|
|
10-01-1999 | 22:55
[ Ze světa ] |
Decay |
Jednou se to stát muselo - čekal jsem sice náhlý úder z
Ruska či jiné země bývalého Sovětského Svazu, nečekaně však překvapili
Švédové, konkrétně tým Insomnia Software.
Jak totiž před nedávnem napsal server 3dPalette.Com,
právě tihle hoši chystají hru postavenou na vlastním enginu, jehož parametry jsou
srovnatelné s Q3Arenou. Ony úžasné technologické parametry najdete ZDE,
daleko úžasnější jsou však samotné screenshoty,
které vypadají tak dokonale, že jistí nedůvěřivci vzhledem k neznámému původu
autorů hry nevěří v jejich autentičnost. Faktem je, že pro tuto verzi hovoří i
absence velkých obrázků, autoři však zareagovali uvedením TOHOTO
srovnání, které by mělo veškeré pochybnosti ukončit.
Příběh
trochu připomíná hru Max Payne, je tu ovšem jeden podstatný, či spíše VELMI
podstatný rozdíl. Hrdina, Jake Blisser, není žádný klaďas - veškeré vraždy,
kvůli kterým ho hledají skutečně spáchal. Decay je FPS akční hra s RPG prvky,
svého hrdinu si před započetím hry vytvoříte sestavením podle vás optimálních
atributů jako rychlost, odolnost, síla či různé typy schopností. Jednotlivé levely
tak můžete hrát jako drsný Arnold ve stylu "znič co se hýbe i co se
nehýbe" či jako neviditelný Ninja způsobem "účel světí
prostředky". Příběh se odehrává v nedaleké budoucnosti počátku 21. století,
projektu se však hned tak nedočkáme - v současné době se nachází ve stádiu alfa
verze, není znám ani distributor, takže nejbližší možný termín vidím ve
vánoční sezóně letošního roku. |
|
10-01-1999 | 22:55
[ Ze světa ] |
Single-Player mapa týdne |
Po absenci vyhlášení nejlepší mapy v minulém a tuším že
i v předminulém místě mám tento týden trochu složitější volbu, neboť se nám
nahromadilo několik velmi kvalitních map. tento týden rovněž se rovněž pokusím
začít zmiňovat vždy co nejvíce SP levelů pro různé hry, uvidíme však, zda jich
bude každý týden dostatek. Q2>
Asi nejlepší Q2SP mapou je Space
Oddysey III: Lost in Universe (sunsite.uk, 3,5mb) od Yuri Davidova, která vedle tří
levelů obsahuje i nové zvuky a navazuje na dva neméně kvalitní předchozí díly (první,
druhý).
Majitele pomalejších linek naopak jistě potěší Strogg
Weapon Plant II: Escape (sunsite.uk, 0,4mb) od Martina Schultze. Unreal> Kvalitní kousky se nám
urodily i u Unrealu, což na rozdíl od Quaka rozhodně není na denním pořádku.
Předně je to asi dosud nejlepší SP projekt pro Unreal - The Invasion: Xerania´s
Fall II (5,1mb), která je pokračováním úspěšné epizody, kteoru si můžete
nahrát například ZDE.
Věřte mi, oba kousky stojí za to, pokud však opět nemáte čas stahovat tak velké
soubory, pak tu mám také kvalitní Research Facility (0,7mb) od
Dana Naoumova. Sin> Pro Sin toho zatím
příliš není, nalezl jsem jen jediný kousek, který je navíc specializován spíše
pro DM a tedy není zrovna nejlepší. Nicméně pro ukázku - Warehouse
(0,3mb). |
|
10-01-1999 | 22:55
[ Ze světa ] |
TOP MOD 1998 |
JIž před pár dny vyhlásil server Captured.Com výsledky hlasování o nejlepší
úpravu roku a protože něco podobného vytvořili i na PlanetQuake, rozhodl jsem se výsledky a vítězné
mody představit, koneckonců já sám spoustu z nich neznám, takže jste možná i vy na
něco pozapomněli a přicházíte o hodně. Čtenáři Captured zvolili na první místo Weapons Factory (31% hlasů) s velkým
náskokem před Loki´s Minions CTF (24%),
čest prvnímu dílu Quaka zachránil ThunderWalker
(12%) s bronzem. Zde se sluší doplnit, že originální CTF pro Quaka II se s pouhými
třemi procenty hlasů umístil až na místě sedmém. Protože je stránka Captured
zaměřena na CTF variace, i hlasování obsahovalo pouze je, takže mně osobně daleko
více zajímaly výsledky z PlanetQuake, přesněji Mod Centralu, které navíc ke všemu
přistoupili daleko zajímavěji - předně tu najdete komentáře několika desítek odborníků (tedy
autorů modů, quake-celebrit, webmasterů apod.) na jejich názor a vedle toho
samozřejmě poskytli možnost k vyjádření veřejnosti a to v mnoha
různých kategoriích. Zatímco stanovisko odborníků se značně liší, čtenáři
dali mezi úpravami pro Quaka II přednost Action
Quake II, který zvítězil před Weapons
Factory a Rocket Arenou II. V sérii
ocenění získal nejvíce "oscarů" Action Quake II, který se prosadil takřka
všude kam byl připuštěn (celkem pět trofejí). Pojďme tedy stručně představit ty
nejlepší, nezapomeňte si je všechny vyzkoušet, za pár dní tu bude hlasování na
Quake-CZ.
Action Quake II: homepage, download
(8,8mb), realita z akčních filmů nyní na monitorech - AQ2 je jedna z
nejoriginálnějších úprav, která kdy byla vytvořena. Skutečné zbraně (hra je
založena především na sniper pušce), reálné chování, skvělá atmosféra.
