Kódování
Změna kódování češtiny těchto stránek.

Quake-CZ ...od hráčů pro hráče od A do Z o 3d akčních hrách...

InterneXt
Tyto stránky fungují za pomoci firmy IneXt.

21-02-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Nové Quake mody

- V posledních dnech se objevilo několik velmi zajímavých Quake či Quake II modů, které stojí za zmínku. O Gloomu jsem se tu tuším nezmiňoval nikdy, přišlo mi však již několikeré doporučení, takže jsem to zkusil a byl jsem příjemně překvapen. Autory je známý Team Reaction (JailBreak aj.) a domácí stránku najdete ZDE. Podle pravidel mám skoro pocit, že jde spíše než o 3D akci o strategii.
- Dále tu máme od týmu The Coven úpravu Napalm II, která přidává ke všem zbraním v Quaku II sekundární mód. Funguje jak v deathamtchi, tak v single-playeru a k dispozici je třeba plamenomet, fireball či napalm rakety.

21-02-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Blood II patch 2.0

Po týdnech čekání byl konečně vydán 2.0 patch pro Blood II. Opravuje zhruba 50 více či méně podstatných bugů, přonáší však i spoustu nového. Hráče multiplayeru potěší nová pravidla - teamplay a ctf, 4 DM levely a 4 CTF levely, přidání dorážení v deathmatchi, vylepšená kvalita internetové hry, podpora několika různých formátů 3D zvuku (včetně EAX), atd. atd - soupis všech změn najdete ZDE. Stahujte z níže uvedených lokací. koncem týdne by měl vyjít mission pack k Bloodu II, "Nightmares", který se ale o pár dní opozdí. Konkrétní info o jeho zbraních, potvorách a featurách obecně najdete ZDE.

12,4MB, Sunsite.uk (UK), lith.com (US), cdrom.com (US), Sunet.se (Švédsko),

21-02-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Quake III Arena - pomalu, ale jistě!

Ano, pokud při nás bude stát bůh, vyspíme se již jen sedmkrát a budeme si moci zahrát test verzi Quake III Areny. Pokud při nás stát nebude, vyspíme se třiatřicetkrát :-). Tak jako tak, dočkáme se už v březnu! A aby toho nebylo dost, id Software ve spolupráci s Apple a Activision přichystal na začátek srpna (přesně 6.-8.) mega akci, která zatím nemá obdoby. Obrovskou sešlost jednoho tisíce Quakerů spojenou nejen s představením Quake III Areny, ale i mega turnajem. No, dost superlativů, info hledejte na www.quakecon.org.

21-02-1999 | 23:50   [ Ze světa ]
Stručně

- Kingpin byl odložen na květen, velmi brzy se však dočkáme dema, které bude obsahovat celou první epizodu. Na oficiální stránce si již dnes můžete nahrát hudební ukázku (jak známo, hudbu v Kingpinu obstarali známí rapeři Cypres Hill). V této souvislosti také doporučuji rozhovor s Drewem Markhamem, šéfem Xatrixu.
- Mission pack pro Sin, "Wages of Sin" byl dokončen a v US obchodech bude začátkem týdne.
- Na Ga-Source je rozhovor s Levelordem, tvůrcem úrovní z Ritualu. Není to takový ten běžný rozhovor se stále stejnými otázkami, ale zajímavý dialog. Žádné skandály či důležité informace, přesto pěké počtení. Mimochodem, věděli jste že začínal na Bloodu?
- Další rozhovor se týká id Software, zpovídaným je Paul Jacquays, tentokrát ve stylu křížového výslechu.
- Dále tu máme (opět na Ga-Source) rozhovor s Killcreek, tvůrkyní úrovní v ION Stormu. Točí okolo Daikatany, zaměstnání v ION Stormu a samozřejmě životě obecně.
- Kde je sakra to demo na Daikatanu?!?

16-02-1999 | 21:50   [ Ze světa ]
Quake 3 Arena screenshots

Na oficiální stránce Quake III Areny se objevilo pět nových screenshotů. Ve skutečnosti jde sice o obrázky z US časopisu Next-Generation, nepředpokládám však že by je někdo z vás vidl a i kdyby, tak ve velmi nízké kvalitě. Zde jsou, některé vypadají velmi pěkně. Vlastně, všechny jsou skvělé! ;-)

q3small1.jpg (2720 bytes)    q3small2.jpg (2771 bytes)   q3small3.jpg (2802 bytes)   q3small4.jpg (2547 bytes)   q3small5.jpg (2320 bytes)

