Kódování
Změna kódování češtiny těchto stránek.

Quake-CZ ...od hráčů pro hráče od A do Z o 3d akčních hrách...

InterneXt
Tyto stránky fungují za pomoci firmy IneXt.

10-01-1999 | 22:55   [ Ze světa ]
 Decay

Jednou se to stát muselo - čekal jsem sice náhlý úder z Ruska či jiné země bývalého Sovětského Svazu, nečekaně však překvapili Švédové, konkrétně tým Insomnia Software. Jak totiž před nedávnem napsal server 3dPalette.Com, právě tihle hoši chystají hru postavenou na vlastním enginu, jehož parametry jsou srovnatelné s Q3Arenou. Ony úžasné technologické parametry najdete ZDE, daleko úžasnější jsou však samotné screenshoty, které vypadají tak dokonale, že jistí nedůvěřivci vzhledem k neznámému původu autorů hry nevěří v jejich autentičnost. Faktem je, že pro tuto verzi hovoří i absence velkých obrázků, autoři však zareagovali uvedením TOHOTO srovnání, které by mělo veškeré pochybnosti ukončit.

decay1.jpg (15031 bytes)   decay2.jpg (14737 bytes)   decay3.jpg (15140 bytes)

Příběh trochu připomíná hru Max Payne, je tu ovšem jeden podstatný, či spíše VELMI podstatný rozdíl. Hrdina, Jake Blisser, není žádný klaďas - veškeré vraždy, kvůli kterým ho hledají skutečně spáchal. Decay je FPS akční hra s RPG prvky, svého hrdinu si před započetím hry vytvoříte sestavením podle vás optimálních atributů jako rychlost, odolnost, síla či různé typy schopností. Jednotlivé levely tak můžete hrát jako drsný Arnold ve stylu "znič co se hýbe i co se nehýbe" či jako neviditelný Ninja způsobem "účel světí prostředky". Příběh se odehrává v nedaleké budoucnosti počátku 21. století, projektu se však hned tak nedočkáme - v současné době se nachází ve stádiu alfa verze, není znám ani distributor, takže nejbližší možný termín vidím ve vánoční sezóně letošního roku.

10-01-1999 | 22:55   [ Ze světa ]
 Single-Player mapa týdne

Po absenci vyhlášení nejlepší mapy v minulém a tuším že i v předminulém místě mám tento týden trochu složitější volbu, neboť se nám nahromadilo několik velmi kvalitních map. tento týden rovněž se rovněž pokusím začít zmiňovat vždy co nejvíce SP levelů pro různé hry, uvidíme však, zda jich bude každý týden dostatek. Q2> Asi nejlepší Q2SP mapou je Space Oddysey III: Lost in Universe (sunsite.uk, 3,5mb) od Yuri Davidova, která vedle tří levelů obsahuje i nové zvuky a navazuje na dva neméně kvalitní předchozí díly (první, druhý). Majitele pomalejších linek naopak jistě potěší Strogg Weapon Plant II: Escape (sunsite.uk, 0,4mb) od Martina Schultze. Unreal> Kvalitní kousky se nám urodily i u Unrealu, což na rozdíl od Quaka rozhodně není na denním pořádku. Předně je to asi dosud nejlepší SP projekt pro Unreal - The Invasion: Xerania´s Fall II (5,1mb), která je pokračováním úspěšné epizody, kteoru si můžete nahrát například ZDE. Věřte mi, oba kousky stojí za to, pokud však opět nemáte čas stahovat tak velké soubory, pak tu mám také kvalitní Research Facility (0,7mb) od Dana Naoumova. Sin> Pro Sin toho zatím příliš není, nalezl jsem jen jediný kousek, který je navíc specializován spíše pro DM a tedy není zrovna nejlepší. Nicméně pro ukázku - Warehouse (0,3mb).

10-01-1999 | 22:55   [ Ze světa ]
 TOP MOD 1998

JIž před pár dny vyhlásil server Captured.Com výsledky hlasování o nejlepší úpravu roku a protože něco podobného vytvořili i na PlanetQuake, rozhodl jsem se výsledky a vítězné mody představit, koneckonců já sám spoustu z nich neznám, takže jste možná i vy na něco pozapomněli a přicházíte o hodně. Čtenáři Captured zvolili na první místo Weapons Factory (31% hlasů) s velkým náskokem před Loki´s Minions CTF (24%), čest prvnímu dílu Quaka zachránil ThunderWalker (12%) s bronzem. Zde se sluší doplnit, že originální CTF pro Quaka II se s pouhými třemi procenty hlasů umístil až na místě sedmém. Protože je stránka Captured zaměřena na CTF variace, i hlasování obsahovalo pouze je, takže mně osobně daleko více zajímaly výsledky z PlanetQuake, přesněji Mod Centralu, které navíc ke všemu přistoupili daleko zajímavěji - předně tu najdete komentáře několika desítek odborníků (tedy autorů modů, quake-celebrit, webmasterů apod.) na jejich názor a vedle toho samozřejmě poskytli možnost k vyjádření veřejnosti a to v mnoha různých kategoriích. Zatímco stanovisko odborníků se značně liší, čtenáři dali mezi úpravami pro Quaka II přednost Action Quake II, který zvítězil před Weapons Factory a Rocket Arenou II. V sérii ocenění získal nejvíce "oscarů" Action Quake II, který se prosadil takřka všude kam byl připuštěn (celkem pět trofejí). Pojďme tedy stručně představit ty nejlepší, nezapomeňte si je všechny vyzkoušet, za pár dní tu bude hlasování na Quake-CZ.

