Kódování
Změna kódování češtiny těchto stránek.

Quake-CZ ...od hráčů pro hráče od A do Z o 3d akčních hrách...

InterneXt
Tyto stránky fungují za pomoci firmy IneXt.

19-03-1999 | 22:40   [ Ze světa ]
Heretic II Enhancement Pack

Tak jsme se dočkali. Čeho? Mega patche či updatu pro Heretica II, který spíše než opravené bugy obsahuje nové vychytávky. Namátkou jen několik z nich - podpora 3D zvuku, OSM deathmatch arén, zbraň a power-up, ženský model, tři skiny a třeba i ultra násilná a téměř nehratelná volba obtížnosti "Armageddon". Kompletní seznam nových features najdete ZDE, pokud mi věříte, že to stojí za to, download můžete uskutečnit na následujících mirrorech:

Activision.Com FTP (14,5MB)
CdRom.Com (14,5MB)
SunSite.Uk (14,5MB)

19-03-1999 | 22:40   [ Ze světa ]
Sin CTF

OUT! Ano, je to konečně venku. Sice to zatím není finální verze, ale i beta jistě stačí, podle všeho navíc neobsahuje žádné nepříjemné bugy. Nahrát si jí můžete buď ZDE nebo ZDE (v obou případech samozřejmě shodných 8MB). Před pár dny jsem již celkem dobře sumarizoval nové techy a změny ve zbraních, takže jen dodávám, že už tato beta obsahuje hafo (tuším sedm) nových map včetně remaku slavné hipdm1 z Quake 1 mission packu a je-li něco co stojí za to, jsou to právě geniální CTF arény, které se jsitě zařadí mezi nesmrtelnou klasiku. Apropó, když už jsme u Sinu, vyšla i nová betaverze bota - viz homepage.

19-03-1999 | 22:40   [ Ze světa ]
Kingpin News

Je tu něco nových velmi zajímavých informací týkajících se Kingpinu, mojí v současnosti jasně nejočekávanější hry. Tou nejzajímavější je zprávička, která hovoří o téměř hotové demoverzi, které bychom se měli dočkat již TENTO VÍKEND! Radost mi trochu kazí očekávaná velikost přes 100MB, ale to se jistě podá díky skvělé kvalitě. Osobně se netradičně těším i na skvělou hudbu, kterou obstarají slavní Cypres Hill (bohužel, všech 6 skladeb prý pochází z již vydaných nahrávek). A co dál? Už jen rozhovory - Ryan "Ridah" Feltrin byl zpovídán na PlanetKingpinu (velmi pěkný rozhovor, převážně o AI) a záznam ze seance na IRC je naopak na Ganglandu (rovněž spousta informací, například o tajné zbrani v onom chystaném demu:). Toť vše, pokud chcete být o Kingpinu "in", pravidelně navštěvujte Gangland a PlanetKingpin, dva nejlepší zdroje pro tento originální projekt. Na úplný závěr ještě pro majitele pevných linek 7MB velký trailer.

19-03-1999 | 22:40   [ Ze světa ]
Anachronox

Ještě ani nevyšla Daikatana, první skutečný titul ION Stormu (Dominion nepočítám) a už tu máme humbuk kolem dalšího projektu, Anachronoxu. Jeden by si myslel, že to s ním vypadá stejně bídně jako s Daikatanou, osobně si však myslím přesný opak, přestože pár klíčových osob odešlo pracovat na Daikataně, díky Tomu Hallovi, šéfovi projektu (autor design documentu na základě kterého se vytvářel Doom, dále se podílel například na podceňované 3D akci Rise of the Triad) je vše v naprostém pořádku tak jak má být. Anachronox je 3D akční "third-person" RPG zasazená do sci-fi světa ne nepodobného prostředí Blade Runneru. Podobně jako u Daikatany se dočkáme akce v několika galaxiích a dimenzích a jednou z předností hry je její rozsah. Hra bude pravděpodobně posledním projektem využívajícím technologie Quaka II a dočkáme se jej nejdříve za rok. Již nyní však autoři spustili oficiální server Anachronox.Com, na kterém je k dispozici 17MB velký macek-trailer ke hře trvající zhruba 90 vteřin. Byl jsem jím velmi příjemně překvapen, několik obrázků díky nevalné kvalitě jen těžko může zprostředkovat skvělou atmosféru, která už z oněch neosobních záběrů tak trochu asociuje Blade Runner.

anarch1.jpg (4077 bytes)   anarch2.jpg (3706 bytes)   anarch3.jpg (3879 bytes)
Pár screenshotů z videa, omluvte sníženou kvalitu obrazu :-)

19-03-1999 | 22:40   [ Ze světa ]
The Edge pro Quaka 1

Pokud patříte mezi milovníky The Edge, v pořadí první DM arény z point-release pro Quaka II (nic proti ní, ale na DM2, DM4 a DM6 nemá), vězte že po téměř třech letech je tu další oficiální release pro první díl Quaka, konkrétně právě remake této Q2 mapy do Q1. Jde o identickou předělávku s několika teleporty navíc, které mapu ještě zlepšují. Autorem je Tim Willits z id Software a já jen dodávám, že původně byla tato mapa vytvořena pro automatovou verzi Quaka a po nějaké době "exkluzivity" se tedy dostává i k nám. Download ZDE (537kb).