15-02-1999 | 23:25   [ Z domova ]
Quake Parties

Ani dnes se toho moc neudálo, v Americe už zašli opravdu daleko a mají Den Prezidentů, takže se odmlčeli. A já mám aspoˇčs napsat něco o akcích, které se chystají na nejbližší týdny u nás. Za pět minut dvanáct je, pokud byste se chtěli zúčastnit Plzeňské Quake Party, která se koná tuto sobotu, 20. února v Plzni. Konkrétní podmínky najdete u Martinka, který je i pořadatelem. Pokud mi to vyjde, pokusím se zastavit. Další akce je naplánována na 20. března, tentokrát v malebném moravském městečku Zlín (ehm;). Zde se bude 20. března konat druhá Quakiáda. Ano, hádáte dobře, pořádá jí i tentokrát BonusWeb. Šéfredaktor tohoto webzinu mě ujistil, že se trapas z prvního kola nebude opakovat a že se pořadatelé vynasnaží poředejít jakýmkoliv komplikacím. Uvidíme, akce je ještě daleko, takže konkrétní informace hledejte v nejbližších dnech na webu Bonusu.

15-02-1999 | 23:25   [ Z domova ]
Povídka "Důl Quake"

Mirek Žamboch mi poslal e-mail s povídkou inspirovanou hrou Quaka. Nazval jí "Důl Quake". Je poměrně dlouhá, takže si udělejte minimálně dvacet minut času. Každopádně ovšem stojí za to. Pokud by chtěl někdo přispět něčím podobným, dveře jsou dokořán, pokud se to bude týkat her, klidně tu z toho udělám literární kroužek ;-).

15-02-1999 | 23:25   [ Ze světa ]
Stručně

- Na SharkyExtreme se s mírným zpožděním objevil článek shrnující loňský rok v 3D akčních hrách. Na stupnici 10-ti her dopadl nejhůře Trespasser, devátý Klingon Honor Guard, osmý Blood II, sedmá Delta Force, šestý Sin, páté Shogo, čtvrtý Unreal, třetí Thief, druhý Quake II a první Half-Life. Pěkný článek ...
- v GameStaru jsme v posledních dnech propadli Shadow Warrioru a levelu Heavy Metal (v pěti je to nářez!), pokud máte někdo nějaké typy na další levely podobného ražení (externí, ale i ve hře), sem s nimi.
- Třetí generace Pentia bude Intelem oficiálně uvedena na trh 26. února, nejprve na frekvencích 450 a 500. V GameStaru už jeden kousek máme, zatím jsem však neměl příležitost jej otestovat, snad zítra či později.
- Na dukeworld.com zveřejnili oficiální FAQ 1.0 k Duke Nukem Foreveru. Neobsahuje nic nového, od toho však FAQy nejsou - najdeme v nich vše co se daného tématu týká a tak je tomu i nyní - vše co kdy bylo zveřejněno o DNF se tu dozvíte. O nic méně, o nic více.
- Add-on k Unrealu, Return to Na Pali prý vyjde podobně jako Tournament koncem měsíce března. Screenshoty budou k dispozici v nejbližších dnech.

13-02-1999 | 11:45   [ Ze světa ]
Half-Life demo

Další pochvala míří k Valve Software. Sice nestihli vydat demoverzi Half-Life před plnou verzí, bohatě nám to vynahradili nyní, kdy vydali demoverzi se 100% originálním obsahem a tedy levely, které se nenachází ve full verzi. Co to znamená? Samozřejmě nutný download jak pro zvědavce, kteří nevěřili všem těm pochvalným recenzím a čekali na nějaký hmatatelný důkaz, tak pro nás, kteří jsme již Half-Life pětkrát dokončili a dychtivě čekáme na nějaký přídavek. Demo Half-Life: Uplink má pěkných 50MB a stahnout si jej můžete třeba z některého z následujících mirrorů (až se k večeru objeví na sunsite.uk a jiných evropských mirrorech, přidám je sem), případně počkat pár týdnů na Cover CD některého z časopisů, nejépe GameStaru, ehm ;-) ...

CDrom.Com, hluplink.exe, ftp
Bluesnews, hluplink, ftp
Warzone, hluplink.exe, http
další mirrory najdete ZDE

11-02-1999 | 23:45   [ Ze světa ]
Kingpin

Novinkové sucho stále pokračuje a protože už nemám žádný "backup" jako v úterý, musím něco přeci jen vyšťourat. Dnes si znovu povíme o Kingpinu od Xatrixu, který se povážlivě blíží a zdá se že bychom se ho mohli dočkat ještě v březnu. Předně doporučuji nový server věnovaný ryze Kingpinu - Gangland.Org. Již dnes po pár dnech provozu tam najdete ucelené informace o hrách a snad všechny screenshoty co jsou na internetu k mání. Stálí návštěvníci si jistě pamatují na mou předchozí zprávu, občasní se podívají na GangLand, já tedy jen pro ty líné shrnu, že Kingpin je gangsterská 3D akce na enginu Quaka II od Xatrixu. Spolu s hrami od ION Stormu a několika dalšími projekty patří mezi poslední generaci her na Q2 enginu, takže se dá očekávat skutečně mnoho. Lecos odhaluje čerstvý rozhovor na Evil Avataru - 32-bitová grafika, vizuální efekty jako mlha, kouř, záblesky a třeba gourardovo stínování, týmová AI a především lokální poškození na 15-ti různých částech těla. Demo bude prý k dispozici během 14-ti dní!