Weapons Factory: homepage, download
(11,6mb), kombinace CTF a Team Fortress - vedle klasických pravidel Capture the Flag
projekt nabízí rozdělení hráčů do devíti různých charakterů lišících se
schopnostmi, což s sebou přináší netušené možnosti.
Rocket Arena: homepage, download
(28mb), jednoduchý a návykový mod - původně určen pro 1on1, podporuje však daleko
více možností a největší předností je vedle skvělých arén především
rozsáhlost různých nastavení. Základní verze obsahuje 99 map!! |
|
09-01-1999 | 19:00
[ Ze světa ] |
Nová verze Q2CTF II. |
Jak jsem slíbil, tak činím, na následujících řádcích
najdete odkazy na mirrory downloadu CTF verze 1.50 pro Quaka II. Ta obsahuje tři nové
levely, Q2CTF6 - Borders Canyon, Q2CTF7 - Boxed In a Q2CTF8 - The Hangar Scenario. Asi
nejvíce se mi libí "Boxed In", přesto však ani jedna z nových arén
nedosahuje kvalit původních pěti. na závěr ještě jedno upozornění, pokud již ve
vašem adresáři je soubor pak1.pak, nezapomeňte jej před instalací přejmenovat na
pak2.pak (či zkrátka nejnižší možné číslo).
full verze CTF 1.50, nemáte-li CTF vůbec - 12.3MB - CDRom.Com (US),
id Software (US), FragZone (SWE), Sunsite
(UK)
update verze CTF 1.50, máte-li předchozí verzi - 5.5MB - CDRom.Com
(US), id
Software (US), FragZone
(SWE), Sunsite
(UK) |
|
09-01-1999 | 19:00
[ Ze světa ] |
Mission packy Sin, Shogo a Blood 2 |
Objevilo se několik nových informací o různých mission
pacích, rozhodl jsem se je tedy združit všechny do jednoho. Předně k SiN add-onu,
který jsem načal včera. Slíbené video sice zatím nevyšlo, zato tu máme dva nové
screenshoty. První je v
jakémsi opučtěném kostele, druhý
představuje novou zbraň, plamenomet. Rovněž z Shogo Mission packu od Instant Access tu
je jeden screenshot (nic extra).
Nejdůležitější novinkou je ovšem informace o oficiálním add-onu k Bloodu II,
který vyvíjí samotný Monolith. Objevila se na Avaultu (spolu s
novými screenshoty) a myslím že z ní můžeme mít všichni radost, po nemastné
neslané hře se můžeme těšit opět na horrorový projekt, autoři totiž přiznali,
že hodlají atmosférou napodobit první díl. Opět se tedy můžeme těšit na
hororové reference a úchylný level design, doplněný o tři nové potvory a dvě
zbraně. Mission pack by měl být dokončen počátkem března. |
|
09-01-1999 | 19:00
[ Ze světa ] |
Nové mody a movie pro Q1/Q2 |
Včera a dnes ráno vyšly celkem tři zajímavé počiny pro
Quaka 1/2, což je velmi slušné číslo. Nejzajímavějším se mi jeví celkem
kvalitní "movie" pro Quaka 2 od Zarathustra
Studios. Father Frags Best není prvním výtvorem této skupiny nadšenců a je to
znát - celkem dlouhý děj a spousta nové grafiky či zvuků snadno opodstatňují
nepříjemných 8MB downloadu
(PQ Mirrors). Každopádně stojí za to. U Quaka 2 ještě zůstaneme, tým Spine Design pro něj totiž vydal mod s
názvem Top Rung. Jde o jakousi obdobu Duelu pro Q1, prava se specializuje na deathmatch
1on1, nabízí 6 původních map, speciální žebříčkový systém a mód pro turnaje.
Download client verze ODTUD
(PQ Mirrors - 6,8mb). Čest prvního dílu pak zachraňuje tým Creators of World, který vydal další
verzi své úpravy Challenger, která se vyznačuje originálním námětem, který je
jakousi kombinací kooperace a DM. Všichni jsou proti všem, za vzájemné zabití však
nemají žádné fragy - ty přibývají po zabití příšer, které se v levelech
rovněž nacházejí. Download verze 0.8b ZDE (2,5mb). |
|
09-01-1999 | 19:00
[ Ze světa ] |
Causa ION Storm a Daikatana |
V klídku sobotního odpoledne si dovolím takovou krátkou
bulvární zprávičku říznutou menší úvahou a nepodloženými domněnkami. Těžko
říci jak je na tom v současné době ION Storm, po odchodu "Daikatana týmu"
(pro opozdilé připomínám, že z IONu odešlo více než 10 lidí, většinou
pracujících na Daikataně) se sice akutní nedostatek sil na tomto projektu zacelil, z
velké většiny však šlo o přemístění nadaných vývojářů z ostatních
projektů IONu. Po utichnutí informačního šumu se v posledních dnech dostalo téma
"ION Storm" opět na titulní stránky stránek zabývajících se drby.