19-03-1999 | 22:40   [ Ze světa ]
Stručně

- Video z Q3Areny, které bylo předváděno na EA akci je k dispozici na internetu, ve velmi obstojné kvalitě si jej můžete nahrát ve dvou částech z Avaultu. Vřele doporučuji, jsou minimálně stejně zajímavá jako to první, MACovské.
- Velmi důležitá zpráva - vydání Team Fortress Classic bylo stanoveno na 26. března tohoto roku! U příležitosti tohoto oznámení byla rovněž spuštěna oficiální stránka tohoto bezplatného add-onu a jakési upoutávky na druhý díl.
- Logitech v nejbližších dnech vypustí do obchodů první myš specializovanou pro hráče - má vysoký refresh rate a vše co si hráč může přát. Bude se prodávat s plnou verzí Shoga. Více v press-release.
- S herními novinkami na Score.CZ to nevypadá moc dobře, třeba se to příští týden vylepší, ale dnešní aktualizace nového webmastera byla opravdu VELMI směšná (sám Andrej by řekl "to je dizástr!";-). Pokud rádi vzpomínáte na aktualizace Ondry Malého, vězte, že jeho nové působiště je na IDNES, kde s novinkami dýle pokračuje.
- Zajímavý rozhovor s Radkem Bouzkem a Petrem Vochozkou z týmu Hidden & Dangerous naleznete spolu s exkluzivními obrázky na Ga-Source. H&D začíná finišovat, dokončení se již počítá na týdny.
- A lahůdka na závěr - Stephen "Blue" Heaslip se tentokrát neptal, ale odpovídal. Velmi zajímavý rozhovor s tímto provozovatelem nejslavnější internetové herní newssajty s tří letou historií najdete na Ga-Source.

15-03-1999 | 23:40   [ Ze světa ]
Quake III Arena QA

Již poněkolikáté připomínám všem těm, kteří chtějí pochytit každou informaci o Q3Areně, aby pozorně sledovali auditorium na ShugaShack, jež je pernamentně sledování z id Softu a občas se zde objeví něco málo informací přímo od pramene. Jako dnes, kdy odpovědi na hlavní stránce napsal i Scary. TAk tedy - (1.) strafe jumping BUDE, (2.) v CTF se budou hráči respawnovat ve své základně nebo poblíž a nikdy ne v soupeřově, (3.) konverze map z Q1 a Q2 bude možná, ba co víc, velmi jednoduchá, Q3Radiant bude tuto možnsot podporovat a (4.) uvažuje se o použití "classic" map z Q1 či Q2 i ve třetím díle, pokud se tak však stane - rozhodně tam budou zařazeny pouze pro účely síťové hry a nikoliv jako součást příběhu hry. No a aby toho nebylo náhodou málo, u příležitosti akce Extreme Annihilation (viz dále) id Soft krátce předvedli Arenu v akci a hoši z Ga-Source byli tak hodní, že poreferovali jaké to bylo.

15-03-1999 | 23:40   [ Ze světa ]
Stručně

- Alien vs. Predator GOLD! Mnohými podceňovaná hra, která se podle mého názoru atmosférou vyrovná Half-Life, i když tak činí trochu jiným způsobem, je téměř dokončena a v prodeji bude během pár týdnů. Snad se mi dostane do rukou během pár dní a budu vás moci referovat!
- Nicméně, v nejbližších týdnech se nebudeme bavit jen pekelně těžkými vetřelci a predátory, ale také Team Fortress Classic, která bude vydána během 14-ti dní!
- Víkendový turnaj "Extreme Annihilation" v Quake II zdárně proběhl - vyhrál immortal před Rixem a Makavelim (fotečku vítězné trojice najdete ZDE). Informace o průběhu turnaje najdete buď na uvedené sajtě, případně na NetGames, kde se také nachází demo z finálového matche.
- Ga-Source je den ode dne lepší - dnes přineslo přes 20 (!!!) novinek, mezi nimi například velmi zajímavý rozhovor s Larry Herringem, level designerem Daikatany, ve kterém je nebývalé množství zajímavých informací.

14-03-1999 | 23:00   [ Ze světa ]
Panic I. a II.