11-02-1999 | 23:45   [ Ze světa ]
Stručně

- Na PlanetQuake se objevil v podstatě nudný rozhovor s Americanem McGee, ex-mapperem id Software. Popisuje v něm život před, v a po id Software. V současné době dělá v EA a snad jediná hodnotná informace článku spočívá ve velmi stručném představení jeho projektu.
- Mission pack pro Sin byl již pravděpodobně dokončen, na Ritualistic se chlubí s finální verzí a objevili se zde i velmi pozitivní první postřehy. Upřímně, už dlouho jsem se tak moc netěšil na mission pack.
- GT Interactive ohlásili název chystaného Unreal Level Packu: "The Return To Na Pali". Podle stručné zprávy prý bude obsahovat "prety much every Unreal level ever constructed", což opravdu nechápu. Zřejmě jen marketingové kydy, tentokrát od nějakého amatéra.

09-02-1999 | 23:05   [ Ze světa ]
Návod na Blood II

Jak jsem slíbil, tak činím - je tu Blood day. Bohužel jsem nestihl napsat recenzi, té se dočkáte zítra, takže alespoň ten návod. Jde o kompletní walkthrough skrz každý level. V Bloodu II není zdaleka tolik zádrhelů jako v Half-Life či Sinu, přesto věřím, že přijde vhod. Ve stejném dokumentu pak najdete i cheaty a tipy.

09-02-1999 | 23:05   [ Ze světa ]
Hlášky a reference v Bloodu II

Na výzvu jste moc nereagovali a i když pár postřehů přišlo, moc jste mi v mém pátrání po původu hlášek z Bloodu nepomohli. Za pomoc tedy děkuji jen Frantovi Fukovi, chlapcům z forumu na oficiální stránce a přeedvším samozřejmě internetové filmové databázi. Tvrzení, že je Blood II napěchován referencemi je řekl bych příliš slabé. Jsou jich tu stovky a nejen v podobě převzatých hlášek - jsou tu zbraně, plakáty či různé předměty a úkazy. Nejsem bohužel velkým fandou hororových filmů a ani moje angličtina není tak dobrá aby pochopila drtivou většinu toho nad čím se rodilý angličan popadá za břicho. Jsme tak o mnohé ochuzeni a právě proto jsem se snažil o co možná nejucelenější výčet všech referencí, které jsem našel. Nicméně, nejen z filmů pocházejí skvělé hlášky. Vybral jsem deset, které se mi líbí nejvíce a poskytuji vám je k downloadu, dost z nich je jako dělaných pro Start Windows apod. Rychle stahujte, dlouho tam nevydrží - ZDE (530kb). Dvě nejlepší jsou asi "Když už se nemám dostat do nebe, proč to má být o fous?" a "Až se dostanete do pekla, řekněte že jsem vás poslal. Dostanete skupinovou slevu.". Samozřejmě mnoho v tomto případě řeší i geniální hlas Stephana Weyteho, který považuji za ještě lepší než hlas Duke Nukema. Ale pojďme na ty reference:

- Zdaleka největší počet referencí si vysloužila trilogie Evil Dead (EV1, EV2 a Army of Darkness). Pochází odsud slavné "Groovy", "I live .. again", "Good .. bad .. I´am the guy with the gun", "I will swallow your soul", "Who wants some, who´s next?", "Gimme some sugar, baby" a mnoho dalších.
- Hned na začátku třetí úrovně, před vstupem do muzea nad vámi letí vznášedlo z Back to the Future. Rozstřílejte jej a máte megahealth
- Kdo viděl v originále Tarantinovku Od soumraku do úsvitu, jistě si na ní vzpomněl při hlášce "Hell nothing, just brain-sucking undead mutant horrors. Do you have any Tabasco?"
- Ne, film Harvey z roku 1950 jsem neviděl, nicméně internetová databáze, prozradila, že " Well, I've wrestled with reality for 35 years, doctor, and I'm happy to state I finally won out over it." je právě z něj.
- Nicméně, nejen horrory jsou Bloodu II vlastní. Velmi aktuálně byl do hry zařazen i kousek z Truman Show: "Good morning. And in case I dont see you again, good afternoon, good evening and good night!".
- Ušetřena nebyla ani samotná Apocalypsa. Viz velmi slavný citát "I love the smell of napalm in the morning."
- "Come out, come out, wherever you are." je sice velmi běžný a často používaný obrat, troufám si však tvrdit, že si jej autoři vypůjčili od Jacka Nicholsona a jeho filmu The Shinning.
- Zbraň "Orb", v českém manuálu nazvaná jako "Stínač hlav" pochází z filmu Phantasm (podobně i v prvním dílu si vzali s vidlemi autoři příklad z Pátku Třináctého).
- Z jednoho z ných oblíbených filmů, z Vrány, pak pochzí hláška "Victims, aren't we all?".