Action Quake II: homepage, download (8,8mb), realita z akčních filmů nyní na monitorech - AQ2 je jedna z nejoriginálnějších úprav, která kdy byla vytvořena. Skutečné zbraně (hra je založena především na sniper pušce), reálné chování, skvělá atmosféra.
Weapons Factory: homepage, download (11,6mb), kombinace CTF a Team Fortress - vedle klasických pravidel Capture the Flag projekt nabízí rozdělení hráčů do devíti různých charakterů lišících se schopnostmi, což s sebou přináší netušené možnosti.
Rocket Arena: homepage, download (28mb), jednoduchý a návykový mod - původně určen pro 1on1, podporuje však daleko více možností a největší předností je vedle skvělých arén především rozsáhlost různých nastavení. Základní verze obsahuje 99 map!!

09-01-1999 | 19:00   [ Ze světa ]
 Nová verze Q2CTF II.

Jak jsem slíbil, tak činím, na následujících řádcích najdete odkazy na mirrory downloadu CTF verze 1.50 pro Quaka II. Ta obsahuje tři nové levely, Q2CTF6 - Borders Canyon, Q2CTF7 - Boxed In a Q2CTF8 - The Hangar Scenario. Asi nejvíce se mi libí "Boxed In", přesto však ani jedna z nových arén nedosahuje kvalit původních pěti. na závěr ještě jedno upozornění, pokud již ve vašem adresáři je soubor pak1.pak, nezapomeňte jej před instalací přejmenovat na pak2.pak (či zkrátka nejnižší možné číslo).

full verze CTF 1.50, nemáte-li CTF vůbec - 12.3MB - CDRom.Com (US), id Software (US), FragZone (SWE), Sunsite (UK)
update verze CTF 1.50, máte-li předchozí verzi - 5.5MB - CDRom.Com (US), id Software (US), FragZone (SWE), Sunsite (UK)

09-01-1999 | 19:00   [ Ze světa ]
 Mission packy Sin, Shogo a Blood 2

Objevilo se několik nových informací o různých mission pacích, rozhodl jsem se je tedy združit všechny do jednoho. Předně k SiN add-onu, který jsem načal včera. Slíbené video sice zatím nevyšlo, zato tu máme dva nové screenshoty. První je v jakémsi opučtěném kostele, druhý představuje novou zbraň, plamenomet. Rovněž z Shogo Mission packu od Instant Access tu je jeden screenshot (nic extra). Nejdůležitější novinkou je ovšem informace o oficiálním add-onu k Bloodu II, který vyvíjí samotný Monolith. Objevila se na Avaultu (spolu s novými screenshoty) a myslím že z ní můžeme mít všichni radost, po nemastné neslané hře se můžeme těšit opět na horrorový projekt, autoři totiž přiznali, že hodlají atmosférou napodobit první díl. Opět se tedy můžeme těšit na hororové reference a úchylný level design, doplněný o tři nové potvory a dvě zbraně. Mission pack by měl být dokončen počátkem března.

09-01-1999 | 19:00   [ Ze světa ]
 Nové mody a movie pro Q1/Q2

Včera a dnes ráno vyšly celkem tři zajímavé počiny pro Quaka 1/2, což je velmi slušné číslo. Nejzajímavějším se mi jeví celkem kvalitní "movie" pro Quaka 2 od Zarathustra Studios. Father Frags Best není prvním výtvorem této skupiny nadšenců a je to znát - celkem dlouhý děj a spousta nové grafiky či zvuků snadno opodstatňují nepříjemných 8MB downloadu (PQ Mirrors). Každopádně stojí za to. U Quaka 2 ještě zůstaneme, tým Spine Design pro něj totiž vydal mod s názvem Top Rung. Jde o jakousi obdobu Duelu pro Q1, prava se specializuje na deathmatch 1on1, nabízí 6 původních map, speciální žebříčkový systém a mód pro turnaje. Download client verze ODTUD (PQ Mirrors - 6,8mb). Čest prvního dílu pak zachraňuje tým Creators of World, který vydal další verzi své úpravy Challenger, která se vyznačuje originálním námětem, který je jakousi kombinací kooperace a DM. Všichni jsou proti všem, za vzájemné zabití však nemají žádné fragy - ty přibývají po zabití příšer, které se v levelech rovněž nacházejí. Download verze 0.8b ZDE (2,5mb).

09-01-1999 | 19:00   [ Ze světa ]
 Causa ION Storm a Daikatana

V klídku sobotního odpoledne si dovolím takovou krátkou bulvární zprávičku říznutou menší úvahou a nepodloženými domněnkami. Těžko říci jak je na tom v současné době ION Storm, po odchodu "Daikatana týmu" (pro opozdilé připomínám, že z IONu odešlo více než 10 lidí, většinou pracujících na Daikataně) se sice akutní nedostatek sil na tomto projektu zacelil, z velké většiny však šlo o  přemístění nadaných vývojářů z ostatních projektů IONu. Po utichnutí informačního šumu se v posledních dnech dostalo téma "ION Storm" opět na titulní stránky stránek zabývajících se drby. Hlavním důvodem je sajta FlameThower, která zveřejnila informace o TodduPorterovi, spolumajiteli ION Stormu. Informace zaslali nespokojení a nutno říci že anonymní (ex)zaměstnanci IONu a řeknu vám, je to špína, která stojí za přečtení.   Zprávy do sebe pěkně zapadají a podle přísloví "na každém šprochu pravdy trochu" tedy není důvod nevěřit. Co se však nestalo - Todd Porter nechal se svými právníky bez předchozí výzvy stránku odpojit. Ještě že tu je funkční backdoor, kde vše funguje. Takže posuďte sami a sázejte jak to s IONem a Daikatanou bude. Já sám jsem dal hře začátkem týdne ve shrnutí chystaných her 80%, ale ...