Ehm. Ne, nejsme a nebudeme stránka o sexuální osvětě, i když by to mohlo být zajímavé, tentokrát jde samozřejmě o anglický význam slova. Tým Atomic Pop vydal téměř současně dvě total konverze, které jsou si dosti podobné, ostatně jde o dva díly. Panic I s podtitulem "Dr. Atomic vs. The Hitmen" je konverzí pro Quaka II a obsahuje 5 levelů, nemluvě o původních texturách, zvucích, zbraních a modelech, což koneckonců odhalují o obrázky. Panic II s podtitulem "Hostile Takeover" má levelů 6 a jde o úpravu pro Unreal. Oba kousky zatím teprve stahuji, takže nemohu referovat o kvalitách, typl bych si však, že to nebude vůbec špatné, autoři totiž mají za sebou několik velmi kvalitních levelů a modifikací včetně reklamního levelu pro film Tommorow Never Dies. A odkazy? Informace o prvním dílu pro Quaka II ZDE, download pak ZDE (8.4MB), informace o druhém dílu pro Unreal ZDE, download ZDE (21.4MB). A závěrem rozhovor s šéfem týmu na Ga-Source.

panic1.jpg (4432 bytes)   panic2.jpg (4684 bytes)   panic3.jpg (5576 bytes)
První dva z Quaka II, třetí z Unrealu - velké verze a další obrázky viz uvedené linky.

14-03-1999 | 23:00   [ Ze světa ]
Daikatana demo

Tedy, ne že bych jej už sám vyzkoušel, 40MB je 40MB, takže musím vyčkat do zítřka na pevnou lajnu, přesto mám pro vás pár informací - tou nejradostnější je odstranění vyžadování MPlayeru, takže díky AGN3D, přesněji TOMUTO cracku (1,4MB - nedivil bych se kdyby tak ten soubor za pár hodin nebyl, takže si pospěšte) si budete moci ony dva levely vyzkoušet i sami na lokální síti (pro pořádek - v single-playeru si samozřejmě levely můžete projít také) a nemusíte čekat na oficiální demo, které má vyjít až za měsíc. Soubor jsem netestoval, takže nemochu slíbit, že opravdu funguje. A pokud si stále ještě nejste jisti zda Daikatanu zkusit či ne, mám tu pro vás dvě recenze - jednu VELMI negativní na Evil Avataru (to je ovšem sajta víceméně zaměřená hlavně proti IONu, Romero ostatně nevydržel a po recenzi autorovi napsal: "Please, don´t spend $50 on Daikatana. Buy something else and leave us alone. Thanks!" :-))) a druhou, mírně negativní na GamePostu. Hodně o kvalitách dema také vypovídají příspěvky na auditoriu Shugashack.

14-03-1999 | 23:00   [ Ze světa, z domova ]
Stručně

- Brian Hook se ve svém .planu ještě vrátil ke včera zmíněné bombě o výsledcích Voodoo2 karty a odpověděl na pár nejčastějších otázek a dále rozvádí úžasné výkony V2 ;-).
- První recenze Requiem: Avenging Angel je na německém serveru reviews.de (recenze je ovšem anglická). Na základě finální bety bylo hře uděleno hodnocení 96%, čemuž se mi moc nechce věřit.
- Velmi zajímavá zpráva přišla ze stanu 3D Realms. Hudbu pro DN Forever sice stále dělá tlouštík Lee Jackson, známá "title theme" však bude přepracována v podání slavné heavy metalové kapely Megadeth.
- Od zítřka by mělo být na stáncích k dostání nové číslo GameStaru - kromě jiného v něm naleznete první část návodu na tvorbu levelů v Quaku a dalších 3D akčních hrách v podání ResetaNR. Úvodní část je věnována začátečníkům v dalším čísle se bude pokračovat ...

13-03-1999 | 18:00   [ Ze světa ]
Daikatana demo OUT!

Vrátil jsem se právě včas na vydání demoverze Daikatany, které samozřejmě provázela nezbytná kontroverze - ION Storm krátce před slíbeným včerejším vydáním (slib byl dán začátkem ledna:-) oznámil, že to nestihne, aby vzápětí oznámil, že se spletl, že to stihne a demoverzi skutečně vydal. Je tu ovšem několik ale - pomineme-li nefunkčnost na německých Woknech (nechápu), která asi nikoho z nás nepostihne, je tu požadavek na 3D kartu, kterou sice finální verze vyžadovat nebude, ale u dema tomu tak je (navíc umí jen OpenGL standard). Ještě větším problémem je však exkluzivní smlouva s MPlayer.Com. ION je jistě bohatší o pár set tisíc dolarů, my však nasranější o pár dalších stupínků - Daikatanu si nezahrajete lokálně po síti ani přímo po internetu, úspěšní budete JEN a POUZE na Mplayeru, což se sice vědělo předem, ale štve mne to stejně ;). V současné době zjišťuji, zda jde alespoň spustit v single-playeru deathmatchové mapy (vlastně jsem to neřekl - ano, demo má pouze deathmatch, pokud vím tak 2 mapy). moc bych na to ale nesázel. Posledním zádrhelem, který však nemohuz úplně potvrdit je prý nemožnost nastavení vlastního ovládání, k dispozici jsou jen dvě předvolené možnosti (suck!).