Hlavním důvodem je sajta FlameThower,
která zveřejnila informace o TodduPorterovi, spolumajiteli ION Stormu. Informace zaslali
nespokojení a nutno říci že anonymní (ex)zaměstnanci IONu a řeknu vám, je to
špína, která stojí za přečtení. Zprávy do sebe pěkně zapadají a podle
přísloví "na každém šprochu pravdy trochu" tedy není důvod nevěřit. Co
se však nestalo - Todd Porter nechal se svými právníky bez předchozí výzvy stránku
odpojit. Ještě že tu je funkční backdoor, kde vše funguje. Takže
posuďte sami a sázejte jak to s IONem a Daikatanou bude. Já sám jsem dal hře
začátkem týdne ve shrnutí chystaných her 80%, ale ... |
|
09-01-1999 | 19:00
[ Ze světa ] |
Stručně |
- US magazín PC Games ve svém posledním čísle uveřejnil
nové inforamce o Anarchronoxu a Deus Ex, dvou 3D hrách ION Stormu. Jak známo,
Anarchronox využivá Q2 engine, Deus Ex naopak Unreal engine. Něco informací je na ION HP (včetně prvního Deux
Ex obrázku vůbec), více až mi přijde časopis :-). Rovněž PC Games, tentokrát
však jeho internetová verze (www.games.net) uvedla preview na polskou 3D
akci Mortyr včetně nových screenshotů.
- A na samotný závěr lahůdka pro ty, kteří sní o vlastní společnosti. GameSpot
připravil rozsáhlý
feature na téma "How to start a game company" a nezabývá se jen obecnými
problémy, ale i konkrétní tématikou. Vřele doporučuji. |
|
08-01-1999 | 23:30
[ Ze světa ] |
Nová verze Q2CTF |
Od vydání Quaka II sice uběhl jeden celý rok, přesto stále
vycházejí nové updaty. Jen hlupák by je přitom mohl nazývat opravnými patchi,
obvykle totiž jen přidávají nové featury a mapy. A stejně to je i s dnes vydaným
updatem pro Quake II CTF s pořadovým číslem 1.50. nabízí hned několik nových voleb
- speciální soutěžní mód, hlasování o administrátora, který může měnit mapy a
nastavovat hráče (velmi potřebná volba, vzpomeňte si kolikrát jste hráli
nevyrovnané matche a nemohli se dohodnout), k dokonalosti dovedenou podporu Viewable
Weapons a nové funkce pro administrátory (IP banning, sv_maplist apod.). Co je ovšem
vůbec nejzajímavější jsou tři nové mapy. Bohužel v současné době neexistuje
jiný mirror než na beznadějně zahlceném ftp.idsoftware.com,
takže nemůžu sloužit s konkrétními informacemi. Zítra jstem tu jako na koni s lépe
fungujícími linky a především názorem na tři CTF arény. Do té doby zkoušejte
štěstí ZDE. |
|
08-01-1999 | 23:30
[ Ze světa ] |
Konkrétní info o Sin Mission Packu |
Fakt že se chystá oficiální SiN mission pack od společnosti 2015 (distribuce samozřejmě Activision) je nám znám
již několik měsíců, teprve nyní se však dozvídáme alespoň pár základních
informací, které částečně napovídají jaké že to bude. Tak tedy, mission pack byl
pojmenován "Wages of SiN" a obsáhne 17 single-player misí, zhuba 10
deathmatchových arén (mezi tvůrci levelů patří i sám slavný Stan Uusvali, takže
vskutku JE co očekávat), rovněž 10 nových potvor a navrch dvě finální a
smozřejmě 7 nových zbraní. Příběh si autoři nechávají pro sebe, je však jasné,
že se v něm setkáme s Bladem, JC a novým záporňákem. Velmi příjemně mne rovněž
překvapily informace o stádiu vývoje - v současné době se již prý každým dnem
dostane do fáze "beta", tedy závěrečného dolaďování hry, dokončení se
tedy dá očekávat někdy v březnu. O víkendu bychom se měli dočkat AVI videa z
add-onu.
A když už jsme u toho Ritualu, na oficiální stránce si můžete objednat tričko Sin s dlouhým a krátkým
rukávem (cca 15 dolarů), co je však důležitější, na GaGames.Com se objevili první artworky z
dalšího projektu Ritualu - Heavy Metal FAKK2. hra je tvořena podle filmu, který by
měl mít premiéru někdy v létě tohoto roku. O hře samotné se toho moc neví - bude
to "third-person" hra a bude prvním počinem Ritualu vydaným pod hlavičkou
GOD. O použitém enginu zatím ticho po pěšině. |
|
08-01-1999 | 23:30
[ Ze světa, Z domova
] |
Stručně |
- QuakeChannel je opět
zpátky, navíc s vlastní host-stránkou, Dark
Zone, kde najdete DM arény pro Quaka, Quaka II, Unreal, Sin i Half-Life. Stránka se
zatím rozjíždí, vypadá však nadějně.
- Na firemních auditoriích se nechal Mark Rein s Epicu slyšet, že by měli jeho
kolegové dokončit Unreal Tournament již v březnu. Berte to však s nadhledem, jde o
Epic, takže mám strach abychom se dočkali ještě v tomto tisíciletí (ne, to byl
vtip, tady se jim snad dá věřit).
- Uprchlíci z ION Stormu, kteří pod názvem Bloodshot Entertainment zakotvili pod
střechou GOD Games budou svou připravovanou hru Kiss: Psycho Circus tvořit s využitím
technologie LithEngine (známe z Shoga a Bloodu II).
- Plastic Angel, tak se jmenuje hra
připravovaná na modifikovaném enginu Sinu (ten samozřejmě pochází z Q2). Nejde prý
o žádnou TC, ale kompletně novou hru, což však ze screenshotů vskutku nevypadá.
Autoři každopádně chystají RPG příběh, tak se nechme překvapit jak to dopadne.