08-02-1999 | 23:40   [ Ze světa ]
Sručně

- Half-Life je nejrychleji prodávanou hrou ve 20-ti leté historii Sierry. Za pouhých osm týdnů se prodalo více než půl milionů kusů, což je v PC hrách dost možná rekord. Half-Life si to však na rozdíl od spousty dalších her (Deer Hunter apod.) jistě zaslouží.
- Venku jsou nové drivery pro Rivu TNT. Hledejte na Riva3D.Com.
- Na Avaultu se objevil feature "1998 Awards". Hrou roku (a zároveň i nejleší 3D a akční hrou) je Half-Life, nejlepší grafiku má podle Avaultu Unreal, nejlepší zvuky Thief, nejlepší umělou inteligenci Half-Life, nejlepší internetovou hrou je Starsiege Tribes (první překvapení), akcelerátory jsou nejlépe využity ve Forsaken, nejvíce inovace nejdeme v Thiefovi, nehjlepší v multiplayeru je Starsiege Tribes (druhé překvapení:-) a nejlepším hardwarem byla vyhlášena Nvidia Riva TNT. Ostatní ceny ve kterých se neobjevili 3D akce hledejte za linkem.
- Za včerejší názor o 2CD Daikatany jsem si udělil pár facek - několik pozorných čtenářů mne totiž velmi správně vyvedlo z omylu. Jedna skvělá hra na 2 CD tu už totiž byla - Jedi Knight, Dark Forces II.
- Na závěr tu mám výbornou zprávu ze Sierry a Dynamixu zároveň. Pokud stáel ještě koulíte očima nad humbukem kolem Starsiege Tribes, vydržte ještě týden - právě tehdy by měl totiž Dynamix vydat boty!
- A zítra, vážení přátelé - pokud mi to vyjde - bude BLOOD-DAY!!

07-02-1999 | 21:40   [ Ze světa ]
Daikatana

daiklogo.jpg (10340 bytes)Člověk by si řekl že se flákám, ale podobné novinkové sucho tu už dlouho nebylo a já nehodlám po vzoru mainstreamových sajt informovat o každém přiblblém screenshotu. Ale k Daikataně - John Romero nepolevuje ve frekvenci rozdávání rozhovorů, ty současné však slouží spíše k zažehnání špatné pověsti, na kterou si ION Storm v nedávném skandálu zadělal. V posledních dnech už mánie kolem IONu polevila a většina herní stránek se vrátila ke hrám. Rozhovor o kterém tu bude řeč si můžete přečíst ZDE (jde o chatlog z IRC) a přestože se ani v něm Romero neubránil směšnému hypování, udělal na mně dojem. První zajímavou informací je fakt, že bude mít Daikatana 2CD. To pochopitelně není zárukou kvality, faktem ovšem je, že je to vůbec poprvé co nějaká "AAA" 3D-akce vychází na 2CD  a pokud bude místo věnováno designu a rozsáhlosti hry (může to být také jen chytrý marketingový tah s 900MB audio hudby), zní to dobře. Romero potvrdil, že by měla být dokončena koncem května nebo jen o něco málo později a zmínil se také o několika zajímavostech přímo ze hry: Daikatana bude více expandovatelná než Quake 2, protože bude schopna nahrát více DLLek a tedy několik různých modů najednou. Jistě tam bude nějaké "ale", ale faktem je že právě tohle mnoho lidí u Quaka a Quaka II postrádalo. Romero se několikrát zmínil o tom že deathmatch rulez (a to i přesto, že na jiném místě zdůrazňuje, že narozdíl od Q3A je Daikatana hlavně o single playeru. DM levely však budou alespoň v něčem inovativní - všechny prý budou kompatibilní jako pro 1on1 tak pro 32 hráčů. Jak, ptáte se? V závislosti na počtu hráčů bude zpřístupněna jen část úrovně, v 32 hráčích se pak spousta zavřených dveří otevře a prostoru bude opět dost. Z toho až tak odvařený nejsem, myslím že to dost ublíží vyváženosti, ale uvidíme. V květnu ...