Nevím co je na tom pravdy, více až to sám otestuji - od některých očitých svědků jsem však slyšel, že samotná hra je prý VELMI zajímavá, od jiných zase, že to tak žhavé není. Při respawnu po smrti prý hráč nemá žádnou zbraň, většia zbraní je z kategorie jedna střela>smrt, co si o tom všem myslet :-(. PosuĎte sami - oficiální stránkou dema je ActionXtreme, 35MB velké demo si však můžete nahrát nejlépe asi z mirrorů na PlanetQuake.

13-03-1999 | 18:00   [ Ze světa ]
Voodoo2 a TNT2

Hardwarové zprávy na Quake-CZ naleznete jen velmi zřídka, nerad se pouštím do věcí, kterým nerozumím :-). Tentokrát mi však postačí opsat .plan Briana Hooka z id Softu, nemluvě o několika dalších zajímavých zprávičkáchi. Začneme s nVidia TNT2, kterou řádně otestovali na Tom´s Hardware. Přestože se jedná o preview (a těm v případě hardware není příliš radno věřit), uvedené informace a především závěry jsou velmi zajímavé - v konkluzi najdete velmi zajímavé srovnání TNT2 a Voodoo3. Zatímco Tom doporučuje TNT2, Brian Hook je unesen z výsledků Voodoo2. Právě tahle karta totiž skvěle obstála v konkurenci TNT i TNT2 při testech v Quake III Areně. zajímají-li vás konkrétní výsledky, čtěte ZDE - mně připadá divné, že TNT2 zvládá (v 640x480x16b.) 50.7 fps, když staré TNT umí 48. Faktem ovšem je, že výkon Voodoo2 - 44.7 je setsakramentsky dobrý.

13-03-1999 | 18:00   [ Ze světa ]
SiN bot a CTF!?

Je tu něco nových informací okolo Sinu, začneme u CTF. Vyvíjí ho in-house samotný Ritual a měl by být vydán bezpatně podobně jako Heretic 2 Enhancement Pak nebo dříve Point Release pro Quaka II. V současné době je ve stádiu dokončování, během pár dní se dočká betatestu a odhadem bychom se tedy mohli dočkat někdy za měsíc (podobně jako v případě Hereticu II totiž v betatestingu, které probíhá v Activision, dostávají před nekomerčními projekty přednsot retail tituly, takže je možné i několikatýdenní zdržení). V tuto chvíli se dokončuje pátá mapa, chystá se ovšem ještě několik dalších, konkrétní číslo není známé. Strany tu nebudou "modré" a "červené" jako u konkurenčních CTF variant, bojovat proti sobě bude Sintek a Hardcops. Dočkáme se čtyř power-upů, z nichž je většina dobře známých (double damage, regenerace, štít s třetinovým účinkem) a jeden relativně nový (objevil se v některých amatérských úpravách Q1/Q2 - empathy shield, rozděluje zranění mezi zasaženého a střelce), chystají se i nové zbraně respektive modifikace těch stávajících - odstřelovačka bude ještě účinější a obvykle zabije jedinou střelou, raketomet bude mít ničivou alternativní střelu, podobně i kulomet. Zní to zajímavě, což? Pokud vás tyto informace nenasytili, stahujte 6MB video (standard RealVideo), kde ve čtyřech minutách uslyšíte a uvidíte záběry z CTF levelů, ale i rozhovory se třemi autory modifikace.

Možná ještě zajímavější záležitostí než CTF je Bot, který navíc není otázkou budoucnosti, ale přítomnosti. Ano, automatický soupeř do deathmatche pro Sin je venku. Zatím je to betaverze, ale plně funkční - hlavní stránka projektu Redemption, odkud si jej můžete nahrát je ZDE. Pokud se vám podobný počin líbí a sami byste rádi přispěli vlastní úpravou, máte možnost tak učinit i v případě mission packu Wages of Sin a například vytvořit vlastní elvely s hoverbajky. A co potřebujete? Jen si stahnout wostools.zip (400kb). Pokud naopak Wages of Sin "jen" hrajete, jistě vás potěší cheat "give evil", který přidá 5 bláznivých modifikací zbraní. A na úplný závěr zajímavůstka pro případné vývojáře, kteří by také chtěli vytvořit 3D akci - přečtěte si tento článek Scotta Aldena na GamaSutře - bilancuje vývoj hry a dozvíte se zde například, že trval 20 měsíců, stál 2 miliony dolarů  a zaměstnal 17 lidí.