09-01-1999 | 19:00   [ Ze světa ]
 Stručně

- US magazín PC Games ve svém posledním čísle uveřejnil nové inforamce o Anarchronoxu a Deus Ex, dvou 3D hrách ION Stormu. Jak známo, Anarchronox využivá Q2 engine, Deus Ex naopak Unreal engine. Něco informací je na ION HP (včetně prvního Deux Ex obrázku vůbec), více až mi přijde časopis :-). Rovněž PC Games, tentokrát však jeho internetová verze (www.games.net) uvedla preview na polskou 3D akci Mortyr včetně nových screenshotů.
- A na samotný závěr lahůdka pro ty, kteří sní o vlastní společnosti. GameSpot připravil rozsáhlý feature na téma "How to start a game company" a nezabývá se jen obecnými problémy, ale i konkrétní tématikou. Vřele doporučuji.

08-01-1999 | 23:30   [ Ze světa ]
 Nová verze Q2CTF

Od vydání Quaka II sice uběhl jeden celý rok, přesto stále vycházejí nové updaty. Jen hlupák by je přitom mohl nazývat opravnými patchi, obvykle totiž jen přidávají nové featury a mapy. A stejně to je i s dnes vydaným updatem pro Quake II CTF s pořadovým číslem 1.50. nabízí hned několik nových voleb - speciální soutěžní mód, hlasování o administrátora, který může měnit mapy a nastavovat hráče (velmi potřebná volba, vzpomeňte si kolikrát jste hráli nevyrovnané matche a nemohli se dohodnout), k dokonalosti dovedenou podporu Viewable Weapons a nové funkce pro administrátory (IP banning, sv_maplist apod.). Co je ovšem vůbec nejzajímavější jsou tři nové mapy. Bohužel v současné době neexistuje jiný mirror než na beznadějně zahlceném ftp.idsoftware.com, takže nemůžu sloužit s konkrétními informacemi. Zítra jstem tu jako na koni s lépe fungujícími linky a především názorem na tři CTF arény. Do té doby zkoušejte štěstí ZDE.

08-01-1999 | 23:30   [ Ze světa ]
 Konkrétní info o Sin Mission Packu

Fakt že se chystá oficiální SiN mission pack od společnosti 2015 (distribuce samozřejmě Activision) je nám znám již několik měsíců, teprve nyní se však dozvídáme alespoň pár základních informací, které částečně napovídají jaké že to bude. Tak tedy, mission pack byl pojmenován "Wages of SiN" a obsáhne 17 single-player misí, zhuba 10 deathmatchových arén (mezi tvůrci levelů patří i sám slavný Stan Uusvali, takže vskutku JE co očekávat), rovněž 10 nových potvor a navrch dvě finální a smozřejmě 7 nových zbraní. Příběh si autoři nechávají pro sebe, je však jasné, že se v něm setkáme s Bladem, JC a novým záporňákem. Velmi příjemně mne rovněž překvapily informace o stádiu vývoje - v současné době se již prý každým dnem dostane do fáze "beta", tedy závěrečného dolaďování hry, dokončení se tedy dá očekávat někdy v březnu. O víkendu bychom se měli dočkat AVI videa z add-onu.

A když už jsme u toho Ritualu, na oficiální stránce si můžete objednat tričko Sin s dlouhým a krátkým rukávem (cca 15 dolarů), co je však důležitější, na GaGames.Com se objevili první artworky z dalšího projektu Ritualu - Heavy Metal FAKK2. hra je tvořena podle filmu, který by měl mít premiéru někdy v létě tohoto roku. O hře samotné se toho moc neví - bude to "third-person" hra a bude prvním počinem Ritualu vydaným pod hlavičkou GOD. O použitém enginu zatím ticho po pěšině.

08-01-1999 | 23:30   [ Ze světa, Z domova ]
 Stručně

- QuakeChannel je opět zpátky, navíc s vlastní host-stránkou, Dark Zone, kde najdete DM arény pro Quaka, Quaka II, Unreal, Sin i Half-Life. Stránka se zatím rozjíždí, vypadá však nadějně.
- Na firemních auditoriích se nechal Mark Rein s Epicu slyšet, že by měli jeho kolegové dokončit Unreal Tournament již v březnu. Berte to však s nadhledem, jde o Epic, takže mám strach abychom se dočkali ještě v tomto tisíciletí (ne, to byl vtip, tady se jim snad dá věřit).
- Uprchlíci z ION Stormu, kteří pod názvem Bloodshot Entertainment zakotvili pod střechou GOD Games budou svou připravovanou hru Kiss: Psycho Circus tvořit s využitím technologie LithEngine (známe z Shoga a Bloodu II).
- Plastic Angel, tak se jmenuje hra připravovaná na modifikovaném enginu Sinu (ten samozřejmě pochází z Q2). Nejde prý o žádnou TC, ale kompletně novou hru, což však ze screenshotů vskutku nevypadá. Autoři každopádně chystají RPG příběh, tak se nechme překvapit jak to dopadne. Zatím spíše k pousmání ...