Zatím spíše k pousmání ... |
|
07-01-1999 | 23:40
[ Ze světa ] |
Konkrétní info o Unreal Tournamentu |
Na britském GameSpotu se objevil
rozsáhlý materiál pojednávající o Unreal: Tournamentu, který velmi konkrétně
informuje o jednotlivých vlastnostech a volbách hry. Musím přiznat, že mě informace
příjemně překvapily, je však zřejmé, že alfou a omegou kvality budou schopnosti
botů. Dost však pochybností, pojďme si stručně a v bodech shrnout co nového víme:
UT bude mít 35 nových arén, tři nové zbraní, které doplní ty nejlepší ze
základní verze, pravidla deathmatche, která jsou jak známá, tak nová (Capture the
Flag, Domination, Assault, viz dále), speciální systém kamer a samozřejmě
radikálně vylepšení kód automatických botů (podpora všech multiplayerůvých
pravidel, strategie, taktika, zkrátka komplexní hráč).
Jednotlivá pravidla multiplayeru rozhodně nejsou nijak zvláště originální, na
druhou stranu však slepě nekopírují současné mody. Capture the Flag není třeba
představovat, nebude nijak zvláště modifikován. Assault je opět týmový mód,
který mi trochu připomíná Jailbreak pro Quaka II. Jeden tým brání základnu, druhý
se jí snaží dobýt a nejen to, plní se zde různé konkrétní cíle jako osvobození
vězňů, zničení počítačových terminálů apod. Útočící tým má pro splnění
úkolů časově omezenou dobu, nepodaří-li se jim určené úkony splnit, vyhrávají
obránci. I třetí Domination je týmová úprava, která velmi zjednodušeně
připomíná King of the Hill - týmy (v tomto případě jich může být i více než
dva) bojují o možnost držení artefaktu. Tyto tři základní pravidla pak obsahují
ještě dílčí modifikace, které závisí na zkušenostech hráče - můžete si zapout
tzv. "jumpmatch" při kterém skáčete dvakrát výše, nováčci jistě
uvítají speciální začátečnický mód, ve kterém boti pobíhají pomaleji a zásahy
ubírají méně, pro profíky je naopak určen "hardcore" volba, která hru
naopak zrychlí. Zní to jistě zajímavě, více o pravidlech si můžete přečíst ZDE, více o třech nových
zbraních ZDE a více o
deathmatchi a nových vlastnostech botů ZDE. |
|
07-01-1999 | 23:40
[ Ze světa ] |
GT Interactive posilují |
Ve světě GT Interactive ještě zůstaneme. V poslední době se
dostává do módy trend vlastních vývojových studií, tedy cesta kterou s Blullfrogem,
Originem a třeba Maxisem razí již pár let Electronic Arts. Hladovým gigantům však
mnohdy nestačí pouze pasivní vydání hry, oni hodlají aktivně zasahovat do jejího
vývoje a k tomu je samozřejmě třeba potřebná vlastnická páka. Společnost GT
Interactive tak nyní do své rodiny, kde již nyní dlí například Cavedog, Oddworld
Inhabitans či Reflections (tyto autory série Destruction Derby rovněž přilákal
teprve nedávno), přizvala další firmu, která není tak úplně nezajímavá - jde o
starý známý Legend <press-release>,
o němž bylo v posledních dnech řečeno vše - chystají pro Epic Unreal II a
dokončují svou vlastní "unreal-engine" akční RPG adventuru Wheel of Time.
Kromě toho však GT uzavřeli smlouvu o produkci první hry s na první pohled neznámým
týmem Infinite Machine <press-release>,
který však tvoří pánové Justin Chin a Che-Yuan Wang, jež se, ještě pod hlavičkou
LucasArts, autorsky podíleli na stvoření veleúspěšné 3D akce Jedi Knight. O
chystané hře se však nyní ví jen to, že to bude 3D akční hra pro PC a dočkáme se
jí snad někdy v roce 2000. Oba tyto přesuny neznamenají takřka pražádnou změnu, je
však dobré vědět, že nevznikají jen nové týmy tvořené uprchlíky z renomovaných
firem - mnozí nováčci i jejich ostřílení a zavedení kolegové na druhé straně
rádi přijímají lukrativní nabídky zavedených producentů. |
|
07-01-1999 | 23:40
[ Ze světa ] |
Q3Arena potřetí, tentokrát AVI |
Dnes se ještě (doufejme) naposledy vrátíme k Carmackově přednášce
o Q3Areně. Donutila nás k tomu dobrá duše, která poskytla k dispozici AVI verzi
Carmackova výkladu. Video je sice na jednu stranu náročné na velikost (22MB), jinak
však velmi zřetelně obsahuje předvedené sekvence ze hry, které byly v real verzi
téměř neviditelné. Pokud se rozhodnete pro download, nezapomeňte, že potřebujete
mít nainstalované kodeky Indeo
5. Rozhodně stojí za to. Downlad z mirrorů PlanetQuake. |
|
06-01-1999 | 23:10
[ Quake-CZ ] |
Quake-CZ Auditoria |
Další velkou novinkou na zdejším serveru, od které si já osobně
slibuji opravdu hodně, jsou vlastní auditoria, která najdete na adrese forum.quake.cz. Není to původní systém, ale naopak
dlouhá léta zdokonalovaný systém, který používají mj. i na 3DRealms.Com či
EpicMegagames.Com. Není to v žádném případě systém na realtime chat, od toho u je
koneckonců IRC, dokonce se koncepčně značně liší od Magea. Naše auditoria slouží
na daleko rozsáhlejší, konkrétnější a odbornější výměnu názorů a
zkušeností a jejich hlavní výhodou oproti Mageu je samozřejmě odborná specializace
a věřím že i přítomnost většiny quakerů v zemi ;-).