13-03-1999 | 18:00   [ Ze světa ]
Nová Unreal-engine hra

Jedi Knight patří i po těch několika letech, které je na světě mezi velmi vyhledávané hry. A určitě právem - ostatně, právě před pár týdny Activision vydali kompilaci Jediho s mission packem za velmi příznivou cenu. Znáte však autory? Člověkem, který má na kvalitách největší zásluhu je pravděpodobně Justin Chin, lead artist Dark Forces a project leader Jedi Knight. Justin však spolu s několika kolegy opustil LucasArts a založil vlastní vývojový tým Infinite Machine. Mezi členy týmu to je jedna hvězda vedle druhé (nemohu nezmínit i často opomínaného génia Che-Yuan Wanga, který má na svědomí technologie Descenta 1&2 a Jedi Knightu), takže není divu, že jsem pozorně vyčkával oznámení o první hře. Už je to tady. Co? Press-release ... bohužel se přílis nového nedozvídáme, snad jen to, že pro svůj projekt Infinite Machine zvolili engine Unrealu. Hra bude v roce 2000 distribuována GT Interactive a prý je již 18. projektem, který využije Unreal technologii.

13-03-1999 | 18:00   [ Ze světa ]
Stručně

- Připomínám stále se blížící druhý ročník QUAKEIÁDY, která proběhne ve Zlínské herně Virton již přítí víkend!!! konkrétní pravidla čtěte na Bonuswebu, pokud se hodláte zúčastnit, je již nejvyšší čas!
- Acclaim oznámil, že chystá další hru z Turok světa - tentokrát však nejde o třetí díl, ale, a teď se podržte, o Turok Arenu!! ;)) Zatím se plánuje jen verze pro Nintendo 64, ale podobně jako už dvakrát jistě dojde i na PC. Co nás čeká dále? Deer Hunter Arena? Polda Tournament?? Uvidíme ..
- Requiem: Awenging Angel, jehož nehorázné demo mne nedávno tak zklamalo je GOLD a měl by tedy být v prodeji velmi brzy - podle 3DO někdy začátkem dubna. Ještě o několik málo dní dříve bychom se pak měli dočkat nového dema. Pokud se o Requiem zajímáte, asi nejlepším zdrojem je Requiem-HQ, na oficiální sajtě jsou pak čerstvě k dispozici trailery.
- Zajímavé rozhovory: Mike Pearson z Imagic o Mortyru (release date 10.května!),  Kenn Hoekstra z Ravenu o Soldier of Fortune, Rich Carlson z IONu o Daikataně, Sten Uusvali o level designu, Todd Hollenshead z id Softu (4,5MB - standard RealVideo) o id a Q3Areně, Mark Rein z Epicu o Unreal Tournamentu a Scott Miller z 3D Realms o DN Foreveru.
- Nové weby: PlanetDaikatana je nástupcem (zatím stále existující) StormTroopers, obecné ION Storm sajty na PlanetQuake, Soldier-of-Fortune je oficiální sajta chystané Q2 3D akce od Ravenu, najdete tam novinky, obrázky, art apod., sajta WheelOfTime možná není nová, nedávno však doznala značných změn k lepšímu.
- Vyšel patch 2.2 pro Shogo (z 2.1 ZDE - 3,5MB, plný patch ZDE - 9MB), opravuje množství bugů a přidává podporu 3D zvukových karet! Konkrétní informace a novou verzi Tools&Source najdete na PlanetShogo.
- Pokud si ještě pamatujete na převedení práv na využití Star Trek vesmíru ve hrách na Activision, jistě pro vás není velkým překvapením zatím neoficiální ohlášení střílečky podle Star Trek: Voyager, kterou chystá Raven. Zatím není známo nic, ani využitá technologie (vzhledem k Ravenu je však volba snadno převídatelná - Q3), více se prý dozvíme v květnu na E3.
- Screenshot z Quake III Areny, který představuje model Doomguye najdete ZDE. Je úchvatný!! ;)
- Na Gangland.Org se objevilo skvělé AVIčko z Kingpinu - nejde o trailer ani ukázku sktuečné herní situace, al přesto vřele doporučuji tohoto 7MB velkého macka stahnout. Buď přímo z Ganglandu, nebo z Cdrom.Com.
- Je tu také nový engine, který vstupuje do války technologií - je jím Riot Engine od společnosti Surreal. Vlajkovou lodí tohoto engine bude v krátké době "third-person" Drakan. Více o licencování ZDE, více o enginu ZDE a více o hře ZDE.
- Další z mnoha her, které jsou těsně před dokončením je třetí díl Descentu. Více o něm ve skvělém preview na FiringSquad.Com.

05-03-1999 | 00:30   [ Ze světa ]
DOVOLENÁ DO 12.3.!!