07-01-1999 | 23:40   [ Ze světa ]
 Konkrétní info o Unreal Tournamentu
Na britském GameSpotu se objevil rozsáhlý materiál pojednávající o Unreal: Tournamentu, který velmi konkrétně informuje o jednotlivých vlastnostech a volbách hry. Musím přiznat, že mě informace příjemně překvapily, je však zřejmé, že alfou a omegou kvality budou schopnosti botů. Dost však pochybností, pojďme si stručně a v bodech shrnout co nového víme: UT bude mít 35 nových arén, tři nové zbraní, které doplní ty nejlepší ze základní verze, pravidla deathmatche, která jsou jak známá, tak nová (Capture the Flag, Domination, Assault, viz dále), speciální systém kamer a samozřejmě radikálně vylepšení kód automatických botů (podpora všech multiplayerůvých pravidel, strategie, taktika, zkrátka komplexní hráč).

Jednotlivá pravidla multiplayeru rozhodně nejsou nijak zvláště originální, na druhou stranu však slepě nekopírují současné mody. Capture the Flag není třeba představovat, nebude nijak zvláště modifikován. Assault je opět týmový mód, který mi trochu připomíná Jailbreak pro Quaka II. Jeden tým brání základnu, druhý se jí snaží dobýt a nejen to, plní se zde různé konkrétní cíle jako osvobození vězňů, zničení počítačových terminálů apod. Útočící tým má pro splnění úkolů časově omezenou dobu, nepodaří-li se jim určené úkony splnit, vyhrávají obránci. I třetí Domination je týmová úprava, která velmi zjednodušeně připomíná King of the Hill - týmy (v tomto případě jich může být i více než dva) bojují o možnost držení artefaktu. Tyto tři základní pravidla pak obsahují ještě dílčí modifikace, které závisí na zkušenostech hráče - můžete si zapout tzv. "jumpmatch" při kterém skáčete dvakrát výše, nováčci jistě uvítají speciální začátečnický mód, ve kterém boti pobíhají pomaleji a zásahy ubírají méně, pro profíky je naopak určen "hardcore" volba, která hru naopak zrychlí. Zní to jistě zajímavě, více o pravidlech si můžete přečíst ZDE, více o třech nových zbraních ZDE a více o deathmatchi a nových vlastnostech botů ZDE.
07-01-1999 | 23:40   [ Ze světa ]
 GT Interactive posilují
Ve světě GT Interactive ještě zůstaneme. V poslední době se dostává do módy trend vlastních vývojových studií, tedy cesta kterou s Blullfrogem, Originem a třeba Maxisem razí již pár let Electronic Arts. Hladovým gigantům však mnohdy nestačí pouze pasivní vydání hry, oni hodlají aktivně zasahovat do jejího vývoje a k tomu je samozřejmě třeba potřebná vlastnická páka. Společnost GT Interactive tak nyní do své rodiny, kde již nyní dlí například Cavedog, Oddworld Inhabitans či Reflections (tyto autory série Destruction Derby rovněž přilákal teprve nedávno), přizvala další firmu, která není tak úplně nezajímavá - jde o starý známý Legend <press-release>, o němž bylo v posledních dnech řečeno vše - chystají pro Epic Unreal II a dokončují svou vlastní "unreal-engine" akční RPG adventuru Wheel of Time. Kromě toho však GT uzavřeli smlouvu o produkci první hry s na první pohled neznámým týmem Infinite Machine <press-release>, který však tvoří pánové Justin Chin a Che-Yuan Wang, jež se, ještě pod hlavičkou LucasArts, autorsky podíleli na stvoření veleúspěšné 3D akce Jedi Knight. O chystané hře se však nyní ví jen to, že to bude 3D akční hra pro PC a dočkáme se jí snad někdy v roce 2000. Oba tyto přesuny neznamenají takřka pražádnou změnu, je však dobré vědět, že nevznikají jen nové týmy tvořené uprchlíky z renomovaných firem - mnozí nováčci i jejich ostřílení a zavedení kolegové na druhé straně rádi přijímají lukrativní nabídky zavedených producentů.
07-01-1999 | 23:40   [ Ze světa ]
 Q3Arena potřetí, tentokrát AVI
Dnes se ještě (doufejme) naposledy vrátíme k Carmackově přednášce o Q3Areně. Donutila nás k tomu dobrá duše, která poskytla k dispozici AVI verzi Carmackova výkladu. Video je sice na jednu stranu náročné na velikost (22MB), jinak však velmi zřetelně obsahuje předvedené sekvence ze hry, které byly v real verzi téměř neviditelné. Pokud se rozhodnete pro download, nezapomeňte, že potřebujete mít nainstalované kodeky Indeo 5. Rozhodně stojí za to. Downlad z mirrorů PlanetQuake.
06-01-1999 | 23:10   [ Quake-CZ ]
 Quake-CZ Auditoria
Další velkou novinkou na zdejším serveru, od které si já osobně slibuji opravdu hodně, jsou vlastní auditoria, která najdete na adrese forum.quake.cz. Není to původní systém, ale naopak dlouhá léta zdokonalovaný systém, který používají mj. i na 3DRealms.Com či EpicMegagames.Com. Není to v žádném případě systém na realtime chat, od toho u je koneckonců IRC, dokonce se koncepčně značně liší od Magea. Naše auditoria slouží na daleko rozsáhlejší, konkrétnější a odbornější výměnu názorů a zkušeností a jejich hlavní výhodou oproti Mageu je samozřejmě odborná specializace a věřím že i přítomnost většiny quakerů v zemi ;-).

