dlouhé rozhovory neposkytuje
každý den :-). Apropó, málem bych zapomněl na onen odkaz - www.mats.net/plan/. |
|
28-02-1999 | 23:50
[ Ze světa ] |
EuroQuake turnaj |
-Včera a dnes se v Londýnském herním doupěti The Playing
Fields za asitence sponzora AMD konala velká akce Euroquake,
na které se sešli nejlepší hráči Q1 a Q2 nejen z Velké Británie. Vedle 1on1
turnaje a turnaje nejlepších klanů v Quaku II (v klanech vyhráli norští Memento
Mori, v jednotlivcích icespirit) mělo dojít k prestižnímu zápasu mezi Clan Nine (to
jsou ti švédové co před pár týdny porazili US províky Death Row v čele s Threshem)
a výběrem UK, nikde jsem však o výsledcích nenašel ani slovo, pravděpodobně se
tedy teprve bude konat. Celé akci se v podrobném komentáři plném výsledků,
nahrávek soubojů a rozhovorů věnovali i PlanetQuake. A mimochodem, rovněž v
Británii se bude v zatím neurčeném termínu konat rozsáhlý turnaj, který má za
cíl zjistit nejlepšího hráče Quaka 1. 1on1 turnaje se zůčastní taková jména jako
Lakerman, Scary, Timber, Reload, Xenon apod. Konkrétní info najdete na čerstvě
oživeném serveru truegamers.com. |
|
28-02-1999 | 23:50
[ Ze světa ] |
Single player mapa týdne |
Už je to nějaký čas, co se tato rubrika naposledy objevila, přesto
toho moc nenabídne. Jen připomínám, že zde DM mapy nenajdete, ale DarkZone, který
byl dosud na QuakeChannelu se přestěhoval do vlastní domény, takže jej (a DM mapy)
hledejte ZDE.
Q2> Chris Spain vydal třetí a
čtvrtou část (dohromady) své série Forces of
Evil (3MB). Jinak nic.
Half-Life> Tady je toho více. Předně
SKVĚLÁ mapa DrugBarons
(4MB), The
Silo (600kb) nebo třeba Shadows
part 1 (1,7MB). Konečně se nám to v Half-Lifu začíná trochu rozjíždět, škoda
jen že se nepřidal Sin, kde jsem kvantitou velmi zklamán.
Unreal>Pokud by vám tento týden
nemělo něco ujít, určitě je to skvělá mapa, přesněji add-on Decyber Duel
(3,7MB) pro Unreal. Za zmínku však stojí i další, co třeba TeRak Monastery
(1MB), TrapTemple
(600kb), nebo bláznivá OhYeah (150kb).
Shogo> Mám tu i první mapu pro Shogo, která je sice špatná, ale první - Hangar
(900kb)
Heretic2> A na
úplný závěr ještě jednu prvotinu, tentokrát pro dvojku Heretica - a opět stejný
případ, nízkou kvalitu rád přehlédnu - Hacks n Slash (300kb). |
|
28-02-1999 | 23:50
[ Ze světa ] |
Stručně |
- ION Storm zase nesplnil jeden termín, tedy vlastně, s
největší pravděpodobností nesplní - na slib, že v únoru vyjde deathmatch demo
Daikatany jim zbývá nějakých 8 hodin tamního času. další demo chystají v Xatrixu,
Kingpinu se dočkáme během čtrnácti dní.
- A co se týče KingPinu - kromě již nějakou dobu zavedené sajty www.gangland.org je tu od PQ www.planetkingpin.com. Zatím zdaleka ne tak
dobrá, časem jistě alespoň konkurenceschopná. Jen mi trochu vadí, že mají všechny
ty planet* totožný design ...
- Soldier of Fortune bude pravděpodobně poslední hra na Quake II engine. Její
dokončení je ještě poměrně vzdálené (odhaduji září až konec roku), na
3Dgaming.net si však již nyní můžete přečíst pěkné preview. |
|
|