Huráá! Konečně dovolená - zítra (vlastně dnes:-) odlétám do teplých krajin na zasloužený odpočinek, takže se budete muset na týden bez Quake-CZ obejít. A abych předešel abstinenčním příznakům, udělat jsem mega-update sekce recenze, kam přibyly hned ČTYŘI nové kousky - recenze na Half-Life, Heretic II, Turok II a Blood II. Vesměs jde pochopitelně o recenze původně psané pro GameStar, pokud jej tedy čtete, mnoho nového tu nenajdete. Zatím jsem tyto recenze nezařadil do velkého seznamu v hlavní stránce sekce, neboť tato krátce po návratu konečně dozná změny padnoucí lépe k novému designu.

Původně jsem plánoval ještě jednu velkou bombu. Konečně mi totiž přišlo březnové číslo US magazínu Next-Generation, kde je perfektní čtyřstránkový rozhovor s Johnem Carmackem. Na překladu jsem již začal pracovat, bohužel jsem jej nestihl dokončit, takže se dočkáte až po návratu.

05-03-1999 | 00:30   [ Ze světa ]
Stručně

- Pravda, po úniku dema je screenshotů habaděj, je tu ovšem celých SEDM nových a oficiálních screenshotů z Areny, takže se kochejte na news stránce ripside.com. Některé vypadají skvěle ..
- I Dennis "Thresh" Fong se zařadil mezi dlouhou řadu celebrit z Quake komunity, které díky privilegiu návštěvy id Software napsali rozsáhlé preview na Quake III Arenu. A i když Threshovi sloupky moc rád nemám (hraní mu jde lépe), toto se mu povedlo.
- Britský GameSpot.UK přinesl v rámci svého "3D týdne" skvělý rozhovor s Gabe Newellem o Half-Life. Popravdě řečeno mám rád všechny rozhovory, které se týkají již hotových her, tenhle se však jistě zalíbí i vám. Součástí 3D týdne jsou i další skvělé články, takže pečlivě sledujte TENTO odkaz. Akce trvá až do 9. března.

03-03-1999 | 00:20   [ Ze světa ]
Requiem: Awenging Angel

Společnost 3DO ve spolupráci s týmem Cyclone (známe jej mj. díky obstojné strategicko akční sérii Uprising) se po dlouhých a především tichých měsících vývoje Requiem: Avenging Angel  (dříve byl podtitul "Wrath of Fallen") konečně dostává ke zdárnému konci. Příběh a zasazení hry se dá snad nejvíce přirovnat k Hereticu, nevím nevím koho přitahuje biblický příběh víc než současnost nebo budoucnost. Engine, který je původní, však vypadá více než dobře, takže jsem docela zvědav jak to dopadne. Včera jsem na hlavní stránce projektu narazil na nové demo, které mi vyrazilo dech, ovšem v tom negativním slova smyslu. Pod demem si představuji co možná nejatraktivnější představení hry, jejího prostředí a snad i příběhu, co však předvedli Cyklóni je neuvěřitelné - celé demo, jehož velikost je mimochodem 30MB totiž obsahuje pouhou jedinou místnost, dvě zbraně a dvě kouzla a bosse (pravda, celkem fajnového), který plive další dva. Jak říkám, nic proti hře, asi bude pěkná a snad i kvalitní, od tohoto dema, které dohrajete za necelou minutu však ruce pryč :-).

01-03-1999 | 23:30   [ Ze světa ]
Quake III Arena beta OUT!

Horkou novinkou 1.3. není deathmatchové demo Daikatany, ale beta verze Quake Areny, která utekla jistému výrobci hardware a byla vydána (neúspěšně:-) na warez scéně. Každý Quake fanda jí však jistě má či bude mít, i když k tomu nevidím moc pádných důvodů, není to ani alpha verze a jediný její smysl je srovnání s drivery daného výrobce, takže to podle toho vypadá. Obsahuje celkem čtyři levely, z toho jsou hratelné jen dvě a jedna z nich je navíc dobře známá z dávno prezentovaného videa. Beta je velmi pomalá, takže jí nemá smysl spouštět bez kvalitního akcelerátoru (TNT či V2SLI nebo alespoň obyčejné Voodoo2 s nadupanou mašinou) a už vůbec od ní neočekávejte hratelnost - dobrá je naopak na skouknutí prostředí a zbraní (oboje je úžasné). Obrázky jsem netípal, devět jich spolu s podrobnějším komentářem najdete na www.jaydee.cz, čekejte na oficiální test verzi v březnu! 