Nyní něco k postupu zaregistrování. Je to velmi prosté a zabere pár minut - po přístupu na uvedenou adresu můžete pochopitelně pasivně číst zprávy, v případě zájmu o přispívání však klikněte na nápis "register". Zde vyplňte požadované údaje, v dolní části pak máte možnost zanechat ve svém browseru informaci o své osobě, takže není v následujících 12-ti měsících třeba vůbec zadávat heslo (to samozřejmě jen v případě že máte povolené cookies). Pokud nebudete souhlasit, vždy při prvním příspěvku budete nuceni zadat předívku a heslo. Další důležitou volbou je zde počet zobrazovaných témat - zde doporučuji zvolit co nejobsáhlejší možnost (tedy "Show topics from last year"). Jak jste si jistě z hlavní stránky všimli, celý systém je rozdělen do několika tématických auditorií. Ty jsou dále rozděleny do tzv. "topics", tedy témat, které jsou víceméně jednou uzavřenou debatou. Tyto témata může zakládat každý, stejně jako může každý odepisovat. Toť asi pro začátek vše, prosím o jakékoliv náměty či připomínky. Věřím, že se budou audity líbit a že budou hojně využívány.
06-01-1999 | 22:15   [ Ze světa ]
 Více o Quake III Areně ..
Včera všechny šokovala informace o celkem blízkém vydání test verze Quake III Areny, dnes je tu pokračování, naštěstí již nijak šokující. Přesto jde o celkem zajímavou záležitost - máte-li alespoň trochu kvalitní spojení (dial-up obvykle stačí) a obstojně ovládáte anglický jazyk, pusťte si TOTO video v "real" stantardu. Začátek je nudný, takže se přesuňte zhruba na 1:19:00, kde začíná Carmackova prezentace. Ve zhruba čtyřech minutách Carmack poprvé představí veřejnosti Quake III Arenu. Mimochodem, hned vzápětí je představován emulátor PlayStation, který bude pro některé modely Macintoshů vytvořen (jisté pokusy jsou již i na PC, ale zatím žádná sláva).
06-01-1999 | 22:15   [ Ze světa ]
 Prey odložen!
Podle neoficiálního vyjádření George Broussarda, prezidenta a spolumajitele společnosti 3D Realms byl dočasně pozastaven projekt Prey. Tato informace je na jednu stranu šokující, neboť byl před pár týdny zacelen šrám po odchodu několika klíčových osobností (z ION Stormu přišla mj. i velmi schopná programátorka Corinne Yu), na stranu druhou však potěšující, neboť tím bude urychleno dokončení Duke Nukem Foreveru, na nějž bylo několik designérů přesunuto. Podle mých předpokladů minimálně do květnové výstavy E3 o Preyi neuslyšíme, pak se snad něco dozvíme, s vydáním to však nevypadá dobře. Věřím, že si to 3D Realms vynahradí na Duke Nukem Foreveru, vždyť když nat tím tak přemýšlím, zatím tato dceřiná divize Apogee nevydala jedinou špatnou hru - Terminal Velocity, Duke Nukem 3D, Shadow Warrior, vše celkem kvalitní kousky. Snad si tuto nepříliš obvyklu vlastnost nezkazí, protože jak zní jedno z pravidel vývojářů: sebevíce odkládané hře je odpuštěno okamžitě po vydání. Je-li ovšem kvalitní.
06-01-1999 | 22:15   [ Ze světa ]
Stručně
- 12.1.1999 bude vydána nová verze editoru Qoole. Qoole 99, jak byla trefně nazvána bude podporovat kromě stávajících her i Half-Life, kompletně předělaný interface a celou řadu vychytávek, které potěší amatéry i profíky.
- Sháníte-li kvalitní krysí podložku, mrkněte na recenzi jedné z těch kvalitnějších na VoodooExtreme. Já sám jsem před pár dny obdržel 3M Precise Mousing Surface, která je výtečná (její starší recenzi najdete vedle dalších ZDE) a vřele jí doporučuji, prý se dá sehnat i u nás.
- Polské 3D akci Mortyr se i vzhledem k zemi původu zatím nedostalo odpovídající publicity, takže vřele doporučuji nové screenshoty a rozhovor s tvůrci na Gagames.Com. Nejdůležitější je asi termín vydání, podle autorů je to "early spring".
- Co by to bylo za aktualizaci kdybych se nezmínil Q3Areně - Scary předělal AVI do MPGu a hned je o více než 5MB menší, takže ti kdož včera zaváhali již dnes musí! Další novinkou je rozsáhlé preview s novými screenshoty v časopisu Next-Generation. To je jeden z časopisů, které odbírám, takže už se třesu, případné novinky si samozřejmě nenechám pro sebe, i když počítám že nové screenshoty během pár dní někdo nascanuje.
06-01-1999 | 00:45   [ Z domova ]
 Public Quake II server