07-02-1999 | 21:40   [ Ze světa ]
Doom & Duke Nukem film

Po dlouhé době tu je něco málo informací o filmech podle Dooma a Duke Nukema 3D. A protože je to tak dlouhá doba, shrnu vše co se kolem této dvojice vůbec semlelo - v případě Doomu vše začalo v dubnu 1996, kdy zakoupilo práva na zfilmování velkostudio Unversal Pictures. Od té doby se na místě režiséra vystřídali James Cameron, Ivan Reitman, na místě hlavní role pak Biehn, Stallone a jednu chvíli dokonce i Arnold Schwarzenegger (vše se později ukázalo býti nesmyslem). Na konci roku 1997 však bylo všechno jinak - práva odkoupili Sony/Tristar, kteří se sice nepochlubili s obsazením a režisérem (údajně jím měl být Sam Riemi, režisér série Evil Dead, ale byl již zaneprázdněn), ale zveřejnili plánovaný rozpočet (120 milionů $) a termín premiéry (červen 1999), který už asi nestihnou. Nedávno jsem četl knižní novelu Doomu, která se mi moc líbila a pokud vím, krátce o ní uvažovali i původní majitelé práv - osobně by se mi moc líbilo kdyby právě ona byla předlohou scénáři. Na druhou stranu, pokud je informace o rozpočtu pravdivá, určitě by stálo za to investovat do prvotřídního scénáře, Doom v tomto směru umožňuje značné úpravy. S novelou to však vypadá bledě, onou novinkou je totiž potvrzení spolupráce Todd McFarlaneho, který se jako scénárista a producent podílel na Spawnu.

A Duke Nukem? Zde není ani zdaleka tolik informací jako v předchozím případě: film ej vytvářen malým studiem Treshold Entertainment (podílelo se například na Mortal Kombatu a pod jiným názvem i na Terminatoru 2) za dohledu 3D Realms a hlavního producenta, Lawrence Kasanoffa (podílel se na Mortal Kombatech). Autoři her věnují filmovému zpracování značnou pozornost - v srpnu letošního roku se Scott Miller, ředitel 3D Realms nechal slyšet, že byl dokončen scénář (ten prý nevychází z žádné Duke Nukem hry). V současné době se hledá herec pro hlavní roli. Do obou filmů se typově hodí Dolph Lundgren, ale sám nevím, jestli ho tam chci - osobně nejsem jeho fandou, i když pořád lepší než VanDamme.

07-02-1999 | 21:40   [ Ze světa ]
Sručně

- Pěkné preview na Wages of Sin (mission pack pro Sin od 2015, k vydání koncem února) napsali na Avaultu. nezapomeňte se podívat na skvělé screenshoty. Vypadá to fakt skvěle!
- GT Interactive spustili oficiální stránku Unreal Tournamentu. Nic nového, za zmínku stojí snad jen pěkný screensaver.
- Možná i vy jste v posledních týdnech pozorně sledovali vývoj na emulátorové scéně, kde vyšli velmi kvalitní emulátory na PlayStation a Nintendo64. Obě firmy už autory zažalovaly, co je však podstatné - v prvním stání soud zamítl námitku Sony a povolil prodej komerčního emulátoru PSX. Zajímavý precedens!
- Na Ga-Source se objevilo 5 nových screenshotů z 3D akce Decay (ano, to je ta 3D akce, jejichž prvním screenshotům nikdo nevěřil). Stejně jako ty první jsou zajímavé, ale moc neukazují.
- V poslední době se roztrhl pytel s Yahoo-like a vyhledávacími herními servery. Po slovenském GameGuru přišel nejprve GameSeek.Com, pak Games3.Net a nyní se připojila i síť PlanetQuake s doménou GameSpyder.Com. Až na zavedené GGuru je to zatím všechno shit ...