Nyní něco k postupu zaregistrování. Je to velmi prosté a zabere pár minut - po
přístupu na uvedenou adresu můžete pochopitelně pasivně číst zprávy, v případě
zájmu o přispívání však klikněte na nápis "register". Zde vyplňte
požadované údaje, v dolní části pak máte možnost zanechat ve svém browseru
informaci o své osobě, takže není v následujících 12-ti měsících třeba vůbec
zadávat heslo (to samozřejmě jen v případě že máte povolené cookies). Pokud
nebudete souhlasit, vždy při prvním příspěvku budete nuceni zadat předívku a
heslo. Další důležitou volbou je zde počet zobrazovaných témat - zde doporučuji
zvolit co nejobsáhlejší možnost (tedy "Show topics from last year"). Jak
jste si jistě z hlavní stránky všimli, celý systém je rozdělen do několika
tématických auditorií. Ty jsou dále rozděleny do tzv. "topics", tedy
témat, které jsou víceméně jednou uzavřenou debatou. Tyto témata může zakládat
každý, stejně jako může každý odepisovat. Toť asi pro začátek vše, prosím o
jakékoliv náměty či připomínky. Věřím, že se budou audity líbit a že budou
hojně využívány. |
|
06-01-1999 | 22:15
[ Ze světa ] |
Více o Quake III Areně .. |
Včera všechny šokovala informace o celkem blízkém vydání test verze
Quake III Areny, dnes je tu pokračování, naštěstí již nijak šokující. Přesto
jde o celkem zajímavou záležitost - máte-li alespoň trochu kvalitní spojení
(dial-up obvykle stačí) a obstojně ovládáte anglický jazyk, pusťte si TOTO
video v "real" stantardu. Začátek je nudný, takže se přesuňte zhruba na
1:19:00, kde začíná Carmackova prezentace. Ve zhruba čtyřech minutách Carmack
poprvé představí veřejnosti Quake III Arenu. Mimochodem, hned vzápětí je
představován emulátor PlayStation, který bude pro některé modely Macintoshů
vytvořen (jisté pokusy jsou již i na PC, ale zatím žádná sláva). |
|
06-01-1999 | 22:15
[ Ze světa ] |
Prey odložen! |
Podle neoficiálního vyjádření George Broussarda, prezidenta a
spolumajitele společnosti 3D Realms byl dočasně
pozastaven projekt Prey. Tato informace je na jednu stranu šokující, neboť byl před
pár týdny zacelen šrám po odchodu několika klíčových osobností (z ION Stormu
přišla mj. i velmi schopná programátorka Corinne Yu), na stranu druhou však
potěšující, neboť tím bude urychleno dokončení Duke Nukem Foreveru, na nějž bylo
několik designérů přesunuto. Podle mých předpokladů minimálně do květnové
výstavy E3 o Preyi neuslyšíme, pak se snad něco dozvíme, s vydáním to však
nevypadá dobře. Věřím, že si to 3D Realms vynahradí na Duke Nukem Foreveru, vždyť
když nat tím tak přemýšlím, zatím tato dceřiná divize Apogee nevydala jedinou
špatnou hru - Terminal Velocity, Duke Nukem 3D, Shadow Warrior, vše celkem kvalitní
kousky. Snad si tuto nepříliš obvyklu vlastnost nezkazí, protože jak zní jedno z
pravidel vývojářů: sebevíce odkládané hře je odpuštěno okamžitě po vydání.
Je-li ovšem kvalitní. |
|
06-01-1999 | 22:15
[ Ze světa ] |
Stručně |
- 12.1.1999 bude vydána nová verze editoru Qoole. Qoole 99, jak byla trefně nazvána bude
podporovat kromě stávajících her i Half-Life, kompletně předělaný interface a
celou řadu vychytávek, které potěší amatéry i profíky.
- Sháníte-li kvalitní krysí podložku, mrkněte na recenzi jedné z těch
kvalitnějších na VoodooExtreme. Já sám jsem před pár dny obdržel 3M Precise
Mousing Surface, která je výtečná (její starší recenzi najdete vedle dalších ZDE) a vřele jí doporučuji,
prý se dá sehnat i u nás.
- Polské 3D akci Mortyr se i vzhledem k zemi původu zatím nedostalo odpovídající
publicity, takže vřele doporučuji nové screenshoty a rozhovor s
tvůrci na Gagames.Com. Nejdůležitější je asi termín vydání, podle autorů je
to "early spring".
- Co by to bylo za aktualizaci kdybych se nezmínil Q3Areně - Scary předělal AVI do MPGu a hned je o více než
5MB menší, takže ti kdož včera zaváhali již dnes musí! Další novinkou je
rozsáhlé preview s novými screenshoty v časopisu Next-Generation. To je jeden z
časopisů, které odbírám, takže už se třesu, případné novinky si samozřejmě
nenechám pro sebe, i když počítám že nové screenshoty během pár dní někdo
nascanuje. |
|
06-01-1999 | 00:45
[ Z domova ] |
Public Quake II server |
Klan United Fuckerz Organization
zprovoznil veřejný Quake II server. Najdete jej na adrese 193.84.49.73, port 27910. V současné době je nastaven
s parametry maxplayers=16, fraglimit=30, timelimit=30. Pokud je mi známo, je umístěn na
síti Cesnet a měl by tak být velmi přístupný pro mnohé z nás. Paráda, věřím
že bude tento krok následován a velmi rád uslyším další adresy veřejných
serverů, třeba i pro Quaka, Unreal a další hry. |
|
05-01-1999 | 23:05
[ Ze světa ] |
Carmack a Q3Test |
John Carmack navštívil MacWorld, rozsáhlou macovskou akci v San
Franciscu, aby zde vůbec poprvé veřejně předvedl Quake III Arenu. Stalo se tak počas
přednášky Steva Jobse, takže kdoví co vlastě přítomné zaujalo více ;-).