Klan United Fuckerz Organization zprovoznil veřejný Quake II server. Najdete jej na adrese 193.84.49.73, port 27910. V současné době je nastaven s parametry maxplayers=16, fraglimit=30, timelimit=30. Pokud je mi známo, je umístěn na síti Cesnet a měl by tak být velmi přístupný pro mnohé z nás. Paráda, věřím že bude tento krok následován a velmi rád uslyším další adresy veřejných serverů, třeba i pro Quaka, Unreal a další hry.
05-01-1999 | 23:05   [ Ze světa ]
 Carmack a Q3Test
John Carmack navštívil MacWorld, rozsáhlou macovskou akci v San Franciscu, aby zde vůbec poprvé veřejně předvedl Quake III Arenu. Stalo se tak počas přednášky Steva Jobse, takže kdoví co vlastě přítomné zaujalo více ;-). Předváděčka hry byla prý krátká, ale velmi impresivní, důležitější však je, co konkrétně John prohlásil: Q3A je vytvářena pro obě platformy (PC a MAC) a bude rovněž současně vydána. To jen potvrzuje zmrtvýchstání herního byznysu pro MACy, v posledních měsících prodej her na MACy zázračně stoupá. Co je ovšem vůbec nejdůležitější, John Carmack veřejně prohlásil, že očekává vydání Q3Testu (opět pro obě platformy) v průběhu března.
05-01-1999 | 22:40   [ Quake-CZ ]
 Nový vzhled Quake-CZ
Děkuji všem za příznivou odezvu, jejíž rozsah jsem neočekával ani v nejlepším snu. Samozřejmě však došlo i na kritiku a výhrady, které se podle očekávání týkaly především levého frejmu, jehož "nechutnou" velikost jsem na své lince pocítil okamžitě po uploadu i já. Dlouho jsem uvažoval zda menu úplně neodstranit a nahradit jej textovou verzí, zde vidíte jeho okuchanou verzi, která přináší hned několik příznivých změn - předně je samozřejmě velikostně optimalizovaná, obrázky byly zmenšeny na polovinu (kvalita se sice zhoršila, ale co naděláte) a byla odstraněna java (čímž samozřejmě nefunguje "overclick"), takže již majitelům Netscape browserů nehlásí error a rovněž funguje cache, což je asi to nejpodstatnější. Pokud budou další výhrady, zvážím úplné odstranění grafiky, ale takhle to již myslím celkem ujde. Změnil jsem otevírání nového okna při kliknutí na jakýkoliv odkaz ven, nyní se vše zobrazí ve stejném okně, samozřejmě bez frejmů. Dále se objevilo pár výhrad k nečitelnosti dolních položek framu, ozvěte se pokud máte stejný problém, v tom případě tam umístím světlou verzi, která se dosud zobrazovala po najetí myši. Ozval se mi též jeden zoufalec, který browsí v rozlišení 640x480. To je mi samozřejmě líto, kompromisy se však nedají dělat donekonečna. Samozřejmě - ozve-li se mi více podobných čtenářů, zvážím případné úpravy. Poslední chybou je čeština, která některým z vás defaultně nefunguje. Já sám nemám problémy, myslím že se chyba projevuje jen u Netscapů, zítra s tím něco provedu, do té doby si kódování ručně nastavte v odkazu vlevo od loga nahoře, to zaručeně funguje.
05-01-1999 | 22:40   [ Ze světa ]
 Half-Life mapy
Součástí PlanetHalflife.Com (bývalá contaminated.net) je i perfektní stránka Radium, která recenzuje single i deathmatch mapy pro Half-Life. Již dnes zde najdete tři single-player kousky (v jednom případě jde o "unit") a zhruba padesát deathmatchových. Z těch prvních doporučuji především Jailbreak, mezi DM pak Canyon Oasis a The Gantry,obě pro 2-4 hráče (všechny tři odkazy vedou na recenze, nikoliv na samotné soubory). Design sajty je perfektní, recenze ještě lepší - za podobnou kvalitu by se nemusela stydět ani dva roky zavedená sajta levelů pro Quaka. Nutný bůkmárk!
05-01-1999 | 22:40   [ Ze světa ]
Nové demo Aliens vs. Predator
Poté co 8. prosince vyšlo první demo na Aliens vs. Predator, kde bylo možné hrát výhradně za Predátora vyšlo 1. ledna další demo, kde se hraje za mariňáka. Je jednoznačně lepší a přestože právě AvsP patří mezi těch pár her, které si v tuto chvíli nedokáží poradit s Rivou TNT (či spíše naopak), bavil jsem se královsky. Atmosféra se v těch několika málo levelech blíží Half-Life, i když narozdíl od něj není tvořena skvělým scénářem a designem, ale prostředím, potvorami a třeba i pípáním radaru :-). Demo má jen zhruba 20MB a vzhledem k nemožnosti ukládání pozice a relativně vysoké obtížnosti vydrží opravdu dlouho. Stáhnout si jej můžete buď z Avaultu, nebo z českého mirroru na Score.cz.