03-02-1999 | 21:40   [ Ze světa, Z domova ]
Sručně

- Minule to byla fiktivní reklama na Arenu, dnes tu mám skutečnou na Unreal Tournament - strana jedna, strana dvě. Jsou tu i dva nové screenshoty, tentokrát je vyvolenou stránka ga-source.com.
- U Epicu ještě zůstaneme - je to firma s velmi velkou tradicí, pamětníci si možná pamatují na 2D hopsačku Jill of Jungle, výbornou logickou hru Brix nebo skvělý Epic Pinball. Právě dnes však Epic učinil velmi důležité rozhodnutí - zrušil své sídlo v Marylandu a tedy i obchodní sekci, která se zabývala shareware distribucí her (poslední byl Jazz2) a bude se nadále věnovat čistě jen a jen vývoji a licencování technologie. Rovněž byl změněn název firmy z Epic MegaGames na Epic Games.
- Martin Petříček mi poslal další výtvor pro Quaka. Opět jde o DM arénu, tentokrát však pro 3-4 lidí. The Cavern Core stojí za download, Martin se stále zlepšuje a jeho další slíbený projekt (prý pro 16 a více hráčů) bude jistě ještě lepší.
- Martinek na MVS ohlásil QP16, který by se měla konat 20.2. v Plzni. Více informací najdete na TÉTO stránce, další přibudou v nejbližších dnech.

01-02-1999 | 22:30   [ Ze Světa ]
Daikatana VERY soon!

Vítám vás v únoru: slíbený termín turnaje v Daikatana deathmatchi hodlá Romero a kolektiv splnit, takže už jim mnoho dní nezbývá. Turnaj se koná tuším 12. února, demo má být vydáno ve stejný den. Jde však bohužel o jakýsi "Dakatanatest", neboť bude demo obsahovat pouhé dvě úrovně (obě pro multiplayer) a čtyři zbraně. Zdrojem je Avault (btw: ode dneška má nový a nutno říci že strašný vzhled), kde jsou i čtyři aktuální screenshoty (každý z jedné epizody).

01-02-1999 | 22:30   [ Ze Světa ]
Disposable Heroes

Po dlouhých měsících vývoje se tým The Coven konečně dopracoval ke konci - mission pack pro Quaka II, Disposable Heroes je hotov. Jde o ryze multiplayerovou záležitost a důvod, proč tu o něm hovořím je přeevším nově vydané demo. Těžko můžeme předpokládat že si někdo z nás bude chtít D.H. koupit (u nás k sehnání téměř určitě nebude), ale pokud přece, pak v nejbližších dnech hledejte v BlackMarketu. V demoverzi najdete tři nové DM arény (kompletně nové textury a nebe), 9 nových zbraní a mj. také CTF podporu ve formě speciálního modu. Pokud chcete otestovat (a podle všeho to stojí za to), pak stahujte ZDE, na to co obsahuje je i velmi malé - pouhé 3MB.

01-02-1999 | 22:30   [ Ze světa ]
Sručně

- Na ShugaShack se objevila "falešná" (resp. vtipálkem vymyšlená) reklama na Quake III Arenu (velká verze, malá verze). Je pěkná, nejlepší je ovšem slogan: "If Quake was just forecast .. and Quake II was the sex .. then, boy, you are in for one big orgasm." ;-)).
- Nechystá se ovšem jen Daikatana - v nejbližších dnech by mělo dojít i na Team Fortress pro Half-Life (slíbený již na leden) a také Enhancement Pack pro Heretic II. Bude obsahovat několik DM úrovní, novou female postavu, nové skiny, nová kouzla a především mód kooperace. K vydání dojde pravděpodobně kolem poloviny února.

31-01-1999 | 22:30   [ Quake-CZ ]
Hostsite - jedna in, jedna out

Mám tu čest vám představit další hoststránku na serveru Quake.Cz - po dlouhé době to není žádný klan, ale naopak velmi odvážný projekt, který si dává za cíl recenzovat single i dm mapy pro Quaka II, Unreal a Half-Life. Map Center je již v plném provozu a já věřím, že to autorovi půjde tak dobře jako dosud (vzhled je, pravda vypůjčený, ale to se prý spraví). Na druhou stranu mám ještě jednu povinnost, naopak nepříjemnou, alespoň tedy pro mne. Klan Radiant Nails se s úderem půlnoci dožije 1. výročí, k čemuž mu samozřejmě blahopřeji - kromě nového vzhledu stránky tuto také přemisťují na vlastní server. Přeji jim hodně zdarů, ostatně - z toho málo co ještě stíhám pochytit o Quake scéně u nás jsou jedni z nejlepších. Good Luck ...

31-01-1999 | 22:30   [ Ze světa ]
Starsiege Tribes

Myslím, že se mi ještě nestalo, abych se o nějaké hře zmínil až ve chvíli kdy je na trhu. Jsem zkrátka hlupák. Mrzí mne to o to víc, že to není žádná vykopávka, ale jedna celkem kvalitní hra a druhak hra revoluční. Zatímco se totiž všichni bavíme bojem Q3Areny, Unreal Tournamentu a Team Fortress 2, prvenství v tomto směru nikdo neodpáře Starsiege Tribes od Dynamixu. Ve Score jí jinak nechvalně proslulý Jan Eisler udělil 8/10 (recenze) a pro tentokrát se dá souhlasit - Tribes jsou ryze multiplayerovou hrou ze světa Starsiege. Snad se tomu ani nedá říci deathmatch - více než kde jinde je zde kladen důraz na strategii, taktiku a to vše v týmovém duchu, single-player zde až na tutorial mise není. Vzhledem k zaneprázdnění jsem zatím absolvoval jen právě ty, ale určitě si udělám čas i na internet, reference jsem dostal velmi kladné. Více o hře a všem okolo najdete na PlanetStarsiege.Com.

