Jan Modrák: Osobní deník (nejen) o videohrách

Archiv postřehů a aktualit:

  • 09.03.16 / 19:43 -

Making of PlayStation VR, rozsáhlé téma Polygonu. Fascinující insight do vzniku revoluční technologie.

  • 09.03.16 / 19:38 -

Skvělé video o specifické filozofii game designu Jonathana Blowa (převážně Braid, ale částečně i The Witness).

  • 08.03.16 / 23:33 -

Tři skvělé články USGameru o Day of the Tentacle (o historii hry, o grafice a o hudbě). Remake už za dva týdny!

  • 07.03.16 / 18:34 -

Co se skrývá za tak triviální věcí, jakou je skákání v 2D hrách? Fascinující video s konkrétními ukázkami.

  • 07.03.16 / 18:30 -

The Guardian zajímavě o Amanitě a Samorostu 3. Zase máme být na co hrdí. Příkladný přístup Jakuba Dvorského, tleskám! 

  • 05.03.16 / 19:33 -

Hodnocení z nového Edge: Street Fighter V 7, Far Cry Primal 6, The Flame In The Flood 6, Unravel 7, Assassin's Creed Chronicles 5, The Town of Light 6, Dying Light: The Following 6, Layers of Fear 6, Bravely Second: End Layer 8 a American Truck Simulator 7.

  • 05.03.16 / 19:19 -

Profilový článek Polygonu o Sidu Meierovi. "I considered hexes for Civ I, but that would have been considered nerdy."

  • 05.03.16 / 18:10 -

Zajímavá analýza NX drbů a zvěstí. "Employees are said to end meetings and brainstorming sessions with the battle cry: For Iwata!"

  • 05.03.16 / 17:48 -

Článek Eurogameru o šancích PlayStation uspět v VR bitvě. A že je technicky slabší? Vzpomeňte na Game Boy. Rozhodne cena a hry.

  • 28.02.16 / 23:12 -

Nejlepší PC gamepady? Pro změnu praktický text od zkušených odborníků z Digital Foundry.

  • 28.02.16 / 23:03 -

Zpověď autora E.T. pro Atari 2600, podle mnohých nejhorší hry všech dob. Skvělé a zábavné vzpomínky na Spielberga i šéfa Atari.

  • 28.02.16 / 23:02 -

Zajímavá vás, jak se nahrával voiceover do Portalu, včetně instrukcí režie? Dlouhá nahrávka, ale stojí za poslech.

  • 26.02.16 / 08:40 -

Herní vývojáři prozradili PC Gameru, jak by udělali Half-Life 3. Výborné.

  • 25.02.16 / 21:00 -

Deset věcí, které už hráči brzy nejspíš nezažijí. Tohle se BW výjimečně povedlo. A dalo by se toho vymyslet i víc.

  • 25.02.16 / 16:42 -

Fascinující evoluce vývoje Portalu (20minutové video) s ukázkou celé řady raných buildů a verzí hry.

  • 25.02.16 / 16:35 -

Co se stane, když neznámý Kickstarter projekt zmíní populární YouTuber. Zajímavá case study.

  • 25.02.16 / 16:10 -

Pár starých rozhovorů (1985-1987) s vývojáři videoher jako Pac-Man, Galaxians nebo Space Invaders. Ten předposlední odstavec pobavil ;).

  • 23.02.16 / 23:42 -

Trefný příspěvek vývojáře do aktuální debaty zda je 20 dolarů či Euro hodně za indie hru. 

  • 23.02.16 / 18:43 -

Odborníci radí Nintendu, aby produkovalo vlastní filmy po vzoru Marvelu. IP (a peníze) na to mají.

  • 17.02.16 / 18:40 -

Warren Spector se vrací do herního vývoje, bude pracovat na System Shocku 3. Zpráva týdne? Nebo měsíce? 

  • 16.02.16 / 12:55 -

Jak vznikl ten nádherný ostrov v The Witness? Detailní blog autora grafiky Luise Antonia.

  • 15.02.16 / 13:06 -

Mega Man u nás velkou tradici nemá, ale tenhle dlouhý rozhovor s Akirou Kitamurou by zapadnout neměl.

  • 15.02.16 / 11:59 -

Hry na Kickstarteru v roce 2015, zajímavá data.

  • 12.02.16 / 15:25 -

Xbox hráči kritizují Microsoft za PC port Quantum Breaku. Pozoruhodná inteligence. A skvělá iniciativa MS!

  • 11.02.16 / 13:38 -

Vybraná hodnocení z nového Edge: The Witness 9, XCOM 2 9, Firewatch 8, Darkest Dungeon 8, Oxenfree 6, Gemini: Heroes Reborn 4 a That Dragon, Cancer 8.