PC verzi Aliens vs. Predator (neplést se starou a nepříliš kvalitní PC akcí Alien Trilogy ani s chystanou akční adventurou Alien Ressurection), která nemá nic společného s jednou z nejlepších her pro Atari Jaguar tvoří pro Fox Interactive tým Rebellion. Ve finální verzi budete moci kromě Predátora a mariňáka hrát i za Aliena (samozřejmě vyjde i třetí demo právě s alieny) - a právě tento prvek je tu značně unikátní, neboť bude mít hráč ve všech třech případech nejen odlišné zbraně a vlastnosti, ale i cíl a tedy i příběh a částečně prostředí. Pěkné preview najdete na Firing Squad, hra by měla být hotova zhruba v polovině roku.
05-01-1999 | 22:40   [ Ze světa ]
Unreal Tournament
Adrenaline Vault se v posledních dnech obul do Unreal Tournamentu. Přináší celkem tři články - preview UT, rozsáhlý rozhovor s Markem Reinem a úvahu o souboji mezi třemi multiplayerovými 3D akcemi - Quake III Arenou, Unreal Tournamentem a Team Fortress II. Všechny jsou celkem zajímavé, nová fakta však plynou jen z rozhovoru. Rein se zde zmiňuje o tom, že Unreal Tournament vlastně nahradil oficiální mission pack pro Unreal, který tedy nebude (i když se nakonec možná najdou adepti podobně jako Rogue a Xatrix v případě Quaka II), slíbený editor naopak vydán bude, a sice v nejbližších měsících. Prezident Epicu rovněž potvrdil mé domněnky, že se po kompletaci UT vrhnou na úplně nový engine. Nejaktuálnější záležitostí je ovšem demo či shareware verze, která je vzdálená jen pár dní - spolu s ní pak budou potěšeni i majitelé plných verzích, které Epic obdaří pěti DM levely.
05-01-1999 | 22:40   [ Ze světa ]
South Park
Pravděpodobně ještě v lednu by se měli dočkat všichni fandové kultovního kresleného seriálu South Park, v Severní Americe běžícího na stanici Comedy Central, u nás na placeném kanálu HBO (v kupodivu velmi obstojném dabingu). Dočkáme se všech oblíbených postaviček, své si odehraje Kyle, Stan, Cartman, Kenny, Mr. Garrison, Chef, Big Gay Al a další. Velmi důležitý je originální dabing, který obstarali Matt Stone, Trey Parker (to jsou rovněž autoři seriálu) a Issac Hayes. Verze pro konzoli Nintendo 64 je již v prodeji, takže máme alespoň matné tušení, o co půjde. A teď se podržte - jde víceméně o 3D akci v humorném a nezřízeném seriálovém duchu. Pro Acclaim hru vyvíjí Iguana, která použila engine z Turoka 2! V roli Kyla, Stana, Cartmana či Kennyho je cílem zachránit zasněžené Colorado před vesmírným útokem. Nejzajímavější asi bude multiplayer, kde se dočkáme dobře známých pravidel Capture the Flag, ale i neznámých Grudge Match či Kick the Baby. Je zřejmé, že je hra určena víceméně jen pro fandy seriálu, ti však budou s největší pravděpodobností velmi příjemně překvapeni. Více o hře na oficiální South Park stránce Acclaimu, více o seriálu ZDE, krátké preview s PC screenshoty pak na GameSpotu a další na IGN.
05-01-1999 | 22:40   [ Ze světa ]
Stručně
- Na PlanetBlood.Com je krátký rozhovůrek s Brianem Goblem z Monolithu, který potvrdil, že se chystá Add-On pack pro Blood 2 a poté třetí díl Bloodu!! To je však ještě daleko, v současné době celý tým pilně dodělává patch pro B2, který by měl být venku koncem týdne.
- Na cavenews.com se objevilo pár zajímavých informací ohledně Amen: The Awakening. Prostředí bude prakticky bez výjimky reálné (tedy něco jako Sin), z poloviny se odehrává v Severní Americe, zbytek jinde na světě. Cavedog nezapomíná ani na deathmatch, který rozhodně bude stát za to.
- Zajímáte-li se o společnost Looking Glass, která nedávno vydala Thief: The Dark Project a chystá System Shock II, vřele doporučuji výbornou stránku www.ttlg.com. Její součástí je i doména www.systemshock2.com, kde je nebývale mnoho informací včetně zbrusu nových screenshotů.
- George Broussard z 3DRealms na tamních auditoriích zmínil současný stav vývoje Duke Nukem Foreveru (hlavní novinka - měl by být předělán kompletně do D3D).
- PlanetQuake připravili pěkné a rozsáhlé preview letošního roku.
- Vyšlo demo Resident Evilu 2, slavného hitu ze Sony PlayStation od Capcomu.
- Máte-li doma Sony PlayStation, možná vás zaujme rozhovor s Chrisem Stanforthem z týmu Hammerhead, který chystá Quaka II pro PSX. Sám jsem si ho přečetl a je zajímavý i pro nekonzolisty. Quake II pro PlayStation by měl být hotov v únoru.
- Další rozhovor se týká Steva Stringera z Activisionu, kde má na starosti spojení s Raven Software, o čemž je koneckonců i celý rozhovor. Steve stručně zmiňuje i chystaný Enhancement Pack, který bude opravdu perfektní (a hlavně zadarmo).
03-01-1999 | 20:20   [ Quake-CZ ]
 Nový vzhled Quake-CZ!
Po více než dvou letech života Quake-CZ je zde nový vzhled hlavní stránky. Pokoutně a po večerech byl vyvíjen dlouhé měsíce a rád bych za něj poděkoval Pittbullovi a jeho grafikovi, kteří zmákli logo a levý frame a Teetherovi, který dal do hromady celou kostru této stránky a v posledních dnech tak kvůli mě zanedbával svůj QuakeChannel. Postupně budu předělávat i další sekce, v nejbližší době se připojí "recenze" a další. Dlouho jsem zvažoval, zda mám k novému vzhledu přistoupit, daní za hezký vzhled je zde samozřejmě poměrně velký rozsah stránky, takže se možná některým z nás nebude zrovna dvakrát rychle natahovat. V takovém případě mi napište, v případě že vás bude více vytvořím "light" verzi podobnou té minulé. Kvalitní vzhled s sebou samozřejmě nese i nekompatibilitu, kterou se Teether snažil minimalizovat a podle jeho slov se mu to podařilo na výbornou. I majitelé browserů Netscape Navigator, kterých je stále 42% by tak měli vidět až na malé výjimky všechno tak jak to bylo zamýšleno (samozřejmě s výjimkou fontů), opět však očekávám případné námitky, kterými se samořejmě budu zabývat. Věřím, že je pro nás pro všechny nový vzhled výhradně přínosem a že se zkrátka líbí. Těším se na vaše komentáře.
03-01-1999 | 20:20   [ Quake-CZ ]
 Hosted-Sites