Předváděčka hry byla prý krátká, ale velmi impresivní, důležitější však je,
co konkrétně John prohlásil: Q3A je vytvářena pro obě platformy (PC a MAC) a bude
rovněž současně vydána. To jen potvrzuje zmrtvýchstání herního byznysu pro MACy,
v posledních měsících prodej her na MACy zázračně stoupá. Co je ovšem vůbec
nejdůležitější, John Carmack veřejně prohlásil, že očekává vydání Q3Testu
(opět pro obě platformy) v průběhu března. |
|
05-01-1999 | 22:40
[ Quake-CZ ] |
Nový vzhled Quake-CZ |
Děkuji všem za příznivou odezvu, jejíž rozsah jsem neočekával ani
v nejlepším snu. Samozřejmě však došlo i na kritiku a výhrady, které se podle
očekávání týkaly především levého frejmu, jehož "nechutnou" velikost
jsem na své lince pocítil okamžitě po uploadu i já. Dlouho jsem uvažoval zda menu
úplně neodstranit a nahradit jej textovou verzí, zde vidíte jeho okuchanou verzi,
která přináší hned několik příznivých změn - předně je samozřejmě
velikostně optimalizovaná, obrázky byly zmenšeny na polovinu (kvalita se sice
zhoršila, ale co naděláte) a byla odstraněna java (čímž samozřejmě nefunguje
"overclick"), takže již majitelům Netscape browserů nehlásí error a
rovněž funguje cache, což je asi to nejpodstatnější. Pokud budou další výhrady,
zvážím úplné odstranění grafiky, ale takhle to již myslím celkem ujde. Změnil
jsem otevírání nového okna při kliknutí na jakýkoliv odkaz ven, nyní se vše
zobrazí ve stejném okně, samozřejmě bez frejmů. Dále se objevilo pár výhrad k
nečitelnosti dolních položek framu, ozvěte se pokud máte stejný problém, v tom
případě tam umístím světlou verzi, která se dosud zobrazovala po najetí myši.
Ozval se mi též jeden zoufalec, který browsí v rozlišení 640x480. To je mi
samozřejmě líto, kompromisy se však nedají dělat donekonečna. Samozřejmě -
ozve-li se mi více podobných čtenářů, zvážím případné úpravy. Poslední
chybou je čeština, která některým z vás defaultně nefunguje. Já sám nemám
problémy, myslím že se chyba projevuje jen u Netscapů, zítra s tím něco provedu, do
té doby si kódování ručně nastavte v odkazu vlevo od loga nahoře, to zaručeně
funguje. |
|
05-01-1999 | 22:40
[ Ze světa ] |
Half-Life mapy |
Součástí PlanetHalflife.Com (bývalá contaminated.net) je i perfektní
stránka Radium, která recenzuje
single i deathmatch mapy pro Half-Life. Již dnes zde najdete tři single-player kousky (v
jednom případě jde o "unit") a zhruba padesát deathmatchových. Z těch
prvních doporučuji především Jailbreak, mezi DM
pak Canyon Oasis a The Gantry,obě pro
2-4 hráče (všechny tři odkazy vedou na recenze, nikoliv na samotné soubory). Design
sajty je perfektní, recenze ještě lepší - za podobnou kvalitu by se nemusela stydět
ani dva roky zavedená sajta levelů pro Quaka. Nutný bůkmárk! |
|
05-01-1999 | 22:40
[ Ze světa ] |
Nové demo Aliens vs. Predator |
Poté co 8. prosince vyšlo první demo na Aliens vs. Predator, kde bylo
možné hrát výhradně za Predátora vyšlo 1. ledna další demo, kde se hraje za
mariňáka. Je jednoznačně lepší a přestože právě AvsP patří mezi těch pár
her, které si v tuto chvíli nedokáží poradit s Rivou TNT (či spíše naopak), bavil
jsem se královsky. Atmosféra se v těch několika málo levelech blíží Half-Life, i
když narozdíl od něj není tvořena skvělým scénářem a designem, ale prostředím,
potvorami a třeba i pípáním radaru :-). Demo má jen zhruba 20MB a vzhledem k
nemožnosti ukládání pozice a relativně vysoké obtížnosti vydrží opravdu dlouho.
Stáhnout si jej můžete buď z Avaultu,
nebo z českého mirroru na Score.cz.
PC verzi Aliens vs. Predator (neplést se starou a nepříliš kvalitní PC akcí Alien
Trilogy ani s chystanou akční adventurou Alien Ressurection), která nemá nic
společného s jednou z nejlepších her pro Atari Jaguar tvoří pro Fox Interactive tým
Rebellion. Ve finální verzi budete moci kromě Predátora a mariňáka hrát i za Aliena
(samozřejmě vyjde i třetí demo právě s alieny) - a právě tento prvek je tu
značně unikátní, neboť bude mít hráč ve všech třech případech nejen odlišné
zbraně a vlastnosti, ale i cíl a tedy i příběh a částečně prostředí. Pěkné preview najdete na Firing Squad, hra by
měla být hotova zhruba v polovině roku. |
|
05-01-1999 | 22:40
[ Ze světa ] |
Unreal Tournament |
Adrenaline Vault se v posledních dnech obul do Unreal Tournamentu.
Přináší celkem tři články - preview
UT, rozsáhlý rozhovor s Markem
Reinem a úvahu o souboji mezi třemi
multiplayerovými 3D akcemi - Quake III Arenou, Unreal Tournamentem a Team Fortress II.
