Archiv postřehů a aktualit:
|
Skvělý článek a rozhovor o závěrečných titulcích nového Dooma. (Ten web už doufám dávno znáte, nemá chybu.) |
|
Původní koncept mapy z vývoje starého Super Maria. Stará dobrá práce, neskutečné. |
|
Jak se dostat do herní branže? Jedenáct vývojářů se podělilo o své začátky. |
|
Zajímavý pohled na to, jak analyzovat historický vývoj designu. Fascinující analýza match-three puzzle žánru. |
|
Minulý týden SNES oslavil 25 let od americké premiéry. Rolling Stone o tom, proč je to jedna ze zásadních konzolí herní historie. |
|
Reportáž Kotaku o "nejhorším" hráči Overwatche. A že to dalo práci! |
|
Making of Full Spectrum Warrior odhaluje, jak se tvůrci ve spolupráci s armádou snažili o realismus. |
|
Zase po roce TOP 100 her PC Gameru. 5. Dishonored, 4. Mass Effect 2, 3. Half-Life 2, 2. Dark Souls, 1. Zaklínač 3. |
|
Pěkný článek Vice o herních vývojářích žijících jako nomádi. Tak jsme se zasnili a teď zpátky do zatuchlého kanclu. |
|
Chcete zkusit psát scénáře na hry? Čtěte skvělý blog Davida Gaidera, scénáristy a designéra z BioWare. |
|
Dokument Vice o fenoménu Dance Dance Revolution v japonských hernách (8min video). |
|
Trochu detailněji o tom, jak funguje schvalovací proces při vydávání her na konzolích. A taky o "day one" patchích. |
|
Jak vypadají pracovní stoly dvacítky nezávislých vývojářů z různých koutů světa. |
|
Nové video Game Maker's Toolkit o konceptu žánru "immersive sim" a jejich aktuální popularitě. Tradičně skvělé. |
|
Vybraná hodnocení z Edge 297: Deus Ex MD 9, Abzû 8, I am Setsuna 7, Quadrilateral Cowboy 8, Headlander 7, Bound 8, Song of the Deep 4, Overcooked 6. |
|
Max Payne v těchto dnech slaví 15 let. Podívejte se na vzpomínkové video Polygonu: 15 years of pain. |
|
Vybraná hodnocení z nového Edge: Mirrors Edge Catalyst 6, Monster Hunter Generations 8, Umbrella Corps 3, Inside 9, Furi 6 a Mighty No. 9 4. |
|
Hezká infografika ke čtyřem prodaným milionům Machinaria. Padlo tam zajímavé číslo, CZ se postaralo o 0,8% celkového zisku ze hry! |
|
Nejvtipnější "patch notes" podle PC Gameru. Tohle je nevyčerpatelná studnice... |
|
Co se tehdy pokazilo při vývoji zrušeného StarCraft Ghost? Zajímavé téma o věcech, o kterých se obvykle nemluví (zvlášť ne, když jde o Blizzard). |
|
Rozhovory s Miyamotem můžu kdykoliv a po desítkách - tenhle vyšel na Kotaku. Nejen o Zeldě, ale i o tom, co Nintendo hry odlišuje od jiných. |
|
SteamSpy odhaduje prodeje ve Steam výprodeji na $223m, což je přes celkově nižší slevy o 40% více než vloni. |
|
Polygon o knize Art of Atari. O éře, kdy herní packshoty nebyly jeden jako druhý a šlo o umělecká díla. |
|
Že musí být sledování esports zápasů naživo neskonalá nuda? Zajímavý článek o tom, jaké scény/stage produkce vytváří, aby to tak nebylo. |
|
Komentář GI.biz k restruktualizaci Sony, která nyní stojí a padá na úspěchu PlayStation. |
|
Čínská vláda od 1. července musí schválit všechny mobilní hry. |
|
První hráč (35letý Japonec) na Steamu dosáhl levelu 1000, vlastní 5029 z 7421 her. Zřejmě slušnej oddíl! |
|
Kickstarter je na ústupu, alespoň co se týče her. Je to trend nebo jen nedostatek velkých herních projektů? |
|
Další díl History Respawned se zabývá Black Ops 1 a 2. O CIA, Studené válce, občanské válce v Angole aj. Výborné 22m video, ale hodí se i k audio poslechu na mobilu. |
|
Výborný historický rozhovor s designéry původního dílu Mario Kart z roku 1992, který dal vzniknout novému žánru. |
|
Zábavná kauza indie vývojáře, který použil assety Activisionu a má velký problém s egem (čtěte link na Reddit). |
|
Sony má už skoro 21 mil. předplatitelů PlayStation Plus, vloni to byla polovina. Přepočteno na peníze je to příjem přes 1 miliardu dolarů za rok. |
|
Podle odhadů agentury Newzoo letos Čína v obratu z videoher poprvé překoná USA. (Doporučuju odkaz na PDF. Fascinující data.) |
|
Jak se WASD stalo standardem ovládání PC her. |
|
Vybraná hodnocení z nového Edge: Doom 9, Overwatch 9, Dangerous Golf 7, TMNT 3, Homefront: The Revolution 3, Shadow of the Beast 5, The Climb 6 a Lumo 7. |
|
Povídání redaktorů kultovního britského magazínu Amiga Power. Příjemná diskuze, i když časopis třeba ani neznáte. |
|
Fan artworky tu nelinkuji často, tenhle custom plakát k Doomu je ale nádherný. Fight like Hell od Icy Bomb. |
|
Je zajímavé, že některé hry nejsou ničím jiným než simulací práce. A přesto jsou zábavné. Třeba Stardew Valley. |
|
PC Gamer analyzoval animace rukou v různých hrách. Můj hlas má Firewatch. |
|
Jak dokáží studio položit špatná manažerská rozhodnutí? Příběh Lionhead (viz také v úvodu linkovaný článek na Eurogameru). Bohužel, nebyli první ani poslední. |
|
15minutové video o sérii Crash Bandicoot a jejím ústupu ze slávy. |
|
Smutná, ale poutavá vzpomínka na Legacy of Kain (zrušeno v 2012 po tříletém vývoji). Sakra, to mohla být hra! |
|
Výborný vysvětlující článek Game Informeru o nepřátelském převzetí Ubisoftu. |
|
Nový díl série retro artových knih Visual Compendium se po Amize, C64 a ZX věnuje NESu. Projekt na Kickstarteru. |
|
Venku je nové video Game Maker's Toolkit, série o herní designu. Tentokrát o Hitmanovi. Každý díl hltám, must-see! |
|
Dohráli jste Uncharted 4? Možná vás bude zajímat "skutečný" příběh Libertalie. Moc zajímavé čtení. |
|
Článek Eurogameru: osm dnešních trendů herního průmyslu, které známe už od 8bitů. Vsadím se, že vás minimálně jedna věc překvapí. |
|
Pozdě, ale přece. Infografika Monument Valley v číslech. Jak téhle skvělé iOS hře pomohla zmínka v House of Cards? |
|
Vybraná hodnocení z nového Edge 294: Uncharted 4 9, Battleborn 5, Stellaris 7, Fire Emblem Fates 9, Banner Saga 2 8, Stephen's Sausage Roll 9 (neznáte? tady link) a Severed 6. |
|
Na Vimeu je za $4,99 k vidění výborný dokument From Bedrooms to Billions: The Amiga Years. 2h 30m + bonusy. |
Novější <--|--> Starší |