31-01-1999 | 22:30   [ Ze světa ]
Quake Random Map

Tvorba úrovní není vůbec jednoduchá věc a vyžaduje poměrně rozsáhlé znalosti. I z toho důvodu považuji prográmek na tvorbu "náhodných" Quake map za téměř zázračný. Není to pravda žádná novinka, už u Doomu tu byl Slige, v o poznání složitějším enginu Quaka je to však ještě neuvěřitelnější. Autor, Jason Mars je ve tvorbě velmi aktivní a lze předpokládat, že se ještě v budoucnu dočkáme dalších radikálních zlepšení - proč ale nevyzkoušet současnou verzi, která umí mapy jak pro single-player, tak pro deathmatch a má desítky dalších voleb a nastavení. Nečekejte nic extra, ale začátek je to dobrý. Quake Random Map Generator si můžete nahrát třeba ODSUD (pár kilo:).

31-01-1999 | 22:30   [ Ze světa ]
Sručně

- Jste blázni do Quaka a sháníte různé dárkové předměty? Jednak je tu klenotnictví, kde najdete řetízky, prstínky apod. s motivy Q a Q2, no a pak je tu starý známý Resaurus s figurínami různých potvůrek z Quaka i Quaka 2.
- Provozujete-li lokální server Quaka 2 a rádi byste zjistili kdo je dlouhodobě nejlepší, vaším ideálem bude zřejmě program Q2Rank, který shraňuje veškeré výsledky a dlouhodobě je zpracovává ve spravedlivém systému insirovaném šachovým ELO.
- Loňský rok bilancovali dvě z hlavních herních stránek - GameSpot a GameCenter. GameCenter vyhlásili nejlepší 3D akcí i nejlepší hrou vůbec Half-Life, na GameSpotu získal Half-Life jen 3D akční trofej, hru roku mu vyfoukla adventura Grim Fandango.

29-01-1999 | 23:20   [ Ze světa ]
Prax Wars zrušen!

Po týdnu, který jsem ve dne v noci trávil v redakci, kde se pilně uzavíral třetí GameStar jsem zpět. Věřte nebo ne, ale skutečně je těch pár následujících zpráv vším co se událo za posledních pár dní (tedy, vším důležitým, stručné novinky doplním zítra). Za poslední týden se toho věru moc neudálo - nejzajímavější informace přišla vlastně až dneska. Projekt Prax Wars byl zrušen. A že to šlo rychle - ještě včera ráno jsem se koukal na fandovskou stránku BoatRocker.Com, kde se objevili nové screenshoty, odpoledne už na FGN vidím drb, že Electronic Arts odstoupili od distribuce Prax Wars (autory hry je firma Rebel Boat Rocker tvořená mj. několika ex-členy 3DRealms) a večer se na Bluesnews objevuje informace o zrušení celého projektu z důvodu jeho technologického zpoždění. Původně mi to připadalo jako špatný vtip, čerstvé obrázky mne totiž ohromě překvapily (posuďte sami - jeden, druhý a třetí), ovšem zanedlouho se objevilo info, že byly akrtické scény vytvořeny v 3DStudiu (ostatní je skutečně ze hry a i to je velmi slušné). Více o zrušení se dozvíte v planu Randyho Pitchforda, Trochu mne zrušení projektu mrzí, něco jsem o něm v minulosti přečetl a přestože možná není dost dobrý pro EA, jistě by se našel jiný distributor. Uvidíme co bude dále ..

29-01-1999 | 23:20   [ Ze světa ]
Half-Life multiplayer pack

Valve Software má sice plné ruce práce s dokončováním Team Fotressu II, přesto si udělal čas na vytvoření malého balíku pro hráče - najdete v něm čtyři modely (G-man, Recon grunt, Skeleton a Canibal), nové texturky a ikonky pro mody a především jednu týmovou multipalyer mapu jako stvořenou pro 4on4. Download ze SunSite.UK, případně z některého jiného mirroru PQ (1500kb).