Všechny jsou celkem zajímavé, nová fakta však plynou jen z rozhovoru. Rein se zde
zmiňuje o tom, že Unreal Tournament vlastně nahradil oficiální mission pack pro
Unreal, který tedy nebude (i když se nakonec možná najdou adepti podobně jako Rogue a
Xatrix v případě Quaka II), slíbený editor naopak vydán bude, a sice v
nejbližších měsících. Prezident Epicu rovněž potvrdil mé domněnky, že se po
kompletaci UT vrhnou na úplně nový engine. Nejaktuálnější záležitostí je ovšem
demo či shareware verze, která je vzdálená jen pár dní - spolu s ní pak budou
potěšeni i majitelé plných verzích, které Epic obdaří pěti DM levely. |
|
05-01-1999 | 22:40
[ Ze světa ] |
South Park |
Pravděpodobně ještě v lednu by se měli dočkat všichni fandové
kultovního kresleného seriálu South Park, v Severní Americe běžícího na stanici
Comedy Central, u nás na placeném kanálu HBO (v kupodivu velmi obstojném dabingu).
Dočkáme se všech oblíbených postaviček, své si odehraje Kyle, Stan, Cartman, Kenny,
Mr. Garrison, Chef, Big Gay Al a další. Velmi důležitý je originální dabing, který
obstarali Matt Stone, Trey Parker (to jsou rovněž autoři seriálu) a Issac Hayes. Verze
pro konzoli Nintendo 64 je již v prodeji, takže máme alespoň matné tušení, o co
půjde. A teď se podržte - jde víceméně o 3D akci v humorném a nezřízeném
seriálovém duchu. Pro Acclaim hru vyvíjí Iguana, která použila engine z Turoka 2! V
roli Kyla, Stana, Cartmana či Kennyho je cílem zachránit zasněžené Colorado před
vesmírným útokem. Nejzajímavější asi bude multiplayer, kde se dočkáme dobře
známých pravidel Capture the Flag, ale i neznámých Grudge Match či Kick the Baby. Je
zřejmé, že je hra určena víceméně jen pro fandy seriálu, ti však budou s
největší pravděpodobností velmi příjemně překvapeni. Více o hře na oficiální South Park stránce Acclaimu,
více o seriálu ZDE,
krátké preview s PC screenshoty pak na GameSpotu a
další na IGN. |
|
05-01-1999 | 22:40
[ Ze světa ] |
Stručně |
- Na PlanetBlood.Com je krátký
rozhovůrek s Brianem Goblem z Monolithu, který potvrdil, že se chystá Add-On pack pro
Blood 2 a poté třetí díl Bloodu!! To je však ještě daleko, v současné době celý
tým pilně dodělává patch pro B2, který by měl být venku koncem týdne.
- Na cavenews.com se objevilo pár zajímavých
informací ohledně Amen: The Awakening. Prostředí bude prakticky bez výjimky reálné
(tedy něco jako Sin), z poloviny se odehrává v Severní Americe, zbytek jinde na
světě. Cavedog nezapomíná ani na deathmatch, který rozhodně bude stát za to.
- Zajímáte-li se o společnost Looking Glass, která nedávno vydala Thief: The Dark
Project a chystá System Shock II, vřele doporučuji výbornou stránku www.ttlg.com. Její součástí je i doména www.systemshock2.com, kde je nebývale mnoho
informací včetně zbrusu nových screenshotů.
- George Broussard z 3DRealms na tamních auditoriích
zmínil současný stav vývoje Duke Nukem Foreveru (hlavní novinka - měl by být
předělán kompletně do D3D).
- PlanetQuake připravili pěkné a rozsáhlé preview letošního roku.
- Vyšlo demo
Resident Evilu 2, slavného hitu ze Sony PlayStation od Capcomu.
- Máte-li doma Sony PlayStation, možná vás zaujme rozhovor s Chrisem Stanforthem z týmu
Hammerhead, který chystá Quaka II pro PSX. Sám jsem si ho přečetl a je zajímavý i
pro nekonzolisty. Quake II pro PlayStation by měl být hotov v únoru.
- Další rozhovor se týká Steva
Stringera z Activisionu, kde má na starosti spojení s Raven Software, o čemž je
koneckonců i celý rozhovor. Steve stručně zmiňuje i chystaný Enhancement Pack,
který bude opravdu perfektní (a hlavně zadarmo). |
|
03-01-1999 | 20:20
[ Quake-CZ ] |
Nový vzhled Quake-CZ! |
Po více než dvou letech života Quake-CZ je zde nový vzhled hlavní
stránky. Pokoutně a po večerech byl vyvíjen dlouhé měsíce a rád bych za něj
poděkoval Pittbullovi a jeho grafikovi, kteří zmákli logo a levý frame a Teetherovi,
který dal do hromady celou kostru této stránky a v posledních dnech tak kvůli mě
zanedbával svůj QuakeChannel. Postupně budu
předělávat i další sekce, v nejbližší době se připojí "recenze" a
další. Dlouho jsem zvažoval, zda mám k novému vzhledu přistoupit, daní za hezký
vzhled je zde samozřejmě poměrně velký rozsah stránky, takže se možná některým
z nás nebude zrovna dvakrát rychle natahovat. V takovém případě mi napište, v případě že vás bude více vytvořím
"light" verzi podobnou té minulé. Kvalitní vzhled s sebou samozřejmě nese i
nekompatibilitu, kterou se Teether snažil minimalizovat a podle jeho slov se mu to
podařilo na výbornou. I majitelé browserů Netscape Navigator, kterých je stále 42%
by tak měli vidět až na malé výjimky všechno tak jak to bylo zamýšleno
(samozřejmě s výjimkou fontů), opět však očekávám případné námitky, kterými
se samořejmě budu zabývat. Věřím, že je pro nás pro všechny nový vzhled
výhradně přínosem a že se zkrátka líbí. Těším se na vaše komentáře. |
|
03-01-1999 | 20:20
[ Quake-CZ ] |
Hosted-Sites |
No a do třetice na serveru Quake.cz přibyly tři nové
hostsajty, čímž se jejich počet přehoupl přes deset. Všechny se týkají nových
klanů, podle abecedy je první klan Deviators,
věnující se výhradně Quaku II. Pokud je mi známo, všichni členové pochází ze
Slovenska a znáte je také jako Cauldron (autoři
Quadraxe a Spellcrossu; teď prý chystají nějakou 3D akci). Dále tu máme rovněž
slovenský a rovněž Quake II klan s názvem Kromka
Quake 2 Klan, zkráceně tedy KMK. Třetí v pořadí je klan Sapropel, který se k nám přemístil ze staré
adresy a je pro změnu klanem ryze českým, ale stále Quake II klanem. Tak a to je asi
tak vše - pokud máte i vy stránku věnovanou 3D akcím (třeba i Duke Nukemu),
neotálejte a mailujte, prostoru je dost ... |
|
03-01-1999 | 12:20
[ Ze světa ] |
Bilance |
Po menší přestávce jsem tedy zpět a vítám vás v novém roce 1999.