No a do třetice na serveru Quake.cz přibyly tři nové hostsajty, čímž se jejich počet přehoupl přes deset. Všechny se týkají nových klanů, podle abecedy je první klan Deviators, věnující se výhradně Quaku II. Pokud je mi známo, všichni členové pochází ze Slovenska a znáte je také jako Cauldron (autoři Quadraxe a Spellcrossu; teď prý chystají nějakou 3D akci). Dále tu máme rovněž slovenský a rovněž Quake II klan s názvem Kromka Quake 2 Klan, zkráceně tedy KMK. Třetí v pořadí je klan Sapropel, který se k nám přemístil ze staré adresy a je pro změnu klanem ryze českým, ale stále Quake II klanem. Tak a to je asi tak vše - pokud máte i vy stránku věnovanou 3D akcím (třeba i Duke Nukemu), neotálejte a mailujte, prostoru je dost ...

03-01-1999 | 12:20   [ Ze světa ]
 Bilance
Po menší přestávce jsem tedy zpět a vítám vás v novém roce 1999. Vzhledem k rozsahu změn dnes bude jediná sktuečná novinka, zato si v ní však shrneme rok uplynulý a představíme si tituly, které se chystají na ten současný. Zítra pak bude následovat rozsáhlá aktualizace s novinkami o všem co se událo za posledních 10 dní.  Rok 1998 byl ve znamení třech velkých her, Quaka II (vyšel ještě před vánoci 97, ale kraloval po celý rok), Unrealu a Half-Life. Kromě toho jsme se dočkali zhruba desítky nadprůměrných či jen průměrných her 3D akcí (Sin, Blood II, Shogo, Tresspasser, Klingon Honor Guard a třeba 3 mission packy pro QII), několika kvalitních "nečistých" 3D akcí (Heretic II, Rainbow Six a Forsaken) a bůhví kolika her, na které nemá vůbec význam vzpomínat. Zkrátka a dobře to byl rok velmi úspěšný a přestože nás v tom současném čeká celá řada kvalitních titulů (samozřejmě hlavně Quake III Arena a Duke Nukem Forever), je otázkou, zda se vyrovná tomu loňskému. takže si soukromě uzavírejte sázky a aby jsem vám to ulehčil, nabízím krátký seznam chystaných her (uvádím jen čisté FPS - chybí tedy System Shock II, Max Payne, Rainbow Six II či třeba Heavy Metal FAKK2 o kterém Ritual nedávno prohlásil že bud "third-person") s mnou předpokládným ternímen vyjití. Ani bych se nedivil, kdyby dobrá polovina z nich vyšla až napřesrok (hry jako Deux Ex jsem vůbec neuváděl). Procenta na konci prezentují můj předpoklad kvality dané hry.

Aliens vs. Predator (Fox), květen 1999 - hra hlavně o atmosféře,možná se vyrovná Half-Life - 80%
Amen: The Awakening (Cavedog), září 1999 - vlastní engine, originální prvky, důraz na příběh - 85%
Anarchronox (ION Storm), říjen 1999 - QII engine, zatím nic extra, ale moc se toho neví - 70%
Daikatana (ION Storm), duben 1999 - na QII engine, množství originálních prvků, by Romero - 80%
Duke Nukem Forever (3d Realms), říjen 1999 - Unreal engine, interaktivita+humor+hratelnost - 95%
Kingpin (Xatrix), březen 1999 - Quake II engine, gangsterovka, podceňuje se > černý kůň - 80%
Mortyr (Mirage Studios), květen 1999 - vlastní engine, autoři Poláci, zajímavý příběh - 80%
Prax Wars (R.B.R.) prosinec 1999 - vlastní engine, distribuce EA, ještě o hře hodně uslyšíme - 80%
Quake 3 Arena (id Software), červenec 1999 - nový revoluční engine, multiplayerová koncepce - 90%
Requiem Avenging Angel (Cyclone), březen 1999 - vlastní engine, může dopadnout jakkoliv - 60%
Soldier of Fortune (Raven), listopad 1999 - by Raven, pravděpodobně QII engine, moc se neví - 75%
South Park (Acclaim), únor 1999 - Turok2 engine, podle seriálu - jen pro jeho fandy, legrace - 70%
Team Fortress II (Valve Software), srpen 1999 - týmová multiplayer úprava postavěná na Half-Life - 80%
Unreal Tournament (Epic), červen 1999 - multiplayerový systém jako Q3A, Unreal engine - 60%
Wheel of Time (Legend), březen 1999 - Unreal engine, dlouho ve vývoji, důraz na příběh - 70%

Jak je tedy zřejmé, nejvíce mne v tuto chvíli zajímá Duke Nukem Forever stíhaný Quake III Arenou. To "rouhání" samozřejmě hned vysvětlím. V 3D Realms mám velkou důvěru zatím dokázali vždy zabodovat, jak Duke Nukem 3D, tak Shadow Warrior byly kvalitní počiny a jsem tedy přesvědčen o tom, že DNF bude nářez. Naproti tomu Quake III Arena má obrovský potenciál, ale z informací které jsou v současné době k dispozici přeci jen není jisté, zda to opravdu bude ideální; id Software důvěřuji ještě více než 3D Realms, to co čeho se pustili však není jen tak obyčejná hra, ale velmi riskantní projekt, jehož síla především v "single-playeru" je sporná.

STARŠÍ NEWS

Stránky jsou optimalizovány pro standard rozlišení 800x600, hi-color, IE4.x/5.x
Copyright (c) Jan Modrák, Quake-CZ 1996-1999
Design by Teether & Pittbull