1-03-1999 | 23:30   [ Ze světa ]
LM CTF Final - 5.0

Lokis Minions Capture the Flag, nejslavnější modifikace klasického CTFka, se dočkala své finální verze s číslem 5.0. Pro neznalé připomínám, že hlavní výhoda LMCTF nespočívá v nějakých revolučních nápadech, ale spšíe v doladění těch stávajících - nabízí desítky skvělých map, mnoho sad různých modelů, turnajový mód, možnost zapojení rozhodčího, využití hlasu, podporu Erasera a ohromně vymakaný ovládací systém, který prošel nekonečným počtem změna a je takřka dokonalý. A co nového v pětce? Konkrétní seznam hledejte pochopitelně na homepage, v kostce však jde kromě 10-ti nových a NEJLEPŠÍCH map především o novou plasma zbraň a kompatibilitu s 3.20. nyní se tým připravuje na Quake III Arenu, která také před LMCTF neunikne.

1-03-1999 | 23:30   [ Ze světa ]
Stručně

- Ještě ke včerejšímu EuroQuake klání - švédský klan NINE udržel neproazitelnost když zvítězil nad výběrem Británie jasně 3:0.
- V posledních dnech se také mluvilo o vydání zdrojového kódu Quaka. John Carmack se v této souvislosti dnes vyjádřil, že to rozhodně nebude před dokončením poslední Q2 engine hry, kterou asi nebude Soldier of Fortune jak jsem mylně podotkl včera, ale Anarchronox. Zdroják tedy můžeme očekávat někdy na vánoce.
- Včera jsme také zdrbli nového herního designéra id Softu, dnes došlo na oficiální press-release. Oproti včerejšku tedy doplňuji, že má Graeme Devine na svědomí tituly 7th Guest a 11th Hour. Pravda, Sedmý host je kromě Doomu a Mystu jedinou hrou, která v USA prodala přes dva miliony, jde však o ještě větší shit než je Myst (nemluvě o 11th Hour, který patří mezi opravdové noční můry PC her). Překvapivé je to i díky rozdílnému žánru, podle všeho má však Graeme na pozici game designera zajistit budoucí rozvoj týmu a vnést do dalších projektů nějakou inovaci.
- Máte-li GameBoye, přesněji jeo novou barevnou verzi, vězte, že je na spadnutí Duke Nukem verze od GT. Vzhledem ke kvalitám hardwaru samozřejmě 2D, ale obrázky jsou sexy. Já tedy kupuju!
- Rozhovor s Christian "Distruptorem" Antkowem, level-designerem z id Software najdete na Ga-Source.Com.

28-02-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Wages of Sin a 1.03

Po týdnu jsem zpět, zdá se že bude poslední týden v měsíci pravidelně tím nejslabším, protože uzávěrka GameStaru dává zabrat a na aktualizace tohoto nekomerčního projektu prostě síly nezbývají. Opět však musím říci, že vám ani tento týden nic moc neuteklo, snad jen to, že v US obchodech (a tedy i na warezu;-) vyšel mission pack pro Sin s názvem Wages of Sin. Je skvělý, zrovna jej smažím a v nejbližší době určitě přinesu podrobnou recenzi. Nejvíce mne zaujalo naprosto skvělé in-game intro a levely s hoverbajky, tedy jakýmisi motorkovznášedly - na to že jde o Quake II engine jsou závody v nich (součástí packu je cca pět okruhů!) zpracovány geniálně. Pokud již WoS paříte, zkuste na konzoli napsat "spawnbike", budete moci použít motorku kdekoliv i v běžných levelech. A pokud WoS nepaříte a chcete vědět jestli to za to stojí, ještě než napíši recenzi můžete stahovat skvělé video (10MB), které představuje prakticky vše nové co tenhle add-on nabízí.

Téměř souběžně s add-onem vyšel i patch 1.03 pro Sin. Pokud máte 1.01 (jakože je to třeba, na zabugovanou 1.00 nejdříve použijte mega patch 1.01) a pátráte po slibované nula dvojce, vězte že nevyšla - na konci testování byly odhaleny nepříjemné chybky, takže při jejich odstranění autoři zvýšili i verzi patche. A co je nového? Kromě drobných oprav v podstatě jen 3D zvuk a tedy podpora EAX a A3D standardů, a dále AMD 3DNOW. Stahujte se Sunsite.UK zde: sinupdate103.exe (2MB).