Vzhledem k rozsahu změn dnes bude jediná sktuečná novinka, zato si v ní však shrneme
rok uplynulý a představíme si tituly, které se chystají na ten současný. Zítra pak
bude následovat rozsáhlá aktualizace s novinkami o všem co se událo za posledních 10
dní. Rok 1998 byl ve znamení třech velkých her, Quaka II (vyšel ještě před
vánoci 97, ale kraloval po celý rok), Unrealu a Half-Life. Kromě toho jsme se dočkali
zhruba desítky nadprůměrných či jen průměrných her 3D akcí (Sin, Blood II, Shogo,
Tresspasser, Klingon Honor Guard a třeba 3 mission packy pro QII), několika kvalitních
"nečistých" 3D akcí (Heretic II, Rainbow Six a Forsaken) a bůhví kolika
her, na které nemá vůbec význam vzpomínat. Zkrátka a dobře to byl rok velmi
úspěšný a přestože nás v tom současném čeká celá řada kvalitních titulů
(samozřejmě hlavně Quake III Arena a Duke Nukem Forever), je otázkou, zda se vyrovná
tomu loňskému. takže si soukromě uzavírejte sázky a aby jsem vám to ulehčil,
nabízím krátký seznam chystaných her (uvádím jen čisté FPS - chybí tedy System
Shock II, Max Payne, Rainbow Six II či třeba Heavy Metal FAKK2 o kterém Ritual nedávno
prohlásil že bud "third-person") s mnou předpokládným ternímen vyjití.
Ani bych se nedivil, kdyby dobrá polovina z nich vyšla až napřesrok (hry jako Deux Ex
jsem vůbec neuváděl). Procenta na konci prezentují můj předpoklad kvality dané hry. Aliens
vs. Predator (Fox), květen 1999 - hra hlavně o atmosféře,možná se vyrovná
Half-Life - 80%
Amen: The Awakening (Cavedog), září 1999 - vlastní engine,
originální prvky, důraz na příběh - 85%
Anarchronox (ION Storm), říjen 1999 - QII engine, zatím nic extra, ale
moc se toho neví - 70%
Daikatana (ION Storm), duben 1999 - na QII engine, množství
originálních prvků, by Romero - 80%
Duke Nukem Forever (3d Realms), říjen 1999 - Unreal engine,
interaktivita+humor+hratelnost - 95%
Kingpin (Xatrix), březen 1999 - Quake II engine, gangsterovka,
podceňuje se > černý kůň - 80%
Mortyr (Mirage Studios), květen 1999 - vlastní engine, autoři Poláci,
zajímavý příběh - 80%
Prax Wars (R.B.R.) prosinec 1999 - vlastní engine, distribuce EA,
ještě o hře hodně uslyšíme - 80%
Quake 3 Arena (id Software), červenec 1999 - nový revoluční engine,
multiplayerová koncepce - 90%
Requiem Avenging Angel (Cyclone), březen 1999 - vlastní engine, může
dopadnout jakkoliv - 60%
Soldier of Fortune (Raven), listopad 1999 - by Raven, pravděpodobně QII
engine, moc se neví - 75%
South Park (Acclaim), únor 1999 - Turok2 engine, podle seriálu - jen
pro jeho fandy, legrace - 70%
Team Fortress II (Valve Software), srpen 1999 - týmová multiplayer
úprava postavěná na Half-Life - 80%
Unreal Tournament (Epic), červen 1999 - multiplayerový systém jako
Q3A, Unreal engine - 60%
Wheel of Time (Legend), březen 1999 - Unreal engine, dlouho ve vývoji,
důraz na příběh - 70%
Jak je tedy
zřejmé, nejvíce mne v tuto chvíli zajímá Duke Nukem Forever stíhaný Quake III
Arenou. To "rouhání" samozřejmě hned vysvětlím. V 3D Realms mám velkou
důvěru zatím dokázali vždy zabodovat, jak Duke Nukem 3D, tak Shadow Warrior byly
kvalitní počiny a jsem tedy přesvědčen o tom, že DNF bude nářez. Naproti tomu
Quake III Arena má obrovský potenciál, ale z informací které jsou v současné době
k dispozici přeci jen není jisté, zda to opravdu bude ideální; id Software
důvěřuji ještě více než 3D Realms, to co čeho se pustili však není jen tak
obyčejná hra, ale velmi riskantní projekt, jehož síla především v
"single-playeru" je sporná. |
|
|