29-01-1999 | 23:20   [ Ze světa ]
Lithtech news

Shogo ani Blood II sice nepatří mezi absolutní špičku, v každém případě jde o nadprůměrné hry, které si zaslouží vaší pozornost (dokonce se musím přiznat, že mám výčitky z malého podhodncení B2 v GameStaru, ta hra až tak špatná není). Monolith, jejich autory sleduji často a rád a byl jsem tedy velmi zvědav, co nového na nás vychrlí. Chystají Blood II mission pack, na který se těším, protože se prý má vrátit k atmosféře jedničky a chystají Sanity. Projekt byl ohlášen teprve nyní, ale nějakou dobu se na něm již pracuje, protože má být vydán o vánocích. Z charakteristiky příliš radost nemám, hra bude zasazená do blízké "fantasy" budoucnosti a pravděpodobně nebude čistou akci. Jak to však dopadne se zatím sktuečně můžeme jen dohadovat.

Tím však Monolith pro dnešek nekončí - ohlásil práce na enginu nové generace naszavén Lithtech 2.0. Nepůjde tedy o úplně novou technologii, spíše o jakousi nadstavbu, něco jako Quake II proti Quakovi (doufejme že s větším rozdílem). Hlavní snahou autorů jsou venkovní prostory, jinak je to však Quake III Arena. Konkrétní chystané parametry najdete ZDE.

25-01-1999 | 21:40   [ Ze světa ]
Single-player level týdne

Q2> Vzpomínání na Dooma nemá konce a s tímto levelem už jste v tomto směru bez šance úplně. Ben Glover se rozhodl pro přetvoření Dooma do Quaka II a nezůstal u jednoho levelu - připravil výběr těch nejlepších, takže si vychutnáme třeba E1m2, E1M4, E1M9 a E4M3. Ačkoliv obvykle nezůstal jen u konverze, přesto jeho dílo hodnotím velmi vysoko. A download? Homage To Mars (5,6mb). Half-Life> I pro Half-Life se konečně něco urodilo. Jednak Lords Lair (145kb) a pak naopak obstojná Soft Boiled (1,1mb). Uživately vytvořené single-player mise pro Half-Life však zatím zůstávají za očekáváním, nikdo zřejmě nehoidlá ztrácet čas - překonat originální mise je takřka nemožné. Unreal> i zde byl týden celkem plodný - kvalitním kouskem je Lower Shrine of Nakesh (700kb), ujde i Na Pacal (950kb).

25-01-1999 | 21:40   [ Ze světa ]
Stručně

- Zástupci Eidos Interactive se vrátili z kontrolní návštěvy ION Stormu a prý jsou s Daikatanou velmi spokojeni. Plná verze by prý měla být dokončena mezi dubnem a květnem, já připomínám, že deathamtch demo bude venku začátkem února!
- Pár nových termínů vydání o kterých jsem ještě v pátek neměl ani potuchy. V březnu bychom se měli dočkat prý nejlepšího editoru levelů všech dob, Worldcraft Pro, ve stejný měsíc pak i Unreal Level Packu od Epicu.
- A ještě tu mám pár čísílek z loňského roku - celkově byl obrat z prodeje her o 22% vyšší než v roce 1997. Nejprodávanější PC hrou se stal Starcraft, který se zastavil zhruba na 1,2 milionech prodaných kusů, celkově vyhrál Goldeneye007 na N64, jež o sto tisíc překonal hranici 2 milionů. Nejlépe si však jednoznačně vedla Zelda (rovněž na N64), která jen s 007 jen těsně prohrála, to však za pouhých šest týdnů prodeje!
- Martin petříček mi poslal svou DM mapu pro Quaka 1. Je velmi malá, řekl bych maximálně pro tři hráče. Stahujte ZDE (80kb).
- Nedávné prohlášení Marka reina z Epicu, že mu běží na jeho TNT Unreal v rozlišení 1280x1024 v rychlosti cca 25fps mne potěšilo, dnes mne pobavila informace o jeho stroji - duální PII-400 se zhruba 1GB paměti :-)). Přesto se na oficiální patch těším, věřím že to bude velmi dobře hratelné i na systémech normálních smrtelníků (čímž samozřejmě nemyslím Mapu).
- A ještě jedna velmi zajímavá novinka k Unrealu - pokud máte slušné spojení, nahrajte si mapu DMEA (11mb). Jde o deathmatch arénu pro Unreal, která je však zajímavá spíše svým designem, celá se odehrává v "reálném" domě či spíše kanceláři s reálnými texturami. Perfektní práce!!!

STARŠÍ NEWS

Stránky jsou optimalizovány pro standard rozlišení 800x600, hi-color, IE4.x/5.x
Copyright (c) Jan Modrák, Quake-CZ 1996-1999
Design by Teether & Pittbull