28-02-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Mp3 interview s Carmackem

Matt Bettinson, redaktor britského časopisu PC Gaming byl na návštěvě v sídle id Softu v Dallasu a kupodivu si neponechal všechny trumfy do časopisu, ale mnoho zajímavých informací vyzradil na své stránce. Absolutně největším tahounem je 90 minut doluhý rozhovor s Johnem Carmackem, který je k dsipozici v mp3 formátu zde - 1.část (6mb, 32min), 2.část (10mb, 60min). V první najdete obecný pokec o Areně, v druhé pak názory na technologii, grafiku, 3D audio apod. Přestože je Carmackovi na americké poměry dobře rozumět, jistě bude zvukový záznam dělat problémy i těm, kteří si obyčejně poradí s psanou angličtinou - přibližně za týden se na britském GameSpotu objeví zkrácená verze tohoto rozhovoru, takže o nic nepřijdete.

id1.jpg (11872 bytes)   id2.jpg (12030 bytes)   id3.jpg (9463 bytes)
vlevo: vrátnice :-), uprostřed: Paul Steed při práci, vpravo: John Carmack

Matt dále sepsal krátkou reportáž, přidal pár fotek a popisuje jak návštěva probíhala. Píše zde, že se kromě starých známých idů setkal i s novou akvizicí, britem Graeme Devinem, který byl teprve před týdnem přijat jako game designer. Dále se konkrétně a obšírně vyjadřuje k obsahu rozhovoru, takže se to nejdůležitější dozvídáme hned. Já jen doufám, že Carmack podobně dlouhé rozhovory neposkytuje každý den :-). Apropó, málem bych zapomněl na onen odkaz - www.mats.net/plan/.

28-02-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
EuroQuake turnaj

-Včera a dnes se v Londýnském herním doupěti The Playing Fields za asitence sponzora AMD konala velká akce Euroquake, na které se sešli nejlepší hráči Q1 a Q2 nejen z Velké Británie. Vedle 1on1 turnaje a turnaje nejlepších klanů v Quaku II (v klanech vyhráli norští Memento Mori, v jednotlivcích icespirit) mělo dojít k prestižnímu zápasu mezi Clan Nine (to jsou ti švédové co před pár týdny porazili US províky Death Row v čele s Threshem) a výběrem UK, nikde jsem však o výsledcích nenašel ani slovo, pravděpodobně se tedy teprve bude konat. Celé akci se v podrobném komentáři plném výsledků, nahrávek soubojů a rozhovorů věnovali i PlanetQuake. A mimochodem, rovněž v Británii se bude v zatím neurčeném termínu konat rozsáhlý turnaj, který má za cíl zjistit nejlepšího hráče Quaka 1. 1on1 turnaje se zůčastní taková jména jako Lakerman, Scary, Timber, Reload, Xenon apod. Konkrétní info najdete na čerstvě oživeném serveru truegamers.com.

28-02-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Single player mapa týdne
Už je to nějaký čas, co se tato rubrika naposledy objevila, přesto toho moc nenabídne. Jen připomínám, že zde DM mapy nenajdete, ale DarkZone, který byl dosud na QuakeChannelu se přestěhoval do vlastní domény, takže jej (a DM mapy) hledejte ZDE.
Q2> Chris Spain vydal třetí a čtvrtou část (dohromady) své série Forces of Evil (3MB). Jinak nic.
Half-Life> Tady je toho více. Předně SKVĚLÁ mapa DrugBarons (4MB), The Silo (600kb) nebo třeba Shadows part 1 (1,7MB). Konečně se nám to v Half-Lifu začíná trochu rozjíždět, škoda jen že se nepřidal Sin, kde jsem kvantitou velmi zklamán.
Unreal>Pokud by vám tento týden nemělo něco ujít, určitě je to skvělá mapa, přesněji add-on Decyber Duel (3,7MB) pro Unreal. Za zmínku však stojí i další, co třeba TeRak Monastery (1MB), TrapTemple (600kb), nebo bláznivá OhYeah (150kb).
Shogo> Mám tu i první mapu pro Shogo, která je sice špatná, ale první - Hangar (900kb)

Heretic2
> A na úplný závěr ještě jednu prvotinu, tentokrát pro dvojku Heretica - a opět stejný případ, nízkou kvalitu rád přehlédnu - Hacks n Slash (300kb).
28-02-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Stručně

- ION Storm zase nesplnil jeden termín, tedy vlastně, s největší pravděpodobností nesplní - na slib, že v únoru vyjde deathmatch demo Daikatany jim zbývá nějakých 8 hodin tamního času. další demo chystají v Xatrixu, Kingpinu se dočkáme během čtrnácti dní.
- A co se týče KingPinu - kromě již nějakou dobu zavedené sajty www.gangland.org je tu od PQ www.planetkingpin.com. Zatím zdaleka ne tak dobrá, časem jistě alespoň konkurenceschopná. Jen mi trochu vadí, že mají všechny ty planet* totožný design ...
- Soldier of Fortune bude pravděpodobně poslední hra na Quake II engine. Její dokončení je ještě poměrně vzdálené (odhaduji září až konec roku), na 3Dgaming.net si však již nyní můžete přečíst pěkné preview.

STARŠÍ NEWS

Stránky jsou optimalizovány pro standard rozlišení 800x600, hi-color, IE4.x/5.x
Copyright (c) Jan Modrák, Quake-CZ 1996-1999
Design by Teether & Pittbull