  • 09.02.16 / 14:37 -

Firewatch na PC umožňuje exportovat vyfocené screenshoty (a že tam je co fotit) a nechat si je poslat vytištěné. Skvělý nápad!

  • 07.02.16 / 18:06 -

Výborný seriál videí History Respawned je jasný subscribe! Viz poslední díl o Red Dead Redemption a Divokém západu.

  • 07.02.16 / 11:13 -

Dopis 4letému synkovi o videohrách. Příjemné vtipné čtení, zvlášť pokud už jste rodiči.

  • 07.02.16 / 09:55 -

Nejlepší singleplayerové FPS levely podle PC Gameru.

  • 06.02.16 / 19:50 -

Fascinující technická analýza grafiky GTA V za pomoci jediného screenshotu. Škoda, že půlce slov nerozumím ;-).

  • 06.02.16 / 19:45 -

Za Resident Evilem nestojí jen oslavovaný Shinji Mikami, zásadně a kreativně přispěl i Kenichi Iwao - viz rozhovor.

  • 06.02.16 / 19:06 -

Dnes uběhlo 25 let od vydání Street Fightera 2.Polygon má k výročí výborné téma.

  • 04.02.16 / 19:27 -

Věděli jste, že na soundtracku k Sonicovi 3 spolupracoval Michael Jackson? Fascinující příběh.

  • 04.02.16 / 18:22 -

Na Rádiu 1 startuje nový pořad Vektor věnovaný hudbě z her. Moderuje Lukáš Grygar. Každé druhé úterý po půlnoci, záznamy jsou k dispozici

  • 04.02.16 / 14:27 -

Multiplayerové střílečky za 60€? Něco se musí změnit, tvrdí komentář na Escapistu.

  • 04.02.16 / 14:21 -

Plány Mike Bithella? Expanduje, otevírá studio, uvažuje o VR nebo F2P. Nic konkrétního, ale fajn rozhovor. Volume mě sice úplně nechytlo, ale držím mu palce.

  • 03.02.16 / 09:05 -

Přes vysokou cenu se The Witness nejen pirátí, ale také dobře prodává. Skvělé! A Blowovi ten třetí odstavec věřím.

  • 02.02.16 / 12:35 -

Nejen syrečky, ale i hry vznikají v Olomouci. Dosud Playito tvořilo převážně casualovky, teď vesmírné sci-fi Space Merchants. Podpořte na IndieGogo.

  • 01.02.16 / 19:09 -

Podpořit můžete all-in-one konzoli indieGO postavenou na bázi Raspberry Pi 2. Umí Amigu CD32, PlayStation, Saturn, Sega CD, TurboGrafx aj.

  • 01.02.16 / 18:53 -

Další zpackaný crowdfunding: peníze na vývoj Rogue Ant Simulatoru šly na "chlast a striptérky". Bod za upřímnost.

  • 31.01.16 / 20:31 -

Co to znamená, když se řekne "vizuální styl"? Poučná lekce.

  • 31.01.16 / 20:21 -

Fascinující analýza cutscén v Metal Gear Solid V ve srovnání s předchozím dílem.

  • 31.01.16 / 20:04 -

Proč je Doom vlastně tak oblíbený a ceněný? Zajímavé video analyzující jeho level design a enemy design (8 minut).

  • 30.01.16 / 21:30 -

Jak také herní vydavatelé pracují s youtubery. Nevidím na tom (z jejich pohledu) nic moc špatného, ale dobré vědět.

  • 29.01.16 / 23:05 -

A ještě jednou The Witness. Tradičně výborný Parkinův sloupek o Jonathanu Blowovi v New Yorkeru.

  • 29.01.16 / 18:11 -

Příběh Apogee/3D Realms, firmy, která vedle řady kvalitních her vytvořila i úspěšný distribuční model. 

  • 29.01.16 / 13:56 -

20 minut gameplaye Day of the Tentacle Remastered s Timem Schaferem. Na tohle se hodně těším, jedna z mých TOP her.

  • 29.01.16 / 12:24 -

Jonathan Blow prezentuje The Witness... v roce 2010. "Ještě minimálně rok to nevyjde."

  • 29.01.16 / 12:07 -

Volition vydali .iso nevydané PSP hry Saints Row Undercover. Zatím na PSP nefunguje, jen v emulátoru na PC.

  • 28.01.16 / 22:57 -

Všimli jste si, že novou hru Insomniacu vydává GameStop? Co to přesně znamená, ještě nevíme, ale stojí to